VVD wil bijstandstrekkers sneeuw laten ruimen

Nederland • Geschreven door Novum op 21-12-2010 @ 13:38
print 

De VVD in Amsterdam wil dat bijstandgerechtigden verplicht worden om sneeuw te ruimen en zout te strooien. De partij ergert zich eraan dat de sneeuw 'die ruim van tevoren was aangekondigd' na het weekeinde nog steeds voor overlast zorgt. Vooral voor fietsers zouden levensgevaarlijke situaties ontstaan door de sneeuw.

Gemeenteraadslid Maurice Piek realiseert zich dat het sneeuwvrij maken van de stad een enorme klus is, maar ziet een rol weggelegd voor mensen die in de bijstand zitten. "Bij deze extreme weersomstandigheden zou dag en nacht gestrooid en geruimd moeten worden. Als de mankracht daarvoor niet beschikbaar is, moet naar alternatieven gezocht worden."

De gemeenteraadsfractie van de VVD pleit er al langer voor dat mensen weer verplicht worden om hun eigen stoep sneeuwvrij te maken. Enkele jaren terug werd dat uit de plaatselijke regels geschrapt. "De eigen stoep sneeuwvrij maken is iets dat iedereen eigenlijk uit zichzelf zou moeten doen. Helaas gebeurt dat niet, dus pleiten wij ervoor deze verplichting weer in te voeren", zegt Piek.

De VVD heeft in Amsterdam acht van de 45 gemeenteraadszetels en zit samen met de PvdA en GroenLinks in het gemeentebestuur. Of het plan van de VVD op steun kan rekenen is echter de vraag. Staatssecretaris van Sociale Zaken Paul de Krom (VVD) zei onlangs in de Tweede Kamer dat gemeenten meer armslag krijgen om van mensen in de bijstand een tegenprestatie te vragen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 20/12 ¡Sneeuw!10
» 06/12 De sneeuw valt omhoog9
» 05/12 Ongeluk en overlast door sneeuwballen44
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

7505 views / 178 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 178 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
userIcon
haha die blijven lekker binnen zitten en zich warm te houden aan hun kankerkachel
userIcon
Ik snap niet dat we dat soort werk niet überhaupt al verplichten aan alles en iedereen die uit de staatsruif vreet.
Lichamelijk gehandicapten kunnen de planning van de werkzaamheden mooi inplannen!
userIcon


Ach ja, die VVD'ers. Zelf straks 3 weken op wintersport maar wel even gaan beslissen wat arme mensen allemaal voor ze mogen doen.

Misschien moeten ze lekker eens emigreren naar een land waar ze weer gewoon ouderwets slaafjes kunnen houden.

quote:
"Bij deze extreme weersomstandigheden zou dag en nacht gestrooid en geruimd moeten worden. Als de mankracht daarvoor niet beschikbaar is, moet naar alternatieven gezocht worden."
Misschien moet je je als overheid afvragen waarom je dan te weinig mankracht daarvoor hebt...!? Verkeerd beleid?

Laten we eerst eens beginnen met al die ambtenaren die nu van een riante wachtgeld-regeling profiteren weer eens aan het werk te zetten.
haha ik zie het al gebeuren . Pleur dat zout in de gracht en snel een cafe in . zo zou ik dat doen haha
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:40 schreef ElectricEye het volgende:
Ik snap niet dat we dat soort werk niet überhaupt al verplichten aan alles en iedereen die uit de staatsruif vreet.
Lichamelijk gehandicapten kunnen de planning van de werkzaamheden mooi inplannen!
Als iedereen nou eens gewoon zijn eigen stoep eerst schoon maakt, ziojn we al een heel eind verder.
userIcon
Waarom verplichten, je kan het ze ook gewoon vragen, zij kunnen dan zelf de afweging maken of ze wel in staat zijn om het te doen.

Lekker hoor, dat deze partij zich nog liberaal durft te noemen.
userIcon
De VVD spoort niet, maar dat wisten we al.
Jassen met opdruk Uw belasting centen aan het werk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:39 schreef wise het volgende:
haha die blijven lekker binnen zitten en zich warm te houden aan hun kankerkachel
Die klote regering is toch op kerstreces, terughalen die stumpers en mee laten vegen
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:40 schreef ElectricEye het volgende:
Ik snap niet dat we dat soort werk niet überhaupt al verplichten aan alles en iedereen die uit de staatsruif vreet.
Lichamelijk gehandicapten kunnen de planning van de werkzaamheden mooi inplannen!
Planning en management moet je aan geestelijk gehandicapten overlaten.
userIcon
Kunnen we dat niet ook gebruiken om werkeloze politici aan het werk te zetten?

Vraag... zou dit niet ook onder dwangarbeid vallen (en dus verboden door verdrag van 'de rechten van de mens'?
userIcon
Laten we nu geen slaven maken van mensen die in de bijstand zitten. Ik ben het ermee eens dat ze driftig moeten solliciteren en evt zelf uitgekozen vrijwilligerswerk moeten doen, maar dit vind ik een beetje denigrerend.

Typisch zo'n idee dat in deze populistische tijden wel lekker aanslaat bij de achterban.

En WTF is dat gelul telkens over mensen die hun stoep moeten schoonmaken. Ik zie het overal ineens. Van dat moralistisch geneuzel...ga lekker zelf met je bezempje de straat schoonvegen bij een ander als je je eraan ergert.

[ Bericht gewijzigd door kapiteintje op dinsdag 21 december 2010 @ 13:48 ]
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:40 schreef Yi-Long het volgende:


Ach ja, die VVD'ers. Zelf straks 3 weken op wintersport maar wel even gaan beslissen wat arme mensen allemaal voor ze mogen doen.

Misschien moeten ze lekker eens emigreren naar een land waar ze weer gewoon ouderwets slaafjes kunnen houden.
Euhhh hum....


Slaven kregen nooit betaald.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:41 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Als iedereen nou eens gewoon zijn eigen stoep eerst schoon maakt, ziojn we al een heel eind verder.
Iets verder, want er is veel meer stoep en straat dan alleen voor woonhuizen. Maar dat had je ook zelf kunnen verzinnen, maar ja, je moest natuurlijk snel opkomen voor de uitkeringstrekkers en andere parisitair aanwezigen in dit land.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:41 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom verplichten, je kan het ze ook gewoon vragen, zij kunnen dan zelf de afweging maken of ze wel in staat zijn om het te doen.

Lekker hoor, dat deze partij zich nog liberaal durft te noemen.
Zo wil ik ook wel in de bijstand: "Wil je werken?" "Eh nah blijf liever thuis" "OK is goed hoor!"
Het eerste goede plan van de VVD sinds de verkiezingen.....
userIcon
Ik zeg: doen!
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:42 schreef typtypo het volgende:
Jassen met opdruk Uw belasting centen aan het werk.
Ik hoop bijna dat jij eens zo verongelukt dat je met alleen een romp nog in een rolstoel kan zitten. Dan mag jij ook met zo een jas aan met een lang rietje in je mond sneeuw weg blazen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:41 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Als iedereen nou eens gewoon zijn eigen stoep eerst schoon maakt, ziojn we al een heel eind verder.
Daar ben ik sowieso een voorstander van, maar om nou mensen die in de bijstand zitten even te dwingen tot de hele dag werken in de kou, vind ik te idioot voor woorden.
Zo dachten we een jaar of 200 geleden ook over de negertjes, laat ze maar katoen plukken dan zijn ze bezig. .

Zowat al het buitenwerk ligt stil maar mensen met een uitkering moeten in deze kou voor nop de straat op. Belachelijk idee.

quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:41 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Als iedereen nou eens gewoon zijn eigen stoep eerst schoon maakt, ziojn we al een heel eind verder.
Dit dus.
Mensen die een uitkering van de overheid krijgen zijn in dienst van die overheid. Dus doen.
userIcon
Heel De Bijlmer doet nu de deur op slot.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:41 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom verplichten, je kan het ze ook gewoon vragen, zij kunnen dan zelf de afweging maken of ze wel in staat zijn om het te doen.
Ja, net als bij ons in de gemeente, daar zijn ze al 10 (!) jaar bezig om Marokkaanse werklozen in het buurtvaderschap te praten, maar die weigeren omdat ze niet weten wat de gevolgen zijn voor hun uitkering.
Oftewel, als je vraagt, weigert verreweg het grootste deel.
Dus moeten we dwingen: of werken en bijstand of niet werken en dus geen geld.
quote:

Lekker hoor, dat deze partij zich nog liberaal durft te noemen.
Anders snap je de term 'liberaal' niet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:43 schreef typtypo het volgende:
[..]


Euhhh hum....


Slaven kregen nooit betaald.
Ze kregen voedsel en onderdak. Zo'n beetje hetzelfde maximale wat de VVD bereid is om arme mensen te geven.
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:41 schreef Lemansue het volgende:
haha ik zie het al gebeuren . Pleur dat zout in de gracht en snel een cafe in . zo zou ik dat doen haha
helemaal mee eensch
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:41 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Als iedereen nou eens gewoon zijn eigen stoep eerst schoon maakt, ziojn we al een heel eind verder.
Weet jij wel hoeveel belasting ik betaal? die gemeentes mogen daar best iets voor doen!Ik vind dat ik zelfs geld terug zou moeten krijgen omdat de straten niet geveegd worden!
Ik begrijp sowieso niet waarom die gasten nooit iets anders te doen krijgen. Ze kunnen prima wat harken of vegen op straat. Of inderdaad zout strooien.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:41 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Als iedereen nou eens gewoon zijn eigen stoep eerst schoon maakt, ziojn we al een heel eind verder.
die stoep is meestal van de gemeente
Werkloosheid zou je kunnen zien als het falen van de werkgever (= VVD) om werk te regelen?

Zijn er niet duizenden mensen die dagelijks naar werk zoeken? In weer en wind? Om maar steeds te moeten aanhoren: "niet geschikt". Terwijl werkgevers geen stuiver willen investeren om diegene geschikt te maken?

Het is makkelijk in te schoppen op mensen die al op de grond liggen. Maar wel typisch VVD om dat te doen.
Duidelijk van de structurele aanpak, die vvd.
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Daar ben ik sowieso een voorstander van, maar om nou mensen die in de bijstand zitten even te dwingen tot de hele dag werken in de kou, vind ik te idioot voor woorden.
Hoeft niet de hele dag, maar een beetje teruggeven voor je gratis geld mag toch ook wel.
Trouwens, bouwvakkers zitten ook de hele dag buiten hoor, daar hoor ik je niet over?
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:39 schreef wise het volgende:
haha die blijven lekker binnen zitten en zich warm te houden aan hun kankerkachel
Wil je geen ziektes gebruiken !!!!!!!!!!!

Als deze mensen aan het werk moeten dan zal er een arbeidsovereenkomst gemaakt moeten worden.
Ze roepen dus weer iets maar denken niet door.
Btw de gemeente bezuinigd al op haar zout, laat ze eerst maar is voldoende zout inslaan.
userIcon
een altenatief voor de wachtgeld regeling?
userIcon
Yak, de VVD wordt een steeds vervelendere partij, zo hard en grimmig...

Ze kunnen ook gewoon een fietsverbod instellen. Bij glad weer is fietsen ziezo een onverantwoorde bezigheid. Scheelt weer een hoop zout.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:46 schreef RQZ het volgende:
[..]
helemaal mee eensch [..]
Weet jij wel hoeveel belasting ik betaal? die gemeentes mogen daar best iets voor doen!Ik vind dat ik zelfs geld terug zou moeten krijgen omdat de straten niet geveegd worden!
Eensch.

We hebben hier zo'n beetje de hoogste belastingdruk ter wereld, ongelooflijk veel geschoolde mensen, heel weinig werkloosheid, en alsnog weet de overheid het voor elkaar te krijgen om al jarenlang op vele vlakken compleet wanbeleid te voeren....
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:44 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]


Ik hoop bijna dat jij eens zo verongelukt dat je met alleen een romp nog in een rolstoel kan zitten. Dan mag jij ook met zo een jas aan met een lang rietje in je mond sneeuw weg blazen.
Oh godt nu zijn alle bijstands trekkers opeens zwaar gehandicapten?

Sinds wanneer?

Dat soort mensen zitten in de WAO en willen veelal dolgraag aan het werk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Ze kregen voedsel en onderdak. Zo'n beetje hetzelfde maximale wat de VVD bereid is om arme mensen te geven.
Een toe te juichen principe eigenlijk.

Gewoon in een oranje overall hard werken in de kou voor een bord warme snert en een slaapplaats in een verwarmde kamer! Meer heb je niet nodig om de winter door te komen.

De uitkeringstrekker als lijfeigene van de staat!
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:41 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom verplichten, je kan het ze ook gewoon vragen, zij kunnen dan zelf de afweging maken of ze wel in staat zijn om het te doen.

Lekker hoor, dat deze partij zich nog liberaal durft te noemen.
Als dat kon zou ik de afweging maken lekker de hele dag niks te doen en me geld te innen elke maand
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:48 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Een toe te juichen principe eigenlijk.

Gewoon in een oranje overall hard werken in de kou voor een bord warme snert en een slaapplaats in een verwarmde kamer! Meer heb je niet nodig om de winter door te komen.

De uitkeringstrekker als lijfeigene van de staat!
Ik hoop dat je sarcastisch bent, kan bijna niet anders, maar met jou weet je het nooit.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:46 schreef HandigeHarry020 het volgende:
Werkloosheid zou je kunnen zien als het falen van de werkgever (= VVD) om werk te regelen?

Zijn er niet duizenden mensen die dagelijks naar werk zoeken? In weer en wind? Om maar steeds te moeten aanhoren: "niet geschikt". Terwijl werkgevers geen stuiver willen investeren om diegene geschikt te maken?

Het is makkelijk in te schoppen op mensen die al op de grond liggen. Maar wel typisch VVD om dat te doen.


Dit meen je niet echt hè.
laat die afgekeurden maar werken,de helft heb helemaal niks.ziet ze wel met kruiwagens zand door de straten lopen,nou wat een last.
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:41 schreef Lemansue het volgende:
haha ik zie het al gebeuren . Pleur dat zout in de gracht en snel een cafe in . zo zou ik dat doen haha
Uitkering korten. Zo zou ik dat dan doen haha
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:47 schreef Pine het volgende:
[..]


Hoeft niet de hele dag, maar een beetje teruggeven voor je gratis geld mag toch ook wel.
Hoezo gratis? Is er niet een sollicitatieverplichting? Verplichting om geschikt werk aan te nemen?

Dacht het wel. Dat het niet gecontroleerd wordt is niet de schuld van de werkzoekende. Noch is het dus "gratis". Er is geen werk. Anders had een werkgever direct een beroep op de kaartenbak van het CWI kunnen doen.

Als werkgevers dat niet doen, moeten ze niet jammeren.
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:44 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]


Ik hoop bijna dat jij eens zo verongelukt dat je met alleen een romp nog in een rolstoel kan zitten. Dan mag jij ook met zo een jas aan met een lang rietje in je mond sneeuw weg blazen.
Je begrijpt hopelijk toch wel dat menen in een rolstoel zonder benen niet buiten hoeven te vegen he? Ik plaats nu toch echt vraagtekens bij jouw verstandelijke capaciteiten...
Leg mij eens uit waarom iemand die gewoon gezond en sterk is NIET zou hoeven te werken voor zijn uitkering?
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:48 schreef Pine het volgende:
[..]

Als dat kon zou ik de afweging maken lekker de hele dag niks te doen en me geld te innen elke maand
Ik denk dat een bijstandsmoeder een paar dagen kinderopvang niet uit haar uitkering kan betalen.
userIcon
Arbeit Macht Frei

Alsof in de bijstand zitten zo'n pretje is. Een stel trieste alcoholisten die van bijstand naar bijstand leven in een krakkemikkig hutje prima, maar voor de rest vind ik het een beetje overkomen als een werkstraf waar je 1 euro per uur mee verdient.

Ik vind verplicht sneeuwvrij maken van je eigen stoep een beter idee.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Ik hoop dat je sarcastisch bent, kan bijna niet anders, maar met jou weet je het nooit.
Wees gerust, ik liep te ouwehoeren.

Zo erg hoeft het echt niet te zijn, maar ik zou het niet raar vinden om als ik van bijstand of uitkering moest leven, ik iets terug zou moeten doen voor de samenleving. En dan zou sneeuwruimen me zelfs nog wel leuk lijken ook. Gewoon met een stel mensen straten sneeuwvrij maken, de wegen weer begaanbaar en veiliger voor jong en oud. Waarom niet?
Maar omdat het gros dat zou weigeren, mag er wel enige dwang gebruikt worden. Nogmaals, ik zou dat toejuichen.
50  van 178 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 20/12 ¡Sneeuw!10
» 06/12 De sneeuw valt omhoog9
» 05/12 Ongeluk en overlast door sneeuwballen44
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden