Geld maakt gelukkig tot 58.000 euro

Algemeen • Geschreven door ANP op 07-09-2010 @ 03:23 - gepost door static
print 

Geld maakt gelukkig, maar er zit een grens aan dat geluk. Die conclusie trekken Nobelprijswinnaar Daniel Kahneman en econoom Angus Deaton van de Amerikaanse Princeton University in het blad van de Amerikaanse Academie van Wetenschappen.

Met een jaarinkomen van 58.000 euro bereik je het plafond van je geluksgevoel. Als je meer geld verdient, kun je wel tevredener worden, maar gelukkiger word je er niet van.

De onderzoekers verstuurden 450.000 vragenlijsten. De respondenten beoordeelden onder meer hun leven op een schaal van nul tot tien, waarbij nul het slechtst is. Mensen die veel geld verdienen, zijn tevredener over hun leven dan mensen die minder verdienen. Het geluksgevoel steeg ook met het inkomen, tot een plafond van 58.000 euro. "Wij concluderen daaruit dat geld tevredenheid koopt, maar geen geluk", aldus de onderzoekers.

Daniel Kahneman ontving in 2002 de Nobelprijs voor de economie voor 'het integreren van psychologische inzichten in de economische wetenschap'.

Geld maakt gelukkig tot 58.000 euro
Geld maakt gelukkig tot 58.000 euro (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

10765 views / 40 reacties
Reacties op dit bericht
40  van 40 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Nobelprijs voor onderzoek zal dit jaar wel in ontvangst genomen worden door Kahneman!
man Stefan (Redactie Frontpage) 07-09-2010 @ 03:41 fotoboek no homepage
userIcon
Doe mij maar die 58.000 hoor.
Ja, de belasting op een inkomen van meer dan 58000 per jaar zorgt er wel voor dat het 'extra' geluk wel in het niets verdwijnt dus dan zul je wel 'tevreden' moeten zijn met je bijdrage aan de gemeenschap
met de helft p/w zo ik ook genoegen nemen
en dat verdien ik ook wel
maar niemand wenst het mij te geven
userIcon
Is dat Nobelprijs-materiaal? Kom op zeg:
quote:
Mensen die veel geld verdienen, zijn tevredener over hun leven dan mensen die minder verdienen. Het geluksgevoel steeg ook met het inkomen, tot een plafond van 58.000 euro.
Dit gaat over mensen die werken voor hun geld, die dus naarmate het salaris hoger word, ze dus ook meer werkdruk, stress e.d. mee krijgen. Daarom lijkt het alsof er een plafond aan zit, maar als je iemand neemt die iedere maand 100.000 euro krijgt om, zeg maar iets raars, iets te doen wat hij erg leuk vind dan zal dat geluk onevenredig stijgen ten opzichte van iemand die voor zijn 60.000 euro zich kapot moet stressen en nog moet uitkijken ook of er niet iemand op zijn baan uit is en zijn stoelpoten onder hem vandaan wil zagen.

Een kul-onderzoek dus...

Oh, en hoeveel geld was er verbonden aan die Nobelprijs, nou ja, pseudo-Nobelprijs uitgeloofd door de Zweedse rijksbank ter ere van Nobel? 1 miljoen was het toch?

Dat zal hem wel erg ongelukkig hebben gemaakt dan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 03:54 schreef Screwup het volgende:
Ja, de belasting op een inkomen van meer dan 58000 per jaar zorgt er wel voor dat het 'extra' geluk wel in het niets verdwijnt dus dan zul je wel 'tevreden' moeten zijn met je bijdrage aan de gemeenschap
Dat gaat voornamelijk in NL op waar we de hoogste belastingen ter wereld hebben

In Zwitserland hebben ze een heel stuk gunstigere belastingtarieven bijvoorbeeld
userIcon
Nobelprijs fuck Nobel.
Rijk geworden met zijn 'geweldige' uitvindingen die miljoenen mensen het leven hebben gekost in oorlogen. En vervolgens met het verdiende geld elke jaar 'Nobel'prijzen laten uitreiken.
Het is niet belangrijk wie de prijs ontvangt, maar juist van wie je de prijs ontvangt. In dit geval vind ik de Nobelprijs waardeloos.
userIcon
Kan mij er wel wat bij voorstellen.

In Singapore alleen al heb ik kennisen die straat arm zijn, en kenissen die varieeren van "zeer hoog inkomen" tot "schandalig rijk".

Vaak heb ik medelijden met de 2e groep.
Veel leden van de rijke groep hebben een verschrikkelijk gefrustreerd leven.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 04:06 schreef AgitoM het volgende:
Veel leden van de rijke groep hebben een verschrikkelijk gefrustreerd leven.
Lol, noobs.
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 03:55 schreef Corradini het volgende:
Is dat Nobelprijs-materiaal? Kom op zeg:

[..]


Dit gaat over mensen die werken voor hun geld, die dus naarmate het salaris hoger word, ze dus ook meer werkdruk, stress e.d. mee krijgen. Daarom lijkt het alsof er een plafond aan zit, maar als je iemand neemt die iedere maand 100.000 euro krijgt om, zeg maar iets raars, iets te doen wat hij erg leuk vind dan zal dat geluk onevenredig stijgen ten opzichte van iemand die voor zijn 60.000 euro zich kapot moet stressen en nog moet uitkijken ook of er niet iemand op zijn baan uit is en zijn stoelpoten onder hem vandaan wil zagen.

Een kul-onderzoek dus...

Oh, en hoeveel geld was er verbonden aan die Nobelprijs, nou ja, pseudo-Nobelprijs uitgeloofd door de Zweedse rijksbank ter ere van Nobel? 1 miljoen was het toch?

Dat zal hem wel erg ongelukkig hebben gemaakt dan.
Toch mooi dat jij alle controle variabelen en de rest van de ins en outs van het onderzoek kan afleiden aan de hand van 3 zinnen uit een bericht wat geschreven is voor een algemeen publiek.
userIcon
Bruto of netto ?
Hmm..
Ik zou eerst die 58.000 willen hebben, en dan een paar miljoen. Eens kijken of ik er echt niet gelukkiger van word..
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 04:16 schreef DerAppie het volgende:
[..]


Toch mooi dat jij alle controle variabelen en de rest van de ins en outs van het onderzoek kan afleiden aan de hand van 3 zinnen uit een bericht wat geschreven is voor een algemeen publiek.
Geef maar aan dan, ik neem aan dat jij het wel gelezen had en tot een andere conclusie komt? Op basis van?
userIcon
Wat verdienen die onderzoekers dan?
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 03:57 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]


Dat gaat voornamelijk in NL op waar we de hoogste belastingen ter wereld hebben

In Zwitserland hebben ze een heel stuk gunstigere belastingtarieven bijvoorbeeld
Waarom zegt niemand mij dat eerder?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 06:47 schreef Denni het volgende:
[..]

Waarom zegt niemand mij dat eerder?
http://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 04:51 schreef Corradini het volgende:
[..]

Geef maar aan dan, ik neem aan dat jij het wel gelezen had en tot een andere conclusie komt? Op basis van?
OP BASIS VAN HET NIEUWSBERICHT!

Je weet het nu allemaal al beter, zonder ook maar een regel van het onderzoek gelezen te hebben. Je mag je mening houden en er over los op filosoferen, maar de stelling 'kul-onderzoek' kan jij helemaal niet verdedigen.

En ik hoef het niet te verdedigen, want ik heb nog geen inhoudelijke uitspraak gedaan, capiche?
userIcon
ik zou dus nog 300 euro gelukkiger kunnen..
userIcon
brutto of netto?, dat scheelt nog al een jas
userIcon
En nu zegt de gemiddelde Fok!ker natuurlijk: "Zo weinig? Daar kom ik mijn bed niet voor uit!"
userIcon
nee de magische grens is 2 miljoen.
Kan je rijkelijke leven van de rente. En je 2 mlj blijft in takt.

58.000 is flauwe kul
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 07:44 schreef revizo het volgende:
brutto of netto?, dat scheelt nog al een jas
Ik denk netto dus dan moet je 120900 bruto verdienen..... Bijna de Balkenende norm...zo wat zou die JP gelukkig zijn geweest.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 07:52 schreef Lambiekje het volgende:
nee de magische grens is 2 miljoen.
Kan je rijkelijke leven van de rente. En je 2 mlj blijft in takt.

58.000 is flauwe kul
Ik geloof niet in magische grenzen...
userIcon
Als het per gezin was zouden wij dus al op het toppunt van geluk zitten .
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 08:24 schreef MaLo het volgende:
Als het per gezin was zouden wij dus al op het toppunt van geluk zitten .
Ja duh, modaal is 32500.
Dan ben ik dus blijkbaar al bijna volmaakt gelukkig
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 03:55 schreef Corradini het volgende:
Is dat Nobelprijs-materiaal? Kom op zeg:

[..]


Dit gaat over mensen die werken voor hun geld, die dus naarmate het salaris hoger word, ze dus ook meer werkdruk, stress e.d. mee krijgen. Daarom lijkt het alsof er een plafond aan zit, maar als je iemand neemt die iedere maand 100.000 euro krijgt om, zeg maar iets raars, iets te doen wat hij erg leuk vind dan zal dat geluk onevenredig stijgen ten opzichte van iemand die voor zijn 60.000 euro zich kapot moet stressen en nog moet uitkijken ook of er niet iemand op zijn baan uit is en zijn stoelpoten onder hem vandaan wil zagen.

Een kul-onderzoek dus...

Oh, en hoeveel geld was er verbonden aan die Nobelprijs, nou ja, pseudo-Nobelprijs uitgeloofd door de Zweedse rijksbank ter ere van Nobel? 1 miljoen was het toch?

Dat zal hem wel erg ongelukkig hebben gemaakt dan.
Kritiek baseren op een piepkleine samenvatting op een hapklare internetsite. Misschien het volledige onderzoek eens inkijken
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 04:01 schreef Acedia het volgende:
Nobelprijs fuck Nobel.
Rijk geworden met zijn 'geweldige' uitvindingen die miljoenen mensen het leven hebben gekost in oorlogen. En vervolgens met het verdiende geld elke jaar 'Nobel'prijzen laten uitreiken.
Het is niet belangrijk wie de prijs ontvangt, maar juist van wie je de prijs ontvangt. In dit geval vind ik de Nobelprijs waardeloos.
Alfred Nobel had de impact van zijn uitvinding niet verwacht, en schrok toen hij hoorde en las dat men grote plannen had met dynamiet voor oorlogen.

Omdat hij dit een vreselijke gedachte vond, heeft hij al het geld geschonken aan dit Nobelfonds.

Vind ik nog vrij Nobel van em.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 03:25 schreef Nober het volgende:
Nobelprijs voor onderzoek zal dit jaar wel in ontvangst genomen worden door Kahneman!
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 03:55 schreef Corradini het volgende:
Is dat Nobelprijs-materiaal? Kom op zeg:

[..]


Dit gaat over mensen die werken voor hun geld, die dus naarmate het salaris hoger word, ze dus ook meer werkdruk, stress e.d. mee krijgen. Daarom lijkt het alsof er een plafond aan zit, maar als je iemand neemt die iedere maand 100.000 euro krijgt om, zeg maar iets raars, iets te doen wat hij erg leuk vind dan zal dat geluk onevenredig stijgen ten opzichte van iemand die voor zijn 60.000 euro zich kapot moet stressen en nog moet uitkijken ook of er niet iemand op zijn baan uit is en zijn stoelpoten onder hem vandaan wil zagen.

Een kul-onderzoek dus...

Oh, en hoeveel geld was er verbonden aan die Nobelprijs, nou ja, pseudo-Nobelprijs uitgeloofd door de Zweedse rijksbank ter ere van Nobel? 1 miljoen was het toch?

Dat zal hem wel erg ongelukkig hebben gemaakt dan.
Trouwens, er staat nergens dat Kahneman de Nobelprijs voor deze studie wint.

Hij won hem al een paar jaar geleden voor de Prospect theorie.
58000 euro = US$73000. Daar kan je in de VS inderdaad 'gelukkig' van leven. Neem nog even een duik in je zwembad!

In NL is dat net genoeg om de hypotheek van je in 2010 opgeleverde 5m brede middenwoning met 40m2 achtertuin te betalen. (Voortuin heb je niet, je voordeur grenst aan de stoep).

In NL ligt de geluk grens op de rand van het 52% inkomstenbelasting tarief, daarboven werk je immers voornamelijk voor de staat. Rete frustrerend.
even mijn lijstje van nutteloze onzin onderzoeken die nergens op slaan bijwerken
Onderzoek was sowieso amerikaans, dus het was 58000 dollar, een dikke 45.000 euro. Daarnaast is de belastingdruk in de VS niet te vergelijken met deze in nederland, een amerikaan houdt van 58 mille een stuk meer over dan een nederlander aan 45000 euro. Kan me niet voorstellen dat mensen met 45000 euro bruto helemaal gelukkig zijn....
Het gaat erom dat teveel lastig is, omdat je teveel zorgen krijgt.
Het bedrag is minder relevant.
Kijk: er zijn zelfs filmsterren die een eiland kopen. Dan ben je wel heel erg dom.
Het eiland ligt er, het beheer wordt al gedaan, je kunt er op vakantie en als het moet alleen zijn.
Zo gauw je het koopt heb je de zorgen ervan.
Dommer kan haast niet.
Zo is het met alles,
Maar ja...onze verslaving is belangrijker he.

Kijk eens naar sommige rijken: ze bezitten geen Ferrari, maar rijden er wel dagelijks in (Kroymans?) Ze willen dat bezit niet. Lesje geleerd?
quote:

Hij won hem al een paar jaar geleden voor de Prospect theorie.
Heb hem even bekeken,want idd al eens iets over gehoord.
Neem het maar niet te serieus, want hij ontbeert de boeddhistische kennis omtrent de geest, en dan kom je psychologisch altijd tekort.
Geef hem wat tijd.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 03:55 schreef Corradini het volgende:
Is dat Nobelprijs-materiaal? Kom op zeg:

[..]


Dit gaat over mensen die werken voor hun geld, die dus naarmate het salaris hoger word, ze dus ook meer werkdruk, stress e.d. mee krijgen. Daarom lijkt het alsof er een plafond aan zit, maar als je iemand neemt die iedere maand 100.000 euro krijgt om, zeg maar iets raars, iets te doen wat hij erg leuk vind dan zal dat geluk onevenredig stijgen ten opzichte van iemand die voor zijn 60.000 euro zich kapot moet stressen en nog moet uitkijken ook of er niet iemand op zijn baan uit is en zijn stoelpoten onder hem vandaan wil zagen.

Een kul-onderzoek dus...

Oh, en hoeveel geld was er verbonden aan die Nobelprijs, nou ja, pseudo-Nobelprijs uitgeloofd door de Zweedse rijksbank ter ere van Nobel? 1 miljoen was het toch?

Dat zal hem wel erg ongelukkig hebben gemaakt dan.
Je maakt jezelf belachelijk.
Nieuwe balkenende-norm?
userIcon
Leuk hè, zzzijvertjes
Vergelijk het eens met modaal ¤ 58.000,= vs ¤ 32.500,= nog leuker leg het eens naast het NETTO gemiddelde inkomen per gezin dat is n.l.: ¤ 3.500,=.
Ook leuk om ons BNP (600 milj.) eens te delen door 16,5milj inwoners (¤ ~36.000,=).
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 04:01 schreef Acedia het volgende:
Nobelprijs fuck Nobel.
Rijk geworden met zijn 'geweldige' uitvindingen die miljoenen mensen het leven hebben gekost in oorlogen. En vervolgens met het verdiende geld elke jaar 'Nobel'prijzen laten uitreiken.
Het is niet belangrijk wie de prijs ontvangt, maar juist van wie je de prijs ontvangt. In dit geval vind ik de Nobelprijs waardeloos.
Weet je wel waar je het over hebt man?
Nobel heeft dynamiet uitgevonden.
Een stabiele springstof die het mogelijk maakte om veel veiliger en goedkoper te werken met explosieven in bijvoorbeeld de mijnbouw.
Jij bent denk ik in de war met bijv cordiet.

[ Bericht gewijzigd door Vengerr op dinsdag 7 september 2010 @ 13:02 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 09:07 schreef jbo het volgende:
[..]
[..]


Trouwens, er staat nergens dat Kahneman de Nobelprijs voor deze studie wint.

Hij won hem al een paar jaar geleden voor de Prospect theorie.
Precies, samen met een ander won hij toen, toen was er ook een geldprijs hoor van 1 miljoen. Wat gaf jou het idee dat ik het over de aankomende uitrijking had?

quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 10:40 schreef Ad_rem het volgende:
[..]


Je maakt jezelf belachelijk.
Nee, die eer is voor jou, met deze uitspraak maak je jezelf belachelijk.
40  van 40 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden