SBS-zender Veronica woest op media

SBS-zender Veronica is woest op de berichtgeving in de media. Volgens de zender scoort hun nieuwe show Beat De Mol helemaal geen slechte kijkcijfers: "Het is echt jammer dat mediablogs -die zonder enige vorm van hoor of wederhoor hun blogs plaatsen- klakkeloos overgetikt worden door nieuwssites die het bericht dan weer als feitelijk nieuws brengen."

Volgens Veronica zijn de kijkcijfers van Johnny de Mols tv-show juist goed: "We zijn dik tevreden met de score van Beat De Mol op dinsdagavond. Sterker nog, Johnny scoort ver boven ons zendergemiddelde. Normaal zitten wij met onze doelgroep mannen 20 tot 34 jaar op 8,6 procent, Beat De Mol scoorde maar liefst 11 procent. En dat tegenover de goed bekeken wedstrijden van het Champions League-voetbal, waar onze doelgroep ook zit."

Afgelopen dinsdag scoorde Beat De Mol 365.000 kijkers, ruim onder het beoogde aantal van 750.000, waarop mediatycoon en vaderlief John de Mol hoopte. Het was de slechtst bekeken uitzending sinds de première van de show. "Het is een schommeling. De ene week scoort het beter, en dan weer een klein beetje minder", aldus Veronica.


SBS-zender Veronica woest op media