EA: 'Gamers zitten niet te wachten op PS4'

GamesNintendo Wii UPlayStation 3XBOX 360 • Geschreven door Roy op 31-08-2011 @ 09:34
print 

EA ziet op dit moment geen reden voor een nieuwe generatie hardware. Dit zegt EA-topman Frank Gibeau in een gesprek met CVG. Volgens Gibeau is het moeilijk voor te stellen wat een volgende generatie zou moeten doen. Bovendien zouden consumenten meer dan tevreden zijn met de huidige generatie.

"Ik zou me niet kunnen voorstellen wat je kunt doen op een PlayStation 4. De displays blijven 1080p, men is nu al verbonden met internet... Je zou de machine sneller kunnen maken, zorgen voor meer polygonen en mooiere graphics, maar wat moet dat kosten?"

EA is op dit moment tevreden met de huidige generatie; er is inmiddels voldoende ervaring om mooie games te maken en de installed base is lekker groot. Bovendien zijn ze nog steeds bezig met het verbeteren van de graphics van de huidige machines. Als voorbeeld noemde Gibeau de Frostbite 2-engine:

"Frostbite 2-technologie kan erg leuke en interessante dingen laten zien die anderen niet kunnen. Daarnaast heeft onze competitie ook geweldige dingen om te laten zien in de toekomst."

Naast de developers zouden ook consumenten nog geen interesse hebben in een volgende generatie. 

"Ik zou graag zien dat deze generatie wat langer doorloopt. Ik zie op dit moment geen consumenten hun haren uit hun hoofd trekken omdat ze een nieuwe generatie consoles willen. Ze lijken erg tevreden met hun PlayStation 3 en/of Xbox 360. Ze waarderen de online-features en de bijbehorende communities. Daarnaast is er keuze uit een enorme lijst met games."


Bron: Eurogamer


Lees ook:

» 04/08 'Geen next-gen tot 2014'24
» 04/07 'Productie PlayStation 4 begint dit jaar'72
» 21/06 'Graphics PS4 niet veel beter dan PS3'34
» 18/06 'Voorlopig nog geen PS4'11


delen | eKudos nujij

9920 views / 75 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    29
Reacties op dit bericht
50  van 75 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Ben het niet vaak eens met EA maar in dit geval wel, als ik zie wat mijn PS3 op het scherm zet op dit moment hoef ik nu niet perse 5-6 honderd euro neer te tellen voor een nieuwe console....
userIcon
Inderdaad. En dan zijn wij hier waarschijnlijk nog allemaal bovenmatig geinteresseerd in games. De gemiddelde PS3 eigenaar zal nu echt niet zitten te springen om nog eens 500 Euro uit te geven aan een console.

Natuurlijk zou ik wel een stap in graphics willen zien op de consoles, maar noodzakelijk vind ik het zeker nog niet. Daarbij; wat zou het wel niet betekenen voor de ontwikkelkosten?
Wat een onzin, typisch EA. Als dingen hetzelfde zijn dan hoeven ze geen investeringen te doen en kunnen ze oude titels makkelijk uitmelken.

De huidige generatie heeft zijn tijd wel gehad vind ik. De Xbox 360 is al 6 jr oud en de PS3 inmiddels 5 jr oud.

Problemen met huidige consoles:
- Veel te weinig geheugen: lijken verdwijnen veel te snel (behalve bij Fallout 3/new vegas). Hetzelfde geldt ook voor objecten die je stuk kan maken.
- Te weinig vijanden, 5 poppetjes op 1 scherm en je hebt bijna al een probleem.
- Zodra het chaotisch wordt (veel explosies), hapert het aan alle kanten.
- Lange laadtijden.
- De meeste spellen draaien met moeite 720p. Vaak wordt er gesneden in textureres, polygonen etc. om het soepel draaiende te houden.
- Weinig variaties is objecten. Verschillende karakters op 1 scherm kost te veel geheugen en cpu kracht. Je vecht als het ware bij elke wave tegen een vijfling oid.
enz....

Edit;
- Objecten die in de verte staan en opeens tevoorschijn komen zodra je dichterbij komt.

[ Bericht gewijzigd door _Endymion_ op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:14 ]
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:08 schreef _Endymion_ het volgende:
Wat een onzin, typisch EA. Als dingen hetzelfde zijn dan hoeven ze geen investeringen te doen en kunnen ze oude titels makkelijk uitmelken.

De huidige generatie heeft zijn tijd wel gehad vind ik. De Xbox 360 is al 6 jr oud en de PS3 inmiddels 5 jr oud.

Problemen met huidige consoles:
- Veel te weinig geheugen: lijken verdwijnen veel te snel (behalve bij Fallout 3/new vegas). Hetzelfde geldt ook voor objecten die je stuk kan maken.
- Te weinig vijanden, 5 poppetjes op 1 scherm en je hebt bijna al een probleem.
- Zodra het chaotisch wordt (veel explosies), hapert het aan alle kanten.
- Lange laadtijden.
- De meeste spellen draaien met moeite 720p. Vaak wordt er gesneden in textureres, polygonen etc. om het soepel draaiende te houden.
- Weinig variaties is objecten. Verschillende karakters op 1 scherm kost te veel geheugen en cpu kracht. Je vecht als het ware bij elke wave tegen een vijfling oid.
enz....
En een nieuwe generatie betekent miljoenen extra aan investeringen doen voor dezelfde omzetten in tijden van recessie en dat alles voor iets mooiere spelletjes.

Volledig eens met EA, er is geen nieuwe generatie consoles nodig.
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:10 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


En een nieuwe generatie betekent miljoenen extra aan investeringen doen voor dezelfde omzetten in tijden van recessie en dat alles voor iets mooiere spelletjes.

Volledig eens met EA, er is geen nieuwe generatie consoles nodig.
in de tijden van recessie moet je juist investeren. De economie loopt spaak als er te weinig uitgegeven wordt.

Weinig investering --> minder personeel --> minder banen --> minder lonen --> minder geld om spelletjes te kopen ....
userIcon
quote:
displays blijven 1080p,

Ja en de games blijven dus 640p
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:24 schreef _Endymion_ het volgende:
[..]

in de tijden van recessie moet je juist investeren. De economie loopt spaak als er te weinig uitgegeven wordt.

Weinig investering --> minder personeel --> minder banen --> minder lonen --> minder geld om spelletjes te kopen ....
Je begrijpt niet helemaal wat investeren in deze context betekent. Het is niet geld stoppen in een project, zodat er meer opbrengst is dan voorheen. Het is geld stoppen in een project, zodat je dezelfde opbrengsten hebt als voorheen.

Het gaat niet om het welzijn van de economie, maar van een bedrijf en je schema is leuk en aardig, maar net zo waardevol als de Laffer-curve.

Meer investeren -> meer personeel -> meer banen -> meer lonen -> geen geld meer om nieuwe games te maken...

Kijk, ik kan ook schemaatjes maken
userIcon
Ik zit na 14 maanden en minder dan 100 uur gamen op een PS3 helemaal niet meer op Sony producten te wachten. Fucking YLOD issue's.
userIcon
Goh.. EA kan ook nog wat anders dan poep praten..
Leuk dat ie wijst naar Frostbite 2 als een voorbeeld van vooruitgang, vergeet hij alleen erbij te melden dat BF3 op de consoles een gestripte versie is aangezien het kreng anders niet draait omdat de hardware het niet trekt
userIcon
Goh hoelang duurt het dan voordat de nieuwste games niet meer voor PS3 worden gemaakt? Ik ben het eens met deze man hoor. De PS3 is perfect presteert kwa games perfect, echt onzinnig om nu al te beginnen met een nieuwe generatie.
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:08 schreef _Endymion_ het volgende:
Wat een onzin, typisch EA. Als dingen hetzelfde zijn dan hoeven ze geen investeringen te doen en kunnen ze oude titels makkelijk uitmelken.

De huidige generatie heeft zijn tijd wel gehad vind ik. De Xbox 360 is al 6 jr oud en de PS3 inmiddels 5 jr oud.

Problemen met huidige consoles:
- Veel te weinig geheugen: lijken verdwijnen veel te snel (behalve bij Fallout 3/new vegas). Hetzelfde geldt ook voor objecten die je stuk kan maken.
- Te weinig vijanden, 5 poppetjes op 1 scherm en je hebt bijna al een probleem.
- Zodra het chaotisch wordt (veel explosies), hapert het aan alle kanten.
- Lange laadtijden.
- De meeste spellen draaien met moeite 720p. Vaak wordt er gesneden in textureres, polygonen etc. om het soepel draaiende te houden.
- Weinig variaties is objecten. Verschillende karakters op 1 scherm kost te veel geheugen en cpu kracht. Je vecht als het ware bij elke wave tegen een vijfling oid.
enz....

Edit;
- Objecten die in de verte staan en opeens tevoorschijn komen zodra je dichterbij komt.
heb je een lijstje met games waarbij jij die problemen hebt? Tuurlijk heb ik wel de filmpjes van LA noire gezien waarbij je de geheugen problemen tegenkwam. Maar ik heb zelf nog nooit last van de PS3 gehad met haperingen of wat dan ook
De kracht van de PS3 en X360 is nog amper volledig benut. De volgende generatie games zullen al dicht in de buurt komen die het maximale uit de console kunnen trekken. Er is idd nog geen nieuwe generatie nodig.

Maar ik verwacht over 2/3 jaar wel een nieuwe console of te minste een aankondiging er van.
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:33 schreef Aneurism het volgende:
Ik zit na 14 maanden en minder dan 100 uur gamen op een PS3 helemaal niet meer op Sony producten te wachten. Fucking YLOD issue's.
Daar zit gewoon garantie op he, tenzij je er mee geknoeid hebt. In dat geval is het je eigen schuld en niet die van Sony. Maar zo niet dan valt dat gewoon onder de garantie. (tenzij die ook verstreken is, dan heb je echt pech )
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:43 schreef LordLynx het volgende:
Ben het niet vaak eens met EA maar in dit geval wel, als ik zie wat mijn PS3 op het scherm zet op dit moment hoef ik nu niet perse 5-6 honderd euro neer te tellen voor een nieuwe console....
Precies mijn gedachte.
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:28 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


Je begrijpt niet helemaal wat investeren in deze context betekent. Het is niet geld stoppen in een project, zodat er meer opbrengst is dan voorheen. Het is geld stoppen in een project, zodat je dezelfde opbrengsten hebt als voorheen.

Het gaat niet om het welzijn van de economie, maar van een bedrijf en je schema is leuk en aardig, maar net zo waardevol als de Laffer-curve.

Meer investeren -> meer personeel -> meer banen -> meer lonen -> geen geld meer om nieuwe games te maken...

Kijk, ik kan ook schemaatjes maken
Dat laatste van je schema klopt niet, maar goed.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Als je weinig innoveert dan raken consumenten verveeld en dan gaan ze hun geld op een andere manier uitgeven. De markt raakt verzadigd na FIFA deeltje zoveel heb je het al genoeg gezien. Dus soms moet je wel extra geld investeren om hetzelfde of meer omzet te generen.
userIcon
Consoles lopen nu al 5 jaar achter op de PC. Games worden gebouwd om ook op consoles te kunnen draaien.

Het gevolg laat zich raden: Nog dommere games die nog meer leiden aan consolitus.
userIcon
mijn xbox 360 is al 2x teruggestuurd ter reparatie (netjes snel en gratis dus dat is heel goed hoor) maar nu begint hij volgens mij echt op zijn einde te lopen.
Ik zou heel graag hebben dat er een nieuwe versie zou zijn die wat sneller en vloeiender is, dan zou dat een hele goede reden voor me zijn om die te kopen en zou ik dat heel graag doen
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:08 schreef _Endymion_ het volgende:
Wat een onzin, typisch EA. Als dingen hetzelfde zijn dan hoeven ze geen investeringen te doen en kunnen ze oude titels makkelijk uitmelken.

De huidige generatie heeft zijn tijd wel gehad vind ik. De Xbox 360 is al 6 jr oud en de PS3 inmiddels 5 jr oud.

Problemen met huidige consoles:
- Veel te weinig geheugen: lijken verdwijnen veel te snel (behalve bij Fallout 3/new vegas). Hetzelfde geldt ook voor objecten die je stuk kan maken.
- Te weinig vijanden, 5 poppetjes op 1 scherm en je hebt bijna al een probleem.
- Zodra het chaotisch wordt (veel explosies), hapert het aan alle kanten.
- Lange laadtijden.
- De meeste spellen draaien met moeite 720p. Vaak wordt er gesneden in textureres, polygonen etc. om het soepel draaiende te houden.
- Weinig variaties is objecten. Verschillende karakters op 1 scherm kost te veel geheugen en cpu kracht. Je vecht als het ware bij elke wave tegen een vijfling oid.
enz....

Edit;
- Objecten die in de verte staan en opeens tevoorschijn komen zodra je dichterbij komt.
Dat krijg je met een 360..
Met m'n PS3 geen last van.
Het is natuurlijk gewoon waar. Je kan een nieuwe PS3-versie op de markt brengen met een snellere processor en wat meer geheugen, maar verder hoef je een apparaat dat 1080p en 3D kan verder niet te verbeteren. De verwachting is dat de komende 2 jaren steeds meer spellen OP Internet gespeeld gaan worden en daarvoor hoef je alleen de firmware van de PS3 aan te passen.

Overigens erg goed nieuws voor mensen die nu al een PS3 hebben. Die weten dat ze de komende jaren nog allemaal nieuwe dingen kunnen verwachten van EA Games en waarschijnlijk dus ook van de andere ontwikkelaars.
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:51 schreef DuvalBrood het volgende:
Consoles lopen nu al 5 jaar achter op de PC. Games worden gebouwd om ook op consoles te kunnen draaien.

Het gevolg laat zich raden: Nog dommere games die nog meer leiden aan consolitus.
Mijn PC is ook oud, dus ben er blij mee.
userIcon
Toch zal er echt iets aan de graphics moeten gebeuren aangezien de pc er 10 x mooier uit ziet in veel spellen. Is het niet gewoon mogelijk om bestaande systemen meer geheugen, een snellere processor en een snellere videokaart te geven? Qua ontwikkeling hoeft dat niet veel te kosten. Enige nadeel is dat dan de uniformiteit afneemt omdat er verschillende prestaties bestaan en bepaalde xboxes een spel dan beter kunnen afspelen als andere (die het misschien zelfs helemaal niet meer aankunnen)
userIcon
Absoluut oneens.

Men denkt dat het iedereen gaat om de graphics. Maar het gaat ook om de berekeningen die gemaakt kunnen worden.

Kijk eens naar Oblivion of naar Fallout. Daar heb je 'steden' met 20 inwoners, want meer kunnen de consoles niet aan. Als je meer rekenkracht hebt, kun je de gameplay verbeteren en meer lagen gameplay toevoegen, of de AI verbeteren.

En wat hierboven ook gezegd wordt: op de PC zijn de graphics al sinds 3 jaar beter dan op de consoles.
Tja, ik vindt de huidige PS en XBox behoorlijk gemankeerd. Consoles die 1080p beloven maar in werkelijkheid vaak op lagere resoluties draaien en dan nog op heel veel ingame assets moeten bezuinigen.

Niet dat ik zin heb om geld neer te leggen voor een ps4. Van mij mogen ze er best meer uit proberen te halen.

Toch hoop ik dat de WiiU wel enkele van deze mankementen omzeild. De graphics hoeven van mij niet beter maar graag wel wat meer geheugen.
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:24 schreef _Endymion_ het volgende:
[..]

in de tijden van recessie moet je juist investeren. De economie loopt spaak als er te weinig uitgegeven wordt.

Weinig investering --> minder personeel --> minder banen --> minder lonen --> minder geld om spelletjes te kopen ....
Mooi verhaaltje, maar als de consument niet koopt --> geen winst --> minder banen --> minder personeel --> minder lonen --> minder geld om spelletjes te kopen (wat dat hiermee, een nieuwe playstation, te maken heeft allemaal? Geen idee. Dat heb je vast zelf ook niet want je voorbeeld is algemeen en niet relevant voor dit verhaal).

Enneh, mijn ps3 kent eigenlijk geen haperingen. GT5 draait op 1080p dus andere games kunnen dat ook. Luie ontwikkelaars zijn de bottleneck hier.
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:50 schreef _Endymion_ het volgende:
[..]

Dat laatste van je schema klopt niet, maar goed.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Als je weinig innoveert dan raken consumenten verveeld en dan gaan ze hun geld op een andere manier uitgeven. De markt raakt verzadigd na FIFA deeltje zoveel heb je het al genoeg gezien. Dus soms moet je wel extra geld investeren om hetzelfde of meer omzet te generen.
Innoveren is niet hetzelfde investeren. Waarmee ook mijn eerdere stelling wordt ondersteund, namelijk dat je investeren niet goed begrijpt in de context.

Het gaat niet om nieuwe dingen in FIFA of nieuwe IP's. Het gaat om miljoenen besteden, zodat je dezelfde games kunt blijven uitgeven, maar dan met betere graphics, en dat is in recessie dom.

En natuurlijk klopt het laatste van mijn schema niet, er is geen causaal verband tussen personeel en winst. Het argument dat een bedrijf financieel gezonder wordt, omdat er meer personeel is en de afzetmarkt groeit slaat net zomin ergens op als wanneer ik zeg dat een bedrijf failliet gaat als je meer personeel aanneemt en je onkosten dus toenemen.

Maar wat zeker wel waar is, is dat personeel meer kost, dan de groei van je afzetmarkt oplevert. Elk personeelslid kost vele duizenden euro's per jaar, dat verdien je niet zomaar even terug. Soms is inkrimpen van personeelsbestand nodig en soms uitbreiding, maar het is geen doel op zich.
EA:'Wij zitten niet te wachten op PS 4, want we melken de huidige generatie liever uit met de zoveelste sequel'.
userIcon
Als er straks een dubbele dip komt lijkt het me ook niet echt lekker om dan bijvoorbeeld een ps4 uit te moeten brengen voor 600 euro. Gewoon nog een paar jaartjes wachten om te kijken of de economie een beetje overeind blijft is dan ook het verstandigst....
userIcon
Zegt het bedrijf wat straks een game aflevert (BF3) wat maar schril afsteekt met de pc versie qua aantal spelers tegelijkertijd, de groote van de maps en de graphics.

Oftewel het heeft ook invloed op de gameplay maar dat willen ze maar niet beseffen die prutsers die zeggen dat het niet nodig is of voor mij uitmaken dat ik er niet op zit te wachten...

quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:53 schreef Junyo het volgende:
, maar verder hoef je een apparaat dat 1080p en 3D kan verder niet te verbeteren.
1080P op de ps3? Laat me niet lachen.
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
EA:'Wij zitten niet te wachten op PS 4, want we melken de huidige generatie liever uit met de zoveelste sequel'.
Waarom zou EA andere games uitbrengen op de PS4? Waarom zouden ze niet doorgaan met 'het melken van sequels'?

Voor de duidelijkheid, ik accepteer die premisse dus niet eens . Maar ik wil gewoon van je weten hoe jij denkt dat een PS4 daar verandering in zou brengen.
userIcon
ik zit niet te wachten op tyfus EA met hun kut games hun verkrachten elke studio die ze kopen (Bullfrog Westwood). wtb PS4. En wat nou consoles kunnen het aan? Waarom is BF3 dan minder op consoles ? Terwijl het hun eigen game is.

PC
http://img263.imageshack.us/img263/797/bf3pc3.jpg
Console
http://img59.imageshack.us/img59/7126/bf3ps33.jpg
(haha)

PC
http://img848.imageshack.us/img848/1421/bf3pc4.jpg
Console
http://img84.imageshack.us/img84/6995/bf3ps34.jpg
(licht effect)

PC
http://img225.imageshack.us/img225/2748/bf3pc1.jpg
Console
http://img96.imageshack.us/img96/2883/bf3ps31.jpg
(goh waar is toch al het rook?)

PC
http://img97.imageshack.us/img97/1341/bf3pc2.jpg
Console
http://img690.imageshack.us/img690/2919/bf3ps32.jpg
Geen rook achter de raket van de consoles.

[ Bericht gewijzigd door The_Avatar op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:44 ]
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:28 schreef Koekie2 het volgende:

1080P op de ps3? Laat me niet lachen.
Heeft te maken met het feit dat ontwikkelaars dat niet proggen.
Niet met dat de PS3 het niet aan zou kunnen.

Get your facts straight
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:07 schreef woessie het volgende:
[..]
1... (wat dat hiermee, een nieuwe playstation, te maken heeft allemaal? Geen idee. Dat heb je vast zelf ook niet want je voorbeeld is algemeen en niet relevant voor dit verhaal).

2 Enneh, mijn ps3 kent eigenlijk geen haperingen. GT5 draait op 1080p dus andere games kunnen dat ook. Luie ontwikkelaars zijn de bottleneck hier.
1. De inkomsten van de "PS4" is grotendeels afhankelijk van het spelverkoop.

2. Ik heb dat spel ook, haperingen zie je wel maar slechts heel af en toe. Dat hebben ze goed weten terug te dringen door in de graphics te snijden, kijk maar naar de gekartelde schaduw's. Vergelijk de schaduw's van A-spec met B-spec.

quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:10 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


Innoveren is niet hetzelfde investeren. Waarmee ook mijn eerdere stelling wordt ondersteund, namelijk dat je investeren niet goed begrijpt in de context.

Het gaat niet om nieuwe dingen in FIFA of nieuwe IP's. Het gaat om miljoenen besteden, zodat je dezelfde games kunt blijven uitgeven, maar dan met betere graphics, en dat is in recessie dom.

En natuurlijk klopt het laatste van mijn schema niet, er is geen causaal verband tussen personeel en winst. Het argument dat een bedrijf financieel gezonder wordt, omdat er meer personeel is en de afzetmarkt groeit slaat net zomin ergens op als wanneer ik zeg dat een bedrijf failliet gaat als je meer personeel aanneemt en je onkosten dus toenemen.

Maar wat zeker wel waar is, is dat personeel meer kost, dan de groei van je afzetmarkt oplevert. Elk personeelslid kost vele duizenden euro's per jaar, dat verdien je niet zomaar even terug. Soms is inkrimpen van personeelsbestand nodig en soms uitbreiding, maar het is geen doel op zich.
Je vergeet 1 belangrijk detail en dat is marktverzadiging. Zodra spellen teveel op elkaar lijken dan is er weinig behoefte om nieuwe spellen te kopen.

Stel je voor Mass Effect 4 komt uit op
PSOne, PSTwo, PS3 en "PS4" voor welke console ga je die game halen?
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:34 schreef The_Avatar het volgende:
ik zit niet te wachten op tyfus EA met hun kut games hun verkrachten elke studio die ze kopen (Bullfrog Westwood). wtb PS4
Antieke argumenten opborrelen . EA heeft de ontwikkelaars in die studios toendertijd ook afgeschoten of zijn die opgenomen in andere teams? En wie zegt dat ze nu nog zouden bestaan, die studio's?
userIcon
Ik snap ze heel goed, en wat dat betreft hebben ze wel gelijk. Voor ons is het echter wel jammer... want stilstand is achteruitgang.

Hardware gaat niet alleen maar om de graphics, maar ook om de complexiteit en mogelijkheden voor input en games. Hoe langer dit stil staat, hoe kleiner de kans dat we dit soort speelgoed in ons leven gaan meemaken:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Vdh4TqWFfX4
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:44 schreef woessie het volgende:
[..]
Antieke argumenten opborrelen . EA heeft de ontwikkelaars in die studios toendertijd ook afgeschoten of zijn die opgenomen in andere teams? En wie zegt dat ze nu nog zouden bestaan, die studio's?
Juweel na juweel toen der tijd......?
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:31 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


Waarom zou EA andere games uitbrengen op de PS4? Waarom zouden ze niet doorgaan met 'het melken van sequels'?

Voor de duidelijkheid, ik accepteer die premisse dus niet eens . Maar ik wil gewoon van je weten hoe jij denkt dat een PS4 daar verandering in zou brengen.
Tuurlijk zullen ze dat wel doen. Echter is een nieuwe console meestal ook het ideale moment om nieuwe franchisen uit te brengen. Daar zit ik zelf een beetje op te wachten.
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:35 schreef azazel1707 het volgende:
[..]


Heeft te maken met het feit dat ontwikkelaars dat niet proggen.
Niet met dat de PS3 het niet aan zou kunnen.

Get your facts straight
Ben je nou echt zo wereldvreemd? Jij kan dus met droge ogen beweren dat alle spellen eigenlijk op 1080P native kunnen draaien maar dat de ontwikkelaars het expres omlaag gooien omdat ze dat lollig vinden?

Misschien zo'n goedkope indygame die geen flikker voorstelt dat die op 1080P draaien ja maar BF3 kan echt NIET op 1080P draaien zonder er een slideshow van te maken en dan moet het al gedowngrade worden bovenop de lagere resolutie voor de consoles omdat het anders niet eens draaien wil. Grappemaker die je bent.
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:46 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Juweel na juweel toen der tijd......?
En nu zouden ze in de 50 - 60 zijn, waarschijnlijk helemaal niet meer met games bezig zijn, er zou al 4x wisseling van de wacht zijn geweest en misschien ook roemloos ten onder zijn gegaan....? EA levert puik werk af. Toen niet, nu wel. (Edit: oh ja, toen ook, oa Syndicate Wars.)
En btw, ze hebben zichzelf uit laten kopen.

Maar daar gaat de discussie helemaal niet over eigenlijk

Feit is: Ze zien het grote deel van de consumenten geen PS4 kopen. Prima toch? Dat zie ik het grote deel ook niet doen nee. Klaar
userIcon
quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:35 schreef azazel1707 het volgende:
[..]


Heeft te maken met het feit dat ontwikkelaars dat niet proggen.
Niet met dat de PS3 het niet aan zou kunnen.

Get your facts straight
Euhm, de meeste games komen niet verder dan 720p en 30fps op de PS3.
Moet je denken wat de performance inpact zou zijn als dat naar 1080p zou gaan. Of 1080p+3d of 720p+3d.
Vaak zijn de 3d games heel simpel of gewoon nog minder pixels dan 640p.

Meer dan genoeg verbtering is mogelijk.
Oneens, over 1-2 jaar moet er gewoon een nieuwe generatie consoles komen. Anders wordt het gat met de PC veeel te groot. Zie nu al Battlefield 3, die game gaat een enorm verschil vormen op de PC en consoles. Dat gat wordt alleen maar groter.
De Consoles Zijn Uitgevonden door de PVV.
Om het volk Amusement te Geven. Zodat zijn Sekte Genadeloos zijn SLAG kan SLAAN. Terwijl het volk discusseert over PS3 en PS4 kunnen Geert zijn plannen ongezien doorgang vinden !
Ik heb graag 500 euro over voor een console die ECHT 1080p games kan weergeven met 60fps.

Maar ik snap heel goed dat de gemiddelde gamer dat niet er voor over heeft. Dus ik zoek ondertussen me heil in PC games. :p
PS3 werkt nog prima, en geen zin om weer de 600Euro uit te geven.. gamen doe ik toch wel "echt" op de PC.
Mja, ondertussen begint het wel heel erg duidelijk te worden dat de PC wat rekenkracht betreft wel weer erg voor loopt op de console. Ik zou eigenlijk graag een PS4/ Xbox 720 zien. Niet voor een hogere resolutie of nog meer polygonen maar ik denk dan vooral aan meer rekenkracht voor kunstmatige intelligentie of om op een enigzins realistische manier hoofdhaar en gezichtsuitdrukkingen te animeren.
userIcon
Een geweldige sfeer neerzetten kan ook met de huidige consoles. Het demofilmpje van 'The Last Guardian' voor PS3 is een goed voorbeeld.
Bovendien zal de crisis ook wel meespelen, niet handig om nu een console in de markt te zetten die aanzienlijk duurder is dan de huidige.
Feit is dat graphics een leuke gimmick zijn, maar weinig toevoegen aan gameplay..

Er komt een nieuwe counterstrike uit.. En jawel, er viel niks te verbeteren.. Het enige wat ze hebben gedaan is de graphics opgepoetst, en zelfs dat is amper zichtbaar, omdat de "source engine" van halflife/countrstrike niet veel onderdoet voor engines van anno 2011, terwijl de source engine al weer 7 jaar oud is.
userIcon
Als ik Uncharted 2 zie kan het mij echt geen fluit schelen dat het geen 1080p bij 60fps is hoor.
50  van 75 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 04/08 'Geen next-gen tot 2014'24
» 04/07 'Productie PlayStation 4 begint dit jaar'72
» 21/06 'Graphics PS4 niet veel beter dan PS3'34
» 18/06 'Voorlopig nog geen PS4'11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden