[Upd] Trein zonder verwarming vast in weiland

Nederland • Geschreven door ANP op 21-12-2010 @ 13:25 - gepost door Steven (raistlin6)
Laatste update: 21-12-2010 13:45

print 

In een weiland tussen Zaandam Kogerveld en Purmerend staat een trein vast doordat de bovenleiding naar beneden is gekomen. In de trein zijn zeshonderd mensen aanwezig. Dat zei een woordvoerster van de NS.

De trein staat op een lastige, moeilijk te bereiken plek. De reizigers moeten daarom binnenblijven, omdat er geen weg of treinstation in de buurt is. Ook kunnen bussen of taxi's de trein niet bereiken. Er is geen elektriciteit en warmte in de treinstellen door de kapotte bovenleiding. Reizigers krijgen van de brandweer eten en drinken.

Een woordvoerster van ProRail zei dat er een diesellocomotief onderweg is om de trein weg te trekken naar Zaandam. Daar kunnen de reizigers uitstappen.

Update 13.45 uur

Inmiddels is de diesellocomotief op bezoek geweest en die heeft de trein naar Zaandam gebracht. Door de kapotte bovenleiding kunnen voorlopig geen treinen rijden tussen Zaandam Kogerveld en Purmerend Overwhere. Voorlopig worden bussen ingezet. De vertraging is meer dan een uur. Spoorbeheerder ProRail verwacht dat alles rond 15.00 uur weer volgens het boekje rijdt.

Trein vast in weiland
Trein vast in weiland (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

16033 views / 68 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 68 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Heb ik ook een keer meegemaakt! Bovenleiding op de trein gekomen, dus stroomgevaar...zaten we 2 uur vast
userIcon
Als de brandweer er wel kan komen moeten die mensen daar toch ook weg kunnen? Alles lijkt me beter dan met dit weer stil in een trein te gaan zitten.

Anyway, sterkte allemaal!
userIcon
Tja, als alles mis gaat, gaat ook echt alles mis
userIcon
de trein staat dus gewoon op de rails tussen de weilanden?
userIcon
quote:
Trein vast in weiland
Goed om te zien dat de NS de grootste problemen overwonnen heeft en weer gaat functioneren zoals we ze zo goed kennen.
En ze mogen roken! He, bah.
userIcon
De stoelen verbranden om het warm te houden
userIcon
quote:
Reizigers krijgen van de brandweer eten en drinken.
Als de brandweer er kan komen dan kunnen de reizigers toch gewoon uit de trein?
userIcon
Denk dat ze het op deze manier doen zodat er geen 600 mensen over het weiland gaan struinen.
userIcon
Was kort geleden een passagier van de trein nog op de radio, maar die vertelde dat de verwarming prima werkte toen, dus dat ze niet in de kou zaten.
Wat is nu waar? Tja.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:27 schreef Black_Ninja het volgende:
Als de brandweer er wel kan komen moeten die mensen daar toch ook weg kunnen? Alles lijkt me beter dan met dit weer stil in een trein te gaan zitten.

Anyway, sterkte allemaal!
Zoek even op Google Maps naar Stationsstraat in Oostzaan en bekijk de spoorrails die er langs loopt. Waarschijnlijk staan ze iets verderop in het veld stil, dus voor voertuigen niet te bereiken.
Daarnaast, bovenleiding eraf = stroom op plekken waar je het niet wilt.
userIcon
Echt te schandalig voor woorden. ProRail heeft de zaakjes echt goed op orde(!)

Als de treinen al niet van ellende uit elkaar vallen en dienst weigeren, dan doen de wissels het niet of de bovenleidingen komen los(!)

Gelukkig zijn de treinkaartjes in NL ontzettend goedkoop, dus echt reden tot klagen hebben we hier natuurlijk niet..(!)
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:29 schreef BomBasher het volgende:
[..]


Als de brandweer er kan komen dan kunnen de reizigers toch gewoon uit de trein?
neem jij het risico van electrocutie? en laat jij die mensen > 5 km lopen door de sneeuw. succes.
userIcon
Ik snap toch werkelijk niet hoe de NS mensen toch altijd kan verplichten in die trein te blijven. Dat lijkt me toch gewoon vrijheidsberoving?
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die compleet door het lint gaan als je ze vast gaat houden.
userIcon
Dat heb ik in de zomer gehad, zelfde traject, op (waarschijnlijk) ongeveer dezelfde plek. Leuk, een overvolle trein terwijl het buiten 27 graden is...
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:32 schreef groenbladje het volgende:
[..]


neem jij het risico van electrocutie? en laat jij die mensen > 5 km lopen door de sneeuw. succes.
Als zij dat willen, zou ik het ze wel laten doen ja. Even los van dat hele electrocutiegevaar, want je mag er in principe nooit uit van die lui.
userIcon
Prorail wordt opgedoekt! vanaf 2011 is rijkswaterstaat de gene die de spoorwegen in beheer neemt! mark my words
userIcon
geluk dat de verwarming uitstaat zeg.

soms staat deze wel eens op 40 graden
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:31 schreef naamloos.txt het volgende:
[..]


Zoek even op Google Maps naar Stationsstraat in Oostzaan en bekijk de spoorrails die er langs loopt. Waarschijnlijk staan ze iets verderop in het veld stil, dus voor voertuigen niet te bereiken.
Ik zie daar twee sporen, dus er is ruimte genoeg om over het spoor terug te lopen. Zo gauw zeker is dat de spanning van de bovenleiding is is er geen enkele reden om mensen tegen hun wil op te sluiten. Dat is namelijk vrijheidsberoving.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:32 schreef groenbladje het volgende:
[..]


neem jij het risico van electrocutie? en laat jij die mensen > 5 km lopen door de sneeuw. succes.
Je moet ook die draden niet vastpakken die over de trein hangen, ik ging gewoon als een echte Hollander met rode konen 5 km door de sneeuw stappen en bleef niet als een FOK mietje in de trein zitten. Echte mannen trotseren de koude en ontberingen, gelukkig ben ik er één van de 50er jaren toen mannen nog mannen waren en niet van die verwijfde stumpers die men tegenwoordig ziet, kunnen niets meer hebben bij het minste en geringste donderen ze al uit hun merkschoenen. De stumpertjes wassen hun handen ook al met Dettol omdat ze bang zijn voor een ienie mieni bacterie etc etc, jesus wat een flapdrollen tegenwoordig.
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:32 schreef Westerling het volgende:
Ik snap toch werkelijk niet hoe de NS mensen toch altijd kan verplichten in die trein te blijven. Dat lijkt me toch gewoon vrijheidsberoving?
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die compleet door het lint gaan als je ze vast gaat houden.
Je kan die deuren toch gewoon opentrekken of kan dat niet ? nooit geprobeerd namelijk... want als ik moet pissen en de trein is overvol dan spring ik echt wel ff de trein uit hoor, als die deuren opwillen dan
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:32 schreef Ezechielk het volgende:
Dat heb ik in de zomer gehad, zelfde traject, op (waarschijnlijk) ongeveer dezelfde plek. Leuk, een overvolle trein terwijl het buiten 27 graden is...
Inclusief conducteurs die weigeren een deur open te zetten, omdat ze zich aan 100.000 protocollen moeten houden om de veiligheid van de passagiers niet in gevaar te brengen.
Net zo belachelijk als wanneer je 100 meter voor een station stil komt te staan met een kapotte trein en iedereen 1,5 uur in de trein moet blijven wachten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:37 schreef Kevin24 het volgende:
[..]


Je kan die deuren toch gewoon opentrekken of kan dat niet ? nooit geprobeerd namelijk... want als ik moet pissen en de trein is overvol dan spring ik echt wel ff de trein uit hoor, als die deuren opwillen dan
Nou ik zat laatst in een gestrande trein op 500 meter van Utrecht CS (met die brand in de controlekamer) en ik kon er mooi niet uit.

Uiteindelijk zijn we alsnog met zn allen gaan lopen maar dat gebeurt dus normaal gesproken niet. Overigens moesten we de andere kant op lopen naar een station dat veel verder weg lag .
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:29 schreef BomBasher het volgende:
[..]


Als de brandweer er kan komen dan kunnen de reizigers toch gewoon uit de trein?
Als er geen treinstation in de buurt is, mogen de passagiers niet uistappen. Dit ivm stricte veiligheidsregels. Want stel je eens voor dat er een andere trein aankomt!
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:37 schreef Kevin24 het volgende:
[..]


Je kan die deuren toch gewoon opentrekken of kan dat niet ? nooit geprobeerd namelijk... want als ik moet pissen en de trein is overvol dan spring ik echt wel ff de trein uit hoor, als die deuren opwillen dan
boven de deur zit een schakelaar die je ff om moet draaien en de deuren openen zich
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:37 schreef Athalon1951 het volgende:
[..]


Je moet ook die draden niet vastpakken die over de trein hangen, ik ging gewoon als een echte Hollander met rode konen 5 km door de sneeuw stappen en bleef niet als een FOK mietje in de trein zitten. Echte mannen trotseren de koude en ontberingen, gelukkig ben ik er één van de 50er jaren toen mannen nog mannen waren en niet van die verwijfde stumpers die men tegenwoordig ziet, kunnen niets meer hebben bij het minste en geringste donderen ze al uit hun merkschoenen. De stumpertjes wassen hun handen ook al met Dettol omdat ze bang zijn voor een ienie mieni bacterie etc etc, jesus wat een flapdrollen tegenwoordig.
Inderdaad. Heel kansloze lui. Gaat ze ook nooit lukken om de AOW op te brengen en de bejaardenhuizen draaiende te houden.
userIcon
geef ze een kerstborrel!!! (net als in die trein n goeie week geleden, die toen stil kwam te staan met storing!)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)estrande-trein.dhtml
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:32 schreef Westerling het volgende:
Ik snap toch werkelijk niet hoe de NS mensen toch altijd kan verplichten in die trein te blijven. Dat lijkt me toch gewoon vrijheidsberoving?
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die compleet door het lint gaan als je ze vast gaat houden.
NS is verantwoordelijk voor zijn passagiers. Als iemand de trein verlaat midden in 't weiland en zakt 100 meter verderop door het ijs en verdrinkt, dan heeft de NS een groot probleem, die is dan verantwoordelijk voor dit ongeluk. En reken maar dat de familie alles op alles gaat zetten om de NS financieel uit te kleden (in hoeverre dat mogelijk is).
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:35 schreef mdeen het volgende:
[..]

Ik zie daar twee sporen, dus er is ruimte genoeg om over het spoor terug te lopen. Zo gauw zeker is dat de spanning van de bovenleiding is is er geen enkele reden om mensen tegen hun wil op te sluiten. Dat is namelijk vrijheidsberoving.
Gelukkig weet jij 't allemaal beter. Het lijkt me verstandig om ze even te bellen om aan te geven dat jij een genie bent en 't wel even voor ze oplost. Want ja.. iets met "beste stuurman" en "wal"...

Ja, foto gemaakt door een reiziger in de trein:


Hoezo onbereikbaar? Er staat daar een brandweerwagen, ik zie een straat. Wat is daar onbereikbaar aan? Dat er een beetje sneeuw ligt misschien? Je kunt toch lopen?
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:48 schreef mdeen het volgende:
Ja, foto gemaakt door een reiziger in de trein:
[afbeelding]

Hoezo onbereikbaar? Er staat daar een brandweerwagen, ik zie een straat. Wat is daar onbereikbaar aan? Dat er een beetje sneeuw ligt misschien? Je kunt toch lopen?
De helden
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:46 schreef Marando het volgende:
[..]


NS is verantwoordelijk voor zijn passagiers. Als iemand de trein verlaat midden in 't weiland en zakt 100 meter verderop door het ijs en verdrinkt, dan heeft de NS een groot probleem, die is dan verantwoordelijk voor dit ongeluk. En reken maar dat de familie alles op alles gaat zetten om de NS financieel uit te kleden (in hoeverre dat mogelijk is).
Echt niet. NS is perfect in staat om te zeggen dat het verlaten van de trein op eigen risico is. Daar is helemaal niks vreemds aan.
Dat er in de hoofden van sommige mensen blijkbaar een idee heerst dat altijd iemand anders verantwoordelijk moet zijn betekent niet dat dat zo is.
userIcon
nou poepoe hoelang hebben die mensen nou helemaal binnen in een trein moeten zitten?
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:46 schreef Marando het volgende:
[..]


NS is verantwoordelijk voor zijn passagiers. Als iemand de trein verlaat midden in 't weiland en zakt 100 meter verderop door het ijs en verdrinkt, dan heeft de NS een groot probleem, die is dan verantwoordelijk voor dit ongeluk. En reken maar dat de familie alles op alles gaat zetten om de NS financieel uit te kleden (in hoeverre dat mogelijk is).
3x onzin wat mij betreft.. serieus! wat mankeert je dan om de trein uit te gaan? Er is daarbuiten wat beters te vinden ofzo? Kan me niet voorstellen dat NS de schuld zou krijgen, vooral als de conducteur duidelijk aangeeft dat je binnen moet blijven.
Treinen
NS / Prorail
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:48 schreef mdeen het volgende:
Ja, foto gemaakt door een reiziger in de trein:
[afbeelding]

Hoezo onbereikbaar? Er staat daar een brandweerwagen, ik zie een straat. Wat is daar onbereikbaar aan? Dat er een beetje sneeuw ligt misschien? Je kunt toch lopen?
Hmm, dan is het echt een raadsel waarom de mensen er niet uit mogen, meestal is het zo, is er geen weg of treinstation in de buurt dan mag je er niet uit...
waarom gewoon niet al die faaltreinen in de winter aan de kant zetten en dieseltreinen voor in de plaats zetten ...gelijk van dit gezeur af.
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:52 schreef Salatrel het volgende:
nou poepoe hoelang hebben die mensen nou helemaal binnen in een trein moeten zitten?
4 uur.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:46 schreef Marando het volgende:
[..]


NS is verantwoordelijk voor zijn passagiers. Als iemand de trein verlaat midden in 't weiland en zakt 100 meter verderop door het ijs en verdrinkt, dan heeft de NS een groot probleem, die is dan verantwoordelijk voor dit ongeluk. En reken maar dat de familie alles op alles gaat zetten om de NS financieel uit te kleden (in hoeverre dat mogelijk is).
Ik snap wel wat hun beweegredenen zijn, maar volgens mij moet je ze net zo hard kunnen aanklagen voor vrijheidsberoving.

En voor de rest ben ik van mening dat eenieder op zon moment zelf mag bepalen wat ie wil doen. Laat ze desnoods tekenen voor eigen risico.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:37 schreef Athalon1951 het volgende:
[..]


Je moet ook die draden niet vastpakken die over de trein hangen, ik ging gewoon als een echte Hollander met rode konen 5 km door de sneeuw stappen en bleef niet als een FOK mietje in de trein zitten. Echte mannen trotseren de koude en ontberingen, gelukkig ben ik er één van de 50er jaren toen mannen nog mannen waren en niet van die verwijfde stumpers die men tegenwoordig ziet, kunnen niets meer hebben bij het minste en geringste donderen ze al uit hun merkschoenen. De stumpertjes wassen hun handen ook al met Dettol omdat ze bang zijn voor een ienie mieni bacterie etc etc, jesus wat een flapdrollen tegenwoordig.
het is inderdaad wel erg gesteld tegenwoordig. gelukkig niet met iedereen.

eerste barbeque van het jaar schrapen we even snel de resten mos uit de barbeque die heel de winter buiten staat. roest is niet zo belangrijk dat laten we zitten. even wat brommer mix (olie / benzine, 1:50 mix) over de kolen en dat aan steken dan kun je snel barbequeen. stuk beter dan eerst helemaal schoon gaan maken want dalijk komt er een bacterie in je eten! alsof het er nog niet vol mee zit. het ergste is dat de ouders het vaak ook niet goed keuren als kinderen in de modder gaan spelen. hoe willen ze dat die kinderen weerstand krijgen? dat komt nooit goed dan.

ze kunnen die mensen gewoon naar buiten laten gaan en laten lopen, op de mensen na die dat niet kunnen. spoorbaan is makkelijk om te volgen, heb je geen kaart voor nodig dus gewoon doen. stelletje watjes tegenwoordig.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 14:02 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]


het is inderdaad wel erg gesteld tegenwoordig. gelukkig niet met iedereen.

eerste barbeque van het jaar schrapen we even snel de resten mos uit de barbeque die heel de winter buiten staat. roest is niet zo belangrijk dat laten we zitten. even wat brommer mix (olie / benzine, 1:50 mix) over de kolen en dat aan steken dan kun je snel barbequeen. stuk beter dan eerst helemaal schoon gaan maken want dalijk komt er een bacterie in je eten! alsof het er nog niet vol mee zit. het ergste is dat de ouders het vaak ook niet goed keuren als kinderen in de modder gaan spelen. hoe willen ze dat die kinderen weerstand krijgen? dat komt nooit goed dan.

ze kunnen die mensen gewoon naar buiten laten gaan en laten lopen, op de mensen na die dat niet kunnen. spoorbaan is makkelijk om te volgen, heb je geen kaart voor nodig dus gewoon doen. stelletje watjes tegenwoordig.
Wat een warrig verhaal...zet eerst even je gedachten op een rijtje en verwerk het dan pas in een leesbaar stukje a.u.b.
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:37 schreef Athalon1951 het volgende:
[..]


Je moet ook die draden niet vastpakken die over de trein hangen, ik ging gewoon als een echte Hollander met rode konen 5 km door de sneeuw stappen en bleef niet als een FOK mietje in de trein zitten. Echte mannen trotseren de koude en ontberingen, gelukkig ben ik er één van de 50er jaren toen mannen nog mannen waren en niet van die verwijfde stumpers die men tegenwoordig ziet, kunnen niets meer hebben bij het minste en geringste donderen ze al uit hun merkschoenen. De stumpertjes wassen hun handen ook al met Dettol omdat ze bang zijn voor een ienie mieni bacterie etc etc, jesus wat een flapdrollen tegenwoordig.
Het is allemaal de schuld van types als Ciska Dresselhuys, Femke Halsma, Hanneke Groenteman etc. Zij wilden dat de mannen van tegenwoordig sterk werden in het tonen van hun vrouwlijke kant. Nou het is gelukt.
Klagen
Zeuren
Roddelen
Afhankelijke opstelling

Knip beseft dat hij zelf ook aan het klagen is en gaat verder met zijn kantoorbaan. (is wel woonachtig in die streek overigens)
userIcon
Over where? OW, over there!
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:31 schreef Yi-Long het volgende:
Echt te schandalig voor woorden. ProRail heeft de zaakjes echt goed op orde(!)

Als de treinen al niet van ellende uit elkaar vallen en dienst weigeren, dan doen de wissels het niet of de bovenleidingen komen los(!)

Gelukkig zijn de treinkaartjes in NL ontzettend goedkoop, dus echt reden tot klagen hebben we hier natuurlijk niet..(!)
Er vallen met dit weer ook extreem veel auto's uit met pech. Dat wordt algemeen geaccepteerd...
userIcon
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 @ 13:58 schreef aqua10 het volgende:
waarom gewoon niet al die faaltreinen in de winter aan de kant zetten en dieseltreinen voor in de plaats zetten ...gelijk van dit gezeur af.
Ja want zoveel dieseltreinen zijn er voorhanden
Jarenlang heeft de NS zijn materiaal laten verslonzen, alles voor mooie bedrijfsresultaten en hoge bonussen voor de directie. Dit is het resultaat, met een beetje geluk ligt de complete infrastructuur de komende weken plat en worden deze wanbestuurders strafrechtelijk vervolgt.
Locatie van de trein volgens een inzittende op twitter.
Als ik op Google maps kijk kan dat eigenlijk maar 1 locatie zijn, maar als dat waar is dan zou dit de grootste faal van de winter zijn voor NS, dus ik laat iedereen het zelf maar beslissen of die trein daar wel of niet in de buurt stond.
Gut gut, wat een gekanker of zogezegde mietjes mannen. Neu, valt tegenwoordig ook wel mee hoor. en achja, die ielie pielie bacterieen - wacht maar tot je een goede voedsel vergiftiging te pakken hebt. Ja, in viezere landen kunnen mensen er beter tegen, maar gaan ook meer mensen dood door infecties en vergiftiging.

En wat de NS betreft - als je mensen los laat dan zie je al vlug dat een stel malloten op het spoor gaan lopen, want de rest van de grond is niet goed begaanbaar. Ik heb het in Delft eens zien gebeuren. Omdat mensen los mochten en op het spoor gingen lopen kon er 40 minuten helemaal niks rijden. dat schiet toch ook niet op?
50  van 68 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden