VVD-leider Mark Rutte is niet van plan samen met de PvdA een regeerakkoord te schrijven. Dat zei hij maandagochtend in het programma Ochtendspits van WNL. Volgens Rutte zitten er twee nadelen aan: het schrijven van het akkoord duurt dan veel langer en het wordt dan een soort mini-formatie. Daarbij wil hij niet 'voorsorteren' op de PvdA. "Ik vind het niet voor de hand liggen."
Rutte zei vrijdag na het mislukken van de onderhandelingen tussen VVD, PVV en CDA dat hij zelf als winnaar van de verkiezingen een 'proeve van een regeerakkoord' wil schrijven. Op basis daarvan moet verder worden gepraat. "Dat zal mijn advies zijn aan de koningin", zei Rutte vrijdag. "Dit land moet een regering hebben. Dit duurt al veel te lang." PvdA-leider Job Cohen gaf aan wel mee te willen schrijven aan zo'n akkoord.

quote:Hey, dat is een plaatje van geert wilders!!!!Op maandag 6 september 2010 @ 10:54 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Misscien, dat een blonde pruik hem iets helpt?
[afbeelding]
quote:er is geen naam voor wat er met jouw mis is, maar het fenomeen heet 'backfire', en er wordt nu gelukkig wel veel onderzoek naar gedaan.Op maandag 6 september 2010 @ 13:02 schreef Mammy het volgende:
[..]
Daar ga je weer met je gelieg. Is er een naam voor wat jou mankeert?
quote:New research suggests that misinformed people rarely change their minds when presented with the facts -- and often become even more attached to their beliefs.
quote:
and it plays an especially important role in how we shape and solidify our beliefs on immigration [snip]
quote:Het had zijn broer kunnen zijn inderdaad.Op maandag 6 september 2010 @ 13:10 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Hey, dat is een plaatje van geert wilders!!!!
quote:TouchéOp maandag 6 september 2010 @ 13:11 schreef The_Countess het volgende:
[..]
er is geen naam voor wat er met jouw mis is, maar het fenomeen heet 'backfire', en er wordt nu gelukkig wel veel onderzoek naar gedaan.
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=128490874
[..]
[..]
quote:Je hebt erg veel tekst nodig om het ene programmapunt van de PVV te benoemen, vind je niet?Op maandag 6 september 2010 @ 13:05 schreef hendrik64 het volgende:
quote:Jij weet ook wel hoeveel breekpunten de PVV had en of de partij links of rechts is. Een betere vraag is of er in haar posts, of in de jouwe, ooit iets waars staat.Op maandag 6 september 2010 @ 13:06 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Wat is er precies gelogen aan dan volgens jou?
quote:Wel de discussie goed teruglezen. Ik reageerde op de stelling dat de PVV slechts één programmapunt had.Op maandag 6 september 2010 @ 13:08 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Ik vond die AOW punt van 65=65 wel een goede.
Oh wacht..
Hoop gebakken lucht dus dat siteje... Maar daar zal jij als rechtsche schutzmensch niet mee eens zijn.
quote:Hoe je het ook wendt of keert: PVV heeft één prbleem. (ik had het niet over programmapunten) "Bestrijding van de islam". Alles wat er omheen geschreven is, is bijzaak.Op maandag 6 september 2010 @ 13:32 schreef Mammy het volgende:
[..]
Je hebt erg veel tekst nodig om het ene programmapunt van de PVV te benoemen, vind je niet?
quote:De stelling was trouwens, dat PVV doet alsof er slechts één probleem is.Op maandag 6 september 2010 @ 13:35 schreef Mammy het volgende:
[..]
Wel de discussie goed teruglezen. Ik reageerde op de stelling dat de PVV slechts één programmapunt had.
Jouw reactie op wat ik schreef is geen logische.
quote:Op maandag 6 september 2010 @ 12:38 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Dat vind ik te abstract. Ik zal helder zijn: PVV doet alsof er één probleem is in Nederland.
Nu jij. Welke partijen doen net "alsof er niks aan de hand is" en op welk probleem, of welke problemen doel je dan?
quote:Dat ene breekpunt overboord zetten is al kiezersbedrog, was dat nog niet voldoende? Lijkt me toch al dermate tekenend. Daarnaast staan de rest van de linkse punten van de PVV nogal haaks op de punten van de VVD, en als Rutte vervolgens meldt dat er plannen waren "waar rechts haar vingers bij af zou likken" kun je er wel behoorlijk vanuit gaan dat de linkse punten van de PVV eraan hebben moeten geloven; zeker als je in je achterhoofd houdt dat Wilders uit de VVD afkomstig is. De PVV (lees Wilders) heeft maar 1 punt, immigratie en veiligheid, en de rest is niets meer of minder dan opvulling van het programma-foldertje en voor Wilders & Co eigenlijk volstrekt waardeloos, maar 't scoort zo lekker...Op maandag 6 september 2010 @ 13:34 schreef Mammy het volgende:
[..]
Jij weet ook wel hoeveel breekpunten de PVV had en of de partij links of rechts is. Een betere vraag is of er in haar posts, of in de jouwe, ooit iets waars staat.
quote:Ik denk dat er meer gedoeld werd op een combo van VVD, PVDA en CDA, wat door Cohen meteen na de verkiezingen al als geen optie werd aangekondigd...Op maandag 6 september 2010 @ 09:38 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Met de "piketpalen" die VVD tijdens de onderhandelingen over Paars+ had uitgezet achtte Cohen het niet waarschijnlijk, dat er een middenkabinet zou komen. Dat is iets anders dan uitsluiten. VVD zal heel veel water bij de wijn moeten doen, nu een rechts kabinet niet mogelijk is gebleken. Doet de VVD dat werkelijk, dan zijn de piketpalen van Paars+ weg en is een middenkabinet heel goed mogelijk.
quote:Cohen heeft aangegeven dat het het geen heel waarschijnlijke zou zijn, maar heeft 't ook nooit alszodanig geblokkeerd. Dat kwam bij de VVD vandaan die bij Paars+ halsstarrig aan haar Piketpaaltjes vast bleef houden waardoor er gewoon geen ruimte was voor onderhandelingen met de PvdA. Op basis daarvan kun je dus automatisch ook wel concluderen dat als het met het CDA erbij al niet lukt, het ook niet gaat lukken met GL + D66 erbij. Logische stap is daarom ook imho om de Roemer-variant te proberen; VVD blijft er dan buiten, die hebben inmiddels wel hun kans gehad en verprutst.... laat het dan eens aan anderen over om het te proberen lijkt mijOp maandag 6 september 2010 @ 14:00 schreef knirfie het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer gedoeld werd op een combo van VVD, PVDA en CDA, wat door Cohen meteen na de verkiezingen al als geen optie werd aangekondigd...
quote:Precies, dus vanwaar de behoefte om te liegen dat er meer dan één breekpunt was? Ik zal slinks nooit begrijpen.Op maandag 6 september 2010 @ 13:50 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dat ene breekpunt overboord zetten is al kiezersbedrog, was dat nog niet voldoende? Lijkt me toch al dermate tekenend.
quote:Precies allemaal gelogen, alleen het sprookje dat Wilders vertelt, is waar, aldus de PVV gelovigen.Op maandag 6 september 2010 @ 14:36 schreef Mammy het volgende:
[..]
Precies, dus vanwaar de behoefte om te liegen dat er meer dan één breekpunt was? Ik zal slinks nooit begrijpen.
quote:Ah, ongeveer hetzelfde niveau als Dhr. Roemer dus.Op maandag 6 september 2010 @ 12:48 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Wilders heeft Mavo en Havo gedaan. Daarnaasrt haalde hij een aantal deelcertificaten rechtsgeleerdheid aan de Open Universititeit. Daarmee is hij nog lang geen jurist.
quote:De PVV had maar 1 breekpunt, en dat bleek ook een wassen neus te zijn... Als je als partij stelt dat er 1 punt dermate belangrijk is dat er niet over onderhandeld kan worden, en binnen enkele uren gooi je dat overboord, en dan maak je vervolgens aan een andere partij nog het verwijt onbetrouwbaar te zijn, dan is het onbegrijpelijk dat de kiezers dan er nog steeds intrappenOp maandag 6 september 2010 @ 14:36 schreef Mammy het volgende:
[..]
Precies, dus vanwaar de behoefte om te liegen dat er meer dan één breekpunt was? Ik zal slinks nooit begrijpen.
quote:Toch niet helemaal, aangezien Dhr Roemer leraar was en daarmee dus wel gewoon een vakopleiding heeft afgerond, wat een wezenlijk verschil isOp maandag 6 september 2010 @ 15:00 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ah, ongeveer hetzelfde niveau als Dhr. Roemer dus.
quote:Ja en gekozen burgemeester = gekozen burgemeester
quote:Ja, ongeveer. Roemer heeft tenminste nog een vakopleiding in zijn geheel afgerond (Pedagogische Academie). Maarrehhh, had ik het daarover dan?Op maandag 6 september 2010 @ 15:00 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ah, ongeveer hetzelfde niveau als Dhr. Roemer dus.
quote:beter is helemaal geen breekpunten in het programma op te nemen. Achteraf komen de kiezers in de meeste gevallen bedrogen uit.Op maandag 6 september 2010 @ 15:37 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Ja en gekozen burgemeester = gekozen burgemeester
Referendum = referendum
en ik hoef er niet eens bij te kuchen
Trouwens laten we eens kijken wat D66 doet als ze aan mogen schuiven
Kijken of ze hun breekpunt over de woningmarkt laten vallen ( wat ik wel bijna zeker weet want dat is het stokpaardje van de VVD )
Veder was de PVV nog keihard in onderhandeling over de ouderen , is notabene door Rutte nog gezegd tijdens zijn persconferentie
We gaan nu niet doen alsof ze alles maar aan de kant schuiven om te regeren
Ik weet dat het gewenste linkse beeldvorming is maar helaas...........de werkelijkheid is toch anders , we zitten hier niet op joop.nl van die van Jolo
quote:iets wel doen of juist niet doen omdat terroristen er een mening over hebben is wel het domste dat je kunt doen.Op maandag 6 september 2010 @ 14:56 schreef Mytho het volgende:
gelukkig geen Partij van de Arabieren
met de joodse ayatollah Cohen
Taliban prijzen PvdA
quote:Post is volgens mij al weggemodereerd.Op maandag 6 september 2010 @ 15:57 schreef The_Countess het volgende:
[..]
iets wel doen of juist niet doen omdat terroristen er een mening over hebben is wel het domste dat je kunt doen.
negeer hun gehele mening waar ze het ook over hebben.
JIJ geeft die terroristen nu namelijk macht over jouw gedachtegang, en dat is precies waar ze op uit zijn.
negeer ze en je neemt ze die macht uit handen.
TERROR-isten. bangmakers dus. en jij hebt je bang laten maken.
quote:Op maandag 6 september 2010 @ 09:55 schreef Nottheviolin het volgende:
[..]
Vergeet je niet in te schrijven:
Ik ga met jemee!!!!!!
http://www.geenstijl.nl/m(...)assaal_in_de_li.html