Wilders: nog twee dissidenten over

Politiek • Geschreven door ANP op 06-09-2010 @ 17:57 - gepost door bennootje
print 

PVV-leider Geert Wilders heeft kennisgenomen van het vertrek van Ab Klink. Hij wijst er op dat er nog twee 'dissidenten' over zijn in de CDA-fractie.

"Ik neem kennis van vertrek Klink. Zijn nog twee dissidenten over. We zullen bezien waar dit toe leidt", aldus Wilders in een sms aan het ANP.

Wilders: nog twee dissidenten over
Wilders: nog twee dissidenten over (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 11:05 SP weer bijna op niveau VVD in peiling51
» 11/02 GL congres tegen uitbreiding Kunduz9
» 11/02 Kunduz weer centraal op GroenLinks-congres2
» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31


delen | eKudos nujij

11551 views / 291 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 291 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Leuk die zelfde stropdassen. Twee halen één betalen?
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:58 schreef TUFKAL het volgende:
Leuk die zelfde stropdassen. Twee halen één betalen?
ook dezelfde kapper toch!
userIcon
Zo sprak de dissident.....
userIcon
Dat kan gekker Geert, gooi die beschaving overboord en trap Klink nog even een paar keer goed na. Je verliest volgelingen wanneer je het zo diplomatiek aanpakt.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:00 schreef pfaffke het volgende:
Zo sprak de dissident.....
Ja idd

De dissident van de VVD

Prachtig
userIcon
Nacht van de lange messen the sequel.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:02 schreef Disavowed het volgende:
Nacht van de lange messen the sequel.
Zoiets?

Nou CDA, jullie horen het. Nog 2 desidenten laten oprotten en dan kan het CDA nog even aan de macht proeven.
Waarom zijn kamerleden die niet met een coalitie eens zijn tegenwoordig dissidenten. Omdat ze hun mening uiten?
Joepie we krijgen weer 300+ posts waar de Wilders aanhangers iedereen die het niet met hun eens is uitmaakt voor (extreem) links en visa versa....
Zorg er nou maar eens voor dat je kunt REGEREN Wilders.

Mensen die geen regeringsverantwoordelijkheid kunnen nemen moeten ook geen macht krijgen.

Iemand macht geven zonder dat deze verantwoordelijkheid af hoeft te leggen - het slechtste idee wat Den Haag ooit verzonnen heeft.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:01 schreef Atheist. het volgende:
Wedden dat Wilders na de grote schoonmaak bij het CDA toch weer wil gaan praten?

En dan durft geen CDA'er zijn moel nog open te maken.

En zo hoort het ook.
Jammer dat Klink weg is. Hopelijk zorgt dit er niet voor dat de gesprekken voort gezet worden. Het land is al genoeg naar de klote en we hebben snel een stabiele regering nodig.
man mouthman (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 18:05 fotoboek homepage
userIcon
Man, waar bemoei je je mee? Je hebt zelf ook een dissident in je partij. Ga lekker je verjaardag vieren.......Misschien mag je het volgende rondje weer meepraten...
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:03 schreef Aquatic het volgende:
Want kamerleden die niet met een coalitie eens zijn, zijn tegenwoordig dissidenten. Omdat ze hun mening uiten?


Befehl ist Befehl.

Der Führer hast gesprochen

Ja ja ja, Godwin, you numbnuts.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:03 schreef Aquatic het volgende:
Waarom zijn kamerleden die niet met een coalitie eens zijn tegenwoordig dissidenten. Omdat ze hun mening uiten?
Wilders houdt niet van mensen met principes en mensen die zelf kunnen denken.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:03 schreef BasOne het volgende:
[..]

Zoiets?

[afbeelding]
Ja, in combinatie met politiek gekrakeel.
Wilders is een strategisch wonder.
De formatie afblazen, 34 zetels in de peilingen, en de dissidenten die één voor één uit de weg geruimd worden.

wow
userIcon
Het is toch schandalig, hoe hij deze situatie persoonlijk maakt. Met andere woorden, ik heb invloed op vertrek van vertrek Ab Klink.

en nog bijna 2 miljoen kiezers, achter deze clown.
userIcon
Go Wilders....
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:03 schreef Aquatic het volgende:
Waarom zijn kamerleden die niet met een coalitie eens zijn tegenwoordig dissidenten. Omdat ze hun mening uiten?
Omdat hun mening niet overeen komt met die van het partijkader en daardoor de deelname aan de beoogde regering in gevaar brengen. Die dissidenten moeten natuurlijk niet denken dat ze op persoonlijke titel daar zitten, ze hebben maar mee te stemmen met wat het politbureau bepaalt, en anders worden ze wel gezuiverd.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:06 schreef 2030rd het volgende:
Wilders is een strategisch wonder.
De formatie afblazen, 34 zetels in de peilingen, en de dissidenten die één voor één uit de weg geruimd worden.

wow
Vandaar mijn opmerking.
man mouthman (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 18:07 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:01 schreef Atheist. het volgende:
Wedden dat Wilders na de grote schoonmaak bij het CDA toch weer wil gaan praten?

En dan durft geen CDA'er zijn moel nog open te maken.

En zo hoort het ook.
Ja natuurlijk, dat is precies waarom de CDA dat doet....het CDA wil kost wat kost meeregeren.
userIcon
als Wilders ze nu aanmoedigde om op te stappen, maar wel hun zetel te houden zou hij nog enigszins geloofwaardig zijn
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:06 schreef 2030rd het volgende:
Wilders is een strategisch wonder.
De formatie afblazen, 34 zetels in de peilingen, en de dissidenten die één voor één uit de weg geruimd worden.

wow






userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:06 schreef 2030rd het volgende:
Haai lekker ding
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:06 schreef ArfArf het volgende:
Go Wilders....


Ik krijg nog een pilsje van je etter
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:58 schreef TUFKAL het volgende:
Leuk die zelfde stropdassen. Twee halen één betalen?
Maar wel twee declareren . . .
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:03 schreef Aquatic het volgende:
Waarom zijn kamerleden die niet met een coalitie eens zijn tegenwoordig dissidenten. Omdat ze hun mening uiten?
Als je tegen de ruime meerderheid van je fractie ingaat dan ben je een dissident. Geeft niet, ook dissidenten hebben we nodig. Maar dat is nu eenmaal de geldende term voor die mensen.

Let wel dat we in Nederland (en zeker binnen het CDA) amper mensen hebben die op persoonlijke titel worden gekozen. Het is de partij die een lijst samenstelt en normaliter worden de zetels verdeeld op basis van de plaats op de verkiezingslijst van die partij.

Stel jij stond bij het CDA op de 21e plek, dan krijg je een zetel. Stond je toevallig op plaats 26 dan mag je op de publieke tribune plaatsnemen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:11 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Maar wel twee declareren . . .
SPIEEEEKER
Long time no see
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:13 schreef Carliano het volgende:
[..]

Als je tegen de ruime meerderheid van je fractie ingaat dan ben je een dissident. Geeft niet, ook dissidenten hebben we nodig. Maar dat is nu eenmaal de geldende term voor die mensen.

Let wel dat we in Nederland (en zeker binnen het CDA) amper mensen hebben die op persoonlijke titel worden gekozen. Het is de partij die een lijst samenstelt en normaliter worden de zetels verdeeld op basis van de plaats op de verkiezingslijst van die partij.

Stel jij stond bij het CDA op de 21e plek, dan krijg je een zetel. Stond je toevallig op plaats 26 dan mag je op de publieke tribune plaatsnemen.
Daarbij heeft de PvdB 2 zetels en beide fractie voorzitters zijn op persoonlijke titel gekozen
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:06 schreef 2030rd het volgende:
Wilders is een strategisch wonder.
De formatie afblazen, 34 zetels in de peilingen, en de dissidenten die één voor één uit de weg geruimd worden.

wow
Daar zeg je inderdaad wat. Voor de rest is het me een raadsel wat die rechtse heethoofden onderling bekokstoven.
userIcon
Daar verliest het CDA wel een zwaargewicht mee hoor.. Ab Klink werd toch ook genoemd als een mogelijke opvolger van Balkenende?

CDA loopt wel erg veel schade op zo..
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:06 schreef 2030rd het volgende:
Wilders is een strategisch wonder.
De formatie afblazen, 34 zetels in de peilingen, en de dissidenten die één voor één uit de weg geruimd worden.

wow
En? Ook al hebben ze 40 zetels dan zit buiten de VVD geen enkele partij er echt op te wachten om met hem samen te werken.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:15 schreef BasOne het volgende:
[..]

SPIEEEEKER
Long time no see
Hoi Bas
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:16 schreef Kremers het volgende:
Daar verliest het CDA wel een zwaargewicht mee hoor.. Ab Klink werd toch ook genoemd als een mogelijke opvolger van Balkenende?

CDA loopt wel erg veel schade op zo..

quote:
Ab Klink werd in mei 2009 bij een verkiezing georganiseerd door de Nieuwe Revu uitgeroepen tot de "Irritantste Nederlander 2009", met een ruime voorsprong op de nummer twee, Geert Wilders.

Ik wist het ook niet hoor. Het lijkt er toch op dat hij wel vaker de wind tegen heeft gehad.
one down, two to go!
Zou toch ontzettend gaaf zijn als Cohen weer buitenspel gezet zou worden.
Het lijkt me nog onwaarschijnlijk dat ze toch nog verder gaan met een rechts kabinet. Er zitten er nog 2 in het CDA.
userIcon
Tering laat die gast eens oprotten. Word echt zo moe van Wilders
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:10 schreef BasOne het volgende:
[..]




Ik krijg nog een pilsje van je etter
Ik ben de kwaadste niet, maar ik heb alleen een sixpack.
Kun je even vooruit, Proost!

userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:03 schreef Aquatic het volgende:
Waarom zijn kamerleden die niet met een coalitie eens zijn tegenwoordig dissidenten. Omdat ze hun mening uiten?
Op Joop.nl noemen ze hem ook zo hoor
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]


En? Ook al hebben ze 40 zetels dan zit buiten de VVD geen enkele partij er echt op te wachten om met hem samen te werken.
Andere partijen hebben geen keus. Dat is nou eenmaal het mooie van democratie.
userIcon
Ik denk dat de boodschap duidelijk is: Geert ziet de peilingen en denkt: ''Waai maar op met je kabinet, ik wacht mijn tijd wel af.''
alle disidenten verboten!
userIcon
Mijn wil is wet...
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:16 schreef BasOne het volgende:
[..]

Daarbij heeft de PvdB 2 zetels en beide fractie voorzitters zijn op persoonlijke titel gekozen
Ja maar niet elk kamerlid kan bogen op zulk persoonlijk charisma.

Ik denk zelfs dat deze helden zelfs een kamerzetel toegewezen zouden hebben gekregen als ze zich niet eens verkiesbaar hadden gesteld.

"Hetz vjolk roeptzj om onsj."
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:03 schreef Aquatic het volgende:
Waarom zijn kamerleden die niet met een coalitie eens zijn tegenwoordig dissidenten. Omdat ze hun mening uiten?
Ik zou zeggen zoek het woord op in een woordenboek. Het is geen scheldwoord hoor.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik denk dat de boodschap duidelijk is: Geert ziet de peilingen en denkt: ''Waai maar op met je kabinet, ik wacht mijn tijd wel af.''
Inderdaad hij kan het onmogelijke eisen, zonder zijn vingers te branden. Zo blijft hij lekker uit de buurt van regerinsverantwoordelijkheid en kan blijven roepen wat hij wilt. Met als beloning, stijgen in de polls!
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:25 schreef puntje-tussen-de-bougie het volgende:
one down, two to go!
Zou toch ontzettend gaaf zijn als Cohen weer buitenspel gezet zou worden.
Het kan ook wel, Rutte schrijft het regeerakkoord op, CDA, PVV EN SGP schuiven aan.
Ik denk persoonlijk dat GW het niet wil.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:26 schreef ArfArf het volgende:
[..]


Ik ben de kwaadste niet, maar ik heb alleen een sixpack.
Kun je even vooruit, Proost!

[afbeelding]
WHOOOOHOOOOOOO

Ik mag, heb deze week vakantie

Naja vakantie... vrij
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:06 schreef 2030rd het volgende:
Wilders is een strategisch wonder.
De formatie afblazen, 34 zetels in de peilingen, en de dissidenten die één voor één uit de weg geruimd worden.

wow
Ja, het is duidelijk dat hij wist hoe sterk hij stond toen hij vrijdag de stekker er uit trok. Een rechts kabinet met een gereinigd CDA is zo goed als binnen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:31 schreef Carliano het volgende:
[..]

Ja maar niet elk kamerlid kan bogen op zulk persoonlijk charisma.

Ik denk zelfs dat deze helden zelfs een kamerzetel toegewezen zouden hebben gekregen als ze zich niet eens verkiesbaar hadden gesteld.

"Hetz vjolk roeptzj om onsj."
Tijd voor een nieuw geluid in de 2de kamer..

BUUUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRPPPP

Scuzi
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:32 schreef Mammy het volgende:
[..]
Ik zou zeggen zoek het woord op in een woordenboek. Het is geen scheldwoord hoor.
Je wilt zeggen dat het iets positief is?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:34 schreef Mammy het volgende:
[..]
Ja, het is duidelijk dat hij wist hoe sterk hij stond toen hij vrijdag de stekker er uit trok. Een rechts kabinet met een gereinigd CDA is zo goed als binnen.
'Gereinigd'
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:09 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Net zoals Wilders zelf ook zijn zetel inleverde toen hij zich niet meer kon vinden in de standpunten van de VVD?
O, wacht...
Wil je dat Ab verder gaat als Groep Klink met als one issue niet met de PVV samen te werken?
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:26 schreef The6thgate het volgende:
Tering laat die gast eens oprotten. Word echt zo moe van Wilders
Same here. Rutte moet is opschieten. Hij moet niet zo zeuren maar gewoon gaan praten met de pvda. Of, wat ik nog mooier zou vinden is als de pvda de formatie mag overnemen.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:58 schreef TUFKAL het volgende:
Leuk die zelfde stropdassen. Twee halen één betalen?
En ook nog eens een rode kleur, waren de blauwe en groene stropdassen op?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]


En? Ook al hebben ze 40 zetels dan zit buiten de VVD geen enkele partij er echt op te wachten om met hem samen te werken.
Waar anders kan het CDA zomaar 5 van de 11 ministerposten krijgen? CDA-ers staan altijd te popelen om op het warme pluche plaats te nemen. Vandaar bye bye Klink.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:34 schreef Mammy het volgende:
[..]
Ja, het is duidelijk dat hij wist hoe sterk hij stond toen hij vrijdag de stekker er uit trok. Een rechts kabinet met een gereinigd CDA is zo goed als binnen.
Ja want dan is het zo stabiel 76 zetels en een paar rare koekebakkers binnen de PVV
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:26 schreef ArfArf het volgende:
[..]


Ik ben de kwaadste niet, maar ik heb alleen een sixpack.
Kun je even vooruit, Proost!

[afbeelding]
Ik heb ook een sixpack, maar dan van het trainen op de sportschool.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:34 schreef BasOne het volgende:
[..]

Tijd voor een nieuw geluid in de 2de kamer..

BUUUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRPPPP

Scuzi
Maar wel zeer kernachtig het streven van de partij weergegeven.

Hulde !
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:26 schreef supereend1984 het volgende:
Het lijkt me nog onwaarschijnlijk dat ze toch nog verder gaan met een rechts kabinet. Er zitten er nog 2 in het CDA.
De SGP kan ook twee zetels leveren. Dat zit wel goed.
userIcon
zal voor rat verhagen geen enkel probleem zijn om die twee er dan ook uit te werken
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:40 schreef Mammy het volgende:
[..]
De SGP kan ook twee zetels leveren. Dat zit wel goed.
SGP en VVD is als water en vuur, doorgaans dan.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik denk dat de boodschap duidelijk is: Geert ziet de peilingen en denkt: ''Waai maar op met je kabinet, ik wacht mijn tijd wel af.''
Dat denk ik ook. Volgens mij wil hij niet in een kabinet.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:09 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Net zoals Wilders zelf ook zijn zetel inleverde toen hij zich niet meer kon vinden in de standpunten van de VVD?
O, wacht...
Sssssst, dat wil men niet horen.

Bovendien is dat het dogma van de PVV: hij is niet hypocriet.

- Andere dissidenten moeten hun zetel opgeven ook al deed Wilders dat zelf niet.
- Wilders vind dat er niet geluisterd wordt naar de kiezers, maar staat geen partijdemocratie toe.
- De Partij voor de Vrijheid doet er werkelijk alles aan om zoveel mogelijk vrijheden af te nemen van burgers. En niet alleen van moslims.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:35 schreef Aquatic het volgende:
[..]


Je wilt zeggen dat het iets positief is?
Het is neutraal. Niet positief of negatief.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:10 schreef BasOne het volgende:
[..]


Haai lekker ding
Hoi feeder
man Philosocles (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 18:46 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:25 schreef puntje-tussen-de-bougie het volgende:
one down, two to go!
Zou toch ontzettend gaaf zijn als Cohen weer buitenspel gezet zou worden.
Maar nu is steun van die twee SGP-Kamerleden al genoeg hoor.

Echter: Beatrix zal de mogelijkheid dat VVD/CDA/PVV doorstart, waarschijnlijk onmogelijk maken. Ze zal Rutte niet toestaan zelf een proefakkoord te schrijven, en misschien zelfs een PvdA-informateur aanstellen.

Ik denk dat Bea namelijk behoorlijk geïrriteerd was dat er een loopje werd genomen met haar vorige opdracht. Dat was immers niet: 'onderzoek een minderheidskabinet'.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]


Ik heb ook een sixpack, maar dan van het trainen op de sportschool.
Hij was een beetje dubbelzinnig bedoeld, ook die heb ik namelijk..

kies maar uit..
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:40 schreef MREn het volgende:
[..]

Hoezo aandachtsgeile Wilders en waan-van-de-dag-media...
Nou nou, we hebben het over een sms'je hoor. Het is dus niet zo dat hij het voltallig Neerlandse journaille heeft uitgenodigd voor een persconferentie om deze opmerking te maken.
userIcon
Ik zou eerder zeggen, nog 18 verwilderden over in de CDA fractie.

[ Bericht gewijzigd door SickPuppiesNeedLove2 op maandag 6 september 2010 @ 20:05 ]
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:46 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Maar nu is steun van die twee SGP-Kamerleden al genoeg hoor.

Echter: Beatrix zal de mogelijkheid dat VVD/CDA/PVV doorstart, waarschijnlijk onmogelijk maken. Ze zal Rutte niet toestaan zelf een proefakkoord te schrijven, en misschien zelfs een PvdA-informateur aanstellen.

Ik denk dat Bea namelijk behoorlijk geïrriteerd was dat er een loopje werd genomen met haar vorige opdracht. Dat was immers niet: 'onderzoek een minderheidskabinet'.
Ik denk dat je Beatrix teveel macht toedicht. Ze zal dit misschien wel willen, maar in feite is haar mening niet relevant.

En dat is maar goed ook, want niemand zit te wachten op een figuur dat wegens geboorte een zeer machtige positie inneemt.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]


Ik heb ook een sixpack, maar dan van het trainen op de sportschool.
Dan train je verkeerd.

Als je goed traint zijn er 8 zichtbaar en ook de 2 buitenste buikspieren, je handvatten. En nee, daar bedoel ik dus niet vetrollen mee.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:42 schreef budha het volgende:
[..]


Sssssst, dat wil men niet horen.

Bovendien is dat het dogma van de PVV: hij is niet hypocriet.

- Andere dissidenten moeten hun zetel opgeven ook al deed Wilders dat zelf niet.
O, ze mogen hun zetel houden hoor. Maar dan is er geen rechtse meerderheid en dus geen akkoord mogelijk. Wilders kan de kieswet niet veranderen en stelt dat ook niet voor.
quote:

- Wilders vind dat er niet geluisterd wordt naar de kiezers, maar staat geen partijdemocratie toe.
Juist de dissidenten willen niet luisteren naar wat hun eigen democratische partijcongres zal besluiten.
quote:

- De Partij voor de Vrijheid doet er werkelijk alles aan om zoveel mogelijk vrijheden af te nemen van burgers. En niet alleen van moslims.
Wilders mag mij gerust de vrijheid ontnemen haathuizen te bouwen en schriftelijke oproepingen tot haat en geweld te verhandelen. Ook als hij mij wil belasten op het dragen van een hoofddoek kan ik daar niet wakker van liggen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:46 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Maar nu is steun van die twee SGP-Kamerleden al genoeg hoor.

Echter: Beatrix zal de mogelijkheid dat VVD/CDA/PVV doorstart, waarschijnlijk onmogelijk maken. Ze zal Rutte niet toestaan zelf een proefakkoord te schrijven, en misschien zelfs een PvdA-informateur aanstellen.

Ik denk dat Bea namelijk behoorlijk geïrriteerd was dat er een loopje werd genomen met haar vorige opdracht. Dat was immers niet: 'onderzoek een minderheidskabinet'.
Ik hoop dat ze dat probeert. Hoog tijd dat haar rol eens goed onder de loep wordt genomen. En opnieuw wordt gedefinieerd.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:51 schreef Carliano het volgende:
[..]

Ik denk dat je Beatrix teveel macht toedicht. Ze zal dit misschien wel willen, maar in feite is haar mening niet relevant.

En dat is maar goed ook, want niemand zit te wachten op een figuur dat wegens geboorte een zeer machtige positie inneemt.
Dan begrijp jij niet erg veel van ons staatsbestel. Bea kan geheel naar eigen keuze formateurs en informateurs aanwijzen. Ze heeft het verzoek van Rutte om aangewezen te worden vorige keer ook genegeerd en vertrouweling Lubbers naar voren geschoven.

Ik vermoed echter dat ze dat deze keer niet meer zal durven. Het aanwijzen van een PvdA-er zou haar wel erg politiek kleuren en het doel van Bea is toch altijd nog om nog enigszins de schijn van onpartijdigheid hoog te houden, zelfs al is ze daar niet toe verplicht.

Het is enkel de mogelijke negatieve publiciteit die Bea een beetje in toom houdt.
man Philosocles (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 19:02 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:51 schreef Carliano het volgende:
[..]

Ik denk dat je Beatrix teveel macht toedicht. Ze zal dit misschien wel willen, maar in feite is haar mening niet relevant.

En dat is maar goed ook, want niemand zit te wachten op een figuur dat wegens geboorte een zeer machtige positie inneemt.
Ik vind Bea's invloed absoluut te groot, maar zij is nu aan zet.

Rutte kan weliswaar reageren door alles met de PvdA te blokkeren en te gokken op een latere herkansing voor VVD/CDA/PVV (evt. met SGP), maar ten eerste verliest hij dan aan geloofwaardigheid (de '1 juli-deadline'), en ten tweede kan de VVD dan buitengesloten worden en de formatieopdracht direct naar de PvdA gaan.

Toegegeven, niet dat die zonder de VVD erg veel kunnen.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:56 schreef Mammy het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dat probeert. Hoog tijd dat haar rol eens goed onder de loep wordt genomen. En opnieuw wordt gedefinieerd.
Dan kan ze voor de volle 100% van haar kleinkinderen gaan genieten en mag haar zoon zich gaan voorbereiden op een full time baan als lintjesknipper met als bijbaantje (de werkelijke job) een bestuursfunctie binnen het NOC.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:54 schreef Mammy het volgende:
[..]
O, ze mogen hun zetel houden hoor. Maar dan is er geen rechtse meerderheid en dus geen akkoord mogelijk. Wilders kan de kieswet niet veranderen en stelt dat ook niet voor.[..]
Dat is niet wat Wilders heeft gezegd. Mijn punt is dat ie hypocriet is en dat heb je niet tegengesproken, dus ik neem aan dat je dat toegeeft.

quote:
Juist de dissidenten willen niet luisteren naar wat hun eigen democratische partijcongres zal besluiten.[..]
Afleidingsmanoeuvre. Feit is dat Wilders geen partijdemocratie toestaat en daarmee zet hij zichzelf buitenspel als het kwesties rond de democratie betreft.

quote:
Wilders mag mij gerust de vrijheid ontnemen haathuizen te bouwen en schriftelijke oproepingen tot haat en geweld te verhandelen. Ook als hij mij wil belasten op het dragen van een hoofddoek kan ik daar niet wakker van liggen.
Je geeft dus ook op dit punt toe dat de PVV een hypocriet clubje is. Overigens is de PVV een van de meest burgerrechten beperkende clubs in de tweede kamer. Maling aan privacy, voor verbod op coffeeshops, etc.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 19:02 schreef Lagging het volgende:
[..]

Dan begrijp jij niet erg veel van ons staatsbestel. Bea kan geheel naar eigen keuze formateurs en informateurs aanwijzen. Ze heeft het verzoek van Rutte om aangewezen te worden vorige keer ook genegeerd en vertrouweling Lubbers naar voren geschoven.

Ik vermoed echter dat ze dat deze keer niet meer zal durven. Het aanwijzen van een PvdA-er zou haar wel erg politiek kleuren en het doel van Bea is toch altijd nog om nog enigszins de schijn van onpartijdigheid hoog te houden, zelfs al is ze daar niet toe verplicht.

Het is enkel de mogelijke negatieve publiciteit die Bea een beetje in toom houdt.
Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft Rutte dat nooit gedaan. Rutte wil premier worden, dan wordt je formateur en geen informateur. Dat zijn 2 totaal verschillende functies.

De informateur poogt enkele partijen tot een coalitie samen te smeden en de formateur is degene die de onderhandelingen voert omtrent he tplaatsen van de poppetjes. De formateur wordt altijd de Minister van Algemene Zaken.

Misschien heb ik het mis, maar volgens mij is er nog nooit een informateur later ook formateur geworden.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:13 schreef Carliano het volgende:
[..]

Als je tegen de ruime meerderheid van je fractie ingaat dan ben je een dissident. Geeft niet, ook dissidenten hebben we nodig. Maar dat is nu eenmaal de geldende term voor die mensen.

Let wel dat we in Nederland (en zeker binnen het CDA) amper mensen hebben die op persoonlijke titel worden gekozen. Het is de partij die een lijst samenstelt en normaliter worden de zetels verdeeld op basis van de plaats op de verkiezingslijst van die partij.

Stel jij stond bij het CDA op de 21e plek, dan krijg je een zetel. Stond je toevallig op plaats 26 dan mag je op de publieke tribune plaatsnemen.
Je lult uit je nek. Sabine Uitslag stond 31e op de kieslijst en werd met voorkeurstemmen in de Kamer gekozen.

en ik heb haar twee weken geleden nog een zoen gegeven

userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:35 schreef Aquatic het volgende:
[..]


Je wilt zeggen dat het iets positief is?
Uit Van Dale:

quote:
1dis·si·dent de; m,v -en andersdenkende
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:02 schreef BasOne het volgende:
[..]

Ja idd

De dissident van de VVD

Prachtig
Eh nee, Wilders is eruit gegooid omdat hij iets WEL wilde. Ab Klik wilde iets NIET. Dan ben je dissident.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:03 schreef BasOne het volgende:
[..]

Zoiets?

[afbeelding]
Gedachten armoede?

profeet Mohammed?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:40 schreef Mammy het volgende:
[..]
De SGP kan ook twee zetels leveren. Dat zit wel goed.
PVV-ers zijn toch ook zo hypocriet als de pest. Jaren zitten ze te kankeren op de gristenhonden van de SGP en nu zijn ze ineens wel goed?
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 19:08 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Je lult uit je nek. Sabine Uitslag stond 31e op de kieslijst en werd met voorkeurstemmen in de Kamer gekozen.

en ik heb haar twee weken geleden nog een zoen gegeven

[afbeelding]
Nou, daar wil ik je best mee feliciteren. Hulde ! Ook al is van het CDA hetgeen weinig goeds belooft.

OT. Allereerst stel ik dat de partij de lijst samenstelt en dat je daar als kiezer amper invloed op hebt. En dat er dan toevallig een enkeling van het CDA met voorkeursstemmen in de fractie is beland, heeft misschien meer te maken met het feit dat men binnen het CDA tot 2 maanden voor de verkiezingen nooit had verwacht dat iemand met plaats 31 buiten de boot zou vallen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:42 schreef Hillbillie het volgende:
[..]


Is toch logisch,geen enkele partij kan dwarsliggers en onruststokers gebruiken.Is funest voor de eenheid van een partij,uiteindelijk zal iedereen zich toch bij de partij dicipline moeten neerleggen.Daarom is b.v ook Lazrak uit de SP gezet en zijn Wilders,Verdonk en ooit Hendriks (ouderen partij) voor hun eigen begonnen.
En zal Brinkman vroeg of laat óf zelf opstappen óf uit de PVV gezet worden.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 19:07 schreef budha het volgende:
[..]


Dat is niet wat Wilders heeft gezegd. Mijn punt is dat ie hypocriet is en dat heb je niet tegengesproken, dus ik neem aan dat je dat toegeeft.
Zei de profeet Mohammed niet dat hypocrieten ter dood moesten worden gebracht? Dan is het begrijpelijk dat je Wilders dat predikaat wilt geven.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:48 schreef Carliano het volgende:
[..]

Nou nou, we hebben het over een sms'je hoor. Het is dus niet zo dat hij het voltallig Neerlandse journaille heeft uitgenodigd voor een persconferentie om deze opmerking te maken.
Nee, een sms-je naar het ANP is niet hetzelfde als een sms-je naar alle journalisten in Nederland
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 19:17 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


En zal Brinkman vroeg of laat óf zelf opstappen óf uit de PVV gezet worden.
Het type Brinkman kennende zal hij waarschijnlijk heel keurig de lijn volgen in ruil voor een uitgesproken 2e plek binnen de organisatie.

Ik hoop voor hem dat zij zelfkennis genoeg heeft dat hij op eigen kracht nooit gekozen gaat worden.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 19:16 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


PVV-ers zijn toch ook zo hypocriet als de pest. Jaren zitten ze te kankeren op de gristenhonden van de SGP en nu zijn ze ineens wel goed?
Heb ik op ze zitten kankeren? Ik weet alleen dat ze tegen de Islam zijn. Verder zijn ze zo klein en onbetekenend dat ik me nooit in ze verdiept heb.

En weer dat bombarderen tot hypocriet. In de wetenschap dat de profeet de dood eist van hypocrieten.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 19:18 schreef Mammy het volgende:
[..]
Zei de profeet Mohammed niet dat hypocrieten ter dood moesten worden gebracht? Dan is het begrijpelijk dat je Wilders dat predikaat wilt geven.
Bla, bla, bla. Speel je ook nog een ander deuntje?
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 19:14 schreef mordokania het volgende:
[..]


Eh nee, Wilders is eruit gegooid omdat hij iets WEL wilde. Ab Klik wilde iets NIET. Dan ben je dissident.
Hij wilde WEL dat Turkije bij de EU kwam?
100  van 291 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 11:05 SP weer bijna op niveau VVD in peiling51
» 11/02 GL congres tegen uitbreiding Kunduz9
» 11/02 Kunduz weer centraal op GroenLinks-congres2
» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden