Tweede overlevende massamoord Mexico

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 02-09-2010 @ 07:54
print 

Een tweede migrant, een Hondurees, heeft de massamoord in Mexico op 72 Centraal- en Zuid-Amerikanen overleefd. Dat heeft het kantoor van de Mexicaanse procureur-generaal woensdag bekendgemaakt. Eerder werd al bekend dat een Ecuadoriaanse overlevende de marine alert maakte op het bloedige gebeuren.

De marine trof de lichamen vorige week aan op een boerderij in de noordelijke staat Tamaulipas. De autoriteiten hielden de informatie over de overlevende migrant geheim om hem te beschermen.

De Mexicaanse politie verdenkt de drugsbende Zetas van de moord op de migranten, omdat zij zouden hebben geweigerd drugs te smokkelen naar de Verenigde Staten.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 17:36 Liga wil met VN vredesmacht naar Syrië sturen14
» 16:47 Dodental lawine Kosovo opgelopen3
» 16:33 Vier Britse bankiers opgepakt15
» 11:21 Al-Qaida: Steun opstand in Syrië40


delen | eKudos nujij

6330 views / 11 reacties
Reacties op dit bericht
11  van 11 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
't Wordt tijd voor regulatie ipv oorlog. Ik heb het idee dat de criminaliteit rond drugs ongezonder is dan de drugs zelf.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 07:57 schreef Kakabee het volgende:
't Wordt tijd voor regulatie ipv oorlog. Ik heb het idee dat de criminaliteit rond drugs ongezonder is dan de drugs zelf.
Klopt. We berekenen drugsinkomsten tegenwoordig naar straatwaarde, en daar zit het hem nu. Elke crimineel wordt getroffen als regeringen in plaats van vernietigen van in beslag genomen drugs dit gecontroleerd gaan uitdelen. Dan pak je de criminelen dubbel, want hoe je het ook bekijkt, een verslaafde is een verslaafde en heeft deze troep nodig, legaal of illegaal.
Eerst zijn ze hun grondstoffen kwijt (met vaak een reële waarde van een paar duizend euro, ten opzichte van een straatwaarde die in de miljoenen loopt), en als ze het verstrekken aan geregistreerde verslaafden dan pakken ze ook nog hun klantjes af.
Met als gevolg dat dealer met hun handel blijven zitten, want je gaat als junk toch niet het volle pond betalen als je het ook kan krijgen?
De uiteindelijke beloning krijgen de middenstand en de burgers die niet meer door overvallen en inbraken geplaagd worden door gestresste junks die desperaat aan geld proberen te komen..
userIcon
Zo is het ook ooit gegaan met de oorlog om alcohol..
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 09:51 schreef janachter het volgende:
ja regulatie lijkt mij ook beter, welke nadelen zijn er daarvan te bedenken?

gewoon bij een soort van apotheek over de toonbank voor de kostprijs + iets voor de verkoper.
Daar zijn die drugkartels het vast wel mee eens hoor, die zetten die verkooppunten heus niet in de fik en vermoorden de werknemers daar echt niet, ze zullen verder echt niet afpersen
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 10:03 schreef LePoo het volgende:
Zo is het ook ooit gegaan met de oorlog om alcohol..
precies, onderschat de Tequila oorlog niet
userIcon
Haha, jij droomt nog maar even verder...
Was het maar zo simpel....


quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 09:25 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Klopt. We berekenen drugsinkomsten tegenwoordig naar straatwaarde, en daar zit het hem nu. Elke crimineel wordt getroffen als regeringen in plaats van vernietigen van in beslag genomen drugs dit gecontroleerd gaan uitdelen. Dan pak je de criminelen dubbel, want hoe je het ook bekijkt, een verslaafde is een verslaafde en heeft deze troep nodig, legaal of illegaal.
Eerst zijn ze hun grondstoffen kwijt (met vaak een reële waarde van een paar duizend euro, ten opzichte van een straatwaarde die in de miljoenen loopt), en als ze het verstrekken aan geregistreerde verslaafden dan pakken ze ook nog hun klantjes af.
Met als gevolg dat dealer met hun handel blijven zitten, want je gaat als junk toch niet het volle pond betalen als je het ook kan krijgen?
De uiteindelijke beloning krijgen de middenstand en de burgers die niet meer door overvallen en inbraken geplaagd worden door gestresste junks die desperaat aan geld proberen te komen..
userIcon
uhm je kan geen moord overleven.
Nadelen van gratis drugs zijn denk ik mensen die eraan beginnen?
Feit is dat het vroeger ineens verboden werd omdat de americanen heroine verboden en de britten cocaine, of andersom.
Als wat je verbiedt wordt populair, kijk naar drooglegging enzo.
In nederland is wiet legaal aan de voordeur en enige probleem is minderjarige, aan de achterdeur is het illegaal en dus criminaliteit.
In mexico wordt er toch niet zoveel gebruikt, de handel gaat naar america, dus dan zouden die het moeten reguleren en niet mexico.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 09:25 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Klopt. We berekenen drugsinkomsten tegenwoordig naar straatwaarde, en daar zit het hem nu. Elke crimineel wordt getroffen als regeringen in plaats van vernietigen van in beslag genomen drugs dit gecontroleerd gaan uitdelen. Dan pak je de criminelen dubbel, want hoe je het ook bekijkt, een verslaafde is een verslaafde en heeft deze troep nodig, legaal of illegaal.
Eerst zijn ze hun grondstoffen kwijt (met vaak een reële waarde van een paar duizend euro, ten opzichte van een straatwaarde die in de miljoenen loopt), en als ze het verstrekken aan geregistreerde verslaafden dan pakken ze ook nog hun klantjes af.
Met als gevolg dat dealer met hun handel blijven zitten, want je gaat als junk toch niet het volle pond betalen als je het ook kan krijgen?
De uiteindelijke beloning krijgen de middenstand en de burgers die niet meer door overvallen en inbraken geplaagd worden door gestresste junks die desperaat aan geld proberen te komen..
Dat klinkt inderdaad als een mooi verhaal en al zou het al mogelijk zijn kom je natuurlijk weer met andere problemen te zitten, want als overheid drugs uitdelen is ook niet echt logisch, en als het te goedkoop wordt speel je ook alleen maar het gebruik in de kaart, bovendien zou die dan alleen gelden voor soft-drugs, de hard-drugs blijft toch nog in het criminele circuit en juist dat heeft een hoge waarde, niet alleen bij verslaafden, maar ook bij bepaald uitgaanspubliek. Dus hoe mooi je verhaal ook, helaas is de oplossing niet zo simpel.
11  van 11 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 17:36 Liga wil met VN vredesmacht naar Syrië sturen14
» 16:47 Dodental lawine Kosovo opgelopen3
» 16:33 Vier Britse bankiers opgepakt15
» 11:21 Al-Qaida: Steun opstand in Syrië40


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden