Japan schaft 42 JSF's aan

Internationaal • 20-12-2011 @ 10:12 •  Redactie
print 

Japan is van plan 42 gevechtsvliegtuigen van het type F-35, beter bekend als Joint Strike Fighter, aan te schaffen van vliegtuigbouwer Lockheed Martin. Hoeveel geld met de koop gemoeid is, is niet bekendgemaakt, maar Lockheed hanteert een gemiddelde prijs van 65 miljoen dollar (vijftig miljoen euro).

De Japanse luchtvloot is een van de machtigste in de regio, maar veroudert snel. De regering in Tokyo was al jaren van plan de vloot te vernieuwen, maar pas nu is met de keuze voor de JSF de knoop doorgehakt. Andere mogelijke nieuwe toestellen waren de F-18 van vliegtuigbouwer Boeing en de Eurofighter Typhoon, dat gebouwd wordt door een consortium van Europese bedrijven.


Japan schaft 42 JSF's aan (Foto: Novum)


Bron: Novum/AP


8850 views / 53 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 53 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
ha een discussie over vliegtuigjes.

leuk...
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:16 schreef Fulgazi23 het volgende:
Uiteraard! En van wie moest Japan ook alweer geld hebben voor de wederopbouw van hun land afgelopen jaar?
De eigen bevolking waar ze een schuld hebben uitstaan van 200% van het BBP?

Oh wacht, zodra je hulp krijgt, mag je nergens anders meer geld aan uitgeven. Dan geef je direct al je autonomie op en moeten andere landen je begroting gaan bepalen.
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:16 schreef Fulgazi23 het volgende:
Uiteraard! En van wie moest Japan ook alweer geld hebben voor de wederopbouw van hun land afgelopen jaar?
Van niemand toch ?
Suckeeeersssssss
userIcon
dure speeltjes voor kamikaze......zou een en ander te maken hebben met die dode gehaktbal uit Noord Korea?
userIcon
Japanners en gadgets
userIcon
[naiviteitsmodus] Dan worden onze vliegtuigen goedkoper, toch? Ze werden immers ook steeds duurder toen er telkens landen uit het project stapten. [/naiviteitsmodus]
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:26 schreef Brainfrz het volgende:
Ik dacht dat japan na WO2 geen eigen leger meer mocht hebben.
dat was bij duitsland ook na 1ste wereldoorlog
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:26 schreef Brainfrz het volgende:
Ik dacht dat japan na WO2 geen eigen leger meer mocht hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Japanse_Zelfverdedigingskrachten
Ze spelen een beetje met de regels, ze hebben een leger die ze alleen ter verdediging mogen gebruiken.
userIcon
jawel om te verdedigen, Japan mocht echter net als de Duitsers niet meer het land uit. De Duitsers deden naar ik meen in 2005 voor het eerst weer met een VN missie mee in Afghanistan waarbij in de eerste week een aantal leden van het KSK en Fernspehjaeger op de foto werden gezet terwijl ze met schedeltjes van talibanners aan het spelen waren.....

Japan had deze beperking echter niet maar koos er zelf voor nooit meer de oorlog in te gaan tenzij het om eigen grondgebied ging. Hoewel er wel incidenteel troepen aan VN missies hebben meegedaan is er nooit ruchtbaarheid aan gegeven
En wij maar geld doneren aan het rampenfonds
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:26 schreef Brainfrz het volgende:
Ik dacht dat japan na WO2 geen eigen leger meer mocht hebben.
nee, is puur voor wetenschappelijk onderzoek.


(walvissen opsporen en bombarderen waarschijnlijk...)
userIcon
tis toch ook een ramp als je geen JSF hebt ;-)
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:26 schreef Brainfrz het volgende:
Ik dacht dat japan na WO2 geen eigen leger meer mocht hebben.
Officieel hebben ze ook geen leger. Vandaar dat hun strijdkrachten onder de noemer "Self Defence Force" vallen. Voor de rest hebben ze allemaal wettelijke bepalingen en verdragen waarin het 1 en ander is vastgelegd over het reilen en zeilen van de activiteiten.

Edit: ja wat de beste heren boven mij ook zeiden
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:30 schreef Gokhan03 het volgende:
En wij maar geld doneren aan het rampenfonds
En dat geld gaat netjes naar de rampgebieden.
userIcon
Voordat zo'n fladdertje uiteindelijk vliegklaar is duurt nog wel even..
Intussen wat centjes apart zetten voor meerprijs kosten!!
userIcon
Kunnen ze dat geld niet beter besteden aan de wederopbouw na die tsunami?
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:33 schreef XanaduNL het volgende:


En dat geld gaat netjes naar de rampgebieden.
Wat dus overbodig blijkt.
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:35 schreef thumbnail het volgende:
[..]


Wat dus overbodig blijkt.
Ik geef toe dat ik niets heb gedoneerd. Maar als ik dit soort dingen achteraf lees dan ben ik blij dat ik het niet heb gedaan.
Wat horen we van Haïti?

Wanneer de ramp gebeurt dan heeft het land opeens geen geld maar als/terwijl ze het hebben, krijg je dit soort dingen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Kunnen ze dat geld niet beter besteden aan de wederopbouw na die tsunami?
Doen ze nu toch?...
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:34 schreef RedAlert het volgende:
[..]
vergeet "Eenheid 731" niet
(voor de onwetende ga eens googlen)
haha sorry :$ maar had er gewoon zin in... denk past er perfect bij
Jongens, ik snap dat het lijkt alsof F-35's niet nodig zijn, maar daar heeft de Japanse regering heus wel over nagedacht. Denk aan kortingen, contracten, wachttijden etc.etc.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:38 schreef Gokhan03 het volgende:


Ik geef toe dat ik niets heb gedoneerd. Maar als ik dit soort dingen achteraf lees dan ben ik blij dat ik het niet heb gedaan.
Wat horen we van Haïti?

Wanneer de ramp gebeurt dan heeft het land opeens geen geld maar als/terwijl ze het hebben, krijg je dit soort dingen.
Ik denk er net zo over als jij.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:32 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Officieel hebben ze ook geen leger. Vandaar dat hun strijdkrachten onder de noemer "Self Defence Force" vallen. Voor de rest hebben ze allemaal wettelijke bepalingen en verdragen waarin het 1 en ander is vastgelegd over het reilen en zeilen van de activiteiten.

Edit: ja wat de beste heren boven mij ook zeiden
JSDF is gewoon een 'leger'.
"leger
Uitspraak: 'lex?r het -woord legers Zelfst. Naamw. 1 grote groep soldaten."
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:16 schreef Fulgazi23 het volgende:
Uiteraard! En van wie moest Japan ook alweer geld hebben voor de wederopbouw van hun land afgelopen jaar?
Dat ging vooral om noodhulp. En, gek genoeg, dit hoort ook bij de wederopbouw. Bij de Tsunami zijn namelijk ook een aantal straaljagers verloren gegaan.
Daarbij, als je wat hulp ontvangt wil dat niet betekenen dat je niet meer over je eigen veiligheid na moet denken. De Japanners zitten in een regio die veel instabieler is als de onze, en de japanse luchtverdediging wordt regelmatig uitgedaagd door de chinezen, niet gek dus dat ze hun luchtmacht op peil willen houden.

De vraag is meer of de JSF daar het toestel voor is, denk het niet, maarja, de Jappen zitten net zo onder de plak als dat onze regering dat zit, dus echt verbazingwekkend is het niet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:38 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]

Ik geef toe dat ik niets heb gedoneerd. Maar als ik dit soort dingen achteraf lees dan ben ik blij dat ik het niet heb gedaan.
Wat horen we van Haïti?

Wanneer de ramp gebeurt dan heeft het land opeens geen geld maar als/terwijl ze het hebben, krijg je dit soort dingen.
Wat een onzin. Hoelang zou een land volgens jou, nadat het bijvoorbeeld hulp van ons heeft gekregen, dan geen aankopen mogen doen? 10 jaar? 30 jaar? En moeten ze dan 100% van hun budget gebruiken aan de rampplek? Dus geen nieuw spoorwegmaterieel, geen nieuwe middelen voor het leger, geen nieuwe apparatuur voor in de zorg?

Dat we ze geld geven betekend niet dat we de komende 100 jaar kunnen bepalen hoe ze hun geld gaan uitgeven.

Daarnaast had Japan ons geld helemaal niet nodig. We hebben middelen geboden omdat die gewoon op dat moment nodig waren daar. Tenten, bulldozers. Ja dat kost geld natuurlijk.

Ik ben ook geen van de JSF maar je zit nu je onderbuik gevoelens de overhand te geven.

Japan is een rijk land. Als ze 42 JSF's willen aanschaffen moeten ze dat gewoon kunnen doen. Ze hebben sowieso laten zien dat ze de ramp prima aankunnen. Haiti is een ander verhaal. Een van de armste landen ter wereld. Als die 42 JSF's zouden aanschaffen, dan zou je kritiek mogen leveren ja.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:55 schreef hollandFTW het volgende:
[..]


JSDF is gewoon een 'leger'.
"leger
Uitspraak: 'lex?r het -woord legers Zelfst. Naamw. 1 grote groep soldaten."
Dat weten jij en ik, maar voor de onwetenden is dit wel een belangrijk gegeven om ervan bewust te zijn dat het niet zomaar een leger is. (althans niet zo noemt)
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 11:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]


Wat een onzin. Hoelang zou een land volgens jou, nadat het bijvoorbeeld hulp van ons heeft gekregen, dan geen aankopen mogen doen? 10 jaar? 30 jaar? En moeten ze dan 100% van hun budget gebruiken aan de rampplek? Dus geen nieuw spoorwegmaterieel, geen nieuwe middelen voor het leger, geen nieuwe apparatuur voor in de zorg?

Dat we ze geld geven betekend niet dat we de komende 100 jaar kunnen bepalen hoe ze hun geld gaan uitgeven.

Daarnaast had Japan ons geld helemaal niet nodig. We hebben middelen geboden omdat die gewoon op dat moment nodig waren daar. Tenten, bulldozers. Ja dat kost geld natuurlijk.

Ik ben ook geen van de JSF maar je zit nu je onderbuik gevoelens de overhand te geven.

Japan is een rijk land. Als ze 42 JSF's willen aanschaffen moeten ze dat gewoon kunnen doen. Ze hebben sowieso laten zien dat ze de ramp prima aankunnen. Haiti is een ander verhaal. Een van de armste landen ter wereld. Als die 42 JSF's zouden aanschaffen, dan zou je kritiek mogen leveren ja.
Dat zeg ik niet. Maar als er nog niet eens een jaar terug een ramp gebeurd is en allemaal geld verzameld is en vervolgens lees je dat Japan aan het denken is om 42 JSF te kopen. En dan maar vertellen dat er geen geld is om het land te herstellen. Voel je je dan niet bedonderd?

Eerst die zielige mensjes op tv zien die dakloos zijn, geld doneren en een paar maanden later gaan ze eventjes 42 JSF kopen.
userIcon
Voorlopig nog geen licentie voor Mitsubishi zoals ze die wel al jaren hebben voor de F15 en F16?
userIcon
Tycoon

Eurofighter Typhoon

http://www.eurofighter.com/

Nou Japan succes met die fantastische JSF , daar ga je mooi mee het schip in, om maar even in oorlogstermen te praten
Nederland zal op den duur ook wel volgen

userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 11:19 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]

Dat zeg ik niet. Maar als er nog niet eens een jaar terug een ramp gebeurd is en allemaal geld verzameld is en vervolgens lees je dat Japan aan het denken is om 42 JSF te kopen. En dan maar vertellen dat er geen geld is om het land te herstellen. Voel je je dan niet bedonderd?

Eerst die zielige mensjes op tv zien die dakloos zijn, geld doneren en een paar maanden later gaan ze eventjes 42 JSF kopen.
Die lui leggen momenteel ook snelheidslijnen aan met treinen die 600 km/u kunnen rijden. Daar hoor ik ook niemand over klagen. Dus nee ik vind het niet gek dat ze maanden later alweer druk bezig zijn met andere dingen. Het meeste puin is al geruimd en in sommige gebieden wordt zelfs alweer gebouwd.

Als je je echt kwaad wil maken moet je het volgende bericht maar even lezen anders.

http://www.nu.nl/buitenla(...)nds-walvisjacht.html
userIcon
Verkapte staatssteun
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 11:19 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]

Dat zeg ik niet. Maar als er nog niet eens een jaar terug een ramp gebeurd is en allemaal geld verzameld is en vervolgens lees je dat Japan aan het denken is om 42 JSF te kopen. En dan maar vertellen dat er geen geld is om het land te herstellen. Voel je je dan niet bedonderd?

Eerst die zielige mensjes op tv zien die dakloos zijn, geld doneren en een paar maanden later gaan ze eventjes 42 JSF kopen.
Voor zover ik weet heeft de Japanse overheid nooit geld geaccepteerd van andere landen, dat waren civiele hulporganisaties.

Vergeet bovendien niet dat Japan de derde economie van de wereld is met zeer hoge leefomstandigheden. De opvang van daklozen is inderdaad niet soepel verlopen, maar de infrastructuur was vaak binnen enkele dagen weer hersteld.

Daarnaast geeft Japan in verhouding erg weinig geld uit aan defensie. Dit terwijl het in een onstabiele regio bevindt. Denk aan Noord en Zuid Korea, die gigantische groei van Chineze defensieuitgaven, enz. Ter vergelijking: Japan besteedt minder dan 1% van het BBP aan militaire uitgaven, terwijl de VS zo'n 5% van het BBP besteedt aan defensie.

De aanschaf van 42 F-35's is geen overbodige luxe, maar een benodigde verzekering.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 11:28 schreef Disavowed het volgende:
Voorlopig nog geen licentie voor Mitsubishi zoals ze die wel al jaren hebben voor de F15 en F16?
Dat zal met deze mega-order in ieder geval dichterbij komen.
Japan begrijpt dat ze niet alleen voordeel hebben aan bezit van deze vliegtuigjes, maar ook -meer- aan de bouw en ontwikkeling ervan, dus zullen ze wel flink aan het lobbyen (geweest) zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:17 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


De eigen bevolking waar ze een schuld hebben uitstaan van 200% van het BBP?

Oh wacht, zodra je hulp krijgt, mag je nergens anders meer geld aan uitgeven. Dan geef je direct al je autonomie op en moeten andere landen je begroting gaan bepalen.
Touché.
Dus meer werkgelegenheid in Turkenland? Aangezien ze daar gebouwd gaan worden.
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 12:12 schreef nebilem het volgende:
Dus meer werkgelegenheid in Turkenland? Aangezien ze daar gebouwd gaan worden.
Ze worden niet in Turkije gebouwd.
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 december 2011 @ 10:40 schreef XanaduNL het volgende:
Jongens, ik snap dat het lijkt alsof F-35's niet nodig zijn, maar daar heeft de Japanse regering heus wel over nagedacht. Denk aan kortingen, contracten, wachttijden etc.etc.

Ik vind het een beetje lomp om je wachttijd te bekorten met behulp van een F-35. Heb dan gewoon iets meer geduld, zeg.
userIcon
Misschien leuk om een samenwerkingsverband te beginnen en staffelkorting te krijgen? Ik neem aan dat wel uiteindelijk als mede financier van de JSF toch geen percentage van de verkoop krijgen? Alleen maar het recht om te kopen tegen een bepaalde prijs....
goed voor de economie zo'n dictator wisseling in N-korea

omfg
userIcon
ze gaan zeker de walvisvloot beschermen tegen al die activisten
userIcon




Dit waren kamikaze .
47  van 53 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 02:30 Apple onderzoekt uitlekken naaktfoto's6
» 01:07 Duitse president hekelt Poetin8
» 01/09 Helikopter VS stort in Golf van Aden20
» 01/09 'Duitse invasie Polen les voor heel Europa'21
Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
Video's