Wilhelmus vanaf vrijdag inburgeringseis

Nederland • Geschreven door Novum op 29-06-2011 @ 15:32
print 

Het Wilhelmus maakt vanaf vrijdag onderdeel uit van het inburgeringsexamen. Dat maakte minister van Integratie Piet Hein Donner (CDA) woensdag bekend tijdens een overleg met de Kamer.

De bewindsman geeft hiermee gehoor aan de wens van de Tweede Kamer. Die nam al in 2009 een motie van deze strekking aan. De initiatiefnemers SGP en CDA vinden dat kennis van de nationale hymne bij de inburgering een 'vanzelfsprekend element' vormt, waarmee de integratie van migranten in Nederland kan worden versterkt.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

6553 views / 224 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 224 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
hoeveel van het complete volkslied moeten ze kennen?
userIcon
Maar dan wel alle 26 coupletten
userIcon
Kijk, nu komen we ergens.... Want laten we eerlijk zijn; als je het volkslied mee kan zingen, dan schop je geen rotzooi meer, en ga je wel gewoon aan het werk in plaats van een uitkering aan te vragen

Symbool-politiek doet weer van zich spreken....
userIcon
Succes met het uit je hoofd leren van alle 15 coupletten
userIcon

De helft van de autochtonen kent ons volkslied niet eens. De andere helft kijkt voetbal.

Er is gewoon niet veel echte vaderlandsliefde meer en waar die wel is, wordt het afgeserveerd als nazistisch en fout.
userIcon
Alle 26 coupletten inderdaad.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 29-06-2011 @ 15:34 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:33 schreef swex82 het volgende:
hoeveel van het complete volkslied moeten ze kennen?
Alle vijftien coupletten!

Vast het eerste, en op last van het CDA en SGP, vast ook het zesde couplet.
userIcon
Slechte zaak. Heb sowieso niks met het koningshuis, maar dit soort liedjes moeten kunnen zingen voordat je jezelf Nederlander mag noemen is gewoon propaganda.

Net als de kindjes in Amerika die elke dag The Pledge of Allegiance moeten opdreunen.
Ik heb liever dat ze de taal daar leren, en zich netjes leren gedragen. Dat ze woorden uit de kop gaan leren waarvan ze niet weten wat het betekent heb ik eigenlijk geen boodschap.

Maar goed het zal bij stemmers op Fighterbrand "Gekke Geert" en ADO publiek wel goed vallen.
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:33 schreef afstandbediening het volgende:
Maar dan wel alle 26 coupletten
Kijk jongens, hier is er één: een niet ingeburgerde allochtoon! Ooooooohhhhh!
userIcon
Haha dat zal ze leren
userIcon
Wie hier komt verder dan de 4e

ik ook niet.

Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed.
Hoe huppelt zijn paardje
het dek heen en weer.

zoiets toch?
damn, ik ken em niet, word ik nu uitgezet?
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:35 schreef RacerDKB het volgende:
Slechte zaak. Heb sowieso niks met het koningshuis, maar dit soort liedjes moeten kunnen zingen voordat je jezelf Nederlander mag noemen is gewoon propaganda.

Net als de kindjes in Amerika die elke dag The Pledge of Allegiance moeten opdreunen.
Voordat je de nationaliteit krijgt trouw zweren aan land, volk en vlag en meer van die zaken, vind ik wel mooi! Dat kunnen ze beter invoeren dan deze zwakke poging.
userIcon
Wat een onzin

Leer dit kinderen gewoon op school als het zo belangrijk is.
ik heb liever dat ze zich niet als konijnen reproduceren en zich niet crimineel gedragen
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:34 schreef ElectricEye het volgende:

De helft van de autochtonen kent ons volkslied niet eens. De andere helft kijkt voetbal.

Er is gewoon niet veel echte vaderlandsliefde meer en waar die wel is, wordt het afgeserveerd als nazistisch en fout.
Nou, veel van de voetballers en voetbalfans kennen het ook niet, ik denk dat de helft nog aardig overschat is. Ik ben nog van de oude stempel die het eerste en zesde couplet direct kan spuien, en zelfs weet dat het een naamdicht is.
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:34 schreef ElectricEye het volgende:

De helft van de autochtonen kent ons volkslied niet eens. De andere helft kijkt voetbal.

Er is gewoon niet veel echte vaderlandsliefde meer en waar die wel is, wordt het afgeserveerd als nazistisch en fout.
Mee eens

Daarbij vind ik het ook niet echt een puntje dat heel erg belangrijk is. Laat die integratie nu eens gericht zijn op het functioneren in de maatschappij in plaats van alleen maar dit soort "plastic" regeltjes toe te passen. Mensen die vanuit het buitenland hier naartoe komen moeten hier leren op eigen benen te gaan staan en de normen en waarden van onze bevoking over te nemen of op zn minst te respecteren. Het volkslied meezingen zie ik niet als een bijdrage aan dat proces.
userIcon
Ik vind het niet gek dat je misschien de eerste coupletten kent, en het geheel herkent. Je wordt inwoner van een land, dan is het toch normaal dat je het volkslied "kent"?

Snap de ophef hier niet zo..
userIcon
Dit zou bij de sociale dienst ook ingevoerd moeten worden. Uitkering aanvragen? Eerst zingen, makker!
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:35 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Kijk jongens, hier is er één: een niet ingeburgerde allochtoon! Ooooooohhhhh!
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:35 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Kijk jongens, hier is er één: een niet ingeburgerde allochtoon! Ooooooohhhhh!


Ik ben een geboren en getogen Nederlander die het wilhelmus ook niet kent. Wordt ik nu het land uitgegooid?
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:37 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Wat een onzin

Leer dit kinderen gewoon op school als het zo belangrijk is.
Ik weet niet hoe het nu is, maar wij kregen dat inderdaad gewoon op school te leren. Lijkt me ook hoe het hoort. Maar voor een inburgerigs-cursus??
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:37 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Wat een onzin

Leer dit kinderen gewoon op school als het zo belangrijk is.
Doen ze ook, maar dan doet de helft niet mee. Vanaf nu moeten ze die ook gaan overhoren, voor een cijfer. Dan hebben we dat ook gehad.

Dan zijn alle hier woonachtige figuren die het Wilhelmus niet kennen dus domme allochtonen!
userIcon
Nu maar hopen dat ze geen x factor hebben.
userIcon
Dus nu leren mensen dat we van Duitsen bloed zijn, en dat de Spaanse koning geëerd dient te worden.

Het wordt echt tijd voor een nieuws volkslied. En aan allochtonen die zo'n dom lied nablaten zonder te weten wat ze zeggen hebben we ook niets.
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:34 schreef ElectricEye het volgende:

De helft van de autochtonen kent ons volkslied niet eens. De andere helft kijkt voetbal.

Er is gewoon niet veel echte vaderlandsliefde meer en waar die wel is, wordt het afgeserveerd als nazistisch en fout.
Chauvinisme en patriotisme zijn gewoon vaak naar.. Deze vorm van generalisering laat je jouw volk of land automatisch boven het andere uitstijgen en keurt anderen af. Vaak is het eerder geluk dat je ergens geboren bent en is dat weinig om trots op te zijn. Wat je landgenoten bereiken is wel iets waar je trots op kan zijn.

Trots op je afkomst is iets heel raars en gebeurt vaak uit angst..

Ons volkslied is ook allesbehalve een lied dat je een goed gevoel over je land geeft of iets wat een hedendaagse Nederlander voelt. Het vult je niet met een goed gevoel, eerder met een idee van 'waarom zing ik deze woorden' want het slaat helemaal nergens op?
wat een onzin
die 2e kamer oudjes hebben teveel amerikaanse documentaires gekeken
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:39 schreef Broer_Banaan het volgende:
Nu maar hopen dat ze geen x factor hebben.
So you want to be a Nederlander!
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:37 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Voordat je de nationaliteit krijgt trouw zweren aan land, volk en vlag en meer van die zaken, vind ik wel mooi! Dat kunnen ze beter invoeren dan deze zwakke poging.
Inburgeren is niet "Mooi" maar is nodig. Trouw zweren is er alleen maar om de bejaarden en bepaalde mensen te plezieren, want liegen kunnen ze toch wel. Wat ik belangrijker vind is de taal spreken en andere dingen leren zoals met geld omgaan of dat ze gescreend worden of ze een goede opleiding hebben.

Maar goed, wat jij mooi vind komt er ook nog wel in hoor .
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 29-06-2011 @ 15:41 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:36 schreef slijkie het volgende:
damn, ik ken em niet, word ik nu uitgezet?
Ah, daarom vroeg de IND dus om het ip-adres achter deze reactie!
userIcon
Jandorie, 15 coupletten dan. Het is in ieder geval een acrostichon van Willem van Nassau (Willem van Nassov).
userIcon
Beetje nutteloos aangezien de meerderheid geen idee heeft wat ze zeggen. Beter schroeven ze de verplichte kennis van het Nederlands wat op.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 29-06-2011 @ 15:42 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:39 schreef LucasHulshof het volgende:
Dit zou bij de sociale dienst ook ingevoerd moeten worden. Uitkering aanvragen? Eerst zingen, makker!
Moet geen probleem zijn, zeker niet als je je als zanger lichte muziek bij het CWI in het kaartenbakje hebt laten plaatsen.
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dus nu leren mensen dat we van Duitsen bloed zijn, en dat de Spaanse koning geëerd dient te worden.

quote:

Het wordt echt tijd voor een nieuws volkslied. En aan allochtonen die zo'n dom lied nablaten zonder te weten wat ze zeggen hebben we ook niets.
Dus moeten we ze er bij vertellen dat het een lied is over de Vader des Vaderlands. En jou dus ook, want je herhaald de standaard domme onwetendheid.
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:39 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
[..]


Ik ben een geboren en getogen Nederlander die het wilhelmus ook niet kent. Wordt ik nu het land uitgegooid?
Dat niet, maar het is wel een tikkeltje bedroevend dat je het niet kent. Kleine geruststelling is dat een hele hoop mensen het niet kennen, maar dat maakt het imho niet beter natuurlijk.
userIcon
Het is geen marteling, maar het lijkt er wel op.
userIcon
Ik vind het juist inburgeren als ze em verkeerd leren net als 80% van de nederlanders het volkslied altijd verkeerd doet.
userIcon
Te idioot voor woorden Symboolpolitiek ten top.

Henk en Ingrid zullen het er vast mee eens zijn. Henk en Ingrid kennen het volkslied namelijk ook uit hun hoofd(!)

What's next? Verplicht tranen in je ogen wanneer je een wapperende NLse vlag ziet?
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:43 schreef ElectricEye het volgende:
[..]


[..]

Dus moeten we ze er bij vertellen dat het een lied is over de Vader des Vaderlands. En jou dus ook, want je herhaald de standaard domme onwetendheid.
Precies... Alhoewel het me niets zou verbazen dat bij een enquete onder de bevolking eruit zou rollen dat Dries Roelvink maar een nieuw volkslied moet gaan maken....
userIcon
Mag het ook in eigen taal ? (Marokkaans Arabisch in dit geval).

http://www.youtube.com/watch?v=eX2H1uzbs68
userIcon
REN!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!
!!!!!
!1!
!
!
!
!
!
!
!
!

!
!
!!
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:44 schreef Yi-Long het volgende:
Te idioot voor woorden Symboolpolitiek ten top.

Henk en Ingrid zullen het er vast mee eens zijn. Henk en Ingrid kennen het volkslied namelijk ook uit hun hoofd(!)

What's next? Verplicht tranen in je ogen wanneer je een wapperende NLse vlag ziet?
En dat je moet gaan staan, met je hand boven het hart zoals bijvoorbeeld in Mexico....
userIcon
Ik verdom het ook om dat lied te zingen , pleur op .Dietsen bloed............
userIcon
Hoeveel mensen in de 2de kamer zouden het trouwens kunnen, wanneer je het ze NU direct zou eisen op te dreunen...!?

...oh, en als het niet lukt, meteen de kamer uittrappen, zonder oprotpremie.
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:46 schreef Yi-Long het volgende:
Hoeveel mensen in de 2de kamer zouden het trouwens kunnen, wanneer je het ze NU direct zou eisen op te dreunen...!?

...oh, en als het niet lukt, meteen de kamer uittrappen, zonder oprotpremie.
Heeeeej, een goed idee van Yi-Long!
userIcon
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:36 schreef slijkie het volgende:
damn, ik ken em niet, word ik nu uitgezet?
Ik ken em ook niet maar heb de eer aan mezelf gehouden
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 @ 15:39 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Ik weet niet hoe het nu is, maar wij kregen dat inderdaad gewoon op school te leren. Lijkt me ook hoe het hoort. Maar voor een inburgerigs-cursus??
Dat ligt er mijns inziens vooral aan op welke manier je het toetst. Ik vind het op zich niet meer dan logisch dat je bij een inburgeringscursus naast de taal ook aandacht besteedt aan de historie, vlag, geografische ligging en volkslied. Enige vragen qua herkenning en duiding van het volkslied zouden mijns inziens dan ook prima in een inburgeringsexamen passen. Het foutloos kunnen zingen ervan hoeft wat mij betreft niet, dat kan de gemiddelde Nederlander evenmin.
userIcon
Tsja, we zouden ze maar eens per ongeluk zinnige dingen leren bij zo'n inburgeringscursus.
userIcon
Wat een onzin.
Het gros van de autochtone Nederlanders komt niet verder dan:"Wilhelmus van Nassouwe. Ben ick van Duytschen bloet".
userIcon
Gewoon terug naar het oude volkslied!

"Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit, van vreemde smetten vrij"
50  van 224 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden