VVD, PVV en CDA zijn donderdag rond het middaguur weer aangeschoven bij informateur Ivo Opstelten (VVD). De drie partijen gaan bespreken hoe het verder moet met de kabinetsformatie nu de ruzie in het CDA over samenwerking met de PVV is gesust.
VVD-leider Mark Rutte en PVV-leider Geert Wilders zeiden voor aanvang van het gesprek nog veel vragen aan Verhagen te hebben. Ze wilden niet kwijt wat ze precies van Verhagen wilden weten.
De gesprekken tussen de drie partijen lagen sinds maandag stil vanwege de ruzie in het CDA tussen fractievoorzitter Maxime Verhagen en diens medeonderhandelaar Ab Klink over samenwerking met de PVV. Klink wilde niet verder met de PVV, Verhagen juist wel.
Het CDA vond in de nacht van woensdag op donderdag een uitweg uit de crisis, na twee dagen van koortsachtig overleg. Klink en twee andere dissidente CDA-Kamerleden stemden ermee in het resultaat van de onderhandelingen af te wachten alvorens te oordelen. Klink trad bovendien terug als onderhandelaar.
De CDA-fractie heeft verder afgesproken dat Verhagen voortaan bij de onderhandelingen wordt bijgestaan door Ank Bijleveld, staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en bij de laatste verkiezingen de nummer 2 op de CDA-lijst.
quote:Wat een kansloze fipo. Mensen behoren samen te werken. Of deel je liever ons land op, voor iedere partij 1 provincie?Op donderdag 2 september 2010 @ 13:37 schreef dadoc het volgende:
Wat een kansloze missie.
quote:Kansloze poging, als je nu al zoveel problemen hebt moeten we binnen een jaar weer opnieuw stemmen dat weet je zelf ook welOp donderdag 2 september 2010 @ 13:40 schreef flipulI het volgende:
[..]
Wat een kansloze fipo. Mensen behoren samen te werken. Of deel je liever ons land op, voor iedere partij 1 provincie?
quote:Bespreken en regeren met de CDA was de laatste jaren al gebleken van wel ja...Op donderdag 2 september 2010 @ 13:37 schreef dadoc het volgende:
Wat een kansloze missie.
DragonFodder (FOK!games crew) 02-09-2010 @ 13:45
quote:Mee eens. Geef hem zijn 5 minuten macht, ruim de brokken op en ga verder tot de orde van de dag.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:42 schreef Matty___ het volgende:
wilders moet in het kabiet zodat de rest van nederland met hem kan afrekenen.
Keertje zelf op de stoel zitten inpaats van kansloos blaaten vauit de opositie.
quote:Paars I en II? Oh nee, Paars II had net geen 4 jaar gehaald natuurlijk vanwege de nasleep van Srebrenica...Op donderdag 2 september 2010 @ 13:46 schreef jdd het volgende:
En toen bleek deze combinatie het twee volle kabinets perioden vol te houden.
DragonFodder (FOK!games crew) 02-09-2010 @ 13:49
quote:Ook prima, als er maar iets gebeurt. Dit theater heeft lang genoeg geduurd.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:46 schreef jdd het volgende:
En toen bleek deze combinatie het twee volle kabinets perioden vol te houden.
quote:Ik neem aan dat ze willen weten in hoeverre het CDA wel (of niet) een stabiele partij is en in hoeverre Verhagen namens de CDA fractie spreekt.Ze wilden niet kwijt wat ze precies van Verhagen wilden weten.
quote:Ik wist dat je zou reageren. Dus ik dacht: ik lok het maar uit. Dan kan ik je debiele reacties weer gaan lezen.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:45 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het gaat echt van kwaad tot erger
quote:Dat zou inderdaad het beste zijn om hem stil te krijgen. Vergeet echter niet dat Wilders in die paar uur genoeg van de banden van Nederland met Arabische landen zal verbreken en Nederland internationaal voor lul zal zetten met een belachelijke speech die vrijwel zeker wereldwijd in de media komt aangezien die nu al zo geïnteresseerd zijn in de neonazist die hier aan de macht lijkt te komen (woorden van de media, niet van mij).Op donderdag 2 september 2010 @ 13:42 schreef Matty___ het volgende:
wilders moet in het kabiet zodat de rest van nederland met hem kan afrekenen.
Keertje zelf op de stoel zitten inpaats van kansloos blaaten vauit de opositie.
quote:Zo is het maar net!Op donderdag 2 september 2010 @ 13:48 schreef Mytho het volgende:
alleen losers die van andermans geld moeten leven willen een linkse kabinet
quote:Je bedoelt die mensen met een HRA-regeling? Of bedoel je al die ambtenaren die jarenlang kunnen teren op wachtgeld regelingen? Of bedoel je al die mensen die in 'een auto van de zaak' rijden!? Etc etc.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:48 schreef Mytho het volgende:
alleen losers die van andermans geld moeten leven willen een linkse kabinet
quote:Noem eens iets dat Cohen goed gedaan heeft?Op donderdag 2 september 2010 @ 13:41 schreef Vince_Taylor het volgende:
Schei er toch mee uit jongens, dit is niks, wordt niks en zal ook nooit wat worden.Laat Job maar een prachtig links kabinet vormen, met Emile.
quote:En de huursubsidie dan?Op donderdag 2 september 2010 @ 13:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je bedoelt die mensen met een HRA-regeling?
quote:Zou jij me kunnen vertellen wat je onder "neonazist" verstaat? Volgens mij heb je namelijk geen flauw benul.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad het beste zijn om hem stil te krijgen. Vergeet echter niet dat Wilders in die paar uur genoeg van de banden van Nederland met Arabische landen zal verbreken en Nederland internationaal voor lul zal zetten met een belachelijke speech die vrijwel zeker wereldwijd in de media komt aangezien die nu al zo geïnteresseerd zijn in de neonazist die hier aan de macht lijkt te komen (woorden van de media, niet van mij).
quote:Hoezo is het fout om met een democratisch gekozen partij een coalitie te vormen?Op donderdag 2 september 2010 @ 13:54 schreef Hoy het volgende:
Iedereen kan wel zeuren over het CDA, maar daar hebben een aantal leden tenminste nog twijfels. De VVD leden daarentegen hebben bijna geen moreel bezwaar. Rutte is daarmee misschien nog fouter dan Verhagen.
DragonFodder (FOK!games crew) 02-09-2010 @ 14:01
quote:HRA is teruggaaf van betaalde belasting, niet andermans geld. Huursubsidie dan weer wel, dat is niet iets wat je eerst zelf betaald hebt.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je bedoelt die mensen met een HRA-regeling? Of bedoel je al die ambtenaren die jarenlang kunnen teren op wachtgeld regelingen? Of bedoel je al die mensen die in 'een auto van de zaak' rijden!? Etc etc.
Volgens mij stemmen die voornamelijk VVD/CDA...
DragonFodder (FOK!games crew) 02-09-2010 @ 14:03
quote:Wat een complete flauwekul. Wilders heeft 1 ding goed gedaan de afgelopen twee dagen: effe zijn kop gehouden.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:02 schreef 2030rd het volgende:
Wilders heeft de crisis in goede banen geloodst en is zelfs zo genadig geweest om de muiteniers niet aan te klagen voor hoogverraad
quote:Je vergeet juffrouw Janny MalherbeOp donderdag 2 september 2010 @ 13:41 schreef RM-rf het volgende:
mwah... een minderheids-wankel-kabinet dat waarschijnlijk korter gaat zitten dan dat er onderhandelt moest worden voor het zogenaamde regeerakkoord (dat ze waarschijnlijk daarna binnen 1,5 maand al gaan breken omdat 'de situatie verandert is')...
als dat de huiidge politiek is, stem ik komende seizoen op de Lijst Jiskefet: Kees Prins, Michiel Romeyn en Herman Koch in de kamer... eventueel aangevuld met Marjan Luif, Loes Haverkort, Beppie Melissen en Loes Luca (en een gastrolletje voor Hans Teeuwen).
Kunnen we tenminste om échte komieken gaan lachen.
quote:Shit NEE!Op donderdag 2 september 2010 @ 13:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad het beste zijn om hem stil te krijgen. Vergeet echter niet dat Wilders in die paar uur genoeg van de banden van Nederland met Arabische landen zal verbreken en Nederland internationaal voor lul zal zetten met een belachelijke speech die vrijwel zeker wereldwijd in de media komt aangezien die nu al zo geïnteresseerd zijn in de neonazist die hier aan de macht lijkt te komen (woorden van de media, niet van mij).
quote:Op donderdag 2 september 2010 @ 14:02 schreef 2030rd het volgende:
Wilders heeft de crisis in goede banen geloodst en is zelfs zo genadig geweest om de muiteniers niet aan te klagen voor hoogverraad
quote:Denk je dat echt? Het onderhandelen is nog niet afgelopen en ze rollebollen al over elkaar heen. Ik heb er weinig fiducie in.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:46 schreef jdd het volgende:
En toen bleek deze combinatie het twee volle kabinets perioden vol te houden.
quote:Dat hij niet met het CDA wilde was heel goed.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:55 schreef KingKai het volgende:
[..]
Noem eens iets dat Cohen goed gedaan heeft?
Dit vraag ik overigens aan iedereen die zijn naam noemt en ik heb nog geen enkel bevredigend antwoord gehad.
quote:Kansloos blaten?? Hij geeft wel punten aan die spelen in de maatschappij, en waar bijna geen andere partij aandacht aan geeft.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:42 schreef Matty___ het volgende:
wilders moet in het kabiet zodat de rest van nederland met hem kan afrekenen.
Keertje zelf op de stoel zitten inpaats van kansloos blaaten vauit de opositie.
quote:Lees dan goddomme ook, ik zet het er nog een keer speciaal achter en nog denk je dat het mijn woorden zijn?Op donderdag 2 september 2010 @ 13:58 schreef KingKai het volgende:
[..]
Zou jij me kunnen vertellen wat je onder "neonazist" verstaat? Volgens mij heb je namelijk geen flauw benul.
quote:HENK HENK, INGRID INGRID.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:42 schreef Diesel228 het volgende:
WAARHEEN LEID DE WEG DIE WIJ MOETEN GAAN!
quote:Rutte... Hmm, wie is dat? Heb hem nog niet echt gezien......Op donderdag 2 september 2010 @ 13:54 schreef Hoy het volgende:
Iedereen kan wel zeuren over het CDA, maar daar hebben een aantal leden tenminste nog twijfels. De VVD leden daarentegen hebben bijna geen moreel bezwaar. Rutte is daarmee misschien nog fouter dan Verhagen.
quote:ik bedoel die gasten die geen nederlands kunnen lezen en schrijven, dubbele paspoorten hebben, veel kinderen produceren terwijl ze van een uitkering leven.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je bedoelt die mensen met een HRA-regeling? Of bedoel je al die ambtenaren die jarenlang kunnen teren op wachtgeld regelingen? Of bedoel je al die mensen die in 'een auto van de zaak' rijden!? Etc etc.
Volgens mij stemmen die voornamelijk VVD/CDA...
quote:oh, ook als je bijstand krijgt betaal je belasting, of wist je dat niet?Op donderdag 2 september 2010 @ 14:01 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
HRA is teruggaaf van betaalde belasting, niet andermans geld. Huursubsidie dan weer wel, dat is niet iets wat je eerst zelf betaald hebt.
quote:Ik heb een lange tijd geen last van die gasten gehad, jij wel de afgelopen tijd? Of bedoel je, in de media had je er last van? Net zoals je last hebt van een Islamitisch gebedsruimte een paar honderd meter van Ground Zero in NYC. Net zoals Wilders, de Marokkanen geven Wilders geen weerwoord zoals hij had verwacht maar houden zich koest. Dan gaat Wilders lekker een paar duizend kilometer verderop zeiken over de Islam.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:10 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Kansloos blaten?? Hij geeft wel punten aan die spelen in de maatschappij, en waar bijna geen andere partij aandacht aan geeft.
Maar goed, nu zal je wel weer aan gaan geven dat er geen problemen zijn... dat al die marokaanse tuig lieverdjes zijn en een goeie baan hebben bla bla.
quote:Klopt. Je krijgt echter de belasting terug die je zelf betaald hebt, nooit meerOp donderdag 2 september 2010 @ 14:13 schreef groenbladje het volgende:
[..]
oh, ook als je bijstand krijgt betaal je belasting, of wist je dat niet?
quote:Ik leef niet vaqn andermans geld, maar ben zelfstandig ondernemer. En ik wil een links kabinet, dat niet, zoals VVD van plan is, de koopkracht, die zo belangrijk is voor kleine ondernemers, kapot wil bezuinigen.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:48 schreef Mytho het volgende:
alleen losers die van andermans geld moeten leven willen een linkse kabinet
quote:Vertel dat die blonde eens. Oh nee, dat wilde die juist afschaffen.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:00 schreef KingKai het volgende:
Wist je trouwens dat discriminatie op politieke voorkeur verboden is?
quote:Op sommige plekken heerst weldegelijk sterke overlast door Moslims. Face it. Dat het bij jou in de straat rustig is wil niet zeggen dat het overal zo is.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:14 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ik heb een lange tijd geen last van die gasten gehad, jij wel de afgelopen tijd? Of bedoel je, in de media had je er last van? Net zoals je last hebt van een Islamitisch gebedsruimte een paar honderd meter van Ground Zero in NYC. Net zoals Wilders, de Marokkanen geven Wilders geen weerwoord zoals hij had verwacht maar houden zich koest. Dan gaat Wilders lekker een paar duizend kilometer verderop zeiken over de Islam.
![]()
![]()
quote:vervolgens valt het CDA uit elkaar en het kabinet is alweer gevallen \o/Op donderdag 2 september 2010 @ 14:10 schreef Zigger het volgende:
Dit kabinet gaat er (gelukkig) komen. Reken maar erop, dat de meerderheid van het CDA in den lande vóór een rechts kabinet is dat de boel eens op orde gaat brengen.
quote:En wie heeft Wilders dan zo neergezet? Voor een groot deel onze media en andere partijen. Dus dan is het ook niet alleen Wilders aan te rekenen dat het zo in de internationale media komt.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lees dan goddomme ook, ik zet het er nog een keer speciaal achter en nog denk je dat het mijn woorden zijn?
Dat zijn de woorden van de internationale media. Hoe vaak zie je geen nieuwsberichten van buitenlandse media opduiken dat er in Nederland een neonaxist opstaat? Dat is de sfeer die heerst. Kan het niet zo zijn, dat ben ik met je eens, maar zo wordt het wel uitgebeeld en dat beeld heerst ook in het buitenland. Dát moeten we niet hebben, juist omdat het niet waar is. Ik weet ook wel dat Wilders geen neonazi is, dat heb ik ook nooit gezegd. Stel je de krantenkoppen in de USA voor als Wilders hier aan de macht komt. "Nazi's rise again in Holland!". Dat zal ons als land en onze economie goed doen ja..
Een beetje begrijpend lezen alvorens iemand aan te vallen, vrolijke vriend.
quote:Klopt, en op andere plekken is sterke overlast door tokkies. Maar ik denk dat je religie en overlast voor 90% los van elkaar moet zien.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op sommige plekken heerst weldegelijk sterke overlast door Moslims. Face it. Dat het bij jou in de straat rustig is wil niet zeggen dat het overal zo is.
quote:Dat zeg ik toch ook nietOp donderdag 2 september 2010 @ 14:18 schreef Kresj het volgende:
[..]
En wie heeft Wilders dan zo neergezet? Voor een groot deel onze media en andere partijen. Dus dan is het ook niet alleen Wilders aan te rekenen dat het zo in de internationale media komt.
quote:Erm. Als hij nu eens niet van die 'rare' uitspraken zou doen, dan zou het helemaal niet in de media komen, welk dan ook.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:18 schreef Kresj het volgende:
[..]
En wie heeft Wilders dan zo neergezet? Voor een groot deel onze media en andere partijen. Dus dan is het ook niet alleen Wilders aan te rekenen dat het zo in de internationale media komt.
quote:Het ontwerpen van één van de meest strenge vreemdelingenwetten van Europa bijvoorbeeld?Op donderdag 2 september 2010 @ 13:55 schreef KingKai het volgende:
[..]
Noem eens iets dat Cohen goed gedaan heeft?
Dit vraag ik overigens aan iedereen die zijn naam noemt en ik heb nog geen enkel bevredigend antwoord gehad.
quote:Wat een onzin. Wat hij wel bedoelt is, bijvoorbeeld, mensen met een huursubsidie. Laten we die onzin alsjeblieft een keertje afschaffen.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je bedoelt die mensen met een HRA-regeling? Of bedoel je al die ambtenaren die jarenlang kunnen teren op wachtgeld regelingen? Of bedoel je al die mensen die in 'een auto van de zaak' rijden!? Etc etc.
Volgens mij stemmen die voornamelijk VVD/CDA...
quote:Het CDA valt helemaal niet uit elkaar. Wat je ook van deze partij denkt, het heeft de beste bestuurders. En 80+% van de CDA'ers is voor dit nieuwe kabinet. Laat je niets wijsmaken door de linkse media.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:17 schreef groenbladje het volgende:
[..]
vervolgens valt het CDA uit elkaar en het kabinet is alweer gevallen \o/
quote:Proest.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:02 schreef 2030rd het volgende:
Wilders heeft de crisis in goede banen geloodst en is zelfs zo genadig geweest om de muiteniers niet aan te klagen voor hoogverraad
quote:Hoe zie je dit als teren op de zak van een ander? Dat het MINDER belasting opbrengt voor overheid soit, maar het zijn geen uitgaven in de zin dat de overheid geld overmaakt aan huizenbezitters. (hint: de term AFTREKpost op belasting zou genoeg moeten zeggen)Op donderdag 2 september 2010 @ 13:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je bedoelt die mensen met een HRA-regeling?
quote:Wachtgeld regelening is inderdaad aan de ruime kant.Of bedoel je al die ambtenaren die jarenlang kunnen teren op wachtgeld regelingen?
quote:Of bedoel je al die mensen die in 'een auto van de zaak' rijden!?
quote:Geen idee, benieuwd hoe je aan die "wijsheid" komt. Maar gezien dat 2 van je 3 voorbeelden echt nergens op slaan, vraag ik me af of je uberhaupt weet waar je het over hebt.
Volgens mij stemmen die voornamelijk VVD/CDA...
quote:Dus moet ik mij zorgen gaan maken over een paar straatratten 100 km verderop of 1000 km verderop?Op donderdag 2 september 2010 @ 14:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op sommige plekken heerst weldegelijk sterke overlast door Moslims. Face it. Dat het bij jou in de straat rustig is wil niet zeggen dat het overal zo is.
quote:Cohen is op de 2de plaats geeindigd als beste burgemeester van de wereld.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:55 schreef KingKai het volgende:
[..]
Noem eens iets dat Cohen goed gedaan heeft?
Dit vraag ik overigens aan iedereen die zijn naam noemt en ik heb nog geen enkel bevredigend antwoord gehad.
quote:Je begrijpt dat de huursubsidie voortkomt uit de hogere prijzen als gevolg van de schaarste op de woningmarkt die bewust in stand wordt gehouden om de huizenprijzen steeds hoger te laten oplopen, om die mensen met een eigen huis niet tegen de schenen te schoppen...!?
quote:Dus wat ik uit mensen hun mond hoor is de schuld van de media.....Op donderdag 2 september 2010 @ 14:23 schreef Zigger het volgende:
[..]
Het CDA valt helemaal niet uit elkaar. Wat je ook van deze partij denkt, het heeft de beste bestuurders. En 80+% van de CDA'ers is voor dit nieuwe kabinet. Laat je niets wijsmaken door de linkse media.
quote:Erm, de overheid maakt wel degelijk elke maand geld over naar de mensen met een HRA. En die 10+ miljard (per jaar!) is volgens mij mooi meegenomen bij bezuinigingen.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:24 schreef Slotter het volgende:
[..]
Hoe zie je dit als teren op de zak van een ander? Dat het MINDER belasting opbrengt voor overheid soit, maar het zijn geen uitgaven in de zin dat de overheid geld overmaakt aan huizenbezitters. (hint: de term AFTREKpost op belasting zou genoeg moeten zeggen)
quote:Kijk maar eens naar het nieuws. 10 minuten tijd voor de crisis binnen het CDA en de angst voor de "verschrikkelijke" PVV, en slechts enkele seconden komen de CDA voorstanders aan het woord. Het wordt vreselijk opgeblazen. Open je ogen.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:25 schreef groenbladje het volgende:
[..]
Dus wat ik uit mensen hun mond hoor is de schuld van de media.....
nog even.
quote:Precies. Hij geeft punten aan, die spelen in de maatschappij. Geeft hij ook oplossingen aan, die wettelijk en rekening houdend met internationale verdragen, die Nederland heeft getekend, mogelijk zijn? In de knieën schieten en deporteren van complete Marokkaanse families, omdat zoon of broer crimineel is, hoort daar niet bij. Met belasting op hoofddoeken en etnische registratie los je geen criminaliteit of financiële crisis op. Met een verbod op islamitische scholen en bouwne van moskeeën los je het islamextremisme niet op; waarschijnlijk maak je het er alleen erger mee. Zo maar een paar voorbeeldjes uit Wilders' verkiezingsprogramma, die totaal nergens aan bijdragen.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:10 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Kansloos blaten?? Hij geeft wel punten aan die spelen in de maatschappij, en waar bijna geen andere partij aandacht aan geeft.
Maar goed, nu zal je wel weer aan gaan geven dat er geen problemen zijn... dat al die marokaanse tuig lieverdjes zijn en een goeie baan hebben bla bla.
quote:Denk je nu echt dat ik alleen naar het nieuws kijk? Prutser.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:28 schreef Zigger het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar het nieuws. 10 minuten tijd voor de crisis binnen het CDA en de angst voor de "verschrikkelijke" PVV, en slechts enkele seconden komen de CDA voorstanders aan het woord. Het wordt vreselijk opgeblazen. Open je ogen.
quote:Nee hoor, dat doen de mensen in die straten wel. Zo krijg je een mooie verhouding en verdeling van zorgen en punten die aandacht vereisen. Stem nou maar gewoon wat voor jou belangrijk is.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:24 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Dus moet ik mij zorgen gaan maken over een paar straatratten 100 km verderop of 1000 km verderop?
DragonFodder (FOK!games crew) 02-09-2010 @ 14:34
quote:Die laatste zin zegt het allemaal. Jouw standpunt is: liever bij die a-sociale huizenbezitters (hoe dúrven ze!) duizenden euro's weghalen dan 10 bij een huurder.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:27 schreef groenbladje het volgende:
[..]
Erm, de overheid maakt wel degelijk elke maand geld over naar de mensen met een HRA. En die 10+ miljard (per jaar!) is volgens mij mooi meegenomen bij bezuinigingen.
quote:Wilders blaat wel anderen na.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:10 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Kansloos blaten?? Hij geeft wel punten aan die spelen in de maatschappij, en waar bijna geen andere partij aandacht aan geeft.
Maar goed, nu zal je wel weer aan gaan geven dat er geen problemen zijn... dat al die marokaanse tuig lieverdjes zijn en een goeie baan hebben bla bla.
quote:Je verwart marokaaans en surinaams tuig met moslims.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op sommige plekken heerst weldegelijk sterke overlast door Moslims. Face it. Dat het bij jou in de straat rustig is wil niet zeggen dat het overal zo is.
quote:Nou dan. Maar ik zeg toch ook niet dat we de HRA -meteen- moeten stoppen? Iedereen zegt eerst afbouwen tot een 300k dan heb je meteen de 'duurdere' zaken te pakken. En de rest in een 10-20 jaar afbouwen. En huursubsidie? Ik ken niemand die het krijgt en bijna iedereen die ik ken woont in een huurhuis.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:34 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Die laatste zin zegt het allemaal. Jouw standpunt is: liever bij die a-sociale huizenbezitters (hoe dúrven ze!) duizenden euro's weghalen dan 10 bij een huurder.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb d66 gestemd en ben vóór hervorming van de woningmarkt, maar ik vind het stuitend hoe gemakkelijk men denkt dat er duizenden euro's per gezin wegbezuinigd kunnen worden als ze in een koophuis wonen.
Dat vind ik net zo a-sociaal als dat alleen lasten bij lagere inkomens verzwaard zouden moeten worden.
We zullen met zijn allen moeten accepteren dat bezuigingen betekenen een stapje terug doen, maar dat is men in Nederland niet gewend. Alles moet beter, mooier, groter en luxer. Verworven rechten mogen niet aangeraakt worden, voordeeltjes moeten in stand gehouden blijven en iedereen moet alleen maar vooruit gaan. Behalve als je het wat beter hebt, dan ben je een crimineel die niet beter verdient.
quote:Onzin. Je hebt mij overigens niet horen verkondigen dat alle moslims overlast veroorzaken, net zo min geldt dat voor marrokanen en surinamers.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:35 schreef Cobra1 het volgende:
[..]
Je verwart marokaaans en surinaams tuig met moslims.
Precies wat Wilders ook wilt dat je dat doet.
quote:Verdragen kunnen opgezegt of gewijzigd worden. Waarom houd links toch zo ontzettend vast dat alles onmogelijkis tenzij zij het verzinnen. ?Op donderdag 2 september 2010 @ 14:28 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Precies. Hij geeft punten aan, die spelen in de maatschappij. Geeft hij ook oplossingen aan, die wettelijk en rekening houdend met internationale verdragen, die Nederland heeft getekend, mogelijk zijn? In de knieën schieten en deporteren van complete Marokkaanse families, omdat zoon of broer crimineel is, hoort daar niet bij. Met belasting op hoofddoeken en etnische registratie los je geen criminaliteit of financiële crisis op. Met een verbod op islamitische scholen en bouwne van moskeeën los je het islamextremisme niet op; waarschijnlijk maak je het er alleen erger mee. Zo maar een paar voorbeeldjes uit Wilders' verkiezingsprogramma, die totaal nergens aan bijdragen.
quote:De HRA is zijn doel compleet voorbij geschoten, het is niets anders dan de huizenprijs kunstmatig hooghouden en de banken subsidiëren (die toevallig gevuld zijn met baantjes voor VVDers). Natuurlijk kan het voorzichtig afgebouwd worden zodat mensen die ervan afhankelijk zijn niet in de problemen komen, maar het is onzin om mensen die geen hypotheek nodig hebben omdat ze dan ook prima een huis kunnen kopen enorme subsidie te geven. Dat wil niet zeggen dat de bezuiniging die het oplevert hun niet ten goede komt. Als andere landen het kunnen kunnen wij het ook.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:34 schreef DragonFodder het volgende:
Die laatste zin zegt het allemaal. Jouw standpunt is: liever bij die a-sociale huizenbezitters (hoe dúrven ze!) duizenden euro's weghalen dan 10 bij een huurder.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb d66 gestemd en ben vóór hervorming van de woningmarkt, maar ik vind het stuitend hoe gemakkelijk men denkt dat er duizenden euro's per gezin wegbezuinigd kunnen worden als ze in een koophuis wonen.
Dat vind ik net zo a-sociaal als dat alleen lasten bij lagere inkomens verzwaard zouden moeten worden.
We zullen met zijn allen moeten accepteren dat bezuigingen betekenen een stapje terug doen, maar dat is men in Nederland niet gewend. Alles moet beter, mooier, groter en luxer. Verworven rechten mogen niet aangeraakt worden, voordeeltjes moeten in stand gehouden blijven en iedereen moet alleen maar vooruit gaan. Behalve als je het wat beter hebt, dan ben je een crimineel die niet beter verdient.
quote:Dit.Op donderdag 2 september 2010 @ 13:48 schreef Mytho het volgende:
alleen losers die van andermans geld moeten leven willen een linkse kabinet
DragonFodder (FOK!games crew) 02-09-2010 @ 14:38
quote:Mijn allereerste reaktie over de HRA was gericht aan een post van Yi-Long, vandaar mijn betoog.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:37 schreef groenbladje het volgende:
[..]
Nou dan. Maar ik zeg toch ook niet dat we de HRA -meteen- moeten stoppen? Iedereen zegt eerst afbouwen tot een 300k dan heb je meteen de 'duurdere' zaken te pakken. En de rest in een 10-20 jaar afbouwen.
quote:De media is eerder rechtsOp donderdag 2 september 2010 @ 14:23 schreef Zigger het volgende:
[..]
Laat je niets wijsmaken door de linkse media.
quote:In plaats van met die onterechte retoriek mee te gaan, kan je ook proberen om die onzin te ontkrachten.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lees dan goddomme ook, ik zet het er nog een keer speciaal achter en nog denk je dat het mijn woorden zijn?
Dat zijn de woorden van de internationale media. Hoe vaak zie je geen nieuwsberichten van buitenlandse media opduiken dat er in Nederland een neonaxist opstaat? Dat is de sfeer die heerst. Kan het niet zo zijn, dat ben ik met je eens, maar zo wordt het wel uitgebeeld en dat beeld heerst ook in het buitenland. Dát moeten we niet hebben, juist omdat het niet waar is. Ik weet ook wel dat Wilders geen neonazi is, dat heb ik ook nooit gezegd. Stel je de krantenkoppen in de USA voor als Wilders hier aan de macht komt. "Nazi's rise again in Holland!". Dat zal ons als land en onze economie goed doen ja..
Een beetje begrijpend lezen alvorens iemand aan te vallen, vrolijke vriend.
DragonFodder (FOK!games crew) 02-09-2010 @ 14:41
quote:Ik heb eerder het idee dat het met media en links-rechts net zoiets is als met studio sport en PSV fans. Hebben altijd het gevoel dat 'hun kant' tekort gedaan wordt. In gametermen: fanboygedrag.
quote:Onzin! Lees het programma eens van de PVV en je zult zien dat ze met de gekozen burgemeester en het bindende referendum veel democratischer zijn dan de andere partijen.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:16 schreef groenbladje het volgende:
[..]
Vertel dat die blonde eens. Oh nee, dat wilde die juist afschaffen.
quote:Nou, vertel eens. Hoe kan Nederland het EVRM opzeggen? En even ter uwer informatie: een verdrag is een schriftelijke overeenkomst van bindende aard.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:38 schreef jdd het volgende:
[..]
Verdragen kunnen opgezegt of gewijzigd worden. Waarom houd links toch zo ontzettend vast dat alles onmogelijkis tenzij zij het verzinnen. ?
quote:Waar doel je op?Op donderdag 2 september 2010 @ 14:21 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Het ontwerpen van één van de meest strenge vreemdelingenwetten van Europa bijvoorbeeld?
quote:Dus ergens op een lijstje komen?Op donderdag 2 september 2010 @ 14:24 schreef Cobra1 het volgende:
[..]
Cohen is op de 2de plaats geeindigd als beste burgemeester van de wereld.
quote:Zie mijn post hier vlak boven.Cohen heeft als eerste een strengere integratiewet er door heen gekregen
wat al die andere flapdrollen nooit konden, maar hem nu wel nadoen.
Die kunnen Cohen alleen maar zwart maken omdat ze bang zijn voor hem en de waarheid.
quote:ligt eraan hoe dat geregeld is die verdragen, bv het scheidingsverdrag met belgie is alleen met belgie te wijzigen.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:38 schreef jdd het volgende:
[..]
Verdragen kunnen opgezegt of gewijzigd worden. Waarom houd links toch zo ontzettend vast dat alles onmogelijkis tenzij zij het verzinnen. ?
quote:Je bedoelt op al deze wetten waar de VVD en Wilders al die tijd ook bij zijn geweest?Op donderdag 2 september 2010 @ 14:46 schreef KingKai het volgende:
[..]
Waar doel je op?
- Dat Nederland geen buitenlandse criminele uit zet (wat Frankrijk wel doet)
- Of dat autochtone Nederlanders geen dubbele nationaliteit mogen hebben en allochtonen wel? (In Duitsland verlies je de Duitse nationaliteit als je aan ander paspoort aanvraagt)
- Of doel je op de generaal pardons?
Ik ben benieuwd naar je reactie.
quote:erm, ik refereer naar artikel1, als je die verwijderd mag je discrimineren op grond van politieke gedachten.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:42 schreef KingKai het volgende:
[..]
Onzin! Lees het programma eens van de PVV en je zult zien dat ze met de gekozen burgemeester en het bindende referendum veel democratischer zijn dan de andere partijen.
quote:En in de praktijk laat Wilders bijna dagelijks zien, niet zoveel met democratie op te hebben. En dan heb ik het niet alleen over zijn eigen partijstructuur, die verre van democratisch is, maar bijvoorbeeld ook het "eisen" van ontslaan van personen die hem niet aanstaan. Het is niet Geert Wilders die bepaalt wie er wel of niet bij overheidsinstanties ontslagen worden. Laat staan, dat hij het kan eisen. Het geeft wel aan, dat hij eenieder, die hem niet welgevallig is, het lieftst afserveert.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:42 schreef KingKai het volgende:
[..]
Onzin! Lees het programma eens van de PVV en je zult zien dat ze met de gekozen burgemeester en het bindende referendum veel democratischer zijn dan de andere partijen.
quote:Op donderdag 2 september 2010 @ 14:15 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Ik leef niet vaqn andermans geld, maar ben zelfstandig ondernemer. En ik wil een links kabinet, dat niet, zoals VVD van plan is, de koopkracht, die zo belangrijk is voor kleine ondernemers, kapot wil bezuinigen.
Let wel, dat alle inkomens van minimum tot en met modaal er met de bezuinigingsmaatregelen van de VVD fors op achteruit gaan. Links wil ook bezuinigen, het bezuinigings pakket van SP zorgt voor een vermindering van werkloosheid en het begrotingstekort wordt van 6% in 2010 teruggebracht naar 1,25% in 2015. Het CPB heeft dit pakket doorberekend en kwam tot de conclusie, dat met de bezuinigingen van SP de koopkracht het best behouden blijft van alle partijen. Het totaal pakket aan bezuinigingen bij SP bedraagt 14 miljard. Hoezo, links wil niet bezuinigen?
quote:ik zou zeggen, lees de wet er eens op na.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:46 schreef KingKai het volgende:
[..]
Waar doel je op?
- Dat Nederland geen buitenlandse criminele uit zet (wat Frankrijk wel doet)
- Of dat autochtone Nederlanders geen dubbele nationaliteit mogen hebben en allochtonen wel? (In Duitsland verlies je de Duitse nationaliteit als je aan ander paspoort aanvraagt)
- Of doel je op de generaal pardons?
Ik ben benieuwd naar je reactie.
quote:en jij denkt dat een uitkering zo'n vetpot is? Dan heb jij zeker nooit bijstand gehad in een gezinssituatie. Oh ja, bijstand krijg je tegenwoordig alleen boven de 26 daaronder is het of werken of opleiding volgen.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:50 schreef Mytho het volgende:
[..]
volgens mij maak jij nog niet veel winst, anders had je allang geklaagd als links de topinkomens wil verhogen naar 60%
![]()
die linkse SP gasten kunnen wel mooie plannetjes maken, maar er komt niks van terecht.
wie wil er nou hard werken als je wordt bestraft met hoge belastingen terwijl anderen kunnen relaxen met een uitkering, subsidies, kinderbijslag etc.
quote:ik en mijn kinderen zouden 3 paspoorten kunnen hebben, NL, UK en CA.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:50 schreef humberto.tan het volgende:
[..]
En nu mag je fijn zelf gaan opzoeken dat deze stelling gewoon gelogen is, ik blijf niet bezig.
quote:Simpel geef aan per wanneer je je er niet meer aanhoudt.Op donderdag 2 september 2010 @ 14:43 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Nou, vertel eens. Hoe kan Nederland het EVRM opzeggen? En even ter uwer informatie: een verdrag is een schriftelijke overeenkomst van bindende aard.
quote:
Maar los daarvan: jij vindt schieten in knieeën, deporteren van complete Marokkaanse families, omdat zoon of broer crimineel is, belasting op hoofddoeken, verbieden van moskeeën en islamitische scholen en etnische registratie oplossingen tegen criminaliteit en islamextremisme?
quote:kijk eens wat een mogelijke keuzes er weer zijnOp donderdag 2 september 2010 @ 14:48 schreef Cobra1 het volgende:
[..]
Of jij een extreem Wildes aanbidder die weer persoonlijk gaat worden.