Gingrich: Palestijnen zijn verzonnen volk

Internationaal • Geschreven door Mick (Philosocles) op 11-12-2011 @ 22:02
print 

Newt Gingrich, een van de Republikeinse kandidaten voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van volgend jaar, lijkt er weinig voor te voelen om een tweestatenoplossing voor het Israëlisch-Palestijnse conflict te steunen. Hij stelt dat het Palestijnse volk is verzonnen.

De leiding van dat 'verzonnen volk' zou er voornamelijk op uit zijn om Israël te vernietigen, aldus Gingrich in een interview met de Amerikaanse tv-zender The Jewish Channel. Die wens zou worden gekoesterd door zowel de radicale Hamas-beweging die de scepter zwaait in Gaza, als de Palestijnse Autoriteit van president Mahmoud Abbas, die op de Westoever de dienst uitmaakt.

Newt Gingrich (foto: Gage Skidmore, licentie: CC BY-SA)Laatstgenoemde wordt door de regering van president Barack Obama als legitieme gesprekspartner beschouwd. Hamas wordt door het Witte Huis als terreurbeweging aangemerkt.

Gingrich zegt dat er 'nooit een staat Palestina is geweest' en dat de mensen die worden aangeduid als Palestijnen 'eigenlijk Arabieren zijn'. Hij is het dan ook niet eens met het beleid van Washington, dat de oprichting van een onafhankelijke Palestijnse staat steunt. Momenteel leidt Gingrich in de peilingen om het volgend jaar tegen Obama op te nemen.


Bron: Het Parool


Lees ook:

» 03/12 VS roepen Israël tot de orde73
» 29/11 Noorden Israël bestookt met raketten34
» 13/11 'Mitt Romney uitdager Barack Obama'39
» 01/11 Israël versnelt bouw in oosten Jeruzalem48


delen | eKudos nujij

6288 views / 97 reacties
Reacties op dit bericht
97  van 97 reacties op deze pagina. (9 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
De Republikeinen komen met de een na de andere mafklapper dit jaar. Goed bezig!
Ik schaam mij al voor de Nederlandse politiek, volgens mij zou ik echt depressief worden als ik in de VS leefde
userIcon
Amerikanen zijn pas een verzonnen volk
Arrogante kwal. De Palestijnen bestaan wel degelijk.

De Joden hebben het land eerst van de Kanaanieten veroverd, en ze hebben hetzelfde geflikt in de 20ste eeuw door massaal naar het "heilige land" te emigreren en de Palestijnen te terroriseren met hun Irgun-terreurorganisatie.

REUTERS: Most historians mark the start of Palestinian Arab nationalist sentiment in 1834, when Arab residents of the Palestinian region revolted against Ottoman rule.

Palestinians were ruled by the Ottoman Empire for hundreds of years, like most of the Arab world. When that empire collapsed after the First World War, the British then tookcontrol of the area, which was known as British Mandate Palestine, prior to the creation of Israel in 1948.

Palestinians reject the suggestion that they are generic Arabs. Like their Lebanese, Jordanian and Syrian neighbours, they identify themselves with a specific national identity.
userIcon
Newt wat een domme idioot!

De Palestijnen zijn weliswaar geen erkent land maar, zijn hebben wel altijd in dit gebied gewoond wat eerder zuid-Syrië was.

Als dit soort lui al president kunnen worden..

Dan nog liever Obama
voor de zes daagse oorlog was de Gaza toch onder controle van egypte en de westelijkejordaan van Jordanie?

waarom gingen de palestijnen niet toen huilen bij jordanie en egypte die hun land hadden gepikt.
Het moet gezegd worden dat vrede in Israel enkel mogelijk is wanneer de Palestijnen eens beginnen in te zien dat terreur geen zin heeft. Israel heeft te lang geleden onder Palestijns terreur. Wanneer er harde garanties gegeven kunnen worden dat terroristische vertakkingen in toom gehouden kunnen worden, dan pas kan er gepraat worden over de rechten van de 'Palestijnen'.
userIcon
Dan beseffen de mensen nog niet dat Gingrich wat betreft de Palestijnen een "gematigde" republikein is.
Altijd leuk om bij die GOP debatten Rick Perry te zien met zijn cowboy accent en zijn radicale oplossingen.
Dat trucje hebben de franstaligen in België ook honderd jaar proberen te gebruiken: als er een volk is dat zijn eigen rechten opeist en bv. ook zijn eigen taal en cultuur wil beoefenen, dan beweer je gewoon dat ze "niet bestaan".
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:11 schreef blacksmurf het volgende:
Tijdens de Ottomaanse Rijk leefden de Joden en de Arabieren(Palestijnen) zijn zonder enige probleem. 400 honderd jaar hadden ze geen problemen. De Engels kwamen en sindien hebben ze daar oorlog.
Als je (het) niet gelooft dan mag je wel oorlog voeren tegen Turkije.
Dan zien we of je ballen hebt.
Afgezien van de boodschap, laat me raden, u bent een heel klein beetje Turks?
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:14 schreef Krantenman het volgende:
Dat trucje hebben de franstaligen in België ook honderd jaar proberen te gebruiken: als er een volk is dat zijn eigen rechten opeist en bv. ook zijn eigen taal en cultuur wil beoefenen, dan beweer je gewoon dat ze "niet bestaan".
Klopt helemaal! Turkije heeft hetzelfde trucje geflikt met de Koerden door hen decennialang bergturken te noemen, maar na tig soldaten in bodybags hebben ze toch moeten erkennen dat de Koerden geen verzonnen volk zijn.
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:15 schreef Yo-Desperado het volgende:
Brabant is ook nooit een natie geweest... Betekent dit dat je brabanders van hun land kunt beroven en hun identiteit mag ontkennen ? Zelfde geldt voor friezen, limburgers, vlaamingen, enz.
Hertogdom Brabant, wel eens van gehoord?
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:08 schreef Confetti het volgende:
En dat moet President worden..

Wat is dat Amerika gigantisch afgezakt zeg.
Nee, dit laat zien hoeveel (weinig) Amerikanen in het algemeen weten van de wereld die niet USA heet.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:14 schreef Krantenman het volgende:
Dat trucje hebben de franstaligen in België ook honderd jaar proberen te gebruiken: als er een volk is dat zijn eigen rechten opeist en bv. ook zijn eigen taal en cultuur wil beoefenen, dan beweer je gewoon dat ze "niet bestaan".
Niemand ontkent dat de Palestijnen bestaan, alleen zijn het geen Palestijnen, maar gewoon Arabieren. Er is geen enkel verschil tussen een Jordanier en een Palestijn, in taal, cultuur, geloof of wat dan ook.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:21 schreef blacksmurf het volgende:
[..]


Nee. Ik ben een Trotse Nederlander. Helaas moet ik wel vermelden dat ik wel voor de eerlijke kant sta. Ik ben noch links of rechts. D66er
Ik heb mijn bronnen. En ik vergelijk links,rechts en midden en hiervan verklaar ik mijn conclusie
Word je niet boos als ik zeg dat ataturk een griekse homofiel en massamoordenaar was?
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:26 schreef blacksmurf het volgende:
Nee. Ik geloof niet in Ubermensen. Jij wel?
Ik haat ubermenschen
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:28 schreef marco78 het volgende:
[..]


Ik haat ubermenschen
Ik heb gehoord dat ubermenschen jou ook niet mogen. Het is volkomen wederzijds.
userIcon
Ik hoop dat hij weet dat eigenlijk ooit de joden palestijnen als naam hadden.

Maar goed die kerel maakt toch geen kans behalve in de verkronkelde hersenen van fox news kijkers.
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik hoop dat hij weet dat eigenlijk ooit de joden palestijnen als naam hadden.

Maar goed die kerel maakt toch geen kans behalve in de verkronkelde hersenen van fox news kijkers.
Jammer genoeg hebben veel amerikanen verkronkelde hersenen.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:11 schreef regularjoeback het volgende:
Het moet gezegd worden dat vrede in Israel enkel mogelijk is wanneer de Palestijnen eens beginnen in te zien dat terreur geen zin heeft. Israel heeft te lang geleden onder Palestijns terreur. Wanneer er harde garanties gegeven kunnen worden dat terroristische vertakkingen in toom gehouden kunnen worden, dan pas kan er gepraat worden over de rechten van de 'Palestijnen'.
Nutteloze argumentatie. Beide zijden kennen en gebruiken terreur. Dus we kunnen pas gaan praten over het recht van vrede als Israël ook dingen garandeert.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat de Palestijnen bestaan, alleen zijn het geen Palestijnen, maar gewoon Arabieren. Er is geen enkel verschil tussen een Jordanier en een Palestijn, in taal, cultuur, geloof of wat dan ook.
genetisch gezien verschillen de joden, palestijnen, arabieren ook niet veel van elkaar.
komen uit zelfde zandbak alleen ander geloof.
quote:
De leiding van dat 'verzonnen volk' zou er voornamelijk op uit zijn om Israël te vernietigen, aldus Gingrich..
Gingrich is een klootzak. Hij was de drijvende kracht achter de impeachment poging van Clinton omdat die met een stagiaire had gerotzooid.

Gingrich is een klootzak. En een Republikein. Maar dat gaat tegenwoordig blijkbaar vanzelf samen.

Gingrich is een republikeinse klootzak. In die zin zou hij ook een PVV'er kunnen zijn.
Iets wat Geert wel zou verwelkomen, zeker gezien Gingrich' standpunt over Israël.
En Israël is een verzonnen staat.

Zo, nu is de hoeveelheid onzin in de wereld weer in balans.
userIcon
Goh, hij probeert Joodse zieltjes te winnen door zich pro-Israël op te stellen, wat een schokkende uitspraak voor een politicus in campagnetijd.
Gingrich is eigenlijk Gingpoor, om aan campagnegeld te komen moet ie slijmen bij de rijke Joden van AIPAC, en dat doet ie door zulke domme uitspraken te doen.
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat de Palestijnen bestaan, alleen zijn het geen Palestijnen, maar gewoon Arabieren. Er is geen enkel verschil tussen een Jordanier en een Palestijn, in taal, cultuur, geloof of wat dan ook.
Net zoals mensen in Vlaanderen gelijk zijn aan mensen in Groningen. Zelfde taal, cultuur, geloof etc. Waarom hebben die nog een land? Oh wacht, omdat ze toch wel anders zijn. Je vindt in een klein land als NL al enorme verschillen, denk je nu echt dat honderden miljoenen arabieren hetzelfde zijn? Ik mag aannemen dat je slimmer bent dan dat.
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:09 schreef Mytho het volgende:
voor de zes daagse oorlog was de Gaza toch onder controle van egypte en de westelijkejordaan van Jordanie?

waarom gingen de palestijnen niet toen huilen bij jordanie en egypte die hun land hadden gepikt.
Of je bezet wordt door een onderdrukkend land dat je als minderwaardig volk beschouwt omdat je niet hetzelfde geloof hebt, of bezet door een volk met nog enigszins dezelfde visie en die je redelijk vrijlaat, maakt nogal wat uit vreemd genoeg.
Dan zijn Berbers ook een verzonnen volk, want die gasten hebben geen eigen land.
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:41 schreef blacksmurf het volgende:
[..]

haha ik bied mijn excuussss. heb zwaar weekend gehad. :p sorry
Geeft niks. Niets dan respect voor mensen die zondag nog volledig in de war zijn door een heftig weekend.
Elk volk is verzonnen, de een wat recenter dan de andere.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:40 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


Net zoals mensen in Vlaanderen gelijk zijn aan mensen in Groningen. Zelfde taal, cultuur, geloof etc. Waarom hebben die nog een land? Oh wacht, omdat ze toch wel anders zijn. Je vindt in een klein land als NL al enorme verschillen, denk je nu echt dat honderden miljoenen arabieren hetzelfde zijn? Ik mag aannemen dat je slimmer bent dan dat.
Wat een ongelooflijk domme uitspraak. Je weet echt niks van het MO he. De grenzen na de ineenstorting van het Ottomaanse Rijk zijn volkomen willekeurig getrokken door de overwinnende geallieerden. Er is geen enkele rechtvaardiging voor waarom ze daar lopen. Er is verder nooit een Palestijns volk geweest. Uiteraard wel bewoners van de gebieden die nu de Westbank zijn, of Gaza, maar die verschilden in niets van de mensen aan de andere kant van de later getrokken grens. Dat wat men nu de Palestijnen noemt een eigen staat willen, is te billijken. Samen met Israel willen ze niet, en Jordanie en Egypte willen ze niet. Dan moet je pragmatisch zijn. Maar kom me niet de onzin verkopen dat het een apart volk is, want dat is volksverlakkerij.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:42 schreef tweetie het volgende:
If Arabs lay down their weapons tomorrow, there'll be peace with Israel. If Israel lays down its weapons tomorrow, it will cease to exist.
Mooie uitspraak, erg catchy, maar helaas niets meer dan een leugen van de spindokters van Israël. De Arabieren hebben Israël namelijk algehele vrede en erkenning aangeboden in 2002 "ARAB PEACE INITIATIVE"... helaas weigert Israël vrede en hebben ze totaal niet gereageerd op het voorstel, zelfs niet onderhandeld terwijl dit toch wel een historische stap was van de Arabische landen, het voorstel is nog steeds geldig.

[ Bericht gewijzigd door marco78 op zondag 11 december 2011 @ 23:00 ]
America is een land wat gebouwd is op de lijken van de Indianen.
Dat is de reden waarom de helft van die Ami's er geen problemen mee hebben om Israel te bouwen op de lijken van de inheemse bevolking daar.

En republikeinen zijn sowieso bijna allemaal tuig
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:45 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk domme uitspraak. Je weet echt niks van het MO he. De grenzen na de ineenstorting van het Ottomaanse Rijk zijn volkomen willekeurig getrokken door de overwinnende geallieerden. Er is geen enkele rechtvaardiging voor waarom ze daar lopen. Er is verder nooit een Palestijns volk geweest. Uiteraard wel bewoners van de gebieden die nu de Westbank zijn, of Gaza, maar die verschilden in niets van de mensen aan de andere kant van de later getrokken grens. Dat wat men nu de Palestijnen noemt een eigen staat willen, is te billijken. Samen met Israel willen ze niet, en Jordanie en Egypte willen ze niet. Dan moet je pragmatisch zijn. Maar kom me niet de onzin verkopen dat het een apart volk is, want dat is volksverlakkerij.
Het oorspronkelijke plan was om één verenigde Arabische staat te stichten, dat was hen ook beloofd door Lawrence of Arabia, de Britten werden door de Arabieren gesteund in hun strijd tegen de Ottomanen in ruil voor een verenigde Arabische staat die ze nooit hebben gekregen.

Zo'n verenigde Arabische staat is sowieso fascistisch vind ik, want dan worden andere etniciteiten zoals de Joden, de Berbers, de Koerden, de Turkmenen en anderen simpelweg niet erkend aangezien het dan een "Arabische" staat wordt en men denkt dat er alleen maar Arabieren leven.
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:45 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk domme uitspraak. Je weet echt niks van het MO he. De grenzen na de ineenstorting van het Ottomaanse Rijk zijn volkomen willekeurig getrokken door de overwinnende geallieerden. Er is geen enkele rechtvaardiging voor waarom ze daar lopen. Er is verder nooit een Palestijns volk geweest. Uiteraard wel bewoners van de gebieden die nu de Westbank zijn, of Gaza, maar die verschilden in niets van de mensen aan de andere kant van de later getrokken grens. Dat wat men nu de Palestijnen noemt een eigen staat willen, is te billijken. Samen met Israel willen ze niet, en Jordanie en Egypte willen ze niet. Dan moet je pragmatisch zijn. Maar kom me niet de onzin verkopen dat het een apart volk is, want dat is volksverlakkerij.
Dus je initiële argumentatie was prut, blijkens je nu heel wat sterkere en dus noem je mijn uitspraak dom. Ja dat klinkt logisch.

Maar om niet te verzanden in persoonlijkheden. Dat grenzen ooit willekeurig getrokken zijn zegt niet alles. Wat een volk is, is niet historisch vastgelegd, maar gegroeid. Dat honderd jaar geleden er echt geen verschil was tussen Palestijnen en Jordaniërs, om een totaal random voorbeeld te nemen, wil niet zeggen dat dat niet ontstaat. Ik zeg niet dat ze een volk zijn dat een land verdient, aan die discussie ga ik me niet branden, ik zeg alleen dat je niet moet kijken naar hoe het was toen het Ottomaanse Rijk uiteen viel. Je moet kijken naar de ontwikkelingen die hebben plaatsgevonden en hoe de situatie nu is. Alleen al de decennia van onderdrukking door Israël kan een wereld van verschil uitmaken.

En dat ze niet samen willen met Israël, kun je ze dat echt verwijten? Iedereen roept hier altijd dat het de moslims zijn die andere geloven onderdrukken, maar in Israël ben je als niet-Jood net zo goed een minderwaardig burger. Ik zou ook niet willen leven in een land waar ik niet voor vol aangezien wordt, domweg omdat ik niet in de juiste wieg geboren ben.
Preuts, wereldvreemd, dom kutvolk die republikeinen. Amerika is echt gedoemd te mislukken!
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:52 schreef Noin het volgende:
America is een land wat gebouwd is op de lijken van de Indianen.
Dat is de reden waarom de helft van die Ami's er geen problemen mee hebben om Israel te bouwen op de lijken van de inheemse bevolking daar.

En republikeinen zijn sowieso bijna allemaal tuig
De democraten zijn ook tuig naar onze maatstaven, maar ik heb idd liever een democratische misdadiger in plaats van een republikeinse misdadger aan de macht in de VS.

Al is Ron Paul nog niet zo slecht maar noemt zichzelf een republikein.
userIcon
Sja. Nog maar 's die befaamde quote van PLO-kopstuk Zahir Muhsein:

quote:

The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct "Palestinian people" to oppose Zionism.

For tactical reasons, Jordan, which is a sovereign state with defined borders, cannot raise claims to Haifa and Jaffa, while as a Palestinian, I can undoubtedly demand Haifa, Jaffa, Beer-Sheva and Jerusalem. However, the moment we reclaim our right to all of Palestine, we will not wait even a minute to unite Palestine and Jordan.
Als de PLO'ers het zelf al zeggen...
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:52 schreef Noin het volgende:
America is een land wat gebouwd is op de lijken van de Indianen.
Dat is de reden waarom de helft van die Ami's er geen problemen mee hebben om Israel te bouwen op de lijken van de inheemse bevolking daar.

En republikeinen zijn sowieso bijna allemaal tuig
Youp van 't Hek is republikein.
userIcon
Die kerel heeft een steekje los, maar hiermee heeft hij natuurlijk wel gelijk. Zelfs de Palestijnen zeggen dat ze een verzonnen volk zijn. En zelfs dat ze Israël kapot willen hebben, klopt. Min of meer.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:36 schreef sjaakocf het volgende:
En Israël is een verzonnen staat.

Zo, nu is de hoeveelheid onzin in de wereld weer in balans.
Dat ook. Nederland ook. Alle landen.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:56 schreef Telecaster het volgende:
Sja. Nog maar 's die befaamde quote van PLO-kopstuk Zahir Muhsein:

[..]

Als de PLO'ers het zelf al zeggen...
Post een link waar je deze onzin vandaan hebt gehaald (ik heb je tekst niet gelezen maar weet al dat het bullshit is gezien je post history)
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:58 schreef marco78 het volgende:
[..]


Post een link waar je deze onzin vandaan hebt gehaald (ik heb je tekst niet gelezen maar weet al dat het bullshit is gezien je post history)
Alsof je dan je ongelijk zou toegeven.
Dan brabbel je wel iets over "zionistische bronnen" of zo. Het valt me op dat dat hier vaker gebeurt. Aan beide zijden trouwens.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:43 schreef schaakstuk het volgende:
[..]

Sachertorte is niet echt slim. Hij stemt PVV of nog erger.
'Nuff said.
Je blijft maar liegen he. Ik stem VVD, de PVV is me (veel) te links. Hun standpunt inzake Israel onderschrijf ik overigens wel.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 23:05 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Alsof je dan je ongelijk zou toegeven.
Dan brabbel je wel iets over "zionistische bronnen" of zo. Het valt me op dat dat hier vaker gebeurt. Aan beide zijden trouwens.
Het maakt eigenlijk ook niet uit wat er tig jaar geleden heeft plaatsgevonden. Men moet het doen met de feiten zoals ze zijn op dit moment, en feit is dat Israël met miljoenen Palestijnen on the ground te maken heeft, als ze vrede willen dan moeten ze hun bestaan niet gaan zitten ontkennen. Dit geldt ook voor andere staten zoals Turkije en anderen.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:52 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


Dus je initiële argumentatie was prut, blijkens je nu heel wat sterkere en dus noem je mijn uitspraak dom. Ja dat klinkt logisch.

Maar om niet te verzanden in persoonlijkheden. Dat grenzen ooit willekeurig getrokken zijn zegt niet alles. Wat een volk is, is niet historisch vastgelegd, maar gegroeid. Dat honderd jaar geleden er echt geen verschil was tussen Palestijnen en Jordaniërs, om een totaal random voorbeeld te nemen, wil niet zeggen dat dat niet ontstaat. Ik zeg niet dat ze een volk zijn dat een land verdient, aan die discussie ga ik me niet branden, ik zeg alleen dat je niet moet kijken naar hoe het was toen het Ottomaanse Rijk uiteen viel. Je moet kijken naar de ontwikkelingen die hebben plaatsgevonden en hoe de situatie nu is. Alleen al de decennia van onderdrukking door Israël kan een wereld van verschil uitmaken.

En dat ze niet samen willen met Israël, kun je ze dat echt verwijten? Iedereen roept hier altijd dat het de moslims zijn die andere geloven onderdrukken, maar in Israël ben je als niet-Jood net zo goed een minderwaardig burger. Ik zou ook niet willen leven in een land waar ik niet voor vol aangezien wordt, domweg omdat ik niet in de juiste wieg geboren ben.
De islam onderdrukt overal en altijd andersdenkenden. Het zit ingebakken in het geloof. De islam claimt verder superioriteit, en kan niet functioneren onder een ander geloof. Dat ligt aan de basis van het conflict tussen Israel en de omringende landen. Moslims in Israel zijn overigens geen minderwaardige burgers, en ze hebben een heel wat beter leven dan in de omringende islamitische staten. Dat geeft te denken toch?
userIcon
Niet alsof Israel nou zo'n bestaansrecht heeft, de laatste keer dat ze daar hun eigen staatje hadden was een kleine 2000 jaar geleden, als je het in 1000 jaar niet lukt om soeverein te worden vond je het blijkbaar ook niet zo belangrijk
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:52 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


Dus je initiële argumentatie was prut, blijkens je nu heel wat sterkere en dus noem je mijn uitspraak dom. Ja dat klinkt logisch.

Maar om niet te verzanden in persoonlijkheden. Dat grenzen ooit willekeurig getrokken zijn zegt niet alles. Wat een volk is, is niet historisch vastgelegd, maar gegroeid. Dat honderd jaar geleden er echt geen verschil was tussen Palestijnen en Jordaniërs, om een totaal random voorbeeld te nemen, wil niet zeggen dat dat niet ontstaat. Ik zeg niet dat ze een volk zijn dat een land verdient, aan die discussie ga ik me niet branden, ik zeg alleen dat je niet moet kijken naar hoe het was toen het Ottomaanse Rijk uiteen viel. Je moet kijken naar de ontwikkelingen die hebben plaatsgevonden en hoe de situatie nu is. Alleen al de decennia van onderdrukking door Israël kan een wereld van verschil uitmaken.
De discussie over landen, grenzen en wie waar woonden is totaal niet relevant meer. In de huidige landen/gebieden wonen momenteel veel (maar dan ook veel) meer mensen dan vroegâh. Israël heeft z'n halve volk geïmporteerd en de Palestijnen hebben hun eigen bevolkingsaantal tien keer zo groot geneukt.

Dus wie waar ooit heeft gewoond maakt geen donder meer uit want zoals vroeger kan 't niet eens meer worden.
quote:
En dat ze niet samen willen met Israël, kun je ze dat echt verwijten? Iedereen roept hier altijd dat het de moslims zijn die andere geloven onderdrukken, maar in Israël ben je als niet-Jood net zo goed een minderwaardig burger. Ik zou ook niet willen leven in een land waar ik niet voor vol aangezien wordt, domweg omdat ik niet in de juiste wieg geboren ben.
Hum, volgens mij ben je een volwaardig burger in Israël als je geen jood bent. Dit dus in tegenstelling tot islamitische landen. Dat joden worden voorgetrokken, DUH, het is een joods land! Dat is niet hetzelfde als andersgelovigen onderdrukken.
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 23:13 schreef Fingon het volgende:
Niet alsof Israel nou zo'n bestaansrecht heeft, de laatste keer dat ze daar hun eigen staatje hadden was een kleine 2000 jaar geleden, als je het in 1000 jaar niet lukt om soeverein te worden vond je het blijkbaar ook niet zo belangrijk
Herstel: men had nooit een eigen staat.
userIcon
Not this shit again.
Wat een gezeik over zo'n klein stuk land, laat die 'palestijnen' lekker in Jordanie wonen, was vroeger ook Palestina en het is 5 keer zo groot als Israel.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 23:09 schreef Sachertorte het volgende:
De islam onderdrukt overal en altijd andersdenkenden. Het zit ingebakken in het geloof. De islam claimt verder superioriteit, en kan niet functioneren onder een ander geloof. Dat ligt aan de basis van het conflict tussen Israel en de omringende landen. Moslims in Israel zijn overigens geen minderwaardige burgers, en ze hebben een heel wat beter leven dan in de omringende islamitische staten. Dat geeft te denken toch?
PVV-prietpraatjes. Wat wel te denken geeft is dat Iran na Israël over de grootste Joodse gemeenschap beschikt in het Midden-Oosten. De Joden leven al eeuwenlang in Iran, ze hebben het naar hun zin in Iran en zelfs tegen betaling wilden ze niet emigreren naar Israël omdat ze het goed hebben in Iran, waarom zouden ze hun geboorteland Iran moeten opgeven om zich in Israël te vestigen alwaar ze gebruikt zullen worden om Palestijnen te pesten... wie weet worden die Joden zelfs gedwongen om op gestolen Palestijns land te leven waar ze 24 uur per dag in angst moeten leven, voor ze het weten komen de Palestijnen wraak nemen op hun onderdrukkers.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:05 schreef rolfson het volgende:
Amerikanen zijn pas een verzonnen volk
Zeer correct op de indianen na.

Hoewel als we ver genoeg teruggaan, dan zijn we allemaal Afrikanen.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 23:17 schreef marco78 het volgende:
[..]


PVV-prietpraatjes. Wat wel te denken geeft is dat Iran na Israël over de grootste Joodse gemeenschap beschikt in het Midden-Oosten. De Joden leven al eeuwenlang in Iran, ze hebben het naar hun zin in Iran en zelfs tegen betaling wilden ze niet emigreren naar Israël omdat ze het goed hebben in Iran, waarom zouden ze hun geboorteland Iran moeten opgeven om zich in Israël te vestigen alwaar ze gebruikt zullen worden om Palestijnen te pesten... wie weet worden die Joden zelfs gedwongen om op gestolen Palestijns land te leven waar ze 24 uur per dag in angst moeten leven, voor ze het weten komen de Palestijnen wraak nemen op hun onderdrukkers.
Je moet niet alles geloven wat Ahmadinejad je wijsmaakt...
heel dat gebied rond israël etc hete vroeger palestina hou zouden de inwoners dan genoemd worden?? oh jah palestijnen....
daar bij is palestina een griekse vertaling van de arabische filastin....
oftewel filestijnen welke ook genoemd worden in de oude testament in de bijbel, zou een land als vs toch wel moeten weten toch??
dus het is wel degelijk een echte bevolking.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 23:27 schreef Sachertorte het volgende:
Je moet niet alles geloven wat Ahmadinejad je wijsmaakt...
Je zet rechts te kakken met je pseudo-intellectuele geleuter en vervolgens dit soort zwakke verweren op de door mij benoemde feiten.

Welterusten weldenkende mensen, peace out.

@Sachertorte:
SPOILER
Check onder je bed of er geen moslim daar zit, boe
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 23:09 schreef marco78 het volgende:
[..]


Het maakt eigenlijk ook niet uit wat er tig jaar geleden heeft plaatsgevonden. Men moet het doen met de feiten zoals ze zijn op dit moment, en feit is dat Israël met miljoenen Palestijnen on the ground te maken heeft, als ze vrede willen dan moeten ze hun bestaan niet gaan zitten ontkennen. Dit geldt ook voor andere staten zoals Turkije en anderen.
Met als verschil dat de Israëli's het niet zo zien, zij zien de Palestijnen gewoon als Arabieren die met het verlies van land de prijs betalen voor het verlies in de door hun gestarte oorlogen (iets wat de Palestijnen trouwens vrij terecht ook zouden hebben gevonden als zij die oorlogen wel hadden gewonnen).
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 23:32 schreef marco78 het volgende:
[..]


Je zet rechts te kakken met je pseudo-intellectuele geleuter en vervolgens dit soort zwakke verweren op de door mij benoemde feiten.

Welterusten weldenkende mensen, peace out.

@Sachertorte:
SPOILER
Check onder je bed of er geen moslim daar zit, boe
Feiten, gast je bent lachwekkend. In Iran zetelt een onmenselijk regime, en jij meent oprecht dat de joden daar wel vrolijk van worden? Laat ik je vertellen dat zelfs de moslims niet vrolijk worden van dat regime, laat staan de joden...

En de islam is een abject geloof. De basiswaarden van dat geloof deugen niet en zijn onverenigbaar met de westerse normen en waarden. Neemt niet weg dat er zat aardige moslims zijn. maar dat is niet dankzij de islam, maar ondanks de islam.
Een groep mensen die zich een volk voelt, dat wil zeggen een gezamenlijk verleden en een gezamenlijke toekomst aanhangt, is per definitie een volk.

In een andere zin is elk volk een verzonnen hersenspinsel.

Maar goed, volgens deze meneer zijn palestijnen eigenlijk arabieren. Vragen die meteen opkomen:
- zien arabieren zichzelf als een eenheid in de zin van een volk? Streven ze naar 1 staat bijvoorbeeld?
- zien palestijnen zichelf als een groepje temeer binnen het arabische volk.
- Als het arabische volk zou bestaan, waarom is dan geen enkel arabisch land bereid de palestijnen op te nemen?

[ Bericht gewijzigd door LeviathanIV op maandag 12 december 2011 @ 00:10 ]
userIcon
We mogen dus onderhand wel concluderen dat Obama geen concurrentie meer heeft. Alle vrouwen zijn al gesneuveld, die vieze negert is al door de mand gevallen. Rest alleen nog dezelfde conservatieve meuk die het niet gaat worden. Obama alvast gefeliciflapstaart met je reelection.
Verfrissend om eens de feitelijke waarheid te horen in de main stream media. Onvoorstelbaar dat mensen dit liever niet willen horen.
userIcon
quote:
Op maandag 12 december 2011 @ 00:04 schreef geavanceerd het volgende:
Verfrissend om eens de feitelijke waarheid te horen in de main stream media. Onvoorstelbaar dat mensen dit liever niet willen horen.
Er komen wel meer idiote standpunten in de mainstream media.

Wanneer is iets een volk?
userIcon
Het zal me wel een hoop minnetjes opleveren, maar de man heeft eigenlijk gewoon gelijk.

Wiki verwoordt het wel aardig:

quote:
De term Palestijnen wordt gebruikt voor groepen inwoners van het Midden-Oosten. In principe worden hiermee inwoners van het voormalige Palestina bedoeld. De term kan echter verwarrend werken: in de tijd van het Britse mandaatgebied Palestina golden zowel Joden als Arabieren als Palestijn; tegenwoordig wordt de term Palestijnen meestal specifiek gehanteerd voor Arabieren van wie de families in het mandaatgebied Palestina hebben geleefd.
In principe zijn de huidige Palestijnen inderdaad gewoon Arabieren die doen alsof ze een apart volk zijn, plus de exclusieve bewoners van de hun afgepikte staat Palestina.

Beide beweringen zijn inderdaad verzonnen.
Hij overdrijft wat, het was maar ruim de helft van de Palestijnen die voor Hamas stemde, dus voor eindeloze terreur.
userIcon
quote:
Op maandag 12 december 2011 @ 00:18 schreef Lkw het volgende:
Het zal me wel een hoop minnetjes opleveren, maar de man heeft eigenlijk gewoon gelijk.

Wiki verwoordt het wel aardig:


[..]


In principe zijn de huidige Palestijnen inderdaad gewoon Arabieren die doen alsof ze een apart volk zijn, plus de exclusieve bewoners van de hun afgepikte staat Palestina.

Beide beweringen zijn inderdaad verzonnen.
Minnetjes is voor mensen die censuur toejuichen.

Wanneer is iets een volk? Als men zich al vijftig jaar 'Palestijn' noemt, dan noemen drie generaties zich al zo. Mag je dan inmiddels niet een keertje over het volk 'Palestijnen' spreken?
Hoe bepaal je dat? Door landsgrenzen? Dus de Koerden, Roma, Hmong, Tartaren, Oeigoeren zijn geen volk?
userIcon
quote:
Op maandag 12 december 2011 @ 00:18 schreef Lkw het volgende:


[..]


In principe zijn de huidige Palestijnen inderdaad gewoon Arabieren die doen alsof ze een apart volk zijn,
Dus precies wat de Israeli's gedaan hebben? Dat waren immers ook Palestijnen voor 1948. Maar toen ze eenmaal een groot deel van Palestina via bedrog en oorlog in handen kregen, noemden ze zichzelf geen Palestijnen meer, maar Israeli's. De Arabieren hebben hun naam gewoon behouden, namelijk Palestijnen.

Dus feitelijk verwijt je iets de Arabieren, wat de Joden gedaan hebben.
userIcon
En dat maakt zich allemaal maar druk om een Amerikaan. We hebben in Nederland ook zo'n idioot lopen hoor!

Zijn naam is Geert Wilders.
userIcon
Misschien is het toch wel goed als een Republikein gaat winnen .
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:56 schreef Telecaster het volgende:
Sja. Nog maar 's die befaamde quote van PLO-kopstuk Zahir Muhsein:

[..]

Als de PLO'ers het zelf al zeggen...

Ondertussen is die kerel al wel ruim 30 jaar dood.
userIcon
quote:
Op maandag 12 december 2011 @ 00:25 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Minnetjes is voor mensen die censuur toejuichen.

Wanneer is iets een volk? Als men zich al vijftig jaar 'Palestijn' noemt, dan noemen drie generaties zich al zo. Mag je dan inmiddels niet een keertje over het volk 'Palestijnen' spreken?
Hoe bepaal je dat? Door landsgrenzen? Dus de Koerden, Roma, Hmong, Tartaren, Oeigoeren zijn geen volk?
Tja, klopt, dat is een moeilijk punt. Ik ben het dan ook grotendeels eens met de vaststellingen van deze Republikein, maar niet met zijn gevolgtrekkingen.

Als je kijkt naar de geschiedenis van het Britse mandaatgebied, zou het juist wél eerlijk zijn wanneer zowel Arabieren als Israëli's in het gebied zouden kunnen wonen. Liefst gezellig saampjes en door elkaar, maar omdat ze nu eenmaal altijd ruzie hebben, dan in godesnaam maar met grenspaaltjes ertussen.

Twee staten dus, op het grondgebied van het vroegere mandaatgebied. Ook al ziet het er op de landkaart niet uit en is geen enkele oplossing een lang leven beschoren. Beide partijen willen immers stiekem de hele mikmak voor zichzelf, zowel Israël als de Palestijnen.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:05 schreef De_Nuance het volgende:
De Republikeinen komen met de een na de andere mafklapper dit jaar. Goed bezig!
Zeg dat wel, de een is nog extremistischer en gekker dan de andere. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand op een van deze idioten gaat stemmen, maar goed...

quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:11 schreef regularjoeback het volgende:
Het moet gezegd worden dat vrede in Israel enkel mogelijk is wanneer de Palestijnen eens beginnen in te zien dat terreur geen zin heeft. Israel heeft te lang geleden onder Palestijns terreur. Wanneer er harde garanties gegeven kunnen worden dat terroristische vertakkingen in toom gehouden kunnen worden, dan pas kan er gepraat worden over de rechten van de 'Palestijnen'.
En de palestijnen onder israëlisch terreur. Beide landen moeten inzien dat tanks, raketten en elkaars land claimen op basis van sprookjesboeken niet de oplossing voor dit conflict is, anders blijft het daar voor eeuwig oorlog.
Het Palestina bestaat niet meer, en Palestijnen bestaat ook niet meer. Aangezien er geen enkel land is wat Palestina heet.

Dit is verzonnen door de Arabische landen om Israël te provoceren. Israel was een deel van Palestina voordat Israel het veroverde, maar het grootste gedeelte was wat nu Jordanie heet ! Dus die Palestijnen kunnen beter vragen aan Jordanie of ze daar land mogen.
userIcon
quote:
Op maandag 12 december 2011 @ 01:15 schreef Jeroen_Blueman het volgende:
Het Palestina bestaat niet meer, en Palestijnen bestaat ook niet meer. Aangezien er geen enkel land is wat Palestina heet.

Dit is verzonnen door de Arabische landen om Israël te provoceren. Israel was een deel van Palestina voordat Israel het veroverde, maar het grootste gedeelte was wat nu Jordanie heet ! Dus die Palestijnen kunnen beter vragen aan Jordanie of ze daar land mogen.
Probeer dat maar eens aan de vrienden van Gretta uit te leggen. Geen beginnen aan.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:05 schreef Siniti het volgende:
Ik schaam mij al voor de Nederlandse politiek, volgens mij zou ik echt depressief worden als ik in de VS leefde
Jij je schamen voor de politiek in dit land? Stel je niet aan man. Dan mag je van geluk spreken dat je niet in een moslimland woont.

[ Bericht gewijzigd door Dayan op maandag 12 december 2011 @ 01:43 ]
userIcon
quote:
Op maandag 12 december 2011 @ 01:28 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens aan de vrienden van Gretta uit te leggen. Geen beginnen aan.
Was de Griekse historicus Herodotus ook al bevriend met Gretta? Want hij is al 2500 jaar dood en schreef ook al over Palestina en de Palestijnen.
userIcon
quote:
Op maandag 12 december 2011 @ 01:47 schreef Marlan het volgende:
[..]


Was de Griekse historicus Herodotus ook al bevriend met Gretta? Want hij is al 2500 jaar dood en schreef ook al over Palestina en de Palestijnen.
Als je wilt mag je hem citeren?
userIcon
Ik ben dan wellicht pro-Israel, maar dit slaat absoluut nergens op natuurlijk
Pakt een pen zet een streep van Askelon naar Hebron het Noorden is Israel en het zuidenis Palestina. Even een grote volksverhuizing en klaar is Muppetshow.
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:05 schreef marco78 het volgende:
Arrogante kwal. De Palestijnen bestaan wel degelijk.

De Joden hebben het land eerst van de Kanaanieten veroverd, en ze hebben hetzelfde geflikt in de 20ste eeuw door massaal naar het "heilige land" te emigreren en de Palestijnen te terroriseren met hun Irgun-terreurorganisatie.

REUTERS: Most historians mark the start of Palestinian Arab nationalist sentiment in 1834, when Arab residents of the Palestinian region revolted against Ottoman rule.

Palestinians were ruled by the Ottoman Empire for hundreds of years, like most of the Arab world. When that empire collapsed after the First World War, the British then tookcontrol of the area, which was known as British Mandate Palestine, prior to the creation of Israel in 1948.

Palestinians reject the suggestion that they are generic Arabs. Like their Lebanese, Jordanian and Syrian neighbours, they identify themselves with a specific national identity.
Kan wel waar zijn, maar als je toch een geschiedenis neukert bent dan gaan we even 5000 jaar terug, toen waren daar nl. alleen maar Joden, en was het land van de Joden. Dus wie heeft nu wiens land gestolen? Waarheid blijft dat in de geschiedenis de Joden wel altijd de zondebok zijn geweest in die regio. Zowel door Moslims als door Christenen, en dat de joden zelfs talloze keren zijn verjaagd uit "Palestina".
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 23:17 schreef marco78 het volgende:
[..]


PVV-prietpraatjes. Wat wel te denken geeft is dat Iran na Israël over de grootste Joodse gemeenschap beschikt in het Midden-Oosten. De Joden leven al eeuwenlang in Iran, ze hebben het naar hun zin in Iran en zelfs tegen betaling wilden ze niet emigreren naar Israël omdat ze het goed hebben in Iran, waarom zouden ze hun geboorteland Iran moeten opgeven om zich in Israël te vestigen alwaar ze gebruikt zullen worden om Palestijnen te pesten... wie weet worden die Joden zelfs gedwongen om op gestolen Palestijns land te leven waar ze 24 uur per dag in angst moeten leven, voor ze het weten komen de Palestijnen wraak nemen op hun onderdrukkers.
Ja leuk, ik heb daar ook eens een docu gezien, ze willen idd niet weg en dat is ze goed recht, maar ze zitten er nog steeds in een relatief kleine groep. Het probleem in deze is alleen dat deze mensen nergens iets te vertellen hebben, tuurlijk ze mogen leven en doen waar ze zin in hebben volgens hun Joodse gebruiken, maar dezelfde rechten als elke andere Iranier hebben ze niet. Het is hetzelfde met de Moslims in Israël alleen dan andersom.

Geloof botst altijd met elkaar, omdat we elkaar zo graag willen overtuigen van onze imaginaire vriendjes .
userIcon
Meneer heeft een joodse achtergrond?
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:42 schreef Mytho het volgende:
Dan zijn Berbers ook een verzonnen volk, want die gasten hebben geen eigen land.
Dus mensen zonder land zijn verzonnen?

Interessante gedachte.....
quote:
Op maandag 12 december 2011 @ 08:49 schreef hoatzin het volgende:
[..]


Dus mensen zonder land zijn verzonnen?

Interessante gedachte.....
Zo schijnt, zo blijkt ook de criteria voor "een volk" gepaard te gaan met een eigen gebied bezitten.
userIcon
quote:
Op zondag 11 december 2011 @ 22:49 schreef marco78 het volgende:
[..]


Mooie uitspraak, erg catchy, maar helaas niets meer dan een leugen van de spindokters van Israël. De Arabieren hebben Israël namelijk algehele vrede en erkenning aangeboden in 2002 "ARAB PEACE INITIATIVE"... helaas weigert Israël vrede en hebben ze totaal niet gereageerd op het voorstel, zelfs niet onderhandeld terwijl dit toch wel een historische stap was van de Arabische landen, het voorstel is nog steeds geldig.
Je bent op de hoogte van de voorwaarden die de arabieren stelden?
97  van 97 reacties op deze pagina. (9 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 03/12 VS roepen Israël tot de orde73
» 29/11 Noorden Israël bestookt met raketten34
» 13/11 'Mitt Romney uitdager Barack Obama'39
» 01/11 Israël versnelt bouw in oosten Jeruzalem48


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden