Hulpdiensten lieten Simoncelli vallen

Autosport • Geschreven door Niels (DerMeister) op 25-10-2011 @ 00:07
print 

Afgelopen zondag kwam motorcoureur Marco Simoncelli op 24-jarige leeftijd om het leven tijdens de MotoGP-race in Sepang. De hulpdiensten, die direct in actie kwamen na de enorme crash van de Italiaan, hebben enorm lopen prutsen. Terwijl zij de bewusteloze Italiaan op een brancard naar de ambulance vervoerden, lieten ze hem halverwege vallen.

Hieronder de beelden.


Beelden van de actie van de hulpdiensten.


Bron: YouTube


Lees ook:

» 23/10 [Upd] MotoGP-coureur Simoncelli (24) overlijdt na crash124
» 03/04 Nederlandse gamer maakt echt racedebuut33
» 28/02 NASCAR-coureur twittert tijdens Daytona 50036
» 02/01 [Dakar] Dubbelslag voor De Rooy14


delen | eKudos nujij

10145 views / 42 reacties
Reacties op dit bericht
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1
helaas zijn ambulance broeders ook mensen die over een graspolletje kunnen struikelen
lekker handig, maar denk niet dat het ook maar iets veranderd zou hebben helaas...
userIcon
Dat deed vast meer schade dan overreden worden door een aantal motoren.
userIcon
Ja, die kerel rechtsonder struikelde zo te zien.
Om dat nu meteen prutsen te noemen, doe toch normaal.
Alsof het zo makkelijk is om iemand op een brancard snel over dat gras te vervoeren.
man Fir3fly (Spellingcontroleur) 25-10-2011 @ 00:22 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:21 schreef Biertjuhhhh het volgende:
lekker handig, maar denk niet dat het ook maar iets veranderd zou hebben helaas...
Nee ik denk het ook niet.

Maar regel 1 is toch gewoon: Niet verplaatsen. De baan was leeg, waarom wachtten ze niet gewoon op de ambulance?
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:20 schreef dutchm4n het volgende:
helaas zijn ambulance broeders ook mensen die over een graspolletje kunnen struikelen
Helaas is dat in het geval van nek of rug letsel dodelijk.. zijn fouten die absoluut niet mag maken
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]

Nee ik denk het ook niet.

Maar regel 1 is toch gewoon: Niet verplaatsen. De baan was leeg, waarom wachtten ze niet gewoon op de ambulance?
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]

Nee ik denk het ook niet.

Maar regel 1 is toch gewoon: Niet verplaatsen. De baan was leeg, waarom wachtten ze niet gewoon op de ambulance?
De ambulance stond aan de andere kant van het hek.
userIcon
Maar hij was toch al D.O.A.

Dit is weer zo'n zelfde smerige truc als toen met Senna.
Die was ook al overleden op het circuit alleen dat staat niet erg netjes in de boeken.
Vindt je het gek, die achterste ambulance broeder kan de grond voor zich niet zien, want daar bevindt zich het brancard.
Okay, misschien hadden de voorste broeders minder snel moeten lopen... maar als ze dat gedaan hadden, dan waren de verwijten geweest dat ze de urgentie van de verwondingen niet hadden ingezien.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:24 schreef Praxis het volgende:
Maar hij was toch al D.O.A.

Dit is weer zo'n zelfde smerige truc als toen met Senna.
Die was ook al overleden op het circuit alleen dat staat niet erg netjes in de boeken.
Heb je je aluhoedje al op je koppie
man Fir3fly (Spellingcontroleur) 25-10-2011 @ 00:30 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:24 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
[..]
De ambulance stond aan de andere kant van het hek.
En dat had niet gemoeten, die had gewoon de baan op moeten gaan. Net als in de F1.
userIcon
Ik kijk nooit motorraces, maar begrijp ik het nou goed dat ze daar geen medicalcar hebben zoals in de F1 die in geval van nood direct ter plaatse kan komen?

Indien dat het geval is vind ik het nogal vreemd.
quote:
Maar regel 1 is toch gewoon: Niet verplaatsen.
Ik denk dat regel 1 je helmbandje vastmaken is.
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:51 schreef Ramoncito het volgende:

[..]


Ik denk dat regel 1 je helmbandje vastmaken is.
Want die zat uiteraard los.

Als je een motor van 300kg met 250km/u tegen je kop krijgt, loop je het risico dat je helm losschiet. Daar hoeft het bandje helemaal niet los voor te hebben gezeten.

Maar goed, jij bent dezelfde idioot die het volgende postte:

quote:
Op zondag 23 oktober 2011 @ 13:50 schreef Ramoncito het volgende:
Kom nou.. we kijken allemaal naar dit soort sporten voor de crashes en bij dit soort sport is overlijden of invaliditeit een reële mogelijkheid.
Dus al te serieus neem ik je niet meer.
userIcon
Oei wat lelijk zeg.
Beetje slordig, maar dat had niks meer uitgemaakt voor Simoncelli. Met die mega klap van Rossi tegen zijn hoofd / helm en de interne bloedingen in zijn borstkast waren al beslissend direct na de aanrijding.

Het is pijnlijk om te zien, diegene die op de scooter komt aanrijden is de vader van Simoncelli.
Misschien beetje emotieloos van me, Maar hij die snel op een motor rijd kan crashen... En iedereen weet dat dit je leven kan kosten.
Dus wel triest dat ie dood is, maarja het is het risiko van het vak.
Overigens niet handig om te struikelen met een brancard.
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:26 schreef bierspons het volgende:
[..]
Heb je je aluhoedje al op je koppie
Misschien trekt hij de verkeerde conclusie, maar de regels (in ieder geval in Nederland) zijn simpel: Als je al bent overleden mag je niet vervoerd worden in een ambulance. Ik ben er ook van overtuigd dat hij al niet meer in leven was, maar dat het verhaal iets anders is gemaakt omdat hij anders door een lijkenwagen o.i.d. had moeten worden opgehaald. En dat duurt vaak nog iets langer.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]

En dat had niet gemoeten, die had gewoon de baan op moeten gaan. Net als in de F1.
Ja, da's het stukje dat ik ook niet snap. Er moeten toch gewoon doorgangen zijn waarlangs zo'n ambulance de baan op kan rijden?
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:24 schreef Riyakuya het volgende:
[..]


Helaas is dat in het geval van nek of rug letsel dodelijk.. zijn fouten die absoluut niet mag maken
Dus als je helemaal aan gort gereden wordt tijdens de races is dat niet de reden dat je het loodje legt maar zijn het de hulpdiensten die jou toevallig op een graspolletje neer laten komen tijdens die reddingspoging die schuldig zijn aan jouw dood....
userIcon
Als je je nek hebt gebroken kan zo'n val zeker wel de genadeklap zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:10 schreef Zon het volgende:
Als je je nek hebt gebroken kan zo'n val zeker wel de genadeklap zijn.
Precies, of een botsplinter welke nog net niet je hard/hersenen/longen/nekzenuwen hebben doorboort.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:10 schreef Zon het volgende:
Als je je nek hebt gebroken kan zo'n val zeker wel de genadeklap zijn.
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:19 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Precies, of een botsplinter welke nog net niet je hard/hersenen/longen/nekzenuwen hebben doorboort.
Of een grasspriet die zo hard is dat ie net je longen doorboort.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:20 schreef Just_Johnny het volgende:
[..]

Misschien trekt hij de verkeerde conclusie, maar de regels (in ieder geval in Nederland) zijn simpel: Als je al bent overleden mag je niet vervoerd worden in een ambulance. Ik ben er ook van overtuigd dat hij al niet meer in leven was, maar dat het verhaal iets anders is gemaakt omdat hij anders door een lijkenwagen o.i.d. had moeten worden opgehaald. En dat duurt vaak nog iets langer.
Er is een ongeschreven regel in de motorsport: "A driver never dies on the track".

Ze zullen dus altijd eerst naar een ziekenhuis worden gebracht voordat de dood officieel wordt geconstateerd. Dus hoewel Simoncelli waarschijnlijk al overleden was is hij toch met een ambulance vervoerd, en zo zou het denk ik in NL ook gebeuren bij een hevige crash op bijv. Assen.
userIcon
Wat is dat nou weer voor Geert Wilders-taal: 'hebben enorm lopen prutsen'? Ze haasten zich de donder uit het lijf, waarbij de brancard inderdaad een keer op het gras terugkomt. Tjongejonge, wat een vreselijk gepruts, zeg.
Zal niet veel uit hebben gemaakt, hij viel er niet vanaf.
userIcon
anders ga je ff rennen
volgens mij is het belangrijker om iemand die zo'n klap heeft gehad te stabiliseren en zo rustig mogelijk te vervoeren ipv je te haasten naar een ziekenwagen. Als er iets is wat gedaan had kunnen of moeten worden in de ziekenwagen hadden ze dat maar al gedaan voordat hij op de brandcard werd gelegd.

Dus ja de broeders hebben lopen prutsen en jagen zodat de race mischien door kon gaan want the show must go on.
Was hij op slag dood dan was haasten niet nodig en hadden ze dit debacle niet gehad. Was hij nog niet dood dan hadden ze echt voorzichtiger moeten zijn en aan zijn leven denken en niet of de race doorgang kon vinden, mocht dat nodig zijn kan die nog wel 5 minuten wachten.

Dus of hij op het circuit al was overleden of niet maakt niet uit. Helaas zullen we dat waarschijnlijk ook wel nooit te weten komen.
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:51 schreef Ramoncito het volgende:

[..]


Ik denk dat regel 1 je helmbandje vastmaken is.
Beelden gezien??? Dan zie je ook dat Rossi met een zeer hoge snelheid met een zware motor recht op zijn helm rijdt. Nog al logisch dat de helm aan flarden gaat he? Je ziet ook nergens een helm wegrollen. Als hij deze niet vast had zitten had je dat wel moeten zien.
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:55 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]


Beelden gezien??? Dan zie je ook dat Rossi met een zeer hoge snelheid met een zware motor recht op zijn helm rijdt. Nog al logisch dat de helm aan flarden gaat he? Je ziet ook nergens een helm wegrollen. Als hij deze niet vast had zitten had je dat wel moeten zien.
Dan moet je de beelden nog maar eens bekijken, die helm rolt achter de machine van Edwards en is duidelijk in beeld.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:24 schreef Praxis het volgende:
Maar hij was toch al D.O.A.

Dit is weer zo'n zelfde smerige truc als toen met Senna.
Die was ook al overleden op het circuit alleen dat staat niet erg netjes in de boeken.
't Gaat niet om de boeken. Overledenen mag je alleen in een lijkauto vervoeren. Dan moet je dus ook wachten tot er een lijkauto is.
Je hebt al een ambulance maar die mag geen overledenen vervoeren. Dan zeg je dat het slachtoffer "op weg naar het ziekenhuis" overleden is.

Iedereen weet dat het slachtoffer al dood was voordat ' ie in de ambulance ging, maar zo is het voor iedereen beter.
Geweldig hoe hier toch tientallen medische specialisten zitten die het stuk voor stuk beter weten wat ze moeten doen dan de mensen die daar voor zijn opgeleid
userIcon
1 moet de eerste zijn die zijn respect toont voor deze man.

R.I.P Marco Simoncelli 24 jaar opkomende agresief rijdende motorcourreur!


1 week voor tijd nog een mooi stuk in de kickstart gestaan helaas heeft deze geweldige motorcourreur veels te vroeg moeten gaan.

Respect! En veel stertke met het team om hem heen en fam.. enz....
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:29 schreef Ra-z het volgende:
Geweldig hoe hier toch tientallen medische specialisten zitten die het stuk voor stuk beter weten wat ze moeten doen dan de mensen die daar voor zijn opgeleid
Je hoeft geen medisch specialist te zijn om te snappen dat bij ernistig letsel een brancard op de grond te laten vallen schadelijk kan zijn. Het gebeurt niet voor niets heel voorzichtig altijd.

Het zal weinig uitmaken, maar het mag toch niet gebeuren.
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:46 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]

Je hoeft geen medisch specialist te zijn om te snappen dat bij ernistig letsel een brancard op de grond te laten vallen schadelijk kan zijn. Het gebeurt niet voor niets heel voorzichtig altijd.

Het zal weinig uitmaken, maar het mag toch niet gebeuren.
klopt.... als hij dodelijk gewond was op de baan, was er niks te redden en niks te haasten. Was hij zwaar gewond kan het snel verplaatsen (en uiteraard per ongeluk) hem laten vallen ook dodelijk zijn. Laten liggen, stabiliseren en zo snel mogelijk medische hulp.

Ze hebben in ieder geval niks geleerd van het Kato incident....

Ik ga er met mijn boeruh verstand vanuit dat hij dood of dodelijk gewond is geraakt bij de klap, maar dat laat ik verder aan de fok experts over
userIcon
Het is mij echt een raadsel waarom de ambulance niet gewoon, zoals het hoort, het circuit is opgereden. Daarnaast is het frappant dat je gaat rennen met een brancard, dan weet je dat er grote kans is dat er fouten begaan worden.

Wanneer je je nek/rug breekt is er een kleine kans dat je er uiteindelijk helemaal ok uit komt. Mijn schoonmoeder heeft met paardrijden haar nek gebroken, en niet zuinig ook niet. Maar ze loopt, danst, werkt, vakantiet er weer lustig op los. Er is zodoende een kans aanwezig dat deze blunder van de hulpdiensten bij heeft gedragen aan het overlijden van Simoncelli.

Ik ben er niet van overtuigd dat Simoncelli al overleden zou zijn op het circuit, de kans dat je het overleefd is namelijk zeker wel aanwezig. Die pakken zijn sowieso uitgerust met enkele beschermende onderdelen, die natuurlijk het breken van de rug of nek niet geheel tegengaat, maar de ernst van de klap wel kan verminderen.

Paardrijden is een gevaarlijkere sport dan circuitrijden op de motor. zullen we dat dan maar vast gaan verbieden jongens? ik vind de reacties dat het het risico van de sport is zo ontzettend sneu..... ga eens ff lekker onderzoeken welke sporten het gevaarlijkst zijn, dan zul je schrikken van de sport die je zelf beoefent.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:20 schreef Just_Johnny het volgende:
[..]

Misschien trekt hij de verkeerde conclusie, maar de regels (in ieder geval in Nederland) zijn simpel: Als je al bent overleden mag je niet vervoerd worden in een ambulance. Ik ben er ook van overtuigd dat hij al niet meer in leven was, maar dat het verhaal iets anders is gemaakt omdat hij anders door een lijkenwagen o.i.d. had moeten worden opgehaald. En dat duurt vaak nog iets langer.
MAar het is niet zo duidelijk wanneer je bent overleden. kun je iig niet in een minuut vaststellen omdat je hart makkelijk zo lang stil kan blijven staan.
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:41 schreef Mickytjuh het volgende:
Het is mij echt een raadsel waarom de ambulance niet gewoon, zoals het hoort, het circuit is opgereden. Daarnaast is het frappant dat je gaat rennen met een brancard, dan weet je dat er grote kans is dat er fouten begaan worden.

Wanneer je je nek/rug breekt is er een kleine kans dat je er uiteindelijk helemaal ok uit komt. Mijn schoonmoeder heeft met paardrijden haar nek gebroken, en niet zuinig ook niet. Maar ze loopt, danst, werkt, vakantiet er weer lustig op los. Er is zodoende een kans aanwezig dat deze blunder van de hulpdiensten bij heeft gedragen aan het overlijden van Simoncelli.

Ik ben er niet van overtuigd dat Simoncelli al overleden zou zijn op het circuit, de kans dat je het overleefd is namelijk zeker wel aanwezig. Die pakken zijn sowieso uitgerust met enkele beschermende onderdelen, die natuurlijk het breken van de rug of nek niet geheel tegengaat, maar de ernst van de klap wel kan verminderen.

Paardrijden is een gevaarlijkere sport dan circuitrijden op de motor. zullen we dat dan maar vast gaan verbieden jongens? ik vind de reacties dat het het risico van de sport is zo ontzettend sneu..... ga eens ff lekker onderzoeken welke sporten het gevaarlijkst zijn, dan zul je schrikken van de sport die je zelf beoefent.
In Simoncelli's geval was hij nog niet overleden, maar de kans dat hij dit zou overleven was nihil.

Het feit dat zijn helm er afgereden was, dan kan je nagaan wat voor klap hij tegen zijn helm gekregen had. Je ziet ook dat hij daarna vol met het hoofd op de baan terecht komt.

Het maakt niet uit in welke situatie je bevind, je wil geen grote krachten uit oefenen op je hoofd. Ik bedoel ze dragen die helm niet voor niks en er zijn genoeg mensen die met een mindere klap tegen het hoofd overlijden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:54 schreef Intension het volgende:
[..]


In Simoncelli's geval was hij nog niet overleden, maar de kans dat hij dit zou overleven was nihil.

Het feit dat zijn helm er afgereden was, dan kan je nagaan wat voor klap hij tegen zijn helm gekregen had. Je ziet ook dat hij daarna vol met het hoofd op de baan terecht komt.

Het maakt niet uit in welke situatie je bevind, je wil geen grote krachten uit oefenen op je hoofd. Ik bedoel ze dragen die helm niet voor niks en er zijn genoeg mensen die met een mindere klap tegen het hoofd overlijden.
Ik mis je punt even?
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:59 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]


Ik mis je punt even?
Nevermind.

[ Bericht gewijzigd door Intension op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:13 ]
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:55 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]


Beelden gezien??? Dan zie je ook dat Rossi met een zeer hoge snelheid met een zware motor recht op zijn helm rijdt. Nog al logisch dat de helm aan flarden gaat he? Je ziet ook nergens een helm wegrollen. Als hij deze niet vast had zitten had je dat wel moeten zien.
Sorry maar je ziet toch echt die helm rollen... Met die snelheid en gewicht helpt dat bandje echt niet meer.
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 23/10 [Upd] MotoGP-coureur Simoncelli (24) overlijdt na crash124
» 03/04 Nederlandse gamer maakt echt racedebuut33
» 28/02 NASCAR-coureur twittert tijdens Daytona 50036
» 02/01 [Dakar] Dubbelslag voor De Rooy14


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden