Harleydag Tilburg alsnog afgelast

Nederland • Geschreven door ANP op 27-08-2011 @ 20:56
print 

Burgemeester Peter Noordanus van Tilburg heeft zaterdagavond besloten de Harleydag van zondag alsnog af te gelasten. Er is op het laatste moment 'serieuze informatie' binnengekomen die er op wijst dat het familiekarakter van het evenement niet meer gegarandeerd kan worden, liet zijn woordvoerder weten.

Over de aard van de informatie doet de gemeente geen mededelingen. Of het vermoeden bestaat dat motorclubs op de Harleydag de confrontatie met elkaar willen zoeken, wil hij evenmin zeggen.

Harleydag Tilburg alsnog afgelast
Harleydag Tilburg alsnog afgelast (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

4077 views / 44 reacties
Reacties op dit bericht
44  van 44 reacties op deze pagina. Pagina  1
Och ja hoor.... I.p.v. dat we de politie gebruiken waarvoor die opgericht is lassen we alles waar mogenlijk een risico aanzit af. Zie die dance evenementen in grote steden en zie dit.
Maar bij voetbal is het allemaal geen probleem, daar mogen zonder problemen 1000'en agenten ingezet worden...
userIcon
die mensen met hun brommers ook altijd.
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:00 schreef ThaKiller het volgende:
Och ja hoor.... I.p.v. dat we de politie gebruiken waarvoor die opgericht is lassen we alles waar mogenlijk een risico aanzit af. Zie die dance evenementen in grote steden en zie dit.
Maar bij voetbal is het allemaal geen probleem, daar mogen zonder problemen 1000'en agenten ingezet worden...
Dit dus.
userIcon
Die watjes hebben gewoon deze smoes bedacht omdat het gaat regenen.
userIcon
Beetje jammer dit. Woon zelf in Tilburg en had wel eens een kijkje willen nemen bij al die motoren
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:00 schreef ThaKiller het volgende:
Och ja hoor.... I.p.v. dat we de politie gebruiken waarvoor die opgericht is lassen we alles waar mogenlijk een risico aanzit af. Zie die dance evenementen in grote steden en zie dit.
Maar bij voetbal is het allemaal geen probleem, daar mogen zonder problemen 1000'en agenten ingezet worden...
Precies !!!......... pffffff
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:00 schreef ThaKiller het volgende:
Och ja hoor.... I.p.v. dat we de politie gebruiken waarvoor die opgericht is lassen we alles waar mogenlijk een risico aanzit af. Zie die dance evenementen in grote steden en zie dit.
Maar bij voetbal is het allemaal geen probleem, daar mogen zonder problemen 1000'en agenten ingezet worden...
1000'en agenten die 9 van de 10 keer ook overbodig zijn.
userIcon
Dan hebben ze morgen een paar groepen Hells Angels die loslopen in de binnenstad. Want waarschijnlijk zijn er al genoeg onderweg, of zelfs daar. En dan is er geen organisatie.

Als er dan iets gebeurt, wens ik de politie veel succes...
Harleydag in Breda was ook afgelast. De +/- 150 harleyrijders die toch naar Breda waren gekomen hebben er een gezellige dag van gemaakt.
Ik zeg, komt allen alsnog naar Tilburg morgen! Enjoy!
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dan hebben ze morgen een paar groepen Hells Angels die loslopen in de binnenstad. Want waarschijnlijk zijn er al genoeg onderweg, of zelfs daar. En dan is er geen organisatie.

Als er dan iets gebeurt, wens ik de politie veel succes...
Je had Burgemeester moeten worden
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:49 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Je had Burgemeester moeten worden
Nee, ik heb te veel integriteit.
userIcon
Zal wel weer voor niks afgelast zijn.
Hier in Breda ook nog nooit wat gebeurd, behalve een hoop herrie
Slaan we nu niet een beetje door jongens? Ik heb nog nooit meegemaakt dat de Motorclubs kinderen lastig vallen tenzij deze hun Motor wat verstieren. We zijn echt een wat angstig landje geworden zeg.
userIcon
De AIVD heeft weer in zijn glazen bol gekeken.

Er is nu feest bij 81 Kampen.
Riverside party.
Iedereen die daar komt wordt door de politie op de foto gezet of het kenteken opgeschreven.
Maar behalve dat iemand van zich af gekotst heeft is er niets gebeurd.
Laat staan op Harleydagen voor het gewone publiek.
Wat een paniek AIVD !
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dan hebben ze morgen een paar groepen Hells Angels die loslopen in de binnenstad. Want waarschijnlijk zijn er al genoeg onderweg, of zelfs daar. En dan is er geen organisatie.

Als er dan iets gebeurt, wens ik de politie veel succes...
Ooit een voetbal wedstrijd afgelast vanwege hooligans ?
Nou ?
echt dom om dat nu af te lassen
morgen zijn al die motorrijders daar maar geen organisatie om ze in goede banen te leiden of politie om een oogje in het zeil te houden
volgens mij willen ze gewoon incidenten zodat ze achteraf kunnen zeggen "zie je wel dat we het moeten afschaffen" nadat ze zelf een slechte situatie hebben gecreëerd
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:37 schreef RedNeck.nl het volgende:
[..]


Ooit een voetbal wedstrijd afgelast vanwege hooligans ?
Nou ?
Nee. Want als je de wedstrijd aflast, spreken de hooligans toch wel af om te knokken. Alleen heb je het dan een stuk moeilijker onder controle.

Zelfde geldt voor zo'n Harleydag.
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. Want als je de wedstrijd aflast, spreken de hooligans toch wel af om te knokken. Alleen heb je het dan een stuk moeilijker onder controle.

Zelfde geldt voor zo'n Harleydag.
Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen?
Er zijn zat Harleydagen afgelast en er is helemaal niks gebeurd.
Dus wat jij zegt slaat nergens op.
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:32 schreef bafje het volgende:
[..]


Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen?
Er zijn zat Harleydagen afgelast en er is helemaal niks gebeurd.
Dus wat jij zegt slaat nergens op.
Zou dat komen omdat de mensen die daarop af komen helemaal niet uit zijn op vechten? En dat de gemeenten dat afgelasten vanwege hele andere redenen, en vermeend geweld slechts als een smoesje gebruiken?

Waar ik op doel, is dat als ze willen vechten, ze dat toch wel doen. Zo'n evenement afgelasten omdat je gevechten verwacht, is wel het domste wat je kunt doen. Door laten gaan is een win-winsituatie: ofwel het wordt gewoon een mooie dag, ofwel je hebt voldoende organisatie als er wel iets gebeurt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. Want als je de wedstrijd aflast, spreken de hooligans toch wel af om te knokken. Alleen heb je het dan een stuk moeilijker onder controle.

Zelfde geldt voor zo'n Harleydag.
En waarom zouden de rivaliserende partijen juist een Harleydag uitkiezen om elkaar te lijf te gaan, terwijl ze daar alle andere dagen van het jaar voor hebben? Dat mag je mij gerust eens uitleggen, meneer de Burgemeester.
userIcon
Kansloos, wanneer komen die droeftoeters er nou eens achter dat iets verbieden nooit een oplossing is.

Maar goed, er is "iets aan gedaan", dus kom je lekker daadkrachtig over voor de achterban, terwijl je de problemen alleen maar van je afschuift.
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:51 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
En waarom zouden de rivaliserende partijen juist een Harleydag uitkiezen om elkaar te lijf te gaan, terwijl ze daar alle andere dagen van het jaar voor hebben? Dat mag je mij gerust eens uitleggen, meneer de Burgemeester.
Als je Harley rijders aanpakt , dan hoor je niemand.
Leg maar eens een voetbal wedstrijd stil , dan is de wereld te klein.
Het verschil zit m gewoon in de miljoenen die in het voetbal omgaan.
En dan krijgen ze godver. nog gratis politie ook !

Aan alle burgemeesters die een Harley dag hebben afgeblazen op advies van de AIVD....ik hoop dat jullie levenslang aan de schijterij raken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:51 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
En waarom zouden de rivaliserende partijen juist een Harleydag uitkiezen om elkaar te lijf te gaan, terwijl ze daar alle andere dagen van het jaar voor hebben? Dat mag je mij gerust eens uitleggen, meneer de Burgemeester.
Ik ben toch niet degene die zegt dat dat gaat gebeuren? Het is de gemeente die beweert dat de motorclubs op de vuist gaan.

Ik probeer alleen aan te tonen dat het dan geen verstandige oplossing is om het geheel dan maar af te blazen.
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:00 schreef ThaKiller het volgende:
Och ja hoor.... I.p.v. dat we de politie gebruiken waarvoor die opgericht is lassen we alles waar mogenlijk een risico aanzit af. Zie die dance evenementen in grote steden en zie dit.
Maar bij voetbal is het allemaal geen probleem, daar mogen zonder problemen 1000'en agenten ingezet worden...
Bij voetbal word er niet geschoten, maar ik begrijp je punt.

Ben het als voetbalsupporter ook met je eens verder hoor
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:00 schreef ThaKiller het volgende:
Och ja hoor.... I.p.v. dat we de politie gebruiken waarvoor die opgericht is lassen we alles waar mogenlijk een risico aanzit af. Zie die dance evenementen in grote steden en zie dit.
Maar bij voetbal is het allemaal geen probleem, daar mogen zonder problemen 1000'en agenten ingezet worden...
Exact.
userIcon
Burgemeester Noordanus....

In retroperspectief; hierbij las ik Pukkelpop voor afgelopen week ook af, net als de socialistische Jongerendag bijna 5 weken geleden in Zweden.

Ik gelast het allemaal af, en ineens is iedereen weer levend.

Maar aangezien de politici geen tijdmachine hebben, lassen ze maar van alles af op basis van vage geruchten.
Maar echt... die Harleyliefhebbers en die bendeleden... zouden die elkaar echt op zo'n evenement afmaken, terwijl 90% van de bezoekers camera's bij zich heeft? Hou toch op!
Je kunt zo'n evenement zelfs organiseren zonder dat er ook maar een agent aanwezig is.... Die bendes weten ook dat elk kleinste gevecht in no time op Youtube staat, en dat de politie de daders herkend al voordat ze terug thuis zijn!
userIcon
quote:
Op zondag 28 augustus 2011 @ 00:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben toch niet degene die zegt dat dat gaat gebeuren? Het is de gemeente die beweert dat de motorclubs op de vuist gaan.

Ik probeer alleen aan te tonen dat het dan geen verstandige oplossing is om het geheel dan maar af te blazen.
De Gemeente beweert niets.
Er was al een vergunning afgegeven.
Die hufters bij de AIVD lopen de boel op te klossen !
En las ik net iets over wapens ?
Hooligans hebben die niet ?
Volgens mij er er net een Ajax hooligan begraven,oorzaak loodvergiftiging !
Overdag afgeschoten op straat,tussen de spelende kinderen.
userIcon
quote:
Op zondag 28 augustus 2011 @ 00:02 schreef RedNeck.nl het volgende:
[..]


Als je Harley rijders aanpakt , dan hoor je niemand.
Leg maar eens een voetbal wedstrijd stil , dan is de wereld te klein.
Het verschil zit m gewoon in de miljoenen die in het voetbal omgaan.
En dan krijgen ze godver. nog gratis politie ook !

Aan alle burgemeesters die een Harley dag hebben afgeblazen op advies van de AIVD....ik hoop dat jullie levenslang aan de schijterij raken.
Stel je niet zo aan zeg...er is nog een verschil tussen (vuur)wapengevaarlijke motorbendes die elkaar naar het leven staan en een stel opgeschoten hooligans die middels verplichte bus- of treincombi's naar een beheersbaar risicogebied worden vervoerd. Van de echte vechtersbazen staat het meerendeel ook nog eens geregistreerd bij de politie en moet zich verplicht melden op wedstrijddagen. Dat maakt de boel een stuk beheersbaarder dan zo'n Harley-dag.

Wat betreft de politie-inzet heb je uiteraard een punt, maar het is wel een beetje appels met peren vergelijken.
userIcon
quote:
Op zondag 28 augustus 2011 @ 01:07 schreef kapiteintje het volgende:
[..]

Stel je niet zo aan zeg...er is nog een verschil tussen (vuur)wapengevaarlijke motorbendes die elkaar naar het leven staan en een stel opgeschoten hooligans die middels verplichte bus- of treincombi's naar een beheersbaar risicogebied worden vervoerd. Van de echte vechtersbazen staat het meerendeel ook nog eens geregistreerd bij de politie en moet zich verplicht melden op wedstrijddagen. Dat maakt de boel een stuk beheersbaarder dan zo'n Harley-dag.

Wat betreft de politie-inzet heb je uiteraard een punt, maar het is wel een beetje appels met peren vergelijken.
Stel je niet zo aan ??
Het zijn wel de feestjes waar IK graag heen ga en die afgeblazen worden.
Dat klote voetbal gaat gewoon door.

Ook hooligans hebben tegenwoordig wapens.
Die afrekening van die Ajax hooligan was met een strafschop uitgevoerd soms ?
quote:
Op zondag 28 augustus 2011 @ 01:32 schreef RedNeck.nl het volgende:
[..]


Stel je niet zo aan ??
Het zijn wel de feestjes waar IK graag heen ga en die afgeblazen worden.
Dat klote voetbal gaat gewoon door.

Ook hooligans hebben tegenwoordig wapens.
Die afrekening van die Ajax hooligan was met een strafschop uitgevoerd soms ?
Geen strafschop, maar mogelijk wel een headshot!
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:19 schreef Dehnus het volgende:
Slaan we nu niet een beetje door jongens? Ik heb nog nooit meegemaakt dat de Motorclubs kinderen lastig vallen tenzij deze hun Motor wat verstieren. We zijn echt een wat angstig landje geworden zeg.
Die motorrijders zijn gewoon allemaal moslims.
userIcon
quote:
Op zondag 28 augustus 2011 @ 00:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben toch niet degene die zegt dat dat gaat gebeuren? Het is de gemeente die beweert dat de motorclubs op de vuist gaan.

Ik probeer alleen aan te tonen dat het dan geen verstandige oplossing is om het geheel dan maar af te blazen.
Ja ik zag dat ik te vroeg blafte. Nu pas
userIcon
Motorclub Satudarah. Zegt niemand iets zeker? Zijn de tegenhangers van de Hells Angels. Zijn absoluut geen vrienden van elkaar!
userIcon
quote:
Op zondag 28 augustus 2011 @ 04:56 schreef Griebus het volgende:
Motorclub Satudarah. Zegt niemand iets zeker? Zijn de tegenhangers van de Hells Angels. Zijn absoluut geen vrienden van elkaar!
Nou en man. Dit zijn wellicht vijanden, maar die gaan echt niet lopen schieten terwijl er vele gezinnen rondlopen. Dat vechten ze echt wel ergens achteraf uit.

In Breda ging de Harley dag niet door vorige week... TOCH was er een Harley dag en stond de Grote Markt vol. Prima sfeertje en hier en daar live motor classic muziek.
userIcon
quote:
Op zondag 28 augustus 2011 @ 01:07 schreef RedNeck.nl het volgende:
[..]


De Gemeente beweert niets.
Er was al een vergunning afgegeven.
Die hufters bij de AIVD lopen de boel op te klossen !
En las ik net iets over wapens ?
Hooligans hebben die niet ?
Volgens mij er er net een Ajax hooligan begraven,oorzaak loodvergiftiging !
Overdag afgeschoten op straat,tussen de spelende kinderen.
Ik ga best in je mening mee, maar meneer de Ajax supporter was naast Ajax support, hooligan ook nog gewoon een crimineeltje. En dat is de reden dattie is afgeknald niet omdattie Ajacied was.
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:00 schreef ThaKiller het volgende:
Och ja hoor.... I.p.v. dat we de politie gebruiken waarvoor die opgericht is lassen we alles waar mogenlijk een risico aanzit af. Zie die dance evenementen in grote steden en zie dit.
Maar bij voetbal is het allemaal geen probleem, daar mogen zonder problemen 1000'en agenten ingezet worden...
jij hebt een punt
Ik hoop dat er een grote confrentatie komt ,,tussen de vele motor leden die wel naa het mooie Breda zijn gekomen,,, een grote afgang voor die suffers van een organisatie,, om op een veelste laat tijdstip alles af te blazen...waar zit het Brabantse verstand,,in de linker of in de rechter grote teen.. want in dat ding boven de nek daar zit niets of veelste weinig in...gaat zo door,,, het gaat ooit wel goed komen.
userIcon
Ze snappen het werkelijk niet he.
Als die MC's herrie willen maken hebben ze die HD dagen niet nodig.
userIcon
Zag net op het journaal dat ze Tilburg hebben afgesloten voor motorrijders.
Welkom in Nederland,waar hypes en hysterie het voor het zeggen hebben.
We slaan door mensen..
AIVD
Politie
Burgemeesters
Mensen die het voor een goedwillende vergallen

Fijn weekend.
quote:
Op zondag 28 augustus 2011 @ 12:44 schreef RedNeck.nl het volgende:
Zag net op het journaal dat ze Tilburg hebben afgesloten voor motorrijders.
Welkom in Nederland,waar hypes en hysterie het voor het zeggen hebben.
We slaan door mensen..
AIVD
Politie
Burgemeesters
Mensen die het voor een goedwillende vergallen

Fijn weekend.
Boeiend joh, het is toch kutweer.
44  van 44 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden