Snel geld te verdienen met spaarloon

Economie • Geschreven door ANP op 10-10-2011 @ 09:59 - gepost door bennootje
print 

Het is mogelijk snel met de werkgever af te spreken een spaarloonrekening te beginnen en zo in enkele maanden tijd een voordeel te behalen van enkele honderden euro's. Een woordvoerster van staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) bevestigt een bericht in het AD van maandag dat dit kan, maar verwacht geen run.

Door de spaarloonregeling kunnen mensen jaarlijks belastingvrij maximaal 613 euro sparen. Het geld zou daarna vier jaar vast moeten staan, maar de regeling verdwijnt en het gespaarde geld valt op 1 januari vrij.

Snel geld te verdienen met spaarloon
Snel geld te verdienen met spaarloon (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

12100 views / 34 reacties
Reacties op dit bericht
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Haha! Ja ja... Alsof het gaat om veel geld
userIcon
Ik heb me vorige week ook aangemeld!
userIcon
108,80 euro op de foto!
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:01 schreef SolidArt het volgende:
Haha! Ja ja... Alsof het gaat om veel geld
300 euro in een maand verdienen op een bedrag van 300 euro (613 bruto) is niet zo gek.

Maar die prutsers die nu pas over de streep worden getrokken hoeven het van mij niet te krijgen. Prutser voor het leven dan.
userIcon
De titel klinkt als zwendel met een baard.
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:06 schreef Bayswater het volgende:
[..]

300 euro in een maand verdienen op een bedrag van 300 euro (613 bruto) is niet zo gek.

Maar die prutsers die nu pas over de streep worden getrokken hoeven het van mij niet te krijgen. Prutser voor het leven dan.
Ja, alleen nov. en dec. nog dus... Besides, die 600 euro per jaar zet niet echt zoden aan de dijk.
userIcon
Ik heb 483 euro verdiend met het gebruiken van mijn spaarloon, dit was echt super!
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:14 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik heb 483 euro verdiend met het gebruiken van mijn spaarloon, dit was echt super!
userIcon
De wereld ontspoort volledig.... en iedereen gaat er nog in mee ook...
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:18 schreef Animalrocks het volgende:
[..]


Wow dat is minder dan ik per dag verdien
speel je de hoer dan?
"De spaarloonregeling wordt met ingang van komend jaar opgeheven. Werknemers kunnen dan niet meer belastingvriendelijk sparen; spaarloon dat al is ingelegd komt nog wel - na vier jaar op de geblokkeerde spaarloonrekening te hebben gestaan - belastingvrij vrij."

vanaf 1 januari vervalt dus de regeling en kun je niet meer inleggen. het al gespaarde komt dan dus NIET op 1 januari vrij
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:06 schreef davids1976 het volgende:
108,80 euro op de foto!
Nee, er zitten een paar Griekse biljetten bij. ¤6,43 dus.
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:20 schreef xemio2000 het volgende:
"De spaarloonregeling wordt met ingang van komend jaar opgeheven. Werknemers kunnen dan niet meer belastingvriendelijk sparen; spaarloon dat al is ingelegd komt nog wel - na vier jaar op de geblokkeerde spaarloonrekening te hebben gestaan - belastingvrij vrij."

vanaf 1 januari vervalt dus de regeling en kun je niet meer inleggen. het al gespaarde komt dan dus NIET op 1 januari vrij
Dit dus, de regeling vervalt maar je inleg van vier jaar blijft gelden.
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:20 schreef xemio2000 het volgende:

vanaf 1 januari vervalt dus de regeling en kun je niet meer inleggen. het al gespaarde komt dan dus NIET op 1 januari vrij
Verleden week is besloten dat dus wel te doen.
userIcon
ik dacht dat het juist wel vrijkomt zoals in het artikel staat.
'' Het geld zou daarna vier jaar vast moeten staan, maar de regeling verdwijnt en het gespaarde geld valt op 1 januari vrij.''
Dus snel het max. bedrag inleggen en volgend jaar laten uitbetalen.
userIcon
Je bent natuurlijk wel een enorme lullo als je nu pas aan een spaarloonregeling gaat denken.
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:12 schreef SolidArt het volgende:
[..]


Ja, alleen nov. en dec. nog dus... Besides, die 600 euro per jaar zet niet echt zoden aan de dijk.
Misschien niet als je al 2x modaal verdient. Bovendien is inderdaad helaas de spaarloonregeling flink uitgekleed door de tijd heen.

Toch heb ik het altijd een prima regeling gevonden! Wie het kleine niet eert......

Het mag dan misschien niet veel lijken, maar het 'kost' ook niet veel. Die 50 euro per maand die je inlegt wordt op je bruto salaris ingehouden en zie je in je netto salaris dus nauwelijks terug. Bovendien is het een 'duurzame' manier van sparen: Je legt structureel maandelijks wat op zij en kan het niet met het grootste gemak er weer af halen.

En na een jaartje of 6 heb je van je eerste 3 jaar sparen 'ineens' 1800 euro vrij. Dat kan voor veel mensen een heerlijk extra'tje zijn.
userIcon
Komt wel een spoedwetje... CDA in de regering he...
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:14 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik heb 483 euro verdiend met het gebruiken van mijn spaarloon, dit was echt super!
Betaal jij dan 78% loonbelasting? Ik denk dat je meer kan verdienen door je werkgever de juiste tarieven te laten hanteren.
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:20 schreef xemio2000 het volgende:
"De spaarloonregeling wordt met ingang van komend jaar opgeheven. Werknemers kunnen dan niet meer belastingvriendelijk sparen; spaarloon dat al is ingelegd komt nog wel - na vier jaar op de geblokkeerde spaarloonrekening te hebben gestaan - belastingvrij vrij."

vanaf 1 januari vervalt dus de regeling en kun je niet meer inleggen. het al gespaarde komt dan dus NIET op 1 januari vrij
Vorige week waren er al berichten dat je het spaarloon in 1 keer kunt laten uitbetalen wanneer de regeling opgeheven wordt. Het schijnt echter belastingtechnisch wel voordeliger te zijn om het over die vier jaar uit te laten betalen.
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 11:06 schreef Huugman het volgende:
[..]


Het schijnt echter belastingtechnisch wel voordeliger te zijn om het over die vier jaar uit te laten betalen.
Vreemd, aangezien het belastingtechnische gedeelte er dan al opzit.
Dit snap ik niet, het is toch al jaren 'wet' dat je pas per 01-01 van een nieuw kalenderjaar kan beginnen met de Spaarloon regeling. Dit hebben ze tig jaar geleden aangepast omdat je anders, bij wisseling van werkgever 2x een volledig Spaarloon bedrag kon sparen.

Is deze wet/vereiste inmiddels weggevallen dan?
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:18 schreef Animalrocks het volgende:
[..]


Wow dat is minder dan ik per dag verdien
Weer aan het opscheppen met je leugens?
Kap daar eens mee, niemand gelooft het....
userIcon
De max. inleg per maand is rond de ¤51,-

Stel dat je bedrijf het zo snel kan regelen dat de regeling voor jou in november 2011 ingaat. Dan spaar je in nov. & dec. 2x¤51,- = ¤ 102,- voordat de regeling vervalt. De overheid verdubbelt dat bedrag, dus je netto winst is ook ¤ 102,-.

Dat zal voor sommigen misschien een vet bedrag zijn, maar het is niet de 'honderden' euro's waarover in het bericht gesproken wordt.

Of komt alleen het spaarloon vrij per 1 jan. maar loopt de regeling zelf nog wat langer door? Zodat je er, als je dat wilt, nog langer gebruik van kunt maken. Dat maakt dit bericht niet helemaal duidelijk.
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:30 schreef ser het volgende:
ik dacht dat het juist wel vrijkomt zoals in het artikel staat.
'' Het geld zou daarna vier jaar vast moeten staan, maar de regeling verdwijnt en het gespaarde geld valt op 1 januari vrij.''
Dus snel het max. bedrag inleggen en volgend jaar laten uitbetalen.
Precies , heb net gelijk een mail gestuurd naar P&O
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 11:50 schreef IronFist het volgende:
De max. inleg per maand is rond de ?51,-

Stel dat je bedrijf het zo snel kan regelen dat de regeling voor jou in november 2011 ingaat. Dan spaar je in nov. & dec. 2x?51,- = ? 102,- voordat de regeling vervalt. De overheid verdubbelt dat bedrag, dus je netto winst is ook ? 102,-.

Dat zal voor sommigen misschien een vet bedrag zijn, maar het is niet de 'honderden' euro's waarover in het bericht gesproken wordt.

Of komt alleen het spaarloon vrij per 1 jan. maar loopt de regeling zelf nog wat langer door? Zodat je er, als je dat wilt, nog langer gebruik van kunt maken. Dat maakt dit bericht niet helemaal duidelijk.
Nee Pannenkoek. Je opent een rekening en stort daar direct 613 euro op in 1 of 2 of 3 maanden. ( je hebt deze maand ook nog als ze een beetje snel zijn en dit vul je in het formulier dat je ondertekend )

Je moet het WEL kunnen missen uiteraard.

en de voorwaardes zijn:


Met een spaarloonregeling kunnen werknemers met loon uit tegenwoordige dienstbetrekking belastingvrij een deel van hun brutoloon sparen.

1) De werknemer moet sinds 1 januari 2011 in dienst zijn.

2) Op de werknemer wordt sinds 1 januari 2011 de algemene heffingskorting toegepast.

3) Voor de spaarloonregeling geldt een maximaal belastingvrij bedrag van euro 613 per kalenderjaar. Het is mogelijk dit jaarbedrag gespreid over het jaar te sparen, bijvoorbeeld maandelijks 1/12, of om het jaarbedrag in 1 keer te sparen, bijvoorbeeld bij de uitbetaling van het vakantiegeld.
Bij de spaarloonregeling moet de werkgever 25% eindheffing betalen over het spaarloon.

[ Bericht gewijzigd door Freezed6 op maandag 10 oktober 2011 @ 12:14 ]
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:06 schreef davids1976 het volgende:
108,80 euro op de foto!
Nope, klopt niet.
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 10:42 schreef buzz1291 het volgende:
Je bent natuurlijk wel een enorme lullo als je nu pas aan een spaarloonregeling gaat denken.
Ach, deze korte termijnvisie heerst iedere dag bij de bankenwereld...neem het de gemiddelde werknemer dan eens kwalijk dat ze nog even snel zeg 300 euro verdienen....

Ik heb zelf al jaren een spaarloonrekening, heb er alleen de laatste 2 jaar geen gebruik meer van gemaakt, hij bestaat nog wel, dus ook ik stort nog ff snel 3x 200 euro erop de komende maanden.
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 12:05 schreef Freezed6 het volgende:
[..]


Nee Pannenkoek. Je opent een rekening en stort daar direct 613 euro op in 1 of 2 of 3 maanden. ( je hebt deze maand ook nog als ze een beetje snel zijn en dit vul je in het formulier dat je ondertekend )

...

3) Voor de spaarloonregeling geldt een maximaal belastingvrij bedrag van euro 613 per kalenderjaar. Het is mogelijk dit jaarbedrag gespreid over het jaar te sparen, bijvoorbeeld maandelijks 1/12, of om het jaarbedrag in 1 keer te sparen.
Etc....
Klopt. Wist ik niet. Lees het nu ook op de site van de Belastingdienst.
Maakt voor mij overigens niet uit, want ik doe er al jaren aan mee. Laat maar komen die flappen!
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 12:05 schreef Freezed6 het volgende:
[..]


Nee Pannenkoek. Je opent een rekening en stort daar direct 613 euro op in 1 of 2 of 3 maanden. ( je hebt deze maand ook nog als ze een beetje snel zijn en dit vul je in het formulier dat je ondertekend )

Je moet het WEL kunnen missen uiteraard.

en de voorwaardes zijn:


Met een spaarloonregeling kunnen werknemers met loon uit tegenwoordige dienstbetrekking belastingvrij een deel van hun brutoloon sparen.

1) De werknemer moet sinds 1 januari 2011 in dienst zijn.

2) Op de werknemer wordt sinds 1 januari 2011 de algemene heffingskorting toegepast.

3) Voor de spaarloonregeling geldt een maximaal belastingvrij bedrag van euro 613 per kalenderjaar. Het is mogelijk dit jaarbedrag gespreid over het jaar te sparen, bijvoorbeeld maandelijks 1/12, of om het jaarbedrag in 1 keer te sparen, bijvoorbeeld bij de uitbetaling van het vakantiegeld.
Bij de spaarloonregeling moet de werkgever 25% eindheffing betalen over het spaarloon.
En wat verdien je hierop dan als je dit direct doet?
userIcon
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 14:00 schreef decisiveme het volgende:
[..]


En wat verdien je hierop dan als je dit direct doet?
Je verdient tegen de 300 euro, doordat je dit bedrag niet aan loonbelasting (42% voor een modaal iemand?) hoeft te betalen over de 613 euro die je stort op je spaarloonrekening.

Normaal gesproken staat je geld alleen een aantal jaren vast voordat het vrijkomt. In dit geval kan je het 1 maand later alweer terug krijgen als je in december 613 euro stort als ik het goed begrijp, ofwel, je verdient heel snel tegen de 300 euro, zonder er veel voor te doen.
quote:
Op maandag 10 oktober 2011 @ 14:22 schreef Burt-Gummer het volgende:
[..]


Je verdient tegen de 300 euro, doordat je dit bedrag niet aan loonbelasting (42% voor een modaal iemand?) hoeft te betalen over de 613 euro die je stort op je spaarloonrekening.

Normaal gesproken staat je geld alleen een aantal jaren vast voordat het vrijkomt. In dit geval kan je het 1 maand later alweer terug krijgen als je in december 613 euro stort als ik het goed begrijp, ofwel, je verdient heel snel tegen de 300 euro, zonder er veel voor te doen.
Tnx, gaan we maar even regelen dan denk ik.
Als je het echt nodig hebt, waarom niet. Daarvoor zijn wij tenslotte Hollanders.
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden