Persbureau: geen foto's brandende Koran

AlgemeenInternationaalPolitiek • Geschreven door Roel (Zapato) op 10-09-2010 @ 15:45
print 

Associated Press (AP), het grootste Amerikaanse persbureau, stelt in een persverklaring geen foto's te publiceren van brandende Korans. Daarnaast zal AP, als de Amerikaanse dominee zijn plan Korans te verbranden doorzet, geen gedetailleerde textuele beschrijvingen van de gebeurtenis publiceren.

In de verklaring stelt AP dat het vaker audio, video of foto's niet publiceert omdat de inhoud mogelijk beledigend kan zijn. Er wordt daarbij verwezen naar niet gepubliceerde cartoons over moslims en joden. "Nationale leiders en woordvoerders van andere religies hebben het plan ook weerzinwekkend genoemd," aldus een AP-medewerker over het beleid.

Niet alleen AP, maar ook de Amerikaanse krant The New York Times weigert foto's van het brandende heilige boek te plaatsen. Hoofdredacteur Keller: "Een foto van een brandend boek voegt niets substantieels toe aan een verhaal over een boekverbranding."

De Amerikaanse dominee die stelt een Koran te willen verbranden - ook al is het niet duidelijk of hij dat nu ook echt gaat doen - heeft wereldwijd al veel ophef veroorzaakt. Moslims demonstreerden door Amerikaanse vlaggen te verbranden en in Afghanistan viel zelfs een dode bij protesten. Persbureau AP levert wereldwijd nieuws aan ruim zeventienhonderd kranten en vijfduizend tv- en radiostations.


Bron: Elsevier


Lees ook:

» 10/09 [Upd] Koranverbranding slechts uitgesteld69
» 09/09 Predikant: mogelijk geen koranverbranding135
» 08/09 Wilders: Koranverbranding slecht plan153
» 11/08 Kerk VS gaat Korans verbranden op 9/11186


delen | eKudos nujij

8698 views / 132 reacties
Reacties op dit bericht
32  van 132 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Man, alle religie is bullshit, begrijp niet dat er tegenwoordig nog volk leeft dat achterlijk genoeg is om effectief in een god te geloven :s
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 17:30 schreef R0N het volgende:
[..]


Stenigen komt niet voor in de Koran wel in de Bijbel..
Het zijn echter nog slechts Islamitische landen waar steniging heden ten dage nog wordt toegepast
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 17:30 schreef R0N het volgende:
[..]


Stenigen komt niet voor in de Koran wel in de Bijbel..
Waar en welk jaartal was de laatste steniging door christenen uitgevoerd dan?
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 17:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Nope. Net zo als je niet moet provoceren.
[..]

Inderdaad. Vooral als al die sukkels op elkaar gaan zitten reageren, jij inclusief.
Tussen iets niet moeten/beter niet kunnen doen (Korans die gewoon iemands eigendom zijn verbranden) omdat het wellicht niet zo netjes is en iemand/een groep mensen/een heel land bedreigen (Moslims die boos zijn omdat iemand zijn eigendom in dit geval een Koran verbrand) met dood en verderf en het nog uitvoeren ook zit naar mijn idee toch echt een mega-gigantisch-enorm verschil
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 18:00 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Tussen iets niet moeten/beter niet kunnen doen (Korans die gewoon iemands eigendom zijn verbranden) omdat het wellicht niet zo netjes is en iemand/een groep mensen/een heel land bedreigen (Moslims die boos zijn omdat iemand zijn eigendom in dit geval een Koran verbrand) met dood en verderf en het nog uitvoeren ook zit naar mijn idee toch echt een mega-gigantisch-enorm verschil
Ja, en als je het bewust DOET omdat je weet dat het een schokreactie teweeg zal brengen, dan ben je idd lekker bezig
userIcon
Dit laat zien wat het ware probleem is: het is pure angst die regeert. Door te dreigen en soms ook daadwerkelijk geweld, krijgen moslims de door hen gewenste censuur erdoorheen gedrukt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 18:12 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Ja, en als je het bewust DOET omdat je weet dat het een schokreactie teweeg zal brengen, dan ben je idd lekker bezig
Dus dat men in de Islamitsche wereld poppen van de westerse leiders en vlaggen van westerse landen in de brand steekt moeten we maar gewoon accepteren (hoor er nooit iemand over laat ze lekker gaan) en is dat gewoon hun volste recht.

En als er hier iemand denkt ik gaat eens lekker een partijtje Korans inkopen en die in de brand steken, dan is dat verkeerd en moet zelfs de president een oproep doen om dat vooral niet te doen omdat anders die poppen en vlaggenverbranders boos worden en aanslagen gaan plegen (wat ze overigens ook zonder het verbranden van Korans al deden omdat Moslims standaard boos zijn niemand weet waarom..dat leren ze waarschijnlijk uit dat boek)
wat een gezeur allemaal! ik gooi dagelijks een koran in mijn openhaard! diat is toch ook geen nieuws?
ze branden wel goed trouwens
"Moslims demonstreerden door Amerikaanse vlaggen te verbranden"

Door alleen al iets te zeggen heb je dat tuig al op hun achterste poten aan het andere eind van de wereld...
userIcon
En zo beginnen we langzaam (ahum) te buigen voor het gezwel dat Islam heet.
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 15:50 schreef Pharmacist het volgende:
Er worden zoveel bijbels verbrand......

Misschien moeten we gelovigen gewoon eens gelijk behandelen en eens niet bang zijn voor de Moslimwoede. Net zoals we niet bang zijn voor Christenwoede als er weer eens bijbels verbrand worden.

[[url=http://img5.imageshack.us/img5/2217/volkskrant.th.png]afbeelding][/URL]

Uit de volkskrant .
Als we voor ieder door Christenen verbrand boek in de geschiedenis, in het heden een bijbel zouden verbranden, zou iedere dominee uit het hoofd moeten preken.
userIcon
quote:
Moslims demonstreerden door Amerikaanse vlaggen te verbranden en in Afghanistan viel zelfs een dode bij protesten.
Onderontwikkeld klootjesvolk...

Als ze nu eerst eens afgewacht hadden, maar nu als 1e zelf gaan rellen en kloten en vlaggen in brand steken voordat er eigenlijk ook maar écht iets gebeurd is.

Van het geld van die vlaggen, hadden ze ook hun broeders en zusters die in Pakistan verzuipen kunnen helpen, egoïstische hufters.

Ik was eerst tegen die Koranverbranding, maar van mij mag nu ook de fik er in.

We moeten maar eens stoppen om te buigen voor die achterlijke politieke ideologie en hun aanhang..
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 15:50 schreef Pharmacist het volgende:
Er worden zoveel bijbels verbrand......

Misschien moeten we gelovigen gewoon eens gelijk behandelen en eens niet bang zijn voor de Moslimwoede. Net zoals we niet bang zijn voor Christenwoede als er weer eens bijbels verbrand worden.

[[url=http://img5.imageshack.us/img5/2217/volkskrant.th.png]afbeelding][/URL]

Uit de volkskrant .
Christenwoede? Ik heb nog nooit christenen met duizenden zien protesteren of vlaggen verbranden, om een spotprent of een bijbelverbranding. Hooguit komen ze ertegenin in de media, als de media dat tenminste publiceert, want moslims zijn veel interessanter voor ze. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
AP heeft zich onderworpen aan de sharia.
Fucking reptilians
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 18:00 schreef Opa2012 het volgende:
Waar en welk jaartal was de laatste steniging door christenen uitgevoerd dan?
Steniging door... ehmm... duidelijk *geen* moslims:

http://www.youtube.com/watch?v=SYkbqzWVHZI
userIcon
Men moet eens ophouden religies uit te dagen. Tegenwoordig denkt de ongelovige overal maar de spot mee te kunnen drijven en te kunnen uitdagen. Onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Uidagen noem ik het en dan vind ik het ook niet gek als er straks weer een aanslag gebeurt. Ook dat is niet goed te praten. Men moet elkaar eens meer respecteren. Ook het christendom is veel belachelijk gemaakt. Het is dat zij niks terug doen maar het is gewoon een minne vieze en smerige streek van de atheistiesch wereld. Vaak wordt er met een vinger gewezen naar geweldsdelicten waar religie de oorzaak van is. Dat is in veel gevallen ook zo maar het is ook vaak een gevolg van elkaar de ogen uitsteken, dus uitdagen.

Mensen heb respect voor andersdenkenden. Alleen dan houdt je een samenleving leefbaar. Ook in Nederland is het de trend aan het worden, geen ruimte meer te bieden aan andersdenkenden. Daar zie je ook in de politiek veel dingen in terug. Is dat wat men wil. Mensen die afwijken van wat gangbaar is, negeren en rechten afnemen. Dat is geen democratie meer.
Maar wel foto's plaatsen van bijvoorbeeld een brandende Amerikaanse vlag.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 19:13 schreef 2030rd het volgende:
AP heeft zich onderworpen aan de sharia.
Fucking reptilians
Komt ie weer met zijn sharia
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 18:00 schreef OpperTokkie het volgende:
Tussen iets niet moeten/beter niet kunnen doen (Korans die gewoon iemands eigendom zijn verbranden) omdat het wellicht niet zo netjes is en iemand/een groep mensen/een heel land bedreigen (Moslims die boos zijn omdat iemand zijn eigendom in dit geval een Koran verbrand) met dood en verderf en het nog uitvoeren ook zit naar mijn idee toch echt een mega-gigantisch-enorm verschil
Jij waant jezelf toch beter dan een ander? (en ja, dat is normaal).
Laat dat dan ook zien. Laat zien dat jij boven dit soort ongein staat. Je verlagen tot het niveau van een kleuter heeft nog niemand goed gedaan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 20:06 schreef Orionman8 het volgende:
Men moet eens ophouden religies uit te dagen. Tegenwoordig denkt de ongelovige overal maar de spot mee te kunnen drijven en te kunnen uitdagen. Onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Uidagen noem ik het en dan vind ik het ook niet gek als er straks weer een aanslag gebeurt. Ook dat is niet goed te praten. Men moet elkaar eens meer respecteren. Ook het christendom is veel belachelijk gemaakt. Het is dat zij niks terug doen maar het is gewoon een minne vieze en smerige streek van de atheistiesch wereld. Vaak wordt er met een vinger gewezen naar geweldsdelicten waar religie de oorzaak van is. Dat is in veel gevallen ook zo maar het is ook vaak een gevolg van elkaar de ogen uitsteken, dus uitdagen.

Mensen heb respect voor andersdenkenden. Alleen dan houdt je een samenleving leefbaar. Ook in Nederland is het de trend aan het worden, geen ruimte meer te bieden aan andersdenkenden. Daar zie je ook in de politiek veel dingen in terug. Is dat wat men wil. Mensen die afwijken van wat gangbaar is, negeren en rechten afnemen. Dat is geen democratie meer.
En er zijn groepen die aanstoot nemen van vrouwen die broeken dragen of die hun haar laten zien, moeten we daar rekening mee houden? Nee, want het beperkt de vrijheden van andere mensen, namelijk de vrouwen in kwestie. Jouw vrijheid eindigt waar die van anderen begint, het feit dat mensen aanstoot van iets nemen is totaal irrelevant hier want het zou namelijk de vrijheid van andere mensen ontnemen. Moslims kunnen hoog of laag springen, het verbranden van een koran(of bijbel, thora of voor mijn part een origin of species) heeft 0, niks, nada, noppes aan invloed op hun vrijheden, en daarvoor hebben wij het recht om dat te doen (en zij hebben op hun beurt het recht om een mening te vormen over de actie van die mensen en daar naar te handelen binnen de vrijheden van de wet).

Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen acties, en zullen daarop beoordeeld worden. Gaan rellen/moorden/plunteren of anderzins terrorriseren als reactie op een brandend stapeltje papier is overduidelijk buiten proporties en daar dient men op afgerekend te worden.

Laat hen dan maar massaal "The god delusion" gaan aanschaffen en vebranden als reactie erop, dan kan Richard Dawkins als professioneel atheist laten zien hoe hij erover denkt.(Hem kennende zal ie de opbrengsten van de verkoop storten in de The Richard Dawkins Foundation for Reason and Science). Gewoon rationeel blijven en niet op tilt slaan.
man harry64 (Redactie Frontpage) 10-09-2010 @ 22:05 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 18:12 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Ja, en als je het bewust DOET omdat je weet dat het een schokreactie teweeg zal brengen, dan ben je idd lekker bezig
Normaliter doen moslims aan dit soort schok praktijken.
Nu blijken deze christenen het zelfde wapen te willen gebruiken.

Daarmee zijn deze christenen eigenlijk net moslims.

Dat die christenen en moslims ook maar een moment durven te geloven dat zo een soort actie.....

Ohw, wacht ff, religie is het gemeenschappelijke kenmerk.

Dat verklaart bijna alles.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 18:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit laat zien wat het ware probleem is: het is pure angst die regeert. Door te dreigen en soms ook daadwerkelijk geweld, krijgen moslims de door hen gewenste censuur erdoorheen gedrukt.
zelf censuur

het ergste soort...
man harry64 (Redactie Frontpage) 10-09-2010 @ 22:14 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 20:06 schreef Orionman8 het volgende:
Men moet eens ophouden religies uit te dagen. Tegenwoordig denkt de ongelovige overal maar de spot mee te kunnen drijven en te kunnen uitdagen. Onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Uidagen noem ik het en dan vind ik het ook niet gek als er straks weer een aanslag gebeurt. Ook dat is niet goed te praten. Men moet elkaar eens meer respecteren. Ook het christendom is veel belachelijk gemaakt. Het is dat zij niks terug doen maar het is gewoon een minne vieze en smerige streek van de atheistiesch wereld. Vaak wordt er met een vinger gewezen naar geweldsdelicten waar religie de oorzaak van is. Dat is in veel gevallen ook zo maar het is ook vaak een gevolg van elkaar de ogen uitsteken, dus uitdagen.

Mensen heb respect voor andersdenkenden. Alleen dan houdt je een samenleving leefbaar. Ook in Nederland is het de trend aan het worden, geen ruimte meer te bieden aan andersdenkenden. Daar zie je ook in de politiek veel dingen in terug. Is dat wat men wil. Mensen die afwijken van wat gangbaar is, negeren en rechten afnemen. Dat is geen democratie meer.
Ik vind het eerder anders om, het zijn de moslims die geen ongeloof kunnen verdragen.
Zo dra een atheïst een kerk of moskee in brand steekt mag je hem wat mij betreft keihard vervolgen.
Zo geef maar die lijst met misdadige activiteiten gepleegd door atheïsten t.a.v. gelovigen, dan ga ik er direct werk van maken.
Ik was al werkeloos, waarschijnlijk zal ik dat wel blijven ook.
userIcon
10e kruistocht dan maar?
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 22:17 schreef Dreetje74 het volgende:
10e kruistocht dan maar?
Is al bezig volgens mij kijk maar naar Iraken Afghanistan en straks Iran
userIcon
ach ja...bijbels, tora's, vlaggen etc verbranden dat laten ze wel zien...mensen die onthoofd worden, vrouwen gestenigd, kinderen verkracht, meisjes besnijden....etc zal wel cultuur zijn dan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 22:14 schreef harry64 het volgende:
[..]

Ik vind het eerder anders om, het zijn de moslims die geen ongeloof kunnen verdragen.
Zo dra een atheïst een kerk of moskee in brand steekt mag je hem wat mij betreft keihard vervolgen.
Zo geef maar die lijst met misdadige activiteiten gepleegd door atheïsten t.a.v. gelovigen, dan ga ik er direct werk van maken.
Ik was al werkeloos, waarschijnlijk zal ik dat wel blijven ook.
Dat kan ik niet. Vraag het bij justitie op. Er zitten niet alleen gelovigen in de bajes als je dat soms denkt hoor. Het punt is dat ieder mens is en dus kwade dingen doet. Maar je hebt gelijk. Bomaanslagen worden grotendeels uitgevoerd door Moslims. Dus een religie. Dat is waar.
Dan hebben we nog de ETA. Of de koerden of tamiltijgers. Of grappen van Noord Korea. Zij zijn niet religieus georienteerd. Daar doen ongetwijfeld ook ongelovigen aan mee. Maar vanuit een atheistiesch grondslag bomaanslagen plegen. Nee die zijn er niet.
Wel dat er ook aan ongelovigen bloed kleeft. Kortom het is meer het mens zijn. Het kwaad zit in ons aller hart. Los van religie.

[ Bericht gewijzigd door Orionman8 op zaterdag 11 september 2010 @ 01:35 ]
kijk eens hoeveel bom aanslagen moslims hebben gepleegd tijdens de ramadan:

http://thereligionofpeace.com/
Wat een opheft die gast heeft nog geen een koran verbrand.

ondertussen worden christenen en niet moslims levend verbrand in Sudan, Pakistan, Indonesie, Thailand, Filipijnen etc.. daar hoor je maar weinig van.

http://savageinfidel.blog(...)live-by-muslims.html

http://www.asianews.it/ne(...)r-justice-17960.html

http://www.guardian.co.uk(...)urned-alive-pakistan
http://www.youtube.com/watch?v=LQpj2bFM7s0
32  van 132 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 10/09 [Upd] Koranverbranding slechts uitgesteld69
» 09/09 Predikant: mogelijk geen koranverbranding135
» 08/09 Wilders: Koranverbranding slecht plan153
» 11/08 Kerk VS gaat Korans verbranden op 9/11186


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden