Hamas-commandant gedood bij luchtaanval Israël

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 31-07-2010 @ 13:48
print 

Israëlische gevechtsvliegtuigen hebben vrijdagnacht vijf doelen in Gaza aangevallen. Bij de luchtaanval werd een commandant van Hamas gedood en raakten elf mensen gewond. Dat hebben Hamas en het Israëlische leger zaterdag bekendgemaakt.

Volgens het Israëlische leger waren de aanvallen een antwoord op de lancering van een raket vanuit Gaza die vrijdag op de Israëlische stad Ashkelon terechtkwam. Bij de raketaanval vielen geen doden of gewonden, maar er werd wel materiële schade aangericht.

De leiders van Hamas zeiden dat de overleden commandant Issa Batran was, een 42-jarige ervaren raketbouwer. Batran overleefde eerdere aanslagen van Israël op zijn leven, maar zijn vrouw en vijf van zijn kinderen kwamen in januari 2009, tijdens de Gaza-oorlog, om het leven.

Een woordvoerder van Hamas zei dat de organisatie de dood van Batran zal wreken. "Hamas zal niet stil blijven over het bloed van martelaren", aldus Hamad al-Rakab. "Israël opent alle poorten van vuur. Het bloed zal als een waterval van woede en vuur op hen neerkomen."


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia29
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend54
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken19
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

2833 views / 61 reacties
Reacties op dit bericht
61  van 61 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Kom er maar in jongens en meisjes.
Wat moet je hier nou toch mee? Dat eeuwige wraak nemen. Over honderd jaar zijn ze nog bezig..

Het zou mij niets verbazen als ik tegen de tijd dat ik tachtig ben nog steeds dagelijks lees over dit soort bullshit.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:50 schreef b00nke het volgende:
Wat moet je hier nou toch mee? Dat eeuwige wraak nemen. Over honderd jaar zijn ze nog bezig..

Het zou mij niets verbazen als ik tegen de tijd dat ik tachtig ben nog steeds dagelijks lees over dit soort bullshit.
Precies. Misschien moet de rest van de wereld die mafkezen maar gewoon negeren. Het maakt niet uit wie wat dan ook doet, ze blijven elkaar toch afmaken.
userIcon
Ik heb het de laatste tijd even wat minder gevolgd, maar naar mijn idee zijn de luchtaanvallen en raketaanvallen voor vorige vrijdag een tijd lang niet aan de orde geweest, iemand die mij dat kan en wil vertellen?
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Precies. Misschien moet de rest van de wereld die mafkezen maar gewoon negeren. Het maakt niet uit wie wat dan ook doet, ze blijven elkaar toch afmaken.
Gewoon een groot hek ertussenzetten.

Oh wacht...
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:52 schreef raistlin6 het volgende:
Ik heb het de laatste tijd even wat minder gevolgd, maar naar mijn idee zijn de luchtaanvallen en raketaanvallen voor vorige vrijdag een tijd lang niet aan de orde geweest, iemand die mij dat kan en wil vertellen?
Het wisselt he.... Net als het weer... Dan is het goed weer en een tijdje later is het gewoon triest weer...
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Precies. Misschien moet de rest van de wereld die mafkezen maar gewoon negeren. Het maakt niet uit wie wat dan ook doet, ze blijven elkaar toch afmaken.
Amen. De enige manier waarop dat die onzin nog ooit ophoudt is als een van beide volkeren (of allebei) verdwijnt. Alle andere opties (vreedzaam overleg etc.) zijn volkomen irreëel gebleken.

En verdwijnen is niet (per sé) genocide. Het kan ook verhuizen, assimilatie of verandering van de groepsidentiteit betekenen.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 31-07-2010 @ 13:56 fotoboek homepage
userIcon
Weer een probleem minder.
userIcon
Netjes, wel vreemd dat ze gewoon toegeven dat ze idd de "ervaren raketbouwer" te pakken hadden. Normaal zeggen ze dat het een arme taxi chauffeur zijn met z'n 8 kindjes was.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:58 schreef ChefAli het volgende:
Israëlische gevechtsvliegtuigen hebben vrijdagnacht vijf doelen in Gaza aangevallen. Bij de luchtaanval werd een commandant van Hamas gedood en raakten elf mensen gewond..

Israel blijft doorgaan met terroristische aanslagen op arme Palenstijnse burgers... Wat walg ik van dat land . Ik vind het ook heel erg dat Nederland en andere westerse landen Israel steunen....
Ik ben het op zich met je eens, maar je negeert de raketaanval van Hamas? Overigens lijkt een rakettenspecialist me geen arme burger.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:57 schreef Cubeforc3 het volgende:
Netjes, wel vreemd dat ze gewoon toegeven dat ze idd de "ervaren raketbouwer" te pakken hadden.
Houdt dus in dat ze hun raketten nu gewoon weer moeten kopen waardoor er weer de nodige commerciele kansen liggen voor de rest van de wereld.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:01 schreef raistlin6 het volgende:
.... Overigens lijkt een rakettenspecialist me geen arme burger.
Dat past wel aardig in het plaatje, che faili is ook helemaal geen moslim eerder een mislom
je moest eens weten waar 99% van dezelfde nederlanders van walgt
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:52 schreef raistlin6 het volgende:
Ik heb het de laatste tijd even wat minder gevolgd, maar naar mijn idee zijn de luchtaanvallen en raketaanvallen voor vorige vrijdag een tijd lang niet aan de orde geweest, iemand die mij dat kan en wil vertellen?
Hier wordt het bijgehouden; http://en.wikipedia.org/w(...)acks_on_Israel,_2010
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]

Hier wordt het bijgehouden; http://en.wikipedia.org/w(...)acks_on_Israel,_2010
Dank je!
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:18 schreef Aardlek het volgende:
Weer een raketbouwer naar de eeuwige raketbouwerse jachtvelden, goed nieuws.
ja, nog 2 miljoen rakettenbouwers te gaan. Als ze er iedere dag 1tje omleggen zijn ze in het jaar 3545 wel klaar
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:58 schreef ChefAli het volgende:
Israëlische gevechtsvliegtuigen hebben vrijdagnacht vijf doelen in Gaza aangevallen. Bij de luchtaanval werd een commandant van Hamas gedood en raakten elf mensen gewond..

Israel blijft doorgaan met terroristische aanslagen op arme Palenstijnse burgers... Wat walg ik van dat land . Ik vind het ook heel erg dat Nederland en andere westerse landen Israel steunen....
Het was een commandant van een terroristische groepering, wat nou arme burgers
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]


Een vergeldingsactie van Israelische kant is inderdaad niets mis mee zolang het doel maar legitiem is. 1 van de weinige keren dat Israel slechts een militair/terrorist/vrijheidsstrijder om het leven brengt zonder dat ze daar tientallen burgerslachtoffers bij toevoegen. Nog waziger is dat Hamas het zomaar toegeeft. Zal mij niets verbazen als die vent nog gewoon leeft en nu lekker ondergedoken verder kan gaan.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:40 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Ik keur het niet goed, alhoewel ik de woede van de Palestijnen wel kan begrijpen .
Waarop de woede van de Israëliërs ook weer te begrijpen is. En zo kun je het heel ver terugvoeren naar een punt waar de problemen begonnen en daar verschillen de meningen te veel over om echt wijs uit te worden.

Waar lees jij trouwens dat de andere 11 onschuldig waren?
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:33 schreef totenkopf2 het volgende:
[..]


ChefAli heeft moslimoogkleppen op, hou daar rekening mee.
Alles wat moslims doen is goed, alles wat niet-moslims doen is slecht !!

Wat mij trouwens wel opvalt dat allah de moslims niet helpt, sinds het begin van Israel zijn ze al bezig en het enigste wat ze van Israel winnen is het aantal doden !!
Maar nog geen meter grond, sterker nog, ze verliezen bij ELKE OORLOG weer grond, ookal vallen ze met 5 landen tegelijktijd aan.
Dus volgens mij is allah niet zo sterk als ze denken of hij bestaat niet of de god van de joden is veel malen sterker of ook die bestaat niet EN zijn de Israeli's gewoon superieur ten opzichte van achterlijke barbaren die nog in het jaar 600 leven !!!
Correctie: die opnieuw in het jaar 600 leven. Je moet niet vergeten dat ze ons (het westen) lelijk op ons donder hebben gegeven tussen 1095 en 1291.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:11 schreef deHOLLANDER het volgende:
je moest eens weten waar 99% van dezelfde nederlanders van walgt
Witlof?
userIcon
quote:
"Hamas zal niet stil blijven over het bloed van martelaren", aldus Hamad al-Rakab. "Israël opent alle poorten van vuur. Het bloed zal als een waterval van woede en vuur op hen neerkomen."
Dramaqueens. pfff.
userIcon
Elf mensen gewond? Je mag ze ook gewoon kinderen noemen. En Israel smeekt weer om aanslagen zoals gewoonlijk. Een paar weken terug nog een lap grond afpakken van arme boeren een week terug een compleet dorp slopen en nu een luchtaanval uitvoeren.

Als de Duitsers zoiets in Nederland flikken dan maken we ze af.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]

Correctie: die opnieuw in het jaar 600 leven. Je moet niet vergeten dat ze ons (het westen) lelijk op ons donder hebben gegeven tussen 1095 en 1291.
Wanneer precies? de kruisvaarders zijn aardig over alle volkeren in het middenoosten heengelopen..
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:00 schreef eurabia het volgende:
Elf mensen gewond? Je mag ze ook gewoon kinderen noemen. En Israel smeekt weer om aanslagen zoals gewoonlijk. Een paar weken terug nog een lap grond afpakken van arme boeren een week terug een compleet dorp slopen en nu een luchtaanval uitvoeren.

Als de Duitsers zoiets in Nederland flikken dan maken we ze af.
En ja hoor, wederom ongelofelijk eenzijdig bekeken. Is het moslim, dan is het onschuldig en slachtoffer, is het een niet-moslim, dan is het een kindermoordende intrigant.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:00 schreef eurabia het volgende:
Elf mensen gewond? Je mag ze ook gewoon kinderen noemen. En Israel smeekt weer om aanslagen zoals gewoonlijk. Een paar weken terug nog een lap grond afpakken van arme boeren een week terug een compleet dorp slopen en nu een luchtaanval uitvoeren.

Als de Duitsers zoiets in Nederland flikken dan maken we ze af.
Sterker nog, toen Duitsland constante raketbeschietingen op londen uitvoerde, kwamen de engelsen naar Europa en gooiden ze complete steden plat, inclusief Dresden. Wat dat betreft zijn de Israeliers nog lieverdjes. De palestijnen laten telkens blijken in meerderheid oorlog te willen met Israel. Maar in plaats van het hele land plat te gooien richt Israel zich alleen op degenen die de aanslagen plegen en hun handlangers. Helaas komen er ook nog wel eens burgers om het leven, maar dat heeft vooral te maken met de laffe menselijke-schild taktieken van Hamas..
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]

En ja hoor, wederom ongelofelijk eenzijdig bekeken. Is het moslim, dan is het onschuldig en slachtoffer, is het een niet-moslim, dan is het een kindermoordende intrigant.
Wat hebben de Palestijnen gedaan dat ze een luchtaanval verdienen? Stenen zitten gooien?
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:07 schreef eurabia het volgende:
[..]


Wat hebben de Palestijnen gedaan dat ze een luchtaanval verdienen? Stenen zitten gooien?
Nee, raketten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:07 schreef eurabia het volgende:
[..]


Wat hebben de Palestijnen gedaan dat ze een luchtaanval verdienen? Stenen zitten gooien?
Sukkeltje, je hebt het bericht niet gelezen blijkbaar. Maar misschien heb je daar ook de geestelijke capaciteiten nog niet voor.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:04 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Wanneer precies? de kruisvaarders zijn aardig over alle volkeren in het middenoosten heengelopen..
Ga je geschiedenis leren.

De kruisvaarders kregen bij vrijwel elke belangrijke slag lelijk op hun donder. Slechts drie van de negen kruistochten behaalden hun doelstelling. En bij twee daarvan was het niet zo dat ze de Moslims versloegen: De vierde kruistocht had als doelstelling Constantinopel, en de leider van de zesde kruistocht, Frederick II, kocht Jeruzalem voor een periode van 10 jaar. Ik weet dat het niet aansluit bij je idee van Westerse superioriteit, maar je kunt de geschiedenis niet ontkennen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:19 schreef Atheist. het volgende:
"Het bloed zal als een waterval van woede en vuur op hen neerkomen."

Het bloed van Hamas leden, dat is.
Het is wel een heel rare vergelijking. Bloed dat op je afkomt als een waterval van vuur en woede... Dat is net zoiets als 'ik verveel me als een lantaarnpaal van vliegtuigen en regen.' Ik kan me er weinig bij voorstellen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, raketten.
Suikerraketten? Die kan je ook bij de Intertoys kopen. Oeh gevaarlijk.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:27 schreef eurabia het volgende:
[..]


Suikerraketten? Die kan je ook bij de Intertoys kopen. Oeh gevaarlijk.
Ah... Dus totdat de Palestijnen gevaarlijkere raketten kunnen bouwen, mag Israël niets doen.

Maar goed, jij staat alleen maar achter de Palestijnen omdat het moslims zijn, dus hoe fout die terreurgroepen ook zijn, je ziet het toch niet.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:27 schreef eurabia het volgende:
[..]


Suikerraketten? Die kan je ook bij de Intertoys kopen. Oeh gevaarlijk.
Je bent echt te dom om op te reageren eigenlijk, maar wilde dit toch even gezegd hebben.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is wel een heel rare vergelijking. Bloed dat op je afkomt als een waterval van vuur en woede... Dat is net zoiets als 'ik verveel me als een lantaarnpaal van vliegtuigen en regen.' Ik kan me er weinig bij voorstellen.
Zouden de pr-mensen van Hamas misschien emo's of gothics zijn? Die hebben ook zo'n stijl van dramatiek en bloed en dood. Het enige dat ontbreekt zijn draken en Wodan.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah... Dus totdat de Palestijnen gevaarlijkere raketten kunnen bouwen, mag Israël niets doen.

Maar goed, jij staat alleen maar achter de Palestijnen omdat het moslims zijn, dus hoe fout die terreurgroepen ook zijn, je ziet het toch niet.
Wrong. Ik sta achter vrouwen en kinderen en wat voor een geloof ze hebben boeit me niet. Israelische en Palestijnse kinderen horen in vrede te leven, maar zolang de zionisten oorlog blijven voeren zullen ze geen vrede kennen.

Israel is de agressor hier en niet Palestina.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]

Zouden de pr-mensen van Hamas misschien emo's of gothics zijn? Die hebben ook zo'n stijl van dramatiek en bloed en dood. Het enige dat ontbreekt zijn draken en Wodan.
Nee, ik denk eerder zwakbegaafd door inteelt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:42 schreef eurabia het volgende:
[..]


Wrong. Ik sta achter vrouwen en kinderen en wat voor een geloof ze hebben boeit me niet. Israelische en Palestijnse kinderen horen in vrede te leven, maar zolang de zionisten oorlog blijven voeren zullen ze geen vrede kennen.

Israel is de agressor hier en niet Palestina.
Dubbele lulkoek. Israël is fout, maar de Palestijnen zijn simpelweg gestoord. En ja, de enige reden dat jij de Palestijnse kant kiest is de geloofsovereenkomst.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:58 schreef ChefAli het volgende:
Israëlische gevechtsvliegtuigen hebben vrijdagnacht vijf doelen in Gaza aangevallen. Bij de luchtaanval werd een commandant van Hamas gedood en raakten elf mensen gewond..

Israel blijft doorgaan met terroristische aanslagen op arme Palenstijnse burgers... Wat walg ik van dat land . Ik vind het ook heel erg dat Nederland en andere westerse landen Israel steunen....
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:42 schreef eurabia het volgende:
[..]


Wrong. Ik sta achter vrouwen en kinderen en wat voor een geloof ze hebben boeit me niet. Israelische en Palestijnse kinderen horen in vrede te leven, maar zolang de zionisten oorlog blijven voeren zullen ze geen vrede kennen.

Israel is de agressor hier en niet Palestina.
iemand heeft het hier niet begrepen !
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dubbele lulkoek. Israël is fout, maar de Palestijnen zijn simpelweg gestoord. En ja, de enige reden dat jij de Palestijnse kant kiest is de geloofsovereenkomst.
Ze zijn beide fout, punt uit schluss.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:52 schreef BasOne het volgende:
[..]

Ze zijn beide fout, punt uit schluss.
Ja, dat zeg ik.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik.
En ik beaam het
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah... Dus totdat de Palestijnen gevaarlijkere raketten kunnen bouwen, mag Israël niets doen.
ach, als de palestijnen gevaarlijkere raketten bouwen heeft israel nog wel iets zwaarders dan een luchtaanval...

iets van *flits* weg gaza
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:50 schreef b00nke het volgende:
Wat moet je hier nou toch mee? Dat eeuwige wraak nemen. Over honderd jaar zijn ze nog bezig..

Het zou mij niets verbazen als ik tegen de tijd dat ik tachtig ben nog steeds dagelijks lees over dit soort bullshit.
Hoeveel klappen mag ik jou in je gezicht geven voor je een keer terugslaat? Israël had allang een atoombom op Gaza moeten gooien, o wacht, die hebben ze niet.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:19 schreef Atheist. het volgende:
"Het bloed zal als een waterval van woede en vuur op hen neerkomen."

Het bloed van uit elkaar knallende Hamas leden, dat is.
en burgers en kinderen van beide kanten maar daar wil je niet aan denken he schijnheilige.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:42 schreef eurabia het volgende:
[..]


Wrong. Ik sta achter vrouwen en kinderen en wat voor een geloof ze hebben boeit me niet. Israelische en Palestijnse kinderen horen in vrede te leven, maar zolang de zionisten oorlog blijven voeren zullen ze geen vrede kennen.

Israel is de agressor hier en niet Palestina.
Is niemand die de raketbouwers en terroristen verbied om gewoon in afgelegen gebied hun bommen te maken, als ze ervoor kiezen om dit in gewone woonhuizen te doen dan is dit het resultaat. Als ik maar genoeg rotzooi schop en steeds kinderen en burgers als schild gebruik dan moet je het mij verwijten dat daar onschuldige slachtoffers bij vallen (hoewel ik volwassenen die bij een raketbouwer vertoef niet als onschuldig beschouw).
61  van 61 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia29
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend54
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken19
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden