[Upd] Klink weigert PVV definitief

Politiek • Geschreven door Peter (pberends) op 01-09-2010 @ 20:24
Laatste update: 01-09-2010 22:57

print 

Mede-onderhandelaar, Tweede Kamerlid en minister Ab Klink weigert definitief een coalitie met daarin de PVV van Geert Wilders. Dit heeft Klink eerder deze week geschreven in een brief aan fractievoorzitter Maxime Verhagen en partijvoorzitter Henk Bleker. De brief is in handen van de NOS.

In de brief bespreekt Klink de coalitiebesprekingen met de PVV-leider. Wilders zou aangekondigd hebben al bij de presentatie van het regeerakkoord afstand te nemen van de andere partijen.

'Wilders komt met geheel eigen verhaal'
"Hij stelde bij de komende presentatie van het akkoord met een volstrekt en totaal ander verhaal te komen dan de VVD en het CDA. Hij raadde de collega's aan om op dat moment maar een andere kant op te kijken en voorspelde dat de hoofden van de coalitiepartners rood zouden kleuren. Een samenbindende visie zou echt niemand hoeven te verwachten"
, aldus Klink.

Klink heeft daaruit de conclusie getrokken dat het CDA voortdurend door de PVV zal worden uitgedaagd op zijn christelijke grondslag en democratische motieven.

Te veel verschil
"Dit raakt het CDA, en wel tot in de kern. Zoals gezegd: voortdurend zal de partij worden uitgedaagd op haar christelijke grondslag en democratische motieven en zal zij afstand moeten nemen van de PVV"
, schrijft Klink in de brief. De uitgangspunten van de twee partijen zijn volgens Klink te verschillend.

"Het bovenstaande brengt mij tot het standpunt dat een politieke samenwerking met de PVV voor ons geen begaanbare weg is en zou moeten zijn. Voor mij persoonlijk is dat echt een definitieve conclusie."
Het is nog onbekend hoelaat de CDA-fractie weer bijeen komt om te praten over de ontstane situatie.

Lees hier (PDF-formaat) de hele brief van Klink.

Update 20:33 - Donner ingezet
CDA-minister Piet Hein Donner van Sociale Zaken wordt ingezet als bemiddelaar in het conflict binnen de partij, zo meldt het RTL Nieuws. Donner moet de crisis bezweren die is ontstaan in zijn partij door de onenigheid tussen fractieleider Maxime Verhagen en zijn secondant Ab Klink.

Update 21:10 - Wilders herkent zich niet in brief
Verhagen wil niet inhoudelijk reageren op de brief van Klink. Hij heeft gezegd eerst met de fractie te willen overleggen, mede omdat de brief naar de fractie is gestuurd. Verhagen blijft proberen om het CDA op één lijn te krijgen.

Wilders laat weten zich niet in de brief te herkennen. Ook de VVD vindt dat Klink de PVV-leider geen recht doet. Later op de woensdagavond vergaderen de CDA'ers waarschijnlijk weer verder.

Update 22:34 - Donner brengt verslag uit
Donner heeft inmiddels met de drie dissidente CDA-Kamerleden gesproken en brengt momenteel verslag uit bij de partijtop. Informateur Ivo Opstelten wil nog vanavond of vannacht de fractieleiders van alle drie partijen bij zich hebben.

De fractie van het CDA begint rond 22:45 met haar beraad over de interne verdeeldheid over de kabinetsformatie. Dat heeft CDA-fractiesecretaris Sybrand van Haersma Buma gezegd.

Update 22:57 - Koppejan: Echte volksvertegenwoordiger
Het dissidente CDA-Kamerlid Ad Koppejan neemt zich voor zich in het debat over de politieke samenwerking met de PVV 'als een echte volksvertegenwoordiger' op te stellen. Dat twitterde hij woensdagavond.

Koppejan lijkt te in zijn boodschap te suggereren dat hij zich niet onder druk laat zetten door anderen, de CDA-top of fractievoorzitter Verhagen bijvoorbeeld. "Heftige tijden waarin het er op aankomt om je als een echte volksvertegenwoordiger op te stellen", zo schrijft het dwarsliggende Kamerlid.

Koppejan stemde eerder als enige in de CDA-fractie tegen de ontpoldering van de Hedwigepolder in Zeeland.


'Wilders zorgt voor rode hoofden bij coalitiepartners door met een totaal ander verhaal te komen'

Bron: NOS


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden121
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

29008 views / 409 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 409 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
Nou doei Ab, je hebt nu wel genoeg verkloot hier
userIcon
Nou dat is goed nieuws!
userIcon
Hulde aan Ab Klink!
Had er iemand ook maar serieus verwacht dat de PVV op een normale manier zou gaan samenwerken dan?
userIcon
Ab Klink heeft teminste nog een rechte rug, alhoewel ik het niet altijd met hem eens ben komt hij op mij over als een politicus die bij ze standpunt blijft
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:26 schreef Sm0keZ het volgende:
Nou doei Ab PVV CDA VVD, jejullie hebtben nu wel genoeg verkloot hier
Jammer voor hem. Geen zin in een discussie verder.
userIcon
Dat was Klink's carriere in het CDA dan .
userIcon
Weg met die Klink!

De overgrote meerderheid van het CDA wil gewoon door gaan.

Net op het linkse NOS journaal alleen aandacht voor de tegenstanders, de voorstanders komen slechts enkele seconden in beeld.....

Links hoopt zoooooo dat het CDA afhaakt, ze gebruiken alle middelen incl. de linkse media.

De hele houding van de tegenstanders binnen het CDA maakt eens te meer duidelijk waarom ze de invloed van de islam nooit bestrijden: ze zijn zelf net zo erg, en bedrijven politiek vanuit het geloof.

[ Bericht gewijzigd door Zigger op woensdag 1 september 2010 @ 20:33 ]
Ab heeft niks te willen. Die prutser heeft ons ook al veel te veel geld gekost met die baggermedicijnen.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:28 fotoboek homepage
userIcon
Ja, wat denktie nou. Als de PVV meeregeert is er een echt akkoord. Nu niet, nu is er een deal. PVV gaat natuurlijk gewoon door met oppositie voeren, en stemt netjes mee daar waar het onder de deal valt.

Geert Wilders die rustig, vriendelijk en collegiaal oppositie voert. Hoe suf kun je zijn om dat te verwachten.
userIcon
Maar bedoelt hij er nou uiteindelijk 'houd de eer aan jullie zelf en kap met onderhandelen of ik blaas de boel op door te vertrekken en mijn zetel mee te nemen' of niet? Eerder wordt de champagne namelijk nog niet ontkurkt.


trololololo
userIcon
Ab Klink heeft ballen!!

We mochten willen dat we zulke mensen in de tweede wereld oorlog hadden die tegen Hitler waren.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:29 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:26 schreef Starlynk het volgende:
Hulde aan Ab Klink!
..laten we hopen dat dit een van de laatste reforuften uit het CDA was.
Go Maxime!
userIcon
Eindelijk een soap met een echt verhaal.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:28 schreef ArchEnemy het volgende:
Geert Wilders die rustig, vriendelijk en collegiaal oppositie voert. Hoe suf kun je zijn om dat te verwachten.
En juist daarom moet je als CDA je lot niet willen verbinden aan dat van de PVV. Een terechte conclusie van Ab Klink dus.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:30 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:29 schreef Cobra1 het volgende:
Ab Klink heeft ballen!!

We mochten willen dat we zulke mensen in de tweede wereld oorlog hadden die tegen Hitler waren.
..of tijdens het verzet tegen Napoleon!
userIcon
Slim plannetje van die Wilders.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:26 schreef Sm0keZ het volgende:
Nou doei Ab, je hebt nu wel genoeg verkloot hier
En zo komen en gaan ze allemaal...
Als die beweringen van Klink bewaarheid worden dan heeft onze roomse Verhagen de boel staan beliegen. Dat betekent dan het einde van de Haags politieke carriere van Verhagen.
Welke post van Commissaris van de Koningin is nog vrij??
man pberends (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:30 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
"Hij stelde bij de komende presentatie van het akkoord met een volstrekt en totaal ander verhaal te komen dan de VVD en het CDA. Hij raadde de collega's aan om op dat moment maar een andere kant op te kijken en voorspelde dat de hoofden van de coalitiepartners rood zouden kleuren. Een samenbindende visie zou echt niemand hoeven te verwachten"
Tja, dit blijft hoe dan ook onwerkbaar. Je moet je constant verdedigen, terwijl meneer eigenlijk in de coalitie zit. Daar word je toch helemaal knettergek van.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:28 schreef ArchEnemy het volgende:
Ja, wat denktie nou. Als de PVV meeregeert is er een echt akkoord. Nu niet, nu is er een deal. PVV gaat natuurlijk gewoon door met oppositie voeren, en stemt netjes mee daar waar het onder de deal valt.

Geert Wilders die rustig, vriendelijk en collegiaal oppositie voert. Hoe suf kun je zijn om dat te verwachten.
Ik snap ook niet waarom de VVD en het CDA zo dom zijn geweest om met deze constructie te komen. Als ze de PVV rustig willen houden moeten ze de PVV echt laten meeregeren. Nu wordt Wilders alleen maar groter en de VVD en het CDA kleiner. M.a.w. dan valt er helemaal geen regering meer te vormen bij volgende verkiezingen.

Ik denk dat een deel van deze puinhoop te wijten valt aan washandje Rutte die totaal geen leiderschap heeft.
Het verbaast mij niks. Vanaf dag een heeft Wilders de ene na andere stommiteiten lopen roepen terwijl hij liever zijn mond had moeten houden. Iemand die terwijl de onderhandelingen gaande zijn roept dat hij blijft zeggen wat hij wil en tot overmaat van ramp zich gaat bezighouden met zaken die in Amerika gebeuren (lees speech op 11 september) is niet bepaald betrouwbaar en eigenlijk een ongeleid projectiel!! Neemt niet weg dat dit het eind van de politiekecarrière van Verhagen of Klink is. Verder zal het CDA bij de volgende verkiezing flink worden afgestraft. Als ik Rutte was had ik allang de stekker uit deze hele poppenkast getrokken en aangestuurd op nieuwe verkiezingen!!
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:32 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

En juist daarom moet je als CDA je lot niet willen verbinden aan dat van de PVV. Een terechte conclusie van Ab Klink dus.
Of je moet er gewoon quasi-verveeld boven gaan staan en je er geen ruk van aantrekken. Dan heb je tenminste ruggegraat.

Iedereen kent Geert's retoriek onderhand. Dat gespeelde fatsoenlijk-geschokte begint me echt de keel uit te hangen.
userIcon
Hoe suf moet je zijn om op die basis een gedoogovereenkomst aan te gaan?

Nou, Maxime Verhagen dus.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:30 schreef Jamiroquai het volgende:
Slim plannetje van die Wilders.
Wilders kan regeren zo helemaal vergeten.. Door de keuze van Klink zullen er vast meer zijn die hem daarin steunen.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:27 schreef Evertjan het volgende:
Ab Klink heeft teminste nog een rechte rug, alhoewel ik het niet altijd met hem eens ben komt hij op mij over als een politicus die bij ze standpunt blijft
Zeker. En dat is te respecteren. Alleen vraag ik me af in hoeverre Klink op de hoogte was van de oproep van de afdelingen van het CDA. Die oproep kwam later dan zijn brief.

Als hij zijn rug nu rechthoudt, dan zal dat waarschijnlijk exit politieke carrière betekenen.

Hoe dan ook is deze hele kermis zeer slecht voor het CDA. De partij zit overduidelijk in een spagaat en dat is funest voor de politieke betrouwbaarheid.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:28 schreef Zigger het volgende:
Weg met die Klink!

De overgrote meerderheid van het CDA wil gewoon door gaan.

Net op het linkse NOS journaal alleen aandacht voor de tegenstanders, de voorstanders komen slechts enkele seconden in beeld.....

Links hoopt zoooooo dat het CDA afhaakt, ze gebruiken alle middelen incl. de linkse media.
Alweer één die zijn idealen niet willen vernachelen, omdat het pluche zo lekker zit. Hulde meneer Klink Ik ben niet altijd met deze man eens, maar dit siert zijn persoon. Geloofwaardig, kan ik niet zeggen van Dhr. Verhagen. CDA stop met de schijnvertoning!!
o dear...

hoe gaan wildersfans deze nederlaag nu weer presenteren als een overwinning van de genialiteit van onze geert (het blinde peerd)
quote:
Hij stelde bij de komende presentatie van het akkoord met een volstrekt en totaal ander verhaal te komen dan de VVD en het CDA. Hij raadde de collega's aan om op dat moment maar een andere kant op te kijken en voorspelde dat de hoofden van de coalitiepartners rood zouden kleuren. Een samenbindende visie zou echt niemand hoeven te verwachten.
Dit is toch niet te geloven zeg! Het gaat godverdomme over het gedoogakkoord (lees de brief maar), een akkoord waar de PVV zich bijna onvoorwaardelijk aan zou moeten verbinden!

Als ze nu een ander pad kiezen op de punten van het regeerakkoord: oke. De PVV maakt ook geen deel uit van de regering. Dat is een akkoord strikt tussen de VVD en het CDA. Maar het gedoogakkoord op dag 1 afvallen?! Dat kan toch niet?! Zijn de nu helemaal besodemieterd daar. Dat zou hetzelfde zijn als een normaal regeerakkoord tussen 3 partijen, waarvan 1 partij op dag 1 zich verre van distantieert, net nadat diegene zijn of haar handtekening daaronder heeft gezet. Smerige hond die Wilders.

Groot gelijk Ab!
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:34 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:31 schreef alpeko het volgende:
[..]


Ik snap ook niet waarom de VVD en het CDA zo dom zijn geweest om met deze constructie te komen. Als ze de PVV rustig willen houden moeten ze de PVV echt laten meeregeren. Nu wordt Wilders alleen maar groter en de VVD en het CDA kleiner. M.a.w. dan valt er helemaal geen regering meer te vormen bij volgende verkiezingen.

Ik denk dat een deel van deze puinhoop te wijten valt aan washandje Rutte die totaal geen leiderschap heeft.
Ah, gelukkig, je hebt het einde gewijzigd. Bijna waren we het totaal eensch. Welk een schrik.

Alhoewel.. Rutte is natuurlijk nog maagd, heeft geen enkele ervaring met echte confrontaties, laat staan het winnen daarvan.

Oh nee...
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

En juist daarom moet je als CDA je lot niet willen verbinden aan dat van de PVV. Een terechte conclusie van Ab Klink dus.
Precies, met die constant absurde uitlatingen van Wilders kan je geen politiek bedrijven. Wilders kan best een man met een visie zijn maar ik zie niet hoe je deze tot uiting kan brengen als je alleen maar mensen tegen de schenen schopt. Zodra je begint met schenen schoppen dan is het luisteren en van je tegengestelde ook gestopt.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:26 schreef Starlynk het volgende:
Hulde aan Ab Klink!
Inderdaad, na de dreun van de kiezer nu de definitieve knockout door Appie.
De eerste minister van volksgezondheid die euthanasie toepast, en nog wel op zijn eigen partij.
Wordt 2010 toch nog een mooi jaar.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:32 schreef TheaTraal het volgende:
[..]


Wilders kan regeren zo helemaal vergeten.. Door de keuze van Klink zullen er vast meer zijn die hem daarin steunen.
Daarnaast zullen er ook genoeg CDA'ers zijn die het totaal niet in Verhagen zien zitten, en zich mede daarom ook wel massaal achter Klink zullen scharen, met de hoop dat die wel terug naar een sociaal beleid gaat...
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:28 schreef Zigger het volgende:
Weg met die Klink!

De overgrote meerderheid van het CDA wil gewoon door gaan.

Net op het linkse NOS journaal alleen aandacht voor de tegenstanders, de voorstanders komen slechts enkele seconden in beeld.....

Links hoopt zoooooo dat het CDA afhaakt, ze gebruiken alle middelen incl. de linkse media.

De hele houding van de tegenstanders binnen het CDA maakt eens te meer duidelijk waarom ze de invloed van de islam nooit bestrijden: ze zijn zelf net zo erg, en bedrijven politiek vanuit het geloof.
Dude, politiek is geen voetbal waar je lekker hersenloos tegenaan kan rellen en brullen. Echt, get a life en verdiep je eens in materie ipv na-blèren met je links en rechts.
userIcon
Donner als vredestichter? Mon dieu, het wordt steeds prachtiger.
userIcon
quote:
[b]Op woensdag 1 september 2010 @ 20:29 schreef Cobra1 het volgende:[/]
We mochten willen dat we zulke mensen in de tweede wereld oorlog hadden die tegen Hitler waren.
Je doelt op die vent van de nationaal SOCIALISTEN?

Idd levensgevaarlijk van die linksen, die het liefst politieke tegenstanders en andersdenkenden uit de weg ruimen...
euh...........

Nu mag de vlag uit??!!
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:34 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]


Ah, gelukkig, je hebt het einde gewijzigd. Bijna waren we het totaal eensch. Welk een schrik.
Waarschijnlijk wel om een andere reden Ik gun het die 1,5 miljoen kiezers namelijk dat ze er snel achter komen dat Wilders niet kan waarmaken waar hij voor zegt te staan. En dat kan alleen als de PVV eerst op de bek gaat.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:34 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]


Ah, gelukkig, je hebt het einde gewijzigd. Bijna waren we het totaal eensch. Welk een schrik.

Alhoewel.. Rutte is natuurlijk nog maagd, heeft geen enkele ervaring met echte confrontaties, laat staan het winnen daarvan.

Oh nee...
Juist.. conflicten kan je wel overlaten aan Rutte.

Maar leiderschap tonen en binden... nah...
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:36 schreef Zigger het volgende:
[..]
Je doelt op die vent van de nationaal SOCIALISTEN?

Idd levensgevaarlijk van die linksen, die het liefst politieke tegenstanders en andersdenkenden uit de weg ruimen...
Het nationaal-socialisme gelijkstellen aan het socialisme
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:29 schreef Cobra1 het volgende:
Ab Klink heeft ballen!!

We mochten willen dat we zulke mensen in de tweede wereld oorlog hadden die tegen Hitler waren.
Ja,want Wilders is net hitler.....

Klink heeft daaruit de conclusie getrokken dat het CDA voortdurend door de PVV zal worden uitgedaagd op zijn christelijke grondslag en democratische motieven.

Democratisch,mijnheer Klink, is de ledenvergadering afwachten en kijken wat er gestemd wordt.
Niet op eigen houtje het bijltje er bij neer willen gooien,wat u doet is willen stoppen als het niet gaat zoals u wilt,dat heeft NIETS met democratische motieven te maken!!
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:31 schreef alpeko het volgende:
[..]


Ik snap ook niet waarom de VVD en het CDA zo dom zijn geweest om met deze constructie te komen. Als ze de PVV rustig willen houden moeten ze de PVV echt laten meeregeren. Nu wordt Wilders alleen maar groter en de VVD en het CDA kleiner. M.a.w. dan valt er helemaal geen regering meer te vormen bij volgende verkiezingen.

Ik denk dat een deel van deze puinhoop te wijten valt aan washandje Rutte die totaal geen leiderschap heeft.
Dat heeft niets met Rutte te maken. Rutte heeft zijn voorkeur aan het begin al duidelijk gemaakt. Dat kon toen niet (weigering CDA) en toen probeerde hij Paars +.

Dat lukte ook niet en toen bleek de PvdA geen VVD-PvdA-CDA te willen en probeerde hij wederom over rechts. En dat leek redelijk te lukken totdat al die dissidenten binnen het CDA zich gingen roeren.

Rutte doet het voorlopig prima. De VVD is krap de grootste en hij heeft tot op heden het voortouw weten te behouden.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:26 schreef Sm0keZ het volgende:
Nou doei Ab, je hebt nu wel genoeg verkloot hier
De brief gelezende hebben moet ik Ab 100% gelijk geven. Met die eigenzinnige PVV valt niet fatsoenlijk samen te werken, het is vragen om problemen.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:37 schreef Carliano het volgende:
[..]

Dat heeft niets met Rutte te maken. Rutte heeft zijn voorkeur aan het begin al duidelijk gemaakt. Dat kon toen niet (weigering CDA) en toen probeerde hij Paars +.

Dat lukte ook niet en toen bleek de PvdA geen VVD-PvdA-CDA te willen en probeerde hij wederom over rechts. En dat leek redelijk te lukken totdat al die dissidenten binnen het CDA zich gingen roeren.

Rutte doet het voorlopig prima. De VVD is krap de grootste en hij heeft tot op heden het voortouw weten te behouden.
Door zich te verstoppen en niets meer los te laten?
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:34 schreef betwet het volgende:
[..]

Alweer één die zijn idealen niet willen vernachelen, omdat het pluche zo lekker zit. Hulde meneer Klink Ik ben niet altijd met deze man eens, maar dit siert zijn persoon. Geloofwaardig, kan ik niet zeggen van Dhr. Verhagen. CDA stop met de schijnvertoning!!
Nee,inderdaad,schermen met democratische motieven,maar die zelf niet in acht nemen....Geloofwaardig inderdaad
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:36 schreef VitaminWater het volgende:
[..]

Dude, politiek is geen voetbal waar je lekker hersenloos tegenaan kan rellen en brullen. Echt, get a life en verdiep je eens in materie ipv na-blèren met je links en rechts.
Verdiep je eerst maar zelf in de materie en hoe de linkse partijen alle middelen momenteel inzetten om te voorkomen dat er een rechts kabinet komt.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:37 schreef Carliano het volgende:

Rutte doet het voorlopig prima. De VVD is krap de grootste en hij heeft tot op heden het voortouw weten te behouden.
Toch denk ik dat Wilders een dergelijke uitspraak waar Klink nu over valt niet had gedaan als hij tegenover Wiegel zou zitten.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:29 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]

Go Maxime!
Zijn haat voor de PvdA zal hem nu uiteindelijk zijn nek kosten. Prachtig. Waar Wilders' nog meent in een schaakspel te zijn, zet het CDA hem buitenspel met een potje intern Cleudo.

Uiteindelijk was het Ab Klink, in de vergaderzaal, met een ijzeren ruggengraat. Iets wat van Verhagen niet te verwachten was met zijn versleten nekwervels.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:27 schreef Kumerian het volgende:
Had er iemand ook maar serieus verwacht dat de PVV op een normale manier zou gaan samenwerken dan?
Nee, natuurlijk niet. De tegenstanders van de PVV hebben dat altijd al geweten. De voorstanders ook uiteraard, maar die vinden het alleen maar prachtig dat Wilders op zijn eigen achterlijke manier met deze kwestie om zou gaan.
userIcon
Goh je kan er onderhand een boek over gaan schrijven..

*idee*
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:36 schreef Zigger het volgende:
Je doelt op die vent van de nationaal SOCIALISTEN?

Idd levensgevaarlijk van die linksen, die het liefst politieke tegenstanders en andersdenkenden uit de weg ruimen...
Precies... De Nationaal Socialisten... Degenen met een socialistisch economisch beeld en een enorme xenophobie.... hmmm... Die het liefst andersdenkenden uit het land ruimen.... hmmm.... klinkt bekend?
Je weet wel, degenen die niet aan de WW willen morrelen en de pensioenleeftijd niet boven de 65 willen hebben?
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:39 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]

Door zich te verstoppen en niets meer los te laten?
In plaats van te gaan gillen hoe hij het wil wacht hij af tot het CDA de interne kwesties heeft afgerond. Dat is een stuk verstandiger dan nu olie op het vuur te gaan gooien door de knuppel in het hoenderhok te gooien.

Je kunt het feit dat je hem nu weinig ziet of hoort benoemen als gebrek aan leiderschap, maar een waren leider weet ook dat hij zich niet met alles kan en moet willen bemoeien.

Dit is een aangelegenheid van het CDA, daar bemoei je je niet mee. Daar heeft hij groot gelijk in.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:43 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:37 schreef alpeko het volgende:
[..]


Waarschijnlijk wel om een andere reden Ik gun het die 1,5 miljoen kiezers namelijk dat ze er snel achter komen dat Wilders niet kan waarmaken waar hij voor zegt te staan. En dat kan alleen als de PVV eerst op de bek gaat.
Vergis je niet in Geert. Bepaald geen visionair denker, maar wel een nasty demagogisch strateeg. Gewoon, omdat hij daar heen durft te gaan waar de collega's het graag gezellie blijven houden.

En de timing van zijn moordaanslag maakt straks natuurlijk ook veel uit, dan zal blijken of zijn opvolger dezelfde retorische hete lucht nodig heeft om tot hetzelfde resultaat te komen.

Ik ben bang van niet.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:40 schreef Zigger het volgende:
[..]
Verdiep je eerst maar zelf in de materie en hoe de linkse partijen alle middelen momenteel inzetten om te voorkomen dat er een rechts kabinet komt.
Volgens mij is er heibel binnen het CDA. Wat de PvdA, SP of GL daar aan kunnen doen ontgaat me even. Ga je nou echt de oorzaak van de vantevoren toch al tot mislukking gedoemde coalitievorming bij de linkse vijand zoeken?
Geen ruimte voor zelfkritiek?
Goeie brief, mooi verwoord dat beide partijen niet samenkunnen, zonder daarbij de PVV weg te zetten.

Ik had eerder dergelijk lef van de VVD verwacht.
userIcon
Nog zo'n fossiel met antieke opvattingen...
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:28 schreef Writersright het volgende:
Ab heeft niks te willen. Die prutser heeft ons ook al veel te veel geld gekost met die baggermedicijnen.
Ab heeft een zetel in de kamer en kan dus al in zn eentje de meerderheid blokkeren. Ik noem dat wat te willen hebben.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:43 schreef ArchEnemy het volgende:

En de timing van zijn moordaanslag maakt straks natuurlijk ook veel uit, dan zal blijken of zijn opvolger dezelfde retorische hete lucht nodig heeft om tot hetzelfde resultaat te komen.

Ik ben bang van niet.
Dit heb ik je al eerder horen roepen. Een nog al domme uitspraak natuurlijk. Het enige waar jij op hoopt is grotere tegenstellingen in dit land. Dom. Erg dom!
Ab toont hiermee aan dat hij het snapt. Je kunt op deze manier niet regeren. Wilders zal elke wet op eigen wijze interpreteren en communiceren. Dat kun je als partij/regering nooit aanvaarden/volhouden.

Dit zegt ook iets over Rutte en de VVD. Laat hij zich zo makkelijk inpakken door Wilders? Wat een watje alleen om het VVD beleid erdoor te drukken verkoopt hij zijn ziel aan de duivel (om in CDA termen te spreken).
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:44 schreef Andiamo het volgende:
Nog zo'n fossiel met antieke opvattingen...
Heb je het nu over jezelf of..?
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:36 schreef VitaminWater het volgende:
[..]

Dude, politiek is geen voetbal waar je lekker hersenloos tegenaan kan rellen en brullen. Echt, get a life en verdiep je eens in materie ipv na-blèren met je links en rechts.
Zo te zien is hij een PVV fundamentalist en in zijn ogen geld dit:

links = slecht
rechts = goed

Zo krijg je uiteindelijk ook de rare redenatie dat Klink nu ineens links is terwijl hij al jaren lid is van een rechtse partij en ook rechts beleid uit voert of dat het de schuld is van de linkse partijen dat de formatie van pvv/cda/vvd nu aan het mislukken is.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:44 schreef Andiamo het volgende:
Nog zo'n fossiel met antieke opvattingen...
Wie, Donner?
Maxime wil kosten wat het kost over rechts. Ongelooflijk, de ego van die man.
En het leukste is.... dit hele circus wordt betaald door.. jawel, u de belastingbetaler
Terecht, als volksvertegenwoordiger kies je je weg ZONDER LAST OF RUGGESPRAAK.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:37 schreef --Immortal-- het volgende:
[..]


Ja,want Wilders is net hitler.....
Precies.
Beiden op dezelfde manier in crisis tijd en door bedrog aan de macht gekomen door ontvreden protest kiezers.
userIcon
Hopelijk zijn de andere partijen nu in de tussentijd zo verstandig geworden wat betreft mee-regeren dat we de komende 4 jaar weinig tot niets meer van de PVV horen
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:47 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:40 schreef NJN het volgende:
[..]


Zijn haat voor de PvdA zal hem nu uiteindelijk zijn nek kosten. Prachtig. Waar Wilders' nog meent in een schaakspel te zijn, zet het CDA hem buitenspel met een potje intern Cleudo.

Uiteindelijk was het Ab Klink, in de vergaderzaal, met een ijzeren ruggengraat. Iets wat van Verhagen niet te verwachten was met zijn versleten nekwervels.
Ik vermoed van niet. Ab is de refo, Maxime de paap. Refo's laten graag zien dat echt waar heus nee echt hoor kijk maar een soort van ruggegraat hebben.

Papen schoppen je met een strak gezicht de tent uit als ze je zat zijn.
Hmm klinkt allemaal nobel van Klink maar laten we wel wezen:

Klink saboteert onderhandelingen nog voordat het CDA congres iets op democratische wijze heeft kunnen beslissen en lekt brief naar de pers.
Tja, hoe geloofwaardig i zo'n man dan?

Overigens denk ik dat ze bij het cda nu echt de weg kwijt zijn. Er zijn inmiddels nu wel genoeg experts om het boek 'Hoe sloop je je eigen partij van binnenuit' te schrijven, dat dan weer wel.
userIcon
Klink is een gevaar voor de sameleving ...
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:50 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:45 schreef alpeko het volgende:
[..]


Dit heb ik je al eerder horen roepen. Een nog al domme uitspraak natuurlijk. Het enige waar jij op hoopt is grotere tegenstellingen in dit land. Dom. Erg dom!
Ik weet dat ik niet deug, maar ik blijf gewoon kijken naar de stijgende lijn van de polarisatie. En ik kan hopen tot ik een ons weeg dat die lijn een andere kant uitgaat dan hij elke dag maar steeds uitgaat, het wil maar niet veranderen.

Dus daarop redeneer ik verder. Hopen is voor mensen die niet durven te kijken is mijn ervaring. In hoeverre dat slim is weet ik niet, maar natuurlijk vaak wel aandoenlijk.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:47 schreef Cobra1 het volgende:
[..]

Precies.
Beiden op dezelfde manier in crisis tijd en door bedrog aan de macht gekomen door ontvreden protest kiezers.
Ehm,dit is voor jou de reden om Wilders met Hitler te vergelijken?
Kun je mij dan ook gelijk even duidelijk maken met wel bedrog Widlers aand e macht is gekomen?
userIcon
Hij heeft echt teveel van die griep-vaccins gebruikt
userIcon
En Geert Wilders dacht hij zomaar CDA prominenten kon beledigen.

Geen 1 van het CDA zou dat moeten pikken en achter Ab moeten gaan staan.

userIcon
Zeg Ab, ik heb nog wat gedane zaken die ik voor de toekomst moet verdoezelen, kun je dit demissionaire kabinet nog een tijdje rekken?
Er ligt nog een mooie post voor je in het verschied.....
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:50 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Psst, de linkse partijen nemen niet deel aan de besprekingen tussen VVD, CDA en PVV. Als die besprekingen mislukken zul je de oorzaak toch echt bij (1 van) die 3 partijen moeten zoeken.
Vanuit perspectief van de échte Geertsdienstige is de VVD links en CDA extreemlinks
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:49 schreef eltopo2010 het volgende:
Hmm klinkt allemaal nobel van Klink maar laten we wel wezen:

Klink saboteert onderhandelingen nog voordat het CDA congres iets op democratische wijze heeft kunnen beslissen en lekt brief naar de pers.
Tja, hoe geloofwaardig i zo'n man dan?

Overigens denk ik dat ze bij het cda nu echt de weg kwijt zijn. Er zijn inmiddels nu wel genoeg experts om het boek 'Hoe sloop je je eigen partij van binnenuit' te schrijven, dat dan weer wel.
Klink is toch gewoon een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger of niet dan. En volgens het CDA (felle tegenstanders van referenda) hebben ze helemaal geen meningen van het volk nodig maar alleen die van de vertegenwoordigers omdat die immers door het volk zijn aangewezen om voor hun te beslissen.
Lijkt mij een drammerig mannetje die Klink. Hij rinkelt als het waren nog net niet met een Bomhoff belletje.

[ Bericht gewijzigd door NoShitSherlock op woensdag 1 september 2010 @ 20:59 ]
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:40 schreef alpeko het volgende:
[..]


Toch denk ik dat Wilders een dergelijke uitspraak waar Klink nu over valt niet had gedaan als hij tegenover Wiegel zou zitten.
Mogelijk, maar ook Wiegel heeft ooit aangetoond dat hij lijnrecht tegen een wetsvoorstel stemde toen zijn eigen partij in de regering zat (Nacht van Wiegel).
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:52 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:49 schreef eltopo2010 het volgende:
Hmm klinkt allemaal nobel van Klink maar laten we wel wezen:

Klink saboteert onderhandelingen nog voordat het CDA congres iets op democratische wijze heeft kunnen beslissen en lekt brief naar de pers.
Tja, hoe geloofwaardig i zo'n man dan?

Overigens denk ik dat ze bij het cda nu echt de weg kwijt zijn. Er zijn inmiddels nu wel genoeg experts om het boek 'Hoe sloop je je eigen partij van binnenuit' te schrijven, dat dan weer wel.
Kan twee kanten uitgaan. Het kon wel eens een afrekening worden met politiek-correcte refokwezels. Dat levert het CDA ws een boel nieuwe zetels op, vooral van mensen onder de 68.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:32 schreef Lissajous het volgende:
Als ik Rutte was had ik allang de stekker uit deze hele poppenkast getrokken en aangestuurd op nieuwe verkiezingen!!
Tuurlijk niet, je denkt toch niet dat Rutte te boek wil staan als degene die de onderhandelingen met de PVV afbrak; zelfmoord voor de VVD. Ik zie Wilders al triomfantelijk roepen dat de zittende partijen hem weer hebben laten vallen om nog meer van de 'de islam is de schuld van alles en verder ben ik voor het oog socialer dan Lenin' aanhangers uit de VVD en CDA over te halen om PVV te stemmen.
De onderhandelingen klappen, PVV en VVD geven CDA de schuld, en niemand die weet hoe het verder moet. Het feit dat PVV stemmers dit zien als 'zie je wel, het heeft toch geen zin om te stemmen' (één vandaag) stemt hierbij in ieder geval positief.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:51 schreef --Immortal-- het volgende:
[..]


Ehm,dit is voor jou de reden om Wilders met Hitler te vergelijken?
Kun je mij dan ook gelijk even duidelijk maken met wel bedrog Widlers aand e macht is gekomen?
Onder andere.
Sociale programma punten om linkse kiezers te lokken, zoals de pensioen leeftijd.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:50 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]


Ik weet dat ik niet deug, maar ik blijf gewoon kijken naar de stijgende lijn van de polarisatie. En ik kan hopen tot ik een ons weeg dat die lijn een andere kant uitgaat dan hij elke dag maar steeds uitgaat, het wil maar niet veranderen.

Dus daarop redeneer ik verder. Hopen is voor mensen die niet durven te kijken is mijn ervaring. In hoeverre dat slim is weet ik niet, maar natuurlijk vaak wel aandoenlijk.
Mooi. Dan zijn wij ook weer uitgepraat.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:55 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:51 schreef Cobra1 het volgende:
En Geert Wilders dacht hij zomaar CDA prominenten kon beledigen.

Geen 1 van het CDA zou dat moeten pikken en achter Ab moeten gaan staan.

Nee joh, dan geef je juist aan dat je innerlijk kindjeJezus moet huilen van al die onvriendelijkheid!

Even achteromkijken naar dat gebrul en dan zeggen: "Oh, dat was Geert met een korte bijdrage." En dan weer verder praten over de begroting van het departement waar je verantwoordelijk voor bent.

CDA regeert. PVV ageert. Dat verschil moet het CDA uitdragen.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:47 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]


Ik vermoed van niet. Ab is de refo, Maxime de paap. Refo's laten graag zien dat echt waar heus nee echt hoor kijk maar een soort van ruggegraat hebben.

Papen schoppen je met een strak gezicht de tent uit als ze je zat zijn.
Dezelfde papen van de middeleeuwen, de inquisitie en de brandstapels? Die lui zijn inderdaad hardnekkig in hun geloof.

Of durf ik te zeggen.. in hun politieke idealen?
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:53 schreef Cobra1 het volgende:
[..]

Onder andere.
Sociale programma punten om linkse kiezers te lokken, zoals de pensioen leeftijd.
Je bedoelt zoals de hypotheekrenteaftrek voor Pechtold een breekpunt was,maar hij toch niet wist hoe snel hij aan moest schuiven bij de onderhandelingen met de VVD,die pertinent de HRA niet laat vallen?
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:57 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:55 schreef NJN het volgende:
[..]


Dezelfde papen van de middeleeuwen, de inquisitie en de brandstapels? Die lui zijn inderdaad hardnekkig in hun geloof.

Of durf ik te zeggen.. in hun politieke idealen?
De grootste hufters kunnen daar met de schoonste handen wegkomen. Refo's houden het knusjes lokaal, papen gaan voor de werelddominantie.
userIcon
Goed bezig Klink
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:34 schreef Bo3mba het volgende:
o dear...

hoe gaan wildersfans deze nederlaag nu weer presenteren als een overwinning van de genialiteit van onze geert (het blinde peerd)
Euhm de enige die hier afstevent op een nederlaag is het CDA indien het minderheidskabinet dankzij Klink strand, blijven al die naar VVD en PVV overgestapte CDAers definitief weg bij het CDA.. Dus verdwijnt het CDA tussen de kleine partijen zoals D66 Groen Links

Al die mensen die roepen dat de PVV ondemocratisch is, mogen zichzelf achter de oren gaan krabben hoe democratisch het CDA is.. Er zijn maar enkelingen binnen de fractie van het CDA die tegen dit minderheidskabinet zijn. En Ab Klink maakt met zijn nee dus het democratisch proces kapot..
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 01-09-2010 @ 20:59 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:54 schreef alpeko het volgende:

Mooi. Dan zijn wij ook weer uitgepraat.
En daar sta je dan met je 'hoop'. En zijn we weer uitgepraat, omdat ik weer niet voldoe aan jouw verwachtingen.

Het moet je toch opgevallen zijn dat ik daar echt veel minder last van heb. Pragmatisme houdt je humeur een stuk frisser hoor. (en je oksels vast ook)
Net de brief van Klink gelezen. Hij stijgt zeker in mijn achting. Een man met ballen.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:57 schreef --Immortal-- het volgende:
[..]


Je bedoelt zoals de hypotheekrenteaftrek voor Pechtold een breekpunt was,maar hij toch niet wist hoe snel hij aan moest schuiven bij de onderhandelingen met de VVD,die pertinent de HRA niet laat vallen?
Ik heb Pechtold niet horen zeggen dat hij zijn breekpunt introk. Ik heb Rutte ook niet horen roepen dat de HRA voor hem een breekpunt is. Daarnaast zijn de onderhandelingen (misschien wel hierom?) op niets uitgelopen.

Wat was je punt ook al weer?
userIcon
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:59 schreef OpperTokkie het volgende:
Al die mensen die roepen dat de PVV ondemocratisch is, mogen zichzelf achter de oren gaan krabben hoe democratisch het CDA is..
Niemand zegt dat de PVV ondemocratisch is, het hele ledenbestand mag bij de formatiebesprekingen zitten.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 @ 20:59 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]

En zijn we weer uitgepraat, omdat ik weer niet voldoe aan jouw verwachtingen.
Nee omdat je juist nog wel altijd voldoet aan mijn verwachtingen (en die zijn in jouw geval niet zo hoopgevend).
100  van 409 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden121
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden