Franse voetballers moeten volkslied meezingen

Voetbal • Geschreven door ANP op 03-09-2010 @ 17:32 - gepost door Jeffrey
print 

Voor de Franse voetballers gelden geen excuses meer als voor aanvang van een interland het volkslied klinkt. De nieuwe bondscoach Laurent Blanc heeft deze week de tekst van 'La Marseillaise' uitgedeeld aan zijn spelers. "Het ligt vrij gevoelig in Frankrijk en daarom heb ik de spelers persoonlijk opgedragen mee te zingen met het volkslied", aldus Blanc.

De meeste Franse voetballers houden hun lippen stijf op elkaar tijdens het volkslied, tot ergernis van hun landgenoten op de tribune en voor de televisie. Na het desastreus verlopen WK, waarop de spelers van Les Bleus onder meer een dag weigerden te trainen, heeft Blanc de discipline aangetrokken. Zo moeten de spelers na iedere training de lege waterflesjes zelf opruimen, iets wat onder de vorige bondscoach Raymond Domench zelden gebeurde. Ook eist hij van zijn spelers eensgezindheid tijdens het volkslied.

"Ze weten precies hoe ik er over denk. Ik heb ze de tekst gegeven, dus ik denk dat ze nu wel mee kunnen zingen. Iedereen is natuurlijk vrij om te doen wat hij wil, maar als je 'La Marseillaise' kent, zing je die ook mee", aldus Blanc.


Bron: ANP


Lees ook:

» 19:00 Uitslagen Eredivisie speelronde 2119
» 11/02 Suárez weigert hand van Evra67
» 09/02 Cruijff wist niets van vertrek commissarissen34
» 09/02 [Upd] Raad van Commissarissen Ajax stapt op70


delen | eKudos nujij

5556 views / 38 reacties
Reacties op dit bericht
38  van 38 reacties op deze pagina. Pagina  1
Wat een onzin.
userIcon
Wat een onzin idd
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:33 schreef Aquatic het volgende:
Wat een onzin.
Inderdaad, iedereen kan voor zichzelf uitmaken of hij het volkslied wil zingen. Ik ben het daarentegen wel eens met de actie van Blanc om de spelers hun eigen waterflesjes op te laten ruimen. Een beetje symboolpolitiek is het wel, maar wel volledig terecht gezien het gedrag van de vorige Franse selectie.
userIcon
Volkslied hoort bij interlands, tevens krijg je veel betaald van je land om daar te staan. Minste wat je kunt doen is voetballen met inzet en je volkslied meezingen. Als je tegen nationalistische dingen bent, dan heb je a niets in het elftal te zoeken.
userIcon
"Alors enfants de la patrie, le jour de gloire est arrivé," moet voor een voetballer toch als muziek in de oren klinken?
userIcon
Haha, nee ons volkslied. Ik ben niet van duitse bloed en de koning van spanje wil ik niet eren.

Maargoed, als die fransman respect wil afdwingen moet hij dat niet met flesjes water of volksliederen doen, maar resultaten. Omhooggevallen flapdrolletjes.
Goede actie. Alleen blij dat Oranje dat niet hoeft, anders stonden we toch mooi voor lul.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:38 schreef grindfreakje het volgende:
Volkslied hoort bij interlands, tevens krijg je veel betaald van je land om daar te staan. Minste wat je kunt doen is voetballen met inzet en je volkslied meezingen. Als je tegen nationalistische dingen bent, dan heb je a niets in het elftal te zoeken.
Dus omdat je goed kunt voetballen en voor je land uit wil komen, moet je ineens jezelf anders gaan gedragen. Ik snap best dat er spelers zijn die zodanig introvert zijn dat ze liever niet zingen, maar die wel in de laatste minuut de gelijkmaker of de winnende goal inschieten. Dan wil ik nog wel eens zien hoe negatief jij over die speler denkt.

[ Bericht gewijzigd door kapiteintje op vrijdag 3 september 2010 @ 17:57 ]
userIcon
Aujourd'hui...Joseph Guy!!
userIcon
prachtig, das pas fatsoenlijk.

Ze doet het voor zijn volk. dat zouden wij het ook zo moeten doen!.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:46 schreef Mday het volgende:
Haha, nee ons volkslied. Ik ben niet van duitse bloed en de koning van spanje wil ik niet eren.
Weet je uberhaupt waar ons volkslied over gaat en wat de zinnen betekenen??

En ik ben het er mee eens. Het volkslied hoort bij interlands. Je bent niet verplicht om voor je land uit te komen. Het volkslied is een net zo groot onderdeel als alle andere onderdelen die bij de interland horen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:52 schreef kapiteintje het volgende:
[..]

Dus omdat je goed kunt voetballen en voor je land uit wil komen, moet je ineens jezelf anders gaan gedragen. Ik snap best dat er spelers zijn die zodanig introvert zijn dat ze liever niet zingen, maar die er wel in de laatste minuut de gelijkmaker of de winnende goal inschieten. Dan wil ik nog wel eens zien hoe negatief jij over die speler denkt.
Dan zal ik blij zijn met zijn goal, en hem tevens een kloothommel en lul vinden omdat hij zijn bek houd tijdens het zingen.
Voor mij hoort het er gewoon bij. Net als thuis even met zijn allen stil als het volkslied gespeeld word, al was het maar uit eerbied voor diegene die naast je zit.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:38 schreef grindfreakje het volgende:
Volkslied hoort bij interlands, tevens krijg je veel betaald van je land om daar te staan. Minste wat je kunt doen is voetballen met inzet en je volkslied meezingen. Als je tegen nationalistische dingen bent, dan heb je a niets in het elftal te zoeken.


Voetballers krijgen alleen geld van hun voetbalbonden als ze iets bereiken , zoals het winnen van een WK. Voor het spelen van interlands krijgen ze niks vergoed.
userIcon
Misschien Afrikaanse volksliederen spelen, helpt misschien aangezien 80% in dat team roots uit Afrika heeft...
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:55 schreef grindfreakje het volgende:
[..]


Dan zal ik blij zijn met zijn goal, en hem tevens een kloothommel en lul vinden omdat hij zijn bek houd tijdens het zingen.
Voor mij hoort het er gewoon bij. Net als thuis even met zijn allen stil als het volkslied gespeeld word, al was het maar uit eerbied voor diegene die naast je zit.
Tsja, dat is dan jouw mening. Ik zie niet in waarom je iemand zou moeten opdringen een "stoomcursus pattriotisme" te nemen, zodat hij de volgende keer wel meezingt met het volkslied. Het is net als geloof, iedereen belijdt dat op zijn of haar eigen wijze en zolang hij daarmee een ander niet schaadt is er niks aan de hand.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:46 schreef Mday het volgende:
Haha, nee ons volkslied. Ik ben niet van duitse bloed en de koning van spanje wil ik niet eren.
Duits --> Diets --> Nederdiets --> Nederlands,
Duits heeft in deze altijd al Nederlands betekent, dus vraag ik mij nu af uit welk buitenland jij komt.

Het Wilhelmus is het oudste Volkslied ter wereld.

Verder is het een Lied wat voor Willem van Oranje is geschreven.
En aangeeft dat Willem, Filips II zo goed mogelijk heeft gediendt maar dat hij uit vaderlands liefde niet anders kon dan in opstand te komen.


KLB 1.0 Klacht

Mensen die geen idee hebben waar ons volkslied voor staat, maar er al wel hun leven lang op kankeren.
userIcon
Wat ik ook altijd zo grappig vindt bij de zuidelijke landen zijn die strijdlustige intro's voordat ze beginnen te zingen, meestal een maatje of zestien, dan een kleine rust en dan ratataaaaah...bij ons vallen we met zijn allen gelijk in op de eerste noot.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:38 schreef grindfreakje het volgende:
Volkslied hoort bij interlands, tevens krijg je veel betaald van je land om daar te staan. Minste wat je kunt doen is voetballen met inzet en je volkslied meezingen. Als je tegen nationalistische dingen bent, dan heb je a niets in het elftal te zoeken.
precies
je bent daar ook om je land te vertegenwoordigen dus wat moeten andere mensen wel niet denken als je niet eens je eigen volkslied wilt zingen (het is nog erger voor je eigen volk)
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:01 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Verder is het een Lied wat voor Willem van Oranje is geschreven.
En aangeeft dat Willem, Filips II zo goed mogelijk heeft gediendt maar dat hij uit vaderlands liefde niet anders kon dan in opstand te komen.
Toch struikel ik over die zinsnede. De behoefte om zich aan de Spaanse koning te verantwoorden geeft blijk van een angst, die ik niet deel.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:38 schreef grindfreakje het volgende:
Volkslied hoort bij interlands, tevens krijg je veel betaald van je land om daar te staan. Minste wat je kunt doen is voetballen met inzet en je volkslied meezingen. Als je tegen nationalistische dingen bent, dan heb je a niets in het elftal te zoeken.
Je krijgt veel betaald bij je club, niet bij je land.
userIcon
Gelukkig hebben de Spanjaarden nooit last van dit soort rare regeltjes
userIcon
Fuck volksliederen. Die stammen nog uit tijden dat iedereen elkaar zat af te slachten voor land. Zeker een trotste tijdperk voor veel landen en haar burgers?
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:01 schreef grindfreakje het volgende:
[..]


Duits --> Diets --> Nederdiets --> Nederlands,
Duits heeft in deze altijd al Nederlands betekent, dus vraag ik mij nu af uit welk buitenland jij komt.

Het Wilhelmus is het oudste Volkslied ter wereld.

Verder is het een Lied wat voor Willem van Oranje is geschreven.
En aangeeft dat Willem, Filips II zo goed mogelijk heeft gediendt maar dat hij uit vaderlands liefde niet anders kon dan in opstand te komen.


KLB 1.0 Klacht

Mensen die geen idee hebben waar ons volkslied voor staat, maar er al wel hun leven lang op kankeren.
Deutsche-Dutch
Pure indoctrinatie is het weer zo'n volkslied verplicht moeten meezingen. Net als de verplicht bidden en de amerikaanse pledge of allegiance
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:46 schreef Mday het volgende:
Haha, nee ons volkslied. Ik ben niet van duitse bloed en de koning van spanje wil ik niet eren.

Maargoed, als die fransman respect wil afdwingen moet hij dat niet met flesjes water of volksliederen doen, maar resultaten. Omhooggevallen flapdrolletjes.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:43 schreef Bo2osna het volgende:
[..]

Deutsche-Dutch
Leer eens wat geschiedenis enzo... zucht

Het komt van het Diets, wat Nederlands is!
Dit is natuurlijk onzin. Laat iedereen in zijn waarde en doen wat diegene zelf wil.
Dat was niet het probleem namelijk onder het bewind van Domenech, die had om andere redenen problemen met het team en liet ze disfunctioneren omdat hij een onbekwame pipo is/was.
userIcon
ach ja, verplichten is wat veel gevraagd maar ik vind het persoonlijk ook niet echt verkeerd staan als je als voetballer toch wel bereid bent om het volkslied van je land mee te zingen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:56 schreef KNAK het volgende:
Misschien Afrikaanse volksliederen spelen, helpt misschien aangezien 80% in dat team roots uit Afrika heeft...




tja 't waren de blanke Fransen die hun koloniseerde...
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 17:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
prachtig, das pas fatsoenlijk.

Ze doet het voor zijn volk. dat zouden wij het ook zo moeten doen!.
De Jong : "ben ik van duitse bloed?" Flikker op man, wat een onzin.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:12 schreef Neverever het volgende:
[..]
De Jong : "ben ik van duitse bloed?" Flikker op man, wat een onzin.
ontkennen of niet, nederlanders blijven germanen
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 19:41 schreef Tocadisco het volgende:
ach ja, verplichten is wat veel gevraagd maar ik vind het persoonlijk ook niet echt verkeerd staan als je als voetballer toch wel bereid bent om het volkslied van je land mee te zingen.
Dit dus.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:40 schreef gula het volgende:
[..]

ontkennen of niet, nederlanders blijven germanen
Er waren ook veel Germaanse volken buiten Duitsland, het zegt alleen maar van welke stam je taal was rond het begin van de jaartelling.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:01 schreef grindfreakje het volgende:
[..]

Duits --> Diets --> Nederdiets --> Nederlands,
Duits heeft in deze altijd al Nederlands betekent, dus vraag ik mij nu af uit welk buitenland jij komt.

Het Wilhelmus is het oudste Volkslied ter wereld.

Verder is het een Lied wat voor Willem van Oranje is geschreven.
En aangeeft dat Willem, Filips II zo goed mogelijk heeft gediendt maar dat hij uit vaderlands liefde niet anders kon dan in opstand te komen.


KLB 1.0 Klacht

Mensen die geen idee hebben waar ons volkslied voor staat, maar er al wel hun leven lang op kankeren.
Dat is net als roepen dat wij scheppen geld betalen voor de diverse prinsen en prinsessen.

Maar wat het volkslied betreft: ik heb het nog geleerd met "ben ick van Duitschen bloet" en "den koninck van Hispanjen". Met die spelling is het makkelijker te bevatten dat het om een oud lied en om de toenmalige context gaat. Alleen vond ik het toen wel stom, die ouwe spelling. De scholen laten wel wat steken vallen, dat hun schoolverlaters hier zo weinig over weten.

Even gespiekt in het Liedboek voor de kerken. Jammer, nieuwe spelling. Wel de vermelding dat het uit Valerius' Neder-lantsche gedenk-clank 1626 overgenomen is. Meen me te herinneren dat het aan ene Philips van Marnix van Sint Aldegonde toegeschreven zou zijn, een strijdmakker van Willem van Nassau en natuurlijk een politiek ageerder.
Wat een namen hadden ze toen, als je naar hun zondagse namen kijkt.

Die voetbalspelers zouden ter controle ende voorbeelde elk in een microfoon moeten meezingen.
userIcon
Het heeft ze niet geholpen, 0-1 verliezen van wit-rusland kom op zeg
Heel mooi.

Nu nog even voetballen jongens
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:49 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Er waren ook veel Germaanse volken buiten Duitsland, het zegt alleen maar van welke stam je taal was rond het begin van de jaartelling.
Huh?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 18:01 schreef grindfreakje het volgende:
[..]


Duits --> Diets --> Nederdiets --> Nederlands,
Duits heeft in deze altijd al Nederlands betekent, dus vraag ik mij nu af uit welk buitenland jij komt.

Het Wilhelmus is het oudste Volkslied ter wereld.

Verder is het een Lied wat voor Willem van Oranje is geschreven.
En aangeeft dat Willem, Filips II zo goed mogelijk heeft gediendt maar dat hij uit vaderlands liefde niet anders kon dan in opstand te komen.


KLB 1.0 Klacht

Mensen die geen idee hebben waar ons volkslied voor staat, maar er al wel hun leven lang op kankeren.
KLB klacht 2.0

Mensen die een berg aannames doen op basis van opleiding en denken te weten wat de ander voor kennis in huis hebben.

Natuurlijk weet ik dat we van het Duits komen, ik ken mijn geschiedenis. Dat het Wilhelmus heel oud is en vooral zeer typerend is voor ons land in die jaren terug, vind ik dat het anno 2010 totaal niet meer op ons slaan. Sterker nog, wij willen als LAND en maatschappij aanprijzen door middel van een lied, en dan roepen wij dat we de koning van Spanje eren en van Duits bloed zijn.

Maar dat is mijn mening hoor. Veel plezier met je volkslied, ik zing 'm niet.
38  van 38 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 19:00 Uitslagen Eredivisie speelronde 2119
» 11/02 Suárez weigert hand van Evra67
» 09/02 Cruijff wist niets van vertrek commissarissen34
» 09/02 [Upd] Raad van Commissarissen Ajax stapt op70


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden