C&A ontkent produceren in foute Indiase fabrieken

Nederland • Geschreven door Novum op 06-09-2010 @ 20:37
print 

C&A ontkent dat sommige collecties van het warenhuis door Indiase textielfabrikanten worden gemaakt die vrouwen en meisjes uitbuiten. Dit schreef de Volkskrant afgelopen vrijdag. Volgens de directie van C&A zijn de beschuldigingen 'absoluut niet waar'.

De Volkskrant schreef dat de ongeveer negenduizend arbeidsters in de fabriek in de deelstaat Tamilnadu min of meer opgesloten zitten op het fabrieksterrein, geen contract hebben en niet al hun geld direct krijgen. Naast C&A zou ook H&M collecties verkopen die in de fabriek KPR Mills gemaakt worden.

C&A liet direct na de publicatie weten de banden met het bedrijf zo snel mogelijk te verbreken. De kledingwinkel beweerde niet op de hoogte te zijn dat er met KPR Mills contact was. Maandag laat C&A weten dat er er geen contractuele overeenkomst is met KPR Mills, net zomin als met Quantum Knits, een andere fabrikant.


Bron: Novum


Lees ook:

» 03/09 'Textielarbeidsters uitgebuit voor C&A en H&M'41
» 21:08 Verdacht pakketje in Almelo gevonden24
» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak30
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'9


delen | eKudos nujij

5103 views / 29 reacties
Reacties op dit bericht
29  van 29 reacties op deze pagina. Pagina  1
Tja wie wil er nou in verband worden gebracht met kinder arbeid he.
userIcon
Ach, als het maar goedkoop is. Daar gaat het toch om. VOC mentaliteit weet je.
userIcon
IS TOCH VOORDELIGER
userIcon
Who cares?
Het is me nu wel duidelijker hoe de H&M spijkerbroeken voor 10 euro kan verkopen met winst.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 20:45 schreef Tomboo het volgende:
Who cares?
Het is me nu wel duidelijker hoe de H&M spijkerbroeken voor 10 euro kan verkopen met winst.
Wat een beredenering...

Plak d'r een label "Levi" op, verkoop ze voor 100 euro per stuk, en ze zijn opeens niet meer gemaakt in India?
userIcon
Onze eigen economie gaat langzaam naar de klote zó, maar die van India schiet omhoog.
we zouden eigenlijk een import verbod moeten instellen op dit soort praktijken, of dat bestaat al neem ik aan.. (nooit goed in verdiept)
userIcon
Top Quote 500 was het toch ongeveer? Met zo'n afzet zou me dit dus niks verbazen .
userIcon
Ik stuur mijn kinderen altijd in de zomervakantie naar India
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 20:51 schreef Xebber het volgende:
[..]

Wat een beredenering...

Plak d'r een label "Levi" op, verkoop ze voor 100 euro per stuk, en ze zijn opeens niet meer gemaakt in India?
Net als Nike's die door kinderhandjes in elkaar gelijmd worden..
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 21:06 schreef Crump het volgende:
Onze eigen economie gaat langzaam naar de klote zó, maar die van India schiet omhoog.
we zouden eigenlijk een import verbod moeten instellen op dit soort praktijken, of dat bestaat al neem ik aan.. (nooit goed in verdiept)
Zoiets is er ook wel, je moet het alleen eerst aantonen..
userIcon
ALLE fabrieken daar weg halen en dan...............

DAN gaat de Indiase economie daar kapot, dus niet zo zeuren op C&A.
userIcon
die mensen daar hebben doorgaans absoluut geen werk, bedrijven als C&A en H&M zorgen voor enigzins wat werkgelegenheid daar, wat is daar mis mee? je kan beter op deze manier ontwikkelingshulp bieden, dan bakken met geld daarheen sturen...het zijn ontwikkelingslanden, en zich bezig houden met ARBO wetten zit er nu gewoon nog niet in, kost klauwen met geld...laten ze maar eerst welvaart creeeren, de rest komt vanzelf wel, mensenrechten organisaties zijn soms totaal het spoor kwijt van de realiteit.
userIcon
C&A, V&D, Hema maar ook Gaastra, Lonsdale, Fjall Raven etc etc etc komt voor een groot deel uit Vientiane, Laos waar meisjes vanaf zo'n 13 jaar 7 dagen 12 uur per dag moeten werken voor omgerekend 60 Euro per maand. Ik kan het weten want ben daar regelmatig en koop dat 'dure' spul voor minder dan 5 Euro per stuk. Het is niet alleen India maar ook China en vrijwel heel Zuid Oost Azie dan weet je dus wat je koopt, het is allemaal 'fake klasse'.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 21:10 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Top Quote 500 was het toch ongeveer? Met zo'n afzet zou me dit dus niks verbazen .
De Fam. Brenninkmeijer doet het inderdaad leuk
man harry64 (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 22:55 fotoboek no homepage
userIcon
Ik las CDA... ( )
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 22:55 schreef harry64 het volgende:
Ik las CDA... ( )
Tijd voor een leesbril dan!!!!
userIcon
Niet hypocriet doen C&A ; ja ze wisten al dat er kinderen voor die arbeid worden gebruikt, mja zo komt er tenminste wat geld om hun arme gezinnen te onderhouden.

Altijd dat halfsoft hippie gedoe
userIcon
Nee...

Ze zouden toegeven dat het wel waar is!

Bad PR people!
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 21:59 schreef zeon het volgende:
die mensen daar hebben doorgaans absoluut geen werk, bedrijven als C&A en H&M zorgen voor enigzins wat werkgelegenheid daar, wat is daar mis mee? je kan beter op deze manier ontwikkelingshulp bieden, dan bakken met geld daarheen sturen...het zijn ontwikkelingslanden, en zich bezig houden met ARBO wetten zit er nu gewoon nog niet in, kost klauwen met geld...laten ze maar eerst welvaart creeeren, de rest komt vanzelf wel, mensenrechten organisaties zijn soms totaal het spoor kwijt van de realiteit.
Dus uitbuiten maar!!
Inclusief de kinderen...
Er isgeen haan die er naar kraait!!

En degene die dat wel doen zijn volgens jou het spoor bijster...

Jaja..

Volgens mij ben jij het spoor bijster en mag jij voor 60 euro in de maand je werk gaan doen wat je nu doet..

En dan nergens aankloppen dat je niet rond komt he

want hey,

We don't give a fuck...

Je kan iig je cheap ass kleding blijven kopen..

Oh nee, toch niet..
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 21:59 schreef zeon het volgende:
die mensen daar hebben doorgaans absoluut geen werk, bedrijven als C&A en H&M zorgen voor enigzins wat werkgelegenheid daar, wat is daar mis mee? je kan beter op deze manier ontwikkelingshulp bieden, dan bakken met geld daarheen sturen...het zijn ontwikkelingslanden, en zich bezig houden met ARBO wetten zit er nu gewoon nog niet in, kost klauwen met geld...laten ze maar eerst welvaart creeeren, de rest komt vanzelf wel, mensenrechten organisaties zijn soms totaal het spoor kwijt van de realiteit.
Oh, zo zit dat...omdat het arme mensen zijn heb je een vrijbrief om ze uit te buiten.
userIcon
C&A liet direct na de publicatie weten de banden met het bedrijf zo snel mogelijk te verbreken. De kledingwinkel beweerde niet op de hoogte te zijn dat er met KPR Mills contact was.

Klopt niet echt met de titel?
Via via is het waarschijnlijk gewoon daar gemaakt dus.
Kan je wel een bedrijfje tussen gooien.
Moeilijk...doen ze het niet daar doen ze het wel in afrika ofzo.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 22:00 schreef DiederickJanvanVleuten het volgende:
C&A, V&D, Hema maar ook Gaastra, Lonsdale, Fjall Raven etc etc etc komt voor een groot deel uit Vientiane, Laos waar meisjes vanaf zo'n 13 jaar 7 dagen 12 uur per dag moeten werken voor omgerekend 60 Euro per maand. Ik kan het weten want ben daar regelmatig en koop dat 'dure' spul voor minder dan 5 Euro per stuk. Het is niet alleen India maar ook China en vrijwel heel Zuid Oost Azie dan weet je dus wat je koopt, het is allemaal 'fake klasse'.
Tja, er zijn eigenlijk ook nog maar weinig alternatieven voorradig. 80% van alle kleding komt uit Azie
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 22:00 schreef DiederickJanvanVleuten het volgende:
C&A, V&D, Hema maar ook Gaastra, Lonsdale, Fjall Raven etc etc etc komt voor een groot deel uit Vientiane, Laos waar meisjes vanaf zo'n 13 jaar 7 dagen 12 uur per dag moeten werken voor omgerekend 60 Euro per maand. Ik kan het weten want ben daar regelmatig en koop dat 'dure' spul voor minder dan 5 Euro per stuk. Het is niet alleen India maar ook China en vrijwel heel Zuid Oost Azie dan weet je dus wat je koopt, het is allemaal 'fake klasse'.
jah en het hele verotte van het geheel is, als je ze laat stoppen met werken heeft de familie geen inkomen meer...
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 21:59 schreef zeon het volgende:
die mensen daar hebben doorgaans absoluut geen werk, bedrijven als C&A en H&M zorgen voor enigzins wat werkgelegenheid daar, wat is daar mis mee? je kan beter op deze manier ontwikkelingshulp bieden, dan bakken met geld daarheen sturen...het zijn ontwikkelingslanden, en zich bezig houden met ARBO wetten zit er nu gewoon nog niet in, kost klauwen met geld...laten ze maar eerst welvaart creeeren, de rest komt vanzelf wel, mensenrechten organisaties zijn soms totaal het spoor kwijt van de realiteit.
Eindelijk iemand die snapt hoe het werkt en dan komen daar 2 geitenwollen sokken om de hoek zoals Sonique en TCW die dan weer zeggen foei C&A dat je die kinderen ipv op de vuilnisbelt naar iets eetbaars laat zoeken werk geef en naar hun standaard redelijk betaalt waardoor het hele gezin kan eten ipv verhongeren.
Je moet niet altijd 3e wereldlanden naar onze maatstaven willen optrekken, dat kan gewoon niet, nu wordt iedereen er beter van, de mensen daar hebben te eten, C&A heeft zijn winst en wij kunnen goedkope kleding kopen....win/win situatie, niets uitbuiting, of gaan jullie braverikken Sonique en TCW die mensen te eten geven als C&A onder druk van jullie de werkzaamheden gaan verplaatsen ?

IK zeg ; GOED ZO C&A, niets om je voor te schamen !!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 03:42 schreef MantaGSi het volgende:
C&A liet direct na de publicatie weten de banden met het bedrijf zo snel mogelijk te verbreken. De kledingwinkel beweerde niet op de hoogte te zijn dat er met KPR Mills contact was.

Klopt niet echt met de titel?
Via via is het waarschijnlijk gewoon daar gemaakt dus.
Kan je wel een bedrijfje tussen gooien.
Moeilijk...doen ze het niet daar doen ze het wel in afrika ofzo.
Goed zo Sonique en TCW jullie en vrienden zijn verantwoordelijk voor het verhongeren van kleine kinderen in India, hoop dat je nu nog goed slaapt met dit op je geweten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 09:29 schreef viking1 het volgende:
[..]


Goed zo Sonique en TCW jullie en vrienden zijn verantwoordelijk voor het verhongeren van kleine kinderen in India, hoop dat je nu nog goed slaapt met dit op je geweten.
Dramaqueen...geef ze een eerlijk inkomen, is dat nou zo moeilijk?
29  van 29 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 03/09 'Textielarbeidsters uitgebuit voor C&A en H&M'41
» 21:08 Verdacht pakketje in Almelo gevonden24
» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak30
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'9


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden