De Franse president Nicolas Sarkozy gaat rustig verder met een voorstel om genaturaliseerde Franse burgers hun burgerschap af te nemen als ze veroordeeld worden voor het aanvallen van een wetshandhaver. Sarkozy gaat echter niet zover dat hij ook het staatsburgerschap wil afnemen van personen die schuldig zijn bevonden aan polygamie.
Na beraad met een aantal ministers, gaf het kantoor van Sarkozy maandag een verklaring uit waarin staat dat het voorstel gevolgen heeft voor 'hen die het leven van een wetshandhaver in gevaar brengen, in het bijzonder dat van politieagenten'. Het voorstel moet onderdeel worden van een nieuwe wet die later deze maand wordt voorgelegd aan het parlement.
In juli bracht Sarkozy de maatregel al eens op. Minister van binnenlandse zaken Brice Hortefeux stelde voor om de wet uit te breiden met personen die schuldig zijn aan polygamie.
superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 16:52
quote:Omdat sommige inwoners van je land blijven bewijzen voor geen meter mee te willen doen in de normale leefregels van je land. En plaats je jezelf buiten de maatschappij, dan moet je er niet gek van opkijken als die maatschappij je de toegang tot de maatschappelijke voorzieningen in zijn geheel ontzegt.Op maandag 6 september 2010 @ 16:51 schreef MREn het volgende:
Waarom zou je de ene groep burgers voor een bepaald delict anders straffen dan een andere groep?
quote:Voornamelijk omdat Joden en homo's in Noord-West Europa niet voor zoveel ellende en gesodemieter zorgen.
En waarom zou dit nu geen probleem zijn en wel als je onderscheid maakt tussen hetero's en homo's of tussen Joden en andere mensen?
superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 16:55
quote:Om in te spelen op het racistische, discriminatoire, radicaal-rechtse gedachtegoed van Le Pen en consorten.Op maandag 6 september 2010 @ 16:51 schreef MREn het volgende:
Waarom zou je de ene groep burgers voor een bepaald delict anders straffen dan een andere groep?
quote:Omdat homo's en hetero's, evenals joden en hun goddelijke status na '45, heilige huisjes zijn, en het heilige huisje van vrijheid-GELIJKHEID-broederschap nu juist ruw onderuit geschoffeld wordt, m.b.t. alles wat lichtbruin is of donkerder. Leuk hè, half West-Europa zo xenofobisch als de pest?
En waarom zou dit nu geen probleem zijn en wel als je onderscheid maakt tussen hetero's en homo's of tussen Joden en andere mensen?
quote:En andere apen sluiten ook meerdere huwelijken voor de Burgelijke Stand door de eerdere te verzwijgen?Op maandag 6 september 2010 @ 16:52 schreef superworm het volgende:
Rot toch op met 'polygamie' - elk menselijk wezen is van nature polygaam. Maar zolang het in het westen gebeurt, noemen we het 'vreemdgaan' en wordt het met de mantel der liefde bedekt. Voor monogame beesten moet je niet in de apen-tak zijn, maar bij pinguïns, zwanen en meer van dat soort adderengebroed.
quote:De denaturalisatie is geen straf, maar het logisch gevolg van het niet waardig betonen van de nationaliteit.Op maandag 6 september 2010 @ 16:51 schreef MREn het volgende:
Waarom zou je de ene groep burgers voor een bepaald delict anders straffen dan een andere groep?
En waarom zou dit nu geen probleem zijn en wel als je onderscheid maakt tussen hetero's en homo's of tussen Joden en andere mensen?
quote:Voornamelijk het import-gedeelte van Noord-Afrikaanse en Arabische afkomst wel ja. Een beetje meedoen met de mensen waar ze geheel vrijwillig tussen zijn gaan wonen is er niet bij, nee, ze wijzen de gebruiken van die mensen bij voorbaat af. Rare xenofoben dat het zijn.Op maandag 6 september 2010 @ 16:55 schreef superworm het volgende:
Leuk hè, half West-Europa zo xenofobisch als de pest?
superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 16:59
quote:Verbieden, prima. Het is hier ook verboden. Maar ga dan hándhaven. Verhoog desnoods de straffen. Leg er extra geldelijke boetes bij op. Of zo. Maar mensen dán maar het land uitzetten, puur omdat ze een dubbel paspoort hebben, is fuckin' nuts.Op maandag 6 september 2010 @ 16:57 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
En andere apen sluiten ook meerdere huwelijken voor de Burgelijke Stand door de eerdere te verzwijgen?
En andere apen trekken ook allerlei financiële voordelen door meerdere huwelijken?
En andere apen halen ook allerlei onderontwikkelde vrouwtjesapen naar Frankrijk door ze te 'trouwen'?
Oftwel: polygamie is iets anders als 'buiten de deur eten' of 'wisselende contacten'.
quote:Inderdaad, ik zal spoedig verhuizen naar FrankrijkOp maandag 6 september 2010 @ 16:51 schreef Mammy het volgende:
Dat wordt een complete volksverhuizing de andere kant op.
quote:Het gaat hier niet om afkomst, sexuele voorkeur of religie.Op maandag 6 september 2010 @ 16:51 schreef MREn het volgende:
Waarom zou je de ene groep burgers voor een bepaald delict anders straffen dan een andere groep?
En waarom zou dit nu geen probleem zijn en wel als je onderscheid maakt tussen hetero's en homo's of tussen Joden en andere mensen?
quote:Welkome 'nuts' imho.Op maandag 6 september 2010 @ 16:59 schreef superworm het volgende:
[..]
Verbieden, prima. Het is hier ook verboden. Maar ga dan hándhaven. Verhoog desnoods de straffen. Leg er extra geldelijke boetes bij op. Of zo. Maar mensen dán maar het land uitzetten, puur omdat ze een dubbel paspoort hebben, is fuckin' nuts.
quote:Bron?Op maandag 6 september 2010 @ 16:52 schreef superworm het volgende:
Rot toch op met 'polygamie' - elk menselijk wezen is van nature polygaam.
quote:Wie het afval mee wil geven met de vuilnisman is een populist?Op maandag 6 september 2010 @ 16:55 schreef pfaffke het volgende:
En dan lijden wij aan populisme?
http://frontpage.fok.nl/nieuws/403514/1/1/100/belgi-en-nederland-lijden-aan-populisme.html
quote:Twee redenen:Op maandag 6 september 2010 @ 16:51 schreef MREn het volgende:
Waarom zou je de ene groep burgers voor een bepaald delict anders straffen dan een andere groep?
quote:Of het een probleem is om onderscheid te maken, is zeer situatie afhankelijk.En waarom zou dit nu geen probleem zijn en wel als je onderscheid maakt tussen hetero's en homo's of tussen Joden en andere mensen?
quote:Het verschil zit hem er toch in dat de ene groep als gast wordt beschouwd, en de andere niet. Vanuit dat oogpunt is het wel te begrijpen.Op maandag 6 september 2010 @ 16:58 schreef Yi-Long het volgende:
Te idioot voor woorden natuurlijk
Je straft dan 1 groep vele malen zwaarder dan een andere groep voor exact hetzelfde vergrijp.
superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 17:01
quote:Op grond van onze afkomst in het dierenrijk, zoals ik al zei, is het makkelijker te verklaren dat we poly- dan monogaam zijn. Monogamie lijkt me dan ook iets wat door de ratio opgelegd is, iets wat dieren die uit hun instinct handelen niet kennen. Nature of nurture, dus?
quote:En bovendien is Sarkozy zelf afkomstig uit Hongarije.Op maandag 6 september 2010 @ 16:54 schreef gohan16 het volgende:
Mr. Sarkozy was in het begin van zijn relatie met Carla ook niet monogaam.
quote:Dat is typisch Nicolas Sarkozy.Op maandag 6 september 2010 @ 16:58 schreef Yi-Long het volgende:
Te idioot voor woorden natuurlijk
Je straft dan 1 groep vele malen zwaarder dan een andere groep voor exact hetzelfde vergrijp.
quote:Dat is helemaal offtopic-geneuzel.Op maandag 6 september 2010 @ 17:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Op grond van onze afkomst in het dierenrijk, zoals ik al zei, is het makkelijker te verklaren dat we poly- dan monogaam zijn. Monogamie lijkt me dan ook iets wat door de ratio opgelegd is, iets wat dieren die uit hun instinct handelen niet kennen. Nature of nurture, dus?
quote:Dus eigenlijk heeft iedereen een goddelijke status behalve politie-meppers? Wat is daar verkeerd aan dan? Ik zie dat je xenofobie nog steeds misplaatst gebruikt. Als ik als Nederlandse immigrant in Canada geweld tegen de politie gebruik ben ik m'n paspoort kwijt en kan ik uit het land vertrekken. Of gaat die xenofobe vlieger nu ineens niet meer op? Btw. gelijkheid-vrijheid-broederschap gaat wel degelijk op, als je je er maar naar gedraagt.Op maandag 6 september 2010 @ 16:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Om in te spelen op het racistische, discriminatoire, radicaal-rechtse gedachtegoed van Le Pen en consorten.
[..]
Omdat homo's en hetero's, evenals joden en hun goddelijke status na '45, heilige huisjes zijn, en het heilige huisje van vrijheid-GELIJKHEID-broederschap nu juist ruw onderuit geschoffeld wordt, m.b.t. alles wat lichtbruin is of donkerder. Leuk hè, half West-Europa zo xenofobisch als de pest?
superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 17:13
quote:Om Doug Stanhope aan te halen: marriage itself shouldn't be a legal institution. It's fuckin' made up. Somebody made it up. If marriage wouldn't exist, would YOU invent it?Op maandag 6 september 2010 @ 17:06 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Dat is helemaal offtopic-geneuzel.
Polygamie is verboden als je daadwerkelijk meerdere wettige echtgenotes tegelijk hebt, niet als je meerdere vrouwen batst, meerdere vriendinnen hebt of zoiets.
quote:Feiten zijn geen feiten omdat ze 'gemakkelijker te verklaren' zijn.Op maandag 6 september 2010 @ 17:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Op grond van onze afkomst in het dierenrijk, zoals ik al zei, is het makkelijker te verklaren dat we poly- dan monogaam zijn. Monogamie lijkt me dan ook iets wat door de ratio opgelegd is, iets wat dieren die uit hun instinct handelen niet kennen. Nature of nurture, dus?
quote:Dubbel paspoort is pas echt fucking nuts.Op maandag 6 september 2010 @ 16:59 schreef superworm het volgende:
[..]
Verbieden, prima. Het is hier ook verboden. Maar ga dan hándhaven. Verhoog desnoods de straffen. Leg er extra geldelijke boetes bij op. Of zo. Maar mensen dán maar het land uitzetten, puur omdat ze een dubbel paspoort hebben, is fuckin' nuts.
quote:Nee, dant dat oogpunt is niet te begrijpen, want getuigt van een ongelooflijke hufterigheid.Op maandag 6 september 2010 @ 17:01 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
Het verschil zit hem er toch in dat de ene groep als gast wordt beschouwd, en de andere niet. Vanuit dat oogpunt is het wel te begrijpen.
superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 17:18
quote:Eén van mijn vrienden heeft beide een Duits als een Nederlands paspoort, een ander Pools en Nederlands, weer een ander Zweeds en Nederlands. Zijn inderdaad allemaal MANIAKKEN. TERUG NAAR HET HOL WAAR ZE VANDAAN KOMEN!Op maandag 6 september 2010 @ 17:14 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dubbel paspoort is pas echt fucking nuts.
quote:Nou, dat klinkt meer als facisme. Ken je klassiekers.Op maandag 6 september 2010 @ 16:59 schreef Mammy het volgende:
[..]
Wie het afval mee wil geven met de vuilnisman is een populist?
quote:Ja dus? Dat iets vaak voorkomt wil weinig zeggen over het nut ervan.Op maandag 6 september 2010 @ 17:16 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom?
Er zijn genoeg Belgen hier met een Nederlands paspoort, en andersom misschien nog wel meer.
quote:Op zich vind ik het wel bijzonder ongelukkig dat Marokkanen die hier naartoe gekomen zijn tot in de honderdste generatie bij wijze van spreken automatisch een paspoort krijgen. Dat zou zonder meer afgeschaft mogen worden van mij.Op maandag 6 september 2010 @ 17:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Eén van mijn vrienden heeft beide een Duits als een Nederlands paspoort, een ander Pools en Nederlands, weer een ander Zweeds en Nederlands. Zijn inderdaad allemaal MANIAKKEN. TERUG NAAR HET HOL WAAR ZE VANDAAN KOMEN!
quote:Zei ik dat mensen met een dubbel niet deugen?Op maandag 6 september 2010 @ 17:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Eén van mijn vrienden heeft beide een Duits als een Nederlands paspoort, een ander Pools en Nederlands, weer een ander Zweeds en Nederlands. Zijn inderdaad allemaal MANIAKKEN. TERUG NAAR HET HOL WAAR ZE VANDAAN KOMEN!
superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 17:24
quote:Daar heb je gelijk in. Een wetsvoorstel die bij 2e generatie automatisch het paspoort afschaft van het moederland van de ouders zou ik prima vinden, ook bij mijn in Zweden, Polen en elders geboren vrienden - hun kinderen zouden dan geen recht meer hebben (in NL) op het paspoort van hun ouders' land. Behalve natuurlijk als de wet van dat land het niet erg vindt om ze later weer terug te nemen, maar da's niet de zaak van Nederland.Op maandag 6 september 2010 @ 17:22 schreef Jazoist het volgende:
[..]
Op zich vind ik het wel bijzonder ongelukkig dat Marokkanen die hier naartoe gekomen zijn tot in de honderdste generatie bij wijze van spreken automatisch een paspoort krijgen. Dat zou zonder meer afgeschaft mogen worden van mij.
superworm (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 17:25
quote:Zie mijn reactie op Jazoist - afschaffen bij iedereen die in NL zelf is geboren lijkt een prima idee, toch?Op maandag 6 september 2010 @ 17:22 schreef Westerling het volgende:
[..]
Zei ik dat mensen met een dubbel niet deugen?
Je kunt je ook afvragen wat het voor nut heeft. En als t al een nut heeft, of dat ook in alle gevallen zo is. En zo niet of het in die gevallen misschien anders geregeld kan worden.
quote:Klopt niet: de groep die genaturaliseerd is heeft de Franse nationaliteit ontvangen terwijl men niet als Fransman geboren is - dat is een gunst.Op maandag 6 september 2010 @ 17:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat argument kennen we wel. Toch discrimineer je dan, omdat je onderscheid maakt op een grond die totaal niet relevant is.
quote:Nou, zo strikt hoeft het ook weer niet. Het lijkt me absoluut niet belangrijk. Maar wat mij betreft is het na twee generaties wel afgelopen. Geen idee of dat zo is overigens. Dit soort dingen is wel zo onbelangrijk, alsof een paspoort bepaalt of je je ergens verbonden mee voelt. Dan zou je bijvoorbeeld ook vreemde talen leren moeten verbieden of dergelijke maatregelen waardoor mensen toenadering zoeken tot andere culturenOp maandag 6 september 2010 @ 17:25 schreef superworm het volgende:
[..]
Zie mijn reactie op Jazoist - afschaffen bij iedereen die in NL zelf is geboren lijkt een prima idee, toch?
quote:Hahaha, en je denkt dat je even gezellig kan binnenlopen bij het Vreemdelingenlegioen? Er zal slechts een enkeling tussenzitten die geschikt is voor die hardcore shit.Op maandag 6 september 2010 @ 16:56 schreef evil23 het volgende:
Frankrijk is ook het enige land,als je je leven voor frankrijk wil geven,je de franse nationaliteit kunt krijgen,wat voor uitschot,met of zonder strafblad je ook bent,kortom,pakken ze je franse papieren af,meld je jezelf aan bij het vreemdelingen legioen,en heb je na een paar jaar een nieuwe naam + frans paspoort.Zolang je deze nog niet hebt,krijg je een b.v een paspoort van een ander land,zoals de Domenicaanse republiek.
quote:Waarom dan? Waarom zou mijn vriendin haar 2de nationaliteit moeten opgeven!? Welk doel heeft dat dan precies? Puur en alleen omdat jij er maar 1tje hebt!?Op maandag 6 september 2010 @ 17:25 schreef superworm het volgende:
[..]
Zie mijn reactie op Jazoist - afschaffen bij iedereen die in NL zelf is geboren lijkt een prima idee, toch?
quote:Je weet dat je dat pas krijgt en vrij bent om te gaan en staan als je jarenlang afgemat wordt en missies hebt gedaan?Op maandag 6 september 2010 @ 16:56 schreef evil23 het volgende:
Frankrijk is ook het enige land,als je je leven voor frankrijk wil geven,je de franse nationaliteit kunt krijgen,wat voor uitschot,met of zonder strafblad je ook bent,kortom,pakken ze je franse papieren af,meld je jezelf aan bij het vreemdelingen legioen,en heb je na een paar jaar een nieuwe naam + frans paspoort.Zolang je deze nog niet hebt,krijg je een b.v een paspoort van een ander land,zoals de Domenicaanse republiek.
quote:Ze sleurt jou anders wel mee in haar cultuur. Terwijl jullie misschien anders wel gewoon gezellig samen op de bank van échte Hollandse cultuur zouden genieten zoals Dancing on Ice en Jan Smit. Denk daar maar eens over na.Op maandag 6 september 2010 @ 17:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waarom dan? Waarom zou mijn vriendin haar 2de nationaliteit moeten opgeven!? Welk doel heeft dat dan precies? Puur en alleen omdat jij er maar 1tje hebt!?
Wat een idiote onzin.
quote:Dan mag hij wat mij betreft meteen de poesta in Hongarije ingestuurd worden...Op maandag 6 september 2010 @ 16:54 schreef gohan16 het volgende:
Mr. Sarkozy was in het begin van zijn relatie met Carla ook niet monogaam.
quote:Op maandag 6 september 2010 @ 16:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Leuk hè, half West-Europa zo xenofobisch als de pest?
quote:Je territorium afbakenen is ook iets natuurlijks maar dat is dan ineens xenofobie.Op maandag 6 september 2010 @ 17:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Op grond van onze afkomst in het dierenrijk, zoals ik al zei, is het makkelijker te verklaren dat we poly- dan monogaam zijn. Monogamie lijkt me dan ook iets wat door de ratio opgelegd is, iets wat dieren die uit hun instinct handelen niet kennen. Nature of nurture, dus?
quote:Nee hoor het gaat hier alleen om mensen die de politie fysiek aanvallen. Daar ben jij toch geen voorstander van?Op maandag 6 september 2010 @ 16:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Om in te spelen op het racistische, discriminatoire, radicaal-rechtse gedachtegoed van Le Pen en consorten.
[..]
Omdat homo's en hetero's, evenals joden en hun goddelijke status na '45, heilige huisjes zijn, en het heilige huisje van vrijheid-GELIJKHEID-broederschap nu juist ruw onderuit geschoffeld wordt, m.b.t. alles wat lichtbruin is of donkerder. Leuk hè, half West-Europa zo xenofobisch als de pest?
quote:Wel zo makkelijk toch.Op maandag 6 september 2010 @ 17:00 schreef KingKai het volgende:
[..]
Twee redenen:
Ten eerste is die ene groep niet gelijk aan de ander. De ene groep heeft een dubbele nationaliteit en de ander alleen de Franse.
Ten tweede maakt (blijkbaar) die ene groep zich significant vaker schuldig aan dergelijke wetsovertredingen.
[..]
Of het een probleem is om onderscheid te maken, is zeer situatie afhankelijk.
Vraagje aan jou: waarom veroordeel je het geweld tegen politieagenten niet gewoon? Waarom probeer je het (onder het mom van discriminatie) goed te praten?
quote:Dat sowieso. Maar ik zie sowieso het nut niet van een dubbel paspoort voor iemand die gewoon in Nederland werkt en leeft.Op maandag 6 september 2010 @ 17:25 schreef superworm het volgende:
[..]
Zie mijn reactie op Jazoist - afschaffen bij iedereen die in NL zelf is geboren lijkt een prima idee, toch?
quote:Waarom zou ze twee nationaliteiten moeten hebben? Waar is dat voor nodig? Is toch gewoon een keuze? In t geval van twee verschillende nationaliteiten van de ouders kan ik t begrijpen, dat is geen keuze. Maar dat is lang niet altijd de reden.Op maandag 6 september 2010 @ 17:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waarom dan? Waarom zou mijn vriendin haar 2de nationaliteit moeten opgeven!? Welk doel heeft dat dan precies? Puur en alleen omdat jij er maar 1tje hebt!?
Wat een idiote onzin.
quote:HoHo, der is helemaal niks xenofobisch bij, xenofobie is angst voor het onbekende, in dit soort gevallen is er heel duidelijk wat er bekend is en daar heeft men angst voor.Op maandag 6 september 2010 @ 16:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Om in te spelen op het racistische, discriminatoire, radicaal-rechtse gedachtegoed van Le Pen en consorten.
[..]
Omdat homo's en hetero's, evenals joden en hun goddelijke status na '45, heilige huisjes zijn, en het heilige huisje van vrijheid-GELIJKHEID-broederschap nu juist ruw onderuit geschoffeld wordt, m.b.t. alles wat lichtbruin is of donkerder. Leuk hè, half West-Europa zo xenofobisch als de pest?
quote:Zolang het alleen om mensen met een dubbel paspoort gaat, lijkt me er toch wel een verschil te zijn.Op maandag 6 september 2010 @ 18:10 schreef Morthill het volgende:
etnische zuiveringen beginnen dus in Frankijk dit keer, de Roma worden het land al uitgezet en nu gaat Sarkozy mensen hun nationaliteit afnemen als ze niet al generaties uit Frankrijk komen. Ik denk dat de man goede vriendjes had kunnen worden met Adolf Hitler 70 jaar geleden.
quote:Maar het Marokkaanse systeem maakt geen deel uit van onze 'superieure' Westerse beschavingOp maandag 6 september 2010 @ 18:19 schreef Westerling het volgende:
[..]
Zolang het alleen om mensen met een dubbel paspoort gaat, lijkt me er toch wel een verschil te zijn.
Buiten totaalabsurde gevallen als het Marokkaanse systeem.
quote:Ze zijn toch echt in grote aantallen aanwezig.Op maandag 6 september 2010 @ 19:03 schreef Morthill het volgende:
[..]
Maar het Marokkaanse systeem maakt geen deel uit van onze 'superieure' Westerse beschaving
quote:Nee hoor ze moeten gewoon allebei terug naar hun eigen land, even zwaar en gewoon eerlijk.!Op maandag 6 september 2010 @ 16:58 schreef Yi-Long het volgende:
Te idioot voor woorden natuurlijk
Je straft dan 1 groep vele malen zwaarder dan een andere groep voor exact hetzelfde vergrijp.
quote:Zozo!Nooit gekeken naar kuddedieren?Welke dan ook?Altijd 1 mannetje die een harem onderhoud en vecht met andere mannetjes die zijn harem willen over nemen....Om maar te zwijgen van al die apenrassen.......Op maandag 6 september 2010 @ 17:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Op grond van onze afkomst in het dierenrijk, zoals ik al zei, is het makkelijker te verklaren dat we poly- dan monogaam zijn. Monogamie lijkt me dan ook iets wat door de ratio opgelegd is, iets wat dieren die uit hun instinct handelen niet kennen. Nature of nurture, dus?