Verdachte scholier Woerden tijdelijk verhuisd

Nederland • Geschreven door Novum op 02-09-2010 @ 12:30
print 

De leerling van basisschool De Wegwijzer in Woerden die wordt verdacht van het plegen van seksueel misbruik van een medescholier is tijdelijk elders ondergebracht. Een woordvoerder van de gemeente Woerden meldt dat het gezin op een geheime locatie buiten de eigen wijk woont.

Het slachtoffer en de verdachte, beiden jonger dan 12 jaar, krijgen allebei hulpverlening aangeboden. Om de zorg goed aan te laten slaan, is een rustige omgeving nodig, legt de woordvoerder uit. "Daarom is ervoor gekozen de verdachte tijdelijk elders onder te brengen."

De verdachte kan overigens niet veroordeeld worden. Tegen kinderen jonger dan 12 jaar kan geen strafrechtproces worden opgestart. De gemeentewoordvoerder wil daarom ook niet spreken van een dader en wijst ook het woord 'schuilplaats' af. "Wij noemen het niet zo."

Maandag werd bekend dat in Woerden een onderzoek loopt tegen de scholier, die ongewenste seksuele handelingen zou hebben gepleegd bij een andere leerling van De Wegwijzer. Tegen de scholier is aangifte gedaan. De verdachte is direct geschorst van school. Maandagavond vond in Woerden een informatieavond over het gebeuren plaats voor ouders van leerlingen.


Bron: Novum


Lees ook:

» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak12
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'8
» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af35
» 16:53 'Treinreizigers moeten minder betalen'46


delen | eKudos nujij

6039 views / 27 reacties
Reacties op dit bericht
27  van 27 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Dus even kijken,

Nog niet schuldig bevonden, alleen verdacht.
Één tegen één, en nog geen concreet bewijs.

Maar ondertussen:

Al wel van school geschopt.
Gezin ondergebracht op geheime locatie.
Informatieavond voor de ouders.
"dader" en "slachtoffer" allebeide in de hulpverlening.


Godsamme wat is dit toch verworden tot een fucking kutland met dit soort dingen.
Idd, eerst met bewijzen komen daarna handelen. Het gaat hierbij dus om een kind van onder de twaalf is (was teminste jonger dan de dader) welke dit heeft aangegeven.

Is een kind van twaalf jaar of jonger niet erg fantasierijk (zoals hoort) en makkelijk te manipuleren tot het zeggen van dingen?
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 12:38 schreef grindfreakje het volgende:
Dus even kijken,

Nog niet schuldig bevonden, alleen verdacht.
Één tegen één, en nog geen concreet bewijs.

Maar ondertussen:

Al wel van school geschopt.
Gezin ondergebracht op geheime locatie.
Informatieavond voor de ouders.
"dader" en "slachtoffer" allebeide in de hulpverlening.


Godsamme wat is dit toch verworden tot een fucking kutland met dit soort dingen.
heel knap hoor..

alleen hier bewijs voor vinden lijkt me niet meevallen.

Dus alle aanwijzingen bij elkaar opgeteld kunnen leiden tot
waarschijnlijke omstandigheden.

Maw ik ben blij dat er iemand in bescherming word genomen.
Wat een onzin allemaal, laat die kids lekker doktertje spelen. Wat een gestoorde maatschappij hebben we toch tegenwoordig.

Allerlei instaties die overal problemen zoeken die er eigenlijk niet zijn. En ze verpesten daarmee nog levens ook. Praten mensen psychische problemen aan en dan raar opkijken als ze doorslaan of voor een trein springen.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 12:44 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
heel knap hoor..

alleen hier bewijs voor vinden lijkt me niet meevallen.

Dus alle aanwijzingen bij elkaar opgeteld kunnen leiden tot
waarschijnlijke omstandigheden.

Maw ik ben blij dat er iemand in bescherming word genomen.
Ik vind het echt overdreven is geen bewijs voor gevonden. Moet je voorstellen kind heeft niks gedaan maar word wel voor de rest van ze leven aangekeken met van hmmmmm hij is wel eens verdacht geweest.

KOM OP!
EERST BEWIJZEN ---> DAARNA BESCHULDIGEN ----> DAARNA HANDELEN!
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 12:50 schreef Diesel228 het volgende:
[..]
KOM OP!
EERST BEWIJZEN ---> DAARNA BESCHULDIGEN ----> DAARNA HANDELEN!
Klopt, dat is de aanpak van intelligente mensen... daar gaat namelijk je verhaal mank...
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 12:50 schreef Diesel228 het volgende:
[..]


Ik vind het echt overdreven is geen bewijs voor gevonden. Moet je voorstellen kind heeft niks gedaan maar word wel voor de rest van ze leven aangekeken met van hmmmmm hij is wel eens verdacht geweest.

KOM OP!
EERST BEWIJZEN ---> DAARNA BESCHULDIGEN ----> DAARNA HANDELEN!
Tja ik ken de details niet, maar jij blijkbaar wel..

dus vertel maar.


Ik kan me voorstellen als er genoeg aanleiding voor is dat dit soort stappen genomen worden.
userIcon
weten we nou al wat er precies is voorgevallen dan?
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 13:02 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Tja ik ken de details niet, maar jij blijkbaar wel..

dus vertel maar.


Ik kan me voorstellen als er genoeg aanleiding voor is dat dit soort stappen genomen worden.
Ja, bedreiging uit de omgeving van die persoon, waardoor ze hem moeten laten onderduiken. Dat is toch wat Diesel228 zegt? Het is gewoon triest dat de geldende rechtsgang in dit land bijna ongestraft kan worden geschonden, want die persoon is niet schuldig. Hij is verdacht, maar daarmee is niets bewezen, en daarmee zou zijn hele omgeving gewoon de pootjes en grote bekken thuis moeten houden. Maar het risico is te groot, dus laten ze persoon onderduiken. Dat is triest... heel triest.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 12:54 schreef louderthanabomb het volgende:
[..]

ja je kan het ook laten gaan. wachten of je evt. bewijs kan vinden. vind je dat niet, dan wacht tot de pleger ouder is en het nog een keer doet.
bestrijden is beter dan genezen is jou motto zeker!
Bestrijden is beter dan genezen, euh wat is het verschil?
Ik genees mijn ziekte / ik bestrijd mijn ziekte lijkt mij hetzelfde.

Mijn probleem is dat er op dit moment nog geen enkel bewijs is. Het is het verhaal van de één tegen de ander.

En toch is er al een kind van school geschopt, en is er een familie ondergedoken. Dit druist volledig in tegen het rechtsprincipe van "onschuldig tot schuld bewezen is"

Voor wat wij nu weten kan dit alles net zo goed uit een duim gezogen zijn.

quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 13:06 schreef MikeyMo het volgende:
weten we nou al wat er precies is voorgevallen dan?
Kind 1 zegt ik ben seksueel aangerand/misbruikt
Kind 2 zegt dat dat niet gebeurt is.

Verder is er geen enkel bewijs of verdere informatie.
userIcon
quote:
De gemeentewoordvoerder wil daarom ook niet spreken van een dader en wijst ook het woord 'schuilplaats' af.
Noem het beestje toch gewoon bij de naam
Ik walg van dit soort politiek-correcte censuur.

(En uiteraard behandel je een minderjarige dader anders dan een volwassen dader)
userIcon
Ergens klinkt dit als South Park's " he touched my private parts".
Pfff...vroegah kreeg je gewoon een pak slaag als je vieze spelletjes deed met andere kinderen en daarmee was het afgelopen, voor iedereen. Voor niemand schade, behalve wat blauwe billen.

Nu bemoeien leerkrachten, schoolhoofden, burgemeester, woordvoerders van de gemeente, wijkagenten, rechercheurs al dan niet van zedenpolitie, huisvesting medewerkers en een hele batterij zorgverleners zich hiermee.

Allemaal met de beste bedoelingen. Maar ondertussen is zijn zowel twee gezinnen zwaar getraumatiseerd, zijn de klas en schoolgenootjes zwaar aangeslagen en misschien ook getraumatiseerd (net als de leerkrachten) en zijn de twee direkt betrokken kinderen waarschijnlijk beschadigd voor hun hele leven.

Al met al: een oproep om het aloude pak slaag in ere te herstellen.

(maar ja, daarmee pleeg je wel broodroof voor een grote groep mensen...)
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 13:26 schreef blieb het volgende:
Pfff...vroegah kreeg je gewoon een pak slaag als je vieze spelletjes deed met andere kinderen en daarmee was het afgelopen, voor iedereen. Voor niemand schade, behalve wat blauwe billen.

Nu bemoeien leerkrachten, schoolhoofden, burgemeester, woordvoerders van de gemeente, wijkagenten, rechercheurs al dan niet van zedenpolitie, huisvesting medewerkers en een hele batterij zorgverleners zich hiermee.

Allemaal met de beste bedoelingen. Maar ondertussen is zijn zowel twee gezinnen zwaar getraumatiseerd, zijn de klas en schoolgenootjes zwaar aangeslagen en misschien ook getraumatiseerd (net als de leerkrachten) en zijn de twee direkt betrokken kinderen waarschijnlijk beschadigd voor hun hele leven.

Al met al: een oproep om het aloude pak slaag in ere te herstellen.

(maar ja, daarmee pleeg je wel broodroof voor een grote groep mensen...)
+1
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 12:46 schreef terrestrial het volgende:
Wat een onzin allemaal, laat die kids lekker doktertje spelen. Wat een gestoorde maatschappij hebben we toch tegenwoordig.

Allerlei instaties die overal problemen zoeken die er eigenlijk niet zijn. En ze verpesten daarmee nog levens ook. Praten mensen psychische problemen aan en dan raar opkijken als ze doorslaan of voor een trein springen.
Als ze doorslaan dan doe mij het laatste maar dan zijn we er meteen vanaf.
Kost ons ook geen geld meer.
En de maatschappij wordt dan minder zwakzinnig.

Trouwens, vroeger was doktertje spelen een pure ontdekkingstocht der lichamen van het andere geslacht, tegenwoordig duwen ze je een gsm in je hol.

En dan effe bellen.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 13:52 schreef Nottheviolin het volgende:
[..]


Als ze doorslaan dan doe mij het laatste maar dan zijn we er meteen vanaf.
Kost ons ook geen geld meer.
En de maatschappij wordt dan minder zwakzinnig.

Trouwens, vroeger was doktertje spelen een pure ontdekkingstocht der lichamen van het andere geslacht, tegenwoordig duwen ze je een gsm in je hol.

En dan effe bellen.
Yep - Of je dochter treft roberto met zijn 40 antilliaanse broers
die in zijn voor een free cursus doktertje spelen.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 14:00 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Yep - Of je dochter treft roberto met zijn 40 antilliaanse broers
die in zijn voor een free cursus doktertje spelen.
Waar ik woon zijn geen Antillianen.

[ Bericht gewijzigd door Nottheviolin op donderdag 2 september 2010 @ 14:19 ]
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 13:26 schreef blieb het volgende:
Pfff...vroegah kreeg je gewoon een pak slaag als je vieze spelletjes deed met andere kinderen en daarmee was het afgelopen, voor iedereen. Voor niemand schade, behalve wat blauwe billen.

Nu bemoeien leerkrachten, schoolhoofden, burgemeester, woordvoerders van de gemeente, wijkagenten, rechercheurs al dan niet van zedenpolitie, huisvesting medewerkers en een hele batterij zorgverleners zich hiermee.

Allemaal met de beste bedoelingen. Maar ondertussen is zijn zowel twee gezinnen zwaar getraumatiseerd, zijn de klas en schoolgenootjes zwaar aangeslagen en misschien ook getraumatiseerd (net als de leerkrachten) en zijn de twee direkt betrokken kinderen waarschijnlijk beschadigd voor hun hele leven.

Al met al: een oproep om het aloude pak slaag in ere te herstellen.

(maar ja, daarmee pleeg je wel broodroof voor een grote groep mensen...)
Men is gewoon helemaal doorgeslagen door die berichtgeving over misbruik binnen de katholieke kerk. Gevolg is dat die mensen op elke straathoek een pedofiel zien met aan de hand een misbruikt meisje met rollende tranen over haar vuile gezichtje.

Daarbij lijkt het mij meer dan aannemelijk dat het eventueel misbruikte kindje door alle heisa een trauma aan dit voorval overhoudt die waarschijnlijk grotere gevolgen heeft dan wanneer men de zaak op discrete wijze zou hebben afgehandeld. Daarmee zijn al die overbezorgd mensen wat mij betreft toch hun doel voorbij geschoten.
schijtbak,, had hij zijn klauwen in zijn zak moeten houden,geen veroordeling, wordt vast weer papier prikken schoft dat het is,,zijn beide klauwen moeten er af gehakt worden..zou wel weer ,n fam, tokkie zijn.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 14:42 schreef kikker11111 het volgende:
schijtbak,, had hij zijn klauwen in zijn zak moeten houden,geen veroordeling, wordt vast weer papier prikken schoft dat het is,,zijn beide klauwen moeten er af gehakt worden..zou wel weer ,n fam, tokkie zijn.
Hij is jonger dan 12. Zelfs al HEEFT hij het gedaan (en dat is nog niet bewezen), dan is hij nog niet volwassen genoeg om volledig te beseffen wat hij aangericht heeft.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 12:46 schreef terrestrial het volgende:
Wat een onzin allemaal, laat die kids lekker doktertje spelen. Wat een gestoorde maatschappij hebben we toch tegenwoordig.

Allerlei instaties die overal problemen zoeken die er eigenlijk niet zijn. En ze verpesten daarmee nog levens ook. Praten mensen psychische problemen aan en dan raar opkijken als ze doorslaan of voor een trein springen.
Zonder de feiten te kennen, kun je dat niet zeggen.
Kennelijk zijn de feiten zeer ernstig, zodat er geen sprake meer is van doktertje spelen.
Het feit dat er wordt gesproken over een verdachte en een slachtoffer geeft al aan dat er geen sprake is van vrije wil.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 12:46 schreef terrestrial het volgende:
Wat een onzin allemaal, laat die kids lekker doktertje spelen. Wat een gestoorde maatschappij hebben we toch tegenwoordig.

Allerlei instaties die overal problemen zoeken die er eigenlijk niet zijn. En ze verpesten daarmee nog levens ook. Praten mensen psychische problemen aan en dan raar opkijken als ze doorslaan of voor een trein springen.
Ik ben geneigd ook zo te denken.

Desondanks zal ik het toejuichen als ze die gast kapot schoppen.
27  van 27 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 20:06 Nullijn valt niet in de smaak12
» 18:52 'Hoge Raad moet zaak rond vuurwerkramp herzien'8
» 17:26 Jongen slaat ontvoerder van zich af35
» 16:53 'Treinreizigers moeten minder betalen'46


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden