Armstrong stopt per direct met wielrennen

Wielrennen • Geschreven door Olga Kroeders op 16-02-2011 @ 12:49
print 

Lance Armstrong stopt per direct met wielrennen. Dit heeft de Amerikaan aangegeven in een interview met AP.

Armstrong zou nog een aantal koersen gaan rijden in eigen land maar ziet daar dus nu vanaf. De Tour Down Under eind januari was zijn laatste wedstrijd als prof.

De Texaan werd in zijn loopbaan onder meer wereldkampioen op de weg en won zeven maal de Tour de France.


Bron: Telesport


Lees ook:

» 05/05 'Rabobank tolereerde dopinggebruik'33
» 17/02 100-jarige zet nieuw werelduurrecord fietsen neer13
» 06/02 CAS schorst wielrenner Contador twee jaar61
» 27/01 'Wielrenner Bartali redde Joden in WOII'39


delen | eKudos nujij

7561 views / 37 reacties
Reacties op dit bericht
37  van 37 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
De grootste tour de france renner

Ik was altijd tegen hem (nou voor anderen) en toch flikte hij het ieder jaar weer; daar kun je gewoon niets anders dan respect voor hebben!
userIcon
Hij zal wel weer terug komen over een paar maandjes.
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 12:51 schreef zatoichi het volgende:
De grootste tour de france renner

Ik was altijd tegen hem (nou voor anderen) en toch flikte hij het ieder jaar weer; daar kun je gewoon niets anders dan respect voor hebben!
Precies en nog eens een keer de grootste gebruiker van verkeerde middelen, zonder dat hij erop betrapt kon worden. Ik hoop niet, dat hij het ware verhaal mee neemt in zijn graf, zoals Houdini.
userIcon
Zeker bang voor verscherpte dopingcontroles?
userIcon
Wedden dat hij eindelijk is gesnapt?
userIcon
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 12:57 schreef SiGNe het volgende:
Zeker bang voor verscherpte dopingcontroles?
Kan, maar een relapse van zijn gevecht tegen kanker kan ook, mocht nou blijken dat hij bijvoorbeeld weer aan de chemo moet, zou jij je toch erg stom moeten voelen, of niet?
userIcon
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 12:55 schreef wafelijzer het volgende:
[..]

Alleen is de vraag hoe hij de TDF heeft gewonnen bij velen nog een vraag. Met al die geruchten heb ik er mijn twijfels over, maar ze moeten het eerst nog maar eens bewijzen.
Is al dan niet doping gebruikt hebben in de wielersport nog van belang dan? In mijn ogen zijn ze allemaal per definitie verdacht, als ze in de top meedraaien.
Armstrong had gewoon het meeste geld om zijn praktijken te verdoezelen, plus het is een Amerikaan.
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 12:55 schreef betwet het volgende:
[..]

Precies en nog eens een keer de grootste gebruiker van verkeerde middelen, zonder dat hij erop betrapt kon worden. Ik hoop niet, dat hij het ware verhaal mee neemt in zijn graf, zoals Houdini.
Dus jij geloofd de sensatie berichtgeving van L'Equipe. Sorry maar die krant schrijft over elke buitenlandse renner dat het een doping gebruiker is terwijl zijn het zo lang mogelijk buiten schot houden als het om een franse renner gaat want destijds met Festina schreef L'equipe er niet over totdat de franse renners het zelf toegaven.
Feit is wel dat Lance Armstrong de meest gecontroleerde renner van de Tour is geweest en NOOIT is betrapt.

Je mag zijn stijl niks vinden dat super controleerde wielrennen, maar hem uit het luchtledige beschuldigen dat het de grootste gebruiker is slaat nergens op tenzij jij bewijs kan leveren dat hij daadwerkelijk doping gebruikt heeft, want zowel de UCI, ASO als Protour hebben niks kunnen vinden.
userIcon
Ja, 7 maal met dope.
Mooi, hypocriete kutyank!
userIcon
De kanker van het peloton stopt ermee.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 12:52 schreef HaringMilkshake het volgende:
Hij zal wel weer terug komen over een paar maandjes.
Precies, zodra ze een nieuwe detectiemethode weer weten te omzeilen...
userIcon
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 12:55 schreef wafelijzer het volgende:
[..]

Alleen is de vraag hoe hij de TDF heeft gewonnen bij velen nog een vraag. Met al die geruchten heb ik er mijn twijfels over.
Dit dus.

Blijft natuurlijk vreemd dat bijna elke wielrenner nadat hij een dag mee voorin heeft gezeten een paar dagen nodig heeft om weer te knallen , vooral met die zware bergetappes.

Meneer Armstrong kon dit dag na dag wekenlang volhouden.
Sja....

[ Bericht gewijzigd door Altron op woensdag 16 februari 2011 @ 13:46 ]
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 12:55 schreef wafelijzer het volgende:
[..]

Alleen is de vraag hoe hij de TDF heeft gewonnen bij velen nog een vraag. Met al die geruchten heb ik er mijn twijfels over, maar ze moeten het eerst nog maar eens bewijzen.
hoe vaak kun je jezelf tegen spreken in 2 zinnen?!
userIcon
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 13:24 schreef hakker9nl het volgende:
[..]

Dus jij geloofd de sensatie berichtgeving van L'Equipe. Sorry maar die krant schrijft over elke buitenlandse renner dat het een doping gebruiker is terwijl zijn het zo lang mogelijk buiten schot houden als het om een franse renner gaat want destijds met Festina schreef L'equipe er niet over totdat de franse renners het zelf toegaven.
Feit is wel dat Lance Armstrong de meest gecontroleerde renner van de Tour is geweest en NOOIT is betrapt.

Je mag zijn stijl niks vinden dat super controleerde wielrennen, maar hem uit het luchtledige beschuldigen dat het de grootste gebruiker is slaat nergens op tenzij jij bewijs kan leveren dat hij daadwerkelijk doping gebruikt heeft, want zowel de UCI, ASO als Protour hebben niks kunnen vinden.
ja, hij had nl een doktersattest voor bepaalde middelen....
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 12:52 schreef HaringMilkshake het volgende:
Hij zal wel weer terug komen over een paar maandjes.
Samen met Ricco denk je?
userIcon
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 12:49 schreef Hyman het volgende:
alweer ?
Dat dacht ik ook meteen.
userIcon
Haha de mensen die hier reageren, haters gonna hate!
userIcon
De eeuwige reageerder. Saaie wielrenner. Wel respect voor. Met of zonder doping. Ik heb hem er nooit afgereden zien worden in zijn goede dagen. Anders dan bijvoorbeeld een Ullrich, een Vino of een Landis. Die werden er bij een enkele versnelling al afgereden. Met Landis in 2006 als meest schrijnende geval.
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 13:34 schreef Edensnator het volgende:
De kanker van het peloton stopt ermee.
Wat ben jij een kansloze klootzak.
userIcon
En over een maand begint 'ie per direct weer met wielrennen.
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 13:53 schreef groenbladje het volgende:
[..]


ja, hij had nl een doktersattest voor bepaalde middelen....
Die dus goedgekeurd waren door de organisaties en zelfs de hoeveelheid die ze konden zien was niet eens genoeg voor een positieve test.
Echt kom met betere voorbeelden dan je nu probeert aan te halen.
Ja de man is een robot en is totaal niet charismatisch maar ik heb wel respect voor wat hij heeft weten te bereiken.
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 14:16 schreef wafelijzer het volgende:
[..]

De meest trieste reactie van het jaar
Dat hij deze ziekte heeft overwonnen vind ik geweldig en heb ik respect voor!

Die uitspraak is niet van hem joh, jet is een uitspraak die hij quoted van een beroemde Amerikaanse journalist die heeft er een artikel overgeschreven die heeft opdracht gekregen om Armstrong te ontmaskeren.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 12:52 schreef HaringMilkshake het volgende:
Hij zal wel weer terug komen over een paar maandjes.
Nee
userIcon
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 14:16 schreef wafelijzer het volgende:
[..]

De meest trieste reactie van het jaar
Dat hij deze ziekte heeft overwonnen vind ik geweldig en heb ik respect voor!
Een ziekte 'overwin' je niet maar daar genees je van. Het heeft met pech en geluk te maken. En met natuurlijk de kwaliteit van de behandeling. Nu suggereer jij dat als er mensen overlijden aan deze ziekte dat ze te zwak waren. Of niet genoeg hun best deden. Dat is pas onzin.
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 14:16 schreef hakker9nl het volgende:
[..]
Die dus goedgekeurd waren door de organisaties en zelfs de hoeveelheid die ze konden zien was niet eens genoeg voor een positieve test.
Echt kom met betere voorbeelden dan je nu probeert aan te halen.
Ja de man is een robot en is totaal niet charismatisch maar ik heb wel respect voor wat hij heeft weten te bereiken.
Het is een feit dat hij meer ruimte had dan andere renners, het zal me niks verbazen die hij heel slim is om gegaan met bloed transfusies hetgeen vaak moeilijk te bewijzen is.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 12:49 schreef Hyman het volgende:
alweer ?
Mooi zo!

Eindelijk verlost van die dope slikkende kut-Amerikaan
userIcon
Hij stopt nu zogenaamd, meldt zich op het allerlaatste moment aan voor de tour de france, deelt zo een psychologische tik uit aan z'n concurrenten en wint 'm gewoon.

(Nee, ik geloof dit zelf niet )

Maar een mooie sportman. Zowel fysiek als ook mentaal (denk ik) heel sterk.
userIcon
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 @ 13:34 schreef Edensnator het volgende:
De kanker van het peloton stopt ermee.
Zeg dat eens in het gezicht van alle mensen die hij heeft geholpen met hun ziekte?
37  van 37 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 05/05 'Rabobank tolereerde dopinggebruik'33
» 17/02 100-jarige zet nieuw werelduurrecord fietsen neer13
» 06/02 CAS schorst wielrenner Contador twee jaar61
» 27/01 'Wielrenner Bartali redde Joden in WOII'39


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden