Een Duitse kinderrechter heeft maandag twee tieners tot lange gevangenisstraffen veroordeeld voor de brute moord op een man. De man, de 50-jarige Dominik Brunner, was tussenbeide gekomen toen het tweetal in september 2009 in een trein een groep kinderen lastigviel. De twee tieners sloegen de man vervolgens 'uit wraak' in elkaar. Enkele uren later overleed Brunner aan zijn verwondingen.
Een van de jongens, de 19-jarige Markus S., werd veroordeeld tot negen jaar en tien maanden gevangenisstraf. Zijn vriend, de 18-jarige Sebastian L., werd veroordeeld tot zeven jaar cel voor zijn aandeel in de moord.
quote:in vergelijking met hier bedoel je?Op maandag 6 september 2010 @ 15:52 schreef AlphaOmega het volgende:
Nice. Dat zijn nog eens gepaste straffen voor dat soort tuig.
quote:Zo denken de nabestaanden er vast wel over...Op maandag 6 september 2010 @ 15:53 schreef lios het volgende:
tja, dan is elke moord/doodslag bruut.
quote:Die man is letterlijk doodgeslagen. Zeer bruut geweld dus, maar ik denk dat je een beetje verdooft bent door al dat geweld in kranten en op TV.Op maandag 6 september 2010 @ 15:53 schreef lios het volgende:
Hoe erg ook, dit is toch geen brute moord? Dit is een uit de hand gelopen vechtpartij, waarbij de man waarschijnlijk een keer teveel op zijn hoofd is geraakt. Doodslag dus, geen moord. En bruut... tja, dan is elke moord/doodslag bruut. Ik denk bij bruut toch meer aan eerst mishandeling en/of een langzame, pijnlijke dood.
quote:"uit wraak" is met volle intentie iemand te verwonden; afloop dodelijk?>moord.Op maandag 6 september 2010 @ 15:53 schreef lios het volgende:
Hoe erg ook, dit is toch geen brute moord? Dit is een uit de hand gelopen vechtpartij, waarbij de man waarschijnlijk een keer teveel op zijn hoofd is geraakt. Doodslag dus, geen moord. En bruut... tja, dan is elke moord/doodslag bruut. Ik denk bij bruut toch meer aan eerst mishandeling en/of een langzame, pijnlijke dood.
quote:En wie ben jij nou als leek en na het lezen van zo'n krantenartikel om te bepalen of dit moord of doodslag is??Op maandag 6 september 2010 @ 15:53 schreef lios het volgende:
Hoe erg ook, dit is toch geen brute moord? Dit is een uit de hand gelopen vechtpartij, waarbij de man waarschijnlijk een keer teveel op zijn hoofd is geraakt. Doodslag dus, geen moord. En bruut... tja, dan is elke moord/doodslag bruut. Ik denk bij bruut toch meer aan eerst mishandeling en/of een langzame, pijnlijke dood.
quote:zoals ik zei, moord is met voorbedachte rade, 1 klap die verkeerd aankomt kan dus doodslag zijn. ram jij door in de hoop dat ie dan nog leeft.... is gewoon moord. lastige juridische constructie... scheelt weliswaar wel veel jaren cel.Op maandag 6 september 2010 @ 15:58 schreef ebke het volgende:
[..]
En wie ben jij nou als leek en na het lezen van zo'n krantenartikel om te bepalen of dit moord of doodslag is??
quote:Kan nog hoger wat mij betreft.Op maandag 6 september 2010 @ 15:52 schreef AlphaOmega het volgende:
Nice. Dat zijn nog eens gepaste straffen voor dat soort tuig.
quote:niet alleen tegen jou gericht:Op maandag 6 september 2010 @ 15:55 schreef Funkamental het volgende:
Zo denken de nabestaanden er vast wel over...
quote:Lijkt me behoorlijk bruut, maar goed. Iemand met je blote handen ombrengen is meestal toch net wat bruter dan iemand doodschieten, omdat daar 'slechts' een vinger voor nodig is, waarna de gevolgen zich vanzelf ontvouwen. Om iemand dood te slaan of te schoppen is wat meer geweld nodig. Beetje afgestompt?Op maandag 6 september 2010 @ 15:53 schreef lios het volgende:
Hoe erg ook, dit is toch geen brute moord? Dit is een uit de hand gelopen vechtpartij, waarbij de man waarschijnlijk een keer teveel op zijn hoofd is geraakt. Doodslag dus, geen moord. En bruut... tja, dan is elke moord/doodslag bruut. Ik denk bij bruut toch meer aan eerst mishandeling en/of een langzame, pijnlijke dood.
quote:Weer iets met bontkraagjes en Antillianen?Op maandag 6 september 2010 @ 15:56 schreef SemperLibertas het volgende:
Markus S en Sebastian L.
*Fok-hersens maken overuren*
Markus Saidi en Sebastian Laroussa?
quote:Vrienden van je?Op maandag 6 september 2010 @ 15:56 schreef SemperLibertas het volgende:
Markus S en Sebastian L.
*Fok-hersens maken overuren*
Markus Saidi en Sebastian Laroussa?
quote:"een keer teveel" met z'n tweeen een volwassen man dood slaan is nog niet zo makkelijk als die zich zelf mogelijk verdedigd. Dat doe je niet even met een knal...Op maandag 6 september 2010 @ 15:53 schreef lios het volgende:
Hoe erg ook, dit is toch geen brute moord? Dit is een uit de hand gelopen vechtpartij, waarbij de man waarschijnlijk een keer teveel op zijn hoofd is geraakt. Doodslag dus, geen moord. En bruut... tja, dan is elke moord/doodslag bruut. Ik denk bij bruut toch meer aan eerst mishandeling en/of een langzame, pijnlijke dood.
quote:Beter idee?Op maandag 6 september 2010 @ 16:13 schreef Bo3mba het volgende:
9 en 7 jaar de cel in...
nee, daar worden ze beter van...
quote:In elkaar geslagen. Mishandeling? Check.Op maandag 6 september 2010 @ 15:53 schreef lios het volgende:
Hoe erg ook, dit is toch geen brute moord? Dit is een uit de hand gelopen vechtpartij, waarbij de man waarschijnlijk een keer teveel op zijn hoofd is geraakt. Doodslag dus, geen moord. En bruut... tja, dan is elke moord/doodslag bruut. Ik denk bij bruut toch meer aan eerst mishandeling en/of een langzame, pijnlijke dood.
quote:Als ik jou wil slaan, jou pijn wil doen en jou mep .. maar de klap komt ongelukkig aan dan is dat GEEN moord. Dood doorschuld of evt doodslag.Op maandag 6 september 2010 @ 15:57 schreef kwelly het volgende:
[..]
"uit wraak" is met volle intentie iemand te verwonden; afloop dodelijk?>moord.
en de straf kan niet hoog genoeg zijn, zeker gezien je laconieke reactie, geen respect....
quote:Denk niet links, denk niet rechts, maar denk rechtdoor...Op maandag 6 september 2010 @ 16:20 schreef _Led_ het volgende:
Gelijk terugsturen naar Duitsland !
quote:Bekijk het eens deterministisch, ze hebben het aan zichzelf te danken. Die man werd er ook niet beter van dat-ie doodgeschopt en geslagen werd, weerhield de daders er echter niet van om het toch te doen.Op maandag 6 september 2010 @ 16:13 schreef Bo3mba het volgende:
9 en 7 jaar de cel in...
nee, daar worden ze beter van...
quote:ik denk dat Nederlandse straffen ongeveer hetzelfde zouden zijn of hoger. Nederland straft zo'n beetje het strengst van de EU. Daarnaast heeft NL als enig land samen met Estland in de EU een levenslange gevangenisstraf die ook daadwerkelijk levenslang is.Op maandag 6 september 2010 @ 15:52 schreef AlphaOmega het volgende:
Nice. Dat zijn nog eens gepaste straffen voor dat soort tuig.
quote:.....lange gevangenisstraffen.....
quote:.....negen jaar en tien maanden.....
quote:..... zeven jaar cel.....
quote:Ik dacht aan Markus SemperOp maandag 6 september 2010 @ 15:56 schreef SemperLibertas het volgende:
Markus S en Sebastian L.
*Fok-hersens maken overuren*
Markus Saidi en Sebastian Laroussa?
Xessive (Weblogger) 06-09-2010 @ 16:33
quote:Hou toch eens op met dat gejank over rechtvaardige straffen omdat in jouw optiek iedereen die zwaardere straffen wil dit wil uit wraak. Misschien is het gewoon zo dat de straffen geheel niet in verhouding staan met de misdaden die gepleegd worden?Op maandag 6 september 2010 @ 16:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
niet alleen tegen jou gericht:
Hou toch eens een keer op met dat gejank over de nabestaanden. Als iemand mijn auto bekrast, wil ik ook zijn ballen erafsnijden omdat hij aan mijn eigendom komt. Als iemand mijn broer invalide slaat, wil ik ook zijn armen eraf hakken.
Is dat een gerechtvaardigde straf? Dacht het niet, nee.
En datzelfde geldt voor alle nabestaanden van vermoorden, slachtoffers van verkrachtigingen, etc. Zij willen vaak geen gerechtvaardigde straf, maar wraak, pure wraak (iets waar onze strafwetten niet op gebaseerd zijn). Volkomen begrijpelijk zo'n reactie, maar godzijdank doet de mening van de nabestaanden er op het gebied van straftoekenning er niet veel toe....
quote:Are you fucking kidding me? Ze hebben die kerel naar het hiernamaals gemept omdat ie tussenbeide kwam bij een (ogenschijnlijk) lullig akkefietje! En dat noem je niet bruut? Zolang door blijven beuken totdat iemand niet meer beweegt? Dan mag je van mij echt levenslang rotten, dan heb je gewoon teveel oer-aggressie in je lijf. Dat komt nooit meer goed.Op maandag 6 september 2010 @ 15:53 schreef lios het volgende:
Hoe erg ook, dit is toch geen brute moord? Dit is een uit de hand gelopen vechtpartij, waarbij de man waarschijnlijk een keer teveel op zijn hoofd is geraakt. Doodslag dus, geen moord. En bruut... tja, dan is elke moord/doodslag bruut. Ik denk bij bruut toch meer aan eerst mishandeling en/of een langzame, pijnlijke dood.
quote:Een Duitse kinderrechter heeft maandag twee tieners tot lange gevangenisstraffen veroordeeld voor de brute moord op een man.
quote:Erg slim... eerst zaak laten uitstellen... en daarna ze als volwassen berechtenEen van de jongens, de 19-jarige Markus S., werd veroordeeld tot negen jaar en tien maanden gevangenisstraf. Zijn vriend, de 18-jarige Sebastian L., werd veroordeeld tot zeven jaar cel voor zijn aandeel in de moord.
quote:Op maandag 6 september 2010 @ 15:53 schreef lios het volgende:
Hoe erg ook, dit is toch geen brute moord? Dit is een uit de hand gelopen vechtpartij, waarbij de man waarschijnlijk een keer teveel op zijn hoofd is geraakt. Doodslag dus, geen moord. En bruut... tja, dan is elke moord/doodslag bruut. Ik denk bij bruut toch meer aan eerst mishandeling en/of een langzame, pijnlijke dood.
Denk dat het brute eraan is dat die groep kinderen er getuige van waren.
quote:Bij een vechtpartij komt het geweld van twee kanten. Er blijkt nergens uit dat het slachtoffer ook maar één klap uitdeelde.Op maandag 6 september 2010 @ 15:53 schreef lios het volgende:
Dit is een uit de hand gelopen vechtpartij
quote:En dat bepaalt wie? Jij met je onderbuik? Jan op de hoek van de straat? Laat dat maar fijn aan mensen over die er verstand van hebben.Op maandag 6 september 2010 @ 16:38 schreef Corradini het volgende:
Hou toch eens op met dat gejank over rechtvaardige straffen omdat in jouw optiek iedereen die zwaardere straffen wil dit wil uit wraak. Misschien is het gewoon zo dat de straffen geheel niet in verhouding staan met de misdaden die gepleegd worden?
quote:Tsja, sommige mensen zijn wel in staat to rationeel nadenken; jij overduidelijk niet (jaja, lompe insinuaties kan ik ook maken).
En dat je absoluut niet aan de nabestaanden wil denken snap ik ook nog wel, dat zou je een menselijk trekje geven namelijk.
quote:Uity professioneel oogpunt is dat juist helemaal niet goed om dat zo klakkeloos over te nemen.
Maar uit proffesioneel oogpunt bekeken is zwaarder straffen juist goed omdat het niet alleen een signaal afgeeft naar de criminelen maar ook naar de rest can de mensen dat misdaad gezien word als een serieus iets waar niet te licht over gedacht word.
quote:In jouw ogen ja. Zo heeft ook Jan een mening, heeft Klaartje een mening, heeft Piet een mening en Erik ook. En geen van allen hebben ze van verstand van strafrecht.
Lichamelijk letsel toebrengen hoort niet in ons strafrecht, maar voor iemand doodslaan minimaal 25 jaar gevangenis zonder vervroegd verlof is geen probleem in mijn ogen.
quote:Ik heb wel medelijden met de rechters in Nederland.Op maandag 6 september 2010 @ 16:54 schreef DeaTHReQueST het volgende:
Betere straffen zijn er niet,..
Moeten ze hier in Nederland ook is doen. I.p.v maar 2 jaar, waarvan je na 2 maanden weer buiten wegens goed gedrag.
quote:Zijn ze wel mooiste deel van hun jeugd kwijt.Besef van maatschapij kwijt,zelfverantwoording,en het duitse gevangenis is zo gezellig......notOp maandag 6 september 2010 @ 15:55 schreef xBlackHeart het volgende:
Zeven en negen jaar lange gevangenisstraffen? Sorry? Met lange gevangenisstraf denk ik iets in de richting van 15 jaar, deze klootzakken lopen op hun 25ste en 28ste alweer vrij rond.
quote:Daarom ben ik ook blij dat we het niet aan jou overlaten, aangezien je enkel en alleen oog heb voor daders in de slachtofferpositie te zetten.Op maandag 6 september 2010 @ 17:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En dat bepaalt wie? Jij met je onderbuik? Jan op de hoek van de straat? Laat dat maar fijn aan mensen over die er verstand van hebben.
quote:Alleen klopt die van mij wel, terwijl bij jou geen spoortje menselijkheid te bekennen is als dit soort onderwerpen langs komen.Op maandag 6 september 2010 @ 17:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Tsja, sommige mensen zijn wel in staat to rationeel nadenken; jij overduidelijk niet (jaja, lompe insinuaties kan ik ook maken).
quote:Dat is jouw professionele mening? Gebaseerd op?Op maandag 6 september 2010 @ 17:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Uity professioneel oogpunt is dat juist helemaal niet goed om dat zo klakkeloos over te nemen.
quote:Grappig dat je bij doodslag aan een uitspraak van een voetballer moet denken, toont in ieder geval wel waar jouw sentiment zit, een spelletje dus.Op maandag 6 september 2010 @ 17:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat dat betreft raakte de voetballer Maduro bij een ander nieuwsitem dezelfde snaar:
als men tegen San Marino met 0-5 wint, dan klaagt men dat het geen 0-7 is. Wint men met 0-21, dan klaagt de bevolking dat het 0-23 moet staan.
M.a.w.: de straffen zullen nooit zwaar genoeg zijn om iedereen tevreden te stellen.
quote:En jij ook niet, dat is dan weer de hiaat in je verhaal, aangezien je pretendeert kennis te hebben die je niet bezit, nochtans niet kan aantonen dat je die bezit, dus waar praat je over?Op maandag 6 september 2010 @ 17:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
In jouw ogen ja. Zo heeft ook Jan een mening, heeft Klaartje een mening, heeft Piet een mening en Erik ook. En geen van allen hebben ze van verstand van strafrecht.
quote:Enige medelijden wat je kan tonen is voor de rechters? Grappig.Op maandag 6 september 2010 @ 17:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik heb wel medelijden met de rechters in Nederland.
quote:Ik kom niet in een café, ik zou dus niet weten wat de algehele tendens daar is, maar ik kom wel in de rechtszaal en daar weet ik hoe de stemming is.Op maandag 6 september 2010 @ 17:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
die moeten opboksen tegen meningen zoals heirboven: nergens op gebaseerd en zonder ook maar enige kennis van zaken brullen dat voor moord 2 jaar staat.
En het nadeel is, is dat die gedachte er bijna niet uit te krijgen is. Die zit er zo ingepeperd in, dat mensen het als waar aannemen. Immers, de rest van het café zegt het ook.
quote:Goed plan. Laten we er een discussie van maken waarin we bij elkaar woorden in de mond leggen. Lijkt me echt gaaf!Op maandag 6 september 2010 @ 17:15 schreef Corradini het volgende:
Daarom ben ik ook blij dat we het niet aan jou overlaten, aangezien je enkel en alleen oog heb voor daders in de slachtofferpositie te zetten.
quote:Heb je nou echt de betekenis van mijn reactie niet door?
Alleen klopt die van mij wel, terwijl bij jou geen spoortje menselijkheid te bekennen is als dit soort onderwerpen langs komen.
quote:Op dezelfde professionaliteit waar jij je op beroept. En ja, uiteraard werk jij in rechtzalen, bij advocaten, etc. En natuurlijk is dat waar.
Dat is jouw professionele mening? Gebaseerd op?
quote:Je begrijpt de reactie dus TOTAAL niet EN je heb dus verder écht niks inhoudelijks meer te melden behalve wat afzeikmethodes. Dan zijn wij klaar. Gegroet. Ga maar fijn bij iemand anders woorden in de mond leggen.
Grappig dat je bij doodslag aan een uitspraak van een voetballer moet denken, toont in ieder geval wel waar jouw sentiment zit, een spelletje dus.
quote:Ik reageer op jou, jij heb inhoudelijk niets aangegeven waarmee ik iets zou kunnen doen, dus als je vind dat ik een afzeikreactie geef moet je misschien eens goed naar je eigen reactie kijken en dan afvragen of die van jou wel tot de categorie "bijzonder waardevolle bijdrage" hoort, ik vermoed van niet.Op maandag 6 september 2010 @ 17:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Goed plan. Laten we er een discussie van maken waarin we bij elkaar woorden in de mond leggen. Lijkt me echt gaaf!
[..]
Heb je nou echt de betekenis van mijn reactie niet door?
[..]
Op dezelfde professionaliteit waar jij je op beroept. En ja, uiteraard werk jij in rechtzalen, bij advocaten, etc. En natuurlijk is dat waar.
[..]
Je heb dus écht niks inhoudelijks te melden behalve wat afzeikmethodes. Dan zijn wij klaar. Gegroet. Ga maar fijn bij iemand anders woorden in de mond leggen.
quote:Op maandag 6 september 2010 @ 17:31 schreef Corradini het volgende:
En ik leg je geen woorden in de mond
quote:Hou nou maar gewoon op; wij zijn klaar. Ik was allang duidelijk, maar je geeft er je compleet eigen interpretatie aan, waarbij je niet eens de vraag stelt of het wel klopt. Pas als ik aangeef dat ik er mee kap, kom jij met een vraag aankakken.
"En dat je absoluut niet aan de nabestaanden wil denken"
"aangezien je enkel en alleen oog heb voor daders in de slachtofferpositie te zetten"
"terwijl bij jou geen spoortje menselijkheid te bekennen is als dit soort onderwerpen langs komen"
"toont in ieder geval wel waar jouw sentiment zit, een spelletje dus."
"aangezien je pretendeert kennis te hebben die je niet bezit"
quote:Je geeft helemaal niets aan, je geeft alleen maar hetzelfde riedeltje keer op keer. Aangezien je reageerde had je ook inhoudelijk op de vraag kunnen reageren, dat wil je schijnbaar niet, ook al gaf je eerder aan klaar te zijn ermee. Toch reageer je, was je dus niet klaar en besloot je om niets inhoudelijk bij te dragen, kan ik dus enkel de conclusie trekken dat je niet inhoudelijk erop in wilde gaan en slechts je standaard riedeltjes kan posten.Op maandag 6 september 2010 @ 17:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
[..]
Hou nou maar gewoon op; wij zijn klaar. Ik was allang duidelijk, maar je geeft er je compleet eigen interpretatie aan, waarbij je niet eens de vraag stelt of het wel klopt. Pas als ik aangeef dat ik er mee kap, kom jij met een vraag aankakken.
Te laat, knul.
quote:Niet echt, een gepaste straf zou de galg zijn.Op maandag 6 september 2010 @ 15:52 schreef AlphaOmega het volgende:
Nice. Dat zijn nog eens gepaste straffen voor dat soort tuig.
quote:Komt door de luxe, je zit hier beter in de gevangenis, dan erbuiten als mislukt onderdeel van de samenleving, misschien dat een serieuze versobering van de gevangenis niet alleen wat bezuinigt maar een straf ook effectiever word.Op maandag 6 september 2010 @ 17:43 schreef JeZusMina het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of je ze 1 jaar, 8 jaar of levenslang vastzet. Gevangenis zal het gedrag alleen maar verergeren. Ik spreek uit ervaring.
quote:lol ik moest lachen.Op maandag 6 september 2010 @ 16:20 schreef _Led_ het volgende:
Gelijk terugsturen naar Duitsland !
quote:Op maandag 6 september 2010 @ 17:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
[..]
Hou nou maar gewoon op; wij zijn klaar. Ik was allang duidelijk, maar je geeft er je compleet eigen interpretatie aan, waarbij je niet eens de vraag stelt of het wel klopt. Pas als ik aangeef dat ik er mee kap, kom jij met een vraag aankakken.
Te laat, knul.
quote:En ik niet, niet omdat ik de doodstraf hetzelfde vind als moord, of dat ik de doodstraf een verwerpelijk iets vind, of dat je niet jezelf moet verlagen tot het niveau van een moordenaar maar om 1 hele logische reden:Op maandag 6 september 2010 @ 18:36 schreef Lentilka het volgende:
daarom ben ik dus pro doodstraf bij moord
quote:Doodstraf dan maar...Op maandag 6 september 2010 @ 16:13 schreef Bo3mba het volgende:
9 en 7 jaar de cel in...
nee, daar worden ze beter van...
quote:Hoe kan je dat nou uit dit verhaal opmaken? Het is een piepklein stukje van het hele verhaal.. Misschien zijn het wel jongens met een ellenlang strafblad zoals die arme 16 jarige Antiliaan in Amsterdam..Op maandag 6 september 2010 @ 15:53 schreef lios het volgende:
Hoe erg ook, dit is toch geen brute moord? Dit is een uit de hand gelopen vechtpartij, waarbij de man waarschijnlijk een keer teveel op zijn hoofd is geraakt. Doodslag dus, geen moord. En bruut... tja, dan is elke moord/doodslag bruut. Ik denk bij bruut toch meer aan eerst mishandeling en/of een langzame, pijnlijke dood.
quote:Ik vind het schandalig. 9 jaar gepast? Ze zijn nog jong als ze eruit komen. Laat men maar tot hun 50ste zitten en dan alleen eruit als ze ongevaarlijk de samenleving ingaan.Op maandag 6 september 2010 @ 15:52 schreef AlphaOmega het volgende:
Nice. Dat zijn nog eens gepaste straffen voor dat soort tuig.
quote:Op maandag 6 september 2010 @ 16:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
niet alleen tegen jou gericht:
Hou toch eens een keer op met dat gejank over de nabestaanden. Als iemand mijn auto bekrast, wil ik ook zijn ballen erafsnijden omdat hij aan mijn eigendom komt. Als iemand mijn broer invalide slaat, wil ik ook zijn armen eraf hakken.
Is dat een gerechtvaardigde straf? Dacht het niet, nee.
En datzelfde geldt voor alle nabestaanden van vermoorden, slachtoffers van verkrachtigingen, etc. Zij willen vaak geen gerechtvaardigde straf, maar wraak, pure wraak (iets waar onze strafwetten niet op gebaseerd zijn). Volkomen begrijpelijk zo'n reactie, maar godzijdank doet de mening van de nabestaanden er op het gebied van straftoekenning er niet veel toe....
quote:Juist.. Het merendeel staat achter die mening dat de straffen hier nergens over gaan. En dat heeft niks te maken met nabestaanden. Snap jou heel punt dus ook niet. Men hoeft niet van alles verstand te hebben om dingen te kunnen beoordelen. Verder vind ik de menselijkheid bij jou ver te zoeken, zoals meerdere aangeven.Op maandag 6 september 2010 @ 17:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik heb wel medelijden met de rechters in Nederland.
die moeten opboksen tegen meningen zoals heirboven: nergens op gebaseerd en zonder ook maar enige kennis van zaken brullen dat voor moord 2 jaar staat.
En het nadeel is, is dat die gedachte er bijna niet uit te krijgen is. Die zit er zo ingepeperd in, dat mensen het als waar aannemen. Immers, de rest van het café zegt het ook.
quote:Nee die man is geslagen en daarna dood gegaan. Een groot verschil met iemand doodslaan. Als je iemand doodslaat ga je door met slaan tot ie niet meer beweegt en je weet dat hij dood is, je vermoord hem dus bewust.Op maandag 6 september 2010 @ 15:55 schreef TCW het volgende:
[..]
Die man is letterlijk doodgeslagen. Zeer bruut geweld dus, maar ik denk dat je een beetje verdooft bent door al dat geweld in kranten en op TV.