Weekdeals (728x90)

Kibboets Israël neemt grond Westoever in beslag

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 20-11-2011 @ 19:08
print 

Een kibboets in Israël heeft een stuk Palestijns grondgebied op de Westelijke Jordaanoever in beslag genomen. Dat heeft de Israëlische wetenschapper en activist Dror Etkes zaterdag gezegd.

De landbouwgemeenschap Kibboets Meirav heeft volgens Etkes de hand gelegd op 148 hectare grondgebied van het nabijgelegen Palestijnse dorp Bardaleh. De kibboets ligt zelf wel op Israëlische grond.

De Israëlische autoriteiten nemen al tientallen jaren Palestijnse grond in beslag voor joodse kolonisten die zich op de Westoever hebben gevestigd, aldus Etkes, maar dit is de eerste keer dat Israël land toekent aan een gemeenschap binnen zijn grenzen.

De grillige barrière - afwisselend hoge betonnen muren en hekken - die Israël heeft opgeworpen om Palestijnse strijders buiten te houden kronkelt hier en daar over de Westoever. Zo kon het gebeuren dat een deel van de landbouwgrond van Bardaleh, ook akkers van Palestijnse boeren uit het dorp, aan de Israëlische kant van de barrière kwam te liggen.

De kibboets bewerkt dit land nu enkele jaren, maar pas sinds kort erkent Israël naar buiten toe ook dat het deze grond als het zijne beschouwt.

Veel Palestijnen vrezen dat andere delen van de Westoever hetzelfde lot ten deel zal vallen. Etkes lijkt die vrees te delen. "Uiteindelijk is het niet ondenkbaar dat andere Israëlische gemeenschappen aan de Israëlische kant van de Groene Lijn land afpakken van Palestijnen op de Westoever", zei hij. "Het lijkt vrijwel onvermijdelijk."

De woordvoerder van het Israëlische leger, Guy Inbar, bevestigde dat het land nu bij de kibboets hoort, maar zei erbij dat hiermee geen precedent is geschapen.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia20
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend46
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken18
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

3844 views / 141 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 141 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Gaan we Nederland nu in deze horen of is het alleen maar slaafs volgen?! Het is gewoon schandalig dat dit wordt toegezien zonder dat iemand het maar veroordeelt. Westerse samenleving tot aan onze grond
userIcon
en we hebben hier een stel clows aan de macht die dit tolereren
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:10 schreef Relativereniseenvak het volgende:
Gaan we Nederland nu in deze horen of is het alleen maar slaafs volgen?! Het is gewoon schandalig dat dit wordt toegezien zonder dat iemand het maar veroordeelt. Westerse samenleving tot aan onze grond
We zijn al een heli kwijt, ja
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:10 schreef Keith_Bakker het volgende:
en we hebben hier een stel clows aan de macht die dit tolereren
userIcon
Voortdurende landroof, Wilders zal het wel weer goedpraten.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:21 schreef Kingdom34 het volgende:
BRON!! Nova, dat zegt genoeg met hun manier van onderbouwing.

"De Israëlische autoriteiten nemen al tientallen jaren Palestijnse grond in beslag voor joodse kolonisten die zich op de Westoever hebben gevestigd, aldus Etkes, maar dit is de eerste keer dat Israël land toekent aan een gemeenschap binnen zijn grenzen"

Is het niet juist dat de Islam meer dan 90% van de Joden hebben onteigend tijdens de massa moorden op de Joden en Christenen?
Dus als Israël(lees:Joden) actief Duitsers begint te vergassen moeten we het maar door de vingers zien?
userIcon
Land inpikken, lekker democratisch.
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:26 schreef jerr0 het volgende:
[..]
Dus als Israël(lees:Joden) actief Duitsers begint te vergassen moeten we het maar door de vingers zien?
Hmm, het zijn de Palestijnen die genocide op de joden willen plegen, niet andersom. Ken de feiten.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:26 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Van mij mogen ze uit het land trappen wat niet van hen is.
Het is gegeven door God, aan de nakomelingen van Abraham en Isaak.

Het het heette toen Kanaän, wat nu Isreal heet.
Levensgevaarlijke sprookjes, blijkt weer eens.
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:15 schreef Dutchguy het volgende:
Voortdurende landroof, Wilders zal het wel weer goedpraten.
Wilders heeft hier misschien begrip voor, het zijn de linkse landverraders die de overname van Nederland door islamitisch tuig goedpraten.

Wat die kindermoordende busopblazers daar in Israel uitvoeren kan me geen reet schelen zolang mijn land continu blijft buigen voor marokkaans straatterrorisme.
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:10 schreef Relativereniseenvak het volgende:
Gaan we Nederland nu in deze horen of is het alleen maar slaafs volgen?! Het is gewoon schandalig dat dit wordt toegezien zonder dat iemand het maar veroordeelt. Westerse samenleving tot aan onze grond
Nederland heeft in Palestina of Israel niets te zeggen.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:36 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Wat wil je nou vergelijken?

Dit kan je niet eens vergelijken, deze kwestie speelt zich af in de tijd van de Thora waar God hen land heeft beloofd (Kanaän) voor de nakomelingen van Abraham en Isaak, dat was al bezegeld door God dat zijn volk het beloofde land kreeg en toen de Joden Gods zoon weigerde de accepteren begon de ellende voor de Joden.

Zo is het gegaan, en dat is waar het om gaat deze hele kwestie.
Je hebt gelijk, de bijbel is gebaseerd op historisch feiten
man Philosocles (Redactie Frontpage) 20-11-2011 @ 19:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:26 schreef Kingdom34 het volgende:
Het is gegeven door Allah, aan de nakomelingen van Ibrahim en Ishaq.
Fixed.
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:33 schreef Stupendous76 het volgende:
Land inpikken, lekker democratisch.
Vrijwel alle landen ter wereld hebben daar aan gedaan, waarom zou dat u fout zijn dan?
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hmm, het zijn de Palestijnen die genocide op de joden willen plegen, niet andersom. Ken de feiten.
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:26 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Van mij mogen ze uit het land trappen wat niet van hen is.
Het is gegeven door God, aan de nakomelingen van Abraham en Isaak.

Het het heette toen Kanaän, wat nu Isreal heet.
Ben jij nu zo'n achterlijke godsdienstaanbidder?
Je laat dat wel blijken ook.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hmm, het zijn de Palestijnen die genocide op de joden willen plegen, niet andersom. Ken de feiten.
Het lijkt er soms anders verdacht veel op.
1000 dode Palestijnen voor 1 dode Israëliër was het niet.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:40 schreef BasOne het volgende:
[..]

Het lijkt er soms anders verdacht veel op.
1000 dode Palestijnen voor 1 dode Israëliër was het niet.
Je noemt de wisselkoers voor de levenden.

Voor de dooien geldt dat de THT-datum de inruilwaarde bepaald.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:36 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Wat wil je nou vergelijken?

Dit kan je niet eens vergelijken, deze kwestie speelt zich af in de tijd van de Thora waar God hen land heeft beloofd (Kanaän) voor de nakomelingen van Abraham en Isaak, dat was al bezegeld door God dat zijn volk het beloofde land kreeg en toen de Joden Gods zoon weigerde de accepteren begon pas de ellende voor de Joden.
Ze hebben het dus verdient, hadden ze Christus maar moeten accepteren
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:37 schreef Sandoppie het volgende:
[..]


Voorals nog zijn het eurpeanen die 6 miljoen joden hebben afgeslacht, om vervolgens het restenrende deel te transporteren naar het land dat anderen toekomt.

Jullie hebben je probleem opgelost door anderen erme op te zadelen.
Waarom ga je niet in op wat ik zeg, is het te confronterend voor je?
De moslims op hun beurt hebben Gaza en de Westbank verovert op de Israëliërs.Oorlog is oorlog,maar dat werkt wel twee kanten op je oogst tenslotte wat je zaait.

Nou Turkije Libanon en Syrië nog heroveren op die hordes barbaren en dan kunnen we weer een paar stappen vooruit in deze wereld.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:37 schreef Sandoppie het volgende:
Jullie hebben je probleem opgelost door anderen erme op te zadelen.
Precies: we hebben de Joden teruggestuurd naar waar ze vandaan kwamen.

Slim, he?

Verder wens ik jullie succes met jullie problemen, ik ben blij dat wij die niet meer hebben.
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:40 schreef BasOne het volgende:
[..]

Het lijkt er soms anders verdacht veel op.
1000 dode Palestijnen voor 1 dode Israëliër was het niet.
Dat is niet waar.

Verder staat in het Handvest van Hamas letterlijk dat de joden verdreven moeten worden. Wie weet dat Hamas iqbal al yahud zeer serieus neemt, hetgeen ook dagelijks uit hun daden blijkt (en de PA is nauwelijks beter), kan alleen maar het ergste vrezen. Gelukkig zijn de Palestijnen militair niet opgewassen tegen Israel, maar ik vrees de dag dat ze dat wel zijn. Er zullen rivieren van bloed vloeien.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in op wat ik zeg, is het te confronterend voor je?
Jij zegt dat de Palestijnen genocide willen plegen.

Volgensmij willen ze de Israëliërs gewoon weg hebben, dood of levend maakt niet uit zolang ze maar weg gaan.

Daarbij is Genocide niet het juiste woord, Genocide is volkerenmoord of massamoord door xenofobie.

Dat de Palestijnen alle Israëliërs dood willen klopt wel, ze willen een einde aan Israël, willen ze alle Joden dood.... misschien, omwille van het geloof, Maar dan zouden alle Joods orthodoxen zich aan hetzelfde schuldig maken, geen enkele religie tolereert een ander en in elke geloofswaanzinnige boekje word opgeroepen de ander te doden.

Sad but true.

Blijft een feit dat waar 2 vechten er 2 schuld hebben, maar dat alle wandaden van Israël afgedaan worden met 'hunnie zijn erger'.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:55 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is niet waar.

Verder staat in het Handvest van Hamas letterlijk dat de joden verdreven moeten worden. Wie weet dat Hamas iqbal al yahud zeer serieus neemt, hetgeen ook dagelijks uit hun daden blijkt (en de PA is nauwelijks beter), kan alleen maar het ergste vrezen. Gelukkig zijn de Palestijnen militair niet opgewassen tegen Israel, maar ik vrees de dag dat ze dat wel zijn. Er zullen rivieren van bloed vloeien.
Er staat inderdaad dat de Joden verdreven moeten worden, niet massaal uitgemoord......
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:32 schreef Sandoppie het volgende:
Dat is nou zionisme. Het roven van andermans land en eigendommen.

Zionisten zijn echt het uitschot der aarde.

Hier zie je hoe zo'n zionistische hoer een palestijns gezin het leven zuur maakt om haar huis in te kunne pikken.

http://www.youtube.com/watch?v=qdeqXQPW7TM&feature=youtube_gdata_player
Je kunt je pijlen richten op het zionisme, maar ook je blik wat breder - en eerlijker - maken. En wat blijkt? Alle mensen zijn even slecht, aan welke kant ze ook staan. Getuige de geschiedenis van bijvoorbeeld Oost-Jeruzalem:

quote:
Oost-Jeruzalem maakte deel uit van het mandaatgebied Palestina en werd in de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 door Jordanië veroverd.

De Jordaanse koning Abdoellah I had een geheime overeenkomst gesloten met de Joodse leiding over de verdeling van Palestina. Zijn leger onder leiding van de Britse commandant John Bagot Glubb kon vrijwel ongehinderd de Westelijke Jordaanoever bezetten. De status van Jeruzalem was echter fel omstreden omdat hier zowel joodse als christelijke als islamitische heilige plaatsen waren. Tijdens de oorlog lukte het geen van beide partijen geheel Jeruzalem te veroveren. Oost-Jeruzalem, waaronder de oude stad, bleef in Jordaanse handen. De Joodse bewoners van Oost-Jeruzalem werden gedeporteerd, hun huizen onbewoonbaar gemaakt en de 58 synagogen werden verwoest.

Na de oorlog van 1948 annexeerde Jordanië de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem. Deze Jordaanse annexatie was in de Arabische wereld omstreden. In de Zesdaagse Oorlog van 1967 veroverde Israël Oost-Jeruzalem, waarna het werd herenigd met het moderne West-Jeruzalem. De Joodse wijk werd gerestaureerd. De oude Marokkaanse wijk (Harat al-Maghariba) van 135 woningen werd drie dagen na de verovering van Oost-Jeruzalem gesloopt om plaats te maken voor een groot plein voor de klaagmuur. Israël stelde de islamitische heilige plaatsen onder het beheer van de Jordaanse Waqf, een islamitische religieuze instelling.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oost-Jeruzalem
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:55 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Zo wil ik het niet redeneren, maar er zit wel toevallig ernsitge feiten waarom Joden keer op keer zwaar worden bestraft door ongehoorzaam van God, want dit geld alleen puur om de Joden niet om Christenen of Moslims, dat staat los van het feit waar in de Bijbel staat, de Bijbel gaat daar over, puur over de Joden.

Zolang de de Joden Jezus niet erkent als de zoon van God, zal God hen niet horen.
Dit zijn best enge teksten.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:55 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Zo wil ik het niet redeneren, maar je hebt wel een goed punt

Er zit wel toevallig ernstige feiten waarom Joden keer op keer zwaar worden bestraft door ongehoorzaam van God, want dit geld alleen puur om de Joden niet om Christenen of Moslims, dat staat los van het feit waar in de Bijbel staat, de Bijbel gaat daarover, puur over de Joden.

De komst van Jezus is afhankelijk van de Joden, en dan elk Jood.
Daarom heb ik ook eerder getypt dat Joden onderling zeer verdeeld zijn, daarom heb je ook sinds een hele lange tijd Messiaanse Joden en Orthodoxe Joden.

En Messiaanse Joden erkennen wel Jezus als hun Messias.

Zolang de de Joden Jezus niet erkent als de zoon van God, zal God hen niet horen.
Dus is alle ellende hun eigen schuld.....

Dat is wat je zegt.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:49 schreef Al-Qutfend het volgende:
[..]
Precies: we hebben de Joden teruggestuurd naar waar ze vandaan kwamen.

Slim, he?

Verder wens ik jullie succes met jullie problemen, ik ben blij dat wij die niet meer hebben.
Joden terug gestuurd naar waar ze vandaan kwamen.... mwa, de Joden die er heen werden gestuurd kwamen er niet vandaan......
99% van de Joden in Israël hebben hun roots ergens anders in de wereld.

Dat kan je van de Palestijnen iig niet zeggen, die hebben hun roots al duizenden jaren in dat zand.
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:38 schreef jerr0 het volgende:
[..]
Het staat in het Handvest van Hamas.
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:57 schreef BasOne het volgende:
[..]

Er staat inderdaad dat de Joden verdreven moeten worden, niet massaal uitgemoord......
En wat denk je dat het resultaat zal zijn? De nazi's begonnen ook niet meteen met vernietigingskampen. Daarbij kennen we allemaal het trackrecord van de islam op dit gebied.
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 20:02 schreef Sandoppie het volgende:
[..]


Bullshit. Hamas spreekt over zionisten en dat zijn soms niet eens joden maar atheisten.
Dat kan al niet waar zijn, omdat het Handvest Koranisch geinspireerd is.

Uit artikel 7:

'The prophet, prayer and peace be upon him, said: The time will not come until Muslims will fight the Jews (and kill them); until the Jews hide behind rocks and trees, which will cry: O Muslim! there is a Jew hiding behind me, come on and kill him! This will not apply to the Gharqad, which is a Jewish tree (cited by Bukhari and Muslim).'

Staat daar 'kill'? Ja, dat staat er. Is je Engels niet zo goed ofzo?
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 20:10 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Dat zijn geen enge teksten, dat is wat ik denk als ik zo de Bijbel lees en met het geschiedenis en realiteit vergelijkt komt het wel zo over.
Als dit in jouw bijbel staat, is het een eng, dubieus boekje.
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 20:18 schreef Sandoppie het volgende:
[..]


Jij bent gewoon te dom om te begrijpen dat dit niet uit de Koran komt maar uit een achterlijke hadith. Dat is zoiets als de nog veel achterlijkere joodse Talmud.
Wat snap je niet aan 'Koranisch geinspireerd'? Je maakt je trouwens schuldig aan geloofsafval - waar de doodstraf op staat - door de hadith te verwerpen, moslimpje van me.

Overigens: je ontkent niet dat deze ongein open en bloot in het Handvest staat. Wat denk je daar nou zelf van, van een groepering die je 'buur' kan noemen, en zulke overtuigingen heeft, zou je mee willen onderhandelen over vrede of ze zelfs maar een beetje tegemoet willen komen? Ik niet hoor, en toch is dat de joden gedaan hebben... Zoveel goede wil, en zie hoe het beloond wordt: met antisemitisme, haat, aanslagen etc.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 20:07 schreef Sandoppie het volgende:
[..]


Eerlijker ? Die zionisten hoorden er in de eerste plaats niet eens te komen. Die hadden moeten blijven waar ze vandaan kwamen. Europa en rusland.

Dan was er nooit ellende geweest in die regio.

Rare redenering houd jij er op na.
Jammer, je bent blijkbaar niet in staat tot een bredere blik op de zaak. Je praat als iemand die ontevreden is met de aanwezigheid van allochtonen in Nederland en niet verder komt dan eindeloos herhalen dat ze nooit hadden mogen worden toegelaten.

Alsof je met zo'n houding ook maar een steek verder komt.
De israeliers begaan ook oorlogsmisdaden bij de vleet. illegaal land bezetten, gebruik van cluster munitie, het martelen van gevangenen en ga zo maar door......als je het mij vraagt is het gewoon een kwestie van tijd voor daar de pleuris uitbreekt en ze worden aangevallen van 4 kanten.
Ach, het is slechts een klein groepje extremisten dat dit doet.
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 20:00 schreef BasOne het volgende:
[..]
Joden terug gestuurd naar waar ze vandaan kwamen.... mwa, de Joden die er heen werden gestuurd kwamen er niet vandaan......
99% van de Joden in Israël hebben hun roots ergens anders in de wereld.

Dat kan je van de Palestijnen iig niet zeggen, die hebben hun roots al duizenden jaren in dat zand.
Wat een onzin, net als Arafat zeker. Er komen net zo weinig joden oorspronkelijk uit dat gebied als palestijnen.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:38 schreef suizebol het volgende:
[..]
Vrijwel alle landen ter wereld hebben daar aan gedaan, waarom zou dat u fout zijn dan?
Landen die claimen beschaafd te zijn doen dat niet meer.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 20:31 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


En waarom ben ik volgens jou niet goed wijs?
En waar staat het op dat ik Moslims haat?

Je frustratie begint overhand te nemen.
Wat iemand ook van jou en jouw ideeën vind, de leer van Jezus is je in ieder geval totaal vreemd.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 20:40 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Leg eens uit.
Wat ik lees in jouw reacties is goedpraten van haat en geweld op basis van de bijbel. Als je echt denkt dat Jezus had gewild dat mensen zo met elkaar omgaan, dan heb je het echt niet begrepen.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 20:55 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]

Geef dan eens voorbeelden waar ik dat hebt getypt?
Want je bent de zoveelste die hier zit te roep toeteren namelijk, de rest hoor ik ook niks meer van met hun grote mond

Plaats mijn citaat waar ik geweld goedpraat uit de Bijbel.
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:26 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]

Van mij mogen ze uit het land trappen wat niet van hen is.
Het is gegeven door God, aan de nakomelingen van Abraham en Isaak.

Het het heette toen Kanaän, wat nu Isreal heet.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:03 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Dat staat niet in de Bijbel.
<Zucht>
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:55 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Zo wil ik het niet redeneren, maar je hebt wel een goed punt

Er zit wel toevallig ernstige feiten waarom Joden keer op keer zwaar worden bestraft door ongehoorzaam van God, want dit geld alleen puur om de Joden niet om Christenen of Moslims, dat staat los van het feit waar in de Bijbel staat, de Bijbel gaat daarover, puur over de Joden.

De komst van Jezus is afhankelijk van de Joden, en dan elk Jood.
Daarom heb ik ook eerder getypt dat Joden onderling zeer verdeeld zijn, daarom heb je ook sinds een hele lange tijd Messiaanse Joden en Orthodoxe Joden.

En Messiaanse Joden erkennen wel Jezus als hun Messias, de hele Bijbel gaat over de het volk van God en dat zijn de Joden.

Zolang de de Joden Jezus niet erkent als de zoon van God, zal God hen niet horen.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:03 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Dat staat niet in de Bijbel, wat jij beweerd.

Vervolgens is dat mijn mening dat Isreal hun het land eruit trapt omdat de islam toen der tijd grote delen hebben veroverd van isreal.

Nogmaals, waar praat ik geweld goed wat in de Bijbel staat?
Dat schreef ik niet. Ik zei dat jij geweld goedpraat op basis van de bijbel.

Daarop is mijn conclusie gebaseerd dat je niets hebt begrepen van de leer van Jezus.
userIcon
Gewoon affikken die handel. Soms moet je een voorbeeld stellen.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:08 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Dat staat ook niet in de Bijbel, waar ik geweld goed praat.
Je geeft Joden de zwarte Piet, geredeneerd vanuit dat boekje van je en nu ga je dat opeens ontkennen?
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hmm, het zijn de Palestijnen die genocide op de joden willen plegen, niet andersom. Ken de feiten.
Willen, zouden, waarschijnlijk, blabla. Het zijn de joden die het het doen en niet de PAlestijnen.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:16 schreef Kingdom34 het volgende:
Laat ik even jou quote plaatsen.

[..]


"Wat ik lees in jouw reacties is goedpraten van haat en geweld op basis van de bijbel"

Wat is dan het verschil? tussen mijn reactie en wat jij niet schreef?


[..]


Mijn conclusie is, is dat jij een conclusie trekt waar je zelf tegen spreekt.
Wat is volgens jou de leer van Jezus? leg mij eens uit dan wat ik daar niet van begreep.
Op basis van de Bijbel geweld goed praten is hetzelfde als goed praten van geweld van de Bijbel.

Vervolgens, heeft Jezus ook gezegd dat zijn volgelingen waakzaam moeten zijn, want er komen valse kerkleraren en valse profeten.


[..]


Je typte even terug, dat mijn reacties (praat) van geweld en haat op basis van de Bijbel, goed praatte en volgens mij weet je even zelf niet meer wat je hebt getypt.
Probeer nu niet de aandacht af te leiden met onzin.

Op "basis van de bijbel" is niet hetzelfde als "in de bijbel".

Maar goed, als jij onnozel wilt spelen om maar niet in te hoeven gaan op de echte kwestie, dan niet. Je bent het niet verplicht. Het zet echter wel de onzin die je op Fok! allemaal uitkraamt in een helder perspectief.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 20:29 schreef Sandoppie het volgende:
[..]


Moslims in europa vergeljken met zionisten in palestina....
Allochtonen zei ik, die zijn verre van allemaal moslim. Daarbij ontgaat het basisprincipe van een vergelijking je blijkbaar en heb je niet door dat ik geen allochtonen met joden vergelijk, maar slechts de mensen die erover klagen.

Laat dus maar. En blijf je vooral druk maken over 1948 en de migratie van de joden destijds, misschien lukt het jou wel om daarmee het verleden te veranderen. Je weet maar nooit toch?
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:20 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Wat ontken ik dan? mijn citaat wat je hebt gepost heeft niets met mijn goedpraten van geweld op basis van de Bijbel te maken.
Eerst hou je antisemitische praatjes, afgeleid uit je boekje en nu beweer je dat dit niets met dat boekje te maken heeft? Dus ben je antisemiet vanuit jezelf en niet vanuit je religie?
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:25 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Onzin?, je weet zelf niet eens wat je hebt getypt.

Eerst typ je dat ik geweld goed praat van de Bijbel en vervolgens typ je dat mijn reacties geweld goed praat van de Bijbel, zeer onhandige actie van je.

En dan nog durven typen dat ik de aandacht ervan afleid, grappenmaker dat je bent

Op basis van de Bijbel is uit de Bijbel slimme
Je kruipt in de schulp en negeert mijn werkelijke woorden door ze te verdraaien naar je eigen inzicht. Prima, maar dat kan niet verhullen dat je een nep-christen bent.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 20:38 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Talmoed is geen Thora, dus geen wettig woord van God AFAIK.
Joden die de Talmoed volgen klopt ook eigenlijk niet, dat is teken van verlies van hun geloof in hun heer de almachtige.

Mohammed (antichrist) heeft de Koran gedicteerd, dus ook de Hadith ingewijd als wetgeving van Mohammed.

Jij ben een moslim die niet eens weet dat Mohammed de Koran zelf heeft gedicteerd, raar lijk wel een Christen die niet de Bijbel kent.
Je weet dat de Hadith niet gedicteerd is door Mohammed zelf? Dat zijn apocriefe verhalen, die door moslims zelf al worden aangeduid als meer en minder betrouwbaar.

Oftewel, de Hadith is inhoudelijk het beste te vergelijken met het Nieuwe Testament, doch is het een minder grote autoriteit in de Islam.

Als je iets wilt bashen, moet je je er wel eerst even bekend mee maken. Anders kom je heel dom over.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:25 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]

Op basis van de Bijbel is uit de Bijbel slimme
Jij bent wel de laatste die anderen de les moet gaan lezen op het gebied van Nederlands.

Als iemand zegt dat jij geweld goedkeurt op basis van de Bijbel, betekent dat dat de Bijbel een (grote) rol speelt in jouw redenering om het geweld goed te keuren.

Jij keurt geweld tegen Moslims goed omdat de Bijbel zegt dat dat gebied van de Joden is. Oftewel, de Bijbel speelt een grote rol in jouw redenatie, en het is dus gerechtvaardigd om te zeggen dat je geweld goedkeurt op basis van de Bijbel.

QED
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:28 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Eerst hou je antisemitische praatjes, afgeleid uit je boekje en nu beweer je dat dit niets met dat boekje te maken heeft? Dus ben je antisemiet vanuit jezelf en niet vanuit je religie?
Waarom ga je überhaupt de discussie aan met relifanaatjes? Chill marcus....
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:38 schreef bierspons het volgende:
[..]
Waarom ga je überhaupt de discussie aan met relifanaatjes? Chill marcus....
Vinnik leuk. Relibashen..
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:42 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Ja ja ik ben een nep Christen, zijn je argumenten op?

Kan je mij nog verschil geven tussen basis uit de Bijbel en Bijbel?
waar komt basis uit de Bijbel vandaan, juist uit de Bijbel.

Ik negeer jou werkelijke woorden en vervolg draai ik ze, wat heb ik dan eraan gedraaid?

Jij typte dat mijn reactie geweld goedpraat op basis van de bijbel.
Vervolgens post je mijn citaat, waar ik mijn mening uitte over Isreal en dat ze allemaal eruit mogen trappen wat toen is veroverd door de islam.

Dat heeft niks met op basis van de Bijbel te maken, maar een mening van mij.

Vervolgens typ jij dat je niet schreef en zei dat jij geweld goedpraat op basis van de bijbel.

Ik typte ik wat het verschil was tussen op basis van de Bijbel en Bijbel, want ik heb al uitgelegd dat basis van de Bijbel gewoon uit de Bijbel komt.

Daarna typte jij, dat ik niet de aandacht moest afleiden met onzin (welke onzin trouwens?)

Vervolgens typte jij Op "basis van de bijbel" is niet hetzelfde als "in de bijbel". Dat heb ik al reeds voor je uitgelegd dat het wel hetzelfde is, alleen de basis al is afkomstig van de Bijbel.

En nu typ je dat ik jou werkelijke woorden negeert, terwijl ik juist al hebt geantwoord dat op basis van de Bijbel gewoon uit de Bijbel komt, dus ook jou bewering dat ik geweld goed praat op basis van de Bijbel.

Op welke basis van de Bijbel heb je dan over?

Nogmaals, je spreek jezelf helemaal tegen
Ik ga niet meedoen met je spelletjes. Dat doe je maar met je vrienden.

Wel heb ik een vraag voor je. Wat vond Jezus volgens jou van geweld?
iets met wapens tot ploegscharen smeden, aan de hand van die uitspraak blijven er weinig "ware"religies over
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:46 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Welke antisemitische praatjes?
Lees je postgeschiedenis even terug.
Die praatjes over het 'Godgegeven land' en het 'verwerpen van Jezus' door de Joden. Het niet accepteren van 'Gods woord' en het daaraan verbonden lot van de joden. Die antisemitische praatjes.
Je verwart religieuze onzin met geschiedenis. De bijbel is geen geschiedenisboek.
man Karrs (Moderator Frontpage) 20-11-2011 @ 21:51 fotoboek no homepage
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 19:32 schreef Sandoppie het volgende:
Dat is nou zionisme. Het roven van andermans land en eigendommen.

Zionisten zijn echt het uitschot der aarde.

Hier zie je hoe zo'n zionistische hoer een palestijns gezin het leven zuur maakt om haar huis in te kunne pikken.

http://www.youtube.com/watch?v=qdeqXQPW7TM&feature=youtube_gdata_player
Ooooh, filmpjes!

Zal ik nu ook een off-topic filmpje plaatsen? Eentje die voldoet aan mijn standpunten? En zal ik dan zeggen "Kijk! Hunnie doen het ook"? Dan hebben we vast een hele boeiende discussie!
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:49 schreef 2thePoint het volgende:
iets met wapens tot ploegscharen smeden, aan de hand van die uitspraak blijven er weinig "ware"religies over
Wordt Bacchant! Of Maenade, als je een vrouw bent. Wij doen ook aan geweld, maar we zijn er niet hypocriet over.
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:52 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Spelletjes? ik heb juist even jou geciteerd met je eigen bewering en dat komt hard aan voor je, ik snap het ook wel dat je geen puf heb om eruit te kunnen lullen, je hebt je echt jezelf klem gelegd.


[..]

Hoe bedoel je ermee ?

Pas op, straks ga je weer jezelf klem lullen.
Nee, je hebt jezelf klemgezopen en bent nu uit je aars aan het lullen. Wederom blijk je het Nederlands niet machtig te zijn.

Ik ben heel erg duidelijk geweest in wat ik bedoel. Jou bevalt dit niet, dus maak je er maar een woordspelletje van. Heel handig als de aandacht moet worden afgeleid, maar daar trap ik dus niet in.

Volgens mij heb ik een heel duidelijke vraag gesteld. Als er volgens jou iets in het "juiste" perspectief moet worden geplaatst, dan heb je er geen enkele moeite mee om aan te geven wat daarover in de bijbel staat.

Als het voor jou zo makkelijk is om de inhoud van de bijbel te duiden, dan zou het toch een makkie moeten zijn om aan te geven wat Jezus van het gebruik van geweld vond?
userIcon
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 21:58 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Dat heeft niks met antisemitische praatjes te maken, dat is gewoon jou bewering niet meer dan dat.

Dan moet je eens de Bijbel eens lezen, want daar staat vol antisemitische teksten erin volgens jou dan

Ik heb alleen getypt, sinds de Joden Jezus niet erkennen als de zoon van God heeft God geen contact met zijn volk meer, gezien het verleden en het heden kan het aanduiden wat ook in de Bijbel staat in d Openbaring.

Dat heeft niets met antisemitische praatjes te maken, voor jou dan wel.
De bijbel is inderdaad antisemitisch en leert nogal dubieuze normen en waarden.
Zoals jij hierboven jouw interpretatie van dat boekje weergaf is zuiver antisemitisme.
man Karrs (Moderator Frontpage) 20-11-2011 @ 22:02 fotoboek no homepage
quote:
Op zondag 20 november 2011 @ 20:00 schreef Sandoppie het volgende:
[..]


En dit is dus antisemitisme in zijn meest puer vorm.
Yep. Dit is het Christelijke antisemitisme.
quote:
Dit is de gedachte die schuilt achter de pogroms en de holocaust.
Wel de pogroms, niet de holocaust. Die laatste was te wijten aan de nazileer, gebaseerd op de Protocollen van de Wijzen van Sion (een vals geschrift). Deze worden overigens heden ten dage nog breed uitgedragen en geaccepteerd door de islamitische wereld.
quote:
Moslims hebben nooit een theologisch .probleem gehad met joden. Moslims hebben een rechtvaardigheids probleem met bezetters van palestina.
Nee. Ze hebben een theologisch probleem met de Joodse staat Israël, die voor hun de ontkrachting is van de waarheid van Islam. Dat is het probleem van de moslims. Niet dat er een volk op de plek woont waar ooit een ander, nomadisch, volk woonde.

[ Bericht gewijzigd door Karrs op zondag 20 november 2011 @ 22:13 ]
100  van 141 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia20
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend46
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken18
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden