Nederlandse Chinezen actief op arbeidsmarkt

Nederland • Geschreven door Novum op 19-08-2011 @ 05:45
print 

Nederlandse Chinezen doen het relatief goed op de Nederlandse arbeidsmarkt. Vooral de tweede generatie scoort hoog. Vijf procent van hen is werkloos. Onder Turkse en Marokkaanse Nederlanders is dat meer dan tien procent. Dat blijkt uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP). Wel hebben Chinese Nederlanders relatief vaak een laag inkomen.

Bijna de helft van de Chinese huishoudens heeft per jaar minder dan twintigduizend euro te besteden. Onder Nederlandse huishoudens is dit 23 procent. Het gemiddelde inkomen van de Nederlandse Chinezen is de laatste tien jaar wel gestegen, net als voor de meeste andere niet-westerse groepen.

Veel Chinezen hebben na hun komst naar Nederland werk gevonden in de horeca. Hoewel hun aantaal afneemt, werkt nog steeds 43 procent in deze sector. Daarnaast zijn er onder Nederlandse Chinezen veel zelfstandige ondernemers te vinden, namelijk zo'n dertien procent. Onder Turkse en autochtone Nederlanders ligt dit op zeven procent.

Ook in het onderwijs scoort de bevolkingsgroep hoog, vooral in het havo- en vwo-onderwijs. Van de tweede generatie stroomt 85 procent door naar het hoger onderwijs, tegenover 59 procent van de autochtone Nederlanders. Daarmee scoort de groep het best van alle bevolkingsgroepen.

De eerste generatie Chinezen heeft nog steeds veel moeite met de Nederlandse taal en richt zich vooral op de eigen groep. De Nederlandstalige media gaan grotendeels aan ze voorbij en ze gaan minder om met autochtonen. Onder de tweede generatie is dit anders. Die spreekt vaak goed Nederlands. De helft van hen heeft een autochtone beste vriend.

Het SCP heeft voor het onderzoek ongeveer duizend Chinese Nederlanders ondervraagd.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

3656 views / 56 reacties
Reacties op dit bericht
56  van 56 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Altijd weer die uitvretende kutbuitenlanders!

Oh wacht!
userIcon
Waarschijnlijk omdat chinezen discipline bijgebracht worden door de ouders. Ik zie het al bij chinese kennissen van me die voeden hun kinderen best met de strakke hand op, ook de kleintjes.
Daar kunnen die Turken,Marokkanen en negers een puntje aan zuigen.
Zegt genoeg over de discipline van dat volk.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 19-08-2011 @ 07:58 fotoboek homepage
userIcon
Zie je wel, wat een stel racisten we...


Oh...wacht...
userIcon
Aan die Chinezen heb je tenminste nog wat. Nederlanders zijn lui.
userIcon
Chinezen zijn geweldige mensen, weten wat werken is
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:24 schreef HSG het volgende:
Aan die Chinezen heb je tenminste nog wat. Nederlanders zijn lui.
Terugsturen naar hun land van herkomst !!!

Oh wacht...
Maar de meisjes doen het goed op school! Wat? Chinezen? Ja, die doen het allemaal goed op school. En ze overvallen ook relatief weinig juweliers ja.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:37 schreef erikdewaal het volgende:
Bijna de helft van de Chinese huishoudens heeft per jaar minder dan twintigduizend euro te besteden. En nu het zwart geld nog..

Ze zijn goed georganiseerd.
Haha idd. Hoeveel procent zat ookal weer in het illegale gokcircuit

Maar chinezen verder:
userIcon
Woorden die in 2011 niet de Van Dale gaan halen : Kutchinees.

Want ze gedragen zich gewoon te goed.
userIcon
Hier kunnen die bontkraagscooterkleaudtzakjes cultuurverrijkende kansenjongeren, nog een voorbeeld aan nemen.

quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:54 schreef Boutelander het volgende:
Daar kunnen die Turken,Marokkanen en negers een puntje aan zuigen.
Zegt genoeg over de discipline van dat volk.
Dat vind ik ver gaan. Het zegt denk ik vooral iets over de mentaliteit en culturele achtergrond van moslims. Negers is ook een te ruim begrip. Surinamers en Antillianen bijvoorbeeld doen het ook erg goed op de arbeidsmarkt en trekken het minst steun (aldus het CBS).

Het zijn vooral moslims die zich weigeren aan te passen, weigeren de taal te spreken, weigeren te gaan werken, etc. Maar goed, niet zo raar ook, als je 5x per dag moet bidden en in de Ramadan 'niet productief kan zijn' omdat je honger hebt, blablabla.
userIcon
Misschien is dat wel zo omdat ze zich niet mengen met andere groepen, ze behouden hun eigen cultuur. We weten dat de druk op kinderen om te presteren heel erg hoog is.
userIcon


Ik ben gek op Chinees..
Iets zegt me dat dit niet echt verrassend is, chinezen zijn aardige mensen, vaak bescheiden en respectvol. Daar kunnen sommige mensen nog wel iets van leren.

Diegenen die andere bevolkingsgroepen erbij pakken en afzeiken moeten wel meenemen dat in een vergelijking veel minder chinezen in NL wonen dan bijvoorbeeld turken en of marokkanen. Dat de werkhoosleidpercentage hoger uitvallen is op zich nog zo gek nog niet. En ja uiteraard bij grotere aantal mensen stijgt ook de criminaliteitspercentage.

Ik ben wel eens dat de mentaliteit verschilt per bevolkingsgroep, echter heeft dit ook vaak met opvoeding en leefmilieu te maken. Kortom het blijft een onuitgesproken discussie.
userIcon
beter 10.0000 Chinezen in je land als 1 Marokkaan of Turk.
Haha de meeste chinezen met een restaurant zijn vaak geholpen door de maffia in China. Als ze niet werken gaan hun & familie gewoon dood. Oh en van het winst dat ze maken gaat de meeste naar de maffia.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:54 schreef Boutelander het volgende:
Daar kunnen die Turken,Marokkanen en negers een puntje aan zuigen.
Zegt genoeg over de discipline van dat volk.
De meeste Marokkanen beheersen de Nederlandse taal toch echt een stuk beter dan Chinezen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:44 schreef Fixxation het volgende:
Haha de meeste chinezen met een restaurant zijn vaak geholpen door de maffia in China. Als ze niet werken gaan hun & familie gewoon dood. Oh en van het winst dat ze maken gaat de meeste naar de maffia.
Klopt en ook zitten ze in gokhallen mensen te bedreigen en denken ze dat het hun gokhal is .
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:22 schreef fps het volgende:
beter 10.0000 Chinezen in je land als 1 Marokkaan of Turk.
Nee, beter 10.0000 Chinezen dan een kneus zoals jij .
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:45 schreef Bijbal het volgende:
Iets zegt me dat dit niet echt verrassend is, chinezen zijn aardige mensen, vaak bescheiden en respectvol. Daar kunnen sommige mensen nog wel iets van leren.
Chinezen zijn stil, stug en op zichzelf en uiten zich in zelf opgelegde beleefdheid en rust. Dat is iets heel anders dan becheiden en respectvol. Sterker: ik denk dat de heersende Chinese bevolkingsgroep, de Han-Chinezen, tot de meest racistisch denkende bevolkingsgroep ter wereld behoort. In hun ogen zijn niet-Han-Chinezen al minder, blanken nog minder en negers staan op zijn best net boven de aap, met bijkomend voordeel dat je er spulletjes aan kunt verkopen.
Alleen uiten ze dat niet zo bot, of gewoon helemaal niet.
quote:

Diegenen die andere bevolkingsgroepen erbij pakken en afzeiken moeten wel meenemen dat in een vergelijking veel minder chinezen in NL wonen dan bijvoorbeeld turken en of marokkanen. Dat de werkhoosleidpercentage hoger uitvallen is op zich nog zo gek nog niet. En ja uiteraard bij grotere aantal mensen stijgt ook de criminaliteitspercentage.
Kolder. Hoe meer mensen, hoe lager het percentage zou logischer zijn.
quote:

Ik ben wel eens dat de mentaliteit verschilt per bevolkingsgroep, echter heeft dit ook vaak met opvoeding en leefmilieu te maken. Kortom het blijft een onuitgesproken discussie.
Ze leven in het zelfde leefmilieu en opvoeding is onderdeel van de mentaliteit. Wat probeer je ons nu te vertellen?


Wat een pudding-betoog!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:54 schreef Ali55J het volgende:
[..]

De meeste Marokkanen beheersen de Nederlandse taal toch echt een stuk beter dan Chinezen.
SO HEE!!!!!

De eerste post van Ali55J die voor 100% waar is en geen vooroordelen bevat!
Ik zou er een borrel op nemen en een lekker stukkie varkensvlees op de BBQ gooien!
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:02 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

SO HEE!!!!!

De eerste post van Ali55J die voor 100% waar is en geen vooroordelen bevat!
Ik zou er een borrel op nemen en een lekker stukkie varkensvlees op de BBQ gooien!
userIcon
Dit is met een aantal simpele punten te verklaren.
Al die chinezen gaan bij het restaurant van broer / vriend / kennis werken. Deze restauranten zijn er vaak puur om zwart geld wit te wassen en worden draaiend gehouden ook al maken ze geen winst. Het zelfde geld voor de kappers en snackbars die ze tegenwoordig massaal opzetten.

Dat is ook de rede dat ze zo slecht (lees: niet) Nederlands spreken. Ze spreken alleen met Chinezen en vinden het verder wel goed.

Chinezen zijn over het algemeen vrij intelligent en hebben veel discipline dus dat ze het goed doen op school is niet vreemd. Ze hangen ook niet vaak op straat met hun vriendjes dus gaan niet spijbelen en maken hun school af.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:21 schreef heegenees het volgende:
Dit is met een aantal simpele punten te verklaren.
Al die chinezen gaan bij het restaurant van broer / vriend / kennis werken. Deze restauranten zijn er vaak puur om zwart geld wit te wassen en worden draaiend gehouden ook al maken ze geen winst. Het zelfde geld voor de kappers en snackbars die ze tegenwoordig massaal opzetten.

Dat is ook de rede dat ze zo slecht (lees: niet) Nederlands spreken. Ze spreken alleen met Chinezen en vinden het verder wel goed.

Chinezen zijn over het algemeen vrij intelligent en hebben veel discipline dus dat ze het goed doen op school is niet vreemd. Ze hangen ook niet vaak op straat met hun vriendjes dus gaan niet spijbelen en maken hun school af.
En met al dat onaangepaste gedrag en bewuste segregatie zijn ze toch stukken meer geaccepteerd dan andere bevolkingsgroepen.
Dat die groepen dan eens bij ZICHZELF te rade zouden gaan, maar helaas. Dan is het 'onze' schuld.
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:00 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Chinezen zijn stil, stug en op zichzelf en uiten zich in zelf opgelegde beleefdheid en rust. Dat is iets heel anders dan becheiden en respectvol. Sterker: ik denk dat de heersende Chinese bevolkingsgroep, de Han-Chinezen, tot de meest racistisch denkende bevolkingsgroep ter wereld behoort. In hun ogen zijn niet-Han-Chinezen al minder, blanken nog minder en negers staan op zijn best net boven de aap, met bijkomend voordeel dat je er spulletjes aan kunt verkopen.
Alleen uiten ze dat niet zo bot, of gewoon helemaal niet.
[..]

Kolder. Hoe meer mensen, hoe lager het percentage zou logischer zijn.
[..]

Ze leven in het zelfde leefmilieu en opvoeding is onderdeel van de mentaliteit. Wat probeer je ons nu te vertellen?


Wat een pudding-betoog!
Gelukkig hoef ik niet op je reactie in te gaan, je hebt jezelf al belachelijk gemaakt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:29 schreef Bijbal het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik niet op je reactie in te gaan, je hebt jezelf al belachelijk gemaakt.
Tuurlijk knul.
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:57 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Nee, beter 10.0000 Chinezen dan een kneus zoals jij .
Mooi gezegd broeder
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:55 schreef Ali55J het volgende:
[..]

Klopt en ook zitten ze in gokhallen mensen te bedreigen en denken ze dat het hun gokhal is .
Dude, get a life.

Je getroll is nieteens grappig
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:08 schreef AJ187 het volgende:
[..]
Dude, get a life.

Je getroll is nieteens grappig
Dat is geen getroll maar de waarheid . Verder kijken dan je neus lang is, als de Islam nu niet in de "spotlight" zou staan zag je overal wel wat over de chinezen en wat ze doen.

-Edit-

Not hating respect voor de chinezen.
userIcon
En vanzelfsprekend blijft het in deze topic nogal stil uit de hoek van de buitenlandertjes hé.

Namelijk verdomd moeilijk om in het licht van dit jezelf als slachtoffer te blijven positioneren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:10 schreef Fixxation het volgende:
[..]


Dat is geen getroll maar de waarheid . Verder kijken dan je neus lang is, als de Islam nu niet in de "spotlight" zou staan zag je overal wel wat over de chinezen en wat ze doen.
Ach, zolang ze niet de foute lijstjes aanvoeren valt het allemaal wel mee hé.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:02 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

SO HEE!!!!!

De eerste post van Ali55J die voor 100% waar is en geen vooroordelen bevat!
Ik zou er een borrel op nemen en een lekker stukkie varkensvlees op de BBQ gooien!
Ik betwijfel het om eerlijk te zijn.
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:13 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Ach, zolang ze niet de foute lijstjes aanvoeren valt het allemaal wel mee hé.
Wat bedoel je daarmee?
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:45 schreef Bijbal het volgende:
Diegenen die andere bevolkingsgroepen erbij pakken en afzeiken moeten wel meenemen dat in een vergelijking veel minder chinezen in NL wonen dan bijvoorbeeld turken en of marokkanen. Dat de werkhoosleidpercentage hoger uitvallen is op zich nog zo gek nog niet. En ja uiteraard bij grotere aantal mensen stijgt ook de criminaliteitspercentage.
Je hebt nog nooit van de woorden in verhouding gehoord? Duidelijk.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:14 schreef Fixxation het volgende:
[..]


Wat bedoel je daarmee?
Daar bedoel ik eigenlijk mee dat turken en marokkanen hun smoel moeten houden over chinezen. Want chinezen voeren niet de foute lijstjes aan, turken en marokkanen doen dat wel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:10 schreef Fixxation het volgende:
[..]


Dat is geen getroll maar de waarheid .
Ik heb nog nooit van chinezen die anderen bedreigen in gokhallen gehoord.

Bedenken jullie het ter plekke ofzo?
Wat hiermee dus eigenlijk word gezegd is dat als andere minderheidsgroepen wat beter hun best zouden doen om mee te draaien in de samenleving zo ook minder hun toevlucht zouden hoeven nemen tot de criminaliteit. Wat dan weer hun imago ten goede zou komen, wat dan weer hun kansen in de samenleving zou vergroten.. etc etc.. best simpel allemaal eigenlijk..
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:28 schreef Marco275 het volgende:
Wat hiermee dus eigenlijk word gezegd is dat als andere minderheidsgroepen wat beter hun best zouden doen om mee te draaien in de samenleving zo ook minder hun toevlucht zouden hoeven nemen tot de criminaliteit.
Hey, da's vloeken in de linkse kerk man. Je zegt gewoon dat buitenlanders zelf iets kunnen doen aan hun positie.

Bepaalde buitenlanders willen dat niet horen joh. Die zijn veelste druk bezig met het slachtoffer uithangen, en consequent externe factoren aanwijzen als antwoord waarom we aan de onderkant van de maatschappij hangen
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:44 schreef Fixxation het volgende:
Haha de meeste chinezen met een restaurant zijn vaak geholpen door de maffia in China. Als ze niet werken gaan hun & familie gewoon dood. Oh en van het winst dat ze maken gaat de meeste naar de maffia.
Dikke onzin.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:54 schreef Ali55J het volgende:
[..]

De meeste Marokkanen beheersen de Nederlandse taal toch echt een stuk beter dan Chinezen.
De tweede generatie Chinezen spreekt ABN.
De tweede generatie Marokkanen spreekt straattaal.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:21 schreef heegenees het volgende:
Dit is met een aantal simpele punten te verklaren.
Al die chinezen gaan bij het restaurant van broer / vriend / kennis werken. Deze restauranten zijn er vaak puur om zwart geld wit te wassen en worden draaiend gehouden ook al maken ze geen winst. Het zelfde geld voor de kappers en snackbars die ze tegenwoordig massaal opzetten.
lol ik ken Chinezen die restaurants opzetten, en dat doen ze maar om één reden: dat is de manier waarop zij weten geld te verdienen. Heeft niks met witwassen te maken. Ze zijn gewoon goed in restaurants, etc.

quote:

Dat is ook de rede dat ze zo slecht (lees: niet) Nederlands spreken. Ze spreken alleen met Chinezen en vinden het verder wel goed.
Wauw... je kent duidelijk geen tweede generatie Chinezen. Alleen de eerste generatie spreekt slecht Nederlands, zoals met alle "verse immigranten".
gasten uit het verre oosten kennen een ander eer dan gasten uit de zandbak.

kinderen die hard studeren en later goed verdienen vinden zij een eer.


criminele kinderen hebben is een schande voor hun
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:17 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Daar bedoel ik eigenlijk mee dat turken en marokkanen hun smoel moeten houden over chinezen. Want chinezen voeren niet de foute lijstjes aan, turken en marokkanen doen dat wel.
Ik zeg wat ik wil over chinezen doen jullie toch ook over ons
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:20 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Ik heb nog nooit van chinezen die anderen bedreigen in gokhallen gehoord.

Bedenken jullie het ter plekke ofzo?
Herhaling: Kijk verder dan dat je neus lang is.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:02 schreef Fixxation het volgende:
[..]


Ik zeg wat ik wil over chinezen doen jullie toch ook over ons
Jahoor, dat mag je doen. Mooiere manier om dat te zeggen is: je hebt geen recht van spreken. Ik snap dat je taalbeheersing aan de matige kant is, maar dat betekent niet dat je ineens geen 'recht' meer hebt om dat te zeggen, het betekent slechts dat de uitspraak immens ongeloofwaardig is.

Een exponent van die volkeren die in NL hyper-crimineel zijn en consequent de foute lijstjes aanvoeren heeft 'kritiek' op andere buitenlanders, die er bijkans veel beter opstaan.

Jij denkt echt dat je argument serieus genomen wordt?

Lachwekkend.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:04 schreef Fixxation het volgende:
[..]


Herhaling: Kijk verder dan dat je neus lang is.
Je bedoeld dat ik het 'erbij' moet bedenken?

Nee. Zoals met name moslims zich in dit land misdragen is niet de norm. Chinezen bewijzen dat.
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:17 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Je bedoeld dat ik het 'erbij' moet bedenken?

Nee. Zoals met name moslims zich in dit land misdragen is niet de norm. Chinezen bewijzen dat.
Het is een kleine groep jeugd die zich misdragen en het word opgeblazen door de media, ik als een 18 jarige moslim met Marokkaanse afkomst heb nog nooit dingen gestolen, gevochten of what ever en zo zijn er ook nog wel meerdere moslims.

quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:16 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Jahoor, dat mag je doen. Mooiere manier om dat te zeggen is: je hebt geen recht van spreken. Ik snap dat je taalbeheersing aan de matige kant is, maar dat betekent niet dat je ineens geen 'recht' meer hebt om dat te zeggen, het betekent slechts dat de uitspraak immens ongeloofwaardig is.

Een exponent van die volkeren die in NL hyper-crimineel zijn en consequent de foute lijstjes aanvoeren heeft 'kritiek' op andere buitenlanders, die er bijkans veel beter opstaan.

Jij denkt echt dat je argument serieus genomen wordt?

Lachwekkend.
Dat me taalbeheersing "matig" is, maakt mij geen reet uit. Ben geen politicus of zo.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:22 schreef Fixxation het volgende:
[..]


Het is een kleine groep jeugd die zich misdragen en het word opgeblazen door de media, ik als een 18 jarige moslim met Marokkaanse afkomst heb nog nooit dingen gestolen, gevochten of what ever en zo zijn er ook nog wel meerdere moslims.
De foute lijstjes behelzen ook: buitensporig vaak in de bijstand hangen. Dan hebben we het over meer dan "die paar jongeren".

En waren de cijfers in de grote steden niet rond de 50% is bekende van de politie. Duidelijk. Exit met je "een paar jongeren".

Hoe klinkt het volgende:

Volg een goede studie, werk je 3 slagen in de rondte, voed je eigen kinderen goed op, durf kritiek te hebben op allerhande familie leden die geen baan hebben maar wel altijd de nieuwste mobieltjes en de nieuwste schoenen, durf eerlijk onder ogen te nemen dat die familieleden een uur in de wind stinken, wees innerlijk overtuigd van dat deze mentaliteit de goede is, draag dat ook uit, houd dat een paar generaties vol, dan verdwijn je vanzelf de van de foute lijstjes,

En dan gaan we kritiek op anderen uit jouw hoek serieus nemen. Nu ben je alleen maar naar een ander aan het wijzen en probeer je net te doen alsof dit soort slechte gedrag 'normaal is' voor buitenlanders.
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:29 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


De foute lijstjes behelzen ook: buitensporig vaak in de bijstand hangen. Dan hebben we het over meer dan "die paar jongeren".

En waren de cijfers in de grote steden niet rond de 50% is bekende van de politie. Duidelijk. Exit met je "een paar jongeren".

Hoe klinkt het volgende:

Volg een goede studie, werk je 3 slagen in de rondte, voed je eigen kinderen goed op, durf kritiek te hebben op allerhande familie leden die geen baan hebben maar wel altijd de nieuwste mobieltjes en de nieuwste schoenen, durf eerlijk onder ogen te nemen dat die familieleden een uur in de wind stinken, wees innerlijk overtuigd van dat deze mentaliteit de goede is, draag dat ook uit, houd dat een paar generaties vol, dan verdwijn je vanzelf de van de foute lijstjes,

En dan gaan we kritiek op anderen uit jouw hoek serieus nemen. Nu ben je alleen maar naar een ander aan het wijzen en probeer je net te doen alsof dit soort slechte gedrag 'normaal is' voor buitenlanders.
LOL at the last line. Hey gast what ever, ik ga nu naar huis laters man.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:41 schreef Fixxation het volgende:
[..]


LOL at the last line. Hey gast what ever, ik ga nu naar huis laters man.
Ja, LOL inderdaad.

Want zoals de chinezen laten zien is het niet normaal dat je je klauw ophoud, is niet normaal dat meer dan 50% een bekende van justitie is en is het zeker niet normaal dat buitenlanders nu eenmaal mega-crimineel zijn.

Dat is alleen normaal voor buitenlanders die 'toevallig' altijd moslim zijn.
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:45 schreef Bijbal het volgende:
Iets zegt me dat dit niet echt verrassend is, chinezen zijn aardige mensen, vaak bescheiden en respectvol. Daar kunnen sommige mensen nog wel iets van leren.

Diegenen die andere bevolkingsgroepen erbij pakken en afzeiken moeten wel meenemen dat in een vergelijking veel minder chinezen in NL wonen dan bijvoorbeeld turken en of marokkanen. Dat de werkhoosleidpercentage hoger uitvallen is op zich nog zo gek nog niet. En ja uiteraard bij grotere aantal mensen stijgt ook de criminaliteitspercentage.

Ik ben wel eens dat de mentaliteit verschilt per bevolkingsgroep, echter heeft dit ook vaak met opvoeding en leefmilieu te maken. Kortom het blijft een onuitgesproken discussie.
Er zijn in Nederland volgens SCP 110.000 Chinezen uit China en HongKong, dat is exclusief illegale Chinezen, Chinezen uit Suriname, Chinezen uit Indonesie, Chinezen uit Taiwan, Chinezen uit Maleisie en Chinezen uit Singapore.

Ik ben zelf 100% Chinees, maar word niet meegerekend tot de groep "Chinese Nederlanders" omdat mijn ouders uit Singapore komen.

Dus als je al die andere Chinezen bij elkaar optelt kom je wel ergens tot 200.000 Chinezen...
userIcon
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:44 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Wauw... je kent duidelijk geen tweede generatie Chinezen. Alleen de eerste generatie spreekt slecht Nederlands, zoals met alle "verse immigranten".
Zeer juist. Chinezen van de tweede generatie spreken dikwijls zelfs zeer goed Nederlands zonder dat hun ouders Nederlands spreken. Moet je nagaan hoe knap dat is. Niks geen excuses zoeken en slachtoffertje spelen, gewoon zelf doorpakken en de maatschappij respecteren waarin je woont en opgroeit.

Als alle allochtonen Chinezen waren, zou Nederland een paradijs zijn.
Interessant om hierboven verschillende reacties te lezen. Het valt me op dat veel 'negatieve' feiten over Chinezen worden verzonnen of overdreven, voornamelijk met de bedoeling om de eigen bevolkingsgroep (Nederlanders, Marokkanen, dan wel anderszins) daardoor beter naar voren te laten komen. Het gaat dus eigenlijk om compensatie van een minderwaardigheidsgevoel.
Over Chinezen zijn te veel negatieve vooroordelen; zij worden te vaak als stereotype gezien. In bijna elk bericht over Chinezen in de media worden zij op de een of andere manier belachelijk gemaakt. Het moet altijd grappig zijn. Kijk bijvoorbeeld maar naar de reclames. En grappen worden vooroordelen. Deels is dat ook de 'schuld' van Chinezen zelf die zich niet goed profileren in deze samenleving. Anderszijds mogen met name Nederlanders zich eens afvragen waarom het nodig is om een klimaat te creeren waarin Chinezen als een minderwaardige bevolkingsgroep worden neergezet. Dit klemt temeer nu Chinezen, met name de 2de generatie, het in deze maatschappij het helemaal niet slecht doen. Meer respect zou op zijn plaats zijn.
Han-Chinezen zijn ontzettende racisten. Maarja, de gemiddelde Nederlander boeit het ook niet dat er achter die schuchtere blik en dat lekkere eten een wereld van illegaliteit en witwassen schuilgaat.

[ Bericht gewijzigd door luxerobots op woensdag 8 februari 2012 @ 17:40 ]
56  van 56 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden