Nog geen toestemming voor Occupy-kamp Museumplein

Nederland • Geschreven door Novum op 28-10-2011 @ 14:24
print 

Op het Museumplein in Amsterdam komt mogelijk toch een tweede Occupy-kamp. Burgemeester Eberhard van der Laan heeft vrijdag in een overleg met de demonstranten 'niet direct nee' gezegd, meldt de Amsterdamse zender AT5.

De burgemeester wil wel een vervolggesprek met de betogers die het nieuwe kamp willen beginnen. De demonstranten willen een tweede kamp opzetten, onder meer omdat het vol wordt op het Beursplein.

Van der Laan gaf eerder aan een tweede kamp echter niet handig te vinden, onder meer omdat dan op twee plekken met de organisatie moet worden gesproken over het 'beheersbaar' houden van het protest. Donderdag gaf hij aan een verhuizing van alle betogers naar de Zuidas, waar verschillende financiële instellingen zitten, wel te zien zitten.


Bron: Novum


Lees ook:

» 27/10 Van der Laan praat met Occupy over verhuizing18
» 27/10 'Tenten Occupy Amsterdam nauwelijks bewoond'46
» 24/10 Occupy Nederland komt met radiozender43
» 22/10 Enkele honderden op de been voor Occupy18


delen | eKudos nujij

1906 views / 34 reacties
Reacties op dit bericht
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1
Hoewel het nog niet helemaal zeker is dat een 2e kamp noodzakelijk is ontgaat mij toch een beetje de symbolische waarde van een kamp op het Museumplein. Buiten de PC om de hoek is er toch niet veel "financieels" aan het Museumplein?
userIcon
Men bedoelt lege tenten opslag? savonds zit daar niemand en kruipt men gewoon weer in één of ander kraakpand

De sfeer op het beursplein is echt sneu, paar van die radicalen die niets met occupy hebben maar gewoon maar wat protesteren, vond het maar een vervelende bedoeling. Als je de beelden van occupywallstreet ziet dan is het daar toch wat beter geregeld.
userIcon
Als je het naar de Zuid-As verhuist dan haal je het teveel weg uit het zicht van de gewone amsterdamse bezoeker. Dan kun je eigenlijk net zo goed in een leeg weiland gaan zitten met je 'protest-actie', dus dat slaat nergens op.
userIcon
Die hele beweging is hier in Nederland allang gekaapt door socialistische milieuhippies. Daar zit geen advocaat of dokter meer tussen.
userIcon
het schijnt dat 95% van de tentjes leegstaat.

Dus als ze die eerst een ruimen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:33 schreef Keiichi het volgende:
het schijnt dat 95% van de tentjes leegstaat.

Dus als ze die eerst een ruimen.
Ze zetten die tentjes ook gewoon neer zodat het nog wat lijkt
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:30 schreef LaFleur het volgende:
Die hele beweging is hier in Nederland allang gekaapt door socialistische milieuhippies. Daar zit geen advocaat of dokter meer tussen.
Net alsof de meeste demonstranten advocaten en dokters zijn..
Het gaat erom dat het geld nu niet eerlijk wordt verdeeld en dat bankiers in luxe leven terwijl andere mensen in hetzelfde land niet rond kunnen komen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:36 schreef TwenteFC het volgende:
[..]


Ze zetten die tentjes ook gewoon neer zodat het nog wat lijkt
Snap jij wel waarom ze dit doen?
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:29 schreef Yi-Long het volgende:
Als je het naar de Zuid-As verhuist dan haal je het teveel weg uit het zicht van de gewone amsterdamse bezoeker. Dan kun je eigenlijk net zo goed in een leeg weiland gaan zitten met je 'protest-actie', dus dat slaat nergens op.
Ik denk dat de meeste bezoekers inmiddels wel op de hoogte zijn van de aanwezigheid van die krakers, ik zie niet in wat de meerwaarde is om het vol te zetten met lege tentjes..
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:42 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Net alsof de meeste demonstranten advocaten en dokters zijn..
Het gaat erom dat het geld nu niet eerlijk wordt verdeeld en dat bankiers in luxe leven terwijl andere mensen in hetzelfde land niet rond kunnen komen.
Dat is toch altijd zo geweest ? Verschil is er altijd al...
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:48 schreef iamsurroundedbyidiots het volgende:
[..]


Dat is toch altijd zo geweest ? Verschil is er altijd al...
En dat moeten we blijven accepteren en normaal vinden?
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:28 schreef mymoodfentje het volgende:
Men bedoelt lege tenten opslag? savonds zit daar niemand en kruipt men gewoon weer in één of ander kraakpand

De sfeer op het beursplein is echt sneu, paar van die radicalen die niets met occupy hebben maar gewoon maar wat protesteren, vond het maar een vervelende bedoeling. Als je de beelden van occupywallstreet ziet dan is het daar toch wat beter geregeld.
Dat er in de nacht niemand zit is begrijpelijk: het is nu s'nachts ijskoud. Dat radicalen het meest aanwezig zijn ook: Nederland is vrij apathisch op activistisch gebied. Ik ben zelf ook niet aanwezig geweest maar ik sta wel achter de ideeeen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:45 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste bezoekers inmiddels wel op de hoogte zijn van de aanwezigheid van die krakers, ik zie niet in wat de meerwaarde is om het vol te zetten met lege tentjes..
Ik neem aan dat de tentjes alleen s'nachts 'leeg' zijn, wat ik trouwens goed kan begrijpen. En dat ze die tentjes laten staan ipv iedere dag opnieuw opzetten begrijp ik ook. Vind de hele 'ophef' erover dan ook nogal een non-issue.

Wat wel jammer is, is dat die hele Occupy-movement een beetje 'gekaapt' wordt door een stel weirdo's, maar goed, het zal ook moeilijk zijn om daar als rationeel denkende jongen/meisje langdurig tussen te gaan zitten, dus wat dat betreft kan ik begrijpen dat die mensen wegblijven...

The Daily Show had er trouwens vorige week een mooi stukje over met John Oliver.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:48 schreef iamsurroundedbyidiots het volgende:
[..]


Dat is toch altijd zo geweest ? Verschil is er altijd al...
Het gaat erom dat de ene groep 'gestraft' wordt terwijl de andere groep verantwoordelijk is voor de fouten, en er nauwelijks iets van voelt....

Oftewel, de zwakkeren in de samenleving betalen de rekening en voelen die het hardst, terwijl de 'schuldigen' vrijwel niets inleveren, er niets van voelen, de hand boven het hoofd gehouden is, en er ook vrijwel geen enkele maatregel is genomen om deze fouten in de toekomst te voorkomen, want na alle mooie praatjes en beloftes is wat dat betreft alles grotendeels hetzelfde gebleven....
nederlands visitekaartje aan de buitenlandse toeristen.
zien ze gelijk wat voor volk er in nederland leeft
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:42 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Net alsof de meeste demonstranten advocaten en dokters zijn..
Het gaat erom dat het geld nu niet eerlijk wordt verdeeld en dat bankiers in luxe leven terwijl andere mensen in hetzelfde land niet rond kunnen komen.
Tsjah, dan moet je eens gaan werken voor je geld en jezelf ontwikkelen om omhoog te komen in het bedrijfsleven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:57 schreef SavageMM het volgende:
[..]


Tsjah, dan moet je eens gaan werken voor je geld en jezelf ontwikkelen om omhoog te komen in het bedrijfsleven.
Zoals meerdere mensen hier al zeggen betalen de zwakkeren ook nog eens de rekeningen terwijl de rijke bankiers nog steeds in luxe leven ondanks hun enorme fouten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:57 schreef SavageMM het volgende:
[..]


Tsjah, dan moet je eens gaan werken voor je geld en jezelf ontwikkelen om omhoog te komen in het bedrijfsleven.
Praat er niet omheen en probeer te beseffen wat het probleem is.
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:50 schreef Ali55J het volgende:
[..]

En dat moeten we blijven accepteren en normaal vinden?
En jij denkt dat het opzetten van een paar tenten en wat demonstraties, dat gaat veranderen ? Naief.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:56 schreef Mytho het volgende:
nederlands visitekaartje aan de buitenlandse toeristen.
zien ze gelijk wat voor volk er in nederland leeft
Daar gaat het niet om. Ze proberen een probleem duidelijk te maken. Daar mogen genoeg mensen mee geconfronteerd worden, vooral de bovenste laag van de maatschappij. Eerlijkheid, solidariteit en gelijkheid is steeds verder te zoeken in dit land...
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Het gaat erom dat de ene groep 'gestraft' wordt terwijl de andere groep verantwoordelijk is voor de fouten, en er nauwelijks iets van voelt....

Oftewel, de zwakkeren in de samenleving betalen de rekening en voelen die het hardst, terwijl de 'schuldigen' vrijwel niets inleveren, er niets van voelen, de hand boven het hoofd gehouden is, en er ook vrijwel geen enkele maatregel is genomen om deze fouten in de toekomst te voorkomen, want na alle mooie praatjes en beloftes is wat dat betreft alles grotendeels hetzelfde gebleven....
Wanneer is dat dan anders geweest ? Begrijp me niet verkeerd je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat dat toch niet gaat veranderen, en met het opzetten van deze tenten en deze demonstraties gaat er natuurlijk niets veranderen aan de situatie.
Heel toevallig wasik gisteren in A-dam occupy ik keek ook mijn ogen uit, het waren gewoon een stel chronisch werkloze met een drugsprobleem, geinjecteerd met een naivititeits serum. Het idee is goed maar dan moet jan modaal daar zitten met een tent.....
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:42 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Net alsof de meeste demonstranten advocaten en dokters zijn..
Het gaat erom dat het geld nu niet eerlijk wordt verdeeld en dat bankiers in luxe leven terwijl andere mensen in hetzelfde land niet rond kunnen komen.
Dat was wel het uitgangspunt van de occupy-beweging: iedereen (dus rijk en arm, rechts en links) tegen asociaal gedrag door hebberigheid.

Hier in Nederland moet het dan meteen weer gaan over verdelen van het geld onder de armen, en wordt en passant ook nog even het milieu meegenomen. Oftewel de socialistische milieuhippies hebben de beweging hier in Nederland gekaapt voor hun eigen propaganda.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:07 schreef pirlo444 het volgende:
Heel toevallig wasik gisteren in A-dam occupy ik keek ook mijn ogen uit, het waren gewoon een stel chronisch werkloze met een drugsprobleem, geinjecteerd met een naivititeits serum. Het idee is goed maar dan moet jan modaal daar zitten met een tent.....
Wat let je om mee te doen zodat je zelf het goede voorbeeld geeft?
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:07 schreef pirlo444 het volgende:
Heel toevallig wasik gisteren in A-dam occupy ik keek ook mijn ogen uit, het waren gewoon een stel chronisch werkloze met een drugsprobleem, geinjecteerd met een naivititeits serum. Het idee is goed maar dan moet jan modaal daar zitten met een tent.....
Als het idee goed is, wat maakt het dan uit wie er zit?


Die lui zijn gewoon goed bezig.
Ze dragen een idee uit dat breed leeft in de samenleving.
En aangezien het grootste gedeelte van onze maatschappij er geen zin in heeft, of niet in staat is om daar zelf te gaan zitten, leveren ze een grote bijdrage aan onze samenleving door dit wel te doen, wat mij betreft....

[ Bericht gewijzigd door zo-is-het op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:21 ]
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:28 schreef mymoodfentje het volgende:
Men bedoelt lege tenten opslag? savonds zit daar niemand en kruipt men gewoon weer in één of ander kraakpand

De sfeer op het beursplein is echt sneu, paar van die radicalen die niets met occupy hebben maar gewoon maar wat protesteren, vond het maar een vervelende bedoeling. Als je de beelden van occupywallstreet ziet dan is het daar toch wat beter geregeld.
http://nos.nl/op3/artikel(...)wel-in-hun-tent.html

Kom maar kijken anders als je het niet geloofd.

Daarnaast is je beeld behoorlijk vertekend qua sfeer, de sfeer zit er behoorlijk goed in. Alleen 's nachts hebben we enige problemen met figuren die vanaf de wallen komen of figuren die strontlazurus of doorgesnoven uit de kroegen geknikkerd worden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:05 schreef iamsurroundedbyidiots het volgende:
[..]


En jij denkt dat het opzetten van een paar tenten en wat demonstraties, dat gaat veranderen ? Naief.
We moeten het maar negeren en net doen alsof er niets aan de hand is?
Zo te horen ben jij het nog eens ook met de bankiers en andere rijke stinkerds...?
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:08 schreef LaFleur het volgende:
[..]


Dat was wel het uitgangspunt van de occupy-beweging: iedereen (dus rijk en arm, rechts en links) tegen asociaal gedrag door hebberigheid.

Hier in Nederland moet het dan meteen weer gaan over verdelen van het geld onder de armen, en wordt en passant ook nog even het milieu meegenomen. Oftewel de socialistische milieuhippies hebben de beweging hier in Nederland gekaapt voor hun eigen propaganda.
Het is inderdaad een feit dat er bijna alleen maar mensen demonstreren die tot de minima behoren in Nederland. Maar zeg nou zelf, de kloof in Nederland begint steeds groter te worden tussen arm en rijk. De minima krijgt de rekening terwijl de rijken in dit land weinig last hebben van de crisis omdat ze toch genoeg geld hebben. Ze hebben wel degelijk een punt om te klagen..
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:21 schreef Ali55J het volgende:
[..]

We moeten het maar negeren en net doen alsof er niets aan de hand is?
Zo te horen ben jij het nog eens ook met de bankiers en andere rijke stinkerds...?
Dat heb je me niet horen zeggen, dat zijn aannames van jouw kant uit. Nee, ik ben het er niet mee eens, maar op deze wijze gaat er werkelijk waar helemaal niets veranderen. Veel te kleinschalig en daarnaast is deze situatie al jaren. Tot slot, het opzetten van deze tenten en demonstraties kost alleen geld en levert niets op en nog het belangrijkste, de kloof tussen rijk en arm wordt hierdoor absoluut niet minder....
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:33 schreef Keiichi het volgende:
het schijnt dat 95% van de tentjes leegstaat.
Ik hoop niet dat je doelt op zoiets als die thermal scanner zoals ze in het VK geprobeerd hebben: http://www.youtube.com/watch?v=aBYAUl4O5v4
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:24 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Het is inderdaad een feit dat er bijna alleen maar mensen demonstreren die tot de minima behoren in Nederland. Maar zeg nou zelf, de kloof in Nederland begint steeds groter te worden tussen arm en rijk. De minima krijgt de rekening terwijl de rijken in dit land weinig last hebben van de crisis omdat ze toch genoeg geld hebben. Ze hebben wel degelijk een punt om te klagen..
Iedereen mag klagen. De vraag is of je dan nog wel constructief bezig bent als je alleen tegen het bankwezen aanschopt, of dat je je protest zou moeten uitbreiden. Het probleem ontstaat dan wel dat je jezelf eigenlijk niet meer met goed fatsoen kan vereenzelvigen met de occupybeweging.
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:42 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Snap jij wel waarom ze dit doen?
Weten de mensen die deelnemen aan occupy dat zelf al wel inmiddels?

Wanneer ik de site bekijk en lees wat men allemaal aan de pers vertelt zie ik absoluut geen coherente boodschap. Iedereen lijkt net een andere interpretatie van het doel te hebben.

Tot overmaat van ramp blijkt de hele "organisatie" ook bewust zo in elkaar te zitten; men wil geen centrale organisatie, er zijn geen woordvoerders, etc. Rampzalig! Hoe kan een protest ooit serieus worden genomen wanneer men nog eens niet in staat is om een eenduidige boodschap naar buiten te brengen.
userIcon
Occupy is gewoon niet duidelijk met wat ze willen , ik zit er een klein beetje onderzoek naar te doen maar het blijft hetzelfde verhaal. Laten we demonstreren omdat we het kunnen. Tegen de huidige Economie, Ecologie en het algemene systeem! Moderne hippies. Waait wel weer over. Er gaan geruchten dat de Anonymous beweging mee doet aan demonstraties. door online site's aan te pakken.

Deze hele groepering is gebaseerd op een boek;
De utopie van de vrije markt van Ayn Rand.
Met de ideologie om een elite van neoliberale utopisten tegen te houden die de bestaande samenleving volledig willen kapotmaken, waarna ze de nieuwe wereld van het ultrakapitalisme op kunnen bouwen. kortom een conspiracy theorie.

Zie: "De utopie van de vrije markt"
http://www.hansachterhuis.nl/index.php?page=boeken#markt

Ook dit Silverlight PDF is waar ze heel erg in geloven:
http://www.nycga.net/resources/declaration/

Bronnen:
http://www.nu.nl/algemeen/2643457/vijf-vragen-occupy.html
http://www.sanneroemen.nl(...)-aan-wij-zijn-de-99/
http://www.facebook.com/event.php?eid=254158281303669
http://www.thenation.com/(...)tant-thing-world-now

Ik ben niet voor nog tegen hun doel. maar wel de manier waarop. Begin dan een politieke partij denk ik dan.
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 27/10 Van der Laan praat met Occupy over verhuizing18
» 27/10 'Tenten Occupy Amsterdam nauwelijks bewoond'46
» 24/10 Occupy Nederland komt met radiozender43
» 22/10 Enkele honderden op de been voor Occupy18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden