Aanhouding biervrouwen ook hier mogelijk

Nederland • Geschreven door ANP op 10-09-2010 @ 08:35 - gepost door Thom Puiman (Juicyhil)
print 

Ook bij een WK voetbal in Nederland zouden de zogenoemde Bavaria-meisjes kunnen worden aangehouden door de politie voor het plegen van sluikreclame. Dat blijkt uit antwoorden aan de Tweede Kamer van demissionair minister Ab Klink (Sport).

Nederland heeft zich samen met België kandidaat gesteld voor het binnenhalen van het WK in 2018 of 2022. In juli verzocht de Tweede Kamer duidelijkheid over de eisen die de wereldvoetbalbond FIFA stelt.

Over het onderwerp merkenrecht schrijft Klink: "Indien de FIFA aangifte doet van een mogelijk strafbaar feit, zullen politie en het openbaar ministerie op de in Nederland gebruikelijke wijze bekijken welk strafrechtelijk vervolg daaraan gegeven moet worden. Of daarbij aanhoudingen van verdachten moet plaatsvinden, is een van de mogelijkheden, maar zal per geval moeten worden beoordeeld."

Aanhouding biervrouwen ook hier mogelijk
Aanhouding biervrouwen ook hier mogelijk (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af24
» 16:53 'Treinreizigers moeten minder betalen'34
» 15:21 Agenten gewond bij massale vechtpartij Druten21
» 15:17 Dronkaard rijdt meerdere keren in op groep10


delen | eKudos nujij

7608 views / 43 reacties
Reacties op dit bericht
43  van 43 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
quote:
zullen politie en het openbaar ministerie op de in Nederland gebruikelijke wijze bekijken welk strafrechtelijk vervolg daaraan gegeven moet worden.
Als ik aangifte doe dan wordt daar niks mee gedaan, geld dan voor de FIFA hetzelfde?
Dus... het is een strafbaar feit om met een oranje jurkje met logo erop rond te lopen?

Het is al vaak gezegd, maar schop die maFIFA het land uit. Met dat soort regels wil ik dat evenement niet in Nederland.
Klink moet zijn bek houden hij heeft geen recht van spreken meer
userIcon
Nederland verandert in een bananenrepubliek .
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 08:42 schreef mdeen het volgende:
Dus... het is een strafbaar feit om met een oranje jurkje met logo erop rond te lopen?

Het is al vaak gezegd, maar schop die maFIFA het land uit. Met dat soort regels wil ik dat evenement niet in Nederland.
Inderdaad. Laf gepeupel in Den Haag laat weer over zich heen walsen.
userIcon
God vervloeke de fifa en geve ons dat dat klotetoernooi nimmer hier naartoe kome. En moge hij ons eindelijk een keer een paar wetgevers met verstand geven, al lijkt het daar nu niet op.
Allemaal nutteloos gelul in de ruimte. Rusland gaat 1 van de 2 WK's organiseren en dan zal de ander automatisch op een ander continent zijn.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 08:44 schreef fathank het volgende:
Nederland verandert in een bananenrepubliek .
Dat was vanaf het begin al. Alleen de meeste fokkers hebben geen flauw benul waar ze zich bevinden.

[ Bericht gewijzigd door Dante_Alighieri op vrijdag 10 september 2010 @ 09:04 ]
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 08:44 schreef fathank het volgende:
Nederland verandert in een bananenrepubliek .
Waren we maar een republiek
userIcon
Dus het dragen van kleding van een concurrerend biermerk zou kunnen worden gezien als een strafbaar feit? Briljant!
Zoveel grammatica en taalvauten in 1 nieuws bericht, Goedemorgen!
userIcon
Is dat tegenwoordig iets, 'biervrouwen'? Zijn dat vrouwen die er speciaal voor zijn om bier in te schenken als je (voetbal-)TV zit te kijken ofzo?
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 08:44 schreef fathank het volgende:
Nederland verandert in een bananenrepubliek .
Dat is het al. De regering is ook gewoon een bedrijf. Alleen ipv drugs wordt hier gewerkt met belastingen
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 08:42 schreef mdeen het volgende:
Dus... het is een strafbaar feit om met een oranje jurkje met logo erop rond te lopen?

Het is al vaak gezegd, maar schop die maFIFA het land uit. Met dat soort regels wil ik dat evenement niet in Nederland.
Ik zie nergens uitgelegd staan dat het dragen van een oranje jurkje ook een 'strafbaar feit' is, bij mijn weten is dat niet het geval.
en betwijfel dus of er hier ook maar minimale 'mogelijkheid' is dàt de FIFA aangifte zou doen van een 'strafbaar feit' en dan zou er dus nooit een arrestatie kunnen volgen...

Wel is het vreemd dat Klink in zn reactie over 'merkenrecht' het heeft over 'aangifte doen van een strafbaar feit' :
binnen nederlandse wet is enkel bv "Valsheid in zegels en merken" een strafbaar feit waarvoor mensen gearresteerd kunnen worden...
het dragen van een T-shirt met een bepaald merk is dat nog niet, en al helemaal niet een oranje jurkje zònder enige merk zichtbaar erop.
Alweer dat gezeik. Kennelijk wil iemand een wit voetje halen bij de FIFA.
userIcon
quote:
Die regel geldt alleen binnen het stadion, niet voor het hele land.. als je een wedstrijd bezoekt weet je wat de voorwaarden zijn..
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 08:55 schreef Ritchie het volgende:
Dus het dragen van kleding van een concurrerend biermerk zou kunnen worden gezien als een strafbaar feit? Briljant!
Nee, maar wel als het gebeurd als reclamestunt van dat concurrerende biermerk. Wat in Zuid Afrika bijvoorbeeld het geval was.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 08:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Allemaal nutteloos gelul in de ruimte. Rusland gaat 1 van de 2 WK's organiseren en dan zal de ander automatisch op een ander continent zijn.
Rusland is een ander continent als Europa...
Wat voor straf hebben die wijven gekregen eigenlijk?
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 09:47 schreef Daemician het volgende:
[..]


Nee, maar wel als het gebeurd als reclamestunt van dat concurrerende biermerk. Wat in Zuid Afrika bijvoorbeeld het geval was.
Wetten die in zuid-afrika bestaan, hoeven in nederland nog niet te bestaan...

Zuid-Afrika had zelf al sinds 2002 een wet die stelde dat het uitdragen van reclame die gekoppeld was aan specifieke eventen met 'officiele status' door anderen dan 'officiele sponsoren' een strafbaar feit was en vervolgd kon worden door het zuidafrikaanse OM.
normaal is dat een privaatrechterlijke zaak en kan niemand gearresteerd werd, maar als een betreffend 'event' een status had als 'beschermd' event was het daar ook strafrechterlijk te vervolgen.

Zulk een wet bestaat in nederland helemaal niet en bij mijn weten is er ook geen enkel plan die in te voeren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 09:47 schreef Daemician het volgende:
[..]


Nee, maar wel als het gebeurd als reclamestunt van dat concurrerende biermerk. Wat in Zuid Afrika bijvoorbeeld het geval was.
Neen. Dan nog is het geen strafbaar feit maar een civiel geschil tussen 2 partijen. De strafrechter komt hier niet aan te pas, enkel de civiele rechter. De politie zal dus op basis van de huidige wetgeving GEEN arrestaties kunnen verrichten.
userIcon
Mag dat wel van vadertje EU? zo niet sue them!!!
userIcon
Dat zal Bavaria niet zo erg vinden.
userIcon
Ja gek hè, als Nederland als een braaf hondje pootjes geeft en naar de pijpen van de FIFA danst
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 08:42 schreef mdeen het volgende:
Dus... het is een strafbaar feit om met een oranje jurkje met logo erop rond te lopen?
Neen, en daar ging het bij de bavaria meisjes ook niet over. Er zaten namelijk heel veel mensen in het stadion met Bavaria jurkjes, Heineken petjes en weet ik veel wat voor gemerkte meuk.

Het ging erom dat een groep dames speciaal ingehuurd werd door Bavaria om in het stadion op een guerrilla manier reclame te maken voor een concurrent van één van de hoofdsponsors van het WK.
Stel dat zoiets wél zou mogen, hoeveel sponsors denk je dat er nog geld in zo'n evenement willen pompen?
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 10:12 schreef DoctorB het volgende:
[..]

Neen. Dan nog is het geen strafbaar feit maar een civiel geschil tussen 2 partijen. De strafrechter komt hier niet aan te pas, enkel de civiele rechter. De politie zal dus op basis van de huidige wetgeving GEEN arrestaties kunnen verrichten.
Misschien konden ze zich niet legitimeren...
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 09:52 schreef Hillbillie het volgende:
Fijenoord plaatst ook geen reclameborden van een concurerende verzekeringsmaatschappij van hun hoofdsponser in het stadion,is logisch,sponsering is peperduur.
Dat Feijenoord geen reclameplekken verhuurt aan een concurrent van de hoofdsponsor, lijkt me logisch, ja. Wat minder logisch is dat de beveiliging van het Feijenoordstadion mensen vast gaat zetten die schijnbaar ingehuurd zouden zijn door de concurrent van de hoofdsponsor. Nog gekker word het als de wetten aangepast worden zodat Feijenoord-beveiliging boven de wet komt te staan en dus wel mensen mag opsluiten.

Dus naast de belastingwetten aangepast te hebben word nu ook het strafrecht aangepast zodat de FIFA vrij spel krijgt in het aanpakken van de criminelen?
Holland kennende loopt straks iedere meid in een oranje jurkje... zal de FIFA flink worden herinnert aan het verleden...

WELKOM in Nederland
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 09:40 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Die regel geldt alleen binnen het stadion, niet voor het hele land.. als je een wedstrijd bezoekt weet je wat de voorwaarden zijn..
je mag pas naar binnen als je helemaal verpakt bent in de kleding en meuk van de hoofdsponsor?
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 08:44 schreef fathank het volgende:
Nederland verandert in een bananenrepubliek .
+1
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 13:02 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
je mag pas naar binnen als je helemaal verpakt bent in de kleding en meuk van de hoofdsponsor?
Zolang Bavaria hoofdsponsor wil worden is er niets aan de hand toch?
userIcon
Kan er tegen FIFA ook aangifte gedaan worden gedaan wegens inmenging van binnenlandse aangelegenheden?
userIcon
Gewoon het halve stadion vullen met Bavaria jurkjes als het WK hier doorgaat onder deze belachelijke regels, kijken wat de autoriteiten dan durven te doen.

Exclusieve rechten voor een grote maffia-organisatie, en de beperking hiervan voor de rest van de bevolking, hoe halen ze het in hun botte kop?!

Hou het dan maar in een ander Europees land... dat is toch wel prima te bereizen voor een even groot feest.
userIcon
Afschaffen ! Dat WK en ook Ab Klink !!
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 @ 17:01 schreef Cinq-Marquis het volgende:
Afschaffen ! Dat WK en ook Ab Klink !!
Als ik enig religie had zou ik zeggen: Amen!
43  van 43 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af24
» 16:53 'Treinreizigers moeten minder betalen'34
» 15:21 Agenten gewond bij massale vechtpartij Druten21
» 15:17 Dronkaard rijdt meerdere keren in op groep10


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden