[Upd] Basis voor kabinet VVD-CDA

Politiek • Geschreven door Peter (pberends) op 30-07-2010 @ 21:02
Laatste update: 30-07-2010 22:13

print 

De VVD, het CDA en de PVV gaan onderhandelen over een kabinet met gedoogsteun door de partij van Geert Wilders. Dit hebben de leiders van de drie partijen afgesproken met informateur Ruud Lubbers.

CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen en VVD-leider Mark Rutte 'zien perspectief' voor zo'n kabinet. Volgens Wilders zijn er echter te veel meningsverschillen met het CDA, waaronder de islam, zodat een meeregeren voor de PVV er niet in zit.

De PVV-leider is echter blij dat hij vrijuit kan blijven zeggen wat hij wil, wanneer de PVV gedoogsteun geeft aan een kabinet VVD-CDA.

Wilders gaf aan dat de stabiliteit van een minderheidskabinet valt of staat met de betrouwbaarheid van de gedogende partij. "We zullen ons betrouwbaar tonen en dit kabinet op punten die in het regeerakkoord staan niet naar huis sturen", aldus Wilders.

Update 22:13
Het Radio 1-journaal meldt dat het bij het eventuele minderheidskabinet de bedoeling gaat zijn dat de PVV steun geeft aan het economische beleid van de VVD en het CDA. In ruil daarvoor zullen wensen van de PVV op het gebied van immigratie, integratie, veiligheid en ouderenbeleid gehonoreerd worden.


PVV-leider Geert Wilders: Gedoogsteun beste optie (Foto: Novum)

Bron: NOS Teletekst


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden121
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

19112 views / 496 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 496 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
Doet het CDA knap. Zeer groot deel van je zetels verliezen en dan waarschijnlijk met twee keer zoveel ministers terugkomen dan in het vorige kabinet.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:24 schreef lemti het volgende:
[..]


ik wordt een beetje moe van je URL spam berichten
Misschien moet je het ook eens lezen.
De rooien hebben het al jaren verkloot, nu moeten de rechtsen de kastanjes uit het vuur halen.
Jarenlang pappen en nathouden hebben een onhoudbare situatie veroorzaakt. Dit was niet langer te verdedigen. Zogenaamde onderhandelingen onder de naam Paars plus liepen natuurlijk dood. Het CDA met een enorme vuist in de subsidiepot MOEST blijven regeren.
Vervolgens krijgen we nu natuurlijk te horen dat wanneer er onsympathieke maatregelen moeten worden getroffen dat "jullie er zelf voor hebben gekozen".
Lubbers verliest zijn haren, niet zijn streken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:40 schreef Be-Smart het volgende:
Although I'm Dutch, I'm not a racist... Please do not judge me on my origin. The majority of my nationals might be stupid, I'm not like the majority.
Dhimmi.
userIcon
Ik begrijp dat Lubbers ook met overige partijen wilt spreken. Kan dit nog consequenties voor de rechtse formatie hebben?
userIcon
Gedoogsteun van Wilders
Dat is dus ook gedoogsteun van Cohen.

Word er een voorstel gedaan waar Wilders het mee eens is, dan stemt hij voor, is hij het er niet mee eens maar Cohen wel gaat het alsnog door

Het word dus een CDA/VVD kabinet die overgeleverd is en de grillen van Cohen en Wilders.
Stemt Wilders tegen, stemt Cohen voor en vice versa
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:41 schreef Dlocks het volgende:
Doet het CDA knap. Zeer groot deel van je zetels verliezen en dan waarschijnlijk met twee keer zoveel ministers terugkomen dan in het vorige kabinet.
Zijn wij straks nogsteeds niet verlost van nazi Hirs Ballin en de gristenhonden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:43 schreef Robbiej het volgende:
Ik begrijp dat Lubbers ook met overige partijen wilt spreken. Kan dit nog consequenties voor de rechtse formatie hebben?
Ja natuurlijk.

VVD/CDA kabinet is overgeleverd aan de grillen van de 2de kamer.
Tot ziens sociaal nederland
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:34 schreef lytsethommy het volgende:
[..]
sorry,

veel later maakten mensen de kip, nu ook vaak tokkie genoemd....
Das ook niet waar De kip komt oorspronkelijk van Mars.. Waar de boosaardige Quarks een experiment uit de hand liet lopen waardoor alle beschaving op Mars in een klap weggevaagd werd.. Op een capsule vol kippen na, die werden door de knal naar de aarde geslingerd
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:40 schreef Be-Smart het volgende:
Although I'm Dutch, I'm not a racist... Please do not judge me on my origin. The majority of my nationals might be stupid, I'm not like the majority.
You may not be racist, but you are an idiot for certain.

quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:41 schreef Dlocks het volgende:
Doet het CDA knap. Zeer groot deel van je zetels verliezen en dan waarschijnlijk met twee keer zoveel ministers terugkomen dan in het vorige kabinet.
Het is een machtspartij. Niets meer en niets minder. Bedenk wel dat het de andere partijen zijn die het CDA in een dergelijke positie weten te plaatsen. Zeker niet slim om een partij die geboren is om te manoeuvreren in een dergelijke positie te plaatsen .
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:43 schreef BasOne het volgende:
Gedoogsteun van Wilders
Dat is dus ook gedoogsteun van Cohen.

Word er een voorstel gedaan waar Wilders het mee eens is, dan stemt hij voor, is hij het er niet mee eens maar Cohen wel gaat het alsnog door

Het word dus een CDA/VVD kabinet die overgeleverd is en de grillen van Cohen en Wilders.
Stemt Wilders tegen, stemt Cohen voor en vice versa
Dat lijkt me toch best democratisch als de meerderheid beslist
man harry64 (Redactie Frontpage) 30-07-2010 @ 22:52 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:13 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Dit duivels kabinet mag er nooit komen...
Hee! Volkert, weekendverlofje ?
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:51 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Dat lijkt me toch best democratisch als de meerderheid beslist
Kan je net zo goed geen kabinet vormen en alles gewoon door de kamer per stemming laten beslissen.
Nog democratischer, iedereen levert een minister die word gekozen op zijn vaardigheden en niet omdat hij die post wil en we zijn helemaal van een hoop gezeik af.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:53 schreef BasOne het volgende:
[..]

Kan je net zo goed geen kabinet vormen en alles gewoon door de kamer per stemming laten beslissen.
Nog democratischer, iedereen levert een minister die word gekozen op zijn vaardigheden en niet omdat hij die post wil en we zijn helemaal van een hoop gezeik af.
Ze kunnen ook de boel de boel laten en op vakantie gaan
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:24 schreef lemti het volgende:
[..]


ik wordt een beetje moe van je URL spam berichten
Helaas geen spam maar goed doorgerekend iets. Maar ja dat kan je als gemiddelde tokkie niet begrijpen.
Tot je straks je loonstrook ziet. Of door je baas naar de WW gestuurd wordt die nog maar 1 jaar bedraagt.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:44 schreef skrewsaus het volgende:
[..]


Volgens de laatste berichten gaat er straks als toch de pvda nog in de regering komt Nederland lobbyen in de eu om vele miljarden euros te investeren in de Taliban. Mocht de eu hier niet voor kiezen zal Nederland zelf deze miljarden investeren in de taliban. Ook zal Nederland alle afgewezen en uitgeprocedeerde asielzoekers opnemen een generaal pardon geven en voorzien van huisvesting en uitkering voor het leven.

Deze extra uitgaven kunnen makkelijk van Jan met de Werkende Pet en bij Opa en Oma in het verzorgingshuis worden gehaald aldus de PvdA. Osama Cohen voegde nog toe dat onze bejaarde en zieken in de verzorgingshuizen makkelijk de stap terug kunnen nemen naar 1x per maand wassen en 1 rol toiletpapier in de veertien dagen zou meer dan voldoende zijn.
Het is dat het zo de waarheid is, anders was het lachwekkend.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:55 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Ze kunnen ook de boel de boel laten en op vakantie gaan
Dat doen ze me al veel te lang

frigging 2 maanden zomerreces, alsof het land dan niet bestuurd moet worden

Prachtige baan 2de kamerlid, 50-90k verdienen 2 maanden aaneengesloten vakantie, plus nog eens extra vrije dagen en pleziertripjes op kosten van de staat naar het buitenland...

Hell ik ga in de politiek, daar hoef je niets voor te kunnen
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:25 schreef lawinepijl het volgende:
[..]

Ik ben ook voor verplicht dna-afstand
Het is inderdaad raadzaam dat iedereen voldoende afstand tot jouw dna houdt
userIcon
We doen er iig goed aan om een rechts kabinet te vormen.. Want als we zo doorgaan, komt het niet goed.
userIcon
Wat een prachtig staaltje theater weer....
userIcon
Dit gaat lachen worden!
Of huilen; één van de twee.

Mark my words
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:01 schreef koekoe het volgende:
Dit gaat lachen worden!
Of huilen; één van de twee.

Mark my words
Huilen van het lachen?
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:00 schreef AMDFreak het volgende:
We doen er iig goed aan om een rechts kabinet te vormen.. Want als we zo doorgaan, komt het niet goed.
Niet wéér een rechts kabinet...
Laten we het eens een keer over links proberen, voor de verandering, kijken wat die ervan kunnen bakken.
Is nog nooit geprobeerd, ook weer een unicum.
userIcon
Mooi, opzouten met het linkse pappen, nathouden en uitzuigen van werkende burgers. Tijd voor een streng, rechtvaardig en financieel verantwoord beleid.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:02 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Huilen van het lachen?
Met de VVD word het voor iedereen die minder dan 2 keer modaal verdient iig janken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:05 schreef BasOne het volgende:
[..]

Met de VVD word het voor iedereen die minder dan 2 keer modaal verdient iig janken.
Humor... hoe zwart ook, helpt he?
edit; Ja man dat weet ik ook wel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:05 schreef Ih8yousf het volgende:
Mooi, opzouten met het linkse pappen, nathouden en uitzuigen van werkende burgers. Tijd voor een streng, rechtvaardig en financieel verantwoord beleid.
Ehhh....

Verdiep je eerst eens in de politiek voordat je klakkeloos anderen gaat nablaten, dat komt zo....... ongeinformeerd over (ik hou het netjes.)
Wat mij verbaasd is dat de winnaars van deze verkiezingen niet beide in het kabinet zitten.
Dat was toch zo belangrijk bij de formatie?

Verhagen wordt omschreven als sluw en manipulatief, maar krijg hier toch sterk de indruk dat hij aardig in een hoekje is vastgezet.

Ik moet toch zeggen dat ik het spelletje anders had gespeeld, had tegen Rutte en Wilders gezegd jullie zijn de grote winnaars, ga maar onderhandelen en jullie krijgen gedoogsteun van mij.
Daarbij jullie zijn beide groter dan mij, dus doe het maar lekker samen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:06 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Humor... hoe zwart ook, helpt he?
Humor zou zijn als ze bij BNN 'zoek een vrouw voor Rutte' ze aankomen met een 150 kilo zware Albanese met een snor....
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:05 schreef Ih8yousf het volgende:
Mooi, opzouten met het linkse pappen, nathouden en uitzuigen van werkende burgers. Tijd voor een streng, rechtvaardig en financieel verantwoord beleid.
Denk dat jij maar eens goed het VVD programma moet lezen. Dan piep je wel anders met het uitknijpen van de werkende massa.
Of je moet natuurlijk boven de ¤100.000,- verdienen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:07 schreef Whistleblower het volgende:
Wat mij verbaasd is dat de winnaars van deze verkiezingen niet beide in het kabinet zitten.
Dat was toch zo belangrijk bij de formatie?
Omdat de PVV, D'66 en GL als grote winnaars geen coalitie kunnen vormen?
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:07 schreef BasOne het volgende:
[..]

Humor zou zijn als ze bij BNN 'zoek een vrouw voor Rutte' ze aankomen met een 150 kilo zware Albanese met een snor....
Ja... wanneer komt hij eigenlijk uit de kast, samen met Dries? Weet verder niet wat ik van hem moet denken.... nee dasnie goed.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:08 schreef BasOne het volgende:
[..]

Omdat de PVV, D'66 en GL als grote winnaars geen coalitie kunnen vormen?
Volgens mij is de VVD de grootste winnaar.
Grootste partij
Groter geworden

Andere 'winnaars' hebben alleen meer stemmen 'erbij' gekregen.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:59 schreef BasOne het volgende:
[..]

Dat doen ze me al veel te lang

frigging 2 maanden zomerreces, alsof het land dan niet bestuurd moet worden

Prachtige baan 2de kamerlid, 50-90k verdienen 2 maanden aaneengesloten vakantie, plus nog eens extra vrije dagen en pleziertripjes op kosten van de staat naar het buitenland...

Hell ik ga in de politiek, daar hoef je niets voor te kunnen
Ik snap er dan ook niets van dat wij niet gekozen zijn.

De politiek had er op zijn minst luchtiger, doorzichtiger en vrolijker door geworden. En jij en ik hadden op kosten van de partij ons hapje en ons drankje kunnen nuttigen.

Ik geloof echt dat de media simpelweg te weinig aandacht aan onze campagne hebben willen geven.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:07 schreef BasOne het volgende:
[..]

Humor zou zijn als ze bij BNN 'zoek een vrouw voor Rutte' ze aankomen met een 150 kilo zware Albanese met een snor....
Wat zou rutte met je moeder willen ?
Mooi zo, geen PvdA, GL, SP en de andere linksche kloek !
Meesterlijke zet van Geert, briljante strateeg !
[/quote]
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:08 schreef BasOne het volgende:
[..]

Omdat de PVV, D'66 en GL als grote winnaars geen coalitie kunnen vormen?
VVD/CDA regering? met gedoogsteun van de PVV?

Volgens mij zijn PVV en VVD groter dan de CDA.

Dus zou me eerder logisch zijn dat VVD/PVV en gedoogsteun van CDA dan hoeft Verhagen ook geen gesprekken te voeren met PVV.

Dus dit is wel een beetje onlogisch.

En Bas je begrijpt heel goed wat ik bedoel.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:08 schreef BasOne het volgende:
[..]

Omdat de PVV, D'66 en GL als grote winnaars geen coalitie kunnen vormen?
D66 GL grote winnaars ???
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:12 schreef Heberg het volgende:
Mooi zo, geen PvdA, GL, SP en de andere linksche kloek !
Meesterlijke zet van Geert, briljante strateeg !
Kijk of je straks nog lacht als je na 1 jaar WW bij de bijstand komt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:12 schreef jdd het volgende:
[..]

Wat zou rutte met je moeder willen ?
Heej, laat zn moeder met rust, das een harstikkuh aardige dame! Zie je idool maar eens aan een vrouw te krijgen, gebruik daar je energie maar voor.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:12 schreef Whistleblower het volgende:
[..]


VVD/CDA regering? met gedoogsteun van de PVV?

Volgens mij zijn PVV en VVD groter dan de CDA.

Dus zou me eerder logisch zijn dat VVD/PVV en gedoogsteun van CDA dan hoeft Verhagen ook geen gesprekken te voeren met PVV.

Dus dit is wel een beetje onlogisch.

En Bas je begrijpt heel goed wat ik bedoel.
[/quote]

Alleen weet Wilders heel goed dat hij niet genoeg capabele ministers kan leveren. Hij weet waarom de LPF ter ziele is gegaan.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:13 schreef jdd het volgende:
[..]


D66 GL grote winnaars ???
Moeilijke he cijfers lezen. Check de % in stijging. Maar ja blijft moeilijk he cijfertjes.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:13 schreef Whistleblower het volgende:
[..]


Kijk of je straks nog lacht als je na 1 jaar WW bij de bijstand komt.
ha !! de uitvreters beginnen nu al met de billen te knijpen
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:11 schreef skual het volgende:
[..]


Volgens mij is de VVD de grootste winnaar.
Grootste partij
Groter geworden

Andere 'winnaars' hebben alleen meer stemmen 'erbij' gekregen.
En zijn procentueel harder gestegen dan de VVD.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:14 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Heej, laat zn moeder met rust, das een harstikkuh aardige dame! Zie je idool maar eens aan een vrouw te krijgen, gebruik daar je energie maar voor.
Mijn idool heeft al een man
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:14 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Heej, laat zn moeder met rust, das een harstikkuh aardige dame! Zie je idool maar eens aan een vrouw te krijgen, gebruik daar je energie maar voor.
Ik zou het wel leuk vinden als hij een leuke vrouw ontmoet. En dan iemand uit een andere politieke hoek.

Het zou natuurlijk een pracht van een sprookje zijn.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:14 schreef Carliano het volgende:
[..]
[..]


VVD/CDA regering? met gedoogsteun van de PVV?

Volgens mij zijn PVV en VVD groter dan de CDA.

Dus zou me eerder logisch zijn dat VVD/PVV en gedoogsteun van CDA dan hoeft Verhagen ook geen gesprekken te voeren met PVV.

Dus dit is wel een beetje onlogisch.

En Bas je begrijpt heel goed wat ik bedoel.
Alleen weet Wilders heel goed dat hij niet genoeg capabele ministers kan leveren. Hij weet waarom de LPF ter ziele is gegaan.
[/quote]

Yep,

Daarom zeg ik dom onderhandeld van Verhagen. Hij stapt nu waarschijnlijk in een minderheidskabinet waar hij de kleinste partij vormt.
We weten wat er met de kleinste partij gebeurt als de rit uitgezeten danwel vroegtijdig valt.

Oftewel de CDA tekent haar eigen doodsvonnis of minimaal nog een halvering.
Niet dat ik hier om rouw, dit terzijde. Maar hij had Wilders natuurlijk wel zijn overwinning in daden moeten laten omzetten om hem die rol toe te vertrouwen.
Dus slecht onderhandeld van Verhagen. Of hij moet dit spel nu gaan spelen in de formatie.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:16 schreef Carliano het volgende:
[..]

Ik zou het wel leuk vinden als hij een leuke vrouw ontmoet. En dan iemand uit een andere politieke hoek.

Het zou natuurlijk een pracht van een sprookje zijn.
Ben dol op sprookjes.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:05 schreef BasOne het volgende:
[..]

Met de VVD word het voor iedereen die minder dan 2 keer modaal verdient iig janken.
Optimist
De realist houdt het op vijf keer modaal
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:14 schreef Whistleblower het volgende:
[..]


Moeilijke he cijfers lezen. Check de % in stijging. Maar ja blijft moeilijk he cijfertjes.
Jajaja het is net zo als feest vieren en gebak laten aanrukken omdat je weinig hebt verloren
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:12 schreef Whistleblower het volgende:
[..]


VVD/CDA regering? met gedoogsteun van de PVV?

Volgens mij zijn PVV en VVD groter dan de CDA.

Dus zou me eerder logisch zijn dat VVD/PVV en gedoogsteun van CDA dan hoeft Verhagen ook geen gesprekken te voeren met PVV.

Dus dit is wel een beetje onlogisch.

En Bas je begrijpt heel goed wat ik bedoel.
[/quote]
En nee, ik geloof niet dat jij het helemaal begrijpt, we kiezen geen kabinet, we kiezen de bezetting van de 2de kamer, wat die voor kabinet breien hebben wij als kiezer geen enkele invloed op.

De PvdA had het al met 53 zetels, veruit de grootste, en we kregen een CDA/VVD kabinet......
userIcon
Nou dat wordt dan een mooie boel de komende jaren...
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:15 schreef jdd het volgende:
[..]


ha !! de uitvreters beginnen nu al met de billen te knijpen
Sorry maar ik ben door zo'n VVD baas in de ZW gekomen ja. Mag ik klagen ik wil werken maar ik kom de arbeidsmarkt niet eens meer op.

Niks uitvreters. Ben de 40 gepasseerd en heb vanaf mijn 17de onafgebroken gewerkt.
Zware hernia gehad, ondanks een wetgeving zonder pardon tegen de Wet in op straat gezet.
En ja nu leven tussen hoop en vrees.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:15 schreef jdd het volgende:
[..]


Mijn idool heeft al een man
Sharon Dijksma is je idool?
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:37 schreef Gravereaper het volgende:
Owja en een groot deel van de PVV stemmers wordt met die kabinet ook hard in hun reet geneukt maarja inmiddels weten we al dat die mensen een bepaalde intelligentie missen en al helemaal wanneer het over politiek gaat.


Sure.
Het is een begin van het einde van de ouwe kliek, deal with it.
Geen risico door deelname in het kabinet a la LPF, de PVV kan zich in de Kamer verder ontwikkelen en zijn oppositie en regering tegelijk, geniaal !
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:16 schreef Carliano het volgende:
[..]

Ik zou het wel leuk vinden als hij een leuke vrouw ontmoet. En dan iemand uit een andere politieke hoek.

Het zou natuurlijk een pracht van een sprookje zijn.

Rutte en Mei Li Vos
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:18 schreef jdd het volgende:
[..]


Jajaja het is net zo als feest vieren en gebak laten aanrukken omdat je weinig hebt verloren
Net zo idioot als de PvdA als 'grote verliezer' bestempelen met een verlies van 3 zetels
Hebben de Elitaire zakkenvullers toch nog hun regering gekregen. Nu maar hopen dat we niet een gigantische crisis in geregeerd worden. Recht liberalisme heeft immers al tot een werelwijde economische crisis veroorzaakt door het o.m. afschaffen van controlerende wetgeving.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:17 schreef Whistleblower het volgende:
[..]

Alleen weet Wilders heel goed dat hij niet genoeg capabele ministers kan leveren. Hij weet waarom de LPF ter ziele is gegaan.
Yep,

Daarom zeg ik dom onderhandeld van Verhagen. Hij stapt nu waarschijnlijk in een minderheidskabinet waar hij de kleinste partij vormt.
We weten wat er met de kleinste partij gebeurt als de rit uitgezeten danwel vroegtijdig valt.

Oftewel de CDA tekent haar eigen doodsvonnis of minimaal nog een halvering.
Niet dat ik hier om rouw, dit terzijde. Maar hij had Wilders natuurlijk wel zijn overwinning in daden moeten laten omzetten om hem die rol toe te vertrouwen.
Dus slecht onderhandeld van Verhagen. Of hij moet dit spel nu gaan spelen in de formatie.
[/quote]
Ik denk dat Verhagen echt wel wil regeren. En hij heeft natuurlijk de capabele mensen. Het CDA beschikt tenslotte over een giga kader.

In ieder geval is deze uitkomst het beste voor Wilders. Hij heeft het idd fantastisch voor elkaar. Hij kan straks als een Romeinse keizer met zijn duim beschikken over het lot van elk wetsvoorstel in de politieke arena.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:14 schreef Carliano het volgende:
[..]
[..]


VVD/CDA regering? met gedoogsteun van de PVV?

Volgens mij zijn PVV en VVD groter dan de CDA.

Dus zou me eerder logisch zijn dat VVD/PVV en gedoogsteun van CDA dan hoeft Verhagen ook geen gesprekken te voeren met PVV.

Dus dit is wel een beetje onlogisch.

En Bas je begrijpt heel goed wat ik bedoel.
Jij snapt het
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:19 schreef BasOne het volgende:
[..]
[..]


VVD/CDA regering? met gedoogsteun van de PVV?

Volgens mij zijn PVV en VVD groter dan de CDA.

Dus zou me eerder logisch zijn dat VVD/PVV en gedoogsteun van CDA dan hoeft Verhagen ook geen gesprekken te voeren met PVV.

Dus dit is wel een beetje onlogisch.

En Bas je begrijpt heel goed wat ik bedoel.
quote:
En nee, ik geloof niet dat jij het helemaal begrijpt, we kiezen geen kabinet, we kiezen de bezetting van de 2de kamer, wat die voor kabinet breien hebben wij als kiezer geen enkele invloed op.

De PvdA had het al met 53 zetels, veruit de grootste, en we kregen een CDA/VVD kabinet......
Bas ik weet dondersgoed dat we een kamer kiezen en niks meer.
En ja en het verhaal van 53 zetels ken ik maar al te goed. Zelfde als het verhaaltje van Wiegel.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:19 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Sharon Dijksma is je idool?
Hmm die mooie glimoogjes vander..
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:19 schreef Heberg het volgende:
[..]

Sure.
Het is een begin van het einde van de ouwe kliek, deal with it.
Geen risico door deelname in het kabinet a la LPF, de PVV kan zich in de Kamer verder ontwikkelen en zijn oppositie en regering tegelijk, geniaal !
Tuurlijk schat.... doe eens bukken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:15 schreef jdd het volgende:
[..]


ha !! de uitvreters beginnen nu al met de billen te knijpen
Wacht maar tot je van school af bent en zelf op de arbeidsmarkt terecht komt
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:20 schreef BasOne het volgende:
[..]

Net zo idioot als de PvdA als 'grote verliezer' bestempelen met een verlies van 3 zetels

Hoe was het gebak ?
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:19 schreef Heberg het volgende:
[..]

Sure.
Het is een begin van het einde van de ouwe kliek, deal with it.
Geen risico door deelname in het kabinet a la LPF, de PVV kan zich in de Kamer verder ontwikkelen en zijn oppositie en regering tegelijk, geniaal !
Tot ene H. Brinkman en een VVD/CDA kamerlid tegenstemmen en er dus een klein drama zich gaat afspelen.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:17 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Ben dol op sprookjes.
Ik ook.

Ik snap dan ook de mensen niet die nog steeds niet in sprookjes geloven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:21 schreef jdd het volgende:
[..]


Hmm die mooie glimoogjes vander..
Het zachte knorren...
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:22 schreef BasOne het volgende:
[..]

Wacht maar tot je van school af bent en zelf op de arbeidsmarkt terecht komt
Hahahaha er toch zo veel dat jij niet weet
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:22 schreef jdd het volgende:
[..]


Hoe was het gebak ?

Welk gebak, we hebben ons verlies genomen zoals het hoort, met waardigheid omdat we wisten dat we zouden verliezen met het debacle Kant.
Maar met Roemer gaan we de grootste worden
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:21 schreef Nieuwseling het volgende:
[..]


Jij snapt het
Het rare is dat ik deze post helemaal niet heb geplaatst.
userIcon
Een VVD/CDA kabinet met gedoogsteun van de PVV? Dat wordt een kabinet dat gegijzeld wordt door de wil van Geert. Een kabinet dat graag onze vrijheden inperkt. Een kabinet dat bij elke moeilijke maatregel, vooral economische, zelden tot nooit een meerderheid gaat vinden in de kamer. Kortom: een kabinet dat niets voor elkaar gaat krijgen.

En wie zal de lachende derde zijn als het mis gaat: de PVV. Die hebben geen enkele regeringsverantwoordelijkheid gehad en kunnen altijd zeggen dat ze tegengewerkt zijn en het zelf heel anders gedaan zouden hebben. Ik heb niks met de PVV, maar als de optie uit het artikel werkelijkheid wordt, dan heeft Geert het inderdaad briljant gespeeld.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:24 schreef jdd het volgende:
[..]


Hahahaha er toch zo veel dat jij niet weet
Is dat een goede Nederlandse zin?

Er is zoveel dat jij niet weet.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:22 schreef Whistleblower het volgende:
[..]


Tot ene H. Brinkman en een VVD/CDA kamerlid tegenstemmen en er dus een klein drama zich gaat afspelen.
En één pvdaér en groenslinkser voorstemmen.. oh gaat het toch door.r.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:11 schreef skual het volgende:
Volgens mij is de VVD de grootste winnaar.
Grootste partij
Groter geworden

Andere 'winnaars' hebben alleen meer stemmen 'erbij' gekregen.
Ja hoor.
De VVD is groter geworden door mensen die gevoelig waren door de stemmingmakerij jegens de PVV, het uitvergroten van het soms wat nmm mindere optreden van Geert en daarom maar de VVD kozen.
..Maar die schroom is vrijwel verdwenen, getuige de peiling van 35 (!) zetel voor de PVV onlangs.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:23 schreef Carliano het volgende:
[..]

Ik ook.

Ik snap dan ook de mensen niet die nog steeds niet in sprookjes geloven.
Tis leuk om te dromen, te hopen. Gaat Rutte nog iets anders dan moederliefde ontvangen?
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:25 schreef Carliano het volgende:
[..]

Het rare is dat ik deze post helemaal niet heb geplaatst.
Hmm. Ik zie dat er behoorlijk wat misgaat met het quoten overigens. Soms staat er enkel [/quote], waardoor een quote geen quote wordt xD En ik denk dat daar mijn fout is ontstaan, excuus Anyway, die persoon die het wel schreef, begrijpt het
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:22 schreef BasOne het volgende:
[..]

Wacht maar tot je van school af bent en zelf op de arbeidsmarkt terecht komt
Is geen markt meer. Alle goedkope marktarbeid is door de VVD richting het Azie en ander opkomende markten weg gejaagd. Omdat onze arbeid te duur is.

VVD gaat banen creëren, hoe willen ze dat doen? Volgens mij zijn het de ondernemers die banen maken niet de politiek. Die kan niet anders dan de situatie creëren.
Nog zo'n fabeltje van onze grote mama's kindje Rutte.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:24 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Het zachte knorren...
het zachte golven van haar lichaam als ze geduwd wordt
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:12 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Het zij je gegund. We willen in dat geval alleen nog maar blije gezichten van je zien en geen greintje gezeur meer horen.
Dat laat ie dan ook aan o.a. jou over...
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:25 schreef BasOne het volgende:
[..]

Is dat een goede Nederlandse zin?
nee goede zinnen verspil ik hier niet Maar blijkbaar ben je het wel me me eens gezien het gebrek aan inhoudelijke commentaar. Thanx !!
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:19 schreef jdd het volgende:
[..]


Rutte en Mei Li Vos
Ik persoonlijk vind Femke Halsema wel erg goed bij hem passen.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:23 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Het begin van het einde van de ouwe kliek? De twee partijen die sinds mensenheugenis in de meeste kabinetten hebben gezeten regeren vrolijk verder.

Het enige verschil tussen ouwe politiek en nieuwe politiek is dat de laatste groep wat harder schreeuwt, maar als het om regentesk in de achterkamertjes het pluche verdelen gaat zijn ze exact hetzelfde.
Sterker nog Wilders bediend zich aardig goed van die achterkamertjes door Verhagen in het K-vak te duwen en zelf heerlijk in de kamer te gaan zitten als een grootvorst en alles wat hem niet zint weg te stemmen.

Hoe bedoel je achterkamertjes.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:28 schreef jdd het volgende:
[..]


nee goede zinnen verspil ik hier niet Maar blijkbaar ben je het wel me me eens gezien het gebrek aan inhoudelijke commentaar. Thanx !!
"Hahahaha er toch zo veel dat jij niet weet"

Noem jij dus wel inhoudelijk commentaar

Ga je moeder pesten blaag
Sinds zijn vertrek bij de vvd heeft Wilders de ene na de andere overwinning binnen gehaald. Geen geringe prestatie voor iemand die zowat in een bunker leeft en eigenhandig bijna alles binnen zijn partij aanstuurt.
Als dit gedoog-kabinet er komt dat kan Wilders veel van zijn punten verzilveren en tegelijkertijd houdt hij de touwtjes strak in handen.

Ben het op veel punten niet met hem eens maar toegegeven de man is een zeer bekwaam politicus. Een van de grootste talenten van de afgelopen tientallen jaren.. jammer voor diegene die het niet met hem eens zijn... maar zijn vak verstaat deze man wel.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:28 schreef Carliano het volgende:
[..]

Ik persoonlijk vind Femke Halsema wel erg goed bij hem passen.
Vreemd genoeg heeft halsema al iemand. Net zo als verdonk dus die valt ook al af.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:28 schreef Carliano het volgende:
[..]

Ik persoonlijk vind Femke Halsema wel erg goed bij hem passen.
Moet ze dan niet eerst scheiden?
En wil je haar kinderen wel blootstellen aan een VVD ideologie?
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:28 schreef Carliano het volgende:
[..]

Ik persoonlijk vind Femke Halsema wel erg goed bij hem passen.
Mark Rutte en Fleur Agema
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:29 schreef BasOne het volgende:
[..]


"Hahahaha er toch zo veel dat jij niet weet"

Noem jij dus wel inhoudelijk commentaar

Ga je moeder pesten blaag
Je hoeft het niet nogmaals te bevestigen. Ik weet al dat je het met me eens bent !
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:25 schreef jdd het volgende:
[..]


En één pvdaér en groenslinkser voorstemmen.. oh gaat het toch door.r.
PVV gaat op economisch gebied met CDA/VVD meestemmen. Ooit het programma van de PVV gelezen?
Dat komt in de buurt bij de SP. Dus dat is aardig links. Dus is het wachten tot de rest van de kamer daar een probleem in ziet.

Weg meerderheid. Beetje rekenen is je ook al niet besteed.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:26 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Tis leuk om te dromen, te hopen. Gaat Rutte nog iets anders dan moederliefde ontvangen?
Ik zou het hem wel gunnen. Het lijkt me best een aardige kerel en volgns mij zou hij een prima vader zijn. Hij zou een dochter wel tot op het bot verzieken.

Maar goed, ik ben ook zo'n watje.
Wat een gefaal in de Nederlandse politiek toch altijd. Al die kleine rotpartijen eruit en twee of drie partijen behouden (dan denk ik aan CDA, PvdA en VVD)
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:28 schreef Carliano het volgende:
[..]

Ik persoonlijk vind Femke Halsema wel erg goed bij hem passen.
Nebahat Albayrak, naar wie zat ze anders haar tieten te schudden..
100  van 496 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden121
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden