Overige partijen praten volgende week over formatie

Politiek • Geschreven door Novum op 30-07-2010 @ 23:52
print 

Informateur Ruud Lubbers wil maandag met de zeven overige fractievoorzitters praten over de stand van zaken in de formatie. Dat meldt zijn woordvoerder. Vrijdagavond werd bekend dat fractieleiders Mark Rutte (VVD), Geert Wilders (PVV) en Maxime Verhagen (CDA) gaan onderhandelen over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV.

Andere partijen reageerden niet onverdeeld positief op het plan van een rechts minderheidskabinet. D66-fractieleider Alexander Pechtold wil dat er dinsdag of woensdag een Kamerdebat komt over de ontwikkelingen in de formatie. "De afgelopen week hebben de VVD, de PVV en het CDA buiten het oog van de informateur, buiten diens opdracht en buiten de controle van het parlement gesproken. Het staat partijen natuurlijk vrij om met elkaar te praten, maar het is belangrijk dat de uitkomst hiervan wel publiekelijk besproken wordt."

Pechtold noemt het 'op z'n minst opmerkelijk' dat de uitkomst die er nu ligt buiten de opdracht van informateur Lubbers valt. Koningin Beatrix vroeg hem om allereerst alle opties van een meerderheidskabinet te onderzoeken. "Er dreigt nu een minderheidskabinet te ontstaan: een unieke ontwikkeling in de Nederlandse parlementaire geschiedenis. Al is nog de vraag in hoeverre er werkelijk sprake is van een minderheidskabinet. Als Wilders mee onderhandelt over het regeerakkoord is het helemaal geen minderheidskabinet: dan regeert hij gewoon mee zonder ministers te leveren."

GroenLinks-leider Femke Halsema steunt, net als de PvdA, het verzoek tot een Kamerdebat. Ze noemt het 'democratisch uiterst discutabel' dat er gewerkt wordt aan een minderheidskabinet. Ze vindt het bovendien 'onvoorstelbaar' dat de VVD en het CDA zich laten 'gijzelen door de PVV'.

PvdA-Kamerlid Sharon Dijksma meldde via Twitter dat Nederland met wat zij een 'marionettenkabinet' noemt, afstevent op een politiek novum. "Wilders zit niet in het kabinet maar is straks wèl de echte premier van dit land." ChristenUnie-fractievoorzitter André Rouvoet citeert enigszins cynisch Geert Wilders: "'We zullen ons betrouwbaar tonen en het kabinet op punten die in het regeerakkoord staan niet naar huis sturen'. Klinkt stabiel..." GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi twittert vanuit zijn vakantieadres in Marokko: "Beetje flauw, maar toch reuze benieuwd naar internationale recensie van het CDA bij première van Fitna 2."


Bron: Novum


Lees ook:

» 11:05 SP weer bijna op niveau VVD in peiling57
» 11/02 GL congres tegen uitbreiding Kunduz9
» 11/02 Kunduz weer centraal op GroenLinks-congres2
» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31


delen | eKudos nujij

4107 views / 120 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 120 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
tja Cohen, Pechvogel en Halsema hebben hun paarse fiches ingezet... En verloren.. En zijn nu boos dat de fiches naar rechts dreigen te gaan
userIcon
Uiteraard janken de linkse partijen nu, dat mag toch niet opzienbarend heten.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 31-07-2010 @ 00:01 fotoboek homepage
userIcon
Jaja, de PVV is ineens iets geworden om serieus rekening mee te houden. Dat zijn we niet gewend in dit land, als je niet links genoeg bent en je krijgt teveel babbels dan leef je niet lang en daar leren anderen dan weer een waardevolle les uit.

Helaas, andere tijden, andere mores. Ik zou nu geen bodyguard van Geert willen zijn met al die linkse rancune...
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:55 schreef OpperTokkie het volgende:
tja Cohen, Pechvogel en Halsema hebben hun paarse fiches ingezet... En verloren.. En zijn nu boos dat de fiches naar rechts dreigen te gaan
Je doet je naam eer aan
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:01 schreef ArchEnemy het volgende:
Jaja, de PVV is ineens iets geworden om serieus rekening mee te houden. Dat zijn we niet gewend in dit land, als je niet links genoeg bent en je krijgt teveel babbels dan leef je niet lang en daar leren anderen dan weer een waardevolle les uit.

Helaas, andere tijden, andere mores. Ik zou nu geen bodyguard van Geert willen zijn met al die linkse rancune...
Ik kijk anders uit naar een echt links kabinet, zonder conservatieve zakkenvullers die ons alles af willen nemen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Uiteraard janken de linkse partijen nu, dat mag toch niet opzienbarend heten.
Net zoals de PVV'ers eerst liepen te janken dat er anderhalf miljoen 'kiezers' in de hoek werden gezet?

Een minderheidskabinet is ook eigenlijk waanzin. Een tekortkoming in deze democratie. Er is toch immers geen meerderheid voor (!)?
Aan de andere kant: een oplossing in een land wat zo gefragmenteerd is, zal niet meevallen.
echt links is dat dan iets anders dan gewoon links??? iK HEB WEL ZIN IN EEN ECHT RECHTS KABINET.... VERSCHIL MOET ER ZIJN
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:03 schreef RickT het volgende:
[..]


Ik kijk anders uit naar een echt links kabinet, zonder conservatieve zakkenvullers die ons alles af willen nemen.
Dan sta je voorlopig nog wel even te kijken ben ik bang
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:03 schreef RickT het volgende:
[..]


Ik kijk anders uit naar een echt links kabinet, zonder conservatieve zakkenvullers die ons alles af willen nemen.
Waarom? Dan zijn het 'progressieve' zakkenvullers die je alles af willen nemen.
Slecht. Doe een echt rechts kabinet met PVV erbij of doe het niet.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:04 schreef vivke het volgende:
echt links is dat dan iets anders dan gewoon links??? iK HEB WEL ZIN IN EEN ECHT RECHTS KABINET.... VERSCHIL MOET ER ZIJN
Welkom op Fok. Enne... zet je capslock eens uit.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:03 schreef RickT het volgende:
[..]


Ik kijk anders uit naar een echt links kabinet, zonder conservatieve zakkenvullers die ons alles af willen nemen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:03 schreef RickT het volgende:
[..]


Ik kijk anders uit naar een echt links kabinet, zonder conservatieve zakkenvullers die ons alles af willen nemen.
Ja, want bij echt links zitten de filantropen.
userIcon
Femke Halsema
{Is mijn zeer onderbouwde mening}
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:01 schreef ArchEnemy het volgende:
Jaja, de PVV is ineens iets geworden om serieus rekening mee te houden. Dat zijn we niet gewend in dit land, als je niet links genoeg bent en je krijgt teveel babbels dan leef je niet lang en daar leren anderen dan weer een waardevolle les uit.

Helaas, andere tijden, andere mores. Ik zou nu geen bodyguard van Geert willen zijn met al die linkse rancune...
Of dat er veel linkse mensen zijn die wilders ook echt willen vermoorden Wat een lul koek. Dat kan je nooit hard maken
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:10 schreef Xessive het volgende:
[..]


Ja, want bij echt links zitten de filantropen.
En bij rechts zitten de graaiers die af en toe wat kruimeltjes laten vallen voor het gepeupel.
Wat is je punt?
Ik vond het wel een beetje raar. Lubbers heeft als opdracht gekregen een meerderheidskabinet te vormen. Dus niet een minderheidskabinet

Lubbers
ik snap niet dat geert zich zo vastzet...

geen ministers leveren en maar ja knikken in de kamer?
userIcon
quote:
"Wilders zit niet in het kabinet maar is straks wel de echte premier van dit land."
In welk opzicht dan?
man mouthman (Redactie Frontpage) 31-07-2010 @ 00:16 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:04 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Dan sta je voorlopig nog wel even te kijken ben ik bang
Heel even maar idd.
Dit "kabinet" ligt zo op z'n gat.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:03 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Net zoals de PVV'ers eerst liepen te janken dat er anderhalf miljoen 'kiezers' in de hoek werden gezet?

Een minderheidskabinet is ook eigenlijk waanzin. Een tekortkoming in deze democratie. Er is toch immers geen meerderheid voor (!)?
Aan de andere kant: een oplossing in een land wat zo gefragmenteerd is, zal niet meevallen.
Het lijkt erop alsof de economische situatie nu belangrijker is dan de integratiekwestie. Het draagvlak voor de 'megacombinatie' die er nu ligt zal vooral bestaan uit draagvlak voor de te nemen bezuinigingsmaatregelen ten behoeve van de welvaart. Wilders mag nog in zijn handen knijpen dat zijn thema een rol speelt.
Misschien krijgen we de volgende keer wel een partij van de dieren met 23 zetels, of D'66 met een absolute meerderheid omdat men inziet dat onderwijs of liever gezegd het gebrek eraan belangrijke mogelijkheden biedt met betrekking tot het voortbestaan van Nederland als natie.
Het zijn toch symptomen van een verhoogd bananengehalte van de politiek.
Het gaat nog altijd om de oplossingen waarmee ze komen dus laten we hopen dat het ergens toe leidt. Ongeacht of de politiek wat betreft persoonlijk belang soelaas biedt. Ik heb werkelijk geen idee. Het is een experiment, wat ik op zich wel weer interessant vind.
De hele PVV interesseert me op zich niks, maar dat de politiek onvoorspelbaar wordt en draagvlak binnen de samenleving een belangrijke leidraad vormt voor een coalitie is wel weer erg welkom wat mij betreft.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:12 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

En bij rechts zitten de graaiers die af en toe wat kruimeltjes laten vallen voor het gepeupel.
Wat is je punt?
Mijn punt valt af te leiden uit de comment waar ik op reageer. Waarom jij daarentegen de impliciete boodschap in die comment nog een keer herhaalt, is mij een raadsel.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:13 schreef supereend1984 het volgende:
Ik vond het wel een beetje raar. Lubbers heeft als opdracht gekregen een meerderheidskabinet te vormen. Dus niet een minderheidskabinet

Lubbers
Lubbers ging in zijn premiersdagen ook steeds bezuinigen en steeds vloog er meer geld uit de schatkist
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:16 schreef mouthman het volgende:
[..]


Heel even maar idd.
Dit "kabinet" ligt zo op z'n gat.
AHHH we hebben er een!!! Een glazen bol Morgen 30,5 miljoen lotto cijfertjes graag
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:17 schreef Xessive het volgende:
[..]


Mijn punt valt af te leiden uit de comment waar ik op reageer. Waarom jij daarentegen de impliciete boodschap in die comment nog een keer herhaalt, is mij een raadsel.
Ik herhaal 'm niet. Ik probeer jou erop te wijzen dat het niet zo is dat de mensen die aan de ene kant van de voorzitter zitten als 'goed' bestempeld kunnen worden en die aan de andere kant van de voorzitter als 'minder goed'.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:16 schreef mouthman het volgende:
Heel even maar idd.
Dit "kabinet" ligt zo op z'n gat.
Dat denk ik ook, ze hebben niet eens een meerderheid in de 1ste kamer. Ook niet met wilders erbij. Oh wacht, wilders deed niet mee met de provinciale verkiezingen 0 zetels voor meneer waterstofperoxide in de eerste kamer
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 31-07-2010 @ 00:23 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:12 schreef supereend1984 het volgende:
[..]

Of dat er veel linkse mensen zijn die wilders ook echt willen vermoorden Wat een lul koek. Dat kan je nooit hard maken
Extreem Links = extreem goed.

Geert wordt niet vermoord, maar er vindt een incident plaats waarin een vrijheidsstrijder zijn/haar morele verantwoordelijkheid genomen heeft om de democratie en de kwetsbare minderheden te beschermen.

Zo doen jullie dat toch? Links vermoord geen mensen, maar beschermt de rechtsstaat middels een uiterst zorgvuldig uitgevoerd 'incident'.

Uiteraard krijg je vlak daarna een riant display van socialistische hypocrisie, maar dan zijn we wel mooi van hem af.

De zittende politicus

Hij heeft nog nooit gedanst. Hij kent zijn doel.
Nog nooit is op zijn vale klerkensmoel
Zomaar een lach verschenen, maar die nacht,
Nadat de gek de nar had omgebracht,
Kroop hij zijn bed uit, glimmend van de pret,
En maakte hij onbespied een pirouette.
Dank, dank, riep hij, het monster is geveld.
Hij oefende het woord 'geschokt' voor morgen
En sliep als twintig ossen kunnen slapen.
Straks is hij, voor de camera, vol zorgen.
Natuurlijk is hij zwaar tegen geweld.
Daar klinkt verdomd weer zijn belegen lied.
Hij loopt op straat, ondragelijk rechtschapen,
En ziet nog steeds het echte monster niet.


Gerrit Komrij
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:21 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Ik herhaal 'm niet. Ik probeer jou erop te wijzen dat het niet zo is dat de mensen die aan de ene kant van de voorzitter zitten als 'goed' bestempeld kunnen worden en die aan de andere kant van de voorzitter als 'minder goed'.
Oh...dus je hebt toch mijn punt begrepen? Gefeliciteerd...
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:04 schreef vivke het volgende:
echt links is dat dan iets anders dan gewoon links??? iK HEB WEL ZIN IN EEN ECHT RECHTS KABINET.... VERSCHIL MOET ER ZIJN
Zet je caps lock is uit
userIcon
ach, laat het maar gebeuren, dat tokkievolk wat massaal op de pvv heeft gestemd komt er straks in ene keer achter dat ze tegen hun eigen uitkering hebben gestemd, en dan zijn ze verlost van al die islam die als een roofdier constand in hun doorgaans blanke volksbuurtje constand op de loer ligt
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:12 schreef supereend1984 het volgende:
[..]


Of dat er veel linkse mensen zijn die wilders ook echt willen vermoorden Wat een lul koek. Dat kan je nooit hard maken
Dat hoeven er niet veel te zijn, 1 gek met een beetje geluk is genoeg.
Ik zou als ik Geert was, tussen de berichtgeving van vanavond en het bericht maandag dat het niet doorgaat, toch maar even binnenblijven.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:23 schreef supereend1984 het volgende:
[..]


Zet je caps lock is uit
Gebruik eens het woord eens...
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:23 schreef Xessive het volgende:
[..]


Oh...dus je hebt toch mijn punt begrepen? Gefeliciteerd...
Nou dank je wel!
Het kwam niet zo naar voren in je oorspronkelijke bericht, amice.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:27 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Nou dank je wel!
Het kwam niet zo naar voren in je oorspronkelijke bericht, amice.
Dat ligt dan aan jou. Zo moeilijk was het niet te begrijpen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:27 schreef Xessive het volgende:
[..]


Dat ligt dan aan jou. Zo moeilijk was het niet te begrijpen.
Laten we een enquete houden onder de Fokkers.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:25 schreef Tito_Otis het volgende:
[..]
Dat hoeven er niet veel te zijn, 1 gek met een beetje geluk is genoeg.
Ik zou als ik Geert was, tussen de berichtgeving van vanavond en het bericht maandag dat het niet doorgaat, toch maar even binnenblijven.
Als je naar mensen als Pim Fortuyn en Theo van Gogh kijkt dan zie je dat die niet bang waren om te sterven of steeds over hun schouder te kijken maar gewoon hun gang gingen. Zo zou het ook moeten zijn. Dat Wilders bewaking nodig heeft is wat iedereen betreft een slechte zaak, links of rechts.

Dus hou een keer op met je laag-bij de grondse gezanik over wie er eventueel Wilders iets aan zou willen doen en waarom dan wel niet. Dat zijn randfiguren die niemand in de samenleving wil.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:38 schreef herbert64 het volgende:
[..]


Het leuke nu is dat Wilders al zijn moslim plannetjes wel weg kan gooien. Daar gaat er geen enkele van komen.
Wat is er gebeurd met uitspraken als: "geen water bij de wijn" en "geen achterkamertjespolitiek"?
Als ik één van de anderhalf miljoen zou zijn, dan zou ik me nu pas in de hoek gezet voelen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:37 schreef ChefAli het volgende:
Ik hoop dat de linkse patijen een stokje steken voor het minderheidskabinet. Ik ben echt heel teleurgesteld en boos op dit land... Ik maak me grote zorgen voor de toekomst van veel mensen in dit land en de minima...
Aan je gebrek aan nuance herken je zo dat jij een PVV-stemmende troll bent. En grappig ook dat ik me op dat niveau begeef en aan het generaliseren sla. Is dat je onbewuste doel een beetje, om de tijd op een dergelijke manier te doden dat je bevestigd wordt in je idee dat mensen niet over hun vooroordelen heen kunnen stappen ?

Echt, als je iets interessants in te brengen had dan was het voor mij niet belangrijk geweest of je de boel voor de gek houdt. Maar je bent zo verdomd ongeïnspireerd dat ik je aanwezigheid een van de minpunten van deze blog vind.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 31-07-2010 @ 00:48 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:41 schreef herbert64 het volgende:
[..]


En rechts flikkert er miljoenen in de gaskamer.
Oh ja, typisch liberaal trekje. Mark Rutte staat te popelen.

Ej, als je er zo over denkt, moet je dan niet het arme land gaan behoeden voor de herhaling van WOII?Je weet nu toch waar het gevaar vandaan komt, moet je er niet es naar gaan handelen?

Dat werkloos toezien ook altijd, daar krijg je nou de grootste ongelukken van...
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:43 schreef Jazoist het volgende:
[..]

Aan je gebrek aan nuance herken je zo dat jij een PVV-stemmende troll bent. En grappig ook dat ik me op dat niveau begeef en aan het generaliseren sla. Is dat je onbewuste doel een beetje, om de tijd op een dergelijke manier te doden dat je bevestigd wordt in je idee dat mensen niet over hun vooroordelen heen kunnen stappen ?

Echt, als je iets interessants in te brengen had dan was het voor mij niet belangrijk geweest of je de boel voor de gek houdt. Maar je bent zo verdomd ongeïnspireerd dat ik je aanwezigheid een van de minpunten van deze blog vind.
Het is zo transparant als wat. Hij is al meerdere malen door de mand gevallen, maar houdt toch stug vol.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:47 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Waar heb jij het nou weer over? Ik maak me zorgen om de gevolgen van het minderheidskabinet..
Als jij dat niet wilt snappen dan ben je wel heel erg dom . En maak me nu niet pissig aangezien ik nu in een hele slechte bui ben .
Ach, troll nummer 3 zegt iets en troll nummer 2 reageert aarzelend totdat troll nummer 1 korzelig een open deur intrapt. Ik ga mijn pennevruchten denk ik maar eens ergens anders neerplempen, dit is me iets te min al met al. Doei

Zo goed ?
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:48 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]

Het is zo transparant als wat. Hij is al meerdere malen door de mand gevallen, maar houdt toch stug vol.
sja jammer, maar om eerlijjk te zijn. Ik denk dat de zeer anonieme reageerstijl het wel een beetje heeft gehad. Authenticiteit is toch wel een vereiste wil je de discussie op een zeker niveau weten te houden (al is het maar om enige humor te kunnen ervaren).
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:56 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Jij bent gewoon een laf figuur om mensen troll te noemen vanwege andere meningen. Maar goed, ik heb nu geen zin meer om nog meer aandacht aan jou te besteden .
Kutkleuter. Een chatrobot heeft nog meer om het lijf.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:49 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Volgens mij besef jij niet wat de gevolgen zijn als het minderheidskabinet er werkelijk komt...
Chefali moet gaan werken !
Tja, had dan maar niet moeilijk gedaan toen Paars+ nog een optie was.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:11 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Hint: Rutte wilde vanaf dag 1 geen Paars+ en heeft voor de vorm braag meegepraat, want dat moet als je de grootste partij bent.
Precies. Gelet op de beloftes van de VVD aan de kiezers, was die coalitie bij voorbaat kansloos.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:14 schreef Xessive het volgende:
[..]


Precies. Gelet op de beloftes van de VVD aan de kiezers, was die coalitie bij voorbaat kansloos.
Misschien moet het begrip kansloos binnenkort wel eens een keer in de revisie.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:23 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]


Extreem Links = extreem goed.

Geert wordt niet vermoord, maar er vindt een incident plaats waarin een vrijheidsstrijder zijn/haar morele verantwoordelijkheid genomen heeft om de democratie en de kwetsbare minderheden te beschermen.

Zo doen jullie dat toch? Links vermoord geen mensen, maar beschermt de rechtsstaat middels een uiterst zorgvuldig uitgevoerd 'incident'.

Uiteraard krijg je vlak daarna een riant display van socialistische hypocrisie, maar dan zijn we wel mooi van hem af.
Met een beetje gevoel voor humor zou je het demoniseren kunnen noemen.
Je zou het ook heel triest kunnen noemen dat, uitgerekend iemand van de redactie, zulke uitspraken doet.
Typisch CDA moraal inderdaad; je mag niet doden / stelen / liegen etc, tenzij de dingen anders benoemd worden.... wederopbouwmissie / privatisatie / gedoogsteun etc..
grappig , de koningin moet zich erbuiten houden en Lubbers mag dan wel een informateur wezen.. maar die moet informeren.. niet iets beslissen.. dat maken de partijen wel uit. zie je maar zo
man harry64 (Redactie Frontpage) 31-07-2010 @ 02:50 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:01 schreef ArchEnemy het volgende:
Jaja, de PVV is ineens iets geworden om serieus rekening mee te houden. Dat zijn we niet gewend in dit land, als je niet links genoeg bent en je krijgt teveel babbels dan leef je niet lang en daar leren anderen dan weer een waardevolle les uit.

Helaas, andere tijden, andere mores. Ik zou nu geen bodyguard van Geert willen zijn met al die linkse rancune...
Ik zou Verhagen niet onderschatten, de geboren intrigant.
Hij heeft zijn eigen partij en de PVDA getackeld...
Dat hij nu ineens wel mee wil doen vind ik zeer verdacht.

Het enige wat logica volgt in dit verhaaltje is dat Verhagen nu de macht heeft bij het CDA.

Balkenende en Bos geruimd en power to Verhagen.. brrrrr!!!
man harry64 (Redactie Frontpage) 31-07-2010 @ 03:07 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:43 schreef herbert64 het volgende:
[..]


Maar het is ook typerend. Zeg je zeer extreme zaken die hele grote groepen mensen negatief neerzetten, dan kun je op een reactie wachten.
Als een minderheid binnen de minderheids groepering zich crimineel en haatdragend profileert en de minderheids groepering neemt daar niet publiekelijk afstand van kan je ook wachten op een reactie.
Die reactie heet in dit geval Wilders.

Als de minderheids groepering deze reactie niet wil, dan zal de minderheids groepering actief iets moeten doen aan de oververtegenwoordiging van haar minderheid in de criminele statistiek en penitentiaire inrichting.

Met andere woorden de reactie op bijvoorbeeld het doodschieten van de psychotische Bilal had nooit plaats mogen vinden in de orde en grote zo als die plaats heeft gevonden.
man harry64 (Redactie Frontpage) 31-07-2010 @ 03:11 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:37 schreef ChefAli het volgende:
Ik hoop dat de linkse patijen een stokje steken voor het minderheidskabinet. Ik ben echt heel teleurgesteld en boos op dit land... Ik maak me grote zorgen voor de toekomst van veel mensen in dit land en de minima...
Heb je het over een stokje of over een Volkertje ?
man harry64 (Redactie Frontpage) 31-07-2010 @ 03:18 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:19 schreef Jazoist het volgende:
[..]

Misschien moet het begrip kansloos binnenkort wel eens een keer in de revisie.
Misschien word het begrip kansloos iets te snel gebruikt en is het nu onderhevig aan inflatie.
Daar valt niet zo veel aan te reviseren, dat lijkt mij een vrij kansloze zaak....

oeps! ( )
man harry64 (Redactie Frontpage) 31-07-2010 @ 03:47 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:24 schreef nightfall het volgende:
ach, laat het maar gebeuren, dat tokkievolk wat massaal op de pvv heeft gestemd komt er straks in ene keer achter dat ze tegen hun eigen uitkering hebben gestemd, en dan zijn ze verlost van al die islam die als een roofdier constand in hun doorgaans blanke volksbuurtje constand op de loer ligt
Constant constant met een d schrijven, en het over tokkievolk hebben... Ik vind(t) het grappig.

OT: Het tokkievolk stemt niet zo zeer tegen de uitkering, wel tegen volk dat bijverdienste heeft uit straat en tasjesroof, en dat niet opgeeft als inkomsten bij de uitkerende instantie.

Ook het feit dat zij de hulpmiddelen voor dit werk zo als scooters b.v. confisqueren op onrechtmatige wijze is een reden om PVV te stemmen.

Ik woon zelf in zo een volksbuurtje, de meesten in dit buurtje gedragen zich en veroorzaken geen overlast, op een paar aso's na.

Een familie is puur Nederlands uitschot, de andere familie die in aantal groter is, is getint tuig.
Beiden zijn even vervelend, hoewel de tintjes door hun grotere aantal zelfs de Nederlandse aso's domineren.

Ik wil PVV stemmen omdat ik er van baal dat dit soort tuig een hand boven het hoofd word gehouden.

CDA en PVDA deden er niets aan, dan de PVV maar proberen.
man harry64 (Redactie Frontpage) 31-07-2010 @ 04:05 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 03:30 schreef herbert64 het volgende:
[..]


Wat een ongelooflijke bullshit. Zo kun je iedere bevolkingsgroep wel met de rug tegen de muur zetten. Rot toch even een heel eind op met je idiote pogingen om zwaar gestoord gedrag richting een enorme bevolkingsgroep goed te praten.
Oh! dus een psychoot die in het rond gaat steken in een politie bureau, vervolgens neergeschoten wordt, rechtvaardigt een buurt-rel ?

Net als de rellen om de twee crimineeltjes die een transformatorhuis in liepen ?

Of zo als recentelijk de rellen om de neergeschoten overvaller ?

Het was toch een groot deel van die bevolkingsgroep die dan ineens wel in actie komt omdat er een marokkaan/moslim zogenaamd het slachtoffer was ?

Ik weet zeker dat als in alle bovengenoemde gevallen de dader een blanke niet moslim was geweest, er geen rellen waren geweest.

Selectief gestoord gedrag van een selectieve groepering noem ik dat.
Je ziet het namelijk niet bij Polen, Bulgaren, Roemenen, Christenen, Katholieken, Atheisten, noem het maar.

De enige groep die gaat rellen als er een geloofsgenootje sneuvelt tijdens het uitvoeren van een criminele actie zijn moslims.

Idd niet allemaal, maar wel een groot deel van de samenleving waar ze onderdeel van uitmaken, en waarvan ze de wetten en normen van die samenleving annex cultuur gewoon hebben te respecteren.

Doe je dat niet den hoef je ook geen respect terug te verwachten, en kweek je nog veel meer Wildersen en Fortuiyns.

Die we kunnen er niets aan doen mentaliteit is pas bullshit want ik zie genoeg moslims die dat wel kunnen.
man harry64 (Redactie Frontpage) 31-07-2010 @ 04:09 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 03:33 schreef herbert64 het volgende:
[..]


Een Volkertje zou wel zeer op z;'n plaats zijn, maar of het dit land zou redden. Ik denk het niet.
Aan de andere kant: zou de wereld gered zijn als Volkert Hitler zou hebben vermoord? Andere tijden, ik weet het... en Hitler was al een stap verder dan Wilders nu is, maar enorme goepen mensen wegzetten als het kwaad van de samenleving was toen niet goed te praten en nu nog niet. We gaan toch niet tonen dat we helemaal niets van de geschiedenis hebben geleerd hoop ik.

Ik denk trouwens wel dat Volkert dit land voor veel ellende heeft behoed toen hij die idioot Fortuyn vermoordde. Daarmee praat ik het niet goed, maar een feit is het wel. Het enige probleem is dat we nu bijna weer in die ellende zitten. Alleen zit Wilders nu godzijdank niet in de regering en moet straks hoogstwaarschijnlijk vanaf de zijlijn toekijken. Dus erg veel schade kan hij gelukkig niet aanrichten. Als Fortuyn MP was geworden, zou dit land enorme schade hebben opgelopen. Dat is gelukkig niet gebeurd.

Gelukkig heeft de PVV de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel, dus ze zullen er ook geen probleem mee hebben dat ik dit zeg.
Volkertjes zijn nooit op hun plaats in een geciviliseerde cultuur.
Kennelijk heb jij totaal niets geleerd van wereldoorlog 1 en 2.

Wat jij wil is wereldoorlog 3 opdat je je zieke fantasieen, overtuiging, en haat kan botvieren op mensen die anders leven en denken dan jij.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:01 schreef ArchEnemy het volgende:
Jaja, de PVV is ineens iets geworden om serieus rekening mee te houden. Dat zijn we niet gewend in dit land, als je niet links genoeg bent en je krijgt teveel babbels dan leef je niet lang en daar leren anderen dan weer een waardevolle les uit.

Helaas, andere tijden, andere mores. Ik zou nu geen bodyguard van Geert willen zijn met al die linkse rancune...
Ik zou ook geen moslim willen zijn als er iets met Wilders gebeurt, eigenlijk
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:49 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Volgens mij besef jij niet wat de gevolgen zijn als het minderheidskabinet er werkelijk komt...
Jawel hoor.. Dan kun jij je ongeletterde importbruid wel vergeten
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:03 schreef herbert64 het volgende:
[..]


"Pechvogel" .... een naamsverbastering

Dat deden wij ook altijd, op de lagere school.
Maar het blijft leuk
Altijd leuk dat links vooroordelen heeft over hoe een op (een punt) rechtse partij en totaal niet verder kijkt naar de overige ideeen van deze partij. Nee iedereen moet maar links gaan stemmen, want links is goed en rechts is slecht.

Mhhh.

In geval van Links:
Een toegewezen vluchteling moet binnen 7 (straks 3) maanden een woning kunnen krijgen en voorzien worden van een uitkering en allerlei subsidies.

De wachttijd voor iedere andere inwoner van Nederland (ras maakt niet uit) die al jaren in Nederland woont heeft een wachttijd van 7 tot 10 jaar en urgentie is alleen in uiterste gavallen mogelijk, want anders zijn er niet genoeg huizen voor de asielzoekers.

Kosten en schulden lopen op en uiteindelijk moeten alle lasten zwaar omhoog.

In geval van rechts:
Economische vluchtelingen zijn niet welkom (en hoe stom dit ook klinkt dit zijn vaak wel islamieten of woedt er nu (ter voorbeeld) een grote oorlog in Marokko.
Oorlogsvluchtelingen dienen zoals door de EU aangegeven in het eerste land van binnenkomst in asiel procedure gaan. Eenmaal afgewezen is dat afgewezen voor heel europa.

Iedereen die in nederland woont heeft het recht op een dak boven zijn hoofd, dit kan een kamer, appartement of woning zijn. Urgentie wordt aan iedereen gelijk naar situatie afgegeven. De wachttijden voor zowel voor asielzoekers als voor iedere andere inwoner van Nederland dienen op een gelijk niveau te zitten.

Een uitkering of huur subsisieis pas mogelijk als je ook een bijdrage hebt geleverd aan de staat of dit aantoonbaar binnen 2 jaar doet. Lukt dit niet dan worden alle subsidies en uitkeringen stop gezet en begint een uitzet procedure.

Kosten zijn nu hoog, door aanpassing beleid wordt dit lager, waardoor de extra lasten straks kunnen vervallen en met kan investeren in scholing, zorg en sociale zekerheden.

[ Bericht gewijzigd door Chuam77 op zaterdag 31 juli 2010 @ 08:26 ]
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 08:25 schreef Chuam77 het volgende:
dubbel
Ach joh........ alles is zo dubbel
userIcon
Hm, alle opties van een meerderheidskabinet zijn nog helemaal niet behandeld. Bijvoorbeeld PVDA, SP, GroenLinks, CDA (76 zetels).
Zie ik eerlijk gezegd liever dan dat het volgende kabinet overeind blijft met de gratie van de meest instabiele partij van Nederland .
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:55 schreef OpperTokkie het volgende:
tja Cohen, Pechvogel en Halsema hebben hun paarse fiches ingezet... En verloren.. En zijn nu boos dat de fiches naar rechts dreigen te gaan
Jij denkt zeker dat het een spelletje is.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:49 schreef ChefAli het volgende:
[..]

Volgens mij besef jij niet wat de gevolgen zijn als het minderheidskabinet er werkelijk komt...
Een beter Nederland, nu de linkerkant niet meer meedoet.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Uiteraard janken de linkse partijen nu, dat mag toch niet opzienbarend heten.
Ik heb nog niemand zien janken! Terwijl eigenlijk iedreen ZOU moeten janken over de huidige trieste gang van zaken. Overigens opvallend dat Wilders nu niet over "schande" spreekt.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:01 schreef ArchEnemy het volgende:
Jaja, de PVV is ineens iets geworden om serieus rekening mee te houden. Dat zijn we niet gewend in dit land, als je niet links genoeg bent en je krijgt teveel babbels dan leef je niet lang en daar leren anderen dan weer een waardevolle les uit.

Helaas, andere tijden, andere mores. Ik zou nu geen bodyguard van Geert willen zijn met al die linkse rancune...
Zolang je hersenen alleen in termen van links en rechts kunnen denken is er slechts sprake van een zeer pril stadium van ontwikkeling.
Zo, alle praatjes van de heren van voor de verkiezingen om stemmen te winnen, liggen in de prullenbak.
2-1 voor Limburg.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:14 schreef Neroje het volgende:

[..]
In welk opzicht dan?
Omdat hij met zijn 24 zetels bij de rest van de kamer kan trekken en zo een motie van wantrouwen kan steunen en zo het kabinet naar huis kan sturen.
Gedoogsteun is de natte droom van iedere politicus. Wel de lusten maar niet de lasten van regeren. Ideaal.
userIcon
Halsema praat ook weer over zaken waar ze totaal geen verstand van heeft Pechtold moet niet zeuren over de koningin, juist hij hoort namelijk haar invloed vervelend te vinden.
userIcon
Geen verantwoordelijkheid maar wel zijn zin en als hij zijn zin niet krijgt dan steekt ie toch een dolk in de rug van het kabinet ....
Snap niet dat mensen hier blij mee kunnen zijn , dit is serieus een zwarte dag in onze 'democratie'
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 08:14 schreef Chuam77 het volgende:
Altijd leuk dat links vooroordelen heeft over hoe een op (een punt) rechtse partij en totaal niet verder kijkt naar de overige ideeen van deze partij. Nee iedereen moet maar links gaan stemmen, want links is goed en rechts is slecht.

Mhhh.

In geval van Links:
Een toegewezen vluchteling moet binnen 7 (straks 3) maanden een woning kunnen krijgen en voorzien worden van een uitkering en allerlei subsidies.

De wachttijd voor iedere andere inwoner van Nederland (ras maakt niet uit) die al jaren in Nederland woont heeft een wachttijd van 7 tot 10 jaar en urgentie is alleen in uiterste gavallen mogelijk, want anders zijn er niet genoeg huizen voor de asielzoekers.

Kosten en schulden lopen op en uiteindelijk moeten alle lasten zwaar omhoog.

In geval van rechts:
Economische vluchtelingen zijn niet welkom (en hoe stom dit ook klinkt dit zijn vaak wel islamieten of woedt er nu (ter voorbeeld) een grote oorlog in Marokko.
Oorlogsvluchtelingen dienen zoals door de EU aangegeven in het eerste land van binnenkomst in asiel procedure gaan. Eenmaal afgewezen is dat afgewezen voor heel europa.

Iedereen die in nederland woont heeft het recht op een dak boven zijn hoofd, dit kan een kamer, appartement of woning zijn. Urgentie wordt aan iedereen gelijk naar situatie afgegeven. De wachttijden voor zowel voor asielzoekers als voor iedere andere inwoner van Nederland dienen op een gelijk niveau te zitten.

Een uitkering of huur subsisieis pas mogelijk als je ook een bijdrage hebt geleverd aan de staat of dit aantoonbaar binnen 2 jaar doet. Lukt dit niet dan worden alle subsidies en uitkeringen stop gezet en begint een uitzet procedure.

Kosten zijn nu hoog, door aanpassing beleid wordt dit lager, waardoor de extra lasten straks kunnen vervallen en met kan investeren in scholing, zorg en sociale zekerheden.
Je vergeet er bij rechts even bij te vertellen dat de villa subsidie (HRA) in stand blijft. Maar de huursubsidie gekort wordt. De huurprijzen flink gaan stijgen. De uitkeringen gekort gaan worden.
Dat het eigen risico in de zorg schrikbarend gaat stijgen en het pakket uitgekleed gaat worden.
Het ontslagrecht versoepeld gaat worden.

Welkom in een sterker en beter Nederland. Vraag me alleen af voor wie.
Al deze maatregelen raken namelijk het minimum en middeninkomen.

Goh wat vreemd dat we straks meer mensen hun huurwoning niet meer kunnen betalen, meer mensen op straat zullen belanden, meer mensen hun ziekenfondspremie niet meer kunnen betalen, etc.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:49 schreef dontcare het volgende:
Geen verantwoordelijkheid maar wel zijn zin en als hij zijn zin niet krijgt dan steekt ie toch een dolk in de rug van het kabinet ....
Snap niet dat mensen hier blij mee kunnen zijn , dit is serieus een zwarte dag in onze 'democratie'
Wilders stond volgens eigen zeggen te poppelen om te gaan regeren. Maar waarom gaat hij dan nu gedoogsteun geven? Ohja natuurlijk zo hoeft hij geen verantwoording te nemen. Niet te onderhandelen, geen water bij de wijn te doen.
Klaarblijkelijk zijn de verschillen tussen de 3 partijen toch te groot om er een werkbaar coalitieakkoord van te breien.

Heel opvallend.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:59 schreef skrewsaus het volgende:
[..]


Jij zou de taak van Volkertje graag op je nemen zo te lezen. Wat heeft Fortuyn jou of Nederland gedaan? Zodat jij het goed kan praten met je huichelachtig smerig vies links verhaal om met zes kogels te worden afgeschoten als een hond.
Persoonlijk niets. Maar over Fortuyn kunnen we wel een boekje vol schrijven met zijn leugens en suggestieve aannames van zijn werk "Puinhopen van 8 jaar paars".

Lees het boekje en lees ook de economische verslagen er even bij. Iedere econoom die een beetje gerespecteerd is zegt dat hij cijfers eenzijdig uitlegt. Dingen buiten beschouwing laat, en het ergste documentatie die zijn ongelijk bewijst bewust weglaat.
Over eenzijdig en ongefundeerd een boek schrijven gesproken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:23 schreef Je_Psychiater het volgende:
[..]
Jij denkt zeker dat het een spelletje is.
Ach gut.. Moet je nu een extra afspraak maken bij je zielenknijper omdat jouw paarse droom definitief in een nachtmerrie lijkt te veranderen

Lach me kapot om die linkse zuurpruimen hier

En ja It's all in the game
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:05 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Ach gut.. Moet je nu een extra afspraak maken bij je zielenknijper omdat jouw paarse droom definitief in een nachtmerrie lijkt te veranderen

Wat waarom gaan ze niet met z'n 3 in het K-vak zitten? Oh ja natuurlijk ze hebben toch niet zoveel gemeen als dat ze willen laten doen geloven. Daarom is gedoogsteun noodzakelijk ipv 3 partijen aan een meerderheidregering.

Want waarom gaan de 3 niet gezammelijk in het K-vak zitten. Oh ja natuurlijk ze hebben toch niet zoveel gemeen als ze willen doen voorkomen.

Lach me kapot om die linkse zuurpruimen hier

En ja It's all in the game
Volgens mij is er nog geen kabinet dus regering. Dus ook jouw rechtse droom kan zomaar nog in duigen vallen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:09 schreef Whistleblower het volgende:
[..]


Volgens mij is er nog geen kabinet dus regering. Dus ook jouw rechtse droom kan zomaar nog in duigen vallen.
Ik zeg dan ook nergens dat een rechts kabinet al een feit is Pas als men bij Bea op het bordes staat valt de linkse/rechts droom in duigen
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:19 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]

Ik zeg dan ook nergens dat een rechts kabinet al een feit is Pas als men bij Bea op het bordes staat valt de linkse/rechts droom in duigen
Daarna (als dit al gebeurd) kunnen we hard naar het wedkantoor lopen om in te gaan zetten hoelang dit minderheidskabinet kan gaan zitten.

Vind het nog steeds vreemd als de 3 partijen zoveel overeenstemming hebben dat Wilders gedoogsteun wil gaan geven ipv in het K-vak te gaan zitten.
Is hij ergens bang voor? H.Brinkman ofzo die iets vreemds gaat doen. Of willen de andere 2 partijen hem er niet bij hebben? Blijkbaar is het allemaal niet zo koek en ei als ze ons willen doen laten geloven.
100  van 120 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 11:05 SP weer bijna op niveau VVD in peiling57
» 11/02 GL congres tegen uitbreiding Kunduz9
» 11/02 Kunduz weer centraal op GroenLinks-congres2
» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden