Veel doden bij bootongeluk Congo

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 05-09-2010 @ 17:32
print 

Een ongeluk met een boot op de rivier de Kasai in Midden-Congo zou zaterdagavond aan minstens tweehonderd mensen het leven hebben gekost. De motor vloog in brand, waarna het vaartuig kapseisde.

De boot had als vracht veel vaten brandstof aan boord, zegt een overlevende, Fabrice Muamba. Slechts een vijftiental mensen zou zich zwemmend in veiligheid hebben weten te brengen.

Congo is een enorm land met maar 480 kilometer verharde wegen. Het meeste vervoer gaat daarom over het water. Veel boten verkeren echter in slechte staat en overheidstoezicht is er nauwelijks. Bovendien kunnen weinig Congolezen zwemmen.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia20
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend47
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken18
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

3093 views / 32 reacties
Reacties op dit bericht
32  van 32 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 17:34 schreef koers het volgende:
Zwemles geven dus !
Is het nu te laat voor
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 17:34 schreef koers het volgende:
Zwemles geven dus !
Heeft geen zin, als die boot omslaat zinkt ie toch.
userIcon
Congo is wel vaak in het nieuws, een land met veel tragiek maar ook onwijs mooie muziek !
userIcon
Helaas gebeurt dat wel vaker daar.
Alles wat daar kan drijven en een motor heeft, heet al snel een ferry.
userIcon
Alweer? Amper een maand geleden was er ook al een bootramp met circa 150 doden, volgens mij zelfs op dezelfde rivier.
userIcon
Fijn hè, alle blanken uit het land, nu gaat het er veel beter
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 17:44 schreef DiederickJanvanVleuten het volgende:
Congo is wel vaak in het nieuws, een land met veel tragiek maar ook onwijs mooie muziek !
mooi gerijmd
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 17:53 schreef Corkscrew het volgende:
Alweer? Amper een maand geleden was er ook al een bootramp met circa 150 doden, volgens mij zelfs op dezelfde rivier.
alstu.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/397909/1/1/100/vele-tientallen-doden-bij-scheepsramp-congo.html
userIcon
quote:
Bovendien kunnen weinig Congolezen zwemmen.
Daarom zal het ook altijd een ontwikkelingsland blijven. Net zoals de rest van de staten in Afrika.
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 18:15 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

[..]
Daarom zal het ook altijd een ontwikkelingsland blijven. Net zoals de rest van de staten in Afrika.
Nou...wie gaat de uitdaging aan?
Hier ligt nuttig ontwikkelingwerk voor het oprapen.
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 18:20 schreef pfaffke het volgende:
[..]

Nou...wie gaat de uitdaging aan?
Hier ligt nuttig ontwikkelingwerk voor het oprapen.
Men heeft in het verleden geprobeerd beschaving te brengen maar men is daar jammerlijk in gefaald. Niet vanwege het werk van de hulpverleners maar omdat men primtievelingen gewoon niets kunt leren.
Je kunt een varken toch ook niet leren om met mes en vork te eten ? Zo was het ook met de afrikaantjes. Beschaving is niet aan hen besteed. Men maakt elkaar liever met kapmessen af en anders schiet men elkaar wel naar de andere wereld met machinegeweren. De blanken die er nu nog wonen moeten vrezen voor hun leven. Ik zie hier niet in wat het nut zou kunnen zijn om ontwikkelingswerk te beginnen aldaar.
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 18:28 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
.
Je kunt een varken toch ook niet leren om met mes en vork te eten ?
O, ik wist niet dat Peter Beense uit een trog vrat....

Verder heb je in wezen wel gelijk hoor. Er is daar nog zoveel oud zeer onderling, dat je je leven daar niet zeker bent.
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 18:28 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Men heeft in het verleden geprobeerd beschaving te brengen maar men is daar jammerlijk in gefaald. Niet vanwege het werk van de hulpverleners maar omdat men primtievelingen gewoon niets kunt leren.
Je kunt een varken toch ook niet leren om met mes en vork te eten ? Zo was het ook met de afrikaantjes. Beschaving is niet aan hen besteed. Men maakt elkaar liever met kapmessen af en anders schiet men elkaar wel naar de andere wereld met machinegeweren. De blanken die er nu nog wonen moeten vrezen voor hun leven. Ik zie hier niet in wat het nut zou kunnen zijn om ontwikkelingswerk te beginnen aldaar.
In het verleden heeft men daar beschaving proberen bij te brengen door die mensen tegen hun wil, 4 maanden liggend in de ruimte van een doodskist, op te sluiten in het ruim van een schip alvorens ze te verkopen. (Als ze al het geluk hadden de reis te overleven)

En nu kom jij even melden dat het vroeger ook niet gelukt is ze beschaving bij te brengen? Nou, als ik in hun schoenen stond, hoefde ik JOUW beschaving ook niet hoor.
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 18:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

In het verleden heeft men daar beschaving proberen bij te brengen door die mensen tegen hun wil, 4 maanden liggend in de ruimte van een doodskist, op te sluiten in het ruim van een schip alvorens ze te verkopen. (Als ze al het geluk hadden de reis te overleven)
Natuurlijk vergeet je er bij te vermelden dat zij elkaar voor wat kraaltjes verkochten. Ja, zo begaan was men toen met het lot van hun stamgenoten.
quote:
En nu kom jij even melden dat het vroeger ook niet gelukt is ze beschaving bij te brengen? Nou, als ik in hun schoenen stond, hoefde ik JOUW beschaving ook niet hoor.
Het zou al een hele verbetering zijn als ze iets geleerd zouden hebben van hun eindeloze oorlogen tegen elkaar maar dat gaat ook al niet van een leien dakje. Het gebeurt zelfs NU nog.
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 18:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

In het verleden heeft men daar beschaving proberen bij te brengen door die mensen tegen hun wil, 4 maanden liggend in de ruimte van een doodskist, op te sluiten in het ruim van een schip alvorens ze te verkopen. (Als ze al het geluk hadden de reis te overleven)

En nu kom jij even melden dat het vroeger ook niet gelukt is ze beschaving bij te brengen? Nou, als ik in hun schoenen stond, hoefde ik JOUW beschaving ook niet hoor.
ja laten we de slavernij er bij halen 200 jaar na dato
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 18:48 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
Natuurlijk vergeet je er bij te vermelden dat zij elkaar voor wat kraaltjes verkochten. Ja, zo begaan was men toen met het lot van hun stamgenoten.
Ja, dan is het natuurlijk goed: 'Ik mag dat, want 'hullie' doen het ook!'

Niveau kleuterschool... Denk na man.

quote:
Het zou al een hele verbetering zijn als ze iets geleerd zouden hebben van hun eindeloze oorlogen tegen elkaar maar dat gaat ook al niet van een leien dakje. Het gebeurt zelfs NU nog.
Zegt Irak en Afghanistan je wat?
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 18:49 schreef Evertjan het volgende:
ja laten we de slavernij er bij halen 200 jaar na dato
Als er morgen een Duitser bij mij aanbelt en uitlegt dat ik van alles en nogwat niet goed doe, en me zelf dus beter aanpas naar Duits model, omdat dat beter voor mij is, neem ik hem in ieder geval niet serieus. Jij zeer waarschijnlijk wel, dat is je goed recht. Maar ik heb het recht om zelf te beslissen. Gewoon omdat ik het wel kan.
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 18:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

Ja, dan is het natuurlijk goed: 'Ik mag dat, want 'hullie' doen het ook!'

Niveau kleuterschool... Denk na man.
Wat bedoel je ? Als je al je eigen familie of kinderen weggeeft voor wat prullaria dan is er toch iets niet goed in je bovenkamertje. Dat was toen al, nu kun je nog steeds spreken van een onderontwikkeld volk al zijn ze nu iets moderner geworden en eisen ze meer geld.
quote:
Zegt Irak en Afghanistan je wat?
Ik wilde hier geen moslimtopic van maken maar aangezien je er zelf over begint: dat is zo ongeveer te vergelijken met de situatie in afrika. Slecht ontwikkeld volk. Sorry om het zo te zeggen maar helaas is het de waarheid.
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 19:00 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
Wat bedoel je ? Als je al je eigen familie of kinderen weggeeft voor wat prullaria dan is er toch iets niet goed in je bovenkamertje. Dat was toen al, nu kun je nog steeds spreken van een onderontwikkeld volk al zijn ze nu iets moderner geworden en eisen ze meer geld.[..]
Je weet hopelijk toch wel dat niet de eigen familie werd 'uitgeleverd' maar dat er gewoon jacht werd gemaakt op leden van naburige (vijandige) stammen?

quote:
Ik wilde hier geen moslimtopic van maken maar aangezien je er zelf over begint: dat is zo ongeveer te vergelijken met de situatie in afrika. Slecht ontwikkeld volk. Sorry om het zo te zeggen maar helaas is het de waarheid.
Als je er geen moslimtopic van wilde maken, waarom dan toch proberen?
Zelfs als je gelijk zou hebben dat moslims een slecht ontwikkeld volk zijn (JOUW woorden, niet de mijne) dan blijkt hieruit dus dat de beschaving die JIJ zo hoog in het vaandel hebt staan gedurende de laatste paar honderd jaar NIETS geleerd heeft.

Waarvan akte.
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 19:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Als je er geen moslimtopic van wilde maken, waarom dan toch proberen?
Zelfs als je gelijk zou hebben dat moslims een slecht ontwikkeld volk zijn (JOUW woorden, niet de mijne) dan blijkt hieruit dus dat de beschaving die JIJ zo hoog in het vaandel hebt staan gedurende de laatste paar honderd jaar NIETS geleerd heeft.

Waarvan akte.
Wij in Europa hebben ons ontwikkeld en wij zijn beschaafd te noemen. We hebben welvaart maar we moesten er wel iets voor doen want voor niets gaat de zon op. Al deze dingen vind je niet terug in afrika.
Men schijnt zich daar niet te willen inzetten om hetzelfde niveau te halen als in Europa. Kijk naar al die miljoenen die jaarlijks in dat continent gepompt worden. Na al die periodes is het nog van hetzelfde laken een pak. Waarom zouden we ons nog langer moeten bezighouden met afrika ?
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 19:13 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
Waarom zouden we ons nog langer moeten bezighouden met afrika ?
Ik heb nergens gesteld dat we ons nog langer moeten bezig houden met Afrika...

Het gaat me alleen veel te ver om net als jij mezelf als superieur te beschouwen. Daarbuiten hebben ook die mensen recht op zelfbeschikking, net als jij.

En dat jij jezelf beschaafd noemt baart me ernstig zorgen. Jij vindt het immers volstrekt normaal om andere mensen met het niveau van een varken te vergelijken. Niet omdat ze je wat misdaan hebben, maar omdat jij nu eenmaal anders 'leeft'.

Het is geen teken van beschaving (verre van zelfs) om jezelf superieur te voelen en de ander te minachten omdat die nu eenmaal niet dezelfde omstandigheden hadden om in op te groeien en te leren.

Als je werkelijk beschaafd zou zijn ga je je nu in een hoekje zitten schamen voor je uitspraken. Punt.
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 19:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het is geen teken van beschaving (verre van zelfs) om jezelf superieur te voelen en de ander te minachten omdat die nu eenmaal niet dezelfde omstandigheden hadden om in op te groeien en te leren.

Als je werkelijk beschaafd zou zijn ga je je nu in een hoekje zitten schamen voor je uitspraken. Punt.
Ik weet niet wat je bedoelt. Die omstandigheden waar jij het over hebt, je ziet toch zelf ook in dat wij het hier beter hebben als zij daar ? Zij vermoorden elkaar dagelijks met alles wat ze maar in handen kunnen krijgen. Ik weet dat het ook in Europese landen gebeurt maar toch zeker niet op zo'n grote schaal ? Wij reageren met afschuw op moord, zij worden er niet warm of koud van. Als je dat bedoelt met die omstandigheden dan ben ik blij dat ik mezelf beschaafd mag noemen.
Ik hoef dus niet in een hoekje te gaan zitten.
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 18:03 schreef IkBenEenStoner het volgende:
Fijn hè, alle blanken uit het land, nu gaat het er veel beter
Ja, blanken zijn de redders daar geweest en hebben daar geweldige dingen gedaan. Zelfs een nobelprijs is een understatement als je de inzet en inbreng van de blanken op prijs stelt
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 19:30 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
Ik hoef dus niet in een hoekje te gaan zitten.
Zolang je niet beseft dat je dat moet heeft het inderdaad weinig zin. Dus hobbel maar vrolijk verder. Ubermensch.

[ Bericht gewijzigd door Bijvlagenzinvol op zondag 5 september 2010 @ 20:01 ]
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 18:28 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Je kunt een varken toch ook niet leren om met mes en vork te eten ? Zo was het ook met de afrikaantjes. Beschaving is niet aan hen besteed. Men maakt elkaar liever met kapmessen af en anders schiet men elkaar wel naar de andere wereld met machinegeweren.
Want de blanke mens was uiteraard wel vanaf het begin der tijden ontwikkeld.

Ze lopen enkel wat achter daar.
userIcon
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 19:30 schreef BB-King het volgende:
Giro 555
Allemaal zwemvestjes doneren..
quote:
Op zondag 5 september 2010 @ 18:49 schreef Evertjan het volgende:
[..]


ja laten we de slavernij er bij halen 200 jaar na dato
Gelukkig hadden de Nederlanders daar geen vingers in de pap, NOT
32  van 32 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia20
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend47
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken18
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden