Gevangenen overgeplaatst na opstand Haarlem

Nederland • Geschreven door ANP op 13-10-2010 @ 11:31
print 

Een flink aantal gevangenen van de Koepelgevangenis in Haarlem is overgeplaatst, nadat ze zondag in opstand kwamen tegen een nieuw, strenger regime. Dat bevestigde een woordvoerder van de Dienst Justitiële Inrichtingen woensdag naar aanleiding van een bericht hierover in het Haarlems Dagblad.

De gevangenen wilden zondagavond na het luchten niet meer terug naar hun cel. Dat gebeurde uit protest tegen de invoering van een nieuw landelijk dag-, weekeinde- en avondprogramma. Hierdoor is het tijdelijk voor gedetineerden niet mogelijk in de weekeinden in de Koepel bezoek te ontvangen.

De directie van de Koepelgevangenis vond het protest onaanvaardbaar en liet een deel van de opstandige gevangenen overplaatsen naar andere strafinrichtingen. Om hoeveel overplaatsingen het precies gaat, wilde de woordvoerder niet zeggen.

Gevangenen overgeplaatst na opstand Haarlem
Gevangenen overgeplaatst na opstand Haarlem (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

6356 views / 96 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 96 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Ik zou ze eens een weekendje in de Thaise gevangenis stoppen dan komen ze er wel achter hoe het ook kan,
userIcon
Gefeliciteerd, jullie komen in aanmerking voor het uitwisselprogramma met Brazilië!
die gasten krijgen ook nog vaak wat ze willen.
Kansloos systeem

Nou, dan laat je ze toch gewoon 3 dagen op de luchtplaats zonder eten?
userIcon
Gevangenissen in Nederland.
Pft. Die mogen heel wat strenger.
Laat die paupers maar werken voor de samenleving. Met een ketting aan elkaar vastgeboeid en dan aan het spoor werken, zulk soorts werk.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:35 schreef Migwi het volgende:
Gevangenissen in Nederland.
Pft. Die mogen heel wat strenger.
Laat die paupers maar werken voor de samenleving. Met een ketting aan elkaar vastgeboeid en dan aan het spoor werken, zulk soorts werk.
Precies... Of iets wat ook bijdraagt aan de maatschappij
userIcon
Dan hebben ze toch juist hun zin gekregen, of begrijp ik het nu verkeerd?
userIcon
Die politieboot ook op de voorgrond.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:33 schreef ABombali het volgende:
Ik wil een nieuwe 50 inch LED 3D TV!
Plasma is veel beter.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:37 schreef SolidArt het volgende:
[..]


Precies... Of iets wat ook bijdraagt aan de maatschappij
Bij voorbaat wel ja
userIcon
Wtf, gaan ze ook nog eisen stellen ook nog. Het wordt steeds erger. Paar weekjes isolatie en ze piepen wel anders. Kut crimineeltjes.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:46 schreef sjaakdefokker het volgende:
De gevangenisregimes op dit moment zijn dusdanig versoberd dat dit enorme problemen op kan gaan leveren voor ons als samenleving.

De idioten hier die roepen om brute behandeling en strenger optreden weten niet dat de samenleving de ellende straks op haar bordje krijgt. Gevangenisstraffen behoren naast een straf en afschrikkende werking ook en VOORAL een rehabiliterende werking te hebben.

Als wij die gevangenen niet opleiden en omvormen tot productieve en waardevolle burgers, kost het de samenleving bakken met geld.
Precies, de boodschap moet zijn; 'Wil je gratis vreten en onderdak, een opleiding met baangarantie? Breek in, neuk een bejaarde en laat je oppakken.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 13-10-2010 @ 11:49 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Hierdoor is het tijdelijk voor gedetineerden niet mogelijk in de weekeinden in de Koepel bezoek te ontvangen.
Dat tijdelijk gaat hopelijk nu iets langer duren?
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:50 schreef sjaakdefokker het volgende:
[..]


yep, vooral doen. Want in Brazilë heeft het keiharde politieoptreden en barbaarse gevangenisregime een fantastisch effect op de criminaliteit.

Sao Poalo en Rio zijn heerlijke misdaad vrije steden, en je veiligheid is er volkomen gegarandeerd.
en als ze daar net zo mild straffen als in Nederland wordt het nog stukken beter?
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:47 schreef sjaakdefokker het volgende:
[..]


Ja dat klopt, en als ze vrijkomen en ze komen jou of een familielid tegen op een "zwak moment" mag jij de vruchten van jouw brute beleid plukken.
Je begrijpt het niet geloof ik.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:46 schreef sjaakdefokker het volgende:
De gevangenisregimes op dit moment zijn dusdanig versoberd dat dit enorme problemen op kan gaan leveren voor ons als samenleving.

De idioten hier die roepen om brute behandeling en strenger optreden weten niet dat de samenleving de ellende straks op haar bordje krijgt. Gevangenisstraffen behoren naast een straf en afschrikkende werking ook en VOORAL een rehabiliterende werking te hebben.

Als wij die gevangenen niet opleiden en omvormen tot productieve en waardevolle burgers, kost het de samenleving bakken met geld.
Helemaal mee eens inderdaad Daarbij is de straf van de gedetineerde ook de vrijheidsberoving... De voorstellen die je hier af en toe voorbij ziet komen hebben niets met deze vrijheidsberoving meer te maken, en daarom valt dat niet binnen de straf en is dus onacceptabel. Dat het geen 4-sterren-hotel hoeft te worden, daar is ook iedereen het wel over eens, maar er wordt wel eens erg vaak verward dat gevangenisstraf gelijk moet zijn aan fysiek zware straf of geestelijke straf die niet te maken heeft met vrijheidsberoving en dat klopt simpelweg niet met wat wij hier als straffen uitdelen
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:35 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:
Nou, dan laat je ze toch gewoon 3 dagen op de luchtplaats zonder eten?
Ja..vind dit ook raar. Wat nou overplaatsen ? Dan krijgen ze toch hun zin ? Gewoon met geweld in hun cel gooien ! Isolatiecel ? Of inderdaad lekker buiten laten zitten. Of 4 maanden langer zitten.

We durven geen ene moer hier in Nederland.....
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:38 schreef 8108139dpths het volgende:
Dan hebben ze toch juist hun zin gekregen, of begrijp ik het nu verkeerd?
Nou, ik heb het nog eens gelezen. Het betreft
quote:
de invoering van een nieuw landelijk dag-, weekeinde- en avondprogramma
.

Landelijk....
Dus dan maakt het niet zoveel uit waar ze zitten toch ?
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:46 schreef sjaakdefokker het volgende:
De gevangenisregimes op dit moment zijn dusdanig versoberd dat dit enorme problemen op kan gaan leveren voor ons als samenleving.

De idioten hier die roepen om brute behandeling en strenger optreden weten niet dat de samenleving de ellende straks op haar bordje krijgt. Gevangenisstraffen behoren naast een straf en afschrikkende werking ook en VOORAL een rehabiliterende werking te hebben.

Als wij die gevangenen niet opleiden en omvormen tot productieve en waardevolle burgers, kost het de samenleving bakken met geld.
Als het niet werkt, met andere woorden, het recidive cijfer stijgt dan moet een gevangenisstraf niet als straf/afschrikking/rehabiliterend werken maar als bescherming voor de burger, dus de crimineel gewoon achter slot en grendel houden zodat de burger geen last heeft van deze crimineel.
Het is aan de crimineel zelf om te bepalen welke route hij/zij gaat bewandelen.

Ik ben dus ook een groot voorstander van het '3 strikes, you're out' systeem !
Want als je zo dom bent dat je je drie keer laat pakken én je hebt er niets van geleerd, dan zul je er waarschijnlijk ook NOOIT iets van leren en mag je van mij lekker achter de tralies de wereld bekijken !!
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:56 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Helemaal mee eens inderdaad Daarbij is de straf van de gedetineerde ook de vrijheidsberoving... De voorstellen die je hier af en toe voorbij ziet komen hebben niets met deze vrijheidsberoving meer te maken, en daarom valt dat niet binnen de straf en is dus onacceptabel. Dat het geen 4-sterren-hotel hoeft te worden, daar is ook iedereen het wel over eens, maar er wordt wel eens erg vaak verward dat gevangenisstraf gelijk moet zijn aan fysiek zware straf of geestelijke straf die niet te maken heeft met vrijheidsberoving en dat klopt simpelweg niet met wat wij hier als straffen uitdelen
http://frontpage.fok.nl/nieuws/409111/1/1/100/negen-jaar-cel-voor-wurgen-ex-vrouw.html

Helemaal mee eens, de straffen kloppen voor geen meter hier in Nederland !!
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:01 schreef sjaakdefokker het volgende:
[..]


Een dergelijke achterlijke reactie kan alleen van iemand komen die geen enkel benul heeft van het strafapparaat in NL en de werking ervan. Laat staan dat je enig benul en inzicht hebt in de kosten die gemaakt worden als iemand de gevangenis in moet, en wat een dergelijke persoon kost als hij/zij er on-gerehabiliteerd uitkomt.

Jou minderwaardige brein is niet op de hoogte van de zwaarte van een vrijheidsstraf. Als je dat had geweten had je nooit zoiets doms kunnen zeggen.
Kosten? Welke kosten zitten er voor de gedetineerde aan dan? Oja geen. Dat het ons handenvol geld kost is des te triester. Bezuinig maar eens op dat vreten, X-box en flatscreen, energiekosten und so weiter. Maak er maar weer es een gevangenis van. En verhaal die kosten grotendeels op dat tuig zelf.

Jazeker, ik met mijn minderwaardige brein kom nog een heel end!
Politiehonden inschakelen
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:46 schreef sjaakdefokker het volgende:
De gevangenisregimes op dit moment zijn dusdanig versoberd dat dit enorme problemen op kan gaan leveren voor ons als samenleving.

De idioten hier die roepen om brute behandeling en strenger optreden weten niet dat de samenleving de ellende straks op haar bordje krijgt. Gevangenisstraffen behoren naast een straf en afschrikkende werking ook en VOORAL een rehabiliterende werking te hebben.

Als wij die gevangenen niet opleiden en omvormen tot productieve en waardevolle burgers, kost het de samenleving bakken met geld.
Alleen valt het niet uit te leggen dat oma in het bejaardenhuis 24 uur in d'r eigen schijt zit en 1 keer per week mag douchen terwijl een crimineel een appartement van 25 m2 krijgt + tv + xbox, onbepert douchen, etc.

Of vergeet je dat even voor het gemak?
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Plasma is veel beter.
Ik zou een beamer eisen.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:10 schreef sjaakdefokker het volgende:
[..]


sukkel, ik had het over de kosten die de samenleving maakt om iemand de gevangenis in te stoppen.

En wederom laat je je achterlijkheid zien. Immers in de gevangenis is er geen X-Box, geen flatscreen, en op de energie wordt al flink bezuinigd. Zoals ik al zei... dit soort achterlijke dingen kan alleen gezegd worden door mensen zonder enige kennis.
Gôh. Einstein, dat had ik nog niet door. Laat ook maar, je snapt m'n punt niet.

Iets met minderwaardige breinen en zo.
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:08 schreef sjaakdefokker het volgende:
[..]


Weer zo', mongloïde opmerking. Ezels zoals jij schijnen niet te begrijpen dat op het moment iemand in de gevangenis terecht komt de samenleving er sowieso last van heeft.

Het kost mij en de gehele samenleving namelijk bakken met geld om iemand in de gevangenis te houden. Ik wil niet dat zo iemand mij geld kost. Ik wil dat zo iemand geld oplevert en een nuttige bijdrage levert aan de maatschappij.

Een mens in de gevangenis stoppen is vernietiging van kapitaal. We moeten dit omdraaien en zorgen dat straffen een lucratieve investering wordt.
Nog beter, we stoppen met die rare opsluitingsstraffen en straffen in pijn.
Winkeldiefstal < 100 euro = 2 zweepslagen, verkrachting = weekje waterboarding + mooie tattoo op je voorhoofd.
En bij TBS krijg je een spuitje
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:13 schreef kakner2 het volgende:
[..]

Alleen valt het niet uit te leggen dat oma in het bejaardenhuis 24 uur in d'r eigen schijt zit en 1 keer per week mag douchen terwijl een crimineel een appartement van 25 m2 krijgt + tv + xbox, onbepert douchen, etc.

Of vergeet je dat even voor het gemak?
Sjaakdefokkert is een ervaringsdeskundige, dat merk je aan alles!
Knal er één in z'n knie en de rest is weer mak
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:53 schreef sjaakdefokker het volgende:
[..]


Als ze daar iets zouden doen om de mensen er beter uit te laten komen, dan ze erin zijn gegaan zou het inderdaad een stuk beter leven zijn.

Trouwens alleen een leek kan zeggend dat in NL mild wordt gestraft. Het zijn ook altijd de idioten en hersenlozen die roepen dat het in NL lekker vertoeven is in de gevangenis.

Nederland kent al een heel sober en streng gevangenisregime. Iedereen die anders beweert heeft totaal geen kennis van zaken. Ik raad je dan ook aan om eens te spreken met gevangenisbewaarders die hun werk ook steeds zwaarder en gevaarlijker zien worden door het huidige beleid.
Ja eens hoor. Maar het is ook bewezen dat, ik geloof zo'n 40%, terugvalt in oud gedrag. Dat betekend dat de straffen niet werken. Daar zouden ze eens naar moeten kijken.
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:46 schreef sjaakdefokker het volgende:
De gevangenisregimes op dit moment zijn dusdanig versoberd dat dit enorme problemen op kan gaan leveren voor ons als samenleving.

De idioten hier die roepen om brute behandeling en strenger optreden weten niet dat de samenleving de ellende straks op haar bordje krijgt. Gevangenisstraffen behoren naast een straf en afschrikkende werking ook en VOORAL een rehabiliterende werking te hebben.

Als wij die gevangenen niet opleiden en omvormen tot productieve en waardevolle burgers, kost het de samenleving bakken met geld.
Stel je niet aan. Het primaire doel van een gevangenisstraf is de straf. De rehabiliterende werking telt ook mee, maar de rehabilitatie zou pas van toepassing moeten zijn nadat de straf is uitgevoerd. Het is immers nog altijd een straf een geen heropvoedingscursus.
userIcon
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:35 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Maar het is ook bewezen dat, ik geloof zo'n 40%, terugvalt in oud gedrag. Dat betekend dat de straffen niet werken. Daar zouden ze eens naar moeten kijken.
Inderdaad; maar dat wil dus niet zeggen dat je het daarom per defenitie zwaarder moet maken, maar misschien dat je het wel anders moet gaan doen. Als je het bijvoorbeeld met de VS vergelijkt waarbij het percentage recidivisten nog vele malen hoger ligt, dan kun je daaruit afleiden dat een strenger regime dus niet altijd de oplossing is. Hoe het wel moet? Tsja, daar moeten de experts zich maar over buigen, maar dat percentage recidivisten moet gewoon omlaag.
50  van 96 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden