Sluiting Organon uitgesteld

Nederland • Geschreven door Novum op 02-09-2010 @ 09:11
print 

De sluiting van het voormalige Organon in Oss is uitgesteld tot eind dit jaar. Tot die tijd zoeken moederbedrijf Merck en Organon naar alternatieven, melden de partijen donderdag in een gezamenlijk bericht.

Daarbij wordt gezocht naar een evenwicht tussen werkgelegenheid, kennis, toekomstperspectieven en economische belangen van het bedrijf. Als er op 31 december geen oplossing is gevonden die alle partijen acceptabel vinden, wordt Organon, tegenwoordig MSD, gesloten.

Merck had in juli aangekondigd de onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling van MSD over te hevelen naar de VS. Hierdoor verdwijnen mogelijk 2175 van de 4500 banen. De aangekondigde sluiting leidde tot veel ophef omdat het om een gezond bedrijf met veel hoogopgeleid personeel gaat. Een gerechtelijke procedure die tegen de sluiting was aangespannen, zou donderdag dienen. De zaak is uitgesteld tot januari.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

4145 views / 16 reacties
Reacties op dit bericht
16  van 16 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
waarom hebben ze indertijd die handel verkocht aan zo'n dubieus bedrijf uit de VS?
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 09:15 schreef KlappernootatWork het volgende:
waarom hebben ze indertijd die handel verkocht aan zo'n dubieus bedrijf uit de VS?
Omdat Akzo zich wilde toeleggen op de verfproductie.
userIcon
quote:
Tot die tijd zoeken moederbedrijf Merck en Organon naar alternatieven

"Give me 2 more days"
userIcon
Merck en Organon

Ja, is bijna hetzelfde als Philips of Sony. Echt bedrijven die iedereen bij naam kent en weet wat ze produceren...
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 09:32 schreef stbabylon het volgende:
Merck en Organon

Ja, is bijna hetzelfde als Philips of Sony. Echt bedrijven die iedereen bij naam kent en weet wat ze produceren...
Toevallig ken ik ze wel.
Organon vooral van naam en ik weet dat ze oa anti-concptie pillen maakten
Van Merck heb ik honderden liters aan chemicaliën gebruikt. Vooral oplosmiddelen en monomeren.

Bedrijven die de consument niet als eind klant hebben of niet onder hun eigen naam verkopen, zijn nu eenmaal niet zo bekend bij iedereen
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 09:44 schreef DiRadical het volgende:
[..]

Toevallig wel ja.
Organon vooral van naam en ik weet dat ze oa anti-concptie pillen maakten
Van Merck heb ik honderden liters aan chemicaliën gebruikt. Vooral oplosmiddelen en monomeren.
Honderden liters aan chemicaliën, ja, precies iets wat de gemiddelde Nederlander doet. Mijn keuken staat er vol mee!

Of zou het zo zijn dat Organon en Merck bedrijven zijn die alleen bekend zijn bij een select gezelschap...
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 09:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Honderden liters aan chemicaliën, ja, precies iets wat de gemiddelde Nederlander doet. Mijn keuken staat er vol mee!

Of zou het zo zijn dat Organon en Merck bedrijven zijn die alleen bekend zijn bij een select gezelschap...
Dat noemt men algemene kennis. En ja, zonder dat je het weet (blijkbaar) heb je best veel spul van ze
Blauwe pilletjes e.d.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 09:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat noemt men algemene kennis. En ja, zonder dat je het weet (blijkbaar) heb je best veel spul van ze
Ik ken Blagden, best een groot bedrijf als je veel oliedrums gebruikt. Maar ik ga niet roepen dat iedereen dat wel moet kennen, omdat dat algemene kennis zou zijn. Of Dynadro, ken je niet? Tsssk, waar denk je dat de drogisterijen hun spul vandaan halen??

Algemene kennis is weten dat Philips en Sony elektronica maken, of dat Apple computers en mp3 spelers maakt. Van dat soort namen kun je weglaten wat ze produceren. Merck, Organon of Dynadro kun je niet van aannemen dat iedereen die namen kent.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 09:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Honderden liters aan chemicaliën, ja, precies iets wat de gemiddelde Nederlander doet. Mijn keuken staat er vol mee!

Of zou het zo zijn dat Organon en Merck bedrijven zijn die alleen bekend zijn bij een select gezelschap...
Ik had 'm al iets aangepast
userIcon
Viagra is van Pfizer (de grote concurrent van Merck)
En om het nog ingewikkelder te maken: de liters chemicalien van Merck komen van een andere Merck (het Duitse broertje van het Merck dat Organon van Akzo heeft gekocht).

Maar.. ontopic:
Goeie zaak dat ze het uitstellen, Organon moet in Nederland blijven!
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 09:32 schreef stbabylon het volgende:
Merck en Organon

Ja, is bijna hetzelfde als Philips of Sony. Echt bedrijven die iedereen bij naam kent en weet wat ze produceren...
Boeit dat? Ooit van Mosanto gehoord? De meeste mensen in ieder geval niet, dat terwijl het het allergrootste voedselproducent bedrijf ter wereld is.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 10:01 schreef heegenees het volgende:
[..]
Boeit dat? Ooit van Mosanto gehoord? De meeste mensen in ieder geval niet, dat terwijl het het allergrootste voedselproducent bedrijf ter wereld is.
Dan vind ik het wel interessant om het in het nieuwsbericht terug te zien. Dat ik niet hoef te googlen om een nieuwsbericht te kunnen begrijpen.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 10:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dan vind ik het wel interessant om het in het nieuwsbericht terug te zien. Dat ik niet hoef te googlen om een nieuwsbericht te kunnen begrijpen.
Als je de discussie omtrent deze situatie een klein beetje had gevolgd dan had je wel geweten waar het over gaat, en je niet zo dom voor te hoeven doen komen.

De hele situatie typeert m.i. heel goed hoe we er voor moeten zorgen dat de hoger opgeleiden in Nederland kunnen blijven werken. Onze economie is een kenniseconomie, en daarin zijn teveel van deze situaties staatsgevaarlijk.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 10:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dan vind ik het wel interessant om het in het nieuwsbericht terug te zien. Dat ik niet hoef te googlen om een nieuwsbericht te kunnen begrijpen.
Snap je punt, maar probleem is dat er zoveel grote bedrijven zijn die voornamelijk Business-to-Business werken dat je nooit van ze gehoord hebt, terwijl je misschien dagelijks geconfronteerd wordt met producten die weer zijn gemaakt van hun portofolio.

Ben wel benieuwd, interessante case. In het (recente) verleden veel te vaak riskante overnames of overnames met inzet van puur en alleen patenten in bezit te krijgen, waardoor continuiteit van het bedrijf in het geding kwam.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 09:55 schreef wokje het volgende:
Viagra is van Pfizer (de grote concurrent van Merck)
En om het nog ingewikkelder te maken: de liters chemicalien van Merck komen van een andere Merck (het Duitse broertje van het Merck dat Organon van Akzo heeft gekocht).

Maar.. ontopic:
Goeie zaak dat ze het uitstellen, Organon moet in Nederland blijven!
Klopt. Merck en MSD zijn totaal iets anders. Houden zich alleen allebei met chemie bezig.
16  van 16 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden