Wilders: vrijere meningsuiting net als VS

Nederland • 23-06-2011 @ 17:14 •  Redactie
print 

Geert Wilders wil het artikel over het aanzetten tot haat of discriminatie uit het wetboek van strafrecht halen. Dat zorgt ervoor dat de vrijheid van meningsuiting wordt versterkt, zegt de PVV-leider donderdag tegen Novum Nieuws. "Ik denk dat ik me daar nu voor ga inzetten."

Wilders vindt dat islamcritici of anderen niet bang moeten zijn dat ze voor de rechter belanden, zoals Wilders zelf is gebeurd. Het liefste ziet Wilders een vrijheid van meningsuiting zoals die in de Verenigde Staten is gegarandeerd dankzij het 'First Amendment'. "We moeten niet bang zijn voor woorden", zegt de PVV-leider in EenVandaag. Aanzetten tot geweld moet wel strafbaar blijven, vindt Wilders.

De rechter sprak Wilders donderdag vrij van onder andere aanzetten tot haat en discriminatie. Met het vonnis van de rechtbank kwam een einde aan een langdurige rechtszaak. Wilders is blij dat hij na anderhalf jaar niet langer als verdachte wordt behandeld. "Een enorme loden last valt van mijn schouders."

Het proces kostte ook veel tijd en geld. "Ik heb er anderhalf jaar een baan bij gehad. Een baan als verdachte." Over de kosten wil de PVV-leider niets zeggen. "Maar goedkoop was het niet." Het heeft hem verder veel 'energie, ellende en stress' gekost, zegt hij. "Gelukkig is dat nu voorbij. Ik ga me nu weer richten op het verdedigen van de anderhalf miljoen PVV'ers."

Wilders werd weliswaar vrijgesproken, maar volgens de rechter heeft Wilders zich met zijn uitspraken wel bewogen op de grens van het strafrechtelijk toelaatbare. "Ik heb nooit gekeken naar de grens", zegt Wilders daarover. "Ik heb die uitspraken nooit gedaan met een liniaal of advocaat erbij."

Hij gaat zijn toon ook niet matigen. "Ik ga niet harder worden en ik ga niet zachter worden. Ik blijf Geert Wilders. Ik blijf de PVV." De uitspraak zet het licht verder op groen voor het vervolg van zijn omstreden anti-islamfilm Fitna. "Fitna 1 blijkt niet strafbaar te zijn. We zullen zien wat Fitna 2 brengt."


Wilders: haatzaaien niet meer strafbaar (Foto: Novum)


Bron: Novum


9219 views / 196 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 196 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
quote:
"Fitna 1 blijkt niet strafbaar te zijn. We zullen zien wat Fitna 2 brengt."
Meer porno?
Haatzaaien niet meer strafbaar.. maar demoniseren wel?
userIcon
Duh. Kijk iets als 'groepsbelediging' is gewoon bedacht om een klacht vorm te geven maar je kunt ook te ver gaan. Zoals meneer kuif hier wil.
userIcon
heeft die vent echt geen afwijking?
userIcon
Vergeleken met de vs is die vrijheid hier inderdaad behoorlijk beperkt..
userIcon
wilders snapt het niet helemaal volgens mij
maar hij heeft nooit wat gesnapt, dat scheelt..
userIcon
quote:
Ik blijf Geert Wilders. Ik blijf de PVV.
userIcon
Ik vind dat de vrijheid van meningsuiting ook wel wat verder mag gaan dan in Nederland.

Vraag me alleen af of Wilders nu terugkomt op zijn standpunt met betrekking tot het verbieden van de Koran?
Er komt goud uit zijn mond
Haatzaaien niet strafbaar

Bezit van de Koran wel strafbaar


Vrijheid van meningsuiting
Als Chistenen hun kinderen mogen vertellen dat ze geen seks voor het huwelijk mogen hebben, omdat ze anders voor eeuwig branden in de hel, nou GODVERDOMME, dan mag Wilders ook alles zeggen wat hij wil. Wij allemaal. De grens ligt bij oproepen tot geweld. Aanzetten tot haat vind ik vreemd: alsof mensen zulke domme schapen zijn. Tenminste, daar mag je niet vanuit gaan. Dan moet je moeite doen om de mensen beter te cultiveren. Maar nee, de aanklagers van Wilders verspillen hun tijd liever in het circus Rechtbank Amsterdam.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:17 schreef kipknots het volgende:
Vraag me alleen af of Wilders nu terugkomt op zijn standpunt met betrekking tot het verbieden van de Koran?
Die roept op tot geweld.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:15 schreef EricOscuro het volgende:
Haatzaaien niet meer strafbaar.. maar demoniseren wel?
Bedoel je met demoniseren het aanzetten tot geweldsdelicten als moord en doodslag? Ja dan is dát strafbaar.
Maar iemand vernederen is niet strafbaar als je binnen de wettelijke grenzen blijft.
man mouthman (Redactie Frontpage) 23-06-2011 @ 17:19 fotoboek homepage
userIcon
Mag het ontkennen van de holocaust ook ff uit het wetboek?
moeten moslims zich maar gedragen
userIcon
quote:
"Gelukkig is dat nu voorbij. Ik ga me nu weer richten op het verdedigen van de anderhalf miljoen PVV'ers."
psst...hij bedoelt 'zelfverheerlijking'.
Overigens, de Holocaust kon plaatsvinden vanwegen een economische crisis. De joden werden overal in Europa als oorzaak van de crisis aangewezen. Dat deed Hitler niet. Wat ik bedoel: de haat van Hitler was niet de oorzaak van jodenhaat, maar de financiele crisis.

En daar bedoel ik mee: als er nu weer een economische crisis ontstaat, zal er weer een zondebok worden aangewezen. Ja, in deze tijd zullen dat de moslims worden.

Als ik moslim was, zou ik het nu een goed tijdstip vinden om te vluchten uit Europa. Europa is een vleesetende plant: we lokken allochtonen met zoetigheden en huursubsidie, totdat de economie instort, dan klappen we dicht en verbranden we al de nieuwkomers met ons zuur.

Daarmee bedoel ik: blanke mensen zijn aan zeer vervelend volk, maar zolang we er zijn, kun je met je bruine huid beter ergens anders wonen dan bij ons.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:18 schreef ElectricEye het volgende:
Slecht idee, Geert. Overspeel je hand niet.

Beledigen mag NOOIT onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Beschaving is tenslotte heiliger dan tomeloze vrijheid.
Eens, gek genoeg...
Geert vriend.... pssst... gaan Moslims dan ook niet meer roepen?
userIcon
Hij slaat nu een beetje door... Die wet is niet voor niets in het leven geroepen. Ik snap dat hij graag nog een stapje verder wil gaan met zn geroep-toeter (immers, als je jezelf niet steeds weer wat extremer neerzet verval je al snel tot regulierheid), maar dr is vandaag duidelijk gestelt tot hier en niet verder... Dus dan moet volgens hem de wet maar aangepast worden zodat hij door kan gaan?? Vanuit zn functie als politicus mag ie het natuurlijk proberen, maar ik zou me ten zeerste verbazen (en doodschamen voor onze volks-vertegenwoordiging) als hij 't voor elkaar zou gaan krijgen...
Hij geeft wel toe dat hij graag haat zaait.
userIcon
quote:
Aanzetten tot geweld moet wel strafbaar blijven, vindt Wilders.
Dus hij wil socialisten en moslims gewoon de mond snoeren en zelf alles kunnen blijven zeggen.

Meten met twee maten hè Geert?
[/zuurmodus]
userIcon
"Geert Wilders wil het artikel over het aanzetten tot haat of discriminatie uit het wetboek van strafrecht halen."

Die vent is echt helemaal van de pot gerukt.
Discriminatie van allochtonen, autochtonen, vrouwen, homoseksuelen etc. word daarmee gewoon legaal.
Dag vrouwenrechten, dag homorechten..

Megalomane Maniak dat ie er is
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:24 schreef BasOne het volgende:
"Geert Wilders wil het artikel over het aanzetten tot haat of discriminatie uit het wetboek van strafrecht halen."

Die vent is echt helemaal van de pot gerukt.
Discriminatie van allochtonen, autochtonen, vrouwen, homoseksuelen etc. word daarmee gewoon legaal.
Dag vrouwenrechten, dag homorechten..

Megalomane Maniak dat ie er is
Volksmennende dramaqueen dat je ook bent
userIcon
Dat lijkt me een goed plan.

Dan kan ik straks zonder schromen oproepen dat alle PPV'ers bijzonder achterlijk zijn en dat dit voluit uitgedragen moet worden door de overige 14 miljoen Nederlanders die er niet op hebben gestemd.

ps: Wist u dat er net zo veel PVV stemmers in Nederland zijn als Islamieten?

Heerlijk! Straks zonder dat calimero PVV gedrag met modder smijten, want daar zullen we als mensheid van groeien!
maar als je bij de pvv een poster voor de deur hangt met de tekst ''stop haatzaaien'' rennen de huilie pvvers naar de politie om aangiften te doen....
vrijheid van meningsuiting als het uitkomt politiek dus...
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:16 schreef Ali55J het volgende:
Walgelijk gewoon. Deze man is erg fout bezig ..
Als mensen zelf iets over hem zeggen dan doet hij aangifte, maar zelf mag en kan hij blijkbaar wel alles maken .
Echt ongelooflijk..
Dien maar een klacht in bij de rechter trol.

Oh, wacht.
Dan mag het strafbaar stellen van het ontkennen van de holocaust ook uit het wetboek van strafrecht.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:22 schreef mordokania het volgende:
Overigens, de Holocaust kon plaatsvinden vanwegen een economische crisis. De joden werden overal in Europa als oorzaak van de crisis aangewezen. Dat deed Hitler niet. Wat ik bedoel: de haat van Hitler was niet de oorzaak van jodenhaat, maar de financiele crisis.

En daar bedoel ik mee: als er nu weer een economische crisis ontstaat, zal er weer een zondebok worden aangewezen. Ja, in deze tijd zullen dat de moslims worden.
Want die gaan zo verspillend om met geld?
quote:


Daarmee bedoel ik: blanke mensen zijn aan zeer vervelend volk, maar zolang we er zijn, kun je met je bruine huid beter ergens anders wonen dan bij ons.
racist.
Toch apart dat je wilt haatzaaiën en dan vervolgens met droge ogen beweert niet te willen oogsten
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:24 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Volksmennende dramaqueen dat je ook bent
WC-Eend.
quote:
Aanzetten tot geweld moet wel strafbaar blijven, vindt Wilders
Dat is ook precies waar de grens moet liggen. Voor de rest moet alles bespreekbaar blijven in een democratie.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:23 schreef kroegtijger het volgende:
Hij slaat nu een beetje door... Die wet is niet voor niets in het leven geroepen. Ik snap dat hij graag nog een stapje verder wil gaan met zn geroep-toeter (immers, als je jezelf niet steeds weer wat extremer neerzet verval je al snel tot regulierheid), maar dr is vandaag duidelijk gestelt tot hier en niet verder... Dus dan moet volgens hem de wet maar aangepast worden zodat hij door kan gaan?? Vanuit zn functie als politicus mag ie het natuurlijk proberen, maar ik zou me ten zeerste verbazen (en doodschamen voor onze volks-vertegenwoordiging) als hij 't voor elkaar zou gaan krijgen...
Rustig maar, niet in paniek raken. Lees eens rustig wat de beste man zegt, en probeer het dan met argumenten te weerleggen.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:16 schreef mschol het volgende:
wilders snapt het niet helemaal volgens mij
maar hij heeft nooit wat gesnapt, dat scheelt..
In elk geval begrijpt hij wanneer men hoofdletters dient te gebruiken.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:24 schreef BasOne het volgende:
"Geert Wilders wil het artikel over het aanzetten tot haat of discriminatie uit het wetboek van strafrecht halen."

Die vent is echt helemaal van de pot gerukt.
Discriminatie van allochtonen, autochtonen, vrouwen, homoseksuelen etc. word daarmee gewoon legaal.
Dag vrouwenrechten, dag homorechten..

Megalomane Maniak dat ie er is
Daar heeft meneer weinig boodschap aan, zolang hij zn eigen verhaaltje maar steeds extremer kan gaan brengen. De rechter heeft vandaag gezegd dat hij niet verder mag gaan dan wat hij nu doet, dus dan moet de wet maar worden aangepast zodat hij weer vrolijk verder kan gaan met brullen... Mensen die dit soort ideeen steunen hebben volgens mij echt geen flauw benul van wat de gevolgen kunnen zijn....
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:26 schreef RedVampire het volgende:

[..]

Dat is ook precies waar de grens moet liggen. Voor de rest moet alles bespreekbaar blijven in een democratie.
Aanzetten tot haat en discriminatie legaliseren gaat wel een beetje verder dan 'bespreekbaar'..
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:22 schreef mordokania het volgende:
Overigens, de Holocaust kon plaatsvinden vanwegen een economische crisis. De joden werden overal in Europa als oorzaak van de crisis aangewezen. Dat deed Hitler niet. Wat ik bedoel: de haat van Hitler was niet de oorzaak van jodenhaat, maar de financiele crisis.

En jij denkt dat de moslimlanden dit toe gaan laten? Die bundelen hun krachten met Iran voorop. En China en Rusland zullen ook meehelpen.

En daar bedoel ik mee: als er nu weer een economische crisis ontstaat, zal er weer een zondebok worden aangewezen. Ja, in deze tijd zullen dat de moslims worden.

Als ik moslim was, zou ik het nu een goed tijdstip vinden om te vluchten uit Europa. Europa is een vleesetende plant: we lokken allochtonen met zoetigheden en huursubsidie, totdat de economie instort, dan klappen we dicht en verbranden we al de nieuwkomers met ons zuur.

Daarmee bedoel ik: blanke mensen zijn aan zeer vervelend volk, maar zolang we er zijn, kun je met je bruine huid beter ergens anders wonen dan bij ons.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:26 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Rustig maar, niet in paniek raken. Lees eens rustig wat de beste man zegt, en probeer het dan met argumenten te weerleggen.
Het is geen beste man, maar een mongool, een achterlijke Nazi, een wolf in schaapskleren.

Kijk dat mag ook, nu.
userIcon
Was hij zelf niet altijd tegen haatbaarden? Hij spreekt zichzelf steeds zo hard tegen.

Eerst: "Ik heb nooit gekeken naar de grens", zegt Wilders daarover. "Ik heb die uitspraken nooit gedaan met een liniaal of advocaat erbij."

En daarna: "Fitna 1 blijkt niet strafbaar te zijn. We zullen zien wat Fitna 2 brengt."

Dus dat is gewoon proberen het randje op te zoeken. Op zicht is dat geen probleem maar kom er dan wel gewoon voor uit!!!
Wilders wil Nederland duidelijk een stuk gezelliger maken met zijn haatzaaien. Wat een idioot.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:16 schreef mschol het volgende:
wilders snapt het niet helemaal volgens mij
maar hij heeft nooit wat gesnapt, dat scheelt..
Ik denk dat jij nog veel minder snapt, je weet blijkbaar niet eens wat iets snappen betekent.
Want, als Snip niet snapt wat Snap snapt, en Snap snapt niet wat Snip snapt.
Als Snap Snip snapt en Snip Snap snipt, verdwijnt het Snip en Snap begrip.
Dus Snip snapt niet wat Snap snapt. en Snap snipt niet wat Snip snapt.


uit Snip en Snap.
Revue intro's.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:25 schreef DuvalBrood het volgende:
Dat lijkt me een goed plan.

Dan kan ik straks zonder schromen oproepen dat alle PPV'ers bijzonder achterlijk zijn en dat dit voluit uitgedragen moet worden door de overige 14 miljoen Nederlanders die er niet op hebben gestemd.

ps: Wist u dat er net zo veel PVV stemmers in Nederland zijn als Islamieten?

Heerlijk! Straks zonder dat calimero PVV gedrag met modder smijten, want daar zullen we als mensheid van groeien!
het trieste is dat onze samenleving er op die manier echt niet leuker op gaat worden... Als we elkaar straks voor alles wat los en vast zit mogen gaan uitmaken ga ik dr echt niet blij van worden... Ik weet niet hoe jij er over denkt, maar ik heb weinig behoefte om een ander voor rotte vis uit te maken eigenlijk.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:23 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Hij geeft wel toe dat hij graag haat zaait.
Hoe kom je erbij dat hij haat zaait? Daarvan is ie vrijgesproken.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:24 schreef BasOne het volgende:
"Geert Wilders wil het artikel over het aanzetten tot haat of discriminatie uit het wetboek van strafrecht halen."
Discriminatie van allochtonen, autochtonen, vrouwen, homoseksuelen etc. word daarmee gewoon legaal.
Dag vrouwenrechten, dag homorechten..
Positieve discriminatie is anders nooit tegengehouden door de huidige wetgeving. Want geen "gelijke gevallen", weet je wel.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:22 schreef mordokania het volgende:
Overigens, de Holocaust kon plaatsvinden vanwegen een economische crisis. De joden werden overal in Europa als oorzaak van de crisis aangewezen. Dat deed Hitler niet. Wat ik bedoel: de haat van Hitler was niet de oorzaak van jodenhaat, maar de financiele crisis.

En daar bedoel ik mee: als er nu weer een economische crisis ontstaat, zal er weer een zondebok worden aangewezen. Ja, in deze tijd zullen dat de moslims worden.

Als ik moslim was, zou ik het nu een goed tijdstip vinden om te vluchten uit Europa. Europa is een vleesetende plant: we lokken allochtonen met zoetigheden en huursubsidie, totdat de economie instort, dan klappen we dicht en verbranden we al de nieuwkomers met ons zuur.

Daarmee bedoel ik: blanke mensen zijn aan zeer vervelend volk, maar zolang we er zijn, kun je met je bruine huid beter ergens anders wonen dan bij ons.
En jij denkt dat de moslimlanden dat gaan toelaten? Die bundelen hun krachten met Iran voorop en walsen over europa heen. En waarschijnlijk zullen China en Rusland ook meehelpen.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:26 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Rustig maar, niet in paniek raken. Lees eens rustig wat de beste man zegt, en probeer het dan met argumenten te weerleggen.
Ik lees wat hij zegt en ik geef mn mening dr over... Dit "plan" (voor zover je dit gebral een plan mag noemen) haalt zeker de top 10 van slechtste ideeen van Wilders imho
userIcon
And so it begins....

Ik wens je het beste nederland...

You sure gonna need it.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:19 schreef suizebol het volgende:
[..]

Bedoel je met demoniseren het aanzetten tot geweldsdelicten als moord en doodslag? Ja dan is dát strafbaar.
Maar iemand vernederen is niet strafbaar als je binnen de wettelijke grenzen blijft.
Nee hoor, ik zet niet aan tot moord en doodslag als ik Wilders zou demoniseren. Tja, dat er atlijd wel een gek in de samenleving te vinden is die zich er wel door aangesproken voelt... mja maar dat geldt ook voor haatzaaien.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:27 schreef DuvalBrood het volgende:
[..]

Het is geen beste man, maar een mongool, een achterlijke Nazi, een wolf in schaapskleren.

Kijk dat mag ook, nu.
De linkse aap komt uit de mouw. De excorsist is er niks bij vergeleken, wat een hellehaat zat er daar aangekoekt
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:28 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

het trieste is dat onze samenleving er op die manier echt niet leuker op gaat worden... Als we elkaar straks voor alles wat los en vast zit mogen gaan uitmaken ga ik dr echt niet blij van worden... Ik weet niet hoe jij er over denkt, maar ik heb weinig behoefte om een ander voor rotte vis uit te maken eigenlijk.
Ik was sarcastisch.

Ik vindt dat iedereen alles moet mogen kunnen zeggen, maar ook dat je volledige verantwoordelijkheid moet dragen voor wat je zegt. Als iemand dus fucking bullshit verkondigt (zoals de Islam doet, het christelijke geloof, maar ook Wilders dat is een grote achterlijke pot nat, namelijk) dan vindt ik dat diegene daar ook de verantwoordelijkheid voor moet dragen.

Dus niet: Miepen als iemand ook kritiek op jou heeft.

Daarnaast moet je uit kunnen gaan van een basisprincipe: RESPECT HEB JE VOOR IEDEREEN OP TE BRENGEN.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:24 schreef BasOne het volgende:
"Geert Wilders wil het artikel over het aanzetten tot haat of discriminatie uit het wetboek van strafrecht halen."

Die vent is echt helemaal van de pot gerukt.
Discriminatie van allochtonen, autochtonen, vrouwen, homoseksuelen etc. word daarmee gewoon legaal.
Dag vrouwenrechten, dag homorechten..

Megalomane Maniak dat ie er is
In de VS mag je ook gewoon zeggen wat je wilt. Dat gaat veel verder dan hier. Maar het moet wel bij woorden blijven. Schelden en beledigen mag, bedreigen en opruien niet.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:22 schreef mordokania het volgende:
Overigens, de Holocaust kon plaatsvinden vanwegen een economische crisis. De joden werden overal in Europa als oorzaak van de crisis aangewezen. Dat deed Hitler niet. Wat ik bedoel: de haat van Hitler was niet de oorzaak van jodenhaat, maar de financiele crisis.

En daar bedoel ik mee: als er nu weer een economische crisis ontstaat, zal er weer een zondebok worden aangewezen. Ja, in deze tijd zullen dat de moslims worden.

Als ik moslim was, zou ik het nu een goed tijdstip vinden om te vluchten uit Europa. Europa is een vleesetende plant: we lokken allochtonen met zoetigheden en huursubsidie, totdat de economie instort, dan klappen we dicht en verbranden we al de nieuwkomers met ons zuur.

Daarmee bedoel ik: blanke mensen zijn aan zeer vervelend volk, maar zolang we er zijn, kun je met je bruine huid beter ergens anders wonen dan bij ons.


Als de zwarte medemens in zich in onze positie had bevonden en de blanke was nog steeds een primitieveling hadden we witte slaven in plaats van zwarte slaven gehad. Dit heeft niets met wit of zwart of iets anders zijn te maken.

Het is de mens gewoon eigen, de zucht naar meer macht, geld en geluk. De blanke mens had gewoon het geluk dat hij sneller dan anderen tot een hoog technologisch niveau kwam waardoor hij de mogelijkheid had de zwarte mens in Afrika te onderwerpen en als slaven in te zetten.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat in China gebeurd of in Afrika de laatste vijftig jaar, dat zijn nu ook niet echt dingen om over naar huis te schrijven. Het is enkel minder in de wereld dan de holocaust.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:25 schreef Postoost het volgende:
maar als je bij de pvv een poster voor de deur hangt met de tekst ''stop haatzaaien'' rennen de huilie pvvers naar de politie om aangiften te doen....
vrijheid van meningsuiting als het uitkomt politiek dus...
Nee, dan denken we dat die PVV-er zelf die poster heeft opgehangen.
bananenrepubliek.
userIcon
Wilders, de te neergang van Nederland. Hard tegen hard. Geen enkel probleem. Wat die gloorpot kan kunnen duizenden anderen beter. Dus the game is on.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:28 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

het trieste is dat onze samenleving er op die manier echt niet leuker op gaat worden... Als we elkaar straks voor alles wat los en vast zit mogen gaan uitmaken ga ik dr echt niet blij van worden... Ik weet niet hoe jij er over denkt, maar ik heb weinig behoefte om een ander voor rotte vis uit te maken eigenlijk.
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, we zijn neem ik aan allemaal vrij redelijke Nederlanders, nietwaar?
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:18 schreef Zemi77 het volgende:
Haatzaaien niet strafbaar

Bezit van de Koran wel strafbaar


Vrijheid van meningsuiting
Is het bezit van de koran strafbaar? Je weet weer meer dan ik.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:18 schreef ElectricEye het volgende:
Slecht idee, Geert. Overspeel je hand niet.

Beledigen mag NOOIT onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Beschaving is tenslotte heiliger dan tomeloze vrijheid.
Ik vind vrijheid belangrijker dan beschaving. Ik denk dat dit wel een slim idee van ome Geert is.
Soms moet je met harde teksten kunnen komen als zachte linkse woordjes niet helpen.
Hij durft de confrontatie aan in de wetenschap dat hij sowieso al voor alles uitgemaakt wordt. Hij kan alleen maar winnen.
userIcon
quote:
Het liefste ziet Wilders een vrijheid van meningsuiting zoals die in de Verenigde Staten is gegarandeerd dankzij het 'First Amendment'.
Hier sluit ik me bij aan. Vrijheid van meningsuiting is veel sterker in de VS dan hier.
En schrap dan meteen ALLE uitzonderingen voor wat-voor-godsdienst-dan-ook uit de wetten. THUIS mag je prima geloven wat je wilt, maar zodra je buiten komt, doe je net als ieder ander.
De huidige wetgeving rondom haatzaaien en discriminatie zijn verworden tot het gereedschap van tirannie, instrumenten om islamcritici/mensenrechtenactivisten in het schavot te krijgen. Zij dienen daarom idd zo snel mogelijk aangepast te worden.
userIcon
[quote]Ik blijf Geert Wilders. Ik blijf de PVV.[\quote]

Eng detail Hij is en blijft dus voorgoed tegen democratie in zijn partij. Dictatuur is zijn devies.

Harde taal kunnen wij echter ook, zeker nu schofferen en haatzaaien mag! Bij deze zijn alle problemen in dit land de schuld van de PVV-ers
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:30 schreef DuvalBrood het volgende:
[..]

Ik was sarcastisch.

Ik vindt dat iedereen alles moet mogen kunnen zeggen, maar ook dat je volledige verantwoordelijkheid moet dragen voor wat je zegt. Als iemand dus fucking bullshit verkondigt (zoals de Islam doet, het christelijke geloof, maar ook Wilders dat is een grote achterlijke pot nat, namelijk) dan vindt ik dat diegene daar ook de verantwoordelijkheid voor moet dragen.

Dus niet: Miepen als iemand ook kritiek op jou heeft.

Daarnaast moet je uit kunnen gaan van een basisprincipe: RESPECT HEB JE VOOR IEDEREEN OP TE BRENGEN.
Waar is je respect voor Wilders? En sinds wanneer is het verboden te klagen als iemand kritiek op je heeft

Je hebt een raar beeld van Nederland. Alsof het hier Iran is
userIcon
Nederland is al lang geen nederland meer...

Nederlanders zijn een stelletje angsthazen die zich voor het merendeel laten gebruiken als 'tools'.

Nederland is totaal de weg kwijt en dat zie je terug op "nieuws" sites zoals fok.

De meeste van jullie willen blijkbaar een burgeroorlog en kunnen zich TOTAAL niet inleven in anderen.

Ik hou van nederland hoor, maar ben er toch vertrokken omdat jullie achteruit gaan i.p.v vooruit.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:27 schreef BasOne het volgende:
[..]

Aanzetten tot haat en discriminatie legaliseren gaat wel een beetje verder dan 'bespreekbaar'..
Dat lijkt op in de eerste instantie, echter dat het moeilijk is onderscheid te maken tussen een discussie en 'aanzetten tot haat of discriminatie' blijkt wel weer uit de Wilders rechtzaak. De vraag blijft dus altijd waar trek je die lijn. Voor mij is geweld de enige logische plek waar je die lijn kan trekken.

Begrijp me niet verkeerd. Iedereen moet in de grondwet beschermd tegen discriminatie van de overheid. Dit verbod op discriminatie zou echter geen beperking moeten zijn op de vrijheid van meningsuiting.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:30 schreef EricOscuro het volgende:
[..]


Nee hoor, ik zet niet aan tot moord en doodslag als ik Wilders zou demoniseren. Tja, dat er atlijd wel een gek in de samenleving te vinden is die zich er wel door aangesproken voelt... mja maar dat geldt ook voor haatzaaien.
Duh. Als demoniseren strafbaar was dan zaten er heel wat volksvertegenwoordigers achter de tralies.
Maar Pim Fortuyn is nog steeds dood.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:30 schreef TR_Blunt het volgende:
And so it begins....

Ik wens je het beste nederland...

You sure gonna need it.
Is dat een dreigement
Maar als haatzaaien niet meer strafbaar is, dan mag je ook haatzaaien tegenover Wilders, eens zien of hij dat zo leuk gaat vinden.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:38 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Is dat een dreigement
Nee hoor, meer een hart onder de riem.
Dan moeten die Imams dus ook gewoon kunnen blijven zeggen wat ze zeggen. Daarin is Wilders inconsequent, waar Pim Fortuyn dat wel was. Pim heeft in één van z'n debatten letterlijk gezegd, dat die Imams wat hem betreft hun verhaaltjes gewoon mogen blijven preken. Maar hij (Pim) wilde wél kunnen zeggen wat hij daarvan vond. Hij wilde ze kunnen aanspreken op hun haatzaaiende uitspraken. Pim was een ultraliberaal. Foucault sprak in hem. Zijn standpunten waren bijna één en al zó gegrepen vanuit de verlichting, en zijn voornaamste kritiek op de Islamitische cultuur was dan ook dat die cultuur de verlichting nooit had doorgemaakt, met de daarmee gemoeide gelijkheid tussen man en vrouw.

Wilders is vergeleken met hem een vieze opportunist. Ten tijde van Fortuyn was hij expliciet tégen Fortuyn, omdat hij moslims zou demoniseren - terwijl Fortuyns standpunten vele malen genuanceerder waren dan die van Wilders nu. Wat voor hem letterlijk uitgesproken een breekpunt is op het ene moment (AOW-leeftijd, vlak vóór de verkiezingsuitslagen), is enkele uren later alweer laten vallen. Voor hemzelf wil hij vrijheid van meningsuiting, maar voor anderen niet.

Ik had graag gezien dat Pim geen kogel had gevangen, en dat hij Wilders met inhoudelijk debat kapot zou hebben gemaakt. Als opvolger van Fortuyn is Wilders de grootste grap die de politiek op dit moment kent, samen met de aanwezigheid van het woord 'vrijheid' in zijn partijnaam.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan. Vrijheid van meningsuiting is veel sterker in de VS dan hier.
En schrap dan meteen ALLE uitzonderingen voor wat-voor-godsdienst-dan-ook uit de wetten. THUIS mag je prima geloven wat je wilt, maar zodra je buiten komt, doe je net als ieder ander.
Dit dus.
Het blijft frappant dat de linkse gutmenschen doen alsof het streven naar een regelgeving ala VS een soort nazisme is. Belachelijk onderbuikgevoel van ze
userIcon
quote:
"Ik ga niet harder worden en ik ga niet zachter worden."
Doet een beetje denken aan die 'Ik ben niet links en ik ben niet rechts' van het voormalig boegbeeld van de vrijheid om te zeggen wat een ander moet denken, toen die meer dan dertig zetels peilde
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:27 schreef DuvalBrood het volgende:
[..]

Het is geen beste man, maar een mongool, een achterlijke Nazi, een wolf in schaapskleren.

Kijk dat mag ook, nu.
Nee domme Fokker, dat mag niet.

Het is jammer dat je op het VMBO het verschil niet hebt geleerd tussen het beledigen van een organisatie of religie en het beledigen van de aanhangers van die religie of leden van die organisatie.

Dan zou je namelijk het verschil weten tussen "Fok is een domme site. Het kleurenschema stinkt en de gebruikte font zou in een put gegooid moeten worden" en "Alle mensen op Fok zijn dom. Ook stinken ze en zouden ze afgemaakt moeten worden, het liefst door ze te verzuipen."

Zodra jij leert dat er een verschil is tussen uitspraken als "de islam is een achterlijke fascistoide ideologie" en "alle moslims zijn fascistische idioten" mag je weer meepraten.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:40 schreef fristie het volgende:
Maar als haatzaaien niet meer strafbaar is, dan mag je ook haatzaaien tegenover Wilders, eens zien of hij dat zo leuk gaat vinden.
Want er is nog nooit haat tegen Wilders gezaaid, dat gaat nu voor het eerst gebeuren.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:30 schreef EricOscuro het volgende:
[..]


Nee hoor, ik zet niet aan tot moord en doodslag als ik Wilders zou demoniseren. Tja, dat er atlijd wel een gek in de samenleving te vinden is die zich er wel door aangesproken voelt... mja maar dat geldt ook voor haatzaaien.
Bedenk dan eens goed wat eigenlijk haatzaaien is.
Iemand iets zeggen of ergens over aanschrijven met een woord van kritiek moet je niet opvatten als haat tegen de ontvangende persoon.
Dat doet de islamiet wél, die ziet kritiek, ook al is dat opbouwende of aanwijzende kritiek, als kritiek op zijn islam, en wordt boos.
Maar die kritiek hoeft geen hatelijkheden te bevatten, de islamiet zoekt het er zelf wel uit op.

[ Bericht gewijzigd door suizebol op donderdag 23 juni 2011 @ 17:53 ]
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:36 schreef charlesB het volgende:
[..]


Als we de beschaving willen redden moeten we de EU beperken.
En ja, dan kunnen er wat d66'ers veroordeelt worden, maar zonder dat staat europa rampspoed te wachten.
Tja, grossomodo wel mee eens. Ik zit niet met een paar veroordeelde D'66-ers. Sterker: w.m.b. zijn ze al veroordeeld tot eternal ignorance. Net als de PvdA mensjes die van louter stress en ignorance vóór kliksafe stemmen.
Hulde!

Sowieso, aanzet tot haat... Dat is maar hoe je het opvat. Kijk iemand gemoedwillig (dus persoonlijk) beledigen, en rechtstreeks dan zou het idd strafbaar moeten zijn.

Maar dat is dus hier zeker niet het geval, natuurlijk heeft Wilders af en toe het woord "moslims" gezegd, maar de meeste Nederlanders weten ook wel dat we niet Fatima bedoelen die bij de groentenboer staat en altijd goeie dag zegt en altijd vriendelijk is. We bedoelen die gasten die hun godsdienst maar een vrijbrief vinden om alles te doen en laten wat niet in de Nederlandse normen en waarden passen. En ja, daar in zijn moslims en de Islam nogal in over-vertegenwoordigd.

Dat die gasten (de beklaagden) maar mogen janken in bed vanavond. Dat vind ik nog wel het meest smerige volk, altijd met zo'n zielig toontje dat ze er stress en ellende van hebben ondervonden (we weten ze allemaal te benoemen in de linkse hoek). Trek het je niet aan en ga door met je leven.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:41 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Wat jij vooruit vindt, is bij mij de afgrond in.
Ik ga vooruit omdat ik voor mijzelf heb gekozen en me niet meer laat afleiden door politiek en alle deceptie die daarbij komt kijken.

Its all a fucking game and you are the ball.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:41 schreef morTaalRidder het volgende:
Dan moeten die Imams dus ook gewoon kunnen blijven zeggen wat ze zeggen. Daarin is Wilders inconsequent, waar Pim Fortuyn dat wel was.
Homo's zoals Fortuyn moeten van de Imam toch met het hoofd omlaag van het dak worden gegooid? Vind ik toch ietwat gewelddadig.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:41 schreef morTaalRidder het volgende:
Dan moeten die Imams dus ook gewoon kunnen blijven zeggen wat ze zeggen. Daarin is Wilders inconsequent, waar Pim Fortuyn dat wel was. Pim heeft in één van z'n debatten letterlijk gezegd, dat die Imams wat hem betreft hun verhaaltjes gewoon mogen blijven preken. Maar hij (Pim) wilde wél kunnen zeggen wat hij daarvan vond. Hij wilde ze kunnen aanspreken op hun haatzaaiende uitspraken. Pim was een ultraliberaal. Foucault sprak in hem. Zijn standpunten waren bijna één en al zó gegrepen vanuit de verlichting, en zijn voornaamste kritiek op de Islamitische cultuur was dan ook dat die cultuur de verlichting nooit had doorgemaakt, met de daarmee gemoeide gelijkheid tussen man en vrouw.

Wilders is vergeleken met hem een vieze opportunist. Ten tijde van Fortuyn was hij expliciet tégen Fortuyn, omdat hij moslims zou demoniseren - terwijl Fortuyns standpunten vele malen genuanceerder waren dan die van Wilders nu. Wat voor hem letterlijk uitgesproken een breekpunt is op het ene moment (AOW-leeftijd, vlak vóór de verkiezingsuitslagen), is enkele uren later alweer laten vallen. Voor hemzelf wil hij vrijheid van meningsuiting, maar voor anderen niet.

Ik had graag gezien dat Pim geen kogel had gevangen, en dat hij Wilders met inhoudelijk debat kapot zou hebben gemaakt. Als opvolger van Fortuyn is Wilders de grootste grap die de politiek op dit moment kent, samen met de aanwezigheid van het woord 'vrijheid' in zijn partijnaam.
Jij hebt door waarom Pim dood is en Geert nog leeft. Zijn opponenten wisten dat ze Pim niet aankonden en hebben nog steeds de illusie Geert wel aan te kunnen.
Politiek in Nederland in a nutshell. Meer is het niet.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:45 schreef TR_Blunt het volgende:
[..]


Ik ga vooruit omdat ik voor mijzelf heb gekozen en me niet meer laat afleiden door politiek en alle deceptie die daarbij komt kijken.

Its all a fucking game and you are the ball.
Je bent uit de islam gestapt Chapeau
userIcon
quote:
"Ik denk dat ik me daar nu voor ga inzetten."
Als je je nou eens inzet, waarvoor je in de Kamer gekozen bent, voor de Nederlandse politieke problemen. Niet om anderen de kont vol te schelden.
userIcon
quote:
Geert Wilders wil het artikel over het aanzetten tot haat of discriminatie uit het wetboek van strafrecht halen.
Ken je deze, Geert? "Be careful what you wish for..."

quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:45 schreef Mammy het volgende:
Homo's zoals Fortuyn moeten van de Imam toch met het hoofd omlaag van het dak worden gegooid?
Euh, nee.

http://www.krapuul.nl/blo(...)tgebouwen-te-gooien/
userIcon
Vrijheid van meningsuiting dient absoluut te zijn, dus ik ben het er wel mee eens. Vrijheid van persoonsgerichte laster en smaad moet er echter nooit komen, dus wel een beetje oppassen.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:48 schreef 2030rd het volgende:
[..]


Je bent uit de islam gestapt Chapeau

Je lijkt wel een robot met je reacties....denk je eigenlijk wel na voordat je dingen typt

Lijkt er iig niet op.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:48 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Da's lastig. Politiek en alles wat daaromheen hangt vormt een onlosmakelijk deel van vele omgevingsfactoren in je leven.
Gaat erom of je het spel meespeelt of niet.

Thats it.
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:25 schreef Mammy het volgende:
[..]
Want die gaan zo verspillend om met geld? [..]
racist.
Volgens veel Europeanen uit die tijd troggelden joden hen het geld af. Dus ja, redelijk vergelijkbaar.
man Philosocles (Eindredactie Frontpage) 23-06-2011 @ 17:57 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:18 schreef ElectricEye het volgende:
Slecht idee, Geert. Overspeel je hand niet.

Beledigen mag NOOIT onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Beschaving is tenslotte heiliger dan tomeloze vrijheid.
Ik vind het ook bijzonder vreemd dat hij dit nu zegt. Hij geeft er feitelijk mee aan dat als hij écht zei wat hij dacht (wat hij doorgaans beweert te doen), hij wél zou zijn veroordeeld.

Ik ben geen fan van die man, maar wat is dit een domme zet zeg.
userIcon
Wilders wil in de geschiedenisboekjes als de man die het haatzaaien heeft gelegaliseerd
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 @ 17:52 schreef TR_Blunt het volgende:
[..]


Je lijkt wel een robot met je reacties....denk je eigenlijk wel na voordat je dingen typt

Lijkt er iig niet op.
Jij lijkt mij iemand die heeeeel lang nadenkt voordat hij iets doms zegt.
100  van 196 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 23/06 Vrijspraak Wilders groot nieuws in buitenland103
» 23/06 Is Wilders terecht vrijgesproken?40
» 23/06 Pechtold: uitspraak geen vrijbrief91
» 23/06 Minderheden naar VN na vrijspraak Wilders110
Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
Video's