Greenpeace bezet olieplatform

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 31-08-2010 @ 16:17
print 

Actievoerders van de milieuorganisatie Greenpeace hebben dinsdag het Schotse bedrijf Cairn Energy gedwongen te stoppen met boren voor de kust van Groenland. Vier activisten klommen aan boord van het olieplatform Stena Don en ketenden zich eraan vast. Dat heeft politiewoordvoerder Morten Nielsen gezegd.

Doordat de activisten op het platform klommen, werd er een automatisch veiligheidssysteem in werking gesteld, waardoor alle booractiviteit werd stilgelegd. De activisten, die zich nog steeds op het boorplatform bevinden, zullen worden gearresteerd, zei Nielsen. "Als iemand de wet overtreedt -en dat is hier gebeurd- dan wordt deze persoon of worden deze personen vervolgd."

Groenland is een semiautonoom Deens gebied. De Deense politie houdt vanaf een marineschip de actievoerders in de gaten. De Deense marine heeft vooralsnog geen plannen om de activisten van het platform te halen. Wel staat de marine klaar om de actievoerders te redden voor het geval ze in het water vallen.

Vorige week ging het Greenpeace-schip de Esperanza voor anker bij het platform. Dit was onderdeel van een protest tegen diepzeeboringen. Greenpeace is tegen boringen in het Noordpoolgebied. De organisatie vreest een stormloop op de olie in het gebied en is bang dat het kwetsbare ecosysteem in het gebied beschadigd raakt.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 15/07 Greenpeace-actie in Israël28
» 08/07 Israël arresteert Greenpeace-activisten28
» 14/06 [Upd] Kerncentrale bezet door Greenpeace132
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia32


delen | eKudos nujij

4517 views / 71 reacties
Reacties op dit bericht
71  van 71 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Ik zie het peace van die acties nooit zo in.
userIcon
Betalen de actievoerder wel even het inzetten van het marine schip dan?
userIcon
Goed dat er een organisatie is die het opneemt voor de natuur.

Slecht dat ze daarvoor zulke middelen gebruiken. Typisch dat laffe 'we kunnen het niet op een fatsoenlijke manier winnen, dus doen we het maar zo' gedrag.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:18 schreef Broer_Banaan het volgende:
Ik zie het peace van die acties nooit zo in.
Er wordt geen geweld gebruikt. Ze protesteren dus vreedzaam.

(Goh, kon je daar zelf niet op komen)
userIcon
Eco-terroristen

Je kunt ze helaas geen papiertjes laten prikken langs de snelweg, want dat zouden ze nog leuk en nuttig vinden ook...
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Goed dat er een organisatie is die het opneemt voor de natuur.

Slecht dat ze daarvoor zulke middelen gebruiken. Typisch dat laffe 'we kunnen het niet op een fatsoenlijke manier winnen, dus doen we het maar zo' gedrag.
Precies. Sommigen menen dat via een lasterlijk boekje te moeten doen.
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:19 schreef Odieus het volgende:
Machinegeweer erop zetten en van je platform afmaaien, geitewollensokken
Ja idd, laten we de mensen die nog om deze aardbol geven in plaats van hun bankrekening neerschieten. Ben je nou echt zo stom?
Zoals gebruikelijk schiet Greenpeace een beetje door, maar op een andere manier krijgen ze geen aandacht meer van het publiek.
userIcon
Zucht, wanneer worden die gasten nou eens een keer verboden en opgesloten in een Thaise cel.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:20 schreef Bolter het volgende:
Betalen de actievoerder wel even het inzetten van het marine schip dan?
Greenpeace neemt eventuele boetes van haar vrijwilligers voor haar rekening. Of ze die ook daadwerkelijk betalen, weet ik niet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:20 schreef Rossdale het volgende:
Eco-terroristen

Je kunt ze helaas geen papiertjes laten prikken langs de snelweg, want dat zouden ze nog leuk en nuttig vinden ook...
Wie jagen ze dan angst aan?

Of weet je niet wat terrorisme betekent of zo, met die opmerking van je?
man Danny (Administrator) 31-08-2010 @ 16:25 fotoboek homepage
userIcon
Volledige schade op ze verhalen (dagje platform plat loopt toch wel in en tonnen) en volledig vervolgen wegens inbraak, huisvredebreuk, sabotage en wat je maar meer kunt bedenken. Gewoon zo lang mogelijk de bak in smijten. Het blijven gewoon terroristen natuurlijk, ook al noemen ze zichzelf groene vrede.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Goed dat er een organisatie is die het opneemt voor de natuur.

Slecht dat ze daarvoor zulke middelen gebruiken. Typisch dat laffe 'we kunnen het niet op een fatsoenlijke manier winnen, dus doen we het maar zo' gedrag.
Ik vind het beklimmen van een boorplatform op open zee anders best wel moedig.

Ze overtreden inderdaad (mogelijk) de wet, wat zonder meer discutabel is. Maar dit doen ze pertinent zonder geweld.
man Danny (Administrator) 31-08-2010 @ 16:28 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:27 schreef KingKai het volgende:
[..]
Ik vind het beklimmen van een boorplatform op open zee anders best wel moedig.

Ze overtreden inderdaad (mogelijk) de wet, wat zonder meer discutabel is. Maar dit doen ze pertinent zonder geweld.
Inbreken, stelen etc kan allemaal zonder geweld te gebruiken natuurlijk.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:22 schreef Mute_Me het volgende:
[..]


Ja idd, laten we de mensen die nog om deze aardbol geven in plaats van hun bankrekening neerschieten. Ben je nou echt zo stom?
Zoals gebruikelijk schiet Greenpeace een beetje door, maar op een andere manier krijgen ze geen aandacht meer van het publiek.


De Fokhuistroll Odieus.
userIcon
quote:
De organisatie vreest een stormloop op de olie in het gebied en is bang dat het kwetsbare ecosysteem in het gebied beschadigd raakt.
Daarin staat Greenpeace niet alleen.
De mensheid heeft zijn ziel en zaligheid verkocht aan dat giftige donkerbruine goedje en helaas zullen opportunisten en kortzichtigen door blijven gaan met het vernietigen van de natuur om oliedollars te kunnen blijven verdienen.
man Danny (Administrator) 31-08-2010 @ 16:30 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:22 schreef Mute_Me het volgende:
op een andere manier krijgen ze geen aandacht meer van het publiek.
Het publiek begint echter steeds negatiever te worden over die criminelen, dus heel veel schieten ze er niet mee op.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:25 schreef Danny het volgende:
Volledige schade op ze verhalen (dagje platform plat loopt toch wel in en tonnen) en volledig vervolgen wegens inbraak, huisvredebreuk, sabotage en wat je maar meer kunt bedenken. Gewoon zo lang mogelijk de bak in smijten. Het blijven gewoon terroristen natuurlijk, ook al noemen ze zichzelf groene vrede.
Waar heb je het over?

Volgens Van Dale:
- ter·ro·ris·me het; o het onder druk zetten ve regering of bevolking door daden van terreur
- ter·reur de; v(m) georganiseerd politiek geweld

Waar lees jij dan iets terug over geweld?
userIcon
Piraterij. Arresteren en berechten die criminele aandachtshoeren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:18 schreef Broer_Banaan het volgende:
Ik zie het peace van die acties nooit zo in.
Komt toch geen geweld bij kijken. Ik vind het altijd wel mooie acties en ze bereiken de kranten en daar gaat het om: aandacht.

Niemand maakt zich momenteel druk om de brandstofvoorziening. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten dat dit ooit allemaal op is en we niks meer aan onze moderne wereld hebben. Greenpeace is er nu al mee bezig, wij pas als het te laat is.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:30 schreef Danny het volgende:
[..]
Het publiek begint echter steeds negatiever te worden over die criminelen, dus heel veel schieten ze er niet mee op.
Bron?
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:27 schreef KingKai het volgende:
[..]
Ik vind het beklimmen van een boorplatform op open zee anders best wel moedig.

Ze overtreden inderdaad (mogelijk) de wet, wat zonder meer discutabel is. Maar dit doen ze pertinent zonder geweld.
Er is in Denemarken een democratie, dus als ze politieke doelen willen bereiken, moeten ze dat volgens de democratische weg doen, net als alle andere mensen en organisaties. Als je uitzonderingen gaat toestaan omdat het doel 'goed' is, kun je de democratie overboord gooien.

En op het moment dat je terugvalt op het overtreden van de wet om je doelen te bereiken, geef je aan geen respect te hebben voor de democratische besluitvorming en dus ook niet voor de rest van het volk.

Daarom kan ik deze acties niet bewonderen of zien als 'goed'. Hun doel is in mijn ogen goed, maar ze pakken het volkomen verkeerd aan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:28 schreef Danny het volgende:
[..]
Inbreken, stelen etc kan allemaal zonder geweld te gebruiken natuurlijk.
Stelen? Inbreken?
Je zou hooguit kunnen spreken van huisvredebreuk.

Pleur toch op je je leugens en stemmingmakerij! Je mag er best op wijzen dat GP de wet overtreedt, maar houd je a.j.b. wel bij de feiten.
userIcon
zou groenland wetten hebben tegen het in zee kieperen van wat vervelende actievoerders?
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:29 schreef Odieus het volgende:
[..]


Denken dat er nog steeds onschuldigen werken bij Greenpeace is zo jaren 80
Verbieden alszijnde terroristische organisatie

Ik zie wat je bedoelt..
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er is in Denemarken een democratie, dus als ze politieke doelen willen bereiken, moeten ze dat volgens de democratische weg doen, net als alle andere mensen en organisaties. Als je uitzonderingen gaat toestaan omdat het doel 'goed' is, kun je de democratie overboord gooien.

En op het moment dat je terugvalt op het overtreden van de wet om je doelen te bereiken, geef je aan geen respect te hebben voor de democratische besluitvorming en dus ook niet voor de rest van het volk.

Daarom kan ik deze acties niet bewonderen of zien als 'goed'. Hun doel is in mijn ogen goed, maar ze pakken het volkomen verkeerd aan.
Zoals ik al aangaf, vind ook ik het overtreden van de wet discutabel, zelfs al is het voor een "goed" doel.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:39 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik zie wat je bedoelt..
Dat was gewoon Franse humor.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:33 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Bron?
heeft hij uit een oliebron opgediept..
man Danny (Administrator) 31-08-2010 @ 16:42 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:36 schreef KingKai het volgende:
[..]
Stelen? Inbreken?
Je zou hooguit kunnen spreken van huisvredebreuk.

Pleur toch op je je leugens en stemmingmakerij! Je mag er best op wijzen dat GP de wet overtreedt, maar houd je a.j.b. wel bij de feiten.
familie bij greenpeace ofzo?
Het zijn domme aandachtshoeren die er met dit soort acties alleen maar voor zorgen dat de consument duurder uit is. Daarnaast kapen ze een boorplatform, blokkeren ze het werk aldaar en moeten ze gewoon lekker wegrotten in een cel wmb. Daar hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk. Dat is het mooie van meningen. Iedereen heeft ze. En greenpeace zou verboden moeten worden
Van achter hun computertjes heel stoer anti-Greenpeace zijnde Fok!kertjes.

Greenpeace Zoals eerder al werd gezegd: zij willen tenminste nog moeite doen om deze planeet te beschermen.
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:20 schreef KingKai het volgende:
Er wordt geen geweld gebruikt. Ze protesteren dus vreedzaam.

(Goh, kon je daar zelf niet op komen)
Greenpeace protesteerd ook geregeld niet vreedzaam.
Wat een domme ratten. Ik hoop dat ze gewoon gaan doorboren, die mongols er op laten zitten en die boot weghalen, kijken hoe lang ze het uithouden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:42 schreef Danny het volgende:
[..]
familie bij greenpeace ofzo?
Het zijn domme aandachtshoeren die er met dit soort acties alleen maar voor zorgen dat de consument duurder uit is. Daarnaast kapen ze een boorplatform, blokkeren ze het werk aldaar en moeten ze gewoon lekker wegrotten in een cel wmb. Daar hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk. Dat is het mooie van meningen. Iedereen heeft ze. En greenpeace zou verboden moeten worden
Ik wil enkel dat je niet liegt.

(En daar maak je je dus wel schuldig aan, als je ze diefstal aanrekent.)

Moeilijk he, begrijpend lezen?
userIcon
Alle schade hoofdelijk verhalen. Dat zal dat werkschuwe tuig wel leren!
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:47 schreef Bule1305 het volgende:
[..]


Greenpeace protesteerd ook geregeld niet vreedzaam.
Voorbeelden a.j.b.?
Onzinnige en gevaarlijke actie. Er had hier wel eens een nieuwe vergelijkbare BP desastreuze kunnen ontstaan.
userIcon
En waar loopt dat schip van hun op? juist OLIE. Debielen. Maak je liever sterk voor alternatieven in plaats van vechten tegen oliebronnen.
Helden zijn het. Hulde!
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:51 schreef Metro2005 het volgende:
En waar loopt dat schip van hun op? juist OLIE. Debielen. Maak je liever sterk voor alternatieven in plaats van vechten tegen oliebronnen.
Beste argument tegen deze actie tot nu toe!
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:48 schreef Mr-Mackey het volgende:
Alle schade hoofdelijk verhalen. Dat zal dat werkschuwe tuig wel leren!
wat doe jij om de wereld te verbeteren eigenlijk?
is iedereen hier pro aarde-plunderen ofzo??
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:30 schreef Danny het volgende:
[..]
Het publiek begint echter steeds negatiever te worden over die criminelen, dus heel veel schieten ze er niet mee op.
Het volk is sowieso dom en interesseert zich maar in 1 ding, zijn eigen portemonnee, de rest van de wereld en alles wat erop gebeurt zal het volk aan zijn reet roesten. Prima hoor, maar draag dan ook de consequenties in plaats van altijd maar weer zeiken dat alles in de wereld zo kut is.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:53 schreef Symn het volgende:
is iedereen hier pro aarde-plunderen ofzo??
Nee, wel tegen dingen bevechten waar nog geen fatsoenlijke oplossing voor is.
man superjojo (Redactie Frontpage) 31-08-2010 @ 17:01 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:30 schreef Danny het volgende:
Het publiek begint echter steeds negatiever te worden over die criminelen, dus heel veel schieten ze er niet mee op.
Hetzelfde publiek dat waarschijnlijk over een jaar of dertig loopt te janken dat er nog geen goed alternatief is voor olie, omdat de olieprijzen dan zijn vertienvoudigd.
Wel staat de marine klaar om de actievoerders te redden voor het geval ze in het water vallen.

Laat ze in dat geval ook lekker verdrinken, anders zou in principe elke jan lul zich vast ketenen voor zijn akkefietje met zn buurman
userIcon
quote:
De Deense marine heeft vooralsnog geen plannen om de activisten van het platform te halen. Wel staat de marine klaar om de actievoerders te redden voor het geval ze in het water vallen.
Precies verkeerd om...
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:30 schreef KingKai het volgende:
[..]

Waar heb je het over?

Volgens Van Dale:
- ter·ro·ris·me het; o het onder druk zetten ve regering of bevolking door daden van terreur
- ter·reur de; v(m) georganiseerd politiek geweld

Waar lees jij dan iets terug over geweld?
Ik denk dat we van deze vorm van taalverloedering Wilders de schuld kunnen geven, met zijn "straatterroristen", wat niets met terroristen of terrorisme te maken heeft.
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]


Ik denk dat we van deze vorm van taalverloedering Wilders de schuld kunnen geven, met zijn "straatterroristen", wat niets met terroristen of terrorisme te maken heeft.
Taalverloedering .

Omdat het niet in het woordenboek staat betekent het niet dat het geen geldig taalgebruik is. Taal verandert, maar woordenboeken veranderen niet even snel mee
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:49 schreef KingKai het volgende:
Voorbeelden a.j.b.?
Pas op Discovery (of was het NGC) nog een stuk waarbij ze aan boord van een van hun schepen waren. Ze schoten en gooide toen spullen naar een japans "wetenschaps" schip. Brachten hun schip gevaarlijk dicht bij het andere schip en beschadigde deze ook.

Ik kan dit toch niet vreedzaam noemen.

Stoort mij dan op dat moment ook behoorlijk dat ze daar worden opgehemeld. Tuurlijk hebben ze gelijk en moet er iets gedaan worden maar ik kan het niet eens zijn met de manier waarop. Ze gedragen zich alsof ze boven de wet staan.
Dat

Get off my platform you filthy hippies.

[ Bericht gewijzigd door SjoerdZwoerd op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:30 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:52 schreef Symn het volgende:
[..]


wat doe jij om de wereld te verbeteren eigenlijk?
Ik maak mij sterk voor meer kerncentrales
userIcon
Over 50 jaar zullen de reacties hier totaal anders zijn want dan is het opeens wel een groot probleem. Maarja tot die tijd kan het grondstoffen plunderen niemand hier interesseren. Gelukkig zijn er mensen die wel naar de toekomst kijken.
man insan3 (Moderator Frontpage) 31-08-2010 @ 17:22 fotoboek homepage
userIcon
Greenpeace
userIcon
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:12 schreef Bule1305 het volgende:
[..]


Pas op Discovery (of was het NGC) nog een stuk waarbij ze aan boord van een van hun schepen waren. Ze schoten en gooide toen spullen naar een japans "wetenschaps" schip. Brachten hun schip gevaarlijk dicht bij het andere schip en beschadigde deze ook.

Ik kan dit toch niet vreedzaam noemen.

Stoort mij dan op dat moment ook behoorlijk dat ze daar worden opgehemeld. Tuurlijk hebben ze gelijk en moet er iets gedaan worden maar ik kan het niet eens zijn met de manier waarop. Ze gedragen zich alsof ze boven de wet staan.
Dat
volgens mij heb je whale wars zitten kijken wat weinig met greenpeace the maken heeft
Dat er geen risico's zitten aan diepzeeboren,heeft BP onlangs nog bewezen in de golf van Mexico.
en waarom grijpt die marine niet in als die eco-terroristen van greenpeace de wet overtreden?

Zekijken alleen maar toe, wat de neuk.

Maar o wee als je zon hippie zelf van het platform af trapt, dan moet je eens kijken hoe snel de marine jou arresteerd.
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:53 schreef Symn het volgende:
is iedereen hier pro aarde-plunderen ofzo??
neen, maar wat greenpeace doet is absoluut de verkeerde manier om hun punt duidelijk te maken.
Lol @ GreenPeace bashers

Natuur verneuken: Goed
Natuur verdedigen: Niet goed

Right.... FOK-ker mentaliteit is weer duidelijk hier.
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:12 schreef Bule1305 het volgende:
[..]


Pas op Discovery (of was het NGC) nog een stuk waarbij ze aan boord van een van hun schepen waren. Ze schoten en gooide toen spullen naar een japans "wetenschaps" schip. Brachten hun schip gevaarlijk dicht bij het andere schip en beschadigde deze ook.

Ik kan dit toch niet vreedzaam noemen.

Stoort mij dan op dat moment ook behoorlijk dat ze daar worden opgehemeld. Tuurlijk hebben ze gelijk en moet er iets gedaan worden maar ik kan het niet eens zijn met de manier waarop. Ze gedragen zich alsof ze boven de wet staan.
Dat
Kruip maar weer terug onder je steen.

http://www.seashepherd.nl/news-and-media/editorial-090218-1.html
http://www.seashepherd.nl/news-and-media/news-100618-1.html
http://www.seashepherd.nl/news-and-media/editorial-100621-1.html

http://www.greenpeace.org(...)on-sea-shepherd-and/
71  van 71 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 15/07 Greenpeace-actie in Israël28
» 08/07 Israël arresteert Greenpeace-activisten28
» 14/06 [Upd] Kerncentrale bezet door Greenpeace132
» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia32


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden