Geen versnelde beroepszaak immigratiewet VS

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 31-07-2010 @ 17:56
print 

Een federaal hof van beroep heeft besloten om niet voor november een uitspraak te doen over de omstreden immigratiewet in de Amerikaanse staat Arizona. De staat bereidt zich nu voor op stappen die in de tussentijd gezet kunnen worden.

De Republikeinse gouverneur Jan Brewer, die de wet ondertekende, ging eerder deze week in beroep tegen de uitspraak van een rechter die de kern van de wet verbood. Brewer had de federale rechter gevraagd om een versnelde beroepszaak. Advocaten van de staat meenden dat de beroepszaak gaat over een kwestie met een 'significant belang': het recht van de staat een wet in te voeren om de 'niet te repareren schade die Arizona lijdt als gevolg van ongecontroleerde en onwettige immigratie' aan te pakken.

De federale regering ging daar tegenin en zei dat er geen reden was om de zaak versneld te behandelen, omdat 'het enige gevolg van het rechterlijke bevel is dat de status quo in de kwestie gehandhaafd blijft'.

Brewer zei vrijdag dat ze overweegt kleine veranderingen in de wet te willen aanbrengen om tegemoet te komen aan de bezwaren van rechter Susan Bolton, die de wet verbood.

"In principe menen we dat de wet grondwettelijk is, maar ze wees ons op fouten die mogelijk hersteld kunnen worden, en dat is wat we gaan doen", aldus Brewer. Welke wijzigingen ze in de wet wil aanbrengen is nog niet duidelijk.

Woensdag verbood Bolton de invoering van de wet. Een van haar bezwaren was een gedeelte van de wet waarin stond dat agenten verplicht zijn om de immigratiestatus van een persoon te controleren als ze bezig zijn met de handhaving van andere wetten. Bolton gaf bovendien aan dat de federale immigratiewet boven de wetgeving van de staten gaat.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 29/07 Kern omstreden immigratiewet Arizona verboden46
» 03/06 Kanye West boycot Arizona wegens immigratiewet48
» 02/05 Massaal protest immigratiewet Arizona40
» 24/04 Onderzoek naar omstreden immigratiewet VS28


delen | eKudos nujij

2879 views / 23 reacties
Reacties op dit bericht
23  van 23 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Die immigratiewet is nogal wenselijk en moet echt ingevoerd worden....
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:03 schreef ChefAli het volgende:
Die immigratiewet is nogal onmenselijk en moet echt veranderd worden....
Zouden ze hier ook moeten invoeren. Illegaal...dan gelijk opzouten.
userIcon
Fucking Nazi Zion Yanks.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:14 schreef eurabia het volgende:
Fucking Nazi Zion Yanks.
Aldus iemand die zelf een mal bijgeloofje heeft dat apartheid propageert.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:24 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Aldus iemand die zelf een mal bijgeloofje heeft dat apartheid propageert.
Begint er weer één over het geloof. Het gaat hier om hardwerkende Mexicanen die hun thuisland verlaten om als slaven voor de blanken te werken. Al die poepbaantjes die zij doen dat zul je blanken nooit zien doen, want dat is te min voor ze. En dan komen ze nu ook eens met een wet dat ze legaal Mexicanen in elkaar kunnen beuken als ze verdenken dat ze illegaal zijn.

Teveel naar Hitler gekeken die Yanks.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:27 schreef eurabia het volgende:
[..]
*bladiebla*
Nogmaals: verwijten van discriminatie klinken altijd een beetje hol uit de mond van mensen die zelf in een mal apartheidssprookje geloven.

Daarnaast: nu al een Godwin.
userIcon
Illegaal is illegaal. Blond,bruin,geel,zwart of iets anders.
Gewoon weer lekker terug waar je vandaan komt. Zo moeilijk
is dat toch niet.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:57 schreef dakraam het volgende:
ok
Nee... het is een wet die de denkwijzes van '40-'45 terug haalt.... en dat is NIET OK.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:57 schreef dakraam het volgende:
ok
Daar is vast vreselijk lang over nagedacht..
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:03 schreef Pupp3t het volgende:
Illegaal is illegaal. Blond,bruin,geel,zwart of iets anders.
Gewoon weer lekker terug waar je vandaan komt. Zo moeilijk
is dat toch niet.
Die "of iets anders"....weet je nog een voorbeeld?
userIcon
Van de tegenstanders wil ik toch echt graag weten hoe de illegalen-stroom daar wel tegengegaan moet worden.?
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:03 schreef Pupp3t het volgende:
Illegaal is illegaal. Blond,bruin,geel,zwart of iets anders.
Gewoon weer lekker terug waar je vandaan komt. Zo moeilijk
is dat toch niet.
Wel als er erg veel linkse mensen stemrecht hebben. (wat we ze niet af moeten pakken natuurlijk)
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:30 schreef Atheist. het volgende:

Pssst, waarom geven die stinkendrijke sheiks uit het midden-oosten eigenlijk geen cent aan die arme Mexicanen?
Mexico is eigenlijk niet eens zo'n arm land. Het inkomen per capita plaatst het in de middenmoot op mondiaal niveau. Alhoewel moet worden opgemerkt dat de Gini coëfficiënt relatief hoog is daar. De rijkste man ter wereld is een Mexicaan.

Overigens, de sheiks - die hun rijkdom danken aan Westerse inventiviteit - bieden emplooi aan een veel armere groep mensen, namelijk Filipijnen en Bangladeshi. Je moet alleen niet naar de werkomstandigheden vragen.

Wat betreft de immigratieperikelen van het Amerikaanse Zuid-Westen wil ik het volgende zeggen. Sinds de jaren '60 van de vorige eeuw is de demografische grens tussen het mestizo (gemengde) Latijns-Amerika en het blanke Noord-Amerika opgeschoven in Noordelijke richting; tientallen miljoenen Latino's en andere niet-Amerikanen hebben zich gevestigd in de VS. De geluiden die we nu uit Arizona horen kunnen het beste worden gezien als een poging van de echte Amerikanen hun land te verdedigen tegen deze invasie.

Helaas is het taboe op blank etnocentrisme nu nog te groot waardoor deze legitieme zorgen aan de kant van Amerikanen verwoord worden in een onzinnig legalistisch argument; alsof het ook maar iets uitmaakt of deze Mexicanen et al een Amerikaans paspoort hebben of niet. Zoals Abraham Lincoln zei:"How many legs does a dog have if we call it's tail a leg? Four, calling a tail a leg doens't make it a leg."
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:41 schreef Van_Speijk het volgende:
[..]
De geluiden die we nu uit Arizona horen kunnen het beste worden gezien als een poging van de echte Amerikanen hun land te verdedigen tegen deze invasie.
Echte Amerikanen? Je bedoelt die indianen stammen die al sinds een slordige 518 jaar worden opgejaagd, vermoord, uitgebuit en worden opgesloten in 'reservaten'. Terwijl blanke europeanen bezit nemen van hun land, hulpbronnen en hun natuur vernietigen? Bedoel je die echte amerikanen?
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:06 schreef Fixers het volgende:
[..]


Echte Amerikanen? Je bedoelt die indianen stammen die al sinds een slordige 518 jaar worden opgejaagd, vermoord, uitgebuit en worden opgesloten in 'reservaten'. Terwijl blanke europeanen bezit nemen van hun land, hulpbronnen en hun natuur vernietigen? Bedoel je die echte amerikanen?
Nee, dat zijn niet echte Amerikanen. Dat is een misverstand. Met 'Amerika' bedoelen we een bepaalde maatschappij, niet een geografische regio. Indianen hebben niet van doen met het creeëren van die maatschappij. Hen aanduiden als 'native Americans' is dan ook zeer onjuist. Het is slechts een symptoom van ons verval dat zij wel als zodanig worden gezien. De Founding Fathers en later generaties Amerikanen zouden dit nooit doen, zij omschreven Indianen als 'merciless savages' in de Onafhankelijkheidsverklaring.

De echte Amerikanen zijn dus de nakomelingen van de oorspronkelijke kolonisten, de mensen die van een wildernis de grootste economie ter wereld wisten te maken (en dat al tegen het einde van de 19e eeuw).
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:27 schreef eurabia het volgende:
[..]


Begint er weer één over het geloof. Het gaat hier om hardwerkende Mexicanen die hun thuisland verlaten om als slaven voor de blanken te werken. Al die poepbaantjes die zij doen dat zul je blanken nooit zien doen, want dat is te min voor ze. En dan komen ze nu ook eens met een wet dat ze legaal Mexicanen in elkaar kunnen beuken als ze verdenken dat ze illegaal zijn.

Teveel naar Hitler gekeken die Yanks.
Heb je weer zon geitenwollen sok. Een hardwerkende MEXICAAN moet hard werken in MEXICO. Dan hoeft ie ook geen "slavenarbeid" te verrichten snap je ?

Het fabeltje dat blanken die "poepbaantjes" niet willen is de grootst mogelijke onzin die je kan bedenken. Zelf heb ik in de schoonmaak gewerkt en op de bloemenveiling toen ik even tussen twee banen in zat, schaamde ik me helemaal niet voor.

Tuurlijk snap ik dat iedereen op zoek gaat naar een beter leven, maar het probleem is dat je niet iedereen KAN helpen zonder de gevolgen te dragen. Kijk naar Nederland, Ghettovorming en bendes dat is niet alleen in Amerika hoor...

Arme bevolkingen helpen, Prima maar in eigen land !
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:16 schreef Van_Speijk het volgende:
[..]


Nee, dat zijn niet echte Amerikanen. Dat is een misverstand. Met 'Amerika' bedoelen we een bepaalde maatschappij, niet een geografische regio. Indianen hebben niet van doen met het creeëren van die maatschappij. Hen aanduiden als 'native Americans' is dan ook zeer onjuist. Het is slechts een symptoom van ons verval dat zij wel als zodanig worden gezien. De Founding Fathers en later generaties Amerikanen zouden dit nooit doen, zij omschreven Indianen als 'merciless savages' in de Onafhankelijkheidsverklaring.

De echte Amerikanen zijn dus de nakomelingen van de oorspronkelijke kolonisten, de mensen die van een wildernis de grootste economie ter wereld wisten te maken (en dat al tegen het einde van de 19e eeuw).
Als blanke europeanen naar een ander continent varen dar het land inpikken en de oorspronkelijke bewoners verjagen. Dan is dat allemaal OK. Doen een paar mexicaantjes de grens oversteken dan ineens niet. Wat nu als Mexico op deze wijze Arizona wil koloniseren? Volgens jouw redenatie mogen ze dan geen strobreed in de weg gelegd worden.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:30 schreef Atheist. het volgende:
[..]
[..]
Pssst, waarom geven die stinkendrijke sheiks uit het midden-oosten eigenlijk geen cent aan die arme Mexicanen?

Oh wacht, omdat het Fucking Nazi Sandniggers zijn.
Ach, de Fok!-mohammedaantjes hier zijn vast weer eens ziekelijk jaloers dat de halve wereld maar al te graag naar dat duivelse en verdorven Amerika wil, terwijl men net zo hard en masse de mohammedaanse puinhoop in 't Midden-Oosten wil ontvluchten.

Ja maar - zo staat het niet in dat malle sprookjesboekje..!
23  van 23 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 29/07 Kern omstreden immigratiewet Arizona verboden46
» 03/06 Kanye West boycot Arizona wegens immigratiewet48
» 02/05 Massaal protest immigratiewet Arizona40
» 24/04 Onderzoek naar omstreden immigratiewet VS28


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden