OM eist 25 jaar en tbs in zaak-Boele

Interview • Geschreven door ANP op 12-11-2010 @ 11:02
print 

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vrijdag voor de rechtbank in Dordrecht 25 jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging geëist tegen ex-politieman Sander V. wegens de moord op het 12-jarige meisje Milly Boele uit Dordrecht. Het OM wil verder dat de tbs pas begint als V. twee derde van de straf heeft uitgezeten.

Behalve moord acht het OM seksueel misbruik bewezen. Ook voor vrijheidsberoving van het meisje en het verbergen van het lijk wordt V. vervolgd. De vermissing en moord leidden tot geschokte reacties in de samenleving. Het feit dat V. politieman was, maakte het onbegrip nog groter.

Sander V. (27) heeft bekend dat hij het meisje in maart heeft gedood. Een week daarna meldde V. zich bij de politie, waarna het begraven lichaam van Milly in zijn tuin werd gevonden. Hij ontkent echter Milly seksueel geweld te hebben aangedaan, behalve dan dat hij haar borsten heeft aangeraakt.

OM eist 25 jaar en tbs voor moord Milly Boele
OM eist 25 jaar en tbs voor moord Milly Boele (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 11/11 Zaak Milly Boele van start28
» 24/12 [FOK!@] Winter Efteling50
» 05/12 FOK!tv spreekt de enige echte Sint38
» 24/10 [FOK!@] Het Gouden Televizier-Ring Gala47


delen | eKudos nujij

3901 views / 42 reacties
Reacties op dit bericht
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Daar zal dan wel de helft afgaan
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 11:02 schreef TUFKAL het volgende:
Daar zal dan wel de helft afgaan
Maar daarvoor kent TBS dan ook de longstay.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 11:07 schreef zeeeend het volgende:
Smeris ,kinderneukert en moordenaar die gaat het echt goed doen acher de muur .
die zal wel in vught komen, bijzondere afdeling voor zulke gasten als hij
userIcon
Die kerel moet gewoon levenslang krijgen.
Ach, de uitspraak zal wel lager uitvallen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 11:09 schreef Klaasvager het volgende:
De eis is goed, nu de uitspraak nog.
En daar gaat het meestal mis.
Hier was levenslang op zijn plaats geweest.

Hij heeft niet alleen een moord gepleegd, maar ook de ouders van het slachtoffer hebben hun kind verloren in de mooiste jaren
userIcon
Levenslang krijg je in Nl niet voor enkelvoudige moord. De eis is wat mij betreft prima. Ik hoop dat de rechter de eis ook volgt. Zelfmoord door Sander zou ik persoonlijk toejuichen, klootzak.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 11:21 schreef Moulinex het volgende:
Levenslang krijg je in Nl niet voor enkelvoudige moord. De eis is wat mij betreft prima. Ik hoop dat de rechter de eis ook volgt. Zelfmoord door Sander zou ik persoonlijk toejuichen, klootzak.
Zelfmoord is voor zwakzinnigen. Laat hem lekker wegrotten in een benauwde kruipruimte.
userIcon
Opknopen die kinder neukende smeris
voor dit soort nagemaakte figuren moet je echt de doodstraf hebben. dit kost onnodig veel belasting geld. dus nu zijn we allemaal 25jr verantwoordelijk voor dit ademend stuk ellende.

gewoon een kogel geven, kost maar 1euro.. ik schiet wel!
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 12-11-2010 @ 11:53 fotoboek no homepage
userIcon
Is die gast Joods geworden of een monnik?

Hij is toch zo kaal als maar wat met zijn strakke gabberkop?
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 11:48 schreef bloknote2010 het volgende:
voor dit soort nagemaakte figuren moet je echt de doodstraf hebben. dit kost onnodig veel belasting geld. dus nu zijn we allemaal 25jr verantwoordelijk voor dit ademend stuk ellende.

gewoon een kogel geven, kost maar 1euro.. ik schiet wel!
De doodstraf is in 1982 in ons land helemaal afgeschaft. En gelukkig in de meeste andere landen ook. Maar toch zijn er nog landen die nog steeds de doodstraf toepassen. Dit zevental landen noem ik hieronder op:
-Verenigde-Staten(VS)
-Zuid-Afrika
-China
-Saudi-Arabie
-Filipeinen
-Guatamala
-Japan
In sommige van deze landen worden soms nog de grofste manieren toegepast om iemand te executeren. Bijvoorbeeld steniging of overrijden met een bulldozer.

Daarnaast is het heel veel duurder dan een levenslange celstraf. Een executie kost de overheid 6 miljoen euro. Een een gevangene per jaar kost

[ Bericht gewijzigd door Justitie op vrijdag 12 november 2010 @ 12:58 ]
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 12:03 schreef Justitie het volgende:
[..]
Daarnaast is het heel veel duurder dan een levenslange celstraf. Een executie kost ¤6 miljoen per keer. En een celstraf die levenslang duurt kost ongeveer ¤65.700 per jaar.
Op wat is die 6 miljoen gebaseerd? volgens mij kost het bijvoorbeeld in china niets meer dan een paar kogels en de tijd dat je vast zit tot je executiedag? en in de USA zullen de vloeistoffen die je krijgt voor je 'lethal injection' ook echt geen miljoenen kosten. denk dat je meer rond de 200 euro totaal zit aan de kosten voor de executie zelf? (gewoon gegokt hoor)

Maar neemt niet af dat ik niet geloof dat de doodstraf een oplossing is.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 11:21 schreef Moulinex het volgende:
Levenslang krijg je in Nl niet voor enkelvoudige moord. De eis is wat mij betreft prima. Ik hoop dat de rechter de eis ook volgt. Zelfmoord door Sander zou ik persoonlijk toejuichen, klootzak.
Een soort suicide by cop.
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 11:21 schreef Moulinex het volgende:
Levenslang krijg je in Nl niet voor enkelvoudige moord.
nee ?
leg dat oa Mohammed Bouyeri eens uit dan ?
het is mischien niet gebruikelijk maar het gebeurt dus wel degelijk en was hier ook op zijn plaats geweest.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 12:23 schreef bubalus het volgende:
[..]

nee ?
leg dat oa Mohammed Bouyeri eens uit dan ?
het is mischien niet gebruikelijk maar het gebeurt dus wel degelijk en was hier ook op zijn plaats geweest.
Mo Bouyeri had dan ook nog wel wat meer op zijn kerfstok he. Terreurdreiging, bedreiging van een politica (hoe irritant ze ook is) etc...
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 12:30 schreef Snarf het volgende:
[..]
Mo Bouyeri had dan ook nog wel wat meer op zijn kerfstok he. Terreurdreiging, bedreiging van een politica (hoe irritant ze ook is) etc...
Dus dat.
Alleen heeft hij dan weer geen kind vermoord, seksueel misbruikt en in zn tuinbegraven.
Wie weet hoe hij het kind bedreigd heeft, en daarna de bedreigingen waar heeft gemaakt.
Daarbij vind ik het zwaar wegen dat hij een agent was.
De eis is voor Nederlandse begrippen ok, maar gevoelsmatig vind ik het idd jammer dat er geen levenslang bestaat voor dit soort gevallen.
Gelukkig wel TBS, maar ja de uitspraak kan ook nog heel anders uit vallen
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 12:15 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Een soort suicide by cop.
police brutality.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 12:38 schreef Wa3ra het volgende:
[..]


Dus dat.
Alleen heeft hij dan weer geen kind vermoord, seksueel misbruikt en in zn tuinbegraven.
Wie weet hoe hij het kind bedreigd heeft, en daarna de bedreigingen waar heeft gemaakt.
Daarbij vind ik het zwaar wegen dat hij een agent was.
De eis is voor Nederlandse begrippen ok, maar gevoelsmatig vind ik het idd jammer dat er geen levenslang bestaat voor dit soort gevallen.
Gelukkig wel TBS, maar ja de uitspraak kan ook nog heel anders uit vallen
Zwaarder zelfs. Geweld tegen een agent wordt zwaarder bestraft. Dat betekent dat in een geval als deze die regel ook andersom moet gelden.

Geweld als dit door een agent moet ook zwaarder belast worden.

Ik heb het hier niet over een uit de hand gelopen ruzie overigens...
userIcon
Geen taakstrafje van 10 uur?
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 12:03 schreef Justitie het volgende:
[..]


De doodstraf is in 1982 in ons land helemaal afgeschaft. En gelukkig in de meeste andere landen ook. Maar toch zijn er nog landen die nog steeds de doodstraf toepassen. Dit zevental landen noem ik hieronder op:
-Amerika
-Zuid-Afrika
-China
-Saudi-Arabie
-Filipeinen
-Guatamala
-Japan
In sommige van deze landen worden soms nog de grofste manieren toegepast om iemand te executeren. Bijvoorbeeld steniging of overrijden met een bulldozer.

Daarnaast is het heel veel duurder dan een levenslange celstraf. Een executie kost de overheid 6 miljoen euro. Een een gevangene per jaar kost ?65.700. Daarnaast heeft iedereen het recht op leven, de overheid heeft een voorbeeld functie. Ze moeten laten zien hoe het hoort.
Ik wist niet dat ze in Canada ook de doodstraf hadden.
userIcon
Goede strafeis, maar tegelijkertijd krijgt iemand die 4 mensen heeft neergeknald (Paul S) maar 20 jaar.
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 12:03 schreef Justitie het volgende:
[..]


De doodstraf is in 1982 in ons land helemaal afgeschaft. En gelukkig in de meeste andere landen ook. Maar toch zijn er nog landen die nog steeds de doodstraf toepassen. Dit zevental landen noem ik hieronder op:
-Amerika
-Zuid-Afrika
-China
-Saudi-Arabie
-Filipeinen
-Guatamala
-Japan
In sommige van deze landen worden soms nog de grofste manieren toegepast om iemand te executeren. Bijvoorbeeld steniging of overrijden met een bulldozer.

Daarnaast is het heel veel duurder dan een levenslange celstraf. Een executie kost de overheid 6 miljoen euro. Een een gevangene per jaar kost ?65.700. Daarnaast heeft iedereen het recht op leven, de overheid heeft een voorbeeld functie. Ze moeten laten zien hoe het hoort.
Hadden we de doodstraf in Nederland nog maar, dan hadden we ten minste echte gerechtigheid in Nederland voor echt zware misdrijven. Niet die vorm die we nu hebben, waar we meervoudige moordenaars op koste van de staat in leven houden.
Maar 25 jaar en tbs?, ze hadden levenslang moeten eisen, en dan echt levenslang...ja, loslaten in een hal met buurtgenoten was misschien beter geweest,maar ja, dan mag hier schijnbaar niet..

Hij zal wel ambtenaren korting hebben gehad,vandaar die eis van 25 jaar..
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 12:52 schreef HSG het volgende:
[..]


Ik wist niet dat ze in Canada ook de doodstraf hadden.
Grapjas Ik bedoelde de VS dat weet je zelf ook wel. Maar ik zal het gelijk even aanpassen.
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 11:53 schreef JeMoeder het volgende:
Is die gast Joods geworden of een monnik?

Hij is toch zo kaal als maar wat met zijn strakke gabberkop?
Nee, da's die andere crimineel... Lucassen...
Geef die gozer een nekschot ajb! Hij heeft zelf al bekend en dit gaat ons kosten....500 eu p.d. x 365 dgn x 25 jr. Ofwel: half miljoen euro aan belasting-geld wat veeeeeel beter te besteden is!
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 13:02 schreef Crooswijckert het volgende:
Geef die gozer een nekschot ajb! Hij heeft zelf al bekend en dit gaat ons kosten....500 eu p.d. x 365 dgn x 25 jr. Ofwel: half miljoen euro aan belasting-geld wat veeeeeel beter te besteden is!
Doe jij de batterijen van je rekenmachine eens preventief vervangen....
je hebt helemaal gelijk! misschien dat de kostenbesparing ook kan zijn: wurg m met zijn eigen broekriem
userIcon
Als hij veroordeeld word op doodslag kan hij maar 15 jaar celstraf krijgen... wat een mietjesachtig gedoe zeg, ik ben een serieuze voorstander van herinvoering van de doodstraf, gewoon em tegen een muur zetten voor een vuurpeleton en dan weg ermee. Geen haan die er verder naar kraait.. naja behalve wat hippies dan die toch niks beters te doen hebben.
Waar blijven de minimumstraffen? (Voor moord levenslang zonder mogelijkheid op vrijlating)



Offtopic:

OM eist 25 jaar en tbs in zaak boele 34
dramakijkcijfers voor jensen 84

userIcon
Waarom tbs pas als hij het grootste deel van de straf heeft uitgezeten? Dat snap ik niet helemaal.
userIcon
Hij krijgt zoveel jaar omdat het nieuws uitgebreid in de media was te bewonderen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 @ 12:09 schreef teckna het volgende:
[..]

Op wat is die 6 miljoen gebaseerd? volgens mij kost het bijvoorbeeld in china niets meer dan een paar kogels en de tijd dat je vast zit tot je executiedag? en in de USA zullen de vloeistoffen die je krijgt voor je 'lethal injection' ook echt geen miljoenen kosten. denk dat je meer rond de 200 euro totaal zit aan de kosten voor de executie zelf? (gewoon gegokt hoor)

Maar neemt niet af dat ik niet geloof dat de doodstraf een oplossing is.
China heb je gelijk in, daar kost het niet veel. Volgens mij is die 6 miljoen gebaseerd op de VS, en die kosten zijn niet de executie zelf, maar alle (dure) procesvoering die eraan vooraf gaat.

En ja, ik ben ook tegen de doodstraf, hoer hard sommigen hem ook verdienen...
"omdat ie enkele joints gerookt had" man.. rot op.. er zijn zat mensen die met meerdere joints per dag nog heel goed weten wat ze doen, iets langzamer misschien maar besef is er wel. Slecht verweer. iemand die nog een voorbeeldfunctie uitoefent zou toch beter moeten weten. Was het trouwens niet verboden voor politie en militairen om nog uberhaubt iets van (soft)drugs te gebruiken ?
Laat maar lekker verrotten die gozer.
vrij laten die man en hem opjagen als wild.
en daarna een pijnlijke dood geven
userIcon
die zien we nooit meer terug in de samenleving
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 11/11 Zaak Milly Boele van start28
» 24/12 [FOK!@] Winter Efteling50
» 05/12 FOK!tv spreekt de enige echte Sint38
» 24/10 [FOK!@] Het Gouden Televizier-Ring Gala47


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden