'Amerika heeft Wereldoorlog nodig'

Economie • Geschreven door Peter (pberends) op 07-09-2010 @ 15:49
print 

De Amerikaanse econoom en Nobelprijswinnaar Paul Krugman heeft gezegd dat Amerika het equivalent van een Tweede Wereldoorlog nodig heeft om de economische problemen van het land te boven te komen. Dit heeft de econoom geschreven in The New York Times.

Krugman: "Vandaag is de situatie als volgt: de Amerikaanse economie is verlamd door de financiële crisis. De president heeft de schade weten te beperken, maar uiteindelijk was hij te voorzichtig en blijft de werkloosheid rampzalig hoog. Het is duidelijk dat meer actie vereist is, maar het volk heeft zich van de regering afgekeerd en wil de Democraten bij de tussentijdse verkiezingen van november een enorme nederlaag toedienen."

"In 1938 was FDR (Franklin Delano Roosevelt) de president en die luisterde eveneens goed naar wat de 'haviken van het begrotingstekort' hem vertelden. Toen ook hij er niet in slaagde om de economie te redden, kon hij evenmin op voldoende steun bij het volk rekenen om nieuwe stimulusmaatregelen door te voeren. Het enige wat hem redde was... de oorlog"
, aldus de econoom.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog leende de VS een bedrag dat dubbel zo groot was als het Amerikaanse bruto binnenlands product (bbp) van toen. Anno 2010 zou dat een bedrag van bijna 30 biljoen dollar betekenen. Zo een enorme toename van overheidsschulden kon alleen goedgekeurd worden door de omstandigheden van een oorlog, aldus Krugman.

De Nobelprijswinnaar wil echter niet de VS de oorlog gaat verklaren aan een land, maar wel dat Amerika iets 'groots'  moet doen, wil het de economie nog kunnen redden. Obama keurde afgelopen maandag een extra stimuleringsplan van 50 miljard dollar goed, maar volgens Krugman is dat dus veel te weinig.


Paul Krugman: Amerika heeft equivalent van een Wereldoorlog nodig

Bron: Express.be


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

23551 views / 150 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 150 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Laten we tegen Iran gaan vechten Of Noord-Korea, oh nee dat gaat niet, die hebben kernwapens
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 18:19 schreef Achtmet het volgende:
En als we in de problemen komen, dan kunnen we altijd de Amerikanen vervloeken, omdat ze er niet snel genoeg zijn om ons te helpen.
Eerste wat ik zag jegens Pakistan, 100 miljoen dollars hulp.
Een fractie van uiteraard de overweldigende steun van de rijke Arabische moslim staten. Not. Paar centen. Tijdens de Tsunami, waren de VS de eersten die hulp verleenden in Bali.
Tijdens 9/11 had ik dienst, en ik kan nog goed herinneren hoe mijn mede Nederlanders stonden te juichen. Naderhand begreep ik dat het landelijk was, wat de moslims vierden.
De Amerikanen vroegen om hulp/ben je het niet eens, deze oorlog is nodig, om een oorlog die niemand wilde echt , maar de meeste goedgelovigen geloofde dat Saddam misschien toch wel 'weapons of mass destruction' had. Onze regering zoals altijd zwak in haar leiderschap, haar braaf volgend , omdat Amerika zoals we inderdaad sinds onze jeugd hebben geleerd ons grote voorbeeld is.
En ja ergens hebben we gewoon een groot hekel (de meeste) aan ons grote voorbeeld (amerika), die we maar blind zijn gaan volgen na onze bevrijding van Duitsland en zijn geworden als haar, geen wonder dat we niet meer echt van ons land nu houden. We verkopen onze trots zonder moeite (fokker, KLM, you name it...). Zolang het maar geld oplevert/braaf zijn, dan is het goed../onze staaf in haar kunnen steken... Maar in feite wordt de wereld alleen maar armer door haar..

[ Bericht gewijzigd door Plugin op dinsdag 7 september 2010 @ 18:39 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:52 schreef Tits.or.GTFO het volgende:
Ik stel voor dat we Duitsland er dit keer buiten laten en de happening in het Midden Oosten laten plaatsvinden.

Het heeft al te lang geduurd dat er geen McDonalds is in Mekka.
McDonalds bah bah

Ik was van de zomer in Mekka en daar heeft men genoeg KFC en Burger King vestigingen etc.
Who needs McDonalds
Die zijn er tevens ook maarja
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:02 schreef Japjongetje het volgende:
Idioot... Geef die randdebielen eens ideëen...
Oorlog is gewoon geld. Dat hoef je hun niet te vertellen.
Irak zijn ze ook voor diezelfde reden binnengevallen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:58 schreef BasOne het volgende:
Het is toch al jaren bekent dat de VS een oorlogs economie heeft....
Ja voor sommige onder ons
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 18:28 schreef Plugin het volgende:
[..]


De Amerikanen vroegen om hulp/ben je het niet eens, deze oorlog is nodig, om een oorlog die niemand wilde echt , maar de meeste goedgelovigen geloofde dat Saddam misschien toch wel 'weapons of mass destruction' had. Onze regering zoals altijd zwak in haar leiderschap, haar braaf volgend , omdat Amerika zoals we inderdaad sinds onze jeugd ons grote voorbeeld is.
En ja ergens hebben we gewoon een groot hekel (de meeste) aan ons grote voorbeeld (amerika), die we maar blind zijn gaan volgen na onze bevrijding van Duitsland en zijn geworden als haar, geen wonder dat we niet meer echt van ons land nu houden. We verkopen onze trots zonder moeite (fokker, KLM, you name it...). Zolang het maar geld oplevert/braaf zijn, dan is het goed../onze staaf in haar kunnen steken...
De reden voor de Irak oorlog is heel simpel.
Namelijk: Om het goud onder de Eufraat rivier veilig te stellen en hetzelfde geld voor de Irakeze olie.

Europa word er ook beter van, anders hadden ze nooit als een puppy achter Amerika aangezeten.
Een Win - Win situatie dus.
Nou, China heeft er ook wel zin in dus waar wachten ze (de VS) op?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 18:19 schreef Achtmet het volgende:
En als we in de problemen komen, dan kunnen we altijd de Amerikanen vervloeken, omdat ze er niet snel genoeg zijn om ons te helpen.
Eerste wat ik zag jegens Pakistan, 100 miljoen dollars hulp.
Een fractie van uiteraard de overweldigende steun van de rijke Arabische moslim staten. Not. Paar centen. Tijdens de Tsunami, waren de VS de eersten die hulp verleenden in Bali.
Tijdens 9/11 had ik dienst, en ik kan nog goed herinneren hoe mijn mede Nederlanders stonden te juichen. Naderhand begreep ik dat het landelijk was, wat de moslims vierden.
Wat lul je nou allemaal man.
Saudi Arabie heeft na Amerika het meeste geld toegekend, dat ging ook om een bedrag van honderden miljoenen dollars!

Corectie: Saudi Arabie heeft het meeste geld toegekend!

Besides, als Amerika zoveel geld aan steun toekend aan Pakistan dan willen ze er 100% iets voor terug, moge dat duidelijk zijn.
userIcon
Welke volgende stap zal Amerika zetten om hun machtspositie te behouden/uit te breiden en hun economie te redden denken jullie?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 18:13 schreef eurabia het volgende:
[..]


China neukt de VS dus zo groot zijn die Yanks niet.
Muwah China groeit snel, maar Amerika's leger is nog altijd de sterkste ter wereld.

Overigens steven de VS en China wel af op een Koude Oorlog...
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 18:38 schreef Itachi- het volgende:
[..]

De reden voor de Irak oorlog is heel simpel.
Namelijk: Om het goud onder de Eufraat rivier veilig te stellen en hetzelfde geld voor de Irakeze olie.

Europa word er ook beter van, anders hadden ze nooit als een puppy achter Amerika aangezeten.
Een Win - Win situatie dus.
Ja, misschien wel, maar als je ergens slaaf voor bent ben jij geen reden echt, meer een hulpmiddel, ik denk niet dat wij er echt beter van worden.
De banken/geldcrisis is voornamelijk uit Amerika voortgekomen, omdat ze gewoon geld problemen hebben, op slinkse wijze ons hun nep producten door onze banken hebben laten kopen (door slechte regulatie etc), huizen verkopen aan mensen die het in feite niet konden kopen (en daar kunnen ze gewoon hun huis verlaten waar de schuld weer in het bezit van de banken komen), we doen wel gezellig mee inderdaad, maar wij worden er geloof ik echt niet beter van. De dollar is de wereldhandelsmunt, instanties die de credietwaardigheid oordelen, zitten daar ook, griekenland, Ierland, gelijk slecht beoordelen, waardoor ze veel meer rente moeten betalen, terwijl Californie er in feite nog veel slechter voor staat, de rijkste Amerikaanse staat.. 3 kwart van de economie bestaat uit consumptie, 1% heeft 90% van het geld in Amerika.. 1 op de 8 gebruikt voedselbonnen, 1 op de 4 kinderen..!
Ja onze wapenindustrie is toch best behoorlijk, dus ergens heeft het wel een voordeel.

[ Bericht gewijzigd door Plugin op dinsdag 7 september 2010 @ 19:00 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:19 schreef Mr.Spock het volgende:
gewoon zuid amerika inlijven, die hebben grondstoffen te over en zijn niet sterk genoeg om echt tegenstand te bieden. De CIA zit daar al jaren en alleen Chavez zou een klein probleempje zijn, niet onoverkomelijk
Vergeet Brazilie niet, wat een sterk groeinend land is. De huidige Braziliaanse president verzet zich ook tegen de Westerse/Amerikaanse dominantie.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 18:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vergeet Brazilie niet, wat een sterk groeinend land is. De huidige Braziliaanse president verzet zich ook tegen de Westerse/Amerikaanse dominantie.
Dat blijkt wel uit de laatst gesloten overeenkomst tussen Iran en Brazilie omtrent de levering van nucleair brandstof.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 18:39 schreef Edmor het volgende:
Nou, China heeft er ook wel zin in dus waar wachten ze (de VS) op?
Lol, zonder Amerika geen China hoor. Lekker je eigen export kapot maken
userIcon
Dat de EU dan maar niet de bondgenoot van de VS is.!!
For capitalism, war and peace are business and nothing but business.
Karl Liebknecht
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat Amerika nodig heeft is een ramp.
Iets wat 50% van al hun bewoners doet inkrimpen.

Maar ja zelfde geldt voor de rest van de wereld.
De wereld kan inderdaad wel 50% minder Amerikanen gebruiken.
userIcon
Albert Pike received a vision, which he described in a letter that he wrote to Mazzini, dated August 15, 1871. This letter graphically outlined plans for three world wars that were seen as necessary to bring about the One World Order, and we can marvel at how accurately it has predicted events that have already taken place.

http://www.threeworldwars.com/albert-pike2.htm
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 18:52 schreef Plugin het volgende:
[..]


Ja, misschien wel, maar als je ergens slaaf voor bent ben jij geen reden echt, meer een hulpmiddel, ik denk niet dat wij er echt beter van worden.
De banken/geldcrisis is voornamelijk uit Amerika voortgekomen, omdat ze gewoon geld problemen hebben, op slinkse wijze ons hun nep producten door onze banken hebben laten kopen (door slechte regulatie etc), huizen verkopen aan mensen die het in feite niet konden kopen (en daar kunnen ze gewoon hun huis verlaten waar de schuld weer in het bezit van de banken komen), we doen wel gezellig mee inderdaad, maar wij worden er geloof ik echt niet beter van. De dollar is de wereldhandelsmunt, instanties die de credietwaardigheid oordelen, zitten daar ook, griekenland, Ierland, gelijk slecht beoordelen, waardoor ze veel meer rente moeten betalen, terwijl Californie er in feite nog veel slechter voor staat, de rijkste Amerikaanse staat.. 3 kwart van de economie bestaat uit consumptie, 1% heeft 90% van het geld in Amerika.. 1 op de 8 gebruikt voedselbonnen, 1 op de 4 kinderen..!
Ja onze wapenindustrie is toch best behoorlijk, dus ergens heeft het wel een voordeel.
Hey ik sta aan jou kant.
Maar Amerika is machtig, grote vrienden wil je te vriend houden.
Europa steunt Amerika omdat het haar sterkste handelspartner is, bovendien hebben ze een sterke samenwerking op politiek vlak.

Amerika deed in de Vietnamoorlog aan containment politics.
Dat wil zeggen dat elk communistisch land de kop ingedrukt moest worden. Ze hadden een belief in een domino theory wat inhoud dat, als 1 land communistisc wordt (Vietnam) dan worden andere dat ook, Cambodja etc. ook communistisch.

In WW2 probeerde de US te voorkomen dat Nazi-Duitsland heel Europa in haar macht kreeg. Na WW2 veramerikaniseerde heel Europa step by step.. Dit heeft de economische samenwerking tussen US en EU ontzettend hard doen groeien en de Amerikaanse belangen zijn de Europese geworden.

Pas als de Europese belangen, die nu nog zeer sterk zijn met de VS, juist op economisch gebied, werkelijk tegengesteld komen te liggen, dan pas zal Europa zich onafhankelijker opstellen.

Amerika probeert de hele wereld te "bevrijden" met hun imperialisme.
De belangrijkste kenmerken van Amerika schijnen vrijheid en gelijkheid te zijn, maar het is onlogisch omdat met oorlog te doen. Nederland huppelt er lekker achteraan want het weet niet beter
Amerika heeft geboortebeperking nodig.
userIcon
Die zijn ze toch al jaren aan het voorbereiden?
userIcon
Dus volgens Krugman moet Amerika het land vol zetten met hogesnelheidstreinen, overstappen naar 100% groene energie, een spaceport bouwen naar de Maan etc. Je kan wel betere dingen doen dan een oorlog beginnen met 30 biljoen.

quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:54 schreef Prenzlauer het volgende:
en hoe wordt Amerika rijker van oorlog dan?
Geld impuls in de economie.
userIcon
Mijn geld zet ik in op Iran.
eind 2012 met een beetje pech/geluk*

(*doorhalen wat niet van toepassing is)
userIcon
War on terror brengt momenteel niets op dus moeten ze wat anders bedenken
userIcon
ons hele monetaire systeem is gedoemd te mislukken. zonder schuld bestaat geld niet eens !!

de hoeveelheid geld zal steeds sneller moeten toenemen om de schuldenberg te financieren. zodoende gaan we van crisis naar crisis .

oorlogen worden uitgelokt door de mensen die daar baat bij hebben, de moneymakers
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 17:21 schreef Achtmet het volgende:
[..]


Nee, het heeft met het behoud van de Westerse cilvilisatie te maken.
De toekomst van onze nabestaanden, je zoons, en vooral, je dochters.
Hè gadverdamme, wat moet jij een angstig leven leiden zeg! Volgens mij staan de moslims bij jou al naast je bed
userIcon
Herinvoering van de kruistochten dan maar.
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 19:22 schreef Itachi- het volgende:
[..]
Hey ik sta aan jou kant.
... lang blaat verhaal ...
Nederland weet precies wat het doet, je moet niet vergeten dat we al eeuwen een handels land zijn. Europa, de US, Azie allemaal handelspartners. Dat jij de US niet leuk vind, veranderd daar helemaal niets aan. Als het aan Nederland had gelegen waren we in WO2 neutraal gebleven, dan konden we tenminste aan beide kanten verdienen, net zoals in WO1. Je mag van mij de US als slechtste land zien, maar verdiep je maar eens goed in de geschiedenis van ons landje.

Het is jammer dat sommige niet verder kijken dan hun neus lang is en voornamelijk herhalen wat hen zelf het beste uit komt.

En voor iemand die zo'n hekel heeft aan de US gebruik je wel erg veel Engelse woorden in je betoog.
userIcon
waarom snapt niemand dit artikel? Hij zegt niet dat Amerika oorlog moet gaan voeren, maar dat het economische equivalent van een oorlog nodig is om genoeg geld te lenen om de economie er weer bovenop te helpen.
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 21:35 schreef Tomrrrrrr het volgende:
waarom snapt niemand dit artikel? Hij zegt niet dat Amerika oorlog moet gaan voeren, maar dat het economische equivalent van een oorlog nodig is om genoeg geld te lenen om de economie er weer bovenop te helpen.
Bijna iedereen leest alleen de kop en verdiept zich verder niet in het artikel. Ze willen zichzelf graag laten horen. Weinig discussies gaan hier uberhaupt over inhoud... helaas.
userIcon
roep ik al 2 jaar
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:58 schreef kakner2 het volgende:
Lees ik niet gewoon tussen de regels door dat het land dik failliet is???
Amerika heeft meer schuld dan eigen vermogen, het zal nog wel even duren maar uiteindelijk betekent het niets anders dan dat Amerika het bezit van de rest vd wereld is...
userIcon
Ja, deze man heeft wel gelijk. Want je denkt toch niet dat Amerika ons "bevrijd" heeft om ons een plezier te doen??...puur invloedssfeer kweken. Niets meer en niets minder. Het ergste is nog dat al die Amerikaanse soldaten gesneuveld zijn puur voor geld en macht...maar ja...what else is new.
userIcon
Goed plan... dan laat ik kernbommen van 100.000.000 kiloton op 51 hoofdsteden van amerika droppen.

even kijken of jullie oorlog nog kunnen verklaren...
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 16:03 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]

Wederopbouw kan ook in binnen eigen grenzen worden gehouden. Had Amerika geen oorlog begonnen in Afghanistan maar het gewoon economisch bezet (mocht het echt daar om gaan) dan hadden ze veel meer geld gehad voor de crisis.

Vertrouwen is inderdaad een gegeven, maar ik vind het apart hoe economie in elkaar steekt. De goudstandaard begrijp ik deels maar wat heb je aan een grondstof die vrijwel nergens anders voor gebruikt kan worden?
Je weet wel dat de gouden standaard al lang geleden is afgeschaft?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 18:07 schreef suizebol het volgende:
[..]

Je hebt geen idee hoeveel grondstoffen Amerika wél heeft!
Goud zilver opalen zeezoutvlakten,etc.
Hun goud is al nep. Hun goud is wolfraam
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 19:14 schreef FaxFrank het volgende:
[..]


De wereld kan inderdaad wel 50% minder Amerikanen gebruiken.
Of 50% minder Chinezen....
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 21:29 schreef Funnyx het volgende:
[..]


Nederland weet precies wat het doet, je moet niet vergeten dat we al eeuwen een handels land zijn. Europa, de US, Azie allemaal handelspartners. Dat jij de US niet leuk vind, veranderd daar helemaal niets aan. Als het aan Nederland had gelegen waren we in WO2 neutraal gebleven, dan konden we tenminste aan beide kanten verdienen, net zoals in WO1. Je mag van mij de US als slechtste land zien, maar verdiep je maar eens goed in de geschiedenis van ons landje.

Het is jammer dat sommige niet verder kijken dan hun neus lang is en voornamelijk herhalen wat hen zelf het beste uit komt.

En voor iemand die zo'n hekel heeft aan de US gebruik je wel erg veel Engelse woorden in je betoog.
userIcon
'America heeft wereldoorlog nodig'

Goh dat wist Amerika 10 jaar geleden ook al; 9/11
userIcon
Azië vs. het Westen. Lijkt me wel een spektakel.
quote:
Op woensdag 8 september 2010 @ 11:07 schreef ehqo. het volgende:
Azië vs. het Westen. Lijkt me wel een spektakel.
Mij niet, geen twijfel dat wij uiteindelijk ook hierin betrokken worden en dat bijv. de dienstplicht weer wordt ingevoerd, leuk spektakel...
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 21:29 schreef Funnyx het volgende:
[..]


Nederland weet precies wat het doet, je moet niet vergeten dat we al eeuwen een handels land zijn. Europa, de US, Azie allemaal handelspartners. Dat jij de US niet leuk vind, veranderd daar helemaal niets aan. Als het aan Nederland had gelegen waren we in WO2 neutraal gebleven, dan konden we tenminste aan beide kanten verdienen, net zoals in WO1. Je mag van mij de US als slechtste land zien, maar verdiep je maar eens goed in de geschiedenis van ons landje.

Het is jammer dat sommige niet verder kijken dan hun neus lang is en voornamelijk herhalen wat hen zelf het beste uit komt.

En voor iemand die zo'n hekel heeft aan de US gebruik je wel erg veel Engelse woorden in je betoog.
Ik heb de neiging dat je een nationalist bent

Tuurlijk weet Nederland precies wat het doet. Die is ook zijn zakken aan het vullen. Dat Nederland altijd al een handelsland was hoef je mij niet te vertellen. De slavenhandel en VOC mentaliteit zal ik heus niet vergeten beste man.
En mensen zoals jou die het gelijk op "Amerika haat" gooien heb ik nu wel vaak genoeg gezien. Als je een beetje fatsoenelijk had gelezen dan had je begrepen dat ik kritiek uitte op de Amerikaanse staat.

Tijdens de Eerste wereldoorlog bleef Nederland neutraal om letterlijk buiten schot te blijven. Even ter duidelijkheid, het boeit niet wat Nederland had kunnen doen tijdens WW2 of daarvoor. Feit blijft dat Nederland nu, vandaag de dag alles doet om Amerika tevreden te stellen. Maar who can blame them, Amerika is de wereldmacht en een belangrijke handelspartner. Daar luister je gewoon naar. Zoals Bush zei, "You're either with us or against us" toch?

Oh and excuse me for my English, ik woon toevallig in Engeland. Daarom heet het ook "Engels" en niet "Amerikaans"
Amerikaans engels verkracht gewoon de Engelse taal.
Op zichzelf leuk bedacht:) Ben ik zeker een voorstander van:)

Maar......

Je voelt hem neem ik aan aankomen? Als de USA nog maar de helft van zijn bevolking heeft dan is de last van de staatsschuld twee keer zo groot en is de kans dat ze hem aflossen alleen maar kleiner.

Ik zeg, afbetalen die hap en dan een fikse natuurramp:)


quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat Amerika nodig heeft is een ramp.
Iets wat 50% van al hun bewoners doet inkrimpen.

Maar ja zelfde geldt voor de rest van de wereld.

Lets face it we zijn met z'n allen te weinig bezig echt vernieuwende tech in te zetten en te ontwikkelen en veels te veel met onzin dingen bezig als een consumptie maatschappij.
Buch zag dit 9 jaar geleden al aankomen
vandaar de aanslag op het WTC
50  van 150 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden