Obama: Belastingen mogelijk verlagen

Economie • Geschreven door Peter (pberends) op 30-08-2010 @ 20:18
print 

De Amerikaanse president Barack Obama heeft maandag in een speech gezegd dat zijn adviseurs bezig zijn met 'extra maatregelen' om de nog altijd zwakke Amerikaanse economie verder te stimuleren.

"Mijn medewerkers denken hard na over maatregelen die op korte termijn leiden tot groei en banen en ook nog eens goed zijn voor de concurrentiekracht van de Verenigde Staten op lange termijn", aldus Obama.

Zo denkt Obama na over het verlagen van belasting voor ondernemingen. Ook riep de Democratische president de Republikeinen in het Congres op om te stoppen met het opwerpen van blokkades voor zijn economische plannen. De Republikeinen beginnen zich namelijk steeds meer zorgen te maken om de snel oplopende schulden bij de overheid.

Op 2 november aanstaande zijn er opnieuw verkiezingen voor het Amerikaanse Huis van Afgevaardigen. De kans bestaat dat de Democraten hier hun meerderheid verliezen, waardoor Obama nog minder bewegingsruimte zal krijgen voor zijn plannen.

Obama is de laatste tijd steeds minder populair geworden, vooral door tegenvallende economische groei en de nog altijd torenhoge werkloosheid die nauwelijks lijkt te dalen.


Na $787 miljard stimulus, wil Obama mogelijk belastingverlagingen proberen




Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

4906 views / 39 reacties
Reacties op dit bericht
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Gedurfd, belasting verlagen in barre tied'n. Mag Jan Petert eens een voorbeeld aan nemen.
userIcon
quote:
De Republikeinen beginnen zich namelijk steeds meer zorgen te maken om de snel oplopende schulden bij de overheid.
Schulden die ze zelf hebben veroorzaakt, de hypocriete eikels. Systematisch de belastingen verlagen en dan denken dat het wel goed komt met de economie.
Eindelijk!

Reaganomics ftw!
man pberends (Redactie Frontpage) 30-08-2010 @ 20:22 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
De Republikeinen beginnen zich namelijk steeds meer zorgen te maken om de snel oplopende schulden bij de overheid.
Misschien hadden ze dat voor de Irak-oorlog moeten doen .
userIcon
quote:
Zo denkt Obama na over het verlagen van belasting voor kleine ondernemingen
Alle hobbyprojectjes van Donald Rumsfeld
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Schulden die ze zelf hebben veroorzaakt, de hypocriete eikels. Systematisch de belastingen verlagen en dan denken dat het wel goed komt met de economie.
Zullen we het eens over onze staatsschuld hebben?
userIcon
quote:
De Republikeinen beginnen zich namelijk steeds meer zorgen te maken om de snel oplopende schulden bij de overheid.
Deden ze bij Bush anders nooit moeilijk over
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:22 schreef pberends het volgende:
[..]


Misschien hadden ze dat voor de Irak-oorlog moeten doen .
Inderdaad. Lopen te mekkeren over de kosten omdat dat iedere Amerikaan eindelijk betaalbare zorg heeft... de kosten daarvan zijn een schijntje vergeleken met de kosten van die stomme, onnodige Irak-oorlog.

Republikeinen zouden nooit meer aan de macht mogen komen, ze hebben het land al bijna de grond in geboord het afgelopen decennium.
Belasting verlagen





[ Bericht gewijzigd door Mytho op maandag 30 augustus 2010 @ 20:32 ]
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Schulden die ze zelf hebben veroorzaakt, de hypocriete eikels. Systematisch de belastingen verlagen en dan denken dat het wel goed komt met de economie.
Idd, de democraten hebben keer op keer de begroting op orde gemaakt na vertrek van een geld rondstrooiende republikein. Best sneu eigenlijk.
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:22 schreef pberends het volgende:
[..]


Misschien hadden ze dat voor de Irak-oorlog moeten doen .
Maar ze hadden massavernietigingswapens, en waren een gevaar voor de hele wereld!

zucht.
man superworm (Redactie Frontpage) 30-08-2010 @ 20:25 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:23 schreef GeileSoeplepel het volgende:

[..]


Deden ze bij Bush anders nooit moeilijk over
Obama verhoogt de staatsschuld ook met het zesvoudige t.o.v. Bush. En doet exact hetzelfde: in 2001 en 2008 stuurde Bush Amerikaanse huishoudens cheques voor ongeveer 1000 dollar, met als doel daarmee hun schulden, benzine of wat ook te betalen en de economie op weg te helpen.
userIcon
In Nederland doen ze het precies andersom.. zoals belasting verhogen op sigaretten, kinderopvang duurder maken, enz...
userIcon
geen beloftes maken die je niet na gaat komen
man pberends (Redactie Frontpage) 30-08-2010 @ 20:35 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:24 schreef Mytho het volgende:
Belasting verlagen



[afbeelding]
Staatje NL klopt totaal niet, want ze zien personal income tax als de bovenste laag; en ze nemen de hypotheekrenteaftrek niet mee .
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:35 schreef pberends het volgende:
[..]


Staatje NL klopt totaal niet, want ze zien personal income tax als de bovenste laag; en ze nemen de hypotheekrenteaftrek niet mee .
bij elk land nemen ze de bovenste laag.
anders zou het niet echt erlijk zijn bij de ene de bovenste laag nemen bij ander de onderste.
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Inderdaad. Lopen te mekkeren over de kosten omdat dat iedere Amerikaan eindelijk betaalbare zorg heeft... de kosten daarvan zijn een schijntje vergeleken met de kosten van die stomme, onnodige Irak-oorlog.

Republikeinen zouden nooit meer aan de macht mogen komen, ze hebben het land al bijna de grond in geboord het afgelopen decennium.
Net alsof dat uitmaakt, je kan beter een republikein hebben die doen tenminste wat ze willen en zeggen, democraat zegt het ene en doet het andere. Of te wel het is allebei ruk!

Alle beloftes die Obama sinds zijn aantreden heeft gedaan zijn niet uitgekomen. Hij zou de nazi-patriotact terug draaien, quanatimobay sluiten, Deze zomer zouden er honderden duizenden banen zijn gecreeerd, dit jaar de troepen uit Irak terug trekken en de Afganistan oorlog beeindigen..

Niks van dit alles uitgekomen.. lies lies lies
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:25 schreef zyx1981 het volgende:
[..]


Idd, de democraten hebben keer op keer de begroting op orde gemaakt na vertrek van een geld rondstrooiende republikein. Best sneu eigenlijk.
Vond het mooi typerend wat er in de next stond. Die protesterende rednecks tegen het begrotingstekort gaan niet in discussie met linkse mensen als ze gevraagd wordt waarom ze niet demonstreerden toen Bush jr., sr. en Reagen dat tekort zo enorm lieten oplopen Want linkse elite zijn allemaal leugenaars.

Heerlijke argumentatie van dat soort totaal idioot volk.

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:38 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]


Net alsof dat uitmaakt, je kan beter een republikein hebben die doen tenminste wat ze willen en zeggen, democraat zegt het ene en doet het andere. Of te wel het is allebei ruk!

Alle beloftes die Obama sinds zijn aantreden heeft gedaan zijn niet uitgekomen. Hij zou de nazi-patriotact terug draaien, quanatimobay sluiten, Deze zomer zouden er honderden duizenden banen zijn gecreeerd, dit jaar de troepen uit Irak terug trekken en de Afganistan oorlog beeindigen..

Niks van dit alles uitgekomen.. lies lies lies
Maar wel een nieuw zorgstelsel, wat dan wel weer compleet verkracht is dankzij met name de Republikeinen Sowieso wordt hij veel te veel tegengewerkt om dingen te kunnen veranderen. Het is grappig hoe Amerika werkt. Democraten zijn bereid een meerderheid van Republikeinen te accepteren als het zo gekozen wordt. Ze zullen zeker op wat punten tegenwerken, maar dwarsliggen om het dwarsliggen is ondemocratisch. Maar andersom doen de Republikeinen niets liever dan elke vooruitgang blokkeren.
userIcon
Als ze dat gaan doen hebben ze echt geen ideeën meer. Dan weet je dat het nooit meer goed komt. Wat een erfenis.
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:44 schreef Morthill het volgende:
[..]


Vond het mooi typerend wat er in de next stond. Die protesterende rednecks tegen het begrotingstekort gaan niet in discussie met linkse mensen als ze gevraagd wordt waarom ze niet demonstreerden toen Bush jr., sr. en Reagen dat tekort zo enorm lieten oplopen Want linkse elite zijn allemaal leugenaars.

Heerlijke argumentatie van dat soort totaal idioot volk.
Het fenomeen 'links' bestaat niet in Amerika.
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:24 schreef Mytho het volgende:
Belasting verlagen



[afbeelding]
Wat een tendentieus onzinstaatje. Er worden willekeurig wat tarieven bij elkaar gezocht en zomaar opgeteld, en dat zou dan de totale "misery" weergeven? Zoek maar eens of je een staatje van de gemiddelde belastingdruk van landen kan vinden, daar valt wel iets van te leren...
userIcon
Belastingen verlagen Het gaat hier om de verlenging van de belastingverlagingen die Bush jr heeft doorgevoerd? Omdat die zo uitstekend gewerkt hebben zeker? Republikeinen kennen alleen trickle-down economics, waarbij gedacht wordt dat de centen van rijken door lage belasting vanzelf terecht komen bij het gepeupel. Werkt dus niet, heeft ook nooit gewerkt. Liever verhogen ze de belastingen naar het niveau onder Clinton, die ene president die een begrotingsoverschot achterliet.
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Schulden die ze zelf hebben veroorzaakt, de hypocriete eikels. Systematisch de belastingen verlagen en dan denken dat het wel goed komt met de economie.
wel eens gehoord van de laffer curve?
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:22 schreef Sachertorte het volgende:
Eindelijk!

Reaganomics ftw!
Tja...

Doordat men geld heeft uitgegeven wat men niet had zitten we nu in de economische problemen, Obama's oplossing was om nog meer geld te lenen wat hij niet heeft... Nu zorgt hij ervoor dat hij dat geleende geld minder goed kan terugbetalen .
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 21:42 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Tja...

Doordat men geld heeft uitgegeven wat men niet had zitten we nu in de economische problemen, Obama's oplossing was om nog meer geld te lenen wat hij niet heeft... Nu zorgt hij ervoor dat hij dat geleende geld minder goed kan terugbetalen .
[alu-hoedjes-mode]De amero komt eraan![/alu-hoedjes-mode]
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 21:07 schreef terror-appie het volgende:
zeker verkiezingen opkomst ?
Yup, in November wordt een deel van het congress herkozen.
De echte redding wordt natuurlijk weer gewoon overgeslagen. De Amerikaanse economie moet weer een productie-economie worden waar echt dingen gemaakt worden ipv alles maar te importeren uit China. Verder moet het consumptiegedrag teruggedrongen worden, en moeten mensen weer zaken gaan kopen met 'echt' geld ipv geleend geld. Mensen moeten weer gewoon binnen hun budget gaan leven.

Het resultaat van die maatregelen die ik noem, zullen pijnlijk zijn voor de VS en China, maar uiteindelijk leiden tot een betere financieel-economische positie van de VS. Het zal zeker niet in een of twee jaar opgelost zijn.
Dat is de pest met economie, je gaat het haast geloven. als het misloopt? Amerika neemt een nieuwe munt. Het zelfde geldt voor Frankrijk, Duitsland, Italie. haha hoezo haha. stompzinnig.
Maar serieus, denken jullie echt dat een land als Amerika zich zorgen maakt over teveel schulden?
Ik denk dat net als in echt monopoly, ze gewoon zeggen...even opnieuw beginnen met nieuw geld. Zie maar wat je doet.
Ik neem het niet serieus iig. weet je , en dat is echt waar: economie bestaat eigenlijk niet.
Belastingverlaging is alleen leuk voor mensen die bergen poen verdienen.
Ik bedoel: wat heeft een werkeloze er nou aan als de belasting naar beneden gaat?
Nee, het zijn weer de rijksten die er het meeste voordeel van halen.
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 20:23 schreef Broer_Banaan het volgende:
[..]
Zullen we het eens over onze staatsschuld hebben?
Die is erger als die van de VS?
Wil je die discussie aangaan?????
userIcon
Persoonlijk zou ik het logischer, en dus economisch rendabeler, vinden om de belasting voor lage inkomens wat te verlagen, maar ook het minimumloon. Zo creëer je zeker meer werkgelegenheid en behouden de 'zwakkeren' dezelfde koopkracht.
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 @ 22:56 schreef Friek_ het volgende:
Persoonlijk zou ik het logischer, en dus economisch rendabeler, vinden om de belasting voor lage inkomens wat te verlagen, maar ook het minimumloon. Zo creëer je zeker meer werkgelegenheid en behouden de 'zwakkeren' dezelfde koopkracht.
Dat wordt wel lastig als je , zoals in Nederland, nauwelijks inkomstenbelasting betaald.
Schijf 1 en 2 zitten vol met premies voor AWBZ en AOW. De echte inkomstenbelasting is maar 500 euro per jaar in schijf 1 en 1500 in schijf 2. En het eind van schijf 2 is bijna modaal.
Dus de echte lage inkomens betalen minder dan 2000 euro per jaar inkomstenbelasting in Nederland.

Maar in principe heb je gelijk.
De loonkosten voor de laagst betaalden moeten omlaag en niet via subsidiebaantjes waar je na 2 of 3 jaar weer uit moet omdat de overheid weer inziet dat het toch niet werk, maar voor iedereen die op dat inkomensniveau zit.
Misschien zijn loonsubsidies voor alle laagstbetaalden wel een methode om dat te bewerkstelligen
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht39
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden