Bot wil nieuwe missie Afghanistan

Nederland • Geschreven door Novum op 31-07-2010 @ 14:42
print 

Een nieuw kabinet moet alsnog een nieuwe, kleinere opbouwmissie naar Afghanistan sturen. Dat zegt oud-minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot (CDA) zaterdagavond in EenVandaag. Hij pleit voor blijvende betrokkenheid bij de NAVO om de klus te klaren waarvan hij in 2006 als minister zelf aan de wieg stond.

"We zouden daar een erfenis achterlaten die zou beklijven, waar de mensen echt iets aan hadden. En wat je nou moet vaststellen is dat dat maar deels gelukt is", zegt hij teleurgesteld in de uitzending. "Er is enorm hard gewerkt, veel aan wederopbouw gedaan. Maar de stabiliteit hebben we niet kunnen brengen."

Bot zegt dat hij het zich persoonlijk zou aantrekken als Uruzgan aan zijn lot wordt overgelaten. "Waarvoor ik bevreesd ben is dat het vertrouwen dat we hebben gekregen van de lokale bevolking beschaamd wordt als zou blijken dat ook andere landen zich terugtrekken. Dat zou ik heel erg vinden."


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

5479 views / 65 reacties
Reacties op dit bericht
65  van 65 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
een solo missie misschien?
userIcon
En nog meer levens opofferen aan dat hopeloze sektarische zandland? Dat lijkt me beter van niet.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:45 schreef Jigzoz het volgende:
En nog meer levens opofferen aan dat hopeloze sektarische zandland? Dat lijkt me beter van niet.
Je moet afmaken wat je begint. En opofferen van levens, kom op man 21 Nederlanders hebben hun leven gegeven voor een conflict wat pas ECHT vruchteloos is als we onze handen er helemaal vanaf trekken..
Hoeveel Afghanen hebben het voor, na en tijdens onze aanwezigheid hun leven gegeven?
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:47 schreef Jeff89 het volgende:
[..]

Je moet afmaken wat je begint. En opofferen van levens, kom op man 21 Nederlanders hebben hun leven gegeven voor een conflict wat pas ECHT vruchteloos is als we onze handen er helemaal vanaf trekken..
Hoeveel Afghanen hebben het voor, na en tijdens onze aanwezigheid hun leven gegeven?
En hoeveel daarvan waren het resultaat van het feit dat we daar waren?
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:45 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Wees gewoon duidelijk. Nederland moet naar Afghanistan om eerst de smerige terroristen uit te schakelen om vervolgens te beginnen met het opbouwen van het land.
Naief denk ik, Pakistan misschien Heeft Bush die ten slotte dikke vrienden was met Osama hem wel gevraagd om in Afgh. te gaan zitten. Ver gezocht?
Mee eens. Onwaarschijnlijk? Met Amerika niet echt.
Leer je geschiedenis en zie wat ze al eeuwen doen om invloed te krijgen.
Het begon zo'n beetje met voor de Japanse kust liggen 400 jaar geleden. Toen hebben wij Nederlanders aardig wat gunst kunnen winnen, dat hebben de yanks daarna niet vaak meer laten gebeuren. Hun levensstijl is nu eenmaal de beste, dus shut up en listen.
Heer Bot moest maar lekker naar Afghanistan gaan. Veel succes.
Als hij mij of mijn zonen zou sturen is hij niet meer compleet veilig in ons land. Basta
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:47 schreef Jeff89 het volgende:
[..]

Je moet afmaken wat je begint. En opofferen van levens, kom op man 21 Nederlanders hebben hun leven gegeven voor een conflict wat pas ECHT vruchteloos is als we onze handen er helemaal vanaf trekken..
21 levens teveel voor een zaak die sowieso vruchteloos is. Een groot deel van de bevolking schijnt echt wel van goede wil te zijn, maar zolang die extremistische sektes daar nog zoveel aanhang hebben, heeft het totaal geen zin om je daar uit te sloven. En als zowel de Sovjet-Unie als de VS er niet in slaagden om die mafkezen te verslaan, dan lukt niemand het.
Ha, je dacht toch niet dat Afghanen of Taliban denken: die smerige Nederlanders moeten dood? Maar als je vrienden wordt met gemene mensen, lees American Government, tsja.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:48 schreef ChefAli het volgende:
Nee, alsjeblieft niet zeg. Anders ben ik bang dat er echt een keer een aanslag in Nederland komt.
Wees niet bang. Dat gebeurd ook wel een keer. Echter, wanneer?
Wilders in de regering (of iig gedeeltelijk) zal wel ergens een waakvlammetje doen oplaaien.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:48 schreef ChefAli het volgende:
Nee, alsjeblieft niet zeg. Anders ben ik bang dat er echt een keer een aanslag in Nederland komt.
En dat is dus een heel slecht argument om het niet te doen. Angst mag nooit de reden zijn dat een land zich terugtrekt. Geld? Ok. Maar angst?!
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:47 schreef Jeff89 het volgende:
[..]

Je moet afmaken wat je begint. En opofferen van levens, kom op man 21 Nederlanders hebben hun leven gegeven voor een conflict wat pas ECHT vruchteloos is als we onze handen er helemaal vanaf trekken..
Hoeveel Afghanen hebben het voor, na en tijdens onze aanwezigheid hun leven gegeven?
Mag ik er vanuit gaan dat jouw koffertje voor de volgende missie al klaar staat? Zo niet, dan schaam je, alsof we het hier over 21 pionnetjes hebben en er nog wel een paar opgeofferd mogen worden voor "het goede doel". Yeah right...
Ben Bot is geloof ik (én alwéér) voor het gemak even vergeten dat er indertijd een toezegging en belofte is gedaan over het terugtrekken van de troepen vóór een bepaalde datum. Maar ach, ze mogen weer 'mee doen' en de grote en arrogante muilen worden gelijk weer opengetrokken (stelletje beerputten ).

Ik hoop langzaam aan op herverkiezingen...
userIcon
Bot heeft zeker ergens aandelen in wapens?
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:47 schreef Jeff89 het volgende:
[..]

Je moet afmaken wat je begint.
Het is een Navo missie en het wordt afgemaakt, waarom zouden deelnemers niet kunnen wisselen. Als een schooldirecteur vervangen wordt omdat ie met pensioen mag, betekent het toch ook niet dat de school ineens de functie 'directeur' opheft
Dit goedkope argument kan nu echt eens de prullenbak in.
quote:

En opofferen van levens, kom op man 21 Nederlanders hebben hun leven gegeven voor een conflict wat pas ECHT vruchteloos is als we onze handen er helemaal vanaf trekken..
Hoeveel Afghanen hebben het voor, na en tijdens onze aanwezigheid hun leven gegeven?
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:57 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Juist als Nederland niet zijn best doet om die terroristen daar af te maken krijg je pas een aanslag.
Grote muur om dat land zetten en nooit meer naar omkijken, dan maken ze elkaar wel af, problem solved...
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
21 levens teveel voor een zaak die sowieso vruchteloos is. Een groot deel van de bevolking schijnt echt wel van goede wil te zijn, maar zolang die extremistische sektes daar nog zoveel aanhang hebben, heeft het totaal geen zin om je daar uit te sloven. En als zowel de Sovjet-Unie als de VS er niet in slaagden om die mafkezen te verslaan, dan lukt niemand het.
Tja, maar opgeven en die extremistische sektes maar de vrije hand geven is ook de oplossing niet natuurlijk...
userIcon
en bot is?... oja met pensioen
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
21 levens teveel voor een zaak die sowieso vruchteloos is. Een groot deel van de bevolking schijnt echt wel van goede wil te zijn, maar zolang die extremistische sektes daar nog zoveel aanhang hebben, heeft het totaal geen zin om je daar uit te sloven. En als zowel de Sovjet-Unie als de VS er niet in slaagden om die mafkezen te verslaan, dan lukt niemand het.
En de Britten, en de Mughals, en de Timuriden, en de Mongolen, en de Arabieren, en de Romeinen, en de Macedoniërs.

Maar het probleem is dat de VS en bondgenoten nog steeds psychologische technieken gebruikt uit de Koude oorlog. Die technieken zijn gericht op Europese beroepssoldaten in een conventionele oorlog, niet op opstandelingen uit een andere cultuur in een guerrilla-oorlog. Dat heeft ze de das omgedaan in Vietnam dus je zou denken dat ze er iets van geleerd hebben. Helaas niet.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:04 schreef ChefAli het volgende:
[..]

De Amerikanen en de Nederlanders zijn daar de terroristen die het land terroriseren... Leden van de taliban worden door westerse mensen gezien als terroristen en door moslims worden ze gezien als vrijheidsstrijders...
FEIT

En dat geldt voor alle moslims.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:04 schreef ChefAli het volgende:
[..]

De Amerikanen en de Nederlanders zijn daar de terroristen die het land terroriseren... Leden van de taliban worden door westerse mensen gezien als terroristen en door moslims worden ze gezien als vrijheidsstrijders...
Lulkoek. De Nederlanders worden door de normale Afghaanse bevolking ontzettend gewaardeerd. En de Taliban is een gewelddadige sekte. Met vrijheidsstrijders hebben die psychopaten niets te maken.
userIcon
Geef die man een schep en een enkeltje.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Lulkoek. De Nederlanders worden door de normale Afghaanse bevolking ontzettend gewaardeerd. En de Taliban is een gewelddadige sekte. Met vrijheidsstrijders hebben die psychopaten niets te maken.
Daar dachten zelfs wij heel anders over toen de Russen er zaten
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:13 schreef BasOne het volgende:
[..]

Daar dachten zelfs wij heel anders over toen de Russen er zaten
Ach, wijsheid komt met de jaren...
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 31-07-2010 @ 15:14 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Bot zegt dat hij het zich persoonlijk zou aantrekken als Uruzgan aan zijn lot wordt overgelaten.
Ik neem aan dat hij zich wel een vliegticket naar Kabul kan veroorloven? Laat hem dan een enkeltje nemen. Een retourticket is geldverspilling.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:45 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Wees gewoon duidelijk. Nederland moet naar Afghanistan om eerst de smerige terroristen uit te schakelen om vervolgens te beginnen met het opbouwen van het land.
Da's net zo naief als op het CDA stemmen dus dat past je wel Hoe smaakt dat nou, een Amerikaan? Vertel. Je hebt er vast al eens aan gelikt.
userIcon
quote:
"We zouden daar een erfenis achterlaten die zou beklijven, waar de mensen echt iets aan hadden. En wat je nou moet vaststellen is dat dat maar deels gelukt is", zegt hij teleurgesteld in de uitzending. "Er is enorm hard gewerkt, veel aan wederopbouw gedaan. Maar de stabiliteit hebben we niet kunnen brengen."
Wat dacht je dan? Het lukt de Amerikanen met hun enorme en moderne leger niet eens, dus wat voor kans maken wij dan?

We waren daar om op te bouwen. De conclusie is: dat is onmogelijk, zolang de Taliban niet is uitgeroeid. Het Westen faalt al 10 jaar met het uitroeien van de Taliban, dus de kans dat het nu nog lukt is summier.

Ik zou dan mijn conclusies trekken en dat land gewoon afschrijven.
userIcon
opbouwmissie? Dan moet er eerst een einde komen aan de oorlog, en die zal nooit eindigen omdat het een eeuwigdurende guerilla-oorlog is..
man pberends (Redactie Frontpage) 31-07-2010 @ 15:23 fotoboek no homepage
userIcon
CDA .
Weer zo'n seniele oude baas, in dit geval een chriselijke havik, edie onder z'n paddenstoel vandaan is gekomen.
Gisteren waren het Aantjes en Pronk. Waar blijven van Agt en Wiegel?
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ach, wijsheid komt met de jaren...
Eerder van mening veranderen als je ineens aan de andere kant staat.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:35 schreef BasOne het volgende:
[..]

Eerder van mening veranderen als je ineens aan de andere kant staat.
Ik geloof niet dat ik ooit achter de Taliban heb gestaan...
userIcon
Hoppa.... daar gaan we alweer !

Het duivels verbond van CDA-PVV-VVD is nog niet rond of we gaan alweer meer oorlog voeren daar.

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:45 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Wees gewoon duidelijk. Nederland moet naar Afghanistan om eerst de smerige terroristen uit te schakelen om vervolgens te beginnen met het opbouwen van het land.
Ik geloof niet dat we onze regering zo ver krijgen om de Amerikanen uit Afghanistan te schoppen, dus dat plan gaat niet op.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:48 schreef ChefAli het volgende:
Nee, alsjeblieft niet zeg. Anders ben ik bang dat er echt een keer een aanslag in Nederland komt.
In Emmen?

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:04 schreef ChefAli het volgende:
[..]

De Amerikanen en de Nederlanders zijn daar de terroristen die het land terroriseren... Leden van de taliban worden door westerse mensen gezien als terroristen en door moslims worden ze gezien als vrijheidsstrijders...
En vise versa dan?
userIcon
Ga lekker in je eentje idioot
userIcon
Dan gaat ie toch lekker zelf.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:04 schreef ChefAli het volgende:
[..]

De Amerikanen en de Nederlanders zijn daar de terroristen die het land terroriseren... Leden van de taliban worden door westerse mensen gezien als terroristen en door moslims worden ze gezien als vrijheidsstrijders...
Wow, ik had een zware klotedag maar deze opmerking heeft me toch aan het lachen gemaakt
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:13 schreef BasOne het volgende:
[..]

Daar dachten zelfs wij heel anders over toen de Russen er zaten
Het is niet onze bedoeling om dat land in te lijven hoor. Dus geen overeenkomst.
De islam is een verwerpelijke indoctrinatie.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om naar Afghanistan te gaan. Dat land is hopeloos verloren zo lang de islam daar de koek uitdeelt
userIcon
mr Bot wil een missie naar afganistan, alweer.

ik vraag me af wat mr Bot niet begrepen heeft met de val van de regering. er stond duidelijk in het regeer accoord dat de missie zou eindigen op 1 augustus. cda wou een verlenging omdat zij dit al toegezegd hadden aan de navo (zonder overleg met de andere partners) en de pvda hield vast aan het regeer accoord.

ik zag dat iemand, die praatte over geld. de nederlandse regering heeft zo hard bezuinigd dat het leger en de luchtmacht nauwelijks nog geld hebben om hun voertuigen en andere millitiar materieel rijdende of in de lucht te houden. met de nieuwe bezuinigingen, zal dat nog een graadje erger gaan worden.

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat dacht je dan? Het lukt de Amerikanen met hun enorme en moderne leger niet eens, dus wat voor kans maken wij dan?

We waren daar om op te bouwen. De conclusie is: dat is onmogelijk, zolang de Taliban niet is uitgeroeid. Het Westen faalt al 10 jaar met het uitroeien van de Taliban, dus de kans dat het nu nog lukt is summier.

Ik zou dan mijn conclusies trekken en dat land gewoon afschrijven.
het is niet 1 leger gelukt om dat land te veroveren.

zolang de afghanische regering, ambtenaren, leger en politie macht corrupt is en blijft en ook nog de taliban onderhandelt over controlle over bepaalde gebieden, zal geen buitenlandse leger daar ooit winnen.
NL heeft niets te zoeken in Afghanistan en er nog veel minder te vinden.

Of is Bot i.p.v. De Hoop Scheffer deze keer de CDA loser die een leuk NATO baantje moet hebben? Nee, die is al te oud. Maar wie is nu dan de overbodige CDA loser die geloosd moet worden? Balkie natuurlijk!
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:57 schreef The_Avatar het volgende:
Bot heeft zeker ergens aandelen in wapens?
Vrijwel elke Nederlander heeft aandelen in wapens middels de diverse pensioenfondsen..
Bot, LULLO

Geen Nederlands geld meer naar die zandbak of een andere zandbak voor oorlogvoering.

Dit geld kunnen we beter cq moeten we besteden aan zaken in Nederland.

Mensen kunnen hier niet rond komen cq op van alles wordt bezuinigd.
Daar moet het geld maar heen.

Bot ga heen en kom niet terug en neem de rest van dat christelijke tuig van het CDA mee!

[ Bericht gewijzigd door make_my_day_punk op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:41 ]
userIcon
Politici en/of bankiers, allemaal een pot nat. Profiterende leugenaars
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:57 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]


Juist als Nederland niet zijn best doet om die terroristen daar af te maken krijg je pas een aanslag.
Volgens mij ben jij een gamer,het woord terrorist zit goed in je hoofd geschroefd..Er zijn een paar aanslagen gepleegd door een paar gekken en iedereen die zijn land verdedigd is een terrorist? Terroristen zijn de bezetters,en je weet zelf wie dat zijn,no doubt about it.
Trouwens,heb je je joystick al ingepakt om de terroristen te vangen.
Ik las heel even Bos wil nieuwe missie afghanistan
userIcon
"Waarvoor ik bevreesd ben is dat het vertrouwen dat we hebben gekregen van de lokale bevolking beschaamd wordt als zou blijken dat ook andere landen zich terugtrekken. Dat zou ik heel erg vinden."

De oud-Hollandse VOC-mentaliteit compleet met de Amfioensociëteit wekte natuurlijk veel vertrouwen op bij de lokale opiumboeren. Dat moet je inderdaad niet beschamen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:45 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Wees gewoon duidelijk. Nederland moet naar Afghanistan om eerst de smerige terroristen uit te schakelen om vervolgens te beginnen met het opbouwen van het land.
heb jij je al aangemeld als vrijwilliger..

aanmelden kan je hier

http://www.werkenbijdelandmacht.nl/

grote mond..klein hartje
oprotten , laat die grotbewoners elkaar maar afslachten in de naam van allah.
vrede zal er nooit komen zolang het geloof van vrede daar overheerst.

misschien kunnen we wat wapens leveren dat brengt tenminste nog wat geld op.

userIcon
veel emmertjes en schepjes sturen naar die zandbak, kunnen ze lekker aan de slag daar, lekker spelen
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:35 schreef Harunobu het volgende:
[..]


Wat bedoel je hier precies mee? Het soort opleiding van je eigen soldaten? Of psychologische oorlogsvoering?
Ondervragingstechnieken, propaganda, de manieren om de 'hearts and minds' te winnen. Bijvoorbeeld:het ondervragen door middel van marteling werkt niet (goed) bij guerrillas. Tijdens de Vietnam-oorlog is al gebleken dat het goed behandelen van krijgsgevangenen meer informatie oplevert. Maar wat zie je nu: Guantanamo, waterboarding, en Abu-Graib. Dat lijkt niet echt op leren van je fouten.
here we go again
userIcon
IK hoop dat Ben Bot terug komt in het nieuwe kabinet een van de beter ministers uit de tijd van Balkenende
Prima Bot, rot jij maar op naar Afghanistan en neem nog wat andere politici mee om de boel daar op te bouwen
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:48 schreef ChefAli het volgende:
Nee, alsjeblieft niet zeg. Anders ben ik bang dat er echt een keer een aanslag in Nederland komt.
Go fuck yourself
Laat hem zelf gaan die stakker
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 @ 01:46 schreef RaVen6 het volgende:
[..]


Go fuck yourself
We all wish we could! Believe me.
Bot zegt dat hij het zich persoonlijk zou aantrekken als Uruzgan aan zijn lot wordt overgelaten.

Nou niemand houd je tegen,en neem meteen de rest van je cda mensen mee
65  van 65 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden