Sarkozy zet plannen burgerschapswet door

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 06-09-2010 @ 16:46
print 

De Franse president Nicolas Sarkozy gaat rustig verder met een voorstel om genaturaliseerde Franse burgers hun burgerschap af te nemen als ze veroordeeld worden voor het aanvallen van een wetshandhaver. Sarkozy gaat echter niet zover dat hij ook het staatsburgerschap wil afnemen van personen die schuldig zijn bevonden aan polygamie.

Na beraad met een aantal ministers, gaf het kantoor van Sarkozy maandag een verklaring uit waarin staat dat het voorstel gevolgen heeft voor 'hen die het leven van een wetshandhaver in gevaar brengen, in het bijzonder dat van politieagenten'. Het voorstel moet onderdeel worden van een nieuwe wet die later deze maand wordt voorgelegd aan het parlement.

In juli bracht Sarkozy de maatregel al eens op. Minister van binnenlandse zaken Brice Hortefeux stelde voor om de wet uit te breiden met personen die schuldig zijn aan polygamie.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia21
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend53
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken18
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

5013 views / 78 reacties
Reacties op dit bericht
78  van 78 reacties op deze pagina. Pagina  1
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Goed plan .
userIcon
Dat wordt een complete volksverhuizing de andere kant op.
userIcon
Volgens mij gaat het ook fout bij de werving van nieuwe politieagenten. Veel van die gegadigden worden opgetrommeld uit landelijke gebieden en weten zich geen raad met allochtonen (andersom juist wel).
Diegenen met een dubbel paspoort dan neem ik aan..?

zo ja,

quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Goed plan .
man superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 16:52 fotoboek homepage
userIcon
Rot toch op met 'polygamie' - elk menselijk wezen is van nature polygaam. Maar zolang het in het westen gebeurt, noemen we het 'vreemdgaan' en wordt het met de mantel der liefde bedekt. Voor monogame beesten moet je niet in de apen-tak zijn, maar bij pinguïns, zwanen en meer van dat soort adderengebroed.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:51 schreef MREn het volgende:
Waarom zou je de ene groep burgers voor een bepaald delict anders straffen dan een andere groep?
Omdat sommige inwoners van je land blijven bewijzen voor geen meter mee te willen doen in de normale leefregels van je land. En plaats je jezelf buiten de maatschappij, dan moet je er niet gek van opkijken als die maatschappij je de toegang tot de maatschappelijke voorzieningen in zijn geheel ontzegt.
quote:

En waarom zou dit nu geen probleem zijn en wel als je onderscheid maakt tussen hetero's en homo's of tussen Joden en andere mensen?
Voornamelijk omdat Joden en homo's in Noord-West Europa niet voor zoveel ellende en gesodemieter zorgen.
userIcon
Mr. Sarkozy was in het begin van zijn relatie met Carla ook niet monogaam.
man superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 16:55 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:51 schreef MREn het volgende:
Waarom zou je de ene groep burgers voor een bepaald delict anders straffen dan een andere groep?
Om in te spelen op het racistische, discriminatoire, radicaal-rechtse gedachtegoed van Le Pen en consorten.
quote:

En waarom zou dit nu geen probleem zijn en wel als je onderscheid maakt tussen hetero's en homo's of tussen Joden en andere mensen?
Omdat homo's en hetero's, evenals joden en hun goddelijke status na '45, heilige huisjes zijn, en het heilige huisje van vrijheid-GELIJKHEID-broederschap nu juist ruw onderuit geschoffeld wordt, m.b.t. alles wat lichtbruin is of donkerder. Leuk hè, half West-Europa zo xenofobisch als de pest?
Hulde !!!

Nu hier nog .... alles met twee paspoorten met een bloedvaart het land uit wanneer ze bijv. over stoep fietsen ....
Frankrijk is ook het enige land,als je je leven voor frankrijk wil geven,je de franse nationaliteit kunt krijgen,wat voor uitschot,met of zonder strafblad je ook bent,kortom,pakken ze je franse papieren af,meld je jezelf aan bij het vreemdelingen legioen,en heb je na een paar jaar een nieuwe naam + frans paspoort.Zolang je deze nog niet hebt,krijg je een b.v een paspoort van een ander land,zoals de Domenicaanse republiek.
userIcon
Zo snel invoeren en die gasten eruit trappen
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:52 schreef superworm het volgende:
Rot toch op met 'polygamie' - elk menselijk wezen is van nature polygaam. Maar zolang het in het westen gebeurt, noemen we het 'vreemdgaan' en wordt het met de mantel der liefde bedekt. Voor monogame beesten moet je niet in de apen-tak zijn, maar bij pinguïns, zwanen en meer van dat soort adderengebroed.
En andere apen sluiten ook meerdere huwelijken voor de Burgelijke Stand door de eerdere te verzwijgen?
En andere apen trekken ook allerlei financiële voordelen door meerdere huwelijken?
En andere apen halen ook allerlei onderontwikkelde vrouwtjesapen naar Frankrijk door ze te 'trouwen'?

Oftwel: polygamie is iets anders als 'buiten de deur eten' of 'wisselende contacten'.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:51 schreef MREn het volgende:
Waarom zou je de ene groep burgers voor een bepaald delict anders straffen dan een andere groep?
En waarom zou dit nu geen probleem zijn en wel als je onderscheid maakt tussen hetero's en homo's of tussen Joden en andere mensen?
De denaturalisatie is geen straf, maar het logisch gevolg van het niet waardig betonen van de nationaliteit.

De straf komt er hopelijk nog bovenop.
userIcon
Te idioot voor woorden natuurlijk

Je straft dan 1 groep vele malen zwaarder dan een andere groep voor exact hetzelfde vergrijp.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:55 schreef superworm het volgende:
Leuk hè, half West-Europa zo xenofobisch als de pest?
Voornamelijk het import-gedeelte van Noord-Afrikaanse en Arabische afkomst wel ja. Een beetje meedoen met de mensen waar ze geheel vrijwillig tussen zijn gaan wonen is er niet bij, nee, ze wijzen de gebruiken van die mensen bij voorbaat af. Rare xenofoben dat het zijn.
man superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 16:59 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:57 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

En andere apen sluiten ook meerdere huwelijken voor de Burgelijke Stand door de eerdere te verzwijgen?
En andere apen trekken ook allerlei financiële voordelen door meerdere huwelijken?
En andere apen halen ook allerlei onderontwikkelde vrouwtjesapen naar Frankrijk door ze te 'trouwen'?

Oftwel: polygamie is iets anders als 'buiten de deur eten' of 'wisselende contacten'.
Verbieden, prima. Het is hier ook verboden. Maar ga dan hándhaven. Verhoog desnoods de straffen. Leg er extra geldelijke boetes bij op. Of zo. Maar mensen dán maar het land uitzetten, puur omdat ze een dubbel paspoort hebben, is fuckin' nuts.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:51 schreef Mammy het volgende:
Dat wordt een complete volksverhuizing de andere kant op.
Inderdaad, ik zal spoedig verhuizen naar Frankrijk
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:51 schreef MREn het volgende:
Waarom zou je de ene groep burgers voor een bepaald delict anders straffen dan een andere groep?
En waarom zou dit nu geen probleem zijn en wel als je onderscheid maakt tussen hetero's en homo's of tussen Joden en andere mensen?
Het gaat hier niet om afkomst, sexuele voorkeur of religie.

Feitelijk verbindt hij slechts een nieuwe voorwaarde aan naturalisatie: je krijgt de Franse nationaliteit, onder voorbehoud dat je geen wetshandhavers aanvalt - dan raak je 'm direct weer kwijt.

Niets mis mee, lijkt me.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:59 schreef superworm het volgende:
[..]
Verbieden, prima. Het is hier ook verboden. Maar ga dan hándhaven. Verhoog desnoods de straffen. Leg er extra geldelijke boetes bij op. Of zo. Maar mensen dán maar het land uitzetten, puur omdat ze een dubbel paspoort hebben, is fuckin' nuts.
Welkome 'nuts' imho.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:52 schreef superworm het volgende:
Rot toch op met 'polygamie' - elk menselijk wezen is van nature polygaam.
Bron?
userIcon
quote:
Wie het afval mee wil geven met de vuilnisman is een populist?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:51 schreef MREn het volgende:
Waarom zou je de ene groep burgers voor een bepaald delict anders straffen dan een andere groep?
Twee redenen:

Ten eerste is die ene groep niet gelijk aan de ander. De ene groep heeft een dubbele nationaliteit en de ander alleen de Franse.

Ten tweede maakt (blijkbaar) die ene groep zich significant vaker schuldig aan dergelijke wetsovertredingen.
quote:
En waarom zou dit nu geen probleem zijn en wel als je onderscheid maakt tussen hetero's en homo's of tussen Joden en andere mensen?
Of het een probleem is om onderscheid te maken, is zeer situatie afhankelijk.

Vraagje aan jou: waarom veroordeel je het geweld tegen politieagenten niet gewoon? Waarom probeer je het (onder het mom van discriminatie) goed te praten?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:58 schreef Yi-Long het volgende:
Te idioot voor woorden natuurlijk

Je straft dan 1 groep vele malen zwaarder dan een andere groep voor exact hetzelfde vergrijp.
Het verschil zit hem er toch in dat de ene groep als gast wordt beschouwd, en de andere niet. Vanuit dat oogpunt is het wel te begrijpen.
man superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 17:01 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:59 schreef dadoc het volgende:
[..]

Bron?
Op grond van onze afkomst in het dierenrijk, zoals ik al zei, is het makkelijker te verklaren dat we poly- dan monogaam zijn. Monogamie lijkt me dan ook iets wat door de ratio opgelegd is, iets wat dieren die uit hun instinct handelen niet kennen. Nature of nurture, dus?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:54 schreef gohan16 het volgende:
Mr. Sarkozy was in het begin van zijn relatie met Carla ook niet monogaam.
En bovendien is Sarkozy zelf afkomstig uit Hongarije.
userIcon
best goed plan!
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:58 schreef Yi-Long het volgende:
Te idioot voor woorden natuurlijk

Je straft dan 1 groep vele malen zwaarder dan een andere groep voor exact hetzelfde vergrijp.
Dat is typisch Nicolas Sarkozy.

Als minister van Binnenlandse Zaken viel hij op door zijn extreem populistische politiek.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Op grond van onze afkomst in het dierenrijk, zoals ik al zei, is het makkelijker te verklaren dat we poly- dan monogaam zijn. Monogamie lijkt me dan ook iets wat door de ratio opgelegd is, iets wat dieren die uit hun instinct handelen niet kennen. Nature of nurture, dus?
Dat is helemaal offtopic-geneuzel.

Polygamie is verboden als je daadwerkelijk meerdere wettige echtgenotes tegelijk hebt, niet als je meerdere vrouwen batst, meerdere vriendinnen hebt of zoiets.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Om in te spelen op het racistische, discriminatoire, radicaal-rechtse gedachtegoed van Le Pen en consorten.
[..]
Omdat homo's en hetero's, evenals joden en hun goddelijke status na '45, heilige huisjes zijn, en het heilige huisje van vrijheid-GELIJKHEID-broederschap nu juist ruw onderuit geschoffeld wordt, m.b.t. alles wat lichtbruin is of donkerder. Leuk hè, half West-Europa zo xenofobisch als de pest?
Dus eigenlijk heeft iedereen een goddelijke status behalve politie-meppers? Wat is daar verkeerd aan dan? Ik zie dat je xenofobie nog steeds misplaatst gebruikt. Als ik als Nederlandse immigrant in Canada geweld tegen de politie gebruik ben ik m'n paspoort kwijt en kan ik uit het land vertrekken. Of gaat die xenofobe vlieger nu ineens niet meer op? Btw. gelijkheid-vrijheid-broederschap gaat wel degelijk op, als je je er maar naar gedraagt.
man superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 17:13 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:06 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Dat is helemaal offtopic-geneuzel.

Polygamie is verboden als je daadwerkelijk meerdere wettige echtgenotes tegelijk hebt, niet als je meerdere vrouwen batst, meerdere vriendinnen hebt of zoiets.
Om Doug Stanhope aan te halen: marriage itself shouldn't be a legal institution. It's fuckin' made up. Somebody made it up. If marriage wouldn't exist, would YOU invent it?
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Op grond van onze afkomst in het dierenrijk, zoals ik al zei, is het makkelijker te verklaren dat we poly- dan monogaam zijn. Monogamie lijkt me dan ook iets wat door de ratio opgelegd is, iets wat dieren die uit hun instinct handelen niet kennen. Nature of nurture, dus?
Feiten zijn geen feiten omdat ze 'gemakkelijker te verklaren' zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:59 schreef superworm het volgende:
[..]
Verbieden, prima. Het is hier ook verboden. Maar ga dan hándhaven. Verhoog desnoods de straffen. Leg er extra geldelijke boetes bij op. Of zo. Maar mensen dán maar het land uitzetten, puur omdat ze een dubbel paspoort hebben, is fuckin' nuts.
Dubbel paspoort is pas echt fucking nuts.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:01 schreef Cyclonis het volgende:
[..]


Het verschil zit hem er toch in dat de ene groep als gast wordt beschouwd, en de andere niet. Vanuit dat oogpunt is het wel te begrijpen.
Nee, dant dat oogpunt is niet te begrijpen, want getuigt van een ongelooflijke hufterigheid.

Ik ben heel erg voor zware straffen hoor, maar dan wel voor iedereen gelijke straffen als ze hetzelfde geflikt hebben. Je zit toch met mensen met kinderen, broers, zussen, vrienden en vriendinnen, collega's, etc etc.

Een flinke celstraf en geldboete is gewoon straf genoeg, maar om iemand dan maar de nationaliteit af te pakken, terwijl een andere die hetzelfde heeft gedaan dat niet overkomt, is natuurlijk krankzinnig.
man superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 17:18 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:14 schreef Westerling het volgende:
[..]


Dubbel paspoort is pas echt fucking nuts.
Eén van mijn vrienden heeft beide een Duits als een Nederlands paspoort, een ander Pools en Nederlands, weer een ander Zweeds en Nederlands. Zijn inderdaad allemaal MANIAKKEN. TERUG NAAR HET HOL WAAR ZE VANDAAN KOMEN!
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:59 schreef Mammy het volgende:
[..]
Wie het afval mee wil geven met de vuilnisman is een populist?
Nou, dat klinkt meer als facisme. Ken je klassiekers.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:16 schreef MREn het volgende:
[..]

Waarom?
Er zijn genoeg Belgen hier met een Nederlands paspoort, en andersom misschien nog wel meer.
Ja dus? Dat iets vaak voorkomt wil weinig zeggen over het nut ervan.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Eén van mijn vrienden heeft beide een Duits als een Nederlands paspoort, een ander Pools en Nederlands, weer een ander Zweeds en Nederlands. Zijn inderdaad allemaal MANIAKKEN. TERUG NAAR HET HOL WAAR ZE VANDAAN KOMEN!
Op zich vind ik het wel bijzonder ongelukkig dat Marokkanen die hier naartoe gekomen zijn tot in de honderdste generatie bij wijze van spreken automatisch een paspoort krijgen. Dat zou zonder meer afgeschaft mogen worden van mij.
Maar wat Sarkozy doet is natuurlijk met twee maten meten, en bovendien zal het resultaat wel vooral denkbeeldig zijn.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Eén van mijn vrienden heeft beide een Duits als een Nederlands paspoort, een ander Pools en Nederlands, weer een ander Zweeds en Nederlands. Zijn inderdaad allemaal MANIAKKEN. TERUG NAAR HET HOL WAAR ZE VANDAAN KOMEN!
Zei ik dat mensen met een dubbel niet deugen?

Je kunt je ook afvragen wat het voor nut heeft. En als t al een nut heeft, of dat ook in alle gevallen zo is. En zo niet of het in die gevallen misschien anders geregeld kan worden.
man superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 17:24 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:22 schreef Jazoist het volgende:
[..]

Op zich vind ik het wel bijzonder ongelukkig dat Marokkanen die hier naartoe gekomen zijn tot in de honderdste generatie bij wijze van spreken automatisch een paspoort krijgen. Dat zou zonder meer afgeschaft mogen worden van mij.
Daar heb je gelijk in. Een wetsvoorstel die bij 2e generatie automatisch het paspoort afschaft van het moederland van de ouders zou ik prima vinden, ook bij mijn in Zweden, Polen en elders geboren vrienden - hun kinderen zouden dan geen recht meer hebben (in NL) op het paspoort van hun ouders' land. Behalve natuurlijk als de wet van dat land het niet erg vindt om ze later weer terug te nemen, maar da's niet de zaak van Nederland.
man superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 17:25 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:22 schreef Westerling het volgende:
[..]


Zei ik dat mensen met een dubbel niet deugen?

Je kunt je ook afvragen wat het voor nut heeft. En als t al een nut heeft, of dat ook in alle gevallen zo is. En zo niet of het in die gevallen misschien anders geregeld kan worden.
Zie mijn reactie op Jazoist - afschaffen bij iedereen die in NL zelf is geboren lijkt een prima idee, toch?
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat argument kennen we wel. Toch discrimineer je dan, omdat je onderscheid maakt op een grond die totaal niet relevant is.
Klopt niet: de groep die genaturaliseerd is heeft de Franse nationaliteit ontvangen terwijl men niet als Fransman geboren is - dat is een gunst.

Aan een gunst kun je natuurlijk voorwaarden verbinden. De groep die daaraan onderhevig is, is de groep die de gunst heeft ontvangen - het onderscheid is dus 100% relevant.
userIcon
En dan zeuren wij hier over Wilders die Korans wil verbieden Zarkozy begrijpt het.. En steeds meer Europeanen zien in dat de nieuwe Europeanen en dan met name de niet westerse voor grote problemen zorgen..

Gedraag je je niet? Ben je niet tevreden met alle mogelijkheden regels en wetten dat je nieuwe thuisland biedt? Gewoon lekker oprotten naar het land van je vorige nationaliteit en je anders nationaliteit inleveren.
Heel goed. We kunnen jaloers zijn op Frankrijk. Kijk ook hoe daar met zigeuners wordt omgesprongen. Daar kun je hier alleen maar van dromen. Zo hoor je dat te doen, ongeacht wat een paar linkse oproerkraaiers daarvan menen te moeten zeggen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:25 schreef superworm het volgende:
[..]
Zie mijn reactie op Jazoist - afschaffen bij iedereen die in NL zelf is geboren lijkt een prima idee, toch?
Nou, zo strikt hoeft het ook weer niet. Het lijkt me absoluut niet belangrijk. Maar wat mij betreft is het na twee generaties wel afgelopen. Geen idee of dat zo is overigens. Dit soort dingen is wel zo onbelangrijk, alsof een paspoort bepaalt of je je ergens verbonden mee voelt. Dan zou je bijvoorbeeld ook vreemde talen leren moeten verbieden of dergelijke maatregelen waardoor mensen toenadering zoeken tot andere culturen
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:56 schreef evil23 het volgende:
Frankrijk is ook het enige land,als je je leven voor frankrijk wil geven,je de franse nationaliteit kunt krijgen,wat voor uitschot,met of zonder strafblad je ook bent,kortom,pakken ze je franse papieren af,meld je jezelf aan bij het vreemdelingen legioen,en heb je na een paar jaar een nieuwe naam + frans paspoort.Zolang je deze nog niet hebt,krijg je een b.v een paspoort van een ander land,zoals de Domenicaanse republiek.
Hahaha, en je denkt dat je even gezellig kan binnenlopen bij het Vreemdelingenlegioen? Er zal slechts een enkeling tussenzitten die geschikt is voor die hardcore shit.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:25 schreef superworm het volgende:
[..]
Zie mijn reactie op Jazoist - afschaffen bij iedereen die in NL zelf is geboren lijkt een prima idee, toch?
Waarom dan? Waarom zou mijn vriendin haar 2de nationaliteit moeten opgeven!? Welk doel heeft dat dan precies? Puur en alleen omdat jij er maar 1tje hebt!?

Wat een idiote onzin.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:56 schreef evil23 het volgende:
Frankrijk is ook het enige land,als je je leven voor frankrijk wil geven,je de franse nationaliteit kunt krijgen,wat voor uitschot,met of zonder strafblad je ook bent,kortom,pakken ze je franse papieren af,meld je jezelf aan bij het vreemdelingen legioen,en heb je na een paar jaar een nieuwe naam + frans paspoort.Zolang je deze nog niet hebt,krijg je een b.v een paspoort van een ander land,zoals de Domenicaanse republiek.
Je weet dat je dat pas krijgt en vrij bent om te gaan en staan als je jarenlang afgemat wordt en missies hebt gedaan?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Waarom dan? Waarom zou mijn vriendin haar 2de nationaliteit moeten opgeven!? Welk doel heeft dat dan precies? Puur en alleen omdat jij er maar 1tje hebt!?

Wat een idiote onzin.
Ze sleurt jou anders wel mee in haar cultuur. Terwijl jullie misschien anders wel gewoon gezellig samen op de bank van échte Hollandse cultuur zouden genieten zoals Dancing on Ice en Jan Smit. Denk daar maar eens over na.
userIcon
Buiten de juridische problemen die dit oplevert, vraag ik me af op hoeveel mensen dit nou echt van toepassing is. Als de situatie in Frankrijk vergelijkbaar is met die in NL, gaat het dus voornamelijk om nieuwkomers en niet om de tweede/derde generatie immigranten, waar juist problemen mee zijn. Hun ouders hebben namelijk vaak al de NL'se nationaliteit gekregen en hun kinderen zijn dus Nederlanders bij geboorte, niet door naturalisatie. Lijkt me dus vooral symboolpolitiek.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:54 schreef gohan16 het volgende:
Mr. Sarkozy was in het begin van zijn relatie met Carla ook niet monogaam.
Dan mag hij wat mij betreft meteen de poesta in Hongarije ingestuurd worden...
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Leuk hè, half West-Europa zo xenofobisch als de pest?
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Op grond van onze afkomst in het dierenrijk, zoals ik al zei, is het makkelijker te verklaren dat we poly- dan monogaam zijn. Monogamie lijkt me dan ook iets wat door de ratio opgelegd is, iets wat dieren die uit hun instinct handelen niet kennen. Nature of nurture, dus?
Je territorium afbakenen is ook iets natuurlijks maar dat is dan ineens xenofobie.

Wel typisch dat niemand kijkt naar de oorzaak van zo'n wet.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Om in te spelen op het racistische, discriminatoire, radicaal-rechtse gedachtegoed van Le Pen en consorten.
[..]
Omdat homo's en hetero's, evenals joden en hun goddelijke status na '45, heilige huisjes zijn, en het heilige huisje van vrijheid-GELIJKHEID-broederschap nu juist ruw onderuit geschoffeld wordt, m.b.t. alles wat lichtbruin is of donkerder. Leuk hè, half West-Europa zo xenofobisch als de pest?
Nee hoor het gaat hier alleen om mensen die de politie fysiek aanvallen. Daar ben jij toch geen voorstander van?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:00 schreef KingKai het volgende:
[..]

Twee redenen:

Ten eerste is die ene groep niet gelijk aan de ander. De ene groep heeft een dubbele nationaliteit en de ander alleen de Franse.

Ten tweede maakt (blijkbaar) die ene groep zich significant vaker schuldig aan dergelijke wetsovertredingen.

[..]
Of het een probleem is om onderscheid te maken, is zeer situatie afhankelijk.

Vraagje aan jou: waarom veroordeel je het geweld tegen politieagenten niet gewoon? Waarom probeer je het (onder het mom van discriminatie) goed te praten?
Wel zo makkelijk toch.
Sommige volken zorgen voor veel problemen.
Maar dat zijn dan weer vooroordelen.

"Volgens het Amsterdamse bureau voor Onderzoek en Statistiek verlaat ruim zestig procent van de Marokkaanse jongeren tussen de 17 en 23 de school voortijdig zonder startkwalificatie. In 2006 was 39 procent van de Marokkaanse jongeren werkloos. Van alle Marokkaanse mannen in Nederland tussen de 40 en 64 jaar leeft 62 procent van een uitkering. "

"Het beeld is dus dramatisch, maar de meerderheid van de beleidsmakers en anderen die in Nederland de dienst uitmaken, ontkennen en bagatelliseren deze feiten nog steeds."

"De ontkenning van deze feiten werkt verlammend en staat de oplossing van dit multiculturele drama in de weg."
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:25 schreef superworm het volgende:
[..]
Zie mijn reactie op Jazoist - afschaffen bij iedereen die in NL zelf is geboren lijkt een prima idee, toch?
Dat sowieso. Maar ik zie sowieso het nut niet van een dubbel paspoort voor iemand die gewoon in Nederland werkt en leeft.

Wat mij betreft bij het verkrijgen van Nederlands paspoort, moet het andere worden opgegeven. Is immers een keuze.

Enige reden die logisch op mij overkomt is als de ouders twee verschillende nationaliteiten hebben. Dan is er geen sprake van keuze.

Zoals t nu werkt geeft alleen maar rare dingen, het is bijvoorbeeld een handvat voor maatregelen zoals in dit nieuwsbericht. Zonder dubbel paspoort kan dit niet eens omdat iemand niet statenloos gemaakt kan worden.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Waarom dan? Waarom zou mijn vriendin haar 2de nationaliteit moeten opgeven!? Welk doel heeft dat dan precies? Puur en alleen omdat jij er maar 1tje hebt!?

Wat een idiote onzin.
Waarom zou ze twee nationaliteiten moeten hebben? Waar is dat voor nodig? Is toch gewoon een keuze? In t geval van twee verschillende nationaliteiten van de ouders kan ik t begrijpen, dat is geen keuze. Maar dat is lang niet altijd de reden.

Overigens gaat het nu ineens over nationaliteiten en dat schijnt een andere kwestie te zijn dan paspoorten.
userIcon
etnische zuiveringen beginnen dus in Frankijk dit keer, de Roma worden het land al uitgezet en nu gaat Sarkozy mensen hun nationaliteit afnemen als ze niet al generaties uit Frankrijk komen. Ik denk dat de man goede vriendjes had kunnen worden met Adolf Hitler 70 jaar geleden.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Om in te spelen op het racistische, discriminatoire, radicaal-rechtse gedachtegoed van Le Pen en consorten.
[..]
Omdat homo's en hetero's, evenals joden en hun goddelijke status na '45, heilige huisjes zijn, en het heilige huisje van vrijheid-GELIJKHEID-broederschap nu juist ruw onderuit geschoffeld wordt, m.b.t. alles wat lichtbruin is of donkerder. Leuk hè, half West-Europa zo xenofobisch als de pest?
HoHo, der is helemaal niks xenofobisch bij, xenofobie is angst voor het onbekende, in dit soort gevallen is er heel duidelijk wat er bekend is en daar heeft men angst voor.

En waarom zou je als land de verantwoordelijkheid moeten dragen voor criminele allochtonen, ze zijn geen product van jouw samenleving, maar van een andere samenleving. En als ze daarbij weigeren deel te nemen aan de samenleving waar ze te gast zijn, heeft de gastheer gewoon het recht om zo'n gast zijn huis uit te gooien. Simpel doch zeer effectief.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:10 schreef Morthill het volgende:
etnische zuiveringen beginnen dus in Frankijk dit keer, de Roma worden het land al uitgezet en nu gaat Sarkozy mensen hun nationaliteit afnemen als ze niet al generaties uit Frankrijk komen. Ik denk dat de man goede vriendjes had kunnen worden met Adolf Hitler 70 jaar geleden.
Zolang het alleen om mensen met een dubbel paspoort gaat, lijkt me er toch wel een verschil te zijn.

Buiten totaalabsurde gevallen als het Marokkaanse systeem.
userIcon
Tja wil je Europa nog enigszins redden, dan zullen er helaas dit soort maatregelen getroffen moeten worden.
Ongeacht wat je van dit vind kan je niet zeggen dat Sarkozy xenofobisch zou zijn, zijn vader kwam niet eens uit Frankrijk maar uit Hongarije.
Sarkozy van half buitenlandse afkomst laat dus zien dat je zelf er het beste van maken waar je ook vandaan komt. Al weet ik ook dat er goedwillende Marokkanen zijn die gediscrimineerd worden vanwege de rotte appels. Bij alle andere buitenlanders is dit natuurlijk meestal een stuk minder.
userIcon
Zouden ze hier ook moeten doen
Hmm, zo kun je dus te zijner tijd in Frankrijk door een dergelijk vergrijp statenloos worden. Dat klinkt leuk, zoals geen belasting meer hoeven te betalen, maar je kan ook geen auto meer rijden, rechtsbijstand, of huursubsidie aanvragen..
Over x jaar heerst er overal een politiestaat in Europa. Als je je dan verzet en met dit soort wetten erbij, maar daar hoor ik niemand over...
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 18:19 schreef Westerling het volgende:
[..]


Zolang het alleen om mensen met een dubbel paspoort gaat, lijkt me er toch wel een verschil te zijn.

Buiten totaalabsurde gevallen als het Marokkaanse systeem.
Maar het Marokkaanse systeem maakt geen deel uit van onze 'superieure' Westerse beschaving
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 19:03 schreef Morthill het volgende:
[..]


Maar het Marokkaanse systeem maakt geen deel uit van onze 'superieure' Westerse beschaving
Ze zijn toch echt in grote aantallen aanwezig.
burgerschap versus staatsburgerschap = geen merkbare straf versus impactvolle straf
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 16:58 schreef Yi-Long het volgende:
Te idioot voor woorden natuurlijk

Je straft dan 1 groep vele malen zwaarder dan een andere groep voor exact hetzelfde vergrijp.
Nee hoor ze moeten gewoon allebei terug naar hun eigen land, even zwaar en gewoon eerlijk.!

Enja eerlijk gezegd mogen we ook best wel oneerlijk worden, voor mij is de keuze duidelijk te zien, of oneerlijk handelen ter bescherming van ons continent, of ,t continent naar de malle-moere, keuze is makkelijk...
userIcon
Wat heeft Polygamie te maken met het aanvallen van een wetsdienaar? Seriously?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 17:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Op grond van onze afkomst in het dierenrijk, zoals ik al zei, is het makkelijker te verklaren dat we poly- dan monogaam zijn. Monogamie lijkt me dan ook iets wat door de ratio opgelegd is, iets wat dieren die uit hun instinct handelen niet kennen. Nature of nurture, dus?
Zozo!Nooit gekeken naar kuddedieren?Welke dan ook?Altijd 1 mannetje die een harem onderhoud en vecht met andere mannetjes die zijn harem willen over nemen....Om maar te zwijgen van al die apenrassen.......
78  van 78 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia21
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend53
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken18
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden