'Amerika heeft Wereldoorlog nodig'

Economie • Geschreven door Peter (pberends) op 07-09-2010 @ 15:49
print 

De Amerikaanse econoom en Nobelprijswinnaar Paul Krugman heeft gezegd dat Amerika het equivalent van een Tweede Wereldoorlog nodig heeft om de economische problemen van het land te boven te komen. Dit heeft de econoom geschreven in The New York Times.

Krugman: "Vandaag is de situatie als volgt: de Amerikaanse economie is verlamd door de financiële crisis. De president heeft de schade weten te beperken, maar uiteindelijk was hij te voorzichtig en blijft de werkloosheid rampzalig hoog. Het is duidelijk dat meer actie vereist is, maar het volk heeft zich van de regering afgekeerd en wil de Democraten bij de tussentijdse verkiezingen van november een enorme nederlaag toedienen."

"In 1938 was FDR (Franklin Delano Roosevelt) de president en die luisterde eveneens goed naar wat de 'haviken van het begrotingstekort' hem vertelden. Toen ook hij er niet in slaagde om de economie te redden, kon hij evenmin op voldoende steun bij het volk rekenen om nieuwe stimulusmaatregelen door te voeren. Het enige wat hem redde was... de oorlog"
, aldus de econoom.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog leende de VS een bedrag dat dubbel zo groot was als het Amerikaanse bruto binnenlands product (bbp) van toen. Anno 2010 zou dat een bedrag van bijna 30 biljoen dollar betekenen. Zo een enorme toename van overheidsschulden kon alleen goedgekeurd worden door de omstandigheden van een oorlog, aldus Krugman.

De Nobelprijswinnaar wil echter niet de VS de oorlog gaat verklaren aan een land, maar wel dat Amerika iets 'groots'  moet doen, wil het de economie nog kunnen redden. Obama keurde afgelopen maandag een extra stimuleringsplan van 50 miljard dollar goed, maar volgens Krugman is dat dus veel te weinig.


Paul Krugman: Amerika heeft equivalent van een Wereldoorlog nodig

Bron: Express.be


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

23552 views / 150 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 150 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
nou daar gaan we dan
polletje

- iran
- noord korea
- tbd
userIcon
Dat zal ze niet meer lukken, iedere natie weet dat je met een tweede Vietnam meer succes boekt..
Ze gaan zichzelf maar lekker aanvallen.
Europa + Russia vs Amerika dan plox
userIcon
En die komt er ook nog wel.Mensen leren niet van fouten als het om geld gaat.
userIcon
Ik stel voor dat we Duitsland er dit keer buiten laten en de happening in het Midden Oosten laten plaatsvinden.

Het heeft al te lang geduurd dat er geen McDonalds is in Mekka.
userIcon
Wat Amerika nodig heeft is een ramp.
Iets wat 50% van al hun bewoners doet inkrimpen.

Maar ja zelfde geldt voor de rest van de wereld.

Lets face it we zijn met z'n allen te weinig bezig echt vernieuwende tech in te zetten en te ontwikkelen en veels te veel met onzin dingen bezig als een consumptie maatschappij.
als wij maar niet mee hoeven te doen
userIcon
Die oorlog komt vast wel als de moslims met genoeg mensen zijn om zich af te scheiden in diverse landen. Dat kan nooit lang meer duren
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:51 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
nou daar gaan we dan
polletje

- iran
- noord korea
- tbd
Kun je ze dan alle 3 aanklikken, want met een wereldoorlog heb je toch wat meer landen nodig.
userIcon
en hoe wordt Amerika rijker van oorlog dan? Inmiddels zijn er namelijk heel wat centjes naar Irak en Afghanistan gegaan en ik heb er vooralsnog niet zo heel veel uit zien komen. Die grondstoffen kunnen maatschappijen zelf ook wel claimen dus dat mag het probleem niet zijn. Daarbij heeft men in de 2e wereldoorlog ook niet heel veel winst mogen boeken vanuit het perspectief van grondstoffen.
userIcon
Doen ze toch al eeuwen zo..
userIcon
Waren er net niet nieuwe cijfers dat de werkloosheid in Amerika juist ontzettend meeviel?
userIcon
De Derde Wereldoorlog is op 4 dagen na al een decennium bezig.

Beetje mosterd na de maaltijd dit...
quote:
De Nobelprijswinnaar wil echter niet de VS de oorlog gaat verklaren aan een land, maar wel dat Amerika iets 'groots' moet doen, wil het de economie nog kunnen redden. Obama keurde afgelopen maandag een extra stimuleringsplan van 50 miljard dollar goed, maar volgens Krugman is dat dus veel te weinig.
Ik weet nog een mooie : de oorlog verklaren aan een ieder die de aarde vervuilt.. oh wacht, dat wordt lastig
userIcon
Wat hij bedoelde was 'Obama heeft oorlog nodig'. Waarschijnlijk een soortgelijk advies als dat Bush ter harte heeft genomen om de financiële problemen te verdoezelen.
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:52 schreef Tits.or.GTFO het volgende:
Ik stel voor dat we Duitsland er dit keer buiten laten en de happening in het Midden Oosten laten plaatsvinden.

Het heeft al te lang geduurd dat er geen McDonalds is in Mekka.
Uhm. Er zit een mcDonalds bij de ingang van de grote moskee in Mekka, hoezo geen mc daar??
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:54 schreef Prenzlauer het volgende:
en hoe wordt Amerika rijker van oorlog dan? Inmiddels zijn er namelijk heel wat centjes naar Irak en Afghanistan gegaan en ik heb er vooralsnog niet zo heel veel uit zien komen. Die grondstoffen kunnen maatschappijen zelf ook wel claimen dus dat mag het probleem niet zijn. Daarbij heeft men in de 2e wereldoorlog ook niet heel veel winst mogen boeken vanuit het perspectief van grondstoffen.
Wederopbouw... misschien ??
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:54 schreef Prenzlauer het volgende:
en hoe wordt Amerika rijker van oorlog dan? Inmiddels zijn er namelijk heel wat centjes naar Irak en Afghanistan gegaan en ik heb er vooralsnog niet zo heel veel uit zien komen. Die grondstoffen kunnen maatschappijen zelf ook wel claimen dus dat mag het probleem niet zijn. Daarbij heeft men in de 2e wereldoorlog ook niet heel veel winst mogen boeken vanuit het perspectief van grondstoffen.
De Dollar.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Die oorlog komt vast wel als de moslims met genoeg mensen zijn om zich af te scheiden in diverse landen. Dat kan nooit lang meer duren
Het begint dus met burgeroorlogen in Europa?
(In Afrika zijn ze al gaande)
Dus wat die man zegt is dat Amerika nog meer geld moet lenen. En wel zo astronomisch veel dat het nooit meer terug betaald kan worden.

Lees ik niet gewoon tussen de regels door dat het land dik failliet is???
userIcon
Het is toch al jaren bekent dat de VS een oorlogs economie heeft....
userIcon
quote:
[b]
De Derde Wereldoorlog is op 4 dagen na al een decennium bezig.
Wat gebeurde er op 11 september 2000 dan?
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:54 schreef Prenzlauer het volgende:
en hoe wordt Amerika rijker van oorlog dan? Inmiddels zijn er namelijk heel wat centjes naar Irak en Afghanistan gegaan en ik heb er vooralsnog niet zo heel veel uit zien komen. Die grondstoffen kunnen maatschappijen zelf ook wel claimen dus dat mag het probleem niet zijn. Daarbij heeft men in de 2e wereldoorlog ook niet heel veel winst mogen boeken vanuit het perspectief van grondstoffen.
Er is een grote winnaar in de tweede wereldoorlog en dat is Duitsland.
Zij zaten economisch aan de grond.
Na de verloren tweede wereldoorlog is Duitsland weer een economisch macht geworden in Europa.
Dus zo slecht was het niet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:58 schreef BasOne het volgende:
Het is toch al jaren bekent dat de VS een oorlogs economie heeft....
dit dus
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:54 schreef Prenzlauer het volgende:
en hoe wordt Amerika rijker van oorlog dan? Inmiddels zijn er namelijk heel wat centjes naar Irak en Afghanistan gegaan en ik heb er vooralsnog niet zo heel veel uit zien komen. Die grondstoffen kunnen maatschappijen zelf ook wel claimen dus dat mag het probleem niet zijn. Daarbij heeft men in de 2e wereldoorlog ook niet heel veel winst mogen boeken vanuit het perspectief van grondstoffen.
Volgens mij bedoelt hij meer dat je zo de hele bevolking achter je krijgt ipv dat 51% voor je is en de andere 49% je tegenwerkt
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:54 schreef Prenzlauer het volgende:
en hoe wordt Amerika rijker van oorlog dan? Inmiddels zijn er namelijk heel wat centjes naar Irak en Afghanistan gegaan en ik heb er vooralsnog niet zo heel veel uit zien komen. Die grondstoffen kunnen maatschappijen zelf ook wel claimen dus dat mag het probleem niet zijn. Daarbij heeft men in de 2e wereldoorlog ook niet heel veel winst mogen boeken vanuit het perspectief van grondstoffen.
Het probleem van een ''verlamde'' economie is dat er:
1: geen geld beschikbaar is
2: weinig vertrouwen is

Met een oorlog creëer je een soort kunstmatig vertrouwen, gaat de productie van een land als Amerika enorm omhoog, komt er geld vrij (er is geen keuze), komen veel banen vrij etc.

Als de halve wereld in oorlog is, wie denk je dat de wapens gaan leveren?
Niet alleen Amerika heeft een oorlog nodig.

* bavarian kijkt naar het verleden van de mens
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:54 schreef Prenzlauer het volgende:
en hoe wordt Amerika rijker van oorlog dan? Inmiddels zijn er namelijk heel wat centjes naar Irak en Afghanistan gegaan en ik heb er vooralsnog niet zo heel veel uit zien komen. Die grondstoffen kunnen maatschappijen zelf ook wel claimen dus dat mag het probleem niet zijn. Daarbij heeft men in de 2e wereldoorlog ook niet heel veel winst mogen boeken vanuit het perspectief van grondstoffen.
Wapenindustrie?
Volgens mij is er al een tijdje geen oorlog meer geweest in Noord Amerika. Nog een paar vliegtuigjes die kant opsturen dan maar ?

Empire state building en het witte huis lijkt mij wel wat eigenlijk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:01 schreef OGUZHAN_NL het volgende:
Volgens mij is er al een tijdje geen oorlog meer geweest in Noord Amerika. Nog een paar vliegtuigjes die kant opsturen dan maar ?

Empire state building en het witte huis lijkt mij wel wat eigenlijk.
welkom in het Echelon systeem!
userIcon
Idioot... Geef die randdebielen eens ideëen...
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:57 schreef Sander_K het volgende:
[..]

Wederopbouw... misschien ??
Wederopbouw kan ook in binnen eigen grenzen worden gehouden. Had Amerika geen oorlog begonnen in Afghanistan maar het gewoon economisch bezet (mocht het echt daar om gaan) dan hadden ze veel meer geld gehad voor de crisis.

Vertrouwen is inderdaad een gegeven, maar ik vind het apart hoe economie in elkaar steekt. De goudstandaard begrijp ik deels maar wat heb je aan een grondstof die vrijwel nergens anders voor gebruikt kan worden?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:57 schreef OGUZHAN_NL het volgende:
[..]


Uhm. Er zit een mcDonalds bij de ingang van de grote moskee in Mekka, hoezo geen mc daar??
Hoera! We hebben gewonnen. Dat was de kortste wereldoorlog ooit.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:00 schreef P.R het volgende:
[..]

Het probleem van een ''verlamde'' economie is dat er:
1: geen geld beschikbaar is
2: weinig vertrouwen is

Met een oorlog creëer je een soort kunstmatig vertrouwen, gaat de productie van een land als Amerika enorm omhoog, komt er geld vrij (er is geen keuze), komen veel banen vrij etc.

Als de halve wereld in oorlog is, wie denk je dat de wapens gaan leveren?
Dit bedoelt hij inderdaad, en wat nu in Irak en Afghanistan speelt is bij lange na niet genoeg. Het moet een 'ouderwetse' grondoorlog worden. Veel productie draaien (tanks, vliegtuigen, etc..) gaat het om, dan kan je de economie weer erop krijgen (ten koste van diegene die je aanvalt)
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:01 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Wapenindustrie?
Plus dat angst doet consumeren. Hamsteren, noodpakketten, verzekeringen enz.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:01 schreef ReplaR het volgende:
[..]


Wapenindustrie?
Dat is alleen voor binnenlandse industrie dan. Genoeg Europese en Israelische bedrijven die heel wat betere wapens leveren.
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat Amerika nodig heeft is een ramp.
Iets wat 50% van al hun bewoners doet inkrimpen.

Maar ja zelfde geldt voor de rest van de wereld.

Lets face it we zijn met z'n allen te weinig bezig echt vernieuwende tech in te zetten en te ontwikkelen en veels te veel met onzin dingen bezig als een consumptie maatschappij.
Nuttige post ja.. zeer mee eens.

Bedrijven willen winst maken > daarvoor hebben ze afzetgebied nodig (mensen) > hoe meer mensen, hoe groter het afzetgebied, en dus hoe hoger de winst, hoe meer mensen voor hen kunnen werken > hoe .. enz enz

Overbevolking kan je dus ook zien als de schuld van 1-lingen (of clubjes 'vrinden' .. de multinationals etc) die ten behoeve van hun eigen gewin a) nemen van de aarde b) teruggeven aan de aarde waar de aarde niks mee kan c) overbevolking stimuleren d) ons aanzetten dingen te doen die niet goed voor ons zijn, de onzin dingen die jij aanhaalde... zo'n beetje op basis van olie, geen olie ?? dan houdt het hele verhaal gewoon op te bestaan!

Zo zie ik 't ongeveer voor me.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:05 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]


Plus dat angst doet consumeren. Hamsteren, noodpakketten, verzekeringen enz.
En daarna stort alles als een kaartenhuis weer in. Heel de wereld heeft een depressie gehad na de oorlog omdat wapens weer nutteloos waren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:58 schreef Puzzelstuk het volgende:
[..]

Wat gebeurde er op 11 september 2000 dan?
Toen vlogen er een jaar later twee vliegtuigen in twee hoge torens in New York, heel toevallig maar gelukkig was er live beeld van!

Hoezo lust jij geen chips!!?

11 september 2000 was overigens vooral de dag voor mijn operatie denk ik ineens aan.
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:08 schreef Achtmet het volgende:
Ja, vast.
De Wereld is reeds in oorlog, overigens. Ook de VS, maar ook Europa.
De oorlog die door de Islam verklaard is, middels hun Jihad.
Een Wereld Burger Oorlog. Hoe dat gaat, is niet te vergelijken met de vorige twee wereld oorlogen, maar het front kan je zien in Gaza, Irak, Afghanistan. Eigenlijk elk land waar Islam de kop op steekt. Dus ook Darfur. Geholpen door een demografisch aspect van overbevolking in niet-Westerse landen, de emigratie naar het Vrije Westen is een uitgelezen kans voor de Islam om daar op mee te liften. De deuren staan wagenwijd, het Trojaanse linkse paard is reeds in de jaren 70 naar binnen gelaten hiervoor. Om de vergrijzing tegen te gaan?
Churchill had volkomen gelijk.
Aha, je zit met je tanks in Afganisatan en er is een oorlog verklaard door de islam.

Echt, met de dag worden jullie grappiger
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:04 schreef ADTPhantom het volgende:
[..]


Dit bedoelt hij inderdaad, en wat nu in Irak en Afghanistan speelt is bij lange na niet genoeg. Het moet een 'ouderwetse' grondoorlog worden. Veel productie draaien (tanks, vliegtuigen, etc..) gaat het om, dan kan je de economie weer erop krijgen (ten koste van diegene die je aanvalt)
Precies, winnen of verliezen maakt in principe niks uit. Als het maar lang genoeg duurt.

Bovendien zijn de oorlogen in Irak en Afghanistan om een heel andere reden dan een directe stimulans voor de economie.
userIcon
World War III

2010/2015
userIcon
Ow gaan ze weer moslims trainen om vliegtuigen te kapen, om vervolgens het midden oosten binnen te vallen?
Amerikanen moeten maar oorlog voeren al dat geld wat in de wapenindustrie gepompt wordt had voor betere dingen gebruikt kunnen worden.

Maar als ik moet gokken waar ze straks oorlog mee hebben Iran.
Vanwege de "kernwapens"
Extreem domme weergave van het stuk van Krugman, hij vergelijkt 1938 met nu en zegt dat de situatie nu anders is omdat er nu geen wereldoorlog komt.
De Irak oorlog was ook zo goed voor de Amerikaanse economie .

De economie van Amerika trok na de tweede wereld oorlog aan omdat Europa weer opgebouwd moest worden, als Amerika een derde wereld oorlog nodig heeft profiteert het van landen dat zichzelf weer opbouwen na een oorlog. Dus dan kan je het beste een Europese oorlog of een oorlog in China/Japan/Rusland hebben omdat daar een wederopbouw cultuur bestaat.
gewoon zuid amerika inlijven, die hebben grondstoffen te over en zijn niet sterk genoeg om echt tegenstand te bieden. De CIA zit daar al jaren en alleen Chavez zou een klein probleempje zijn, niet onoverkomelijk
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:08 schreef Klaasvager het volgende:
Dat Amerika na de 2e WO nog grotere problemen had vergeet deze man maar even.
Grotere problemen dan de Grote Depressie
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:04 schreef ADTPhantom het volgende:
[..]


Dit bedoelt hij inderdaad, en wat nu in Irak en Afghanistan speelt is bij lange na niet genoeg. Het moet een 'ouderwetse' grondoorlog worden. Veel productie draaien (tanks, vliegtuigen, etc..) gaat het om, dan kan je de economie weer erop krijgen (ten koste van diegene die je aanvalt)
Dat en het onrendabele klootjesvolk dat al decennialang defensie ingedirigeerd wordt moet nodig worden uitgedund.
Oorlogseconomie..
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:51 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
nou daar gaan we dan
polletje

- iran
- noord korea
- tbd
tbd ??? wasda?
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:31 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
tbd ??? wasda?
to be discussed?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:16 schreef JohnBoy84 het volgende:
Maar als ik moet gokken waar ze straks oorlog mee hebben Iran.
Vanwege de "kernwapens"
Die stap is te groot. Er moet eerst minimaal een 9/11 achtig event gebeuren. /alu hoedje
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:32 schreef OGUZHAN_NL het volgende:
[..]


to be discussed?
ah, okay thnx
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:32 schreef OGUZHAN_NL het volgende:
[..]


to be discussed?
To be determined volgens mij.
Iran, Afghanistan, Pakistan etc. vs. Israël, USA, EU en de wereld staat in brand
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:09 schreef Nober het volgende:
[..]


Toen vlogen er een jaar later twee vliegtuigen in twee hoge torens in New York, heel toevallig maar gelukkig was er live beeld van!

Hoezo lust jij geen chips!!?

11 september 2000 was overigens vooral de dag voor mijn operatie denk ik ineens aan.


wel grappig , aanslagen waren in 2001 , niet in 2000
maw
september 2000 was er helemaal nix an het handje
get your facts straight idiots
Zo nu en dan valt hun masker af en zie je hun ware monsterlijke gezicht.

En als er tot hen wordt gezegd: "Zaait geen verderf op aarde", dan zeggen zij: "Voorwaar, wij zijn slechts verbeteraars". Weet: voorwaar, zij zijn de verderfzaaiers, maar zij beseffen het niet. (2:11-12)
ok... Amerikanen gaan republikeinen stemmen, dan word het oorlog (zonder dat daar geld voor is) met Iran....
Obama blijft president, Amerika is zo zwak; Iran valt Israel aan.

hoe dan ook WOIII....
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat Amerika nodig heeft is een ramp.
Iets wat 50% van al hun bewoners doet inkrimpen.

Maar ja zelfde geldt voor de rest van de wereld.

Lets face it we zijn met z'n allen te weinig bezig echt vernieuwende tech in te zetten en te ontwikkelen en veels te veel met onzin dingen bezig als een consumptie maatschappij.
De techniek is er, maar er wordt te weinig geld mee verdient als het op de markt komt. Dat is een van de hoofd redenen waarom zoiets alleen komt wanneer bijvoorbeeld de olie "echt op is".
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:37 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]


To be determined volgens mij.
http://acronyms.thefreedictionary.com/TBD

Triest dat men hier maar niet wil inzien aan wiens kant ze elke keer staan. Als een niet-westerling een insect doodt schreeuwt men hier dood en verderf, als een westerling de wereld in vuur en vlam zet en daarbij miljoenen onschulden doodt en het milieu vernietigt om wat centen dan zie je hen daarover discussieren alsof het gaat om de normaalste zaak van de wereld.

In het land van de blinden heerst de een oog.
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:52 schreef Tevik het volgende:
Triest dat men hier maar niet wil inzien aan wiens kant ze elke keer staan. Als een niet-westerling een insect doodt schreeuwt men hier dood en verderf, als een westerling de wereld in vuur en vlammen zet en daarbij miljoenen onschulden doodt en het milieu vernietigt om wat centen dan zie je hen daarover discussieren alsof het gaat om de normaalste zaak van de wereld.
Helemaal mee eens Tevik!

Men heeft het over de islam die het westen wil veroveren. We praten daar pas over als de moslims met hun legers Europa en Amerika binnenvallen, koloniseren, de bewoners in concentratiekampen opsluiten en de halve maan wappert boven alle hoofdsteden. Net zoals de kolonisatie van de wereld door Europa tussen de 16e eeuw en 1960.
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:52 schreef Tits.or.GTFO het volgende:
Ik stel voor dat we Duitsland er dit keer buiten laten en de happening in het Midden Oosten laten plaatsvinden.

Het heeft al te lang geduurd dat er geen McDonalds is in Mekka.
Maar die is er wel hoor, alleen worden daar mannen en vrouwen gescheiden van elkaar, twee aparte ruimtes dus
userIcon
Wereld Burger Oorlog, leer eerst maar eens schrijven
Ik snap alleen niet waarom de media zo ontzettend ingaat op de leugen van "het Westen tegen het Oosten", ik dacht dat de media links was. Zal wel iets met geld te maken hebben...
userIcon
quote:
Dan moet het wel Team Baby Dick betekenen in deze context.
Wat ze amerika aangedaan hebben weet ik niet, maar ja.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:54 schreef Prenzlauer het volgende:
en hoe wordt Amerika rijker van oorlog dan? Inmiddels zijn er namelijk heel wat centjes naar Irak en Afghanistan gegaan en ik heb er vooralsnog niet zo heel veel uit zien komen. Die grondstoffen kunnen maatschappijen zelf ook wel claimen dus dat mag het probleem niet zijn. Daarbij heeft men in de 2e wereldoorlog ook niet heel veel winst mogen boeken vanuit het perspectief van grondstoffen.
Wereldoorlog, niet zomaar een land ''democratisch'' maken. door er wat soldaatjes heen te sturen. Maar massaproductie aan wapens, bommen en vliegtuigen. Miljoenen euro's die in onderzoek gestoken worden. Ik denk dat dat bedoeld wordt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:55 schreef OGUZHAN_NL het volgende:
[..]


Helemaal mee eens Tevik!

Men heeft het over de islam die het westen wil veroveren. We praten daar pas over als de moslims met hun legers Europa en Amerika binnenvallen, koloniseren, de bewoners in concentratiekampen opsluiten en de halve maan wappert boven alle hoofdsteden. Net zoals de kolonisatie van de wereld door Europa tussen de 16e eeuw en 1960.
Nee, als dat gebeurt heeft de islam het westen al verovert. De islam die het westen wil veroveren zou nu al kunnen zijn.

En daarbij, welke concentratiekampen hebben de kolonisten opgericht? Of noem je reservaten ook concentratiekampen. Ok slavernij was ook niet prettig, maar zou ik alsnog geen concentratiekamp willen noemen. De enigen die we echt kennen was van een europees land die andere europese landen binnenviel(is ook wat anders dan koloniseren)
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 17:21 schreef Achtmet het volgende:
[..]


Nee, het heeft met het behoud van de Westerse cilvilisatie te maken.
De toekomst van onze nabestaanden, je zoons, en vooral, je dochters.
Welk behoud, de westerse beschaving is geworden als een hoer. Op een goedkope manier geld verdienen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:52 schreef Tits.or.GTFO het volgende:
Ik stel voor dat we Duitsland er dit keer buiten laten en de happening in het Midden Oosten laten plaatsvinden.

Het heeft al te lang geduurd dat er geen McDonalds is in Mekka.
Wil niet heel vervelend zijn maar Amerika was de initiator van WOII.
Hitler was gepositioneerd door hen in de eerste plaats.
userIcon
Is dit nieuws? Waarom hebben de zionisten anders een magische neger aan macht geholpen?

De zionisten wilde onder Bush al Iran, Irak, Syrie, Pakistan, Aghanistan, Colombia en Yemen tegelijk aanvallen, maar de Arabieren hebben die Yanks geneukt en de dollar wat om zeep geholpen en links Amerika kwam wat in opstand over 9/11 en de invasie van Irak.

De zionisten trekken zich nu ff terug onder Obama, maar zodra die neger weg is krijgt Amerika weer een smerige'ik geil op geld' neo-con aan macht die gelijk oorlog gaat voeren.

De ware aard van het westen. Kinderen afslachten voor geld. Toppie.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:52 schreef Plofkotje het volgende:
Europa + Russia vs Amerika dan plox
Yeah!
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 17:53 schreef eurabia het volgende:
Is dit nieuws? Waarom hebben de zionisten anders een magische neger aan macht geholpen?

De zionisten wilde onder Bush al Iran, Irak, Syrie, Pakistan, Aghanistan, Colombia en Yemen tegelijk aanvallen, maar de Arabieren hebben die Yanks geneukt en de dollar wat om zeep geholpen en links Amerika kwam wat in opstand over 9/11 en de invasie van Irak.

De zionisten trekken zich nu ff terug onder Obama, maar zodra die neger weg is krijgt Amerika weer een smerige'ik geil op geld' neo-con aan macht die gelijk oorlog gaat voeren.

De ware aard van het westen. Kinderen afslachten voor geld. Toppie.
uuhhh Obama is meer Wallstreet-gestuurd dan die Bush idioot was.

http://zombietime.com/john_holdren/
Complete onzin. Mensen moeten eens op houden met het komen met conspiracy theories over WOIII. Dat doet/deed men toch ook niet met woII. Daar was het ook duidelijk waarom de oorlog werd gevochten. WOIII zit er simpelweg niet in (en gelukkig maar|!
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 17:58 schreef regularjoeback het volgende:
Complete onzin. Mensen moeten eens op houden met het komen met conspiracy theories over WOIII. Dat doet/deed men toch ook niet met woII. Daar was het ook duidelijk waarom de oorlog werd gevochten. WOIII zit er simpelweg niet in (en gelukkig maar|!
Get Real
Die Paul Krugman is een oerstom stuk vreten, en aan dat econoom zijn van hem twijfel ik zwaar.
Misschien dat hij in de plaatselijke Mall aan The Highroad bij de aankoop van zeep zo'n certificaat heeft gekregen.
Amerika heeft zwaar behoefte aan stabiliteit en bevolkingsrust, en binnen het statencomplex veel meer industrie om werk aan de mensen te verschaffen.
Een bundel landen met zo verschrikkelijk veel competentie, en ergens staat een minkukeltje op die gaat beweren dat The USA behoefte heeft aan een wereldoorlog i.p.v. zijn land te moderniseren zodat naast de grote steden ook in dorpen een moderne ontwikkeling komt.
Daar alleen zou Amerika mee geholpen worden.
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 17:55 schreef Achtmet het volgende:
[..]


Kift dus, kleuter mentaliteit.

Maar dat verklaard het menselijke ras, in de evolutie tijdsspan nog niet verder gekomen dan de leeftijd van een kleuter. Hij heeft meer dan ik, en da's niet eerlijk. Heb je koters? Dan is het heel herkenbaar.
Geloven nog in de kerstman en Sinterklaas, of wel een god, zoals Allah.
Iets een hoer noemen is weer wat anders, meer gericht op de Islam.
Nee, mijn dochters gaan niet hoofddoekjes dragen om niet lastig te worden gevallen in het openbaar. Niet alle niet-moslim vroouwen zin hoeren. Je weet toch?
Bedoel meer nogmaals (of ben je het eens?) op een goedkope manier geld verdienen, dus dat was bv ook de reden om hier buitenlanders binnen te laten komen en de dirty jobs te laten doen. Onze producten worden goedkoop in het buitenland gemaakt dit levert dus meer geld op en onze regeringen zijn in de macht van de grote geld belangen. En nu gaat onze haat naar het moslim geloof of andere bijzaken, en Wilders is weer slim genoeg om daarop in te spelen, en we gaan dus voorbij de hoofdzaak.
Kapitalisme is niet goed, communisme is niet goed, verschilt allemaal niet veel.. zolang we maar in 2 kampen zitten inderdaad, en een vijand zien (een schuldige), dan zijn we geloof ik maar wat blij.

[ Bericht gewijzigd door Plugin op dinsdag 7 september 2010 @ 18:11 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 17:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]

uuhhh Obama is meer Wallstreet-gestuurd dan die Bush idioot was.

http://zombietime.com/john_holdren/
Obama is mister Wallstreet. Hij maakt die Wallstreet lui alleen maar rijker, maar de neo-cons zijn meer bezig met de militaire industrie en het bezetten van land.

De neo-cons leven dus van oorlog. Geen oorlog, geen inkomsten. Ze hebben dus nu snel oorlog nodig en zodra die neger weg is krijgen ze hun 'wereld oorlog'.
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:19 schreef Mr.Spock het volgende:
gewoon zuid amerika inlijven, die hebben grondstoffen te over en zijn niet sterk genoeg om echt tegenstand te bieden. De CIA zit daar al jaren en alleen Chavez zou een klein probleempje zijn, niet onoverkomelijk
Je hebt geen idee hoeveel grondstoffen Amerika wél heeft!
Goud zilver opalen zeezoutvlakten,etc.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 17:58 schreef regularjoeback het volgende:
Complete onzin. Mensen moeten eens op houden met het komen met conspiracy theories over WOIII. Dat doet/deed men toch ook niet met woII. Daar was het ook duidelijk waarom de oorlog werd gevochten. WOIII zit er simpelweg niet in (en gelukkig maar|!
WO 3 is onvermijdelijk. Mensen hebben een reality slap nodig en die zullen ze binnenkort krijgen.
userIcon
quote:
De Nobelprijswinnaar wil echter niet de VS de oorlog gaat verklaren aan een land, maar wel dat Amerika iets 'groots' moet doen, wil het de economie nog kunnen redden.
Daar is het nu al te laat voor.
Binnenkort een false flag operatie en de lichten kunnen weer op groen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 18:11 schreef RetepV het volgende:
Amerika is toch wereldmacht nummer 1? Laat ze dan met zichzelf oorlog gaan houden.
China neukt de VS dus zo groot zijn die Yanks niet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:52 schreef larzzzman het volgende:
En die komt er ook nog wel.Mensen leren niet van fouten als het om geld gaat.
Sterker nog, hij is al sinds 2001 bezig.
100  van 150 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden