'40% van de activiteiten op Xbox 360 non-gaming'

Via de officiële blog heeft Microsoft bekendgemaakt dat 40% van de activiteiten op de Xbox 360 non-gaming zijn. Volgens vice-president Frank Shaw probeert Microsoft 'Xbox' meer als een entertainmentmerk aan te prijzen en minder als alleen een gamemerk.

"Een interessant feitje is dat de laatste aantal jaren nog steeds heel veel games worden gespeeld, maar dat de Xbox 360 ook 40% voor non-gamingactiviteiten wordt gebruikt. We zien een gemiddelde van 30 uur video playback per maand per Xbox, een aantal dat snel aan het groeien is. Men verwacht ook steeds meer van de Xbox 360; meer games, meer opties, meer video's, meer entertainment. Miljoenen mensen gebruiken het dan ook als hun eerste keuze voor games, muziek, films en tv-shows."

"Zo denkt Microsoft er ook over. Xbox = entertainment is onze marketingstrategie. De Xbox verbindt meer mensen met online content via de televisie dan welk apparaat dan ook. We willen alle mogelijkheden voor entertainment bieden op de 360. Daarom hebben we ook social media geïntegreerd, zodat je verbonden wordt met andere gamers, vrienden en families over de hele wereld. Daarom zul je de Xbox 360 meer zien als entertainmentmerk dit jaar."

Verder meldde Shaw dat het bedrijf flink aan het investeren is in technologieën als Kinect, zodat entertainment leuker en makkelijker gemaakt wordt en dat Microsoft op dit gebied nog veel meer mogelijk acht.