GVB krijgt ruim miljoen euro bonus

Nederland • Geschreven door Novum op 03-09-2010 @ 12:09
print 

Het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB heeft een prestatiebonus van ruim een miljoen euro gekregen. De stadsregio Amsterdam heeft een beloningssysteem om goede prestaties te stimuleren. De bonus is te danken aan de stiptheid van de vervoerder en aan de gestegen klantwaardering.

Naast de bonus van bijna anderhalf miljoen euro, kreeg de vervoerder ook boetes. De boetes werden opgelegd omdat de toegankelijkheid, vervoerscapaciteit en rituitval niet naar behoren waren. In totaal moest daarvoor ruim drieënhalve ton worden afgerekend, waardoor een bedrag van meer dan 1,1 miljoen euro overblijft.

Eerder deze week meldde Het Parool dat enkele concurrenten van het GVB naar de rechter stappen omdat ze het er niet mee eens zijn dat het GVB het vervoer in Amsterdam mag blijven verzorgen. Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion vinden het onterecht dat de zogeheten concessie onderhands aan het GVB is gegund. De bedrijven claimen het vervoer beter en goedkoper te kunnen aanbieden.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

4843 views / 34 reacties
Reacties op dit bericht
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Ze doen het tegelijk goed en slecht

En waarom moet de overheid daar een bonus voor geven? Als ze het goed doen worden ze toch vanzelf beloond met meer klandizie? Dat heet toch kapitalisme?
userIcon
quote:

De bonus is te danken aan de stiptheid van de vervoerder en aan de gestegen klantwaardering.
In praktijk spreekt dit elkaar tegen. Regelmatig meegemaakt dat een tram vrolijk voorbij dendert terwijl er vijf mensen naar dat ding zwaaiden en op de ramen klopten dat ze erin wilden, maar die dingen stoppen dus soms niet als ze teveel achter lopen.
userIcon
Die willen ook een bonusje van een miljoen natuurlijk!
userIcon
Ik snap niet hoe "stiptheid" te rijmen is met [gebrek aan] "vervoerscapaciteit en rituitval".

Of hoe "gestegen klantwaardering" te rijmen valt met [slechte] "toegankelijkheid".

Dit samen met die onderhandse concessies, riekt toch echt naar corruptie.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]


In praktijk spreekt dit elkaar tegen. Regelmatig meegemaakt dat een tram vrolijk voorbij dendert terwijl er vijf mensen naar dat ding zwaaiden en op de ramen klopten dat ze erin wilden, maar die dingen stoppen dus soms niet als ze teveel achter lopen.
Maar hij denderde wel op tijd voorbij...
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:14 schreef KingKai het volgende:
Ik snap niet hoe "stiptheid" te rijmen is met [gebrek aan] "vervoerscapaciteit en rituitval".
uitgevallen ritten kunnen niet te laat zijn. sim-pel.


quote:

Of hoe "gestegen klantwaardering" te rijmen valt met [slechte] "toegankelijkheid".
toegankelijkheid van bv Gehandicapten.


quote:


Dit samen met die onderhandse concessies, riekt toch echt naar corruptie.
hoezo? het is toegestaan onderhands te gunnen aan bedrijven die van jouw zijn. De aanbestedende partij in de regio Amsterdam is ook eigennaar van het GVD^HB. Vraag Rikus uhh Driek maar hoe het zit.
ruim 1 miljoen bonus voor het perfect op tijd laten rijden van gvb
3 ton boete voor de leugens

tja zo werkt dat bij gvb
userIcon
Dan vergeten we zeker even dat lijn 51 drie weken stil heeft gelegen omdat de aannemer de klus toch maar niet aannam en de metrobestuurders massaal op vakantie waren zodat er geen metro meer kon rijden...en toch een beloning....wat een grote grap.
userIcon
PRESTATIEBONUS!

Het enige wat ze hebben presteerd is het verhogen van de tarieven.

Arriva etc. mogen ook wel hun grote waffel houden, dit zijn commerciele bedrijven, en leveren doorgaans slecht werk af, en kunnen hun bonussen wel halen uit de winst die ze bijeenschrapen omdat ze het vertikken om geld terug te geven wanneer ze zich niet aan de vertrekijd houden (Bij de NS krijg je wél geld terug bij vertragingen, bij de Arriva bijv niet, m.i. is dit diefstal)
userIcon
Ik zie liever dat de gemeente Amsterdam dat geld gewoon investeert in een verbetering van het OV, ipv een stel incompetente bobo's weer een bonus toe te schuiven.

Een bonus krijgen omdat je (slechts gedeeltelijk) je taken uitvoert Te idioot voor woorden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:20 schreef groenbladje het volgende:
[..]

uitgevallen ritten kunnen niet te laat zijn. sim-pel.


[..]


toegankelijkheid van bv Gehandicapten.


[..]


hoezo? het is toegestaan onderhands te gunnen aan bedrijven die van jouw zijn. De aanbestedende partij in de regio Amsterdam is ook eigennaar van het GVD^HB. Vraag Rikus uhh Driek maar hoe het zit.
De mooiste smoes die ik gehoord heb is deze:

op de vraag van een reiziger die zich afvroeg waarom op een bepaald traject drie keer in de week de trein te laat kwam, en of dit te rijmen valt met de toenmalige tariefsverhogingen ( Volgens hem mocht dit alleen ingevoerd worden als de treinen op tijd reizen, was de afspraak) was het antwoord: "gemiddeld reizen de treinen op tijd, dus hebben we aan de verplichtingen voldaan"

je komt drie keer per week te laat op je werk, je baas roept je op kantoor met de terechte vraag: waarom? en dan geef jij als reactie "wel, gemiddeld komt de rest van het personeel toch ook op tijd, dus treft mij geen blaam"
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:30 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zie liever dat de gemeente Amsterdam dat geld gewoon investeert in een verbetering van het OV, ipv een stel incompetente bobo's weer een bonus toe te schuiven.

Een bonus krijgen omdat je (slechts gedeeltelijk) je taken uitvoert Te idioot voor woorden.
Ik ga me vandaag 60% inzetten, misschien krijg ik dan een een envelop met inhoud..
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ze doen het tegelijk goed en slecht

En waarom moet de overheid daar een bonus voor geven? Als ze het goed doen worden ze toch vanzelf beloond met meer klandizie? Dat heet toch kapitalisme?
De capaciteit is te beperkt en de mogelijkheden om de tarieven te verhogen evenals. Het openbaar vervoer kent te veel beperkingen om het "kapitalisme" de vrije hand te kunnen geven. Buiten dat praten we hier ook over een monopolist.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:30 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zie liever dat de gemeente Amsterdam dat geld gewoon investeert in een verbetering van het OV, ipv een stel incompetente bobo's weer een bonus toe te schuiven.

Een bonus krijgen omdat je (slechts gedeeltelijk) je taken uitvoert Te idioot voor woorden.
de bobo's krijgen de bonus niet, het bedrijf wel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:33 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
De mooiste smoes die ik gehoord heb is deze:

op de vraag van een reiziger die zich afvroeg waarom op een bepaald traject drie keer in de week de trein te laat kwam, en of dit te rijmen valt met de toenmalige tariefsverhogingen ( Volgens hem mocht dit alleen ingevoerd worden als de treinen op tijd reizen, was de afspraak) was het antwoord: "gemiddeld reizen de treinen op tijd, dus hebben we aan de verplichtingen voldaan"

je komt drie keer per week te laat op je werk, je baas roept je op kantoor met de terechte vraag: waarom? en dan geef jij als reactie "wel, gemiddeld komt de rest van het personeel toch ook op tijd, dus treft mij geen blaam"
erm, bij een prestatiecontract gaat het over alle treinen / watdanook dus refereren aan 3 losse onderdelen hiervan snijdt geen hout.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:52 schreef groenbladje het volgende:
[..]


erm, bij een prestatiecontract gaat het over alle treinen / watdanook dus refereren aan 3 losse onderdelen hiervan snijdt geen hout.
dat helpt die arme jongen niet die door zijn baas is ontslagen..
en ze hebben niet eens vuilnisbakken in die krengen zitten:( waar moet je je afval dan dumpen?
userIcon
quote:
Eerder deze week meldde Het Parool dat enkele concurrenten van het GVB naar de rechter stappen omdat ze het er niet mee eens zijn dat het GVB het vervoer in Amsterdam mag blijven verzorgen. Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion vinden het onterecht dat de zogeheten concessie onderhands aan het GVB is gegund. De bedrijven claimen het vervoer beter en goedkoper te kunnen aanbieden.
Poten af van het GVB ! goedkoper, sneller, beter ... uh-hu .. dat fabeltje kennen we
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:55 schreef vossertje_nl het volgende:
en ze hebben niet eens vuilnisbakken in die krengen zitten:( waar moet je je afval dan dumpen?
op de grond, net als de rest van de mensen dat doen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:23 schreef Hersenpan het volgende:
WANNEER KRIJG IK IS EEN BONUS? Doe me werk al jaren goed en krijg geen tiefus
Nooit. Dat gaat allemaal naar de hoge managers.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:54 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
dat helpt die arme jongen niet die door zijn baas is ontslagen..
tsja. Opdrachtgever zegt tegen bedrijf Y: zorg dat etc. Hoe bedrijf Y dat intern doet zal hem een worst wezen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:55 schreef vossertje_nl het volgende:
en ze hebben niet eens vuilnisbakken in die krengen zitten:( waar moet je je afval dan dumpen?
die staan buiten op straat. ik weet niet wat jij doet in een tram, maar eten en drinken mag officieel niet.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 13:02 schreef dewd het volgende:
Is er nog ergens terug te vinden wie de bonus krijgt? Of is het al duidelijk en alleen managers, zoals meestal bij de graai bedrijven.
zucht, het gaat naar het bedrijf. niet naar de medewerkers. Je moet het zien als een extra betaling voor geleverde diensten.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 03-09-2010 @ 13:28 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:20 schreef groenbladje het volgende:
[..]


hoezo? het is toegestaan onderhands te gunnen aan bedrijven die van jouw zijn. De aanbestedende partij in de regio Amsterdam is ook eigennaar van het GVD^HB. Vraag Rikus uhh Driek maar hoe het zit.
Op grond van Europses regelgeving is het in bepaalde gevallen aan stadsregio's toegestaan, het lokale OV onderhands te gunnen. Daarvoor zijn afspraken nodig, met name over de marktconformiteit. Dus een bedrijf mag niet meer overhedsbijdrage krijgen dan na een echte aanbesteding het geval zou zijn, of anderszins worden bevoordeeld.

Amsterdam voldoet aan die eisen, Rotterdam niet.

Zie persbericht 31 aug over marktpartijen die zich op de verkeerde concessie storten: http://www.voorbeterov.nl/page5.php
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:23 schreef Hersenpan het volgende:
WANNEER KRIJG IK IS EEN BONUS? Doe me werk al jaren goed en krijg geen tiefus
Go Go Go ... monsterboard.nl
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 13:16 schreef groenbladje het volgende:
[..]


die staan buiten op straat. ik weet niet wat jij doet in een tram, maar eten en drinken mag officieel niet.
Probeer maar eens een beker hete cappuchino te drinken in een tram, dan kom je er wel achter
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 03-09-2010 @ 13:51 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 13:16 schreef groenbladje het volgende:
[..]


die staan buiten op straat. ik weet niet wat jij doet in een tram, maar eten en drinken mag officieel niet.
Vroeger hadden tram en bus wel vuilnisbakjes aan boord. Die bleken te gevaarlijk: junks stopten daar naalden in, en soms werd er weleens een brandje in gesticht. Dus toen zijn ze verwijderd.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:20 schreef groenbladje het volgende:
[..]

uitgevallen ritten kunnen niet te laat zijn. sim-pel.
Op tijd zijn ze anders ook niet....
quote:
[..]

toegankelijkheid van bv Gehandicapten.
Die zullen tevreden zijn, als ze de tram niet in kunnen... (niet dus)
quote:
[..]

hoezo? het is toegestaan onderhands te gunnen aan bedrijven die van jouw zijn. De aanbestedende partij in de regio Amsterdam is ook eigennaar van het GVD^HB. Vraag Rikus uhh Driek maar hoe het zit.
De bestuurders van Amsterdam hebben blijkbaar liever dat hun vriendjes van de GVB het OV in de hoofdstad blijven verzorgen. Dat anderen dat goedkoper kunnen, hebben ze blijkbaar geen boodschap aan. Dat er (belasting)geld op bijgelegd moet worden, blijkbaar ook niet.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 12:55 schreef vossertje_nl het volgende:
en ze hebben niet eens vuilnisbakken in die krengen zitten:( waar moet je je afval dan dumpen?
Gewoon even bij je houden, op elke halte zijn vuilnisbakken...

Wat kunnen jullie zeiken joh.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 13:57 schreef KingKai het volgende:
[..]

Op tijd zijn ze anders ook niet....
[..]

Die zullen tevreden zijn, als ze de tram niet in kunnen... (niet dus)
[..]
Als ze niet mee kunnen, gaan ze niet mee. Gaan ze niet mee, zijn ze geen klant. Zijn ze geen klant, kunnen ze de klanttevredenheid ook niet beïnvloeden.

quote:

De bestuurders van Amsterdam hebben blijkbaar liever dat hun vriendjes van de GVB het OV in de hoofdstad blijven verzorgen. Dat anderen dat goedkoper kunnen, hebben ze blijkbaar geen boodschap aan. Dat er (belasting)geld op bijgelegd moet worden, blijkbaar ook niet.
Of ze het inderdaad beter en goedkoper kunnen, valt nog te bezien. In veel regio's waar die al actief zijn, is men er volgens mij niet echt van overtuigd.
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden