God heeft niets te maken gehad met de creatie van de aarde en het universum. Dat stelt de wereldberoemde natuurkundige en kosmoloog Stephen Hawking in een nieuw boek. Een deel van zijn werk is donderdag gepubliceerd in de Britse krant The Times.
Eerder schreef Hawking nog dat de wetenschap de rol van God bij het ontstaan van het heelal niet helemaal kon uitsluiten. Maar in The Grand Design (Het grote ontwerp) komt hij daarop terug. Het ontstaan van het universum is een onvermijdelijke consequentie van de natuurkundige wetten, aldus de kosmoloog.
Door de zwaartekracht is het mogelijk dat het universum zichzelf creëert uit het niets, zo stelt Hawking. "Spontane creatie is de reden dat er iets is in plaats van niets, de reden dat het universum bestaat en waarom wij bestaan." Hawking schreef zijn boek samen met de Amerikaanse onderzoeker Leonard Mlodinow.
quote:Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:En al die dino's in de grond heeft ingegravenOp donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Dreeskippevlees het volgende:
Probeer dat maar is uit te leggen aan die 6,5 miljard malloten die denken dat ie al die planeten en sterren zelf in elkaar heeft gekleit !
quote:Je snapt dat een natuurwet geen ding is, maar een gedachtegang dat iets beschrijft wat reeds bestaat he?Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:Er zijn ontelbare combinaties van verschillende atoomclusters mogelijk.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:Wat een slecht design dan!Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:Superzwaartekracht is inderdaad de norm.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:13 schreef splendes het volgende:
Zwaartekracht is een raar iets...
quote:Dan heb ik een vraag voor jou: Hoe is God onstaan? Die moet in feite toch ook uit het niets onstaan zijn.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:NEE.........echt waar?God heeft niets te maken gehad met de creatie van de aarde en het universum.
quote:Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:En 'God' bestaat wel zomaar uit het niets ?Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:God heeft geen begin en geen eind, anders kan het natuurlijk niet. God is en god creëert de wetten zoals ze zijn. Het is niet te bevatten dat God altijd is, maar als je daarin gelooft moet je dat aannemen. Als je er niet in gelooft moet je maar aannemen dat natuurwetten zichzelf bedenken en zomaar onstaan.. Take your pickOp donderdag 2 september 2010 @ 12:13 schreef mirved het volgende:
[..]
Wie heeft die God dan gecreerd? Als je zo denkt moet je daar ook een goeie verklaring voor hebben. Spontane creatie klinkt logischer dan een opperwezen die zo maar opeens ontstaat en alles tegelijk beheerst.
quote:Op donderdag 2 september 2010 @ 12:13 schreef TheKeymaker het volgende:
@Stephen Hawking: No shit, Sherlock.
quote:dus als iets moeilijk aan te nemen is voor je, geloof je wel in een kerel met een baard die ff het hele omniversum bij elkaar geknutseld heeft... ??
quote:Als gelovige moet je dat gewoon aannemen. Anders kun je het niet bevatten.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En 'God' bestaat wel zomaar uit het niets ?
quote:Lees je laatste zin nog een rustig terug....Op donderdag 2 september 2010 @ 12:13 schreef mirved het volgende:
[..]
Wie heeft die God dan gecreerd? Als je zo denkt moet je daar ook een goeie verklaring voor hebben. Spontane creatie klinkt logischer dan een opperwezen die zo maar opeens ontstaat en alles tegelijk beheerst.
quote:Ik zie nog steeds niet.. Het is allemaal gebaseerd op aannames.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef mirved het volgende:
[..]
Nee, maar hij kon het bestaan eerst niet geheel uitsluiten. Nu dus blijkbaar wel.
quote:"Iets kan niet zomaar uit het niets onstaan dus moet God het gemaakt hebben !"Op donderdag 2 september 2010 @ 12:12 schreef Obamageddon het volgende:
[..]
Lekker gemakkelijk.
Geef eens argumenten.
quote:niks kan uit het niks komen. Dus god moet ook ergens vandaan zijn gekomen. Die kan er niet ZO MAAR ZIJN. Maarja, daar hebben alle gelovigen geen antwoord op. Want het is gewoon zo en hij was er altijdOp donderdag 2 september 2010 @ 12:16 schreef Xenorium het volgende:
[..]
God heeft geen begin en geen eind, anders kan het natuurlijk niet. God is en god creëert de wetten zoals ze zijn. Het is niet te bevatten dat God altijd is, maar als je daarin gelooft moet je dat aannemen. Als je er niet in gelooft moet je maar aannemen dat natuurwetten zichzelf bedenken en zomaar onstaan.. Take your pick
quote:Je begrijpt het niet dus geloof je in een God. Vroeger begrepen ze ook niet dat de aarde rond is en rond de zon draait, seizoenen en dergelijke zullen dan wel geregeld worden door een God.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:goed geformuleerdOp donderdag 2 september 2010 @ 12:17 schreef mirved het volgende:
Geloof was een makkelijke manier om de massa te controleren. Een opperwezen dat alles ziet en je voor eeuwig doet straffen als je je niet goed gedraagt is natuurlijk een heel goed middel om de domme massa af te schrikken.
quote:Tuurlijk, het is heel zinnig om te stellen dat God er altijd al is geweest, maar zeggen dat die natuurwetten er (ipv God) altijd al zijn geweest, nee, DAT is idioot !Op donderdag 2 september 2010 @ 12:16 schreef Xenorium het volgende:
[..]
God heeft geen begin en geen eind
quote:Dus er is wel iets. Zwaartekracht. En wie/wat heeft er voor gezorgd dat er zwaartekracht is?Door de zwaartekracht is het mogelijk dat het universum zichzelf creëert uit het niets
quote:Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:Zo is het! En het werkt nog steeds! Ongelofelijk.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:17 schreef mirved het volgende:
Geloof was een makkelijke manier om de massa te controleren. Een opperwezen dat alles ziet en je voor eeuwig doet straffen als je je niet goed gedraagt is natuurlijk een heel goed middel om de domme massa af te schrikken.
quote:dit dus..Op donderdag 2 september 2010 @ 12:17 schreef mirved het volgende:
Geloof was een makkelijke manier om de massa te controleren. Een opperwezen dat alles ziet en je voor eeuwig doet straffen als je je niet goed gedraagt is natuurlijk een heel goed middel om de domme massa af te schrikken.
quote:Hij is atheïstOp donderdag 2 september 2010 @ 12:07 schreef ia het volgende:
Gelooft hij uberhaupt in god dan?
quote:Op donderdag 2 september 2010 @ 12:20 schreef nakuma het volgende:
Er zitten hier zoveel bijdehandte mensen die beetje wijs lopen te doen over God bestaat niet en alles. En denken dat het een knal is en toeval. Maar sommige mensen hier zijn universitair opgeleid en zijn nog dommer en naiver dan het achtereind van een varken. Voortplanting is toeval ? Kiezen om eten te kauwen is toeval ? een lichaam dat het nuttige en niet nodige van eten onderscheid is toeval ? En dat we van basis grondstoffen een mobiele telefoon, een vliegtuig, een lcd scherm, internet kunnen maken is ook toeval of niet. Ik kan zo nog wel uren door gaan. Je hoeft niet in (een) God te geloven, het zal mij een worst wezen, maar denk alsjeblieft een beetje reeel. En diegene die blij loopt te doen dat God uit het niets bestaat. Dit is hoe simpel mensen denken, voor ons moet alles een begin en een eind hebben. Vergelijk het met een ring.. heeft dat een begin of eind ? Een ander voorbeeld is dat de mensen vroeger dachten dat de aarde plat was. Ook hier kan ik oneindig over doorgaan.
quote:Het heelal zit zo complex in elkaar en zo perfect dat het voor mij persoonlijk gewoon ontworpen is. Ontworpen door een opperwezen. Het in gang zetten van die natuurwetten is door God gebeurd. Kijk alles klopt, alles kan bewezen worden in principe met wiskundige berekeningen, dat is gewoon zo in elkaar gezet. Dat logische en uitermate complexe materie komt niet spontaan uit zichzelf ineens, poef.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is heel zinnig om te stellen dat God er altijd al is geweest, maar zeggen dat die natuurwetten er (ipv God) altijd al zijn geweest, nee, DAT is idioot !
Het enige verschil tussen die 2 stellingen is dat jij beweert dat die natuurwetten een bewust wezen zijn dat God heet.
quote:Wij hebben God gecreeerdOp donderdag 2 september 2010 @ 12:24 schreef HSG het volgende:
God bestaat niet.
quote:Maar waar komt God dan vandaan?Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:Whoa.. je geloofd niet dat 'iets' uit 'niets' kan ontstaan, maar je gelooft wel dat een complex, intelligent en oppermachtig wezen altijd heeft bestaan en altijd zal bestaan?
God heeft geen begin en geen eind, anders kan het natuurlijk niet.
quote:Da's waar. Maar dan moet ik hier toch echt het scheermes van Ockam toepassen en stellen dat het aannemelijker is dat een universum 'vanzelf' uit het 'niets' is ontstaan, dan dat een wezen dat onmetelijk en eeuwig is dit universum heeft geschapen.
Het is niet te bevatten dat God altijd is, maar als je daarin gelooft moet je dat aannemen.
quote:Oh? Bron?Op donderdag 2 september 2010 @ 12:16 schreef Xenorium het volgende:
[..]
God heeft geen begin en geen eind, anders kan het natuurlijk niet. God is en god creëert de wetten zoals ze zijn.
quote:Ignorance is bliss.Het is niet te bevatten dat God altijd is, maar als je daarin gelooft moet je dat aannemen.
quote:Daar hebben we bewijzen van.Als je er niet in gelooft moet je maar aannemen dat natuurwetten zichzelf bedenken en zomaar onstaan.. Take your pick
quote:nou spreek je jezelf tegen....Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:Als je iets niet kunt begrijpen, dan is dat geen argument voor God, maar een argument om door te studeren.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:Ja, dat is toeval. Weet je wel wat evolutie is? Al die eencelligen die zich niet voortplantten, zijn niet gevolueerd. Die ene die zich per ongeluk wel voortplantte (toen nog gewoon celdeling), die kon evolueren. Die ingewikkeldere levensvorm die niet de nodige voedingstoffen uit eten haalde, heeft het niet gered. Er zijn miljoenen jaren en miljoenen combinaties over heen gegaan om nu redelijk succesvolle planten en dieren te hebben. En een mobiele telefoon maken is een kwestie van proberen, nadenken, onderzoek... geen toeval.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:20 schreef nakuma het volgende:
Er zitten hier zoveel bijdehandte mensen die beetje wijs lopen te doen over God bestaat niet en alles. En denken dat het een knal is en toeval. Maar sommige mensen hier zijn universitair opgeleid en zijn nog dommer en naiver dan het achtereind van een varken. Voortplanting is toeval ? Kiezen om eten te kauwen is toeval ? een lichaam dat het nuttige en niet nodige van eten onderscheid is toeval ? En dat we van basis grondstoffen een mobiele telefoon, een vliegtuig, een lcd scherm, internet kunnen maken is ook toeval of niet.
quote:Tijd, natuurwetten, het is er altijd geweest ja. Geen God voor nodig geweest.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:20 schreef nakuma het volgende:Ik kan zo nog wel uren door gaan. Je hoeft niet in (een) God te geloven, het zal mij een worst wezen, maar denk alsjeblieft een beetje reeel. En diegene die blij loopt te doen dat God uit het niets bestaat. Dit is hoe simpel mensen denken, voor ons moet alles een begin en een eind hebben. Vergelijk het met een ring.. heeft dat een begin of eind ? Een ander voorbeeld is dat de mensen vroeger dachten dat de aarde plat was. Ook hier kan ik oneindig over doorgaan.
quote:In tegenstelling tot Steven Hawkins hou ik de optie van een hiernamaals wel nog open omdat ik vind dat we inderdaad nog te bekrompen zijn om defintief het bestaan van een hiernamaals te kunnen.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:20 schreef nakuma het volgende:
Er zitten hier zoveel bijdehandte mensen die beetje wijs lopen te doen over God bestaat niet en alles. En denken dat het een knal is en toeval. Maar sommige mensen hier zijn universitair opgeleid en zijn nog dommer en naiver dan het achtereind van een varken. Voortplanting is toeval ? Kiezen om eten te kauwen is toeval ? een lichaam dat het nuttige en niet nodige van eten onderscheid is toeval ? En dat we van basis grondstoffen een mobiele telefoon, een vliegtuig, een lcd scherm, internet kunnen maken is ook toeval of niet. Ik kan zo nog wel uren door gaan. Je hoeft niet in (een) God te geloven, het zal mij een worst wezen, maar denk alsjeblieft een beetje reeel. En diegene die blij loopt te doen dat God uit het niets bestaat. Dit is hoe simpel mensen denken, voor ons moet alles een begin en een eind hebben. Vergelijk het met een ring.. heeft dat een begin of eind ? Een ander voorbeeld is dat de mensen vroeger dachten dat de aarde plat was. Ook hier kan ik oneindig over doorgaan.
quote:Er zijn echt mensen die denken dat er ergens in een stoffige uithoek een boek ligt waarin door hun god de natuurwetten zijn opgeschreven.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:22 schreef janachter het volgende:
[..]
nee sufkut, natuurverschijnselen bestaan altijd al.
alleen mensen "ontdekken" hoe het werkt.
wiskundige/natuurkundige/chemische formules zijn gewoon observaties van natuurverschijnselen.
zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.
quote:Zwartekracht wordt gecreëerd door massa, dat is niet zo moeilijk. Hoe die massa van oneindig klein (singulariteit) tot een heelal kan ontwikkelen, dat is de vraag.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:20 schreef Schaapje1987 het volgende:
[..]
Dus er is wel iets. Zwaartekracht. En wie/wat heeft er voor gezorgd dat er zwaartekracht is?
Verder interesseert mij het hele "God" gebeuren niet, maar het ontkennen doe ik ook niet.
quote:God IS. Geen begin geen eind.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:26 schreef schaapjes het volgende:
[..]
nou spreek je jezelf tegen....
god komt wel uit niets?
quote:Zelfs Hawking weet het eigenlijk niet, je kunt studeren wat je wilt. Het anwoord kom je niet te weten. Wat een nonsense opmerking.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:27 schreef mordokania het volgende:
[..]
Als je iets niet kunt begrijpen, dan is dat geen argument voor God, maar een argument om door te studeren.
quote:OftewelOp donderdag 2 september 2010 @ 12:29 schreef OGUZHAN_NL het volgende:
Optie 1:
Geloven in natuurwetten die uit het niets ontstaan, zwaartekracht die uit het niets ontstaat en alles uit zichzelf ontstaat, groeit ontwikkelt etc.
Optie 2:
Optie 1 + Een God, welke geen begin of einde kent en de regie voert over de bovenstaande.
Optie 2 is voor mij zeker aannemelijker. Hoeveel de atheïsten ook hiertegen willen schoppen.
quote:Voor jou ook: Waarom IS God zonder begin en eind, maar kunnen de natuurwetten niet ZIJN zonder begin en eind?Op donderdag 2 september 2010 @ 12:30 schreef Xenorium het volgende:
[..]
God IS. Geen begin geen eind.
quote:En god is ontstaan ... uit het niets !Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:niet mogelijk. Alles heeft een begin.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:30 schreef Xenorium het volgende:
[..]
God IS. Geen begin geen eind.
quote:yeah right... als ik een god was geweest zou ik wel iets anders gaan doen met m'n leven dan miljoenen planeten maken en daarvan eentje populeren met planten, dieren en mensen etc.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:24 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Het heelal zit zo complex in elkaar en zo perfect dat het voor mij persoonlijk gewoon ontworpen is. Ontworpen door een opperwezen. Het in gang zetten van die natuurwetten is door God gebeurd. Kijk alles klopt, alles kan bewezen worden in principe met wiskundige berekeningen, dat is gewoon zo in elkaar gezet. Dat logische en uitermate complexe materie komt niet spontaan uit zichzelf ineens, poef.
quote:God onstaat niet!!! God is.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:31 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
En god is ontstaan ... uit het niets !
quote:Waar eindigt een cirkel?Op donderdag 2 september 2010 @ 12:31 schreef wise het volgende:
[..]
niet mogelijk. Alles heeft een begin.
Echt, zulke mensenTe blind voor woorden.
quote:Lees verder...Op donderdag 2 september 2010 @ 12:20 schreef nakuma, xenorium e.a. het volgende:
<intelligent design en creationistische reacties>
quote:Dank je. Dat was ook helemaal de bedoeling. Fijn dat iemand dat inziet.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:26 schreef Tits.or.GTFO het volgende:
[..]
Fantastisch inhoudelijk gereageerd.
quote:En waar komt God dan vandaan? Toevallig? Random?Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:je kan ook eindeloos om de aarde blijven lopen.... vroeger dachten ze dat er op aarde ook een "eind" was. dus niet zomaar roepen dat alles een begin en eind heeftOp donderdag 2 september 2010 @ 12:31 schreef wise het volgende:
[..]
niet mogelijk. Alles heeft een begin.
Echt, zulke mensenTe blind voor woorden.
quote:Het probleem is dat bij die uitleg, God ook nog ergens vandaan moet komen. Natuurkundig is het veel makkelijker te verklaren.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:10 schreef wtplep het volgende:
Vreemde gedachtengang.
Ik geloof voor geen meter in die onzin, maar wat er ook gecreeerd is, het zou toch door een God gedaan kunnen worden? Inclusief de natuurwetten die nu volgens hem het bewijs zijn dat er juist geen God is...
quote:Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef Xenorium het volgende:
Ja natuurlijk, dingen onstaan uit het niets. Natuurwetten onstaan uit het niets, gecompliceerde wiskundige wetten die hiervoor gebruikt zijn komen allemaal uit het niets.
Sorry, maar dan geloof ik eerder in God. Toeval bestaat niet in dit geval, het is een design. Geen random event.
quote:Het universum is een construct. Wij zijn gecreëerd binnen deze construct. Tot op heden zijn wij niet in staat buiten deze construct te treden (dat wij weten). We kunnen dan ook niet bekrachtigen of ontkrachtigen wat er zich buiten deze construct bevindt. Dat er zich iets buiten deze construct bevindt is überhaupt een aannamen.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:18 schreef wise het volgende:
[..]
niks kan uit het niks komen. Dus god moet ook ergens vandaan zijn gekomen. Die kan er niet ZO MAAR ZIJN. Maarja, daar hebben alle gelovigen geen antwoord op. Want het is gewoon zo en hij was er altijd
zum kotsen
quote:Je kunt het nooit uitsluiten. Je kan kabouters en het vliegende spaghetti monster ook niet uitsluiten. Kans is alleen erg klein dat het bestaat.Op donderdag 2 september 2010 @ 12:09 schreef mirved het volgende:
[..]
Nee, maar hij kon het bestaan eerst niet geheel uitsluiten. Nu dus blijkbaar wel.