Einde papieren bankafschrift nabij

Algemeen • Geschreven door ANP op 03-09-2010 @ 17:32 - gepost door static
print 

Het papieren bankafschrift lijkt zijn beste tijd te hebben gehad. Steeds meer consumenten maken gebruik van internetbankieren. De vier grote Nederlandse banken ING, Rabobank, ABN Amro en SNS Bank juichen dat toe.

ING heeft onlangs nog eens een miljoen klanten die gebruik maken van internetbankieren een brief gestuurd. Daarin staat dat de bank per 1 september geen rekeningafschriften meer verstuurt. "Wij hebben inmiddels twee miljoen klanten die papierloos bankieren", zei een woordvoerder van ING vrijdag. "Wij verwachten dat deze groep nog groter wordt." In totaal maken vier miljoen klanten gebruik van de internetdienst.

Volgens ING hebben klanten minder behoefte aan papieren rekeningafschriften vanwege internet. "Daar komt bij dat we streven naar duurzaamheid. Bovendien scheelt het in de kosten", aldus de woordvoerder.

ING blijft rekening houden met consumenten die wel een rekeningafschrift willen ontvangen. Zij krijgen maandelijks een gratis overzicht toegestuurd. Voor een tweewekelijks overzicht moet de klant extra betalen.


Bron: ANP


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

8996 views / 70 reacties
Reacties op dit bericht
70  van 70 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Eens per jaar lijkt me prima, voor het archiveren. Maar dat kan dan weer niet.
userIcon
opzicht wel logisch alleen jammer dat mensen zonder internet moeten gaan betalen als ze 2-wekelijks een overzicht willen hebben
userIcon
Hoe gaat het als je van de ene bank naar een andere overstapt, krijg je dan al die jaren geprint op papier en moet je hier dan een smak geld voor neerleggen?
Als ze nou de terugkijktijd van de internetbankieren nou eens gingen verlengen...

Dat is bij de Rabo iig maar 1,5 jaar ofzo. Vaak gebruik je het niet, maar als je het nodig heb is mooi iritant. En als je ze dan belt om iets op te zoeken van verder terug moet je ineens betalen...
userIcon
Doen, dan kunnen de kosten van het aanhouden van een bankrekening eindelijk omlaag !
userIcon
klote. Service is blijkbaar steeds minder belangrijk, en ik vind het onhandig om steeds te moeten inloggen.

Ik vind het wel gewoon overzichtelijk om eens in de zoveel weken gewoon een duidelijk overzichtje te krijgen.
userIcon
Dat erg veel mensen internet hebben wil niet zeggen dat een net zo grote groep ook een vorm van boekhouding op de computer wil doen, of het prettig vind dat dit soort gegevens over het internet gaan.

Ik hoop dat banken tot aan het einde der dagen op verzoek maandelijkse overzichten op papier blijven verstrekken, en als dat uiteindelijk dan een tientje meer kost o.k. Zolang het maar een keuze blijft.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:36 schreef wouterlet het volgende:
Als ze nou de terugkijktijd van de internetbankieren nou eens gingen verlengen...

Dat is bij de Rabo iig maar 1,5 jaar ofzo. Vaak gebruik je het niet, maar als je het nodig heb is mooi iritant. En als je ze dan belt om iets op te zoeken van verder terug moet je ineens betalen...
Je kunt de bankafschriften downloaden en opslaan
userIcon
Ik heb al jaren geen afschriften meer. Vroeger bij Rabofacet gewerkt, daar hadden ze een flinke drukkerij staan voor die dingen, dat zal inderdaad een hoop kosten schelen.
Als de afschriften geheel verdwijnen is het ook lekker als de bank dan ineens beweert dat je veel minder op je rekening hebt staan.
Bewijs dan maar eens dat dat niet zo is...
Je hoeft dan echt niet met een zelf uitgedraaid printje aan te komen, want die kan iedereen wel maken (en daarop het saldo aanpassen)...
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:34 schreef charon het volgende:
Eens per jaar lijkt me prima, voor het archiveren. Maar dat kan dan weer niet.
Dat lijkt mij niet prima. Ik boek nu maandelijks het bankboek in mijn administratie.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:35 schreef ReplaR het volgende:
Hoe gaat het als je van de ene bank naar een andere overstapt, krijg je dan al die jaren geprint op papier en moet je hier dan een smak geld voor neerleggen?
Zou me inmiddels niets meer verbazen eerlijk gezegd.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:34 schreef lawinepijl het volgende:
Bovendien scheelt het in de kosten
Die we natuurlijk in eigen zak steken.
En dát had jij gedroomd, ja het scheelt kosten voor de bank, maar voor jou blijft het overschrijven van geld geld kosten hoe je het ook wendt of keert, de bank wil zoveel mogelijk geld van jou en mij en ons allemaal.
Je zal het wél merken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:37 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Dat lijkt mij niet prima. Ik boek nu maandelijks het bankboek in mijn administratie.
Einde Rechts Kabinet... wacht met spanning

Oh papieren bankafschriften gebruik ik al jaren niet meer, die gaan gelijk door de shredder
userIcon
zolang je niet alles (= archief) online terug kan vinden, papieren afschrift f.t.w.
userIcon
Politiek24: BREAKING: Onderhandelingen over Rechts kabinet mislukt.

http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

Soz
dus meer werkloos voor tnt-bezorgers..... TNT post verdient minder geld van banken ...... het wordt tijd dat meer bezorgers moeten worden ontslagen....
userIcon
quote:
"Daar komt bij dat we streven naar duurzaamheid. Bovendien scheelt het in de kosten", aldus de woordvoerder.
Ik weet zeker dat het omgekeerd is, het scheelt in de kosten en ooowja het is ook nog eens duurzaam. Net alsof ze voor duurzaam zouden gaan als het duurder zou worden.

Ook denk ik dat de energie kosten voor het sturen van een brief lager zijn dan het in te loggen op een server aan de andere kant van het land met alle beveiliging van dien.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:36 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Doen, dan kunnen de kosten van het aanhouden van een bankrekening eindelijk omlaag !
Ze vragen geld om geld aan je te verdienen, kan het nog crimineler? Lijken wel pensioenfondsen, die banken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:34 schreef lawinepijl het volgende:
Bovendien scheelt het in de kosten
Die we natuurlijk in eigen zak steken.
................... yup, en er komen kosten voor internetbankieren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:47 schreef heegenees het volgende:
[..]


Ze vragen geld om geld aan je te verdienen, kan het nog crimineler? Lijken wel pensioenfondsen, die banken.
Precies. En de rente is ook schandalig laag Eigenlijk moet je als volk gewoon een statement maken en massaal ons geld van onze rekening halen...

De service is steeds minder, de pasjes kosten steeds duurder, de rente is belachelijk laag, en intussen vullen zij hardlachend hun zakken terwijl ze tegelijkertijd mede-verantwoordelijk zijn voor de crisis en het herstel-proces tegenwerken....
man pberends (Redactie Frontpage) 03-09-2010 @ 17:51 fotoboek no homepage
userIcon
Nu de bankkosten omlaag ipv elk jaar omhoog !
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:51 schreef pberends het volgende:
Nu de bankkosten omlaag ipv elk jaar omhoog !
Haha kosten die omlaag gaan

Maar het zou tof zijn als banken apps maken waarmee je beter inzicht krijgt over je uitgave, zodat je transacties kunt categoriseren en maandelijkse uitdraaien kunt maken en deze vergelijken met voorgaande jaren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:34 schreef charon het volgende:
Eens per jaar lijkt me prima, voor het archiveren. Maar dat kan dan weer niet.
Inderdaad, geen enkele bank geeft die optie... Eens per jaar zou ideaal zijn, scheelt me elke maand weer werk ook. Maar ik wil ze wel perse bewaren, en online kan je het bij ING/Postbank maar korte tijd terugzien.
userIcon
Ik heb het dus gehad, overgestapt van bank en vervolgens moet ik een betaling aan een instantie bewijzen. Onduidelijk hoe wanneer deze betaling gedaan moest zijn, dus het ging echt om afschriften over een paar jaar.

Of ik eerst even 250,- euro wilde overmaken voor ik de afschriften kon krijgen. Ik begrijp best dan het geld kost, maar dit is toch geen doen zo??
userIcon
Als ze dan zorgen dat je met internetbankieren ook de x-periode terug kunt zien voor bv. een betalingsbewijs van een nota. Bij de ING kan ik geen overboekingen voor 2005 terugzien en voor sommige rekeningen zelfs niet van voor juni 2009

[ Bericht gewijzigd door eNaSnI op vrijdag 3 september 2010 @ 18:44 ]
quote:
ING heeft onlangs nog eens een miljoen klanten die gebruik maken van internetbankieren een brief gestuurd. Daarin staat dat de bank per 1 september geen rekeningafschriften meer verstuurt.
Ik weet van niets en moet dat hier dan lezen!! Nooit een brief of mail hierover ontvangen
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:18 schreef mcintosh het volgende:
Ik heb het dus gehad, overgestapt van bank en vervolgens moet ik een betaling aan een instantie bewijzen. Onduidelijk hoe wanneer deze betaling gedaan moest zijn, dus het ging echt om afschriften over een paar jaar.

Of ik eerst even 250,- euro wilde overmaken voor ik de afschriften kon krijgen. Ik begrijp best dan het geld kost, maar dit is toch geen doen zo??
Compleet idioot idd, en daar horen gewoon regels voor te bestaan dat ze dat soort krankzinnige eisen niet eens mogen stellen. Sterker nog, dat hoort gewoon gratis te zijn, of het moet gewoon allemaal via internetbankieren overzichtelijk terug te vinden zijn (en dan je HELE bankgeschiedenis)
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:37 schreef Yi-Long het volgende:
klote. Service is blijkbaar steeds minder belangrijk, en ik vind het onhandig om steeds te moeten inloggen.

Ik vind het wel gewoon overzichtelijk om eens in de zoveel weken gewoon een duidelijk overzichtje te krijgen.
Je hebt toch de keuze? Dit is juist een goede service aangezien de meeste mensen die internetbankieren toch geen flikker met hun afschriften doen. Het overzichtje wat je normaal via de post kreeg kan je gewoon op internet opvragen (wel bij ING iig -> de print optie).
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:38 schreef Justinn het volgende:
[..]


Je hebt toch de keuze? Dit is juist een goede service aangezien de meeste mensen die internetbankieren toch geen flikker met hun afschriften doen. Het overzichtje wat je normaal via de post kreeg kan je gewoon op internet opvragen (wel bij ING iig -> de print optie).
Ja? Ook van 3-4 jaar terug?
userIcon
In Duitsland moet ik elke zes weken naar een automaat om een afschrift eruit te trekken, anders sturen ze het op en moet ik ervoor betalen
Ze wisten geen antwoord op de vraag waarom ik niet gewoon pas na, zeg, een half jaar straffeloos een iets dikker afschrift uit de muur kan trekken omdat ik het dan pas echt nodig heb.

Maar goed, dan heb je het wel gewoon op papier, als ze het helemaal afschaffen mag je het zelf gaan uitprinten om het niet te verliezen (ja, na een x aantal jaar flikkeren ze het zonder een duidelijke reden uit je internetbankieren). Dan is een officieel afschriftje toch nicer, geeft ook meer vertrouwen bij de andere partij in juridische situaties.

Als je geen student bent, betaal je al geld om geld bij hen te mogen stallen, geld waaraan zij nog meer geld verdienen. Daar mag je wel een bepaald serviceniveau voor terug verwachten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:40 schreef mcintosh het volgende:
[..]


Ja? Ook van 3-4 jaar terug?
Ik kan tot en met Januari 2005 terugkijken met de zoekfunctie ja. En ook uitprinten uiteraard.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:40 schreef mcintosh het volgende:
[..]


Ja? Ook van 3-4 jaar terug?
Ja, tot 5 jaar terug zelfs.
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 03-09-2010 @ 18:55 fotoboek homepage
userIcon
De volgende stap is om na te stoppen met het afschrift te stoppen met het afschrijven. Dat levert mij een heleboel meer op.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:47 schreef heegenees het volgende:
[..]


Ze vragen geld om geld aan je te verdienen, kan het nog crimineler? Lijken wel pensioenfondsen, die banken.
Wees blij met je betaalpakketje van ¤30 per jaar... In landen waar banken inefficient en duur zijn, zoals Italie, betaal je zo honderden euro's per jaar voor je bankzaken.
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 03-09-2010 @ 18:57 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]

Inderdaad, geen enkele bank geeft die optie... Eens per jaar zou ideaal zijn, scheelt me elke maand weer werk ook. Maar ik wil ze wel perse bewaren, en online kan je het bij ING/Postbank maar korte tijd terugzien.
Bij de ING kun je het download/saven is Excel formaat.
userIcon
Bij ABN kan ik niet langer terug dan 2 jaar...
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:35 schreef ReplaR het volgende:
Hoe gaat het als je van de ene bank naar een andere overstapt, krijg je dan al die jaren geprint op papier en moet je hier dan een smak geld voor neerleggen?
Idd. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Je moet nu ook al flink betalen voor een paar papiertjes.
userIcon
Mensen die denken dat het goedkoper is om een volwaardige ICT infrastructuur op te zetten die actueel, beveiligd, toegankelijk voor klanten en onderhoudsintensief is dan om elke week een afschrift op de post te doen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:37 schreef Yi-Long het volgende:
klote. Service is blijkbaar steeds minder belangrijk, en ik vind het onhandig om steeds te moeten inloggen.

Ik vind het wel gewoon overzichtelijk om eens in de zoveel weken gewoon een duidelijk overzichtje te krijgen.
Nou speciaal voor mensen zoals jij, krijg jij gewoon je bank afschrift gewoon thuis gestuurd gewoon. Is dat even gewoon voor jou
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 19:04 schreef Aestivate het volgende:
Mensen die denken dat het goedkoper is om een volwaardige ICT infrastructuur op te zetten die actueel, beveiligd, toegankelijk voor klanten en onderhoudsintensief is dan om elke week een afschrift op de post te doen.
Bron? Of lul je maar wat?

Tuurlijk is ICT ook duur, maar kan best goedkoper zijn dan iedere maand miljoenen afschriften op de post te doen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:59 schreef mcintosh het volgende:
Bij ABN kan ik niet langer terug dan 2 jaar...
Waarom zou je verder terug willen kijken? Als er meer dan twee jaar geleden iets misgegaan is ben je toch behoorlijk laat om dat nog te corrigeren.

Of wil je persé zien hoe afgrijselijk veel je hebt betaald voor je 40 inch plasma TV die nu nog maar een tiende ervan kost?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 19:20 schreef Regenerated het volgende:
[..]

Waarom zou je verder terug willen kijken? Als er meer dan twee jaar geleden iets misgegaan is ben je toch behoorlijk laat om dat nog te corrigeren.

Of wil je persé zien hoe afgrijselijk veel je hebt betaald voor je 40 inch plasma TV die nu nog maar een tiende ervan kost?
Je moet van de belasting al je gegevens al langer bewaren dan 2 jaar, dus als je van meer dan twee jaar gezeik krijgt over betalingen die je afgetrokken hebt is het toch wel fijn dat je die papieren er gewoon bij kunt pakken.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:36 schreef wouterlet het volgende:
Als ze nou de terugkijktijd van de internetbankieren nou eens gingen verlengen...

Dat is bij de Rabo iig maar 1,5 jaar ofzo. Vaak gebruik je het niet, maar als je het nodig heb is mooi iritant. En als je ze dan belt om iets op te zoeken van verder terug moet je ineens betalen...
Je kunt ze altijd opslaan op je pc, cd, stick enz. (of zelf afdrukken maar dat lijkt me weer overbodig als je juist die papieren rompslomp niet wil).
Onzin, als je betaald, krijg je gewoon een afschrift!
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 19:20 schreef Regenerated het volgende:
[..]

Waarom zou je verder terug willen kijken? Als er meer dan twee jaar geleden iets misgegaan is ben je toch behoorlijk laat om dat nog te corrigeren.

Of wil je persé zien hoe afgrijselijk veel je hebt betaald voor je 40 inch plasma TV die nu nog maar een tiende ervan kost?
Belastingdienst, UPC, NUON, etc? Er wordt nogal eens een fout gemaakt, wel zo handig als je dat ook na een door jou te bepalen periode terug kunt vinden i.p.v. dat dé bank dat voor jou bepaald, toch?
userIcon
Eindelijk. Ik gooi die enveloppen al jaren ongeopend in de kast.
userIcon
bankieren steeds duurder, en minder zaken er voor terug ??

waar kan ik klagen ?
userIcon
Ik heb de papieren versie opgezegd, omdat ik elke twee weken 1 blaadje rekeningen en 2 blaadjes reclame daarbij ontving, van twee verschillende banken, omdat ik het te riskant vind om al mijn geld aan 1 bank toe te vertrouwen.
Banken zouden mijnsinziens voor ouderen bankafschriften eens per twee maanden op A4-formaat moeten toesturen. Dat bespaart papier en portokosten. Iedereen onder de 70 moet gewoon internet gebruiken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:49 schreef longinus het volgende:
bankieren steeds duurder, en minder zaken er voor terug ??

waar kan ik klagen ?
Hier
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:59 schreef ouderejongere het volgende:
Ik heb de papieren versie opgezegd, omdat ik elke twee weken 1 blaadje rekeningen en 2 blaadjes reclame daarbij ontving, van twee verschillende banken, omdat ik het te riskant vind om al mijn geld aan 1 bank toe te vertrouwen.
Banken zouden mijnsinziens voor ouderen bankafschriften eens per twee maanden op A4-formaat moeten toesturen. Dat bespaart papier en portokosten. Iedereen onder de 70 moet gewoon internet gebruiken.
Tuurlijk, dat is wel weer kortzichtig. Iedereen onder de 70 moet maar een computer gebruiken.
Mogen we verdorie zelf weten hoe we de papieren willen bewaren.
Verder twee banken, jeetje heb jij als SP'er dan over de ton?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:57 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]

Bij de ING kun je het download/saven is Excel formaat.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:03 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Haha kosten die omlaag gaan

Maar het zou tof zijn als banken apps maken waarmee je beter inzicht krijgt over je uitgave, zodat je transacties kunt categoriseren en maandelijkse uitdraaien kunt maken en deze vergelijken met voorgaande jaren.
Dat dus, dat is pas service.
userIcon
En vroeger moest je zelfs betalen als je electronisch wilde bankieren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 23:13 schreef gebrokenglas het volgende:
En vroeger moest je zelfs betalen als je electronisch wilde bankieren.
Let maar op, dat gaat ook weer geld kosten.
userIcon
Dat wil ik helemaal niet ik hou niet van verandering ja!
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]


Je kunt de bankafschriften downloaden en opslaan

Je zal dan maar een computercrash van je hardeschijf hebben. (voor de onbenullige die geen stick of andere extra backup hebben*) dat gebeurd natuurlijk vele malen vaker dan bv brand waardoor je papierenversie verliest.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:36 schreef wouterlet het volgende:
Als ze nou de terugkijktijd van de internetbankieren nou eens gingen verlengen...

Dat is bij de Rabo iig maar 1,5 jaar ofzo. Vaak gebruik je het niet, maar als je het nodig heb is mooi iritant. En als je ze dan belt om iets op te zoeken van verder terug moet je ineens betalen...
Ik zit ook bij de rabobank en ik ben hierdoor weer van de digitale naar papieren versie ervan gegaan, 1.5 jaar terugkrijgen is gewoon misdadig kort, ik zal maar gezeik met de belasting krijgen ofzo, trouwens de digitale versie op pdf formaat ziet er niet uit van deze bank!

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:46 schreef Xebber het volgende:
[..]

Ik kan tot en met Januari 2005 terugkijken met de zoekfunctie ja. En ook uitprinten uiteraard.
Welke bank? interessant trouwens?
userIcon
en als de belastingdienst eens iets wil weten over bepaalde aankopen of weet ik wat. nemen zij genoegen met een printje?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:46 schreef Xebber het volgende:
[..]

Ik kan tot en met Januari 2005 terugkijken met de zoekfunctie ja. En ook uitprinten uiteraard.
Ik zou ook wel willen weten welke bank dat is.
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 @ 00:16 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Ik zou ook wel willen weten welke bank dat is.
ING

Net gekeken met de zoekfunctie

U kunt onderstaande invulvelden aanpassen. Af- en bijschrijvingen zijn zichtbaar vanaf januari 2005.
userIcon
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 @ 03:11 schreef Zw0rld het volgende:
[..]


ING

Net gekeken met de zoekfunctie

U kunt onderstaande invulvelden aanpassen. Af- en bijschrijvingen zijn zichtbaar vanaf januari 2005.
thanx.
Niet slecht, ik kan maar zo'n anderhalf jaar. Ik vind het wel prettig om terug te kunnen kijken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 19:20 schreef Regenerated het volgende:
[..]

Waarom zou je verder terug willen kijken? Als er meer dan twee jaar geleden iets misgegaan is ben je toch behoorlijk laat om dat nog te corrigeren.

Of wil je persé zien hoe afgrijselijk veel je hebt betaald voor je 40 inch plasma TV die nu nog maar een tiende ervan kost?
Wat ben je nu dom aan het lullen over plasma's
Er zijn nogal wat bedrijven die jaren later nog eens met een nota komen, bewijs dan maar eens dat je betaald heb... Dan gaat er dus niets mis bij mij, maar bij die bedrijven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:03 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Haha kosten die omlaag gaan

Maar het zou tof zijn als banken apps maken waarmee je beter inzicht krijgt over je uitgave, zodat je transacties kunt categoriseren en maandelijkse uitdraaien kunt maken en deze vergelijken met voorgaande jaren.
ING heeft tegenwoordig zo'n app in internetbankieren geïntegreerd. Uiteraard tegen betaling...
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 @ 03:11 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
ING

Net gekeken met de zoekfunctie

U kunt onderstaande invulvelden aanpassen. Af- en bijschrijvingen zijn zichtbaar vanaf januari 2005.
Ik kan inderdaad ook zo ver terug kijken met ING. Voor je eigen administratie is dat wat mij betreft ook voldoende, maar als bewijs accepteert geen enkele instantie of bedrijf een excel-bestand natuurlijk. (Noem maar de belastingdienst...) Bij de ING kan je ook geen PDFjes van de afschriften downloaden wat het ook niet makkelijker maakt. Bij Triodos kan dat bijvoorbeeld wel (en als ik het goed begrijp Rabo ook)
userIcon
Er wordt hier wel weer lekker geklaagd zeg. Als je uit het jaar nul komt en geen geld overhebt voor een tweewekelijks bankafschrift, dan houdt je toch een kasboek bij...
70  van 70 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden