Disneyland en reclame goed voor winst Walt Disney

Walt Disney heeft over het afgelopen kwartaal een dertig procent hogere nettowinst geboekt. Stijgende reclame-inkomsten, een toename in het aantal bezoekers van zijn themaparken en hogere tarieven voor de uitzendrechten van Disneys sportzender ESPN droegen hier onder meer aan bij. Dat meldde het entertainmentconcern donderdagavond na sluiting van de Amerikaanse beurs.

De nettowinst over het vierde kwartaal van het gebroken boekjaar 2010-2011 kwam uit op 1,09 miljard dollar (800 miljoen euro), ofwel 0,58 dollar per aandeel. In dezelfde periode een jaar eerder bedroeg de nettowinst 835 miljoen dollar, ofwel 0,43 dollar per aandeel.

De omzet kwam over de afgelopen verslagperiode uit op 10,43 miljard dollar, van 9,74 miljard dollar een jaar eerder. Analisten hadden gerekend op een winst per aandeel van 0,54 dollar, op een omzet van 10,36 miljard dollar.


Disneyland en reclame goed voor winst Walt Disney (Foto: Novum)