Occupy Amsterdam groeit uit zijn voegen

Nederland • Geschreven door ANP op 20-10-2011 @ 10:30 - gepost door bennootje
print 

Het Beursplein in Amsterdam raakt vol nu het tentenkamp van de protestbeweging Occupy meer dan 100 tenten telt. Donderdag worden algemene tenten vervangen en wordt het kamp op een nette manier opnieuw geordend zodat er meer ruimte overblijft voor het publiek dat overdag langskomt, zei een woordvoerder van Occupy Amsterdam.

"We willen de uitstraling van een transparant actiekamp en niet van een festivalterrein waar alles kriskras door elkaar staat." Veel tentjes moeten donderdag in de loop van de dag tijdelijk wijken voor de herschikking.

Occupy Amsterdam groeit uit zijn voegen
Occupy Amsterdam groeit uit zijn voegen (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 18/10 Occupy ook in Groningen en Winschoten33
» 18/10 Occupy Amsterdam trotseert weer60
» 17/10 China: Occupy-beweging is interessant36
» 17/10 Politie Italië jaagt op relschoppers Occupy-mars52


delen | eKudos nujij

7875 views / 168 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 168 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
het blijven een stel hippies bij elkaar
Hoeven die mensen allemaal niet te werken of zo?
userIcon
Ik hoop dat het zin zal hebben en dat er een eind komt aan een losgeslagen kapitalistisch systeem dat vooral buitensporige verrijking van enkelen dient, zoals bankiers en speculanten, ten koste van de bevolking en natuur en milieu.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33 schreef Smiggel het volgende:
Hoeven die mensen allemaal niet te werken of zo?
Veel van deze mensen zullen speciaal hun vrije dag(en) hiervoor hebben opgenomen.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33 schreef Spherios het volgende:
het blijven een stel hippies bij elkaar
Ja en maar klagen op de overheid en dat het kut is, en dan is er een initiatief wat er iets aan wil doen en dan zeiken we daar maar op.
Het is ook nooit goed he.
Tja, volgens nederlanders (en zeker fokkers) zijn demonstranten eng, hippies, en moeten ze gaan werken, en zijn ze allemaal links, want we weten allemaal dat je het alleen niet eens kunt zijn met iets als je links bent, pak alles af van iemand die rechts is, dan is het prima...toch? Bah bah, al die linkse kuthippies.

Wij vinden het natuurlijk compleet normaal dat pensioenen gekort worden, en dat alles binnen korte tijd onbetaalbaar is.

Iphone generatie, u zult snel wakker worden...
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33 schreef Smiggel het volgende:
Hoeven die mensen allemaal niet te werken of zo?
ik denk dat veel van dit linkse tuig niet eens werkt.
userIcon
Veel succes! voor iedereen die hier naartoe gaat.

Mijn steun hebben jullie.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33 schreef Spherios het volgende:
het blijven een stel hippies bij elkaar
Nee, het zijn mensen(geen kudde) die een verandering willen en daarvoor vrij nemen en tijd voor maken, in tegenstelling tot schapenvolk en egoïsten
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]


Veel van deze mensen zullen speciaal hun vrije dag(en) hiervoor hebben opgenomen.
Daar heb ik mijn twijfels over.
Hoewel als we allemaal niet naar het werk gingen dan crasht het roof-kapitalisme wel eerder.
userIcon
Goed doel, verkeerd uitgewerkt. Het geeft echt een serieuze hippie-vibe af, en dat schrikt teveel mensen af.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33 schreef Smiggel het volgende:
Hoeven die mensen allemaal niet te werken of zo?
Voor jou geldt dit ook:
Nee, het zijn mensen(geen kudde) die een verandering willen en daarvoor vrij nemen en tijd voor maken, in tegenstelling tot schapenvolk en egoïsten
Voor alle kids die het niet helemaal begrepen hebben en deze mensen belachelijk maken:

Ze staan er ook voor JOU, zelfs als je dat nu nog niet begrijpt.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Goed doel, verkeerd uitgewerkt. Het geeft echt een serieuze hippie-vibe af, en dat schrikt teveel mensen af.
ik schrik sneller van de berichten dat mijn pensioen is vergokt door een beursmakelaar dan van een hippie
Weet je wat ik dus niet snap?

Hoe steek je in vredesnaam haringen in het asfalt?
userIcon
Ik krijg het idee dat er een heleboel mensen nog minder van economie snappen dan ik. Het vreemde is dat die er wel een behoorlijk uitgesproken mening over hebben.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:42 schreef zoefschildpad het volgende:
Weet je wat ik dus niet snap?

Hoe steek je in vredesnaam haringen in het asfalt?
Eerst invriezen misschien?
Dat gebouw, helemaal onder de wildplakkerij. Dat ze dat toestaan?
Ik zou zeggen: 12 uur om die zooi te verwijderen, en anders lekker oprotten. Voor de zekerheid na die 12 uur even met een shovel aan komen rijden en wat ME-busjes en weg zijn ze...

stakkers, ga toch werken.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:38 schreef wise het volgende:
[..]

ik denk dat veel van dit linkse tuig niet eens werkt.
En dan nog; dan verkies ik dat mijn geld naar deze mensen gaat ipv naar de graaiers bij de bank en overheid. Mijn steun hebben ze
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:39 schreef MCinDC het volgende:
[..]


Nee, het zijn mensen(geen kudde) die een verandering willen en daarvoor vrij nemen en tijd voor maken, in tegenstelling tot schapenvolk en egoïsten
Ga toch weg. Als je werkelijk denkt dat kamperen in deze situatie de beste oplossing is, dan snap je er niets van.

Wij hebben, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de VS, een politiek systeem dat meer dan genoeg ruimte laat voor vernieuwing. Oftewel, als jij met een politieke partij komt die zinnige dingen zegt waar de mensen achter kunnen staan, kun je op democratische manier verkozen worden.
Door via internet een leidingloos protest te organiseren ben je wel lekker hip bezig, maar je daden spreken een groot gedeelte van het volk gewoon niet aan, of ze schrikken ze zelfs af.

Oftewel, omdat er betere alternatieven zijn, is dit (voor Nederland) geen goede demonstratie.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:34 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoop dat het zin zal hebben en dat er een eind komt aan een losgeslagen kapitalistisch systeem dat vooral buitensporige verrijking van enkelen dient, zoals bankiers en speculanten, ten koste van de bevolking en natuur en milieu.
Ik hoops het ook. Alleen ben ik toch bang dat de meerderheid nog te dom is om dit te begrijpen, of teveel belang heeft dat alles zo blijft.
Natuurlijk maakt de media deze mensen belachelijk, had je iets anders verwacht?

Wat dacht je van de uitgebreide berichtgeving rond alle rellen in meerdere europese landen + amerika? Tja...dat dacht ik al..
Maar als iemand in egypte een scheet laat is het 24/7 live gecovered.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33 schreef Smiggel het volgende:
Hoeven die mensen allemaal niet te werken of zo?
waarom? die gasten die in dat beurgebouw zitten vreten toch ook geen klap uit om de economie uit het slop te halen?
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33 schreef Spherios het volgende:
het blijven een stel hippies bij elkaar
Ik was er afgelopen weekend ook tijdens de eerste dag. En ik ben toch echt geen hippie...
Goed dat de Occupy zich verder ontwikkeld, hopelijk komt de rest van die 99% ook eens in actie.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33 schreef Smiggel het volgende:
Hoeven die mensen allemaal niet te werken of zo?
Er zijn ook mensen die werkloos zijn door ebzuinigingen die juist door de crisis komen die veroorzaakt is door het kapitalistische systeem. Daarnaast heb je ook nog arbeidsgehandicapten en vrijwillige deeltijders...
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:41 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
ik schrik sneller van de berichten dat mijn pensioen is vergokt door een beursmakelaar dan van een hippie
Dat geldt misschien voor jou. Ik heb geen zin om te vertrouwen op figuren die denken dat wat columns op indymedia voldoende informatie zijn om een gezond financieel systeem voor te kunnen stellen.

Daarnaast is wat zij doen niet veel anders dan wat Wilders doet. Ze geven beiden één bevolkingsgroep de schuld van alle problemen, nl. de bankiers en de moslims. Het is hypocriet om het blindelings bashen van moslims slecht te noemen, en het blindelings bashen van bankiers goed.
userIcon
Als bijna 1 miljoen mensen in Amsterdam om tegen de deelname in Irak te protesteren het niet voor elkaar krijgen, vraag ik me ofdat er hier wel naar geluisterd wordt. Onze politiek regeert al tijden met dovemansoren, en bedrijven hebben al helemaal niets te schaften met mensen zolang het geld binnen komt.

Natuurlijk moeten mensen blijven roepen als ze ergens niet mee eens zijn, maar het enige wat er echt in zal hakken is iets dat hun inkomsten of positie zodanig bedreigt dat ze wel moeten luisteren. En dit is juist wat zo moeilijk is. Want veel van deze bedrijven zijn zo verwoven in ons systeem dat ze moeilijk te raken zijn.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:46 schreef freeDragon het volgende:
[..]


Ik was er afgelopen weekend ook tijdens de eerste dag. En ik ben toch echt geen hippie...
Goed dat de Occupy zich verder ontwikkeld, hopelijk komt de rest van die 99% ook eens in actie.
Ik hoor bij de andere 90%.
Dit gebeurt er als je alles afpakt van mensen:
http://www.youtube.com/watch?v=1clq1yVlIS4&feature=channel_video_title


livestream:
http://www.star.gr/ellada_kosmos/97735

Zo denken ze in griekenland over deze geweldige economische plannen.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:45 schreef CaZzzle het volgende:
[..]
Ik hoops het ook. Alleen ben ik toch bang dat de meerderheid nog te dom is om dit te begrijpen, of teveel belang heeft dat alles zo blijft.
Juist, want als de meerderheid een andere mening heeft dan jij, is de meerderheid fout. Jij bent immers onfeilbaar.
I wanna be a hippie and I wanna get stoned .....
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:47 schreef dachhetnietjob het volgende:
[..]


Dan moet je zelf is wat gaan regelen dit had je al 20 jaar geleden kunnen zien aankomen !
Waar je van moet schrikken van economen die al hun berekeningen ( chicago school ) baseren op een altijd maar groeiende populatie !
Leuk. Een fokker die amper kan schrijven, maar het wel allemaal beter weet dan de wetenschappers van een economisch instituut.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:52 schreef TrivialPursuit het volgende:
I wanna be a hippie and I wanna get stoned .....
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:48 schreef B-FliP het volgende:
Als bijna 1 miljoen mensen in Amsterdam om tegen de deelname in Irak te protesteren het niet voor elkaar krijgen, vraag ik me ofdat er hier wel naar geluisterd wordt.
Die 1 miljoen mensen tegen de bezetting van Irak waren na een dag weer weg. De occupy mensen blijven hopelijk nog een tijdje op het Beursplein kamperen.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:41 schreef Arthanos het volgende:
Voor alle kids die het niet helemaal begrepen hebben en deze mensen belachelijk maken:

Ze staan er ook voor JOU, zelfs als je dat nu nog niet begrijpt.
Alle verworvenheden die we hebben zijn tot bestand gekomen door vakbonden, protesten en acties, NIET door te stemmen op vage politieke groeperingen, vergeet dit niet. Occupy is een signaal vanuit het volk. Dit kabinet zit in een ivoren torentje en denkt ons te behandelen als vuil.
userIcon
Wel jammer dat er altijd een verdeeldheid tussen links en rechts moet zijn.
Hier moet toch wel een brede steun voor zijn! misschien niet met de demonstranten maar wel voor het doel.

Dit heeft helemaal niets met hippies en links te maken.

En voor de zogenaamde rechtsen houdt ook eens rekening met media manipulatie en geloof niet klakkeloos Geenstijl of de NOS.

Ik kan ook met een camera ergens rondlopen in een stad en alle excentrieke figuren eruit plukken en dat als de `gemiddelde menigte` presenteren.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33 schreef Smiggel het volgende:
Hoeven die mensen allemaal niet te werken of zo?
Dat vraag ik me nou ook af .... ik kan me haast niet voorstellen dat ze allemaal verlof (betaald of onbetaald) hebben genomen, er zullen zeker een aantal handophouders bijzitten die ik verafschuw...

OT : goeie actie verder hoor , weg met graaiers (klein en groot)
userIcon
Het is eigenlijk een schop in de ballen van de mensen in landen die het echt moeilijk hebben, dat deze actie hier in Nederland gevoerd wordt.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Juist, want als de meerderheid een andere mening heeft dan jij, is de meerderheid fout. Jij bent immers onfeilbaar.
daarom hebben we zeker een minderheidskabinet
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33 schreef Smiggel het volgende:
Hoeven die mensen allemaal niet te werken of zo?
misschien doen ze het wel omdat ze geen werk kunnen krijgen, of zodat jou kinderen later wel werk kunnen krijgen. Uiteindelijk gaat het ze om een duurzaam economisch systeem, en niet eentje gebaseerd op VVD, liberale en marktwerkings luchtbellen.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:56 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
daarom hebben we zeker een minderheidskabinet
Nee, dat is omdat die knuppels in de 2e kamer nog niet samen zouden kunnen werken als hun leven er vanaf hing. Maar dat is niet relevant.

Dit gaat over het feit dat CaZzzle in de veronderstelling is dat de meerderheid ofwel te dom, ofwel te slecht is om dingen op dezelfde manier te zien als hij. Het lijkt niet in hem op te komen dat hijzelf er wellicht langs zit.
Bij het IMF hebben ze al een cursus eieren ontwijken gevolgd.

http://www.youtube.com/watch?v=nXc-GVge09E
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat geldt misschien voor jou. Ik heb geen zin om te vertrouwen op figuren die denken dat wat columns op indymedia voldoende informatie zijn om een gezond financieel systeem voor te kunnen stellen.

Daarnaast is wat zij doen niet veel anders dan wat Wilders doet. Ze geven beiden één bevolkingsgroep de schuld van alle problemen, nl. de bankiers en de moslims. Het is hypocriet om het blindelings bashen van moslims slecht te noemen, en het blindelings bashen van bankiers goed.
Luister eens goed: IK gok niet met het geld van mijn werkgever, mijn werkgever doet dit ook niet. Dus wanneer er sprake is van verlies van geld dan kom ik maar tot een conclusie, dat een ánder dit geld vergokt heeft. Mijn werkgever heeft aan zijn verplichting voldaan, ik ook.

Dus waar is het geld gebleven?
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:55 schreef mooi-nederland het volgende:
Dit heeft helemaal niets met hippies en links te maken.
Maar toch zijn ze daar oververtegenwoordigd, gezien de foto's die ik zie. Fijn dat zij voor ons protesteren, maar ik heb niet het idee dat dat soort figuren normaal gesproken het geld in het laatje brengen die wij met zijn allen 'nodig' hebben....
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:56 schreef LaFleur het volgende:
Het is eigenlijk een schop in de ballen van de mensen in landen die het echt moeilijk hebben, dat deze actie hier in Nederland gevoerd wordt.
Gewoon een kwestie van tijd!.Als ze maar lang genoeg in hun tentje blijven zitten krijg het ook in Nederland meer kleur.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:00 schreef dachhetnietjob het volgende:
[..]


Ach een kneusje zoals jij die niet zelf kan nadenken en de dan meeste economen nablaat, wetenschappers staan hier los van.
Kom ga nu maar snel je vmbo afmaken, zou bij les nemen!
Wat probeer je te zeggen?
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:55 schreef mooi-nederland het volgende:
Wel jammer dat er altijd een verdeeldheid tussen links en rechts moet zijn.
Hier moet toch wel een brede steun voor zijn! misschien niet met de demonstranten maar wel voor het doel.

Dit heeft helemaal niets met hippies en links te maken.

En voor de zogenaamde rechtsen houdt ook eens rekening met media manipulatie en geloof niet klakkeloos Geenstijl of de NOS.

Ik kan ook met een camera ergens rondlopen in een stad en alle excentrieke figuren eruit plukken en dat als de `gemiddelde menigte` presenteren.
JIJ hebt het begrepen.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Maar toch zijn ze daar oververtegenwoordigd, gezien de foto's die ik zie. Fijn dat zij voor ons protesteren, maar ik heb niet het idee dat dat soort figuren normaal gesproken het geld in het laatje brengen die wij met zijn allen 'nodig' hebben....
de fotos die je ziet.

een soort van occupy Fitna in elkaar geflanst om bepaalde groepen in de samenleving onvoordelig uit te laten komen.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, dat is omdat die knuppels in de 2e kamer nog niet samen zouden kunnen werken als hun leven er vanaf hing. Maar dat is niet relevant.

Dit gaat over het feit dat CaZzzle in de veronderstelling is dat de meerderheid ofwel te dom, ofwel te slecht is om dingen op dezelfde manier te zien als hij. Het lijkt niet in hem op te komen dat hijzelf er wellicht langs zit.
dus je wilt de meerderheid uitsluiten, omdat ze minder slim zouden zijn?

Klinkt mij als een dictatuur
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:03 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
de fotos die je ziet.

een soort van occupy Fitna in elkaar geflanst om bepaalde groepen in de samenleving onvoordelig uit te laten komen.
Geef dan zelf maar eens een mooie overzichtsfoto waarop dat soort figuren niet prominent aanwezig zijn
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:04 schreef dachhetnietjob het volgende:
in Cohencity !
Offtopic:
Ik heb bij jou altijd het idee dat je over 30 jaar Cohen nog steeds de schuld geeft van alle ellende in Amsterdam...
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:41 schreef Arthanos het volgende:
Voor alle kids die het niet helemaal begrepen hebben en deze mensen belachelijk maken:

Ze staan er ook voor JOU, zelfs als je dat nu nog niet begrijpt.
Laat de mensen dat even lekker zelf uitmaken zeg.
Ze staan er in elk geval niet voor mij.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:07 schreef Lkw het volgende:
[..]


Laat de mensen dat even lekker zelf uitmaken zeg.
Ze staan er in elk geval niet voor mij.
Stel je voor, iemand het het goed met je voor...
Hersenloze
userIcon
Stelletje defaitisten en internethelden hier als jullie maar kunnen schelden op 'hippies' en 'linksch langharig tuig' dan zijn jullie gelukkig . Maar zelf iets doen om dit in-en-in verotte systeem te veranderen, ho maar. "{
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:34 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoop dat het zin zal hebben en dat er een eind komt aan een losgeslagen kapitalistisch systeem dat vooral buitensporige verrijking van enkelen dient, zoals bankiers en speculanten, ten koste van de bevolking en natuur en milieu.
Da's netjes samengevat ja.

Maar het is ook een les voor burgers zelf, om het niet zover te laten komen. De perverse prikkels zijn zo effectief, als dat mensen happen.

Hoe dan precies? Is mij ook een raadsel.. misschien is onze democratisch stelsel niet toereikend, maar als we meer invloed zouden krijgen (meer macht) hoort daar ook meer verantwoordelijkheid bij, en die hebben veel mensen gewoon niet.

Die kiezen sléchts dat waarvan ze denken dat het voor hen goed uitpakt, of omdat ze toevallig net aan de goede kant staan waar de klappen niet vallen; ofwel, niet in het landsbelang.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:55 schreef mooi-nederland het volgende:
Wel jammer dat er altijd een verdeeldheid tussen links en rechts moet zijn.
Hier moet toch wel een brede steun voor zijn! misschien niet met de demonstranten maar wel voor het doel.

Dit heeft helemaal niets met hippies en links te maken.

En voor de zogenaamde rechtsen houdt ook eens rekening met media manipulatie en geloof niet klakkeloos Geenstijl of de NOS.

Ik kan ook met een camera ergens rondlopen in een stad en alle excentrieke figuren eruit plukken en dat als de `gemiddelde menigte` presenteren.
Jij bent nu mijn bro.
Jammer dat er gelijk weer gepolariseerd wordt, maar dat is blijkbaar het huidige politieke klimaat. De zeitgeist.

De overheid en banken moeten zich wat meer gaan mengen met de actievoerders. Nu hoor ik alleen dat er actie gevoerd wordt, maar niet wat de reactie hierop is vanuit de bancaire wereld. Laat zien dat je hervormt! Laat dat MVO beleid eens glanzen! De zeepbellen economie heeft zijn beste tijd gehad! Kinderachtig graaien kan iedereen. Verstandig investeren op de midden- en langetermijn, daar moet je voor gaan. Dat is een volwassen keuze.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:09 schreef Arthanos het volgende:
[..]


Stel je voor, iemand het het goed met je voor...
Hersenloze
Iemand die het met je oneens is een hersenloze noemen. Wat ben je dan zelf? Inderdaad, een hersenloze.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:09 schreef Arthanos het volgende:
[..]


Stel je voor, iemand het het goed met je voor...
Hersenloze
Die mensen staan daar allemaal om persoonlijke redenen. Daar zit geen spatje "het goed met een ander voorhebben" bij.
userIcon
Dat van die 99 %, roeptoetert iedereen dat elkaar na? Of is er ergens een gedegen onderzoek dat aantoont dat het daadwerkelijk zo in elkaar zit?
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:11 schreef Case4 het volgende:
[..]

Jij bent nu mijn bro.
Jammer dat er gelijk weer gepolariseerd wordt, maar dat is blijkbaar het huidige politieke klimaat. De zeitgeist.

De overheid en banken moeten zich wat meer gaan mengen met de actievoerders. Nu hoor ik alleen dat er actie gevoerd wordt, maar niet wat de reactie hierop is vanuit de bancaire wereld. Laat zien dat je hervormt! Laat dat MVO beleid eens glanzen! De zeepbellen economie heeft zijn beste tijd gehad! Kinderachtig graaien kan iedereen. Verstandig investeren op de midden- en langetermijn, daar moet je voor gaan. Dat is een volwassen keuze.
Dit. Jammer dat mensen gelijk weer een politieke kleur hier aan hangen. Hebben die politieke losers en vakbonden toch hun zin gekregen en het protest verpest.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:56 schreef LaFleur het volgende:
Het is eigenlijk een schop in de ballen van de mensen in landen die het echt moeilijk hebben, dat deze actie hier in Nederland gevoerd wordt.
Er zijn altijd mensen die het slechter hebben. Dat wil nog niet zeggen dat je niet het recht hebt om te protesteren tegen wat gaande is in ons land.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:11 schreef Case4 het volgende:
[..]

Jij bent nu mijn bro.
Jammer dat er gelijk weer gepolariseerd wordt, maar dat is blijkbaar het huidige politieke klimaat. De zeitgeist.

De overheid en banken moeten zich wat meer gaan mengen met de actievoerders. Nu hoor ik alleen dat er actie gevoerd wordt, maar niet wat de reactie hierop is vanuit de bancaire wereld. Laat zien dat je hervormt! Laat dat MVO beleid eens glanzen! De zeepbellen economie heeft zijn beste tijd gehad! Kinderachtig graaien kan iedereen. Verstandig investeren op de midden- en langetermijn, daar moet je voor gaan. Dat is een volwassen keuze.
Zo zou het moeten zijn ware het niet dat de mens een eigenschap meedraagt genaamd "hebzucht"
Wat een gezeik is het ook tegenwoordig. Ben je het ergens niet mee eens, ga dan kamperen.

Vroeger, vroeger werden dit soort mensen in echte kampen gestopt.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:17 schreef Haagse-Harry het volgende:
[..]


Er zijn altijd mensen die het slechter hebben. Dat wil nog niet zeggen dat je niet het recht hebt om te protesteren tegen wat gaande is in ons land.
Uiteraard. Maar als je bedenkt dat wij in de ogen van de rest van de wereld tot die 1% behoren is het wel vrij arrogant.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:16 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]

Dit. Jammer dat mensen gelijk weer een politieke kleur hier aan hangen. Hebben die politieke losers en vakbonden toch hun zin gekregen en het protest verpest.
Die Occupy-types verbinden er zelf een politieke kleur aan. Iemand die met ze sympathiseerde en vermeldde dat hij een VVD'er was, werd weggehoond en weggefloten.

Het is voor dit soort groepjes blijkbaar altijd erg moeilijk om andersdenkenden te tolereren. ZIJ hebben de waarheid in pacht en dat stralen ze dermate arrogant uit, dat ik me er verre van houd.

EDIT: Ter illustratie hierboven. Op het moment dat ik zeg dat die mensen er niet voor mij staan op het Beursplein, word ik direct weggezet als 'hersenloze'. Arrogantie, betweterigheid. Bah.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Goed doel, verkeerd uitgewerkt. Het geeft echt een serieuze hippie-vibe af, en dat schrikt teveel mensen af.
Dus als het "rechtser" moet zijn, dan moet iedereen met een bord gaan staan met de tekst: "Laat mij ook graaien!" ?
Is er dan een wat minder linkse vibe?
Protesteren is in NL dan blijkbaar nog steeds een doodzonde, kijk naar al deze **** op fok, ze worden absoluut genaaid, iedereen namelijk, en TOCH zijn ze het oneens met de mensen die daar weerstand tegen bieden.

Niet alleen oneens, maar ze maken ze ook nog eens belachelijk, je vraagt je wel eens af hoe dom een mens kan zijn.

Ook over de toekomst van hun kinderen maken ze zich blijkbaar absoluut niet druk, lekker belangrijk, toch?
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:39 schreef mooi-nederland het volgende:
[..]


Daar heb ik mijn twijfels over.
Hoewel als we allemaal niet naar het werk gingen dan crasht het roof-kapitalisme wel eerder.
Dacht dat een paar weken geleden ook. Als iedereen die een modaal inkomen, of lager heeft, een week lang het werk neerlegt. Ik denk dat de Rijke Elite dan vrij snel op hun knieen gaat.

Zeker als het om de 2 maanden herhaalt word.

Kunnen al die "succevole" en "hardwerkende" graaiers aan hun baas uitleggen waarom ze opeens niet meer zo succesvol zijn in hun werk.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:38 schreef wise het volgende:
[..]

ik denk dat veel van dit linkse tuig niet eens werkt.
Links tuig?
Ken ook een aantal mensen die daar nu zijn, heb toch nooit de indruk gekregen dat het links tuig is
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:00 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Luister eens goed: IK gok niet met het geld van mijn werkgever, mijn werkgever doet dit ook niet. Dus wanneer er sprake is van verlies van geld dan kom ik maar tot een conclusie, dat een ánder dit geld vergokt heeft. Mijn werkgever heeft aan zijn verplichting voldaan, ik ook.

Dus waar is het geld gebleven?
Ik neem geen hypotheken die ik eigenlijk niet kan betalen, en mijn werkgever neemt geen hypotheken die hij eigenlijk niet kan betalen. Vertel jij mij nu, wie neemt er dan hypotheken die hij eigenlijk niet kan betalen?

Om het even wat concreter te stellen; de consument is net zo goed schuldig aan deze crisis. Wij zijn het geweest die ons financiële producten hebben laten aansmeren die niets waard zijn. Wij hebben geweigerd onze verantwoordelijkheid te nemen en veranderingen af te dwingen vóórdat de boel in de soep draaide.
Stiekem is de burger net zo hebzuchtig als de bankier.

Overigens, als ik hetzelfde zou praten over Marokkanen als jij praat over bankiers, zou ik helemaal afgemaakt worden door sommige Fok!kers.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:34 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoop dat het zin zal hebben en dat er een eind komt aan een losgeslagen kapitalistisch systeem dat vooral buitensporige verrijking van enkelen dient, zoals bankiers en speculanten, ten koste van de bevolking en natuur en milieu.
Eens!
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:23 schreef AgitoM het volgende:
[..]


Dacht dat een paar weken geleden ook. Als iedereen die een modaal inkomen, of lager heeft, een week lang het werk neerlegt. Ik denk dat de Rijke Elite dan vrij snel op hun knieen gaat.

Zeker als het om de 2 maanden herhaalt word.

Kunnen al die "succevole" en "hardwerkende" graaiers aan hun baas uitleggen waarom ze opeens niet meer zo succesvol zijn in hun werk.
We slopen de Nederlandse welvaart! Dat zal ze leren!

userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:05 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
dus je wilt de meerderheid uitsluiten, omdat ze minder slim zouden zijn?

Klinkt mij als een dictatuur
Je bewijst nu dat er echt meer geld naar onderwijs moet. Het niveau van begrijpend lezen is bij sommigen ontstellend slecht.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:21 schreef AgitoM het volgende:
[..]


Dus als het "rechtser" moet zijn, dan moet iedereen met een bord gaan staan met de tekst: "Laat mij ook graaien!" ?
Is er dan een wat minder linkse vibe?
Zeg ik linkse vibe? Nee toch? Ik zeg hippie vibe. Oftewel, ongewassen dreadlocks, patchouli, en naïeve meningen gecombineerd met een overdreven drang tot protesteren.

Dat volk doet de zaak geen goed.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:17 schreef hanns het volgende:
[..]


Zo zou het moeten zijn ware het niet dat de mens een eigenschap meedraagt genaamd "hebzucht"
Geen goede eigenschap voor een bedrijf. Een Jim Collins heeft een boek geschreven genaamd Built To Last. Hij onderzoekt hierin oude bedrijven (die rond 1890 zijn opgericht). Waarom zijn deze bedrijven nog steeds succesvol? I quote:
quote:
'In tegenstelling tot de doctrine die opleidingen bedrijfskunde uitdragen, bleek in de geschiedenis van de meest visionaire bedrijven niet het maximaliseren van aandeelhouderswaarde of winst de belangrijkste motor of zelfs het hoofddoel te zijn. Deze bedrijven hanteerden doorgaans een aantal doelstellingen waarvan geld verdienen er maar één is, en niet per se de belangrijkste. Ze hielden er een bedrijfsideologie op na die uitsteeg boven zuiver economische resultaten. En - dit is het belangrijkste punt - ze hadden een veel sterker commitment aan waarden en visie dan hun concurrenten met wie hen in dit onderzoek vergeleken.'
Hebzucht is een eigenschap van de mens. Maar om succesvol te zijn en verantwoordelijk te ondernemen moet je deze eigenschap overstijgen. De schuld afschuiven op "instinct" is een slap excuus om dit kwakkelende systeem te blijven hanteren.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:34 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoop dat het zin zal hebben en dat er een eind komt aan een losgeslagen kapitalistisch systeem dat vooral buitensporige verrijking van enkelen dient, zoals bankiers en speculanten, ten koste van de bevolking en natuur en milieu.
Ga je mond spoelen met zeep.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Geef dan zelf maar eens een mooie overzichtsfoto waarop dat soort figuren niet prominent aanwezig zijn
ik ben aan het werk, om jouw uitkering te verdienen, ik heb er geen tijd voor.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:55 schreef mooi-nederland het volgende:
Wel jammer dat er altijd een verdeeldheid tussen links en rechts moet zijn.
Hier moet toch wel een brede steun voor zijn! misschien niet met de demonstranten maar wel voor het doel.

Dit heeft helemaal niets met hippies en links te maken.

En voor de zogenaamde rechtsen houdt ook eens rekening met media manipulatie en geloof niet klakkeloos Geenstijl of de NOS.

Ik kan ook met een camera ergens rondlopen in een stad en alle excentrieke figuren eruit plukken en dat als de `gemiddelde menigte` presenteren.
DIT.

Maar uiteraard zul je hiervoor weer achterlijke reacties krijgen over dat je een moraalridder bent en dergelijke. Die reacties heb ik ook vaak gehad. Rechtvaardigheid en rechtvaardig denken wordt niet gewaardeerd op Fok (: Men geloof daar niet in.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik neem geen hypotheken die ik eigenlijk niet kan betalen, en mijn werkgever neemt geen hypotheken die hij eigenlijk niet kan betalen. Vertel jij mij nu, wie neemt er dan hypotheken die hij eigenlijk niet kan betalen?

Om het even wat concreter te stellen; de consument is net zo goed schuldig aan deze crisis. Wij zijn het geweest die ons financiële producten hebben laten aansmeren die niets waard zijn. Wij hebben geweigerd onze verantwoordelijkheid te nemen en veranderingen af te dwingen vóórdat de boel in de soep draaide.
Stiekem is de burger net zo hebzuchtig als de bankier.

Overigens, als ik hetzelfde zou praten over Marokkanen als jij praat over bankiers, zou ik helemaal afgemaakt worden door sommige Fok!kers.
Helaas wordt dit net iets te vaak vergeten. Consumenten mogen inderdaad ook een tandje meer verantwoordelijkheid dragen voor hun eigen koopzucht en hebberigheid.
Succes daar met die onzin!

Kansloos....
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:34 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoop dat het zin zal hebben en dat er een eind komt aan een losgeslagen kapitalistisch systeem dat vooral buitensporige verrijking van enkelen dient, zoals bankiers en speculanten, ten koste van de bevolking en natuur en milieu.
Zijn we het voor de afwisseling eens met elkaar eens
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar toch zijn ze daar oververtegenwoordigd, gezien de foto's die ik zie. Fijn dat zij voor ons protesteren, maar ik heb niet het idee dat dat soort figuren normaal gesproken het geld in het laatje brengen die wij met zijn allen 'nodig' hebben....
De media pakt graag de rare figuren eruit.

Zag je ook met de Piratenpartij toen. De aspergers en al het negatieve komt in beeld en in het nieuws, en normale berichten en gezichten zijn niet interessant genoeg en worden dus niet uitgezonden.

Zelfde als de boodschap van de partij. In de media was het alleen maar "downloadpartij dit, downloadpartij dat", en alle andere standpunten over onderwijs, gezondheidszorg en oktrooien hoorde je niemand over. Geen wonder dat iedereen "one-issue-partij" dacht, terwijl dat helemaal niet zo was.

quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:55 schreef mooi-nederland het volgende:
En voor de zogenaamde rechtsen houdt ook eens rekening met media manipulatie en geloof niet klakkeloos Geenstijl of de NOS.

Ik kan ook met een camera ergens rondlopen in een stad en alle excentrieke figuren eruit plukken en dat als de `gemiddelde menigte` presenteren.
Dit precies!
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:33 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
ik ben aan het werk, om jouw uitkering te verdienen, ik heb er geen tijd voor.

Pleurt dan maar fijn een eind op, als je zo gaat beginnen
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:36 schreef Arthanos het volgende:

Wij vinden het natuurlijk compleet normaal dat pensioenen gekort worden, en dat alles binnen korte tijd onbetaalbaar is.

Iphone generatie, u zult snel wakker worden...
Ja dat is inderdaad heel normaal. Want hier is men zelf schuldig aan, en NIET de banken of beleggers.

Iedereen die spaart voor zijn pensioen mag aangeven hoe men dat wilt doen. Maar omdat iedereen wilt dat zijn pensioengeld stijgt, gaat men hierin beleggen (wij geven de banken daar de toestemming voor).

De bank zelf geeft aan dat ze geen garanties kan geven. Kan dus stijgen, MAARRRRR het kan ook dalen!

Door tegenvallende (wereld) resultaten zijn ze gedaald. Dus daalt de uitkering ook.

Wil je zekerheid met je pensioengeld?
Stop het niet in een pensioenfonds, maar zet zelf maandelijks een bedrag weg.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:43 schreef Jigzoz het volgende:
Ik krijg het idee dat er een heleboel mensen nog minder van economie snappen dan ik. Het vreemde is dat die er wel een behoorlijk uitgesproken mening over hebben.
Hebben we hem weer. Ben blij dat je toegeeft dat je geen reet snapt van het economisch systeem. Aangezien je zo anti Zeitgeist documentaire bent, heb ik hier nog een leuke voor je. Ben benieuwd wat je nu weer gaat bedenken.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:33 schreef Smiggel het volgende:
Hoeven die mensen allemaal niet te werken of zo?
Misschien dat ze geen werk hebben? Zoals zoveel mensen tegenwoordig.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ga toch weg. Als je werkelijk denkt dat kamperen in deze situatie de beste oplossing is, dan snap je er niets van.

Wij hebben, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de VS, een politiek systeem dat meer dan genoeg ruimte laat voor vernieuwing. Oftewel, als jij met een politieke partij komt die zinnige dingen zegt waar de mensen achter kunnen staan, kun je op democratische manier verkozen worden.
Door via internet een leidingloos protest te organiseren ben je wel lekker hip bezig, maar je daden spreken een groot gedeelte van het volk gewoon niet aan, of ze schrikken ze zelfs af.

Oftewel, omdat er betere alternatieven zijn, is dit (voor Nederland) geen goede demonstratie.
Ik ben groot voorstander van onze vorm van democratie, maar als onze democratie één ding niet goed kan verwerken dan is het wel verandering. De compromiscultuur en de noodzaak tot brede coalitievorming zorgt ervoor dat de meerderheid altijd een soort brij van middenpartijen vormt waardoor echte verandering van het economische systeem nooit echt mogelijk is. Om nog maar niet te spreken over alle privatiseringen die onder eerst paars en daarna Gristelijk conservatief zijn doorgevoerd waardoor de overheid bijna geen invloed meer heeft om het verloop van de samenleving.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:04 schreef Je-stinkt het volgende:
[..]


Hebben we hem weer. Ben blij dat je toegeeft dat je geen reet snapt van het economisch systeem. Aangezien je zo anti Zeitgeist documentaire bent, heb ik hier nog een leuke voor je. Ben benieuwd wat je nu weer gaat bedenken.
*klik*
DRIE-EN-EEN-HALFUUR-LANG!
Nein danke
100  van 168 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 18/10 Occupy ook in Groningen en Winschoten33
» 18/10 Occupy Amsterdam trotseert weer60
» 17/10 China: Occupy-beweging is interessant36
» 17/10 Politie Italië jaagt op relschoppers Occupy-mars52


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden