'Schaamhaar perfect in vorm met Ladyshape'

De kersverse ondernemer Daphne Heltzel claimt de oplossing te hebben voor vrouwen die moeite hebben met het in de juiste vorm scheren van hun schaamhaar. Kunststof sjablonen moeten ervoor zorgen dat er niks meer fout kan gaan bij het scheren van bijvoorbeeld een 'Brazilian Wax'.

Heltzel kwam op het lumineuze idee toen ze tijdens een douchebeurt stond te klungelen met een scheermesje. "Ik probeerde op een dag een Brazilian te scheren, maar dat ging nogal moeizaam. Toen ik het aan vriendinnen vroeg, bleken die ook allemaal wel eens moeite te hebben met scheren. Ik dacht: daar moet een product voor zijn." Een onderzoek onder tweehonderd vrouwen op straat bracht aan het licht dat er een markt zou zijn voor de vinding. "Hier zitten vrouwen op te wachten. Meer dan 80 procent van de vrouwen scheert."

Ontwikkeling
De schaamhaarexpert begon heel ambitieus. "Ik wilde iets maken met scheermesjes en figuurtjes, maar de meeste dames willen liever een Brazilian of een driehoekje." De onderneming biedt daarom in eerste instantie twee vormpjes aan. De Brazilian en de Triangle, voor het perfecte streepje of driehoekje.

Het ontwikkeltraject kostte de ondernemer en haar vriendinnen de nodige offers. "Na elke testbeurt moest ik weer twee à drie weken wachten tot ik weer een goede testmat had. En mijn vriendinnen ook. Dat heeft hier en daar wat onenightstands gekost." Het resultaat mag er echter zijn, want Helztel heeft octrooi gekregen op haar idee.

De onderneming
Het financieren van de onderneming was sneller geregeld dan gedacht. Hoe kwam ABN AMRO dan zo snel over de brug met een lening? "Gewoon, mijn broek laten zakken en de boel laten zien," grapt Heltzel. "Nee hoor, we hebben ons bedrijfsplan laten zien, en toen we konden aantonen dat we een innovatief product hadden, kregen we het uiteindelijk rond. Bovendien bleken de vriendinnen van de accountmanagers enthousiast, haha."

Er is echter één risico voor de nieuwe onderneming. Het product is immers in één klap overbodig, als 'volledig kaal' weer de mode wordt. Heltzel vreest daar echter niet voor. "Schaamhaar is weer helemaal terug. Zolang het streepje populair blijft, blijf ik in business."