Bouterse haalt uit naar Nederland

Politiek Buitenland • Geschreven door Barry (Veritas-1) op 13-08-2010 @ 10:47
print 

Na de inauguratie van Desi Bouterse tot president van Suriname, stak de kersverse president van wal met een opmerkelijke en onvriendelijke toespraak. Hij begon de toespraak met een uitvoerig dankwoord waarbij alle voorname gasten en diplomaten met naam en toenaam werden genoemd en alleen de Nederlandse ambassadeur Aart Jacobi nadrukkelijk onvermeld bleef. Vervolgens liet hij weten dat Suriname niet meer gediend is van de huidige regeringscontacten met Den Haag.

Ondanks dat de nieuwe Surinaamse regering liet weten dat de Nederlandse ambassadeur niet welkom zou zijn, is Jacobi toch naar de plechtigheid gekomen. Roerloos zat hij tussen zijn collega’s uit India en China en hij heeft tijdens de plechtigheid geen enkele keer geapplaudisseerd. 

In zijn eerste toespraak als president zei Bouterse dat zijn regering 'verder wil afrekenen met de restanten van de koloniale machtsstaat die gebleken zijn een grote belemmering te vormen voor het vestigen van een vrije democratische rechtsstaat.' Ook gaf hij te kennen dat zijn land niet langer 'een winstobject mag zijn van belangengroepen buiten Suriname.' Aldus de nieuwe president van Suriname.

Elke uithaal van Bouterse aan Nederland werd door de aanhangers van de president ontvangen met luid applaus en gegniffel. "We gaan de banden met Europa voortaan bekijken vanuit Parijs." Frankrijk is via Frans Guyana buurland van Suriname. Wel gaf Bouterse te kennen dat hij de relaties tussen het Surinaamse en Nederlandse volk wil koesteren en dat hij intensiever wil samenwerken met de Surinamers in Nederland.

Ronald Venetiaan, de oud-president van Suriname, heeft voorafgaand aan de installatie al te kennen gegeven dat hij weigerde zijn ambtsketen om te hangen bij zijn opvolger, wat gewoonlijk wel gebruikelijk is.


Bron: NRC


Lees ook:

» 08/05 'Grieken willen EU-deal verscheuren'91
» 25/04 De Jager tegen voorstel hogere EU-begroting30
» 25/04 Gingrich stopt verkiezingsrace VS12
» 22/02 'Kabinet moet afstand nemen van Polen-meldpunt'111


delen | eKudos nujij

18809 views / 297 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 297 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Geldkraan helemaal tot de laatste cent dichtdraaien.
userIcon
kijken of hij nog zo'n grote mond heeft als we de geldkraan dichtdraaien

-edit- gmta
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:48 schreef Robbiej het volgende:
Geldkraan helemaal tot de laatste cent dichtdraaien.
Dat dus.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:48 schreef Robbiej het volgende:
Geldkraan helemaal tot de laatste cent dichtdraaien.
geven wij nog wel geld?
quote:
Ook gaf hij te kennen dat zijn land niet langer 'een winstobject mag zijn van belangengroepen buiten Suriname.'
Alsof Suriname winstgevend is
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:48 schreef Robbiej het volgende:
Geldkraan helemaal tot de laatste cent dichtdraaien.
Zeer mee eens!!
Geen idee of er uberhaupt nog geld naar dat land gaat, maar als dat zo is: STOP DAAR MEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
userIcon
corruptie van de bovenste plank, dat die gast aan de macht is gekomen is een echt een schande, crimineel dat het is....
userIcon
Kijk, we hebben een bezuinigingspost gevonden...
Dat is dus het resultaat van het jarenlang sponsoren van een dom volk. Ik ga pakistan ook niks geven. Dat is het enig wat ze willen zien. Geld geld geld.
Maar als je een beetje kritiek hebt.....
userIcon
Geen contact meer? Prima! Ook geen steun meer overmaken dus!

quote:
In het Onafhankelijkheidsverdrag is 3,5 miljard gulden (1,59 miljard euro) aan ontwikkelingssteun toegezegd, de zogenaamde verdragsmiddelen. Daarvan is nu ruim 80 procent uitgegeven.
Daarnaast heeft Nederland 21 miljoen euro beschikbaar gesteld voor de opbouw van capaciteit om bijvoorbeeld de kwaliteit van ministeries te versterken en 16,5 miljoen euro voor een energiefonds. Nederland is voor Suriname nog altijd de belangrijkste donor. Gemiddeld krijgt Suriname jaarlijks ongeveer 30 miljoen euro uit het Nederlandse budget voor ontwikkelingssamenwerking.
Dit gaat ons een boel geld besparen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:51 schreef beany het volgende:
Geen idee of er uberhaupt nog geld naar dat land gaat, maar als dat zo is: STOP DAAR MEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:
Surinamers en Palestijnen krijgen meeste hulpgeld

vrijdag 19 februari 2010 09:52

Suriname ontvangt per inwoner het meest van de 4,3 miljard euro die Nederland jaarlijks aan ontwikkelingssamenwerking uitgeeft. Er gaat 92.000 euro per 1.000 inwoners naar Suriname. De tweede grootste ontvanger is de Palestijnse autoriteit, met 26.000 euro per 1.000 inwoners.
http://www.elsevier.nl/we(...)-meeste-hulpgeld.htm
userIcon
Zoek het maar lekker uit dan
userIcon
Makkie inderdaad, geen geld meer naar de rimboe :-)
userIcon
Dat die man de woorden 'vrije democratische rechtsstaat' durft uit te spreken zeg.
Inderdaad de geldkraan en de grens dicht !
userIcon
Wat een lul. Red je dan maar met je stukkie rimboe.
userIcon
Bouterse

Was die niet uit de boom gevallen tijdens het vergaderen met Ronnie Brunswijk?
userIcon
Helaas dat niemand in Den Haag het aandurft de geldkraan dicht te draaien.
userIcon
Waar haalt ie het lef vandaan zeg!
userIcon
Alle banden met Suriname verbreken, per direct ! Geldkraan dicht en geen toegang meer in Nederland ! Alleen nog maar export van surinamers. We zullen die kolonialistische smet op ons blazoen wel even wegwerken door de zaken terug te draaien. Mag Bouterse het lekker uitzoeken met zijn drugsdealende buren zonder onze hulp.
userIcon
Misschien dat als Wilders eenmaal aan de macht is, de noodkreten hierboven om de geldkraan dicht te draaien misschien gehonoreerd worden...

...misschien zijn hier toch meer PVV stemmers dan gedacht?
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:48 schreef Robbiej het volgende:
Geldkraan helemaal tot de laatste cent dichtdraaien.
Sterker nog, geld terug vorderen.....
userIcon
quote:
Ronald Venetiaan, de oud-president van Suriname, heeft voorafgaand aan de installatie al te kennen gegeven dat hij weigerde zijn ambtsketen om te hangen bij zijn opvolger, wat gewoonlijk wel gebruikelijk is.
Netjes van Venitiaan.
userIcon
"In zijn eerste toespraak als president zei Bouterse dat zijn regering 'verder wil afrekenen met de restanten van de koloniale machtsstaat die gebleken zijn een grote belemmering te vormen voor het vestigen van een vrije democratische rechtsstaat.' Ook gaf hij te kennen dat zijn land niet langer 'een winstobject mag zijn van belangengroepen buiten Suriname.' Aldus de nieuwe president van Suriname."

In andere woorden:geen drugscontroles meer bij Schiphol, maar vrije doorgang, en drugsgelden alleen nog maar naar Surinamers en niet meer naar Colombianen en Venezualen.
ik als half nederlander half surinamer weet toch echt niet wat ik ervan moet vinden....

suriname gaat zo niet echt de goeie kant op, helaas, zo een mooi land!
userIcon
Mooi... En de mazzel!

Laten ze maar lekker failliet gaan.
Jammer dat bijna elke kolonie zelfstandig word. Naar mijn mening is de enige manier om de meeste van die landen vooruit te laten gaan herkolonisering nodig. Deze landen kunnen niet op hun eigen houtje goed draaien.

Suriname was al niet al te best bezig, dit verstoord hun economie en alle andere dingen alleen maar... Anyway, there loss.

Zou het wel mooi vinden als we daar zouden binnen vallen en de hele boel weer over namen
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:52 schreef Yi-Long het volgende:
Kijk, we hebben een bezuinigingspost gevonden...
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:48 schreef Robbiej het volgende:
Geldkraan helemaal tot de laatste cent dichtdraaien.
dat helemaal dus
userIcon
quote:

Ook gaf hij te kennen dat zijn land niet langer 'een winstobject mag zijn van belangengroepen buiten Suriname.'
Ah, enkel Surinaamse drugbendes mogen dus nog gebruik maken van Suriname als doorvoerland...
userIcon
Als je niet bent uitgenodigd, waarom ga je dan alsnog?
En ookal waren we uitgenodigd....waarom zou je gaan?

Lekker kinderachtig ook: "Ik ga lekker toch naar de beëdiging van Bouterse...maar ik ga lekker niet klappen. Lekker puh uh!"
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:51 schreef speciwacy het volgende:
corruptie van de bovenste plank, dat die gast aan de macht is gekomen is een echt een schande, crimineel dat het is....
Nou, het blijft echt volslagen onwerkelijk dit!

Als ze geld geven, meteen de kraan dicht doen. Irritant mannetje.
userIcon
Aha. Daar horen we al de blabla geluiden die 'het volk' wil horen. Nou, daar zullen vast veel mensen hun boterham mee kunnen smeren.
userIcon
En weer 30 miljoen bezuinigd!
userIcon
quote:
en dat hij intensiever wil samenwerken met de Surinamers in Nederland.
Ja, om geld wit te wassen en zijn drug shipments 'af te handelen' zeker

Wat een gore laffe hond is het toch. Hebben we nog meer redenen nodig om de geldkraan voor dat kutlandje dicht te draaien?

Ohja, daar ga ik dus nooit meer op vakantie, oppleuren met die klootzakken.
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:58 schreef Thornado het volgende:
Misschien dat als Wilders eenmaal aan de macht is, de noodkreten hierboven om de geldkraan dicht te draaien misschien gehonoreerd worden...

...misschien zijn hier toch meer PVV stemmers dan gedacht?
Das de jeugd (die vooral hier op fok zit)... die denkt dat door je er helemaal vanaf te schermen er in de wereld geen problemen zijn en zien in Wilders de imam van de egoïstische staat Nederland...

ontopic, maar geen geld meer naar Suriname zolang er een veroordeelde crimineel aan de macht is!
userIcon
Die bezuinigingspost van 30 miljoen per jaar kan dus gelijk in het regeer/gedoog accoord worden meegenomen. Heb Mark al gebeld.
Hij draait de rollen gewoon om. Hij is nu opeens de beschermen van de democratie en nederland is daar een bedreiging voor.

Altijd lachen wanneer een veroordeeld drugshandelaar en moordenaar zich voordoet als een heilige. Elk land krijgt de leiders die het verdient. Schijnbaar hebben wij Wilders verdient en Suriname Desi Bouterse. Succes ermee maar niet lopen huilen wanneer hij het land tot de laatste druppel uitmelkt.
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:02 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]

Ja, om geld wit te wassen en zijn drug shipments 'af te handelen' zeker

Wat een gore laffe hond is het toch. Hebben we nog meer redenen nodig om de geldkraan voor dat kutlandje dicht te draaien?

Ohja, daar ga ik dus nooit meer op vakantie, oppleuren met die klootzakken.
kutlandje? omdat bouterse president is?, nee goeie reden
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:02 schreef buzz1291 het volgende:
Die bezuinigingspost van 30 miljoen per jaar kan dus gelijk in het regeer/gedoog accoord worden meegenomen. Heb Mark al gebeld.
En? Wat zei die?
Dankzij Nederland zijn ze wat wijzer geworden anders waren ze blijven steken in het verleden van de kraaltjes en spiegeltjes en nu lopen ze te kankeren op ons zij kunnen de pot op ik zou als regering zeggen doorknippen die band regel zelf maar jullie zaakjes.

Gr.
userIcon
Geen cent meer daar naar toe. Misschien kunnen we hem ook nog opzadelen met de Antillen..
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:04 schreef Toiletboy het volgende:
[..]


En? Wat zei die?
"Ah, kan ik toch die extra opties op m'n nieuwe auto bestellen!"
userIcon
Is goed, geldstroom stopzetten aub.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:05 schreef karstw het volgende:
[..]


"Ah, kan ik toch die extra opties op m'n nieuwe auto bestellen!"
Shit....daar gaat onze 30 miljoen
Bouterse, de veroordeelde drugs-crimineel en van vele moorden verdacthe crimineel moet zijn bek houden.

Hij zal dat land laten afglijden naar het niveau van een bananenrepubliek.

Heb medelijden met de mesnen in Surinamen die dat niet door hebben.

Suriname, gecondoleerd met deze idioot als president en veel sterkte gewenst.

Bouterse
userIcon
volgens mijn surinaamse collega's gaat er geen geld van nederland naar suriname
userIcon
geen geld meer daar naar toe en alle surinamers terug daarheen sturen
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:50 schreef crono7 het volgende:

[..]

Alsof Suriname winstgevend is
Het stikt daar van de grondstoffen. Waarom denk je dat Sarkozy er bovenop springt? Vandaar dat een aantal landen onder zeer gunstige omstandigheden aan het werk zijn. Nederland zit daar overigens niet bij. Wij voelen ons daar te goed voor (zucht).
Misschien kunnen we Suriname nu omdopen tot strafkolonie.

Eigenaardig dat Bouterse het heeft over de restanten van de koloniale machtstaat en vervolgens heult met Frans Guyana..
userIcon
En iedereen vergeet ook even hoeveel winst Nederland uit Suriname heeft gehad als Kolonie.

Lekker geprofiteerd waardoor Nederland nu zo rijk is. Zelfde als met de andere voormalige kolonies.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:07 schreef Salatrel het volgende:
volgens mijn surinaamse collega's gaat er geen geld van nederland naar suriname
Volgens het ministerie van ontwikkelingssamenwerking wel.
userIcon
Friggin' boef. Exact mensen zoals hij maken dat het een land van eeuwige stagnatie is.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 13-08-2010 @ 11:14 fotoboek no homepage
userIcon
Gaat de kraan dicht Den Haag? Het lijkt me een duidelijk signaal van de Surinaamse bevolking: men kiest een veroordeelde drugsdealende massamoordenaar als minister president, die zelf aangeeft niets meer met Nederland te maken willen hebben. Duidelijker kan je het niet krijgen.
Dit doet me denken aan de overwinning van de Hamas in de Gaza streek. Lekker recalcitrant doen tegen iedereen met kritiek.
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens het ministerie van ontwikkelingssamenwerking wel.
oke, dus geen geld meer naar suriname, maar wel naar griekenland waar ze het verpesten? wel naar new york voor die moskee?..... waar wil je je prioriteiten instellen?,
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:09 schreef jpg97 het volgende:
En iedereen vergeet ook even hoeveel winst Nederland uit Suriname heeft gehad als Kolonie.

Lekker geprofiteerd waardoor Nederland nu zo rijk is. Zelfde als met de andere voormalige kolonies.
Ah... Daar is de erfschuld... Hoelang moeten wij ons nog schuldig voelen voor wat onze voorouders een paar honderd jaar geleden hebben gedaan?
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:02 schreef buzz1291 het volgende:
Die bezuinigingspost van 30 miljoen per jaar kan dus gelijk in het regeer/gedoog accoord worden meegenomen. Heb Mark al gebeld.
Kun jij niet eens zelf de geldkraan naar Suriname stopzetten ? Dat kan toch iedereen
userIcon
Mooi, dat ze maar volledig onafhankelijk worden, toch?

Dat is toch ook wat iedereen hier wil?
man Karrs (Moderator Frontpage) 13-08-2010 @ 11:15 fotoboek no homepage
Als er nu nog steeds geld heengaat, tja, dan zal ik toch eens moeten weigeren nog belasting af te dragen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:14 schreef MvanD het volgende:
[..]


oke, dus geen geld meer naar suriname, maar wel naar griekenland waar ze het verpesten? wel naar new york voor die moskee?..... waar wil je je prioriteiten instellen?,
Wat probeer je te zeggen?
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 13-08-2010 @ 11:16 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:14 schreef MvanD het volgende:
[..]


oke, dus geen geld meer naar suriname, maar wel naar griekenland waar ze het verpesten? wel naar new york voor die moskee?..... waar wil je je prioriteiten instellen?,
Als de Surinaamse bevolking aangeeft niets met met NL te maken willen hebben, waarom zou je er dan nog geld naar toe sturen? Zelfs het hoogste bedrag per hoofd van de bevolking, die subsidie daar.
Nou weet ik waar de uitspraak vandaan komt:

"Overal Bout(erse) aan hebben"
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:15 schreef Karrs het volgende:
Als er nu nog steeds geld heengaat, tja, dan zal ik toch eens moeten weigeren nog belasting af te dragen.
oke, dus geen geld meer naar suriname, maar wel naar griekenland waar ze het verpesten? wel naar new york voor die moskee?..... waar wil je je prioriteiten instellen?,
userIcon
En hier zijn mensen zoals Wilders weer goed. Die hadden allang die kraan met geld stop gezet. Suriname, we hebben jullie niet nodig.... sterker nog, jullie zullen er alleen maar op achteruit gaan zonder steun NL.

Sterkte!
Alle Nl bedrijven en of zakenpartners daar weghalen en een handelsverbod opstellen

ga maar lekker op een houtje bijten
Ambassade sluiten, mensen terughalen en alle lopende steunprojecten per direct opschorten evenals uitwisselingsprojecten. Gewoon alle banden met dit criminele regime doorsnijden.

Het volk heeft voor hem gekozen dus hoeven we ook geen rekening met ze te houden.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 13-08-2010 @ 11:17 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:16 schreef MvanD het volgende:
[..]


oke, dus geen geld meer naar suriname, maar wel naar griekenland waar ze het verpesten? wel naar new york voor die moskee?..... waar wil je je prioriteiten instellen?,
Je valt in de herhaling. Reageer eens op mijn counterpost.
userIcon
Ach ja ik kan wel weer gaan schrijven wat iedereen boven me heeft gedaan, maar ja ik denk dat heel Nederland het er wel mee eens is dat het maar afgelopen moet zijn met de vriendelijkheid jegens Suriname.
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:09 schreef jpg97 het volgende:
En iedereen vergeet ook even hoeveel winst Nederland uit Suriname heeft gehad als Kolonie.

Lekker geprofiteerd waardoor Nederland nu zo rijk is. Zelfde als met de andere voormalige kolonies.


Lees eens een boek. Suriname heeft voornamelijk geld gekost.
Ik zeg prima... geen banden is dus ook geen geld en geen toegang, geen ambasadeur en ook geen hulp bij drugsbestreiding (alsof Bouterse daarop zat te wachten trouwens)... geen ondersteuning van de Marine/Defensie.... klinkt als een hele goede zet en een hoop geld dat we aan betere, meer dankbare doelen kunnen geven...

Arrogant stuk crimineel is het.. (ja hij is veroordeeld, dus crimineel!)
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:12 schreef louderthanabomb het volgende:
Ook gaf hij te kennen dat zijn land niet langer 'een winstobject mag zijn van belangengroepen buiten Suriname.

hahaha winstgevend. hoppa, geld kraan dicht.
Nederland treed eens hard op! gewoon totaal geen zaken meer doen met suriname, en voor zover er uberhauopt handel is tussen Nederland en suriname een handelsembargo invoeren. sterf maar!!!
De grootste handels partners van Suriname zijn Noorwegen , US en Canada
Suriname zal niet impressed zijn bij dit soort loze maatregelen en het zal alleen maar de belangen van Nederlandse bedrijven schaden die wel zaken doen in Suriname.
Arrogant houding van ons Nederlanders , denken jullie nou echt dat de hele economie van Suriname op Nederland draait ? want in dat geval een newsflash , dat is niet zo ....
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:50 schreef PabloLopez het volgende:
[..]


geven wij nog wel geld?
Herfkens heeft vorig jaar nog 0,5 miljard toegezegd en de regering staat garant voor 390 miljoen aan leningen.

De PVV heeft in juli nog kamervragen gesteld over het intrekken van die ontwikkelingshulp, met als reden Bouterse als president.
Zover ik kan vinden nog geen antwoord daarop.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 13-08-2010 @ 11:21 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:18 schreef dontcare het volgende:
[..]

De grootste handels partners van Suriname zijn Noorwegen , US en Canada
Suriname zal niet impressed zijn bij dit soort loze maatregelen en het zal alleen maar de belangen van Nederlandse bedrijven schaden die wel zaken doen in Suriname.
Arrogant houding van ons Nederlanders , denken jullie nou echt dat de hele economie van Suriname op Nederland draait ? want in dat geval een newsflash , dat is niet zo ....
Nee, maar wel een kwart van de economie. Niet dat China, Frankrijk of Inda niet snel zal inspringen om bauxiet te gaan importeren, maar dat is wat anders.

De subsidies gaan ze echter wel zeer missen.
userIcon
Ik heb een orgineel idee:

We draaien gewoon de geldkraan dicht, en Suriname krijgt niks maar dan ook niks van ons. Met een beetje mazzel misschien nog een terugvorderings bevel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:18 schreef dontcare het volgende:
De grootste handels partners van Suriname zijn Noorwegen , US en Canada
Suriname zal niet impressed zijn bij dit soort loze maatregelen en het zal alleen maar de belangen van Nederlandse bedrijven schaden die wel zaken doen in Suriname.
Arrogant houding van ons Nederlanders , denken jullie nou echt dat de hele economie van Suriname op Nederland draait ? want in dat geval een newsflash , dat is niet zo ....
Grappig.

Hun eigen president legt Nederland over de knie maar wij moeten waken dat ons imago niet geschaad wordt in Suriname?

Wat zijn we toch een ruggegraatloos huilvolk geworden...
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]

Je valt in de herhaling. Reageer eens op mijn counterpost.

Als de Surinaamse bevolking aangeeft niets met met NL te maken willen hebben, waarom zou je er dan nog geld naar toe sturen? Zelfs het hoogste bedrag per hoofd van de bevolking, die subsidie daar
wij kiezen er ook niet voor om griekenland te ondersteunen? of wel soms? wie zegt dat de Surinaamse bevolking hier voor kiest, als je het mij vraagt was dat gestem zo corrupt als iets,
Durf te wedden dat over 2 jaar, 90% van dat land verkocht is aan de chinezen..
userIcon
Waar zijn al die PVV-stemmers eigenlijk opeens die roepen dat democratie zo belangrijk is
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:23 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
[..]


Grappig.

Hun eigen president legt Nederland over de knie maar wij moeten waken dat ons imago niet geschaad wordt in Suriname?

Wat zijn we toch een ruggegraatloos huilvolk geworden...
Grondstoffen, vriend.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 13-08-2010 @ 11:26 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:24 schreef MvanD het volgende:
[..]

wij kiezen er ook niet voor om griekenland te ondersteunen? of wel soms? wie zegt dat de Surinaamse bevolking hier voor kiest, als je het mij vraagt was dat gestem zo corrupt als iets,
Ehr... Bouterse is met grote meerderheid gekozen, dus de Surinaamse bevolking kiest ervoor.

En aan Griekenland zijn we met handen en voeten gebonden door de EU. We hebben zelf die Zuid-Europese staten toegelaten, dus dan moeten we ze ook bijstaan. Ik zeg trouwens niet dat ik dat leuk vind, maar het is niet anders.
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:51 schreef beany het volgende:
Geen idee of er uberhaupt nog geld naar dat land gaat, maar als dat zo is: STOP DAAR MEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Volgens mij was het al de bedoeling, dit jaar te stoppen met ontwikkelingsgeld naar Suriname te sluizen, dit lijkt me een mooie gelegenheid om dat ook inderdaad maar per direct te doen.
userIcon
Succes met die crimineel daarzo!
userIcon
Fantastisch nog een Chavez in Zuid Amerika...
userIcon
Deze Bouterse zal wel eens de redding van Suriname kunnen zijn, het geeft Suriname in ieder geval weer karakter, en de banden met nederland stelt inderdaad economisch niks meer voor, men moet richten naar relaties met andere landen, Bouterse heeft goed gezien dat tegenwoordig de nederlandse regering een stelletje randmongolen zijn...

[ Bericht gewijzigd door zeon op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:34 ]
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:18 schreef dennisX het volgende:
[..]

Lees eens een boek. Suriname heeft voornamelijk geld gekost.
Vanaf dag 1 al, toen het geruild werd met Nieuw Amsterdam.
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:26 schreef JeMoeder het volgende:
[..]

Ehr... Bouterse is met grote meerderheid gekozen, dus de Surinaamse bevolking kiest ervoor.

En aan Griekenland zijn we met handen en voeten gebonden door de EU. We hebben zelf die Zuid-Europese staten toegelaten, dus dan moeten we ze ook bijstaan. Ik zeg trouwens niet dat ik dat leuk vind, maar het is niet anders.
zullen we iedereen in de EU laten stemmen of we Griekenland eruit moeten gooien VOORDAT we er NOG MEER geld in stoppen?, en zoals ik zeg, de meerderheid? ..... volgens mij was het corrupt hoor....
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:14 schreef Hillbillie het volgende:
[..]


Suriname heeft alleen maar geld gekost.Indonesië heeft inderdaad wel winsten opgeleverd.
Maar dan nog, het is een fabel dat we in de gouden eeuw zou rijk waren vanwege de kolonies. Meer dan 95% van de welvaart in die tijd kwam door de Hanze.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 13-08-2010 @ 11:30 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:29 schreef MvanD het volgende:
[..]


zullen we iedereen in de EU laten stemmen of we Griekenland eruit moeten gooien VOORDAT we er NOG MEER geld in stoppen?, en zoals ik zeg, de meerderheid? ..... volgens mij was het corrupt hoor....
Geen meldingen van gelezen.

Er ligt al teveel NL geld in de GR economie, dus we moeten wel redden. Maar ja, heel andere discussie dan Desie de massamoordenaar.
userIcon
Iedereen roept wel meteen geldkraan dicht draaien, maar daar heb je Bouterse op zich niet zo mee, maar wel de bevolking van Suriname... Alle banden tot een minimum beperken en hopen dat de rest van de wereld ook niet met deze drugsdealer wil samenwerken is denk ik de enige optie
userIcon
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:28 schreef zeon het volgende:
Bouterse heeft goed gezien dat de nederlandse regering een stelletje randmongolen zijn...
Normaal ruimt hij die toch uit de weg?
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]

Geen meldingen van gelezen.

Er ligt al teveel NL geld in de GR economie, dus we moeten wel redden. Maar ja, heel andere discussie dan Desie de massamoordenaar.
dus er zit niet veel Nederlands geld in de Surinaamse economie?, JA Desie is fout, maar betekend dat kraan dicht gooien? ooit gezien hoe mooi suriname is, als er iemand anders zou komen over X aantal jaar, dan kan het toch wat worden?
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:31 schreef kroegtijger het volgende:
Iedereen roept wel meteen geldkraan dicht draaien, maar daar heb je Bouterse op zich niet zo mee, maar wel de bevolking van Suriname... Alle banden tot een minimum beperken en hopen dat de rest van de wereld ook niet met deze drugsdealer wil samenwerken is denk ik de enige optie
dit dus, de mensen leiden er onder, bouterse niet
userIcon
Swa, ga lekker een rondrit door de jungle maken en meet some old friends. Je hebt niets te zoeken als president van Suriname. Zeker niet als je hier nog 11 jaar staatshotel uit hebt staan.
100  van 297 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 08/05 'Grieken willen EU-deal verscheuren'91
» 25/04 De Jager tegen voorstel hogere EU-begroting30
» 25/04 Gingrich stopt verkiezingsrace VS12
» 22/02 'Kabinet moet afstand nemen van Polen-meldpunt'111


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden